http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288785786575.html
Suolan tahrimat renkaat ovat liukkaat jäällä. Yli nelikymppinen tuttavani ei ollut koskaan moisesta kuullutkaan vaikka on silläkin ajokortti ollut 18-vuotiaasta saakka.
Perjantaina ol…
Aikanauris:
Nuo dieselithän olivat tovi sitten talvivertailussa, eikö? Silloin ei tainnut olla mainittavia ongelmia.
Ensi vuoden testissä soisi näkevänsä ainakin muutaman etanoliauton. Vielä parempi olisi, jos kunnon pakkastesti tehtäisiin…
Putput:
Jos noita kahta eri mittaustapaa on käytetty niin voi tulla juuri tuon tasoinen heitto lukemissa.
Lisäksi todellinen paino on usein kymmeniä kiloja isompi kuin valmistajan ilmoittama. Teknikens Värld punnitsi testiautot 11/2006 v…
happohui:
Uusimmassa AutoBildissä oli uuden VW Polo 1.4:n koeajo.
- Paino 1067 kg, kevyen rakenteen ja 14mm madaltamisen johdosta paino väh. 7,5 %
Hesari 30.5.2009:
Lisähuomioita mitoista etc. (vanha 59kW ja uusi 63kW bensa):
- Oma…
Lainaus:11.09.2007 klo 17:52 Herbert kirjoitti
Jos puhutaan tulevista malleista, sitten pitää tarkastella myös kilpailijoiden vastaavia.
Noin kk sitten täällä hehkutettiin syyskuussa myyntiin tulevan BMW:n alhaista kulutusta Subaruun verratt…
Lainaus:28.08.2007 klo 17:24 BlueCar kirjoitti
Suuresti ihmettelen tätä Subarun hehkutusta täällä.
...
Jos tuosta TM:n testijoukosta itse olisin nyt valitsemassa autoa, niin valinta olisi joko Mondeo tai Passat, Accord seuraavana
["05.07.2007 kl…
Lainaus:19.08.2007 klo 12:19 Simppa- kirjoitti
Ajattelin automaattisesti, että automaatti kuluttaa enemmän. Vielä sikamaisempaa on, jos manuaali vie päälle 12l. Automaattina tai farkkuna tuo kulkee alle 240km/h.
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/…
Lainaus:17.08.2007 klo 21:21 Simppa- kirjoitti
Oma autoni vie aikalailla saman kuin tuo Subaru, mutta kulkupuolta (ja ajettavuutta) löytyykin sitten hieman enemmän. Päälle 12l kulutus on yli 8s 0-100km/h kiihtyvälle ja alle 240 km/h kulkevalle perh…
Lainaus:17.07.2007 klo 07:57 Herbert kirjoitti
Tosin pitkällä tähtäimellä 17 kesärenkaat edelleen ovat kalliit (ei ole 16 vanteita), mutta silloin puhutaan kai jo näennäistarkkuudesta kustannuslaskelmissa. Auton mittarissa voi olla yli 100 tkm, k…
Lainaus:13.07.2007 klo 20:31 Thorne2 kirjoitti
Mitä olemme tähän mennessä oppineet:
Vain tyhmä ostaa talvirenkaat 17" vanteilla, mutta on silti huomattava, että Subarun halvimmassa versiossa nämä ovat vakiovarusteena, ja se on hyvä homma.
…
Ei vitsi, aina vaan paranee:
"Hintahaarukan mediaani kulkee noin 33000 euron tuntumassa."
Oliskohan nyt menneet vellit ja puurot sekaisin? Keskiarvoa tuossa varmaan haetaan, mediaani olisi lähempänä 32000 euroa.
"Toyotan ohjaamo on varmasti hyvä…
Lainaus:14.07.2007 klo 02:25 Herbert kirjoitti
Kustannuksethan ovat juuri osa huolettomuutta. Varaosahinnoittelu, täälläkin todettu maahantuojan passiivisuus, harva huoltoverkosto ja poikkeavat tekniset ratkaisut eivät lisää luottamusta autoa kohta…
Lainaus:13.07.2007 klo 16:16 Herbert kirjoitti
Mitä haittaa nelivedosta oli kaupunkiajossa? Eikö vaikea kytkin ja erikoinen ohjaus olleet suurimmat pisteitä pudottaneet asiat?
"Mitattujen kääntöympyröiden valossa ei ketteryydessä pitäisi …
Lainaus:13.07.2007 klo 13:13 AkiK kirjoitti
testissä moitittiin Subarun kulkua. Silti se oli nelivedostaan huolimatta kolmanneksi nopein VW:n ja Hondan jälkeen kiihdytettäessä 60-120 km/h.
En oikein osaa päättää onko reilua, että VW kuusi…
Lainaus:11.07.2007 klo 14:08 CARSON kirjoitti
Olen sitä mieltä, että tuo TM-vertailu oli amatöörimäisesti tehty ja asialla lienee olleet jotkut kesähemmot.
Miksei Subaru saanut etua siitä, että siinä on alennusvaihde ?
Oli siinä testissä …
Lainaus:11.07.2007 klo 09:19 Ammattilainen kirjoitti
Ja eikös siinä testissä sanottu, että neliveto ei millään muotoa korvaa ajonvakautusta.
Niin, olisikin hauska tietää kumpi saisi TM:n parivertailussa Subaru Legacy vs. Peugeot 407 enemmä…
Lainaus:09.07.2007 klo 10:35 A Tapio kirjoitti
Näkee jo edellisen viestin kieliasusta, että ei voi olla kuin provokatiivinen kirjoitus. Porvarillinen laatu-auto ei näemmä miellytä, vaan itäblokin Skoota oli alle saatava.
Omat Toyotat eivät ole alk…
Lainaus:08.07.2007 klo 23:14 Peri Arvo kirjoitti
Näitä ei 2.0-litrasten ja yli olevien moottoreiden, samoin diesel-moottoristen ajettavuutta en ole kuullut/nähnyt juurikaan haukuttavan, ja testikin näyttäisi osoittavan paketti on muutenkin melko hy…
Lainaus:06.07.2007 klo 09:28 Ammattilainen kirjoitti
Itse ostaisin Subarun !!! Farkkuna ja automaatilla vain 3 tonttua Passattia kalliimpi.
Silloin olisi varustelussa mukana se ajonvakautuskin, josta oli niin kova itku tuossa jutussa, että h…
Lainaus:25.09.2007 klo 12:29 Simppa- kirjoitti
Ja mitä itse tuolla 2.0 Legacylla ajoin, ei koneessakaan ole todellakaan mitään erityisen ihmeellistä. Paljon hengettömämpi kuin vaikkapa VAG-konsernin 1.8T.
Olisiko parempi vertailukohde kuite…
Lainaus:13.08.2007 klo 08:56 AkiK kirjoitti
Bensa-autoista sen verran tähän bensa/diesel -keskusteluun, että öljyä jalostaessa noin 20% tuotoksesta on bensiiniä. Niin kauan kun öljyä jalostetaan, niin jossain se bensa pitää polttaa. Muuta järkevää …
Lainaus:07.08.2007 klo 14:26 Ryne kirjoitti
Äkkiseltään laskien säästöä yli 6/100km (turha puhua mistään 1.25e/l bensan hinnasta kun se maksaa nykyään sen 1,37 jopa ylikin ja hinta tuskin laskee) joten tuon veron kuollettaa n.9000km matkalla.
…
Lainaus:05.08.2007 klo 13:53 Kokkonen kirjoitti
Moro!
Nyt on Rynellä pari pari asiaa pahasti pielessä laskelmassa. Jos diesel syö 4,5l/100km niin samankokoinen bensa auto vie noin 5.5l/100km.
Jep. Ja itse olen maksanut viime vuonna keskimä…
Vaikka auton huippunopeus olisi ollutkin 140-150 km/h niin eipä silloinen kalusto kiihtynyt ollenkaan samaan tapaan kuin nykyiset joten ohitus 120 km/h ajavasta jäisi joka tapauksessa haaveeksi. Tavallisella pulliaisella ei tosin sellaiseen autoon o…
maavara:
15-24 vuotiaita ja yli 65 vuotiaita kuolee liikenteessä suurinpiirtein yhtä paljon, ja molemmissa em ikäryhmissä kuoloriski tieliikenteessä on noin 1,5 kertainen verrattuna 25-64 vuotiaiden tieliikennekuoloriskiin.
Toisaalta vanhu…
Itselle yksi kiusallisimpia säitä pyöräilyyn on tarjolla juuri nyt. Kosteutta, pimeää ja tuulta. Silmälaseihin tiivistyvät vesipisarat ja niistä heijastuvat autojen valot sekä silmät vuotamaan saava viima ei houkuttanut tänäänkään lähtemään fillarin…
Kävinpä kokeeksi fillaroimassa ihan lihasvoimalla toimivalla munamankelilla. Lämpötila -20C oman mittarin mukaan, tuulta ei juuri lainkaan. Muuten tarkeni yllättävänkin hyvin mutta satula tuntuu ikävän kovalta ja kylmältä näillä keleillä. Loppumatka…
Sähköavusteisella fillarilla ei tulisi niin kovin hikikään... Täällä meilläpäin (Tre) tuntuu liikkuvan myös ihan itsestään (avustamatta) liikkuvia kaksipyöräisiä potkupyöriä ja fillareita kevyen liikenteen väylillä ympärivuotisesti. Viimeksi maanant…
Ryne:
Tuosta 4kk ajanjaksosta on oikeasti liukasta ehkä 3 päivänä ja muina päivinä voisi ajaa vaikka kesärenkailla. Nämä "nastajormat" on rouhinut tiet paskaksi 4kk aikana ja kesärengas aikana 8kk onkin tiet sitten siinä kunnossa, että on jatku…
http://yle.fi/uutiset/autoliitto_autoilijan_saatava_valita_renkaansa/6892274
Eikä tuo Hakkapeliitta 2 sentään museorenkaalta näytä kuten Nokia NR09.
Ei varmaan näytäkään, onhan niillä ikäeroa parikymmentä vuotta. "Nolla-ysin" jälkee…