Yosemite J

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @NHB kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: Täytyypä käydä koeajolla. Koeautossa näyttää olleen alla Pirellin Scorpion Verde, 18 tuumaa ja 55 profiililla. Rengas on minulle outo, mutta koosta ja profiilista ei pitäisi meluonge…
  • Täytyypä käydä koeajolla. Koeautossa näyttää olleen alla Pirellin Scorpion Verde, 18 tuumaa ja 55 profiililla. Rengas on minulle outo, mutta koosta ja profiilista ei pitäisi meluongelmia seurata.
  • @740 GLE kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: Totta, mutta GLE puhui ketjussa pitkälti tavallisen polttomoottoriauton Webasto kulutuksesta ja sehän on vain kolmannes tai neljännes tuosta Volvon hybridin lämmityksen kulutuksesta ja niin kui…
  • @740 GLE kirjoitti: @_Quu kirjoitti: (ACC) idea on siinä että se pitää etäisyyden edellä ajavaan vakiona Volvon ACC pitää lämpötilan vakiona ja sisäilman puhtaampana kuin ulkoilman. ACC säätää nopeutta, ECC läm…
  • @Kumppani kirjoitti: Tuossa on euromääräisesti selvin tekijä vain tuo 7t€ hintaero ja polttoaineiden hinnanero 10snt. Mitään muuta tuosta ei saa laskennallisesti esiin, minun mielestäni. Miten on huomioitu polttoainevero, vai onko? Millä vuos…
  • Viimeksi kun vaihdoin, laskin: normikulutus+20% ja polttoaineiden hinnanero 10 centtiä. Diesel jäi edullisemmaksi 14 tkm vuotuisella ajolla. 7 tonnia halvempi listahinta ja erityisesti 25% parempi vääntö ratkaisivat valinnan.
  • @Vital kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: Ei liene c-truckin pituus ja leveys soveliaat Suomeen. Minulla ei ainakaan mahtuisi kaupunkiasunnon talliin. Jenkeillä on hiukan väljemmät mitoitukset liikenneympäristössä. Sielläpäin liikku…
  • Ei liene c-truckin pituus ja leveys soveliaat Suomeen. Minulla ei ainakaan mahtuisi kaupunkiasunnon talliin. Jenkeillä on hiukan väljemmät mitoitukset liikenneympäristössä. Sielläpäin liikkuneet tietävät.
  • @Herbert kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: Tässähän se asian ydin. Liukkautta ei tajuta. Minulla on ollut vuosikymmeniä tapana testata pito ajoittain kevyellä jarrutuksella. Aikoinaan pari hallitsematonta nelipyöräluistoa HJ61:lla o…
  • @740 GLE kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: Taitaa nelikoiden suurin ongelma olla se, etteivät ne varoita kuskia liukkaasta kelistä liikkeellelähdössä kuten vajakit. Minustakin on paradoksaalista, että suuri joukko kulj…
  • @Roge kirjoitti: TM artikkelissa kerrotaan nelivetoautojen olevan paljon kaksivetoautoja onnettomuusherkempiä ja syynä olevan kuljettaja. Tutkimuksessa ei oteta huomioon ajettuja kilometrejä / auto, eikä myöskään olosuhteita. Uskoisin, että neili…
  • Tuttu ongelma jo 80-luvulta. Toyota Hiacesta aikoinaan otin taustapeilin pois ja ruuvasin tarvikeversion sijaansa korkeammalle. Takanäkyvyys hiukan heikkeni, mutta ei tarvinnut kumarrella katsoakseen oikealta tulijoita. Nykyautoissa sekään ei onnis…
  • @Vesa_Ruuskanen kirjoitti: @Yosemite J kirjoitti: @Vesa_Ruuskanen kirjoitti: On todennäköistä, että merkittävä osa jälkifossiilisen maailman energiasta tulee olemaan auringolla ja tuulella tuotettua sähköä. …
  • @Vesa_Ruuskanen kirjoitti: On todennäköistä, että merkittävä osa jälkifossiilisen maailman energiasta tulee olemaan auringolla ja tuulella tuotettua sähköä. Tuulella ja auringolla tuotanto vaihtelee voimakkaasti. Hoidetaanko tehovaje vara…
  • Suomessa menee hyvin. 27.1.2019 klo 9:07: Pientä pakkasta: Helsinki -22, Jyväskylä -25, Rovaniemi -24. Sähkönkulutus 12 823 MW, tuotanto 8 933 MW, tuonti 3 876 MW. Tuulivoimaa Suomen tuotannosta huimat 267 MW, 2% kulutuksesta.
  • Mitoituskysymyshän tuo kestävyys on kuten muissakin komponenteissa ja laitteissa. Ja tietenkin materiaali vaikuttaa. Lähelle äärirajoja mitoitettu ledi ei välttämättä kummoisia aikoja kestä. Tällaisia tapaa valaistustekniikassa, kun pyritään ottama…
  • Minun W211 tuhosi mittarivaloista ledin tai useampia alle 100 tuhannen kilometrin. Lediksi paljastui vasta, kun pyysin merkkihuoltoa vaihtamaan polttimon. Ei sitten vaihto onnistunut pelkällä uuden diodin tinaamisella. Kalliiksi olisi kuulemma tul…
  • Siispä Camry ja Mese Lahteen 4.5.2019? https://classicmotorshow.fi/wp-content/uploads/2018/05/ylapalkki_wp.png
  • Auto kannattaa valita siten, että tilat ovat käyttöön riittävät. Minulle on piisannut tuota Volvoa pienempikin tavaratila. Sen sijaan monessa autossa kuskinpaikka jää vajaaksi säädöiltään, vaikka toimittelijat olivat ne kehuneet maasta taivaaseen. N…
  • Minulla V60CC D4 AWD:n keskikulutus on ollut 6,8 l/100km. Matkaa taitettu 25 tkm, eikä mitenkään pihistelemällä. Kaupunki/maantie-suhde suurinpiirtein 30/70. Lapinreissu meni kuuden litran pintaan. Vajakki varmaan kulkisi vähemmällä. Edellinen pi…
  • Tuo korkeimman oikeuden päätös Ahvenisen kolarista tarkoittaa sitä, että sivutieltä tulijan on varauduttava siihen, että päätietä ajavan nopeus on 20 km/h yli sallitun. Varaudutko sinä aina tällaiseen ylinopeuteen? Itse en varmaan varaudu. Menee …
  • Sähköautoilun ongelma ei ole sähkön tuotanto, vaan jakelu ja akkutekniikka.
  • Minun on vaikea ymmärtää, mitä nautintoa nämä wannabe-SAMCROlaiset saavat siitä, että terrorisoivat aamuyöstä pappamoponsa papatuksella kaupunkilaisia.
  • Ok 740GLE, GLK:han se. Minulla oli aikoinaan W211, mutta E-sarja on kasvanut ja nykyisin autoni pituutta rajoittaa kaupunkiasunnon 70-luvulle jämähtänyt autotallipaikkojen arkkitehtimitoitus. Pohjoisessa on tosiaan pitkien kantaman merkitys su…
  • "Oletko ihan varma, että oli 2010 vuosimallin 250 CDI:ssä 7G-Tronic?" Kyllä meidän pikkugeessä oli. Ensirekisteröinti joskus syyspuolella. Olisiko sitten ollut mallivuodeltaan 2011? Näppärä peli. Erityisesti vaunun vedossa. Mutta se repeilevä te…
  • Minulla alkoi tuo seitsemänvaihteinen (2010/250 cdi) satunnaisesti nykiä lähdöissä jossain 60 tuhannen tienoilla. Merkkihuollossa neuvoivat käyttämään S-moodia, että varmasti lähtee ykkösellä liikkeelle. Varsinainen vika se ei kai ollut, vaan ominai…
  • Minä kannatan ehdottomasti ajokortti-iän laskemista ja normiautoja ilman mitään rajoitinvirityksiä. Aikoinaan kun länsirannikolla ajelin, jäi sikäläisestä liikennekulttuurista parhaiten mieleen, kohteliaisuuden lisäksi toki, että turvallisuuden kann…
  • Reipas jarrutus kerran viikossa pitää levyt kiiltävinä. Tällaisen ohjeen sain aikoinaan MB:n huollosta. Samalla käsijarrun pitävyyden palautuskikan kertoivat.
  • Minulla ei ole ollut tarvetta asiaan perehtyä. Mutta eikö olekin niin, että autoedun verotusarvosta ei työnantajan tarvitse maksaa sosiaalipalkkoja ja sosiaalimaksuja? Tästä tulee melkoinen etu rahapalkan maksuun verrattuna. Tosin siitä ei sitten el…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
36 viestiä
0 ×   2 ×