Sama juttu peltivanteissa käytettävien koristekapselien kanssa. Merkkiliikkeessä saattaa automerkin oma koristekapseli maksaa jopa edullisemman pään valuvanteen hinnan. Harmittaa silloin, kun yksi kapseli on hajonnut/kadonnut. Tarvikeliikkeestä saa …
Berlingo aika työkalumainen paketti. Onneksi edellinen auto oli 1988-mallinen VW Jetta, joka muistutti traktoria Berlingoonkin verrattuna eli vertailukohta aiheuttaa ainakin osittain sen, että ollaan Blinkoonkin tyytyväisiä, Varmasti varsinaiset til…
Kukin katsoo omista lähtökohdistaan! Mielestäni ns."tila-autoista" osa on huijausta, sillä kuka tarvitsee tilaa kattokorkeuden suhteen? Myöskin tavaratilat ovat monissa varsin pieniä pohja-alaltaan! Varmaan joku, mutta moni ei! Muutoin ne ovat mitoi…
Sedanissa - on se iso tai pieni - ei ole muuta kuin hukattua tilaa. Ainoa hyvä puoli on hiljaisuus verrattuna monikäyttökoriin, farkkuun ja tila-autoon.
Cittari on taas onneton risteytys - ei pärjää maastossa maasturin tavoin, kuluttaa ja on ko…
Itse en olisi valmis maksamaan mielikuvista tai brändeistä penniäkään - ainakin periaatteessa. Toki jos jonkin merkkisestä tuotteesta on huonoja kokemuksia, niin tuskinpa tulee toista samanmerkkistä hankittua.
Autoa hankittaessa hinta on joka t…
Onhan tuossa meidän Berlingon korjaushistoriassa todella muutama sellainen vika, joka olisi saanut tulla tulematta. Toisaalta joillakin on (muillakin merkeillä, jopa japanilaisilla) osunut käsiin vielä selvästi huonompikin yksilö.
Mitäköhän nä…
petos:
-juu, ei siinä mitään varmasti on mukava sellaisesta tykkäävälle, ja olet vioista huolimatta tyytyväinen.
Ymmärrän siis sinua, toivottavasti sinä ja muutkin yrittävät ymmärtää myös minun mielipidettäni
Tokkiinsa ymm…
Että nuo viat on melkein viiden vuoden ajalta, jonka aikana autolla on ajettu lähes 140 000 (k)ilometriä. Ja monet viat menivät takuuseen.
Noh, olisihan tuossa muutama vika vähemmän voinut ollakin. Mutta silti: yksikään vika ei ole pysäyttänyt…
Aloittajalle: Niin kuin tuossa joku aikaisemmin kirjoittikin, niin osta se, joka täyttää parhaiten tarpeesi.
Meillä on ollut vm. 2003 Citroën Berlingo uudesta asti ja tyytyväisiä ollaan oltu, vaikka on siinä vikojakin ollut. Molemmat etuvaloum…
On myös auton pidosta kiinni miten ao. yksilö palvelee. Jos vikojen korjaamista lykätään, ne pahenevat. Osa vioista kuitenkin antaa maallikonkin korviin ja silmiin näkyviä varoitusmerkkejä, auto vinkuu ja paukkuu ennen kuin pysähtyy.
Ei silti, …
eihän aina ole kyse vain rahasta. Vaikka olisi rahaa maksaa heikosta laadusta koituvat remontit, saattaa temppuileva auto haitata pahasti arkea.
Jos auton takia et pääse töihin, monessa työssä et saa siitä päivästä pennin latia.
Samoin ravaami…
ole Corollasta kovin innostunut. Varmasti teknisesti hyvä ja huoleton omistaa, mutta ne käytettyjen hinnat... jostain vähemmän arvostetun merkin hankkimalla jää mahdollisiin korjauksiin tuhansia euroja - tai sitten säästöön, jos vikoja ei tulekaan (…
Tuollaisen mutu-tiedon levittämistä, niin sitikkamiehet ja -naiset ajavat jatkossakin mukavasti edullisesti käytettynä hankkimillaan autoilla.
Jos tilastoja tuijotellaan, niin Xsara Picasso, josta tässä on ilmeisesti kyse, on hakannut esimerki…
Hyvä auto monella tapaa varmasti, mutta useissa lehdissä todettu herkäksi ruostumaan. Tietysti jos löytää sellaisen kappaleen, johon ruoste ei vielä ole iskenyt, niin viemällä sen heti täydelliseen ruostesuojaukseen voi saada itselleen hyvän käyttöa…
Kyllä se samalla tavalla pitää arvonsa myös käytettynä ostettaessa/myytäessä. Vaikka käytettynä ne maksaakin muutaman tonnin enemmän kuin esimerkiksi ranskikset, saa omansa yleensä kuitenkin pois sitten kun myy eteenpäin. Yli 10 vuotta vanhan ranska…
Kyllä Toyota on hyvä ostos, mutta vain uutena. Ja vain, jos tilat eivät ole tärkeimpien hankintakriteerien joukossa. Avensiskin on ahdas moneen muuhun vastaavan hintaiseen verrattuna - halvemmallakin saa paremmillakin tiloilla varustettuna. Toyota o…
Avensis on ylihintainen erityisesti käytettynä ja ahdas. Corolla vielä ahtaampi ja tiloihinsa nähden aivan liian kallis käytettynä. Ne tippuisivat itseltäni listalta heti. Samoin Mazda ruosteongelmineen. Fordista pitäisi selvittää onko ruosteongelma…
Miksi tuolla hinnalla pitäisi ostaa premium-merkkinen auto ja maksaa "merkistä" ylimääräistä. Itse keskittyisin hyvään käyttöautoon noin vähän halvemmista merkeistä: VW, Skoda, Seat, moni japanilainen... Toyotaa en ehkä käytettynä kuitenkaan ostais…
Jos 37-tuumainen ei ole liian iso, niin itse ottaisin plasman. Ensinnäkin se ei "hänni" urheilulähetyksissä kuten kohtuuhintaiset lcd:t, sitten siinä on paneelin edessä lasi, kun lcd:t on useimmiten pehmeitä ja näin herkkiä vaurioitumaan. Muutenkin …
Vaan Panasonicin 26-tuumaisesta joutuisi maksamaan 700 euroa - aika kova hinta, kun Art Miton saa alle 500 euron. Hauskaa sinänsä, että Panasonicin 32-tuumaisen saisi halvimmillaan 550 eurolla.