Mielestäni kuvien perusteella on kyllä tulossa upea auto. Ainoa miinus nopeasti on se että auto on tarkoitettu neljälle hengelle. Mun viiden hengen perhe mahtuu 300-sarjaan hienosti mummolamatkat ja hiihtoreissut mutta tuohon siis ei... No tohon ei varatkaan yltäis jotta niin...
Niin, uuden 5-sarjan myötä BMW lujittaa asemaansa ympäristöystävällisyyden ykkösenä. Päästöt putoaa entisestään ja se taas merkitsee alhaisempaa autoveroa (Suomessa).
Veikkaukseni on, että uusi 5-sarja ei kallistu nykyisestä (Suomessa), päin vastoin samaan hintaan saa enemmän varustusta.
Miten tämä monikäyttömalli tullaan hinnoittelemaan on mielenkiintoista. Tuotantoon tullee myös 5-paikkainen perusversio ja erilliset takaistuimet saa lisähintaan. Oma arvioni on, että monikäyttömälli irtoaa samalla hinnalla farkun kanssa tässä vaikeassa maailman talouden jamassa.
Takaapäin katsottaessa ei voi kuin olla samaa mieltä. Mitä uutta tuossa nyt sitten on eli eihän tuo ole muuta kuin hieman tavallista tökerömmän näköinen liftback, josta on vielä pitänyt tehdä epäkäytännöllisesti vain 4 paikkainen. Ja takalasista ei sitten näe taatusti yhtään mitään taaksepäin ja näyttää nuo ulkopeilitkin aika vaatimattoman kokoisilta. Skoda Suberbista on kopioitu suoraan takaluukun avausmekanismi, mikä olikin odotettavissa että joku sen kopioi, koska idea on mainio.
Paljon suuremmalla mielenkiinnolla odotan perinteistä porrasperää 5-sarjasta, kun se on näyttänyt photoshopatuissa ennakkokuvissa ihan tyylikkäältä Bemariksi.
Kuvat ovat virallisia konseptin kuvia. Ruma se ulko on minun mielestä. Mutta varmaan on monen papparaisen makuun.
Kumma muuten että heti kun tulee vähän 'käytännöllisempää' ratkaisua taas Bemulta niin johan täällä ollaan haukkumassa... Samaa on ollut esim. Volvon farkun kohdalla, sitä on kutsuttu niin käytännölliseksi että, ja vain mielikuvien perusteella kun mielestäni 5-sarjan farkussa on ollut paljon parempia käytännöllisyyden yksityiskohtia.
Muun muassa juuri tuo erikseen avautuva ikkuna joka on todella kätevä, uskon että tuo takaluukun alaosan avautuminen on vielä parempi kun idea on sama mutta nostokorkeus sisään paljon pienempi. Kas kummaa kun tuota erittäin kätevää yksityiskohtaa täällä haukutaan: mitä haittaakaan siitä muka on? Ja mitä kokemusta teillä on kyeisen käytöstä, esim. ahtaassa paikassa kun pitää luukku avata tai pitäisi koko painava farkun luukku avata ihan turhaan vain vilkaistaakseen että jäikö sinne mitään, kun kevyen pikkuluukun avaus riittää?
Aina todella käteviä ja täynnä nerokkaita yksityiskohtia, mutta Bemuvihaajajuntit aina yrittävät leimata sitä epäkäytännölliseksi ja jopa talveen sopimattomaksi!!! Huhhuh!
...ja kaiken lisäksi jotkut Volvojen omistajat yrittävät vielä arvostella Bemuja tyylittömiksi (sen jälkeen kun ovat haukkuneet tuota PAS:n käytännöllisyyttä, vaikka itselläään on sedan)... Kaikkea sitä kuuleekin.
A-utoilija: se on KONSEPTI, tiedätkö mitä se tarkoittaa? Se takaluukun avausjuttu on ennemmin jatkumo Bemun farkkujan avattavista takaikkunoista, tiedätkö se sellainen erittäin kätevä piirre jota ei Volvoista löydy?
Tuo Skodasta suoraan lainattu idea twindoor takaluukusta on mainio, kuten kirjoitin ja en minäkään ymmärrä miksi sitä niin kovasti arvostellaan. Sen sijaan en ymmärrä miksi tehdä noin mammuttimaisen kokoinen auto eli 5 m pitkä ja pilata käytännöllisyys uhraamalla takapenkin keskipaikka käsinojiksi. Tuo on kummallinen nykyvillitys, jonka syytä en vaan käsitä.
Kummallista myös, että Putputin pitää vetää tänne puolustuskiihkossaan Volvo mukaan. Muuten tavaratilan lastausaukon epäkäytännöllisyydestä huolimatta sedan-Volvoissakin on suksiluukku ja eteenpäin kaatuva etupenkki pitkien tavaroiden kuljetusta helpottamaan, jotka näyttävät tuosta Bemarista puuttuvan. Saahan tuohon sentään yhtenäisen kuljetustilan takapenkit kaatamalla, mutta aika koholleen tuo kaadettu takapenkki jää. Esim. nuo farmari Volvoon menevät esineet jäisi tuolla Bemarilla kuljettamatta sen 5 m pituudesta huolimatta. Niin eihän tuo toki olekaan farmari, mutta olisi käytännöllisyyttä silti tuohon kokoon mahtunut enemmänkin mukaan.
Tuo Skodasta suoraan lainattu idea twindoor takaluukusta on mainio, kuten kirjoitin ja en minäkään ymmärrä miksi sitä niin kovasti arvostellaan. Sen sijaan en ymmärrä miksi tehdä noin mammuttimaisen kokoinen auto eli 5 m pitkä ja pilata käytännöllisyys uhraamalla takapenkin keskipaikka käsinojiksi. Tuo on kummallinen nykyvillitys, jonka syytä en vaan käsitä.
Kummallista myös, että Putputin pitää vetää tänne puolustuskiihkossaan Volvo mukaan. Muuten tavaratilan lastausaukon epäkäytännöllisyydestä huolimatta sedan-Volvoissakin on suksiluukku ja eteenpäin kaatuva etupenkki pitkien tavaroiden kuljetusta helpottamaan, jotka näyttävät tuosta Bemarista puuttuvan. Saahan tuohon sentään yhtenäisen kuljetustilan takapenkit kaatamalla, mutta aika koholleen tuo kaadettu takapenkki jää. Esim. nuo farmari Volvoon menevät esineet jäisi tuolla Bemarilla kuljettamatta sen 5 m pituudesta huolimatta. Niin eihän tuo toki olekaan farmari, mutta olisi käytännöllisyyttä silti tuohon kokoon mahtunut enemmänkin mukaan.
Voivoivoivoivoivoi. Menee taas niiiin säälittäväksi!
Kyllä on NOLO yritys halventaa Bemua sillä että väität Skodan kaksiosaisesta takaluukusta kopioiduksi! Luuletko ettei muilla ole kaksiosaista ollut ennen? Mitä Bemullakin on oikein ollut X5:ssä vaikka kuinka kauan? Mitä on Rolls Royce Drophead Coupé:ssa? Ja ihan sama idea on ollut vaikka kuinka kauan Bemun farkuissakin, joten TODELLA köyhää yrittää väittää kopioiduksi!
Ja seuraava asiasi sekin AIVAN käsittämätön. Pakko näköjään päästä haukkumaan. Tajuatko että tuo on KONSEPTI!? Kuulemani mukaan tuohon tulee, AIKA LAILLA LOOGISESTI JA ODOTETUSTI, konseptista yllätys yllätys poiketen, ihan viisi paikkaa. Neljä paikkaa tulee ehkä valinnanvaraiseksi jutuksi.
Ojoi! Onko Volvot NIIN käteviä ja YLIkekseliäitä, täysin muiden yläpuolella kun sedaneissakin on jopa suksiluukku ja eteenpäin kaatuvat etupenkki! Onko Volvo S60:n konseptissa kuinka monta penkkiä ja puuttuuko siitä suksiluukku ja kaatuvat penkit?
Kohderyhmää tässä mietin, että kenelle tuo oikeastaan on tarkoitettu ?
Varsinkin kun tarjolle tulee joka tapauksessa hetken päästä sekä uusi sedan että farmari malli.
Kooltaan tuo on melko suuri eli 5m pitkä ja korkeutta ja leveyttäkin riittää.
Muotoiluunkin on pikku hiljaa tässä alkanut tottua, ja siinä voi käydä kun X6:n tapauksessa, että näyttää ihan tyylikkäältä, kun on päässyt livenä näkemään.
Katselin nuo linkit läpi ja joteknkin jäi taas sellainen vaikutelma, että yhteen autoon kootaan kaikki mahdollinen mitä alalla on tähän mennessä eri tarkoituksiin keksitty ja koetetaan sitten saada asiakkaat uskomaan, että heillä on oikeasti tarve tällaiselle viritelmälle... ei oikein sytytä
Mikäs helvetti siinä on että näiden juttujen täytyy aina ajautua tuollaiseen lapselliseen kinasteluun? Esittäkää asianne ja jättäkää muiden keskutelijoiden mollaaminen(Putput huom!) pois.
Ja sitten asiaan. Onhan tuo ihan mukavan oloinen yritys yhdistää sedanin ja farmarin parhaat puolet, mutta puheet innovatiivisuudesta ovat pelkkää markkinointiosaston höpinää. Aivan sama vaikka olisi lainattu Rollsista tai Ladasta, niin mikään uusi keksintö tuo ei ole.
Sama näyttää idea noissa olevan ja on ihan eri juttu mitä Skoda Suberbin twindoor takaluukku, joka nyt on melko suoraan kopioitu tuohon Bemariin. Eihän siinä mitään, koska hyviä ideoita lainaillaan puolin ja toisin, mutta on vaan jotenkin vaikea pala sulattaa joillekin, että Skoda kehittää jotain innovatiivista ennen Bemaria.
Eihän tuossa nyt BMW 5 GT:ksi nimetyssä mitään uutta ja ihmeellistä olekaan, on vaan yksi yritys hakea uutta markkinarakoa aika vanhoilla ideoilla ja aika näyttää onnistuuko yritys vai ei. Minulle on toisaalta aivan sama tuleeko tuosta lopulta 4 vai 5 paikkainen ja kumpi on kiskurihintainen lisävaruste. Saksalaisten premiumienhan pitää kiskoa joka asiasta ja mm. kaadettavat takapenkit on niissä sedaneissa lisävarustelistalla. Tuossa BMW 5 GT:ssä ei sentään ilmeisesti rahasteta takapenkin kaadettavuudesta tai mistä sitäkään vielä tietää.
"5-sarjan GT osoittaa samalla, että BMW osaa tehdä muutakin kuin perinteisiä malleja. Uusi GT ei ole sedan eikä farmari, vaan jotain siltä väliltä. Se ei ole myöskään katumaasturi, sillä auto on pituudeltaan normaalin 5-sarjalaisen kokoinen."
meillä päin on puhuttu viistoperistä. manulta on tainnut jäädä sellainen termi kuulematta. Jäätävän paskaa maksettua hehkutusta autosta, joka ei todellakaan ole mikään reimuvoitto.
En tiedä, onko maksettua. Monesti vain toimittajat tuntuvat kopioivan lehdistötiedotteesta asioita sen enempää miettimättä, miltä se kuulostaa. TM:n Kohta täällä-artikkelitkin ovat monesti samanlaisia.
Mikä on perinteistä, jos viistoperäinen korimalli sitä ei ole? Olihan Bemarilla jo vuonna -71 mallistossaan viistoperä. Kuva löytyy ainakin tuolta: http://www.bmwclub.fi/ -> Bmw tietoutta -> Korimallit -> E6 -> Kuvia.
Joskus 80-luvulla, kun 300-sarjaan tuli Touring, taidettiin kovasti välttää puhumasta farmarista. Ennemmin koria pidettiin lähempänä monikäyttömallia kuin farkkua. Olihan se ahdas kuin mikä, mutta suurempi syy taisi olla puhtaan farkun sopimattomuus Bemarin silloiseen imagoon. Ilmeisesti jotain kuitenkin haluttiin tarjota niillekin, joille sedan ei kelvannut. Samanlaista puhdasta mielikuvakikkailua tämä edelleenkin on.
is:n manu metso
"5-sarjan GT osoittaa samalla, että BMW osaa tehdä muutakin kuin perinteisiä malleja. Uusi GT ei ole sedan eikä farmari, vaan jotain siltä väliltä. Se ei ole myöskään katumaasturi, sillä auto on pituudeltaan normaalin 5-sarjalaisen kokoinen."
meillä päin on puhuttu viistoperistä. manulta on tainnut jäädä sellainen termi kuulematta. Jäätävän paskaa maksettua hehkutusta autosta, joka ei todellakaan ole mikään reimuvoitto.
metso kirjoittanut viistoperästä. minusta tuo oli ihan perusuutinen siitä, että "tällaista on tulossa". tarvitseeko aina epäillä, että toimittaja olisi lahjottu...
Sama näyttää idea noissa olevan ja on ihan eri juttu mitä Skoda Suberbin twindoor takaluukku, joka nyt on melko suoraan kopioitu tuohon Bemariin. Eihän siinä mitään, koska hyviä ideoita lainaillaan puolin ja toisin, mutta on vaan jotenkin vaikea pala sulattaa joillekin, että Skoda kehittää jotain innovatiivista ennen Bemaria.
Eihän tuossa nyt BMW 5 GT:ksi nimetyssä mitään uutta ja ihmeellistä olekaan, on vaan yksi yritys hakea uutta markkinarakoa aika vanhoilla ideoilla ja aika näyttää onnistuuko yritys vai ei. Minulle on toisaalta aivan sama tuleeko tuosta lopulta 4 vai 5 paikkainen ja kumpi on kiskurihintainen lisävaruste. Saksalaisten premiumienhan pitää kiskoa joka asiasta ja mm. kaadettavat takapenkit on niissä sedaneissa lisävarustelistalla. Tuossa BMW 5 GT:ssä ei sentään ilmeisesti rahasteta takapenkin kaadettavuudesta tai mistä sitäkään vielä tietää.
Niin, siinä näkyy kuvia kaksiosaisista takaluukuista joka on homman ydin. (Jonka siis ilmeisesti Skoda 'kopioi'?) Bemun farkuissa on myös pitkään ollut kaksiosainen, kätevä takaluukku. Ihan sama idea, nyt vain muutettu se pienempi luukku alas. Tietenkin. Eihän se sama idea toimi viiston takalasin kanssa! Mini Cabriossa muuten oli alaspäin aukeava takaluukku joka muistuttaa myös tuota GT:n takaluukkua.
Eli turhaa merkkivihaaja-kitinää jossa ei mitään perää kuten ennenkään. Luulisi jo nolottavan kun koko ajan yrität mitä ihmeellisen typerillä tavoilla haukkua ja aina tulee näpeille.
Ja se ettei GT:ssä ole mitään uutta ja ihmeellistä: jos kyseessä olisi Volvo niin olisit kolmannessa taivaassa runoilemassa siitä. Taitaa vain nimenomaan olla uutta ja sen verran ihmeellistä että siitä joka puolella keskustellaan mielettömästi. Varmaan X5:n tapaan uutta ja ihmeellistä sikälikin että Volvo joskus vuosikymmenen päästä ehtii sitä seuraamaan.
Voivoi kun jollain merkillä on erilainen hinnoittelupolitiikka kuin Volvolla! Aijai, taitaa siis olla huono merkki ja kaikin puolin tietenkin kamala juttu. Eihän asiakkaille pidä antaa valinnanvaraa, vaan ainoastaan 'Simon hinnalla' varustepaketteja mitä typerimmillä nimillä. Ja jenkkityyliin 'hyvin varusteltua' halvalla...
Sen uskon että sinulle on sama tuleeko se 4- vai 5-paikkaisena, tiedämme syyn siihen oikein hyvin.
is:n manu metso
"5-sarjan GT osoittaa samalla, että BMW osaa tehdä muutakin kuin perinteisiä malleja. Uusi GT ei ole sedan eikä farmari, vaan jotain siltä väliltä. Se ei ole myöskään katumaasturi, sillä auto on pituudeltaan normaalin 5-sarjalaisen kokoinen."
meillä päin on puhuttu viistoperistä. manulta on tainnut jäädä sellainen termi kuulematta. Jäätävän paskaa maksettua hehkutusta autosta, joka ei todellakaan ole mikään reimuvoitto.
Hei, jos lukee Iltasanomia tai Iltalehteä on aika turha hakea minkäänlaista tasoa yleensäkään. Ja tuo Manu Metso on kyllä naurettavimpia tyyppejä joita olen ylipäänsä koskaan nähnyt. Olisi suorastaan koominen karrikatyyri ellei olisi niin säälittävä.
En tajua miten edes nollatasoinen roskalehdistö tuollaisia palkkaa kirjoittamaan täyttä soopaa.
Joten siis sikäli hänen juttunsa ovat varmaan ihan linjassa. Ja mitä tulee maksetuista jutuista: en usko että tuo tyyppi osaisi maksua saada vaikka yrittäisi.
Olen hyvin varma että tuo auto on eläkeläisille suunnattu. Sehän on kuin Ford Fusion tai muu vastaava. Papparaiset menee ihan sekaisin tuosta autosta.
Hyvä jos näin on, säästyypähän pappamaisuuksilta seuraavassa sedanissa ja farkussa toivon mukaan. No, vähemmän pappamainen se Bemun pappamaisin auto muutenkin olisi kuin ERÄIDEN merkkein urheilullisimmat autot...
Aika säälittävää, kun loppuu argumentit, niin pitää vetää Volvo ja henkilökohtaisuudet mukaan. Eli sitä vanhaa ja samaa Putput tyyliä.
Kuten on vanhaa ja aiemmin koettua tyyliä tuo Bemarin uusi mallikin. Viistoperiä on ollut iät ja ajat japanilaisilla ja saksalaisilla perheautomerkeillä. Otetaan malli sieltä, paitsi ettei varsinkaan perän muotoilu ole edes niiden tasolla ja lainataan Skodasta tavaratilan avausmekanismi ja heitetään hienot mainoslauseet kehiin. Siinä tuon resepti ja saadaan samalla ilmaista mainosta tulevalle 5-sarjan sedanille.
Ehkä on toimivakin resepti joihinkin kohderyhmiin, mutta minä en vaan kuulu tuon kohderyhmään. Olisihan tuon 5-sarjan GT:n voinut tehdä vaikka Opel Insignian tyyliinkin eli että viistoperä ei juuri erotu porrasperästä. Tai mistä sitä tietää jos tuleva 5-sarja muistuttaa peränsäkin osalta tuota, mutta toivottavasti ei. En minä ole ikinä väittänyt, etten voisi joskus Bemariakin omistaa, mutta tätä palstaa ja sen kiihkoilua lukemalla omistushalut ko. merkkiin ei ainakaan kasva.
lueppas tuo: http://www.iltasanomat.fi/autot/t/mazda/1515069 metso kirjoittanut viistoperästä. minusta tuo oli ihan perusuutinen siitä, että "tällaista on tulossa". tarvitseeko aina epäillä, että toimittaja olisi lahjottu...
ehkäpä ei lahjottua, mutta herbert on kyllä varmasti varsin oikeassa todetessaan toimittajien (huom. ei Autotoimittajien, ne ovat ihan erikseen) kopioivan surutta mainosesitteen tekstin tuohon juttuunsa sitä sen kummemmin pohtimatta. Ja se siitä juttujen tasosta sitten.
Mielestäni moinen rumilus olisi voitu hioa hiljaisuudessa paremmaksi, mutta moinen PAS-työnimi ja koko BMW:n järjestämä hehkutus meni tuon auton kanssa pahasti yli. Ihan kuin olisivat keksineet jotain uutta ja hienoa.
Valitettavasti eivät todellakaan keksineet ja se eniten ko. autossa ärsyttääkin.
Pidän bmw:n autoista kovin, mutta nyt liika oli liikaa.
Ihan kuin olisivat keksineet jotain uutta ja hienoa.
Valitettavasti eivät todellakaan keksineet ja se eniten ko. autossa ärsyttääkin.
Sinä sait puettua sen sanoiksi, mitä itsekin koko hommasta ajattelen. Tuollainen nakertaa uskottavuutta tehokkaasti ja asia vielä korostuu kalliin auton kohdalla. Jos vain muiden uutuuksien rinnalla olisi tuotu tuollainen liftback markkinoille, olisi se ollut yksi Bemari muiden joukossa.
Ensin X3:n ja X5:n, mutta viimeksi X6:n jälkeen ei enää ihan vähästä tarvi ihmetellä merkin mallipolitiikkaa. Mitä tahansa tehdään, jos sille jostain päin maailmaa vain kuvitellaan löytyvän markkinoita. Kohta varmaan etuvetokin.
Parempia ja uusia kuvia löytyy täältä:
http://www.autobild.de/artikel/bmw-concept-5-gran-turismo-in-genf-2009_846402.html
Mielestäni kuvien perusteella on kyllä tulossa upea auto. Ainoa miinus nopeasti on se että auto on tarkoitettu neljälle hengelle. Mun viiden hengen perhe mahtuu 300-sarjaan hienosti mummolamatkat ja hiihtoreissut mutta tuohon siis ei... No tohon ei varatkaan yltäis jotta niin...
Aika kookkaalta vaikuttaa ainakin tämän kuvan perusteella, joten mistään pikkuautosta ei ole kyse:
http://bilder.autobild.de/ir_img/62544280_d5acae1f05.jpg
Hinta varmaan myös koon mukainen.
minua mietityttää miltä tuo perä näyttää suoraan takaapäin vaikuttaa todella massiviselta, mutta täytyy odottaa että näkee luonnossa....
turbo-kiisseli:
Niin, uuden 5-sarjan myötä BMW lujittaa asemaansa ympäristöystävällisyyden ykkösenä. Päästöt putoaa entisestään ja se taas merkitsee alhaisempaa autoveroa (Suomessa).
Veikkaukseni on, että uusi 5-sarja ei kallistu nykyisestä (Suomessa), päin vastoin samaan hintaan saa enemmän varustusta.
Miten tämä monikäyttömalli tullaan hinnoittelemaan on mielenkiintoista. Tuotantoon tullee myös 5-paikkainen perusversio ja erilliset takaistuimet saa lisähintaan. Oma arvioni on, että monikäyttömälli irtoaa samalla hinnalla farkun kanssa tässä vaikeassa maailman talouden jamassa.
Lisää virallisia kuvia:
http://www.automotorsport.se/news/17143/premiär-bmw-concept-5-serie-gran-turismo/
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/090213-bmw-5-gran-turismo/index.xml
rumahan se on ku perkele
control:
Tähän on melkein pakko yhtyä...
235+255:
Takaapäin katsottaessa ei voi kuin olla samaa mieltä. Mitä uutta tuossa nyt sitten on eli eihän tuo ole muuta kuin hieman tavallista tökerömmän näköinen liftback, josta on vielä pitänyt tehdä epäkäytännöllisesti vain 4 paikkainen. Ja takalasista ei sitten näe taatusti yhtään mitään taaksepäin ja näyttää nuo ulkopeilitkin aika vaatimattoman kokoisilta. Skoda Suberbista on kopioitu suoraan takaluukun avausmekanismi, mikä olikin odotettavissa että joku sen kopioi, koska idea on mainio.
Paljon suuremmalla mielenkiinnolla odotan perinteistä porrasperää 5-sarjasta, kun se on näyttänyt photoshopatuissa ennakkokuvissa ihan tyylikkäältä Bemariksi.
Eli syytä olla peruutuskamera ja tutka valittuna, jos tuolla meinaa peruuttaa:
http://bilder.autobild.de/ir_img/62544312_a0e45bdd43.jpg
Kookas auto niin kuin arvelin:
http://www.automotorsport.se/bigpix/2009/BMW_Concept_Gran_Turismo_15.jpg
5m pitkä ja 1,56m korkea.
Kookas on, yli kolmen metrin akseliväli. Seuraava 5-sarja kiinnostaa edelleen enemmän.
Kuvat ovat virallisia konseptin kuvia. Ruma se ulko on minun mielestä. Mutta varmaan on monen papparaisen makuun.
Kumma muuten että heti kun tulee vähän 'käytännöllisempää' ratkaisua taas Bemulta niin johan täällä ollaan haukkumassa... Samaa on ollut esim. Volvon farkun kohdalla, sitä on kutsuttu niin käytännölliseksi että, ja vain mielikuvien perusteella kun mielestäni 5-sarjan farkussa on ollut paljon parempia käytännöllisyyden yksityiskohtia.
Muun muassa juuri tuo erikseen avautuva ikkuna joka on todella kätevä, uskon että tuo takaluukun alaosan avautuminen on vielä parempi kun idea on sama mutta nostokorkeus sisään paljon pienempi. Kas kummaa kun tuota erittäin kätevää yksityiskohtaa täällä haukutaan: mitä haittaakaan siitä muka on? Ja mitä kokemusta teillä on kyeisen käytöstä, esim. ahtaassa paikassa kun pitää luukku avata tai pitäisi koko painava farkun luukku avata ihan turhaan vain vilkaistaakseen että jäikö sinne mitään, kun kevyen pikkuluukun avaus riittää?
Aina todella käteviä ja täynnä nerokkaita yksityiskohtia, mutta Bemuvihaajajuntit aina yrittävät leimata sitä epäkäytännölliseksi ja jopa talveen sopimattomaksi!!! Huhhuh!
...ja kaiken lisäksi jotkut Volvojen omistajat yrittävät vielä arvostella Bemuja tyylittömiksi (sen jälkeen kun ovat haukkuneet tuota PAS:n käytännöllisyyttä, vaikka itselläään on sedan)... Kaikkea sitä kuuleekin.
A-utoilija: se on KONSEPTI, tiedätkö mitä se tarkoittaa? Se takaluukun avausjuttu on ennemmin jatkumo Bemun farkkujan avattavista takaikkunoista, tiedätkö se sellainen erittäin kätevä piirre jota ei Volvoista löydy?
Hohhoijaa; onko järkee vai ei? Lukekaa edes kunnolla toisten sanomiset, ennenkuin kommentoitte! Vai ollaanko liian kovassa affektissa?
Tuo Skodasta suoraan lainattu idea twindoor takaluukusta on mainio, kuten kirjoitin ja en minäkään ymmärrä miksi sitä niin kovasti arvostellaan. Sen sijaan en ymmärrä miksi tehdä noin mammuttimaisen kokoinen auto eli 5 m pitkä ja pilata käytännöllisyys uhraamalla takapenkin keskipaikka käsinojiksi. Tuo on kummallinen nykyvillitys, jonka syytä en vaan käsitä.
Kummallista myös, että Putputin pitää vetää tänne puolustuskiihkossaan Volvo mukaan. Muuten tavaratilan lastausaukon epäkäytännöllisyydestä huolimatta sedan-Volvoissakin on suksiluukku ja eteenpäin kaatuva etupenkki pitkien tavaroiden kuljetusta helpottamaan, jotka näyttävät tuosta Bemarista puuttuvan. Saahan tuohon sentään yhtenäisen kuljetustilan takapenkit kaatamalla, mutta aika koholleen tuo kaadettu takapenkki jää. Esim. nuo farmari Volvoon menevät esineet jäisi tuolla Bemarilla kuljettamatta sen 5 m pituudesta huolimatta. Niin eihän tuo toki olekaan farmari, mutta olisi käytännöllisyyttä silti tuohon kokoon mahtunut enemmänkin mukaan.
http://www.km77.com/00/volvo/v70/gra/46.asp
http://www.km77.com/00/volvo/v70/gra/44.asp
A-utoilija:
Voivoivoivoivoivoi. Menee taas niiiin säälittäväksi!
Kyllä on NOLO yritys halventaa Bemua sillä että väität Skodan kaksiosaisesta takaluukusta kopioiduksi! Luuletko ettei muilla ole kaksiosaista ollut ennen? Mitä Bemullakin on oikein ollut X5:ssä vaikka kuinka kauan? Mitä on Rolls Royce Drophead Coupé:ssa? Ja ihan sama idea on ollut vaikka kuinka kauan Bemun farkuissakin, joten TODELLA köyhää yrittää väittää kopioiduksi!
Ja seuraava asiasi sekin AIVAN käsittämätön. Pakko näköjään päästä haukkumaan. Tajuatko että tuo on KONSEPTI!? Kuulemani mukaan tuohon tulee, AIKA LAILLA LOOGISESTI JA ODOTETUSTI, konseptista yllätys yllätys poiketen, ihan viisi paikkaa. Neljä paikkaa tulee ehkä valinnanvaraiseksi jutuksi.
Ojoi! Onko Volvot NIIN käteviä ja YLIkekseliäitä, täysin muiden yläpuolella kun sedaneissakin on jopa suksiluukku ja eteenpäin kaatuvat etupenkki! Onko Volvo S60:n konseptissa kuinka monta penkkiä ja puuttuuko siitä suksiluukku ja kaatuvat penkit?
Koettakaapas nyt vähän rauhoittua molemmat.
Kohderyhmää tässä mietin, että kenelle tuo oikeastaan on tarkoitettu ?
Varsinkin kun tarjolle tulee joka tapauksessa hetken päästä sekä uusi sedan että farmari malli.
Kooltaan tuo on melko suuri eli 5m pitkä ja korkeutta ja leveyttäkin riittää.
Muotoiluunkin on pikku hiljaa tässä alkanut tottua, ja siinä voi käydä kun X6:n tapauksessa, että näyttää ihan tyylikkäältä, kun on päässyt livenä näkemään.
Katselin nuo linkit läpi ja joteknkin jäi taas sellainen vaikutelma, että yhteen autoon kootaan kaikki mahdollinen mitä alalla on tähän mennessä eri tarkoituksiin keksitty ja koetetaan sitten saada asiakkaat uskomaan, että heillä on oikeasti tarve tällaiselle viritelmälle... ei oikein sytytä
Mikäs helvetti siinä on että näiden juttujen täytyy aina ajautua tuollaiseen lapselliseen kinasteluun? Esittäkää asianne ja jättäkää muiden keskutelijoiden mollaaminen(Putput huom!) pois.
Ja sitten asiaan. Onhan tuo ihan mukavan oloinen yritys yhdistää sedanin ja farmarin parhaat puolet, mutta puheet innovatiivisuudesta ovat pelkkää markkinointiosaston höpinää. Aivan sama vaikka olisi lainattu Rollsista tai Ladasta, niin mikään uusi keksintö tuo ei ole.
Putput:
Tuossa BMW X5 takaluukusta kuvia
http://www.km77.com/00/bmw/x5/gra/46.asp
http://www.km77.com/00/bmw/x5/gra/47.asp
Tuossa Rolls Royce Drophead Coupén takaluukku
http://www.km77.com/marcas/rollsroyce/2007/phantom/drophead/gra/40.asp
Sama näyttää idea noissa olevan ja on ihan eri juttu mitä Skoda Suberbin twindoor takaluukku, joka nyt on melko suoraan kopioitu tuohon Bemariin. Eihän siinä mitään, koska hyviä ideoita lainaillaan puolin ja toisin, mutta on vaan jotenkin vaikea pala sulattaa joillekin, että Skoda kehittää jotain innovatiivista ennen Bemaria.
Eihän tuossa nyt BMW 5 GT:ksi nimetyssä mitään uutta ja ihmeellistä olekaan, on vaan yksi yritys hakea uutta markkinarakoa aika vanhoilla ideoilla ja aika näyttää onnistuuko yritys vai ei. Minulle on toisaalta aivan sama tuleeko tuosta lopulta 4 vai 5 paikkainen ja kumpi on kiskurihintainen lisävaruste. Saksalaisten premiumienhan pitää kiskoa joka asiasta ja mm. kaadettavat takapenkit on niissä sedaneissa lisävarustelistalla. Tuossa BMW 5 GT:ssä ei sentään ilmeisesti rahasteta takapenkin kaadettavuudesta tai mistä sitäkään vielä tietää.
IS:n kaverit olleet kanssa paikalla.
http://www.iltasanomat.fi/autot/1644206
is:n manu metso
"5-sarjan GT osoittaa samalla, että BMW osaa tehdä muutakin kuin perinteisiä malleja. Uusi GT ei ole sedan eikä farmari, vaan jotain siltä väliltä. Se ei ole myöskään katumaasturi, sillä auto on pituudeltaan normaalin 5-sarjalaisen kokoinen."
meillä päin on puhuttu viistoperistä. manulta on tainnut jäädä sellainen termi kuulematta. Jäätävän paskaa maksettua hehkutusta autosta, joka ei todellakaan ole mikään reimuvoitto.
En tiedä, onko maksettua. Monesti vain toimittajat tuntuvat kopioivan lehdistötiedotteesta asioita sen enempää miettimättä, miltä se kuulostaa. TM:n Kohta täällä-artikkelitkin ovat monesti samanlaisia.
Mikä on perinteistä, jos viistoperäinen korimalli sitä ei ole? Olihan Bemarilla jo vuonna -71 mallistossaan viistoperä. Kuva löytyy ainakin tuolta: http://www.bmwclub.fi/ -> Bmw tietoutta -> Korimallit -> E6 -> Kuvia.
Joskus 80-luvulla, kun 300-sarjaan tuli Touring, taidettiin kovasti välttää puhumasta farmarista. Ennemmin koria pidettiin lähempänä monikäyttömallia kuin farkkua. Olihan se ahdas kuin mikä, mutta suurempi syy taisi olla puhtaan farkun sopimattomuus Bemarin silloiseen imagoon. Ilmeisesti jotain kuitenkin haluttiin tarjota niillekin, joille sedan ei kelvannut. Samanlaista puhdasta mielikuvakikkailua tämä edelleenkin on.
control:
lueppas tuo: http://www.iltasanomat.fi/autot/t/mazda/1515069
metso kirjoittanut viistoperästä. minusta tuo oli ihan perusuutinen siitä, että "tällaista on tulossa". tarvitseeko aina epäillä, että toimittaja olisi lahjottu...
A-utoilija:
Niin, siinä näkyy kuvia kaksiosaisista takaluukuista joka on homman ydin. (Jonka siis ilmeisesti Skoda 'kopioi'?) Bemun farkuissa on myös pitkään ollut kaksiosainen, kätevä takaluukku. Ihan sama idea, nyt vain muutettu se pienempi luukku alas. Tietenkin. Eihän se sama idea toimi viiston takalasin kanssa! Mini Cabriossa muuten oli alaspäin aukeava takaluukku joka muistuttaa myös tuota GT:n takaluukkua.
Eli turhaa merkkivihaaja-kitinää jossa ei mitään perää kuten ennenkään. Luulisi jo nolottavan kun koko ajan yrität mitä ihmeellisen typerillä tavoilla haukkua ja aina tulee näpeille.
Ja se ettei GT:ssä ole mitään uutta ja ihmeellistä: jos kyseessä olisi Volvo niin olisit kolmannessa taivaassa runoilemassa siitä. Taitaa vain nimenomaan olla uutta ja sen verran ihmeellistä että siitä joka puolella keskustellaan mielettömästi. Varmaan X5:n tapaan uutta ja ihmeellistä sikälikin että Volvo joskus vuosikymmenen päästä ehtii sitä seuraamaan.
Voivoi kun jollain merkillä on erilainen hinnoittelupolitiikka kuin Volvolla! Aijai, taitaa siis olla huono merkki ja kaikin puolin tietenkin kamala juttu. Eihän asiakkaille pidä antaa valinnanvaraa, vaan ainoastaan 'Simon hinnalla' varustepaketteja mitä typerimmillä nimillä. Ja jenkkityyliin 'hyvin varusteltua' halvalla...
Sen uskon että sinulle on sama tuleeko se 4- vai 5-paikkaisena, tiedämme syyn siihen oikein hyvin.
control:
Hei, jos lukee Iltasanomia tai Iltalehteä on aika turha hakea minkäänlaista tasoa yleensäkään. Ja tuo Manu Metso on kyllä naurettavimpia tyyppejä joita olen ylipäänsä koskaan nähnyt. Olisi suorastaan koominen karrikatyyri ellei olisi niin säälittävä.
En tajua miten edes nollatasoinen roskalehdistö tuollaisia palkkaa kirjoittamaan täyttä soopaa.
Joten siis sikäli hänen juttunsa ovat varmaan ihan linjassa. Ja mitä tulee maksetuista jutuista: en usko että tuo tyyppi osaisi maksua saada vaikka yrittäisi.
Olen hyvin varma että tuo auto on eläkeläisille suunnattu. Sehän on kuin Ford Fusion tai muu vastaava. Papparaiset menee ihan sekaisin tuosta autosta.
Hyvä jos näin on, säästyypähän pappamaisuuksilta seuraavassa sedanissa ja farkussa toivon mukaan. No, vähemmän pappamainen se Bemun pappamaisin auto muutenkin olisi kuin ERÄIDEN merkkein urheilullisimmat autot...
Putput:
Aika säälittävää, kun loppuu argumentit, niin pitää vetää Volvo ja henkilökohtaisuudet mukaan. Eli sitä vanhaa ja samaa Putput tyyliä.
Kuten on vanhaa ja aiemmin koettua tyyliä tuo Bemarin uusi mallikin. Viistoperiä on ollut iät ja ajat japanilaisilla ja saksalaisilla perheautomerkeillä. Otetaan malli sieltä, paitsi ettei varsinkaan perän muotoilu ole edes niiden tasolla ja lainataan Skodasta tavaratilan avausmekanismi ja heitetään hienot mainoslauseet kehiin. Siinä tuon resepti ja saadaan samalla ilmaista mainosta tulevalle 5-sarjan sedanille.
Ehkä on toimivakin resepti joihinkin kohderyhmiin, mutta minä en vaan kuulu tuon kohderyhmään. Olisihan tuon 5-sarjan GT:n voinut tehdä vaikka Opel Insignian tyyliinkin eli että viistoperä ei juuri erotu porrasperästä. Tai mistä sitä tietää jos tuleva 5-sarja muistuttaa peränsäkin osalta tuota, mutta toivottavasti ei. En minä ole ikinä väittänyt, etten voisi joskus Bemariakin omistaa, mutta tätä palstaa ja sen kiihkoilua lukemalla omistushalut ko. merkkiin ei ainakaan kasva.
Salla:
ehkäpä ei lahjottua, mutta herbert on kyllä varmasti varsin oikeassa todetessaan toimittajien (huom. ei Autotoimittajien, ne ovat ihan erikseen) kopioivan surutta mainosesitteen tekstin tuohon juttuunsa sitä sen kummemmin pohtimatta. Ja se siitä juttujen tasosta sitten.
Mielestäni moinen rumilus olisi voitu hioa hiljaisuudessa paremmaksi, mutta moinen PAS-työnimi ja koko BMW:n järjestämä hehkutus meni tuon auton kanssa pahasti yli. Ihan kuin olisivat keksineet jotain uutta ja hienoa.
Valitettavasti eivät todellakaan keksineet ja se eniten ko. autossa ärsyttääkin.
Pidän bmw:n autoista kovin, mutta nyt liika oli liikaa.
Jos Bemun piirteitä ei näkyisi noin selvästi, veikkaisin auton olevan Lexus. https://www.youtube.com/watch?v=iOv9dIfhCUE
control:
Sinä sait puettua sen sanoiksi, mitä itsekin koko hommasta ajattelen. Tuollainen nakertaa uskottavuutta tehokkaasti ja asia vielä korostuu kalliin auton kohdalla. Jos vain muiden uutuuksien rinnalla olisi tuotu tuollainen liftback markkinoille, olisi se ollut yksi Bemari muiden joukossa.
Ensin X3:n ja X5:n, mutta viimeksi X6:n jälkeen ei enää ihan vähästä tarvi ihmetellä merkin mallipolitiikkaa. Mitä tahansa tehdään, jos sille jostain päin maailmaa vain kuvitellaan löytyvän markkinoita. Kohta varmaan etuvetokin.