Knight Rider:
Foxit:Valoista lähtiessä ihmetystä herätti vieressä ja takana ruopivat autoilijat nastoineen (äänistä pystyi päättelemään) kun itse lähti äänettömästi ja ihmetteli etäisyyttä muihin autoilijoihin mikä ehti siinä muutaman sekunnin ai…
Pitkittäispito oli kyllä kunnossa Nokian uudenkarheilla nastattomilla R2:lla kun niillä viime talvena Pololla ajelin. Monenmoisissa tilanteissa oli renkaita pakko testata, mutta aina tuntui että kuskilta loppuu usko ennemmin kuin renkaasta pito! Tät…
Se on selvä että näiden talvirengastestien mukaan parhaimpien nasta- ja kitkarenkaiden välille saadaan eroja nastan eduksi, mutta herää epäilys että onko erot nastan hyväksi enää niin merkittäviä esim. yhden talven käytön jälkeen vai kääntyykö asete…
Mielenkiintoisia tuloksia toden totta. Otetaan vaikka vertailupariksi Michelinin nasta (X-Ice North 3) vastaan kitka (X-Ice XI3). Normaalisti nastarenkaan vahvuusalueena on pidetty jääpitoa.
Michelinin kitkarengas pysähtyy 39,5 m matkalla kun …
Katos Samppa ehti yhtä aikaa . Minulla on myös ihan oikeita kulutuslukemia Polo Bluemotion 1,2 TDI:stä ja kyllä tämänkin auton kulutuslukemat jäävät 4,3-4,4 l/100km (n. 46 0000 km ajalta), tiedot löytyy myös tuolta Spiritmonitorista. Käyttäjät liene…
Spiritmonitor.de on oiva apuväline tähänkin:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=104&power_e=111&minkm=10000&powerunit=2
Tuosta kun katse…
slowgear:
Joku kaupittelee netissä 16" OZ Ultraleggeroita hyvään hintaan. Jostain löytyi tieto, että noi painaisivat 6,5kg kappaleelta ja siihen päälle joku 195 tai 205 kumi tietäisi varmaan useamman kilon säästöä per kulma verrattuna näihin alla…
Karkeasti voisi arvioida että 15" rengas+vanne on noin 3-5 kg kevyempi kuin 17" vastaavan kokoisella kehällä. Sitten kun nuo pyörivät massat pitää saada liikkeelle etenkin kiihdytyksissä niin on niillä toki vaikutusta polttoaineen kulutukseen. Vaiku…
Teknari oli muuten vertaillut tuota Tesla Model S:ää pariin urheiluautoon.
Löysin myös mielenkiintoisen arvostelun tuosta autosta:
https://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI
Nyt kun tässä on enempi päässyt tutustumaan tuohon Teslan Model S:ään, niin luulen että se tulee viemään voiton. Tuo auto jyrää niin monella eri osa-alueella ja on huomattavasti edistyksellisempää tekniikkaan kuin nuo muut. Suorituskyä ja tilaa löyt…
Veikkaan Mazda 3:sta suht korkeille sijoille ja jopa voittajaksi asti. Mazda on tehnyt hyvää jälkeä viimeaikoina malliensa uudistamisen eteen. Myös Tesla Model S sähköautoksi pitkällä toimintasäteellä voi olla erittäin varteenotettava voittajaehdoka…
Bemarin i3:n valmistuksesta hieman esittelyä:
https://www.youtube.com/watch?v=AXsdzGXG1Ro
Arvostan Bemarin rohkeutta lähteä käyttämään autoteollisuudelle tuttujen metallien lisäksi myös hiilikuitu- ja muoviseoksia. Eipähän ainakaa ruostu kori…
Hyvä että 740 GLE:llä on huumoritaju tallella. Seuraavalla kerralla voisit myös lainata myös kommentin jota minä kommentoin. 5-6 l/100km kulutuslukemia en pidä mahdottomina saavuttaa tuollaiselle Volvolle. 2008 vuodesta on kuitenkin tultu jo 6 vuott…
kuruma:
Foxit:Osoittaa kyllä melkoista optimismia vailla totuuspohjaa. En epäile etteikö yksittäisillä reissuilla voisi optimaalisissa olosuhteissa noihin kulutuslukemiin päästä, mutta että Suomessa ympäri vuoden, lehmätkin lentää...
Olen pi…
kuruma:
Tässä jälleen hyvä osoitus, että EU-lukemiin pääsee. Aivan varmasti tuollakin Volvolla pääsee ympärivuotisessä sekalaisessa käytössä luvattuun 3,3 kulutukseen - jos vain ajaa talousellisesti ja valitsee manuaalin.
Osoittaa kyllä m…
Minulla on ollut käytössä nyt noin kuukauden päivät tämän vuoden 2011 Volkswagenin Polo Bluemotion 1,2 turbodiesel-koneella. Viime reissulla keskikulutus oli n. 4,7 l/100km ajotietokoneen mukaan. Todellinen nopeus oli GPS:n mukaan n. 121 km/h mootto…
NHB:
Uusi 320d sijoittui varsin korkealle luovasti nimetyn italialaisen lehden TOP 50 listalla. Kyseessä on siis lehti nimeltään auto ja 130 km/h motarikulutus. Laiskuuttani en ainakaan vielä viitsinyt kopioida pidemmälle listaa tai listata kaupu…
Nyt on 10 tkm taitettu matkaa ensimmäisen sukupolven Auris HSD:llä ja täytyy sanoa että tykkään! Keskikulutus on tuolta ajalta pysynyt 4,5 l/100km, ei hassummin automaattivaihteiselta bensa-autolta. Vaihteisto toimii mielestäni hyvin pehmeästi ja te…
EGR:n jumimiset ovat jäämässä taakse. Noen muodostus vähenee ja hiukkassuodattimen jälkeen kaasunsa ottava matalapaine-egr ei sotke. Ahtoputketkaan eivät jäädy, kun välijäähdyttimet siirtyvät pois viimasta. Lämpöjenkin nousemisessä ollaan edetty pal…
Jotenkin vaikuttaa siltä että nämä nykyisten ekomallien ilmoitetut päästölukemat ovat kauimpana reaalimaailmasta. Itselläni on nyt melkein 40 000 km ajalta pidetty kirjaa tankkauksista ja keskikulutus on nyt 4,3 l/100km. Auto siis 2011 Volkswagen Po…
Eilen huviajelulla 2011 Hybridi -Auriksen ajotietokone näytti keskikulutusta 3,2 l/100km. Matkan pituus oli 65,6 km, keskinopeus 45 km/h. Reitistä puolet oli taajaman ulkopuolella Turun saaristossa 80/70/60 km/h nopeusrajoituksilla ja hieman alta …
Vaikea pistää paremmaksi jos kulutuslukemat ovat keksittyjä, siltä meinaan vaikuttaa! Minulla on nyt kuitenkin reilu pari vuotta kokemusta tuosta Polosta ja nyt sitten puolisen vuotta kokemusta 2011 hybridi-Auriksesta.
Kokemuksieni mukaan 86 k…