http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/heinakuu_2010_.pdf?tiedosto=YWluZWlzdG90LzkyL2hlaW5ha3V1XzIwMTBfLnBkZg&tyyppi=AP&jul_id=43343&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Ensirekister%F6innit+7%2F2010
Kriisi lienee ohitse, ja Volvohan aikoo olla vielä entistäkin korkeatasoisempi premium-valmistaja ?
ei pelkillä prosenteilla elä..
hyvä juttu jos volvo pysyy hengissä suomen myynneillä
Mutta teknikens värld sanoo, että Volvon myynti on noussut, "återhämtat sig."
Ei Volvolla hätää ole tulevaisuutensa suhteen, vaikka täällä yksi "Ketsuppimies" vetääkin yhden miehen showtaan Volvoa vastaan vuodesta toiseen.
Aika vauhdikas muuten tuo uusi S60:n mainos, joka on tänäänkin pyörinyt MTV3:lla. Vielä jokunen vuosi sitten ei olisi uskonut, että Volvoja mainostetaan tuollaisella kaahailuvideolla. Ihan tyylikkäästi toteutettu radalla kaahailu sinänsä ja on haluttu korostaa uuden S60:n urheilullisia puolia, sen normaalin turvallisuusteeman ohessa. Uudesta S60:stä tulee uuden V60:n ohella vielä menestys Volvolle, niin hyviltä nuo mallit vaikuttaa ennakkotietojen ja S60:n koeajojen perusteella.
No kai nyt on täysin selvää, että kriisin pohjalta ollaan ainakin tällä erää noustu. Esimerkiksi BMW on palkannut 5000 tilapäistä työntekijää vauhdittamaan tuotantoa. Jopa Ford ja GM ovat nousseet plussalle.
EDIT: Tuo olikin joku suomalainen tilasto. Mitä tekemistä sillä on minkään kriisin kanssa ja miten tämä liittyy Vovoon?
tuolta löytyy faktaa EU ja EU+efta maiden myynneistä (6 enimmäistä kk 2010 )
http://www.acea.be/images/uploads/files/20100715_PRPC-FINAL-1006.pdf
kannattaa myös miettiä miksi joidenkin maiden myynti nuosee/laskee voimakkaasti eli verohelpotusten vaikutukset
esim saksa -28,7% lasku
NHB:
ylittääkö tuo 5000 aikaisemmin irtisanottujen määrän?
ei silti ei kai ollut merkkiä joka ei irtisanonut/lomauttanut porukkaa...
finman:
Ei ylitä. 5000 väliaikaisen lisäksi jonkin verran vakituisia sai kenkää pari vuotta sitten. Audi selvisi hyvin vähin sopeuttamistarpein kriisistä.
http://www.tradingmarkets.com/news/stock-alert/volvy_volvo-car-sales-climb-up-further-in-europe-in-jun-2010-1042914.html
Ja miten kirjainyhdistelmä M1 liittyy asiaan ?
No, bemarillahan oli M1-malli aikanaan, ja M1-lähetteellä provoilijan voi passittaa pakkohoitoon takaisin.
Miksi hehkutat Volvon prosentteja? Samoilta listoilta löytyy Land Rover, jonka myynti on noussut 40 prosenttia. Nissanillakin näyttää olevan 32 prosenttia nousua.
Samaa hehkutusta on jatkunut jo useita vuosia, mutta edelleen Volvo on pieni valmistaja. Jos haluat levittää tietoa Volvon tilanteesta, niin kirjoita välillä myös myynnin laskusta.
Volvostahan on tulossa suuri valmistaja kiinalaisen Geelyn turvin ?
Vastaisitko sinulle esittämääni kysymykseen ja lopettaisit hehtkeksi tyhjänpäiväisen provoilun?
Derrick:
tuolta sivulta kun klikkailet niin selviää mitä tarkoittaa m1=henkilöauto
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvoluokat/
En ole mielestäni hehkuttanut mitään, olen vain koettanut kirjoittaa jotakin myönteistä Volvosta henkisesti häiriintyneen ja pakkohoidosta pois päästetyn Heinzmanin typerien kirjoitusten vastapainoksi, etkö ole huomannut po. idiootin typeriä kirjoitteluja.
Autoina on taloudessa Ford S-Max ja automaattivaihteinen Subaru Forester 2008 pienimmällä bensakoneella.
Ensin oli BoxerDiesel, mutta sen manuaalivaihteisto oli viallinen eikä liike tunnustanut vikaa. Autolla ei pystynyt ajamaan lainkaan ja se oli vaaraksi turvallisuudelle, kytkin oli viallinen ja autoa ei saanut tasaisesti liikkeelle.
Olen kovin pettynyt Subaruun, vaikka Forester on mielestäni tosi mukava ja ketterä auto, ei tosin parhaimmillaan maantieajossa.
Derrick:
Toistuvat otsikot Volvon yksittäisten kuukausien ja yksittäisten maiden myynnin heilahteluista menevät helposti hehkuttamiseksi eivätkä ole mielenkiintoisia. Hehkuta sitten kun Volvon myynnissä oikeasti tapahtuu merkittävä muutos parempaan.
Kun vastaat Heinzmanin idioottimaisuuteen idioottimaisuudella, niin se ainoastaan kaksinkertaistaa idioottimaisten viestien määrän. Jokainen palstalla näkee kyllä Heizmanin typeryyden ilman panostasi ilmaisten esimerkkien muodossa.
Joka tapauksessa on mahdollista, että Volvon irrottautuminen Fordista on hyvä asia. Heinzman ja myös petos ovat niin hölmöjä, että pitävät sekä Fordia että Geelyä huonoina omistajatahoina, eivät kai kumpikin voi olla huonoja ?
Miksi molemmat eivät mielestäsi voi olla huonoja omistajia?
Ovat varmasti ainakin erilaisia omistajia, joilla on omat vahvuutensa. Fordilla on teknologia osaamista ja synenergiaa eri brandiensä välillä. Geely taas on lähellä suurta ja kasvavaa Kiinan markkinaa.
Derrick:
On kyllä pikkuisen vaikea uskoa että takuunalaisella autolla ei pysty ajamaan lainkaan ja liike ei tunnusta vikaa...
No olkoon sit kytkimen tyyppivika, että se ei irroittanut tasaisesti ja esimerkiksi liikennevaloissa auto oli turvariski kun sai pelätä että ajaa toisen perseeseen.
Vauhti-vaunussa kaikki on mahdollista.
Autoa ajoi mm. semmoinen heppu, joka on peruuttanut enemmän kuin mitä Ammattilainen on konsanaan ajanut eteenpäin.
Kiinnostaisi tietää muilta Boxer-Diesel omistajilta miten po. auto on pelannut, koska ei kai auto saa karata käsistä, ja tosiaan liikkeen suhtautuminen oli kusipäistä.
MOT
Mielestäni tämä NHB on vähän yksinkertainen, puhumattakaan Heinzmanista. Ford oli huono omistaja, koska Ford satsasi vain Fordiin eikä Volvoon, ja nythän Fordin satsaukset kantavat hedelmää.
Vai omistaako esim. MB toisia autovirmoja ?
En ole kuullut, etteikö Geely satsaisi Volvoon. Ja helppoahan täältä Suomesta käsin on jauhaa paskaa, mutta faktahan on se että Kiina on jo ohittanut kaikki muut automarkkinat volyymiltään, Amerikankin jo.
MOT
Derrick:
Kaikesta yksinkertaisuudestani huolimatta olen kyennyt arvaamaan monia sellaisia asioita, mitä sinä olet pitänyt täyisin mahdottomina. Esimerkkeinä vaikka juurikin tämä Volvon myynti ja vaikka GM:n konkurssi.
Millä perusteella Ford ei satsannut Volvoon? Volvollahan tulee nyt markkinoille uusia malleja enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Se ainakin on selvä merkki satsauksista.
Ei kai Geelyn satsauksista ole vielä mitään faktaa muillakaan. Eihän vielä ole paljon muuta kuin nimet alla kauppakirjassa. Itse uskon, että Geely tulee Volvoon satsaamaan. Eri asia vain sitten, että mihin suuntaan asioita kehitetään. Aletaanko tekemään Ruotsissa S-Klassen kilpailijoita vai tehdäänkö nykyisiä malleja uusissa tehtaissa Kiinassa seuraavat 20 vuotta pidennettyinä ja riisuttuina. Totuus löytynee jostain tuolta väliltä. Asioita voi päätellä ihan missä maassa tahansa. Vaikka Kiina onkin iso markkina, niin sikäläisin voimin ei ole vielä tehty yhtään kunnollista autoa.
NHB
Onko mielestäsi normaalia, että Kiinassa myydään edelleen VW Boraa ?
Derrick:
On. Autojahan autovalmistajat myyvät. Jos kyseisen mallin ikä aiheuttaaa sinussa ihmetystä, niin eihän tuo ole missään suhteessa erikoista. VW Santanan tuotanto alkoi Kiinassa 1983 ja ilmeiseti tulee päättymään 2012.
Joko paljastat, että millä perusteellä väität Fordin oleen investoimatta Volvoon?
nhb
Ruotsissa on oikein kirjoitettu kirja siitä, miten Ford pilasi Volvon ja tyhjensi yhtiön kassan. Alkaa hiljallleen jo kyrsiä tällainen moukkamainen tietämättömyys.
Vielä, Li Shufu: "Ford förstörde Volvo genom att detaljstyra företaget"
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2084243/volvo-ska-ga-om-bmw-och-mercedes
Derrick:
Meinaatkos ihan tosissasi, että Volvo "antoi" Fordille commercial-puolen tuottamat rahat taseesta henkilöautokaupan kylkiäisinä? Ford osti tuotemerkin ja tuotannon, ei koko Volvoa eli ei saanut penniäkään kyllä sinne taseeseen. Volvon commercial-puolihan oli ja on edelleen todella kannattava, hlöautopuoli taasen oli jotain ihan muuta. Eiköhän Volvon johto tehnyt mitä tehtävissä oli eli myi kun huomasi, ettei rahkeet riitä pitämään merkkiä sille kuuluvalla tasolla, autot muuttuivat tuona ajanjaksona tietokoneiksi ja pienellä rekkafirmalla ei ollut uskoa omiin mahdollisuuksinsa. Toki Ford imi mitä oli imettävissä kaamean kauppahinnan kattamiseksi ja tappiota tuli varmasti ihan mielettömästi, konserniavustus kun sattuu olemaan se konserien käyttämä tapa siirtää rahaa emolle.
Derrick:
Kysehän oli siitä, että panostiko Ford Volvoon vai ei. Ford tuplasi Volvon mallien määrän ja laajensi moottorivalikoimaa merkittävästi. Mitä tuo on jos se ei ole panostamista?
Mitä Volvon kassalla tai nykyisen omistajan varsin ymmärrettävillä kommenteilla on tämän kanssa tekemista? Panostaminen nimenomaan tarkoittaa sitä, että rahaa palaa ja kassa vajuu. Sulla on taas puurot ja vellit totaalisen sekaisin. Ikävintä tässä on se, että et taida ymmärtää sitä ikinä.
Miksi Volvo on aloittanut kaaharimainonnan kun muut arvostetut merkit ovat siitä jo vuosia sitten luopuneet?
Minusta tyhmää mainontaa, väärältä vuosisadalta.
Johtuuko tämä uudesta saksalaisesta pääjohtajasta joka haastatteluissa on ollut hyvin kaaharihenkinen?
Tuntuu että Volvon value proposal ja corporate social responsibility on kadoksissa.
Warcraft:
Tuosta olen samaa mieltä, että Volvon mallisto on nyt parempi kuin koskaan aiemmin. Useimmat mallit on kokeneet faceliftin lähiaikoina ja uutta mallia pukkaa juuri nytkin markkinoille. Ainoastaan XC90 on enää muinaisjäänne, jota tuskin paljon enää myydäänkään. Moottorivalikoima on uudistunut aika hyväksi ja uusia moottoreita on lähiaikoina tulossa vielä lisää. Jos nyt joku 1.6 DRIVe malli kokeekin V70 ja S80:n keulalla puolen vuoden tuotantokatkoksen jonkin direktiivin takia, niin mitä sitten? Tuleepahan sitten takaisin aikanaan entistä parempana. Tuostakin asiasta yritettiin kehitellä uutta aihetta Volvon mollauskampanjaan tälle palstalle.
Kun tällä palstalla olisikin jotain aiheellista keskusteltavaa Volvosta, esim. jotain koeajoja uusista malleista tai vastaavaa, niin niitä olisi paljon mielenkiintoisempaa lukea kuin jotain mollauskampanjoja tai Kiinan omistussuhteiden uusin käänne osa 999. Eikä auton runsas myynti ole mikään hyvyyden mittari vai onko joku Toyota sitten maailman paras auto? Runsas myynti tarkoittaa halpoja malleja ja Volvo ei ole koskaan ollut mikään halpa-auto, eikä siitä sellaista varmasti ole aikomus tehdä tulevaisuudessakaan.
Myyntihinta oli 50 mrd kruunua virallisesti, mutta Volvon suuren kassan takia kauppahinta oli todellisuudessa vain 26 mrd kruunua.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1354928/sa-raddas-volvo
Entä Volvon voittovarat ?
Käyttikö ne Volvo vai Ford ? Ensimmäisten viiden vuoden aikana Volvo tuotti Fordille voittoa 20 mrd kruunua "traktoreillaan".
Ainakin tuossa artikkelissa sanotaan, että Ford imi Volvon tyhjiin 10 vuodessa.
Miten on NHB, mistähän mahtoi johtua se, että Volvo jäi moottorikehityksessä jälkeen, tästähän palstan pellet ovat metelöineet kohta 5 vuotta.
Onko po. artikkeli valhetta mahdollisesti ?
Derrick:
No enpä muista koskaan volvon olleen kovinkaan erikoinen moottorien kehityksessä. 90-luvun alun 850 mallin moottori(eikä ollut silloinkaan erikoinen) oli possun suunnittelua ja siitä ei ole kauaksi käpy puusta pudonnut nykyaikaan verrattuna.