Uusi Volvo S60

535 kommenttia
2456718
  • Heinzmanilla taisi mennä paskat housuun, kun Mercedes todettiin heikommaksi, myös laadun osalta. Ja jos muotoilua katsoo, niin Mersun sivuprofiilista tulee lähinnä mieleen Pohjois-Korea. Muotoilussahan Volvo päihitti Mersun, enkä yhtään ihmettele lopputulosta tässä suhteessa.

      
  • Tiedoksi esim. tälle Heizmanille, että jos tänne jotain testejä haluaa referoida, niin ei niistä pitäisi tehdä omia sepustuksiaan ja väritettyjä kirjoitelmia, jos kukaan muu ei ole kyseistä testiä edes nähnyt.



    Tuon linkittämäni testin voi jokainen itse lukea ja tehdä siitä omat päätelmänsä ilman sen kummempia väritelmiä. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että Volvo on tehnyt hyvän auton tuossa S60:ssä ja että joku testi pitää sitä parempana kuin Mersun C-sarja, joka nyt ei mikään ihmeellinen auto ole. Taisi muuten TM:ssa olla S40 ja C-sarja samassa testissä ja Volvo taisi olla jopa parempi, ellen väärin muista. Korjatkoon joku tarvittaessa tuon muistikuvan.



    Noista ulkomaisista lehdistä puheenollen, minulla on CAR-lehden numero December 2002, jossa oli edellisen korimallin S60 mukana ja järjestys siinä oli BMW 3, Volvo S60, Saab 9-3, Audi A4, Mazda6, Jaguar X-type. Tuossa testissä on 15 testisivua ja sen kertominen on aivan yhtä turhaa kuin tuo Heizmanin väritetty kertomus, koska kenelläkään muulla tuskin on ko. lehteä, jonka ostin silloin Mazdan mukanaolon takia. Yksi What Car -lehden irtonumerokin minulla on vuodelta 2003 ja siinä on "Family cars group test", mutta minusta ainakaan tuon numeron testi ei ole kovin hyvä ja jakavat vain pallukoita asteikolla 1-5 hieman epämääräisin perustein.



    EDIT: Näinhän se oli että TM 1/2009 numerossa oli testissä S40 ja Mersu C ja Volvo sai paremmat pisteet ja sai myös koko joukon parhaat pisteet ajettavuudesta. Nimimerkki Andrea (eli ketsuppimiehen aiempi alter ego) tuosta on avannut 22 sivun keskusteluketjun tälle palstalle, mutta hymy sitten taisi hyytyä, kun lehti ilmestyi ja tulokset tuli ilmi. :smile:

      
  • Sekä XC60 että S60 vaikuttavat mielenkiintoisilta autoilta. Sääli, että Volvo päätyi kiinalaisomistukseen ja ilmassa on liikaa epävarmuutta merkin tulevaisuuden suhteen.

      
  • Tuota:

    Sekä XC60 että S60 vaikuttavat mielenkiintoisilta autoilta. Sääli, että Volvo päätyi kiinalaisomistukseen ja ilmassa on liikaa epävarmuutta merkin tulevaisuuden suhteen.




    Tuo omistuspohja ei taida nykymaailmassa merkata sitä eikä tätä. En ostaisi Volvoa sillä perusteella, että se on kiinalaisomistuksessa, enkä jättäisi ostamattakaan, vaan arvioisin itse koeajolla tuotteen hyvät ja huonot puolet ja tekisin sitten osto- tai ostamattajättämis-päätöksen.



    Mielenkiintoinen mallihan tuo S60 on, harmi vaan kun tavaratila on niin pieni. Muutenhan siinä sisätilaa on ilmeisesti yllättävän paljon jopa takapenkillä. V60 mallia onkin odoteltava, jos haluaa kunnon tavaratilan, eikä senkään tavaratila taida olla kilpailijoiden veroinen. Puhtaasti käytännöllisyyden näkökulmasta ei taida olla tehty enää kuin V70 ja muissa mennään enemmän muotoilun ehdoilla. Minusta parempi näin ja tilavaa rahti-autoa tarvitsevat ostakoon sitten vaikka Suberbin.

      
  • Tuota



    On kyllä aika vaikea kuvitalla, että kiinalaisomistus muuttaisi Volvon premium-statusta, on aika outoa, että joku omistaja luopuisi Volvon vahvasta asemasta premium-auto-markkinoilla. Päinvastoin, Volvosta ollaan tekemässä enemmän premiumia.



    Euroopassa Volvon markkina-osuus on vain noussut.



    Ja mitä outoa olisi siinä, että Kiinassa myytäisiin Volvon vanhoja malleja, ja muualla uusia, myydäänhän Kiinassa VW Boraakin. :smile:



    Ihmettelen A-utoilijan tavoin Mersun C-sarjan hehkuttamista, kyseessähän on ihan tavallinen perhe-auto, vaikka jotkut palstan kirjoittajista kuten Heinzman saavuttavat ekstaasin puhuessaan Mersusta.



    Volvo S60:n sisätiloja muuten pidettiin Mersun sisätiloja laadukkaampana, että se siitä Mersun laadusta.



    :smile:

      
  • Derrick:

    NHB

    Tässä oli tarkoitus perehtyä vain ja ainoastaan A-utoilijan mainitsemaan testiin.




    Siis kaikki tuo vuodatus vain siksi, että halusit sulkea keskustelun koskemaan ainoastaan Irish Timesin "vertailua". Onko tarkoituksesi haukkua kaikki jotka kertovat niistä vertailuista, joita suosikkisi ei voita?

      
  • Ihan onneton se V60:kin tavaratila on.



    Voisi derrick ja Heinzman laittaa jäitä hattuun. Tuollainen provoileminen ei palvele ketään. Hyviä autoja nuo ovat varmasti kaikki.



    Itse olen testannut "Heinzmanin" määrittelemiä "oikeita" automerkkejäkin. Ei se C-mersu todellakaan mitenkään autuaaksi tehnyt kuten ei Audikaan.

      
  • Derrick:


    Volvo S60:n sisätiloja muuten pidettiin Mersun sisätiloja laadukkaampana, että se siitä Mersun laadusta.




    Kannattaisi uhrata hetki termien laatu ja laatuvaikutelma merkityksen selvittämiselle.

      
  • Derrick:

    Tuota

    On kyllä aika vaikea kuvitalla, että kiinalaisomistus muuttaisi Volvon premium-statusta, on aika outoa, että joku omistaja luopuisi Volvon vahvasta asemasta premium-auto-markkinoilla. Päinvastoin, Volvosta ollaan tekemässä enemmän premiumia.




    Tuskin kukaan tahallaan asemoi tuotettaan aiempaa halvemmaksi. Epäilyni koskee Volvon laatua tulevaisuudessa. Muutama pointti:

    - riittävätkö resurssit tuotekehityksessä kolme kertaa enemmän myyviä kilpailijoita vastaan

    - miten Fordin resurssien poistuminen tulee näkymään

    - mihin uudet omistajat vievät Volvoa? Tuotantokapasiteetin tuplaantuminen ei mielestäni tue siirtymistä ylemmäksi premium-kategoriassa

    - kiinalaisen managementin osaaminen brandinrakentamisessa?

    - R&Dn suuntaaminen jatkossa?

    - Volvon ja Geelyn brandien integrointi? Yhteisen hankinnan ja suunnittelun käyttö jne.?

      
  • NHB



    Etkö osaa pelle lukea englanninkielistä, hyvin perusteltua tekstiä ?



    Mercedes-Benz has had its share of reliability problems of late, but the C-Class has been spared of these proving it to be pretty trouble-free. The build quality, on the exterior at least, is first-class with most areas feeling very solid, if not as solid as Mercedes-Benz cars of decades ago. The boot lid is way too light, which feels like a let down, but with so many cars now aimed at being light on the exterior with a tough reinforced skeleton, this is likely to be a constant trait for most cars in the future.



    The interior of the C-Class feels quite a let-down compared to what we have come to expect from their own standards and compared to this Volvo. The dash has too much black plastic and it doesn’t feel special enough. But, you know that it will probably work well 20 years from now.



    Side by side as they sit here, the Volvo has the better interior. It is brighter, feels better, is more comfortable and is more generously adorned coming with much better seats. Build wise, it feels well put together. It is not as tank-like as Volvos of old, but you know that the really sturdy stuff is going on where you can’t see it.



    Volvossa on parempi sisusta kokonaisuutena, se ei ole yhtä muovinen kuin Mersussa ja Volvossa on paremmat istuimet.



    Mersun laatu ei ole samaa kuin ennen.



    Eihän tällaista voi lukea saksalaisista lehdistä, mutta kun A-utoilija löysi puolueettoman testin, joka on hyvin perusteltu, niin tätä testiä on hyvä siteerata.



    Vai etkö ole itse huomannut sitä, että Mersun sisätilat eivät nyt niin kaksiset ole ?

      
  • Tuota:


    - kiinalaisen managementin osaaminen brandinrakentamisessa?




    Nopeasti mietittynä ei tule yhtään vahvaa kiinalaista brändia mieleen. Lukuisat "brändi-tuotteet" kyllä valmistetaan kiinassa.

      
  • Opelixi:

    Tuota:

    - kiinalaisen managementin osaaminen brandinrakentamisessa?


    Nopeasti mietittynä ei tule yhtään vahvaa kiinalaista brändia mieleen. Lukuisat "brändi-tuotteet" kyllä valmistetaan kiinassa.




    Ainoa äkkiä mieleen tuleva on Lenovo. Tosin tuossa IBM kielsi oman brandinsa käytön.

      
  • Simppa



    Mielestäni erityisesti Heinzmanin pitäisi elää päivä kerrallaan, on turha rinnastaa allekirjoittanutta Heinzmaniin, joka on joko hyvin nuori tai henkisesti sairas/epätasapainoinen, koska eihän henkisesti terve ihminen voi harjoittaa parjauskampanjaa yhtä automerkkiä kohtaan vuositolkulla, kyseessähän on sairas toiminta.



    Olen itsekin kehottanut Heinzmania hakeutumaan hoitoon, mutta tuloksetta. Tässähän ovat kyseessä vain autot, hengettömät esineet, joten en oikein pysty ymmärtämään Heinzmanin kirjoittelua.

      
  • En ollut koskaan kuullutkaan Lenovosta :ashamed:

      
  • Opelixi:

    En ollut koskaan kuullutkaan Lenovosta :ashamed:




    IBM myi läppärituotantonsa Kiinaan, mutta ei nimeä.

      
  • Tuota:


    IBM myi läppärituotantonsa Kiinaan, mutta ei nimeä.




    Ahaa, eikö kaikki muutkin ole tehnyt samoin? :wink:

      
  • Opelixi:

    Tuota:

    IBM myi läppärituotantonsa Kiinaan, mutta ei nimeä.


    Ahaa, eikö kaikki muutkin ole tehnyt samoin? :wink:




    Muut ovat ulkoistaneet valmistuksen. IBM myi koko tuotelinjan oikeuksineen. Kuten nyt Ford Volvon.



      
  • Derrick:



    Mielestäni erityisesti Heinzmanin pitäisi elää päivä kerrallaan, on turha rinnastaa allekirjoittanutta Heinzmaniin, joka on joko hyvin nuori tai henkisesti sairas/epätasapainoinen, koska eihän henkisesti terve ihminen voi harjoittaa parjauskampanjaa yhtä automerkkiä kohtaan vuositolkulla, kyseessähän on sairas toiminta.

    Olen itsekin kehottanut Heinzmania hakeutumaan hoitoon, mutta tuloksetta. Tässähän ovat kyseessä vain autot, hengettömät esineet, joten en oikein pysty ymmärtämään Heinzmanin kirjoittelua.




    Mistäköhän lienee oma mersun parjauskampanjasi, jota ilmenee jatkuvasti myös. Jos on tyytyväinen omaan suosikkiinsa, niin ei liene tarpeen nälviä muita merkkejä ja kirjoittajia. Senverran ala-arvoista tekstiä sinulta on nähty.

      
  • No nyt kun tuon kerroit, niin alkoi vähän raksuttaa, että olen varmaankin kuullut asiasta. IBM ei ole vuosikausiin ollut minulle millään tavalla läheinen merkki, niin ei heti sytyttänyt.



    Mutta eikös Volvon tapauksessa mennyt brändikin?

      
  • Opelixi:

    No nyt kun tuon kerroit, niin alkoi vähän raksuttaa, että olen varmaankin kuullut asiasta. IBM ei ole vuosikausiin ollut minulle millään tavalla läheinen merkki, niin ei heti sytyttänyt.

    Mutta eikös Volvon tapauksessa mennyt brändikin?




    Kyllä.



      
  • NHB



    En harjoita mitään parjauskampanjaa, ja voisin ajaa millä autolla tahansa. Halusin vaan tuoda esiin sen että jos fanittaa samanaikaisesti BMW:tä, Audia ja Mercedestä, voi kyse olla psyykkisestä häiriöstä, jossa on voimakkaasti tukeutuvia piirteitä. Tässä tapauksessa on kyse tukeutumisesta kolmeen saksalaiseen automerkkiin.

      
  • Derrick:

    NHB

    En harjoita mitään parjauskampanjaa, ja voisin ajaa millä autolla tahansa. Halusin vaan tuoda esiin sen että jos fanittaa samanaikaisesti BMW:tä, Audia ja Mercedestä, voi kyse olla psyykkisestä häiriöstä, jossa on voimakkaasti tukeutuvia piirteitä. Tässä tapauksessa on kyse tukeutumisesta kolmeen saksalaiseen automerkkiin.




    Minä kirjoitin alkuperäisen viestin, eikä NHB, siis oikaisuksi. Sitten kysymys: mikä saksalaisissa on niin hirveästi vialla??

      
  • Derrick:

    NHB
    Etkö osaa pelle lukea englanninkielistä, hyvin perusteltua tekstiä ?




    Edelleen kehotan sinua opiskelemaan sanan laatu merkitystä. Ilmainen vinkki: sisätilojen laatuvaikutelma ei ole sama asia kuin laatu.



    Et näköjään kykene muuhun kuin keskimääräistä vähemmän lahjaakkaamman teinipojan tasoiseen nälvimiseen. Taitaa olla ajan hukkaa yrittää alentua tuon tasoiseen "argumentointiin". Pyrin noudattamaan tästä eteenpäin kanssasi samaa linjaa kuin moni muukin palstalainen näkyy noudattavan.

      
  • MMS



    Eihän saksalaisissa ole mitään vikaa, päinvastoin, autoja nekin ovat. Halusin vain tuoda esiin sen, että jos fanittaa kolmea saksalaista automerkkiä samanaikaisesti, voi kyseessä olla henkinen häiriö tukeutumisen piirtein.



    Sitä paitsi tuossa irlantilaisessa testissä sanottiin Mersun sisustuksesta että se todennäköisesti on kulutuskestävä yli 20 vuoden ajan. Mersu oli myös Volvoa edullisempi käyttää.



    Varsinaisestihan tässä kirjoittelussa ei ole kyse autoista, vaan siitä että eräs henkisesti häiriintynyt henkilö (vaihtoehtoisesti nuori) on jo vuodesta 2006 käynyt parjauskampanjaa yhtä automerkkiä vastaan. Me normaalit ja oikeudentuntoiset rehelliset suomalaismiehet emme voi tällaista hyväksyä, vaikka kyse on pelkästään autosta.



    Muut kirjoittajat ovat kutsuneet Heinzmania provoilijaksi, minun mielestäni täytyy olla kyse vakavammasta asiasta.

      
  • NHB



    Varsinaiseti en ole nälvinyt mitään. A-utoilijan esittämä testi oli varsin hyvin perusteltu, enkä epäile sitä lainkaan. Testin lopussahan sanottiin muun muassa että nämä kaksi autoa (MB, Volvo) ovat varsin pahassa markkinaraossa, kun hintaero esimerkiksi 500-sarjan BMW:hen ei ole kovin iso. Kaiken kaikkiaan koko teksti vaikutti järkevältä ja ilman ennakko-asenteita kirjoitetulta.



    Sille en voi mitään, että palstalla on sellaisia perskärpäsiä, jotka eivät puutu Heinzmanin toimintaan. Eikös semmoinen sanonta ole kuin että pahimpia ovat ne ihmiset, jotka eivät tee mitään, vaan ainoastaan seuraavat vierestä. Ja näitähän riittää tällä palstalla, onneksi sentään jotkut ovat aktiivisia.

      
  • Muotoilu on samassa linjassa oppelien ja japsien kanssa. Takaistuin laskettu lattian tasalle jotta pää ei osu kattoon. Siellä sitten kyyhötetään perseen kärjellä polvet koukussa. Ja tavaratilasta ei kannata puhua. 940 oli viimeinen oikea Volvo...

      
  • Derrick:

    pahimpia ovat ne ihmiset, jotka eivät tee mitään, vaan ainoastaan seuraavat vierestä. Ja näitähän riittää tällä palstalla, onneksi sentään jotkut ovat aktiivisia.




    No kannattaako näitä palstoja täyttää osallistumalla teidän henkilökohtaiseen kinasteluun makuasioista?

      
  • Zagarat:

    Muotoilu on samassa linjassa oppelien ja japsien kanssa. Takaistuin laskettu lattian tasalle jotta pää ei osu kattoon. Siellä sitten kyyhötetään perseen kärjellä polvet koukussa. Ja tavaratilasta ei kannata puhua. 940 oli viimeinen oikea Volvo...




    Ooppelihan tekee nykyään varsin tyylikkäitä autoja, esim. Insignia. Samaa voi sanoa Volvostakin. Livenä en ole vielä uutta S60 nähnyt, mutta kuvissa vaikuttaa aika tyylikkäälle ja sivuprofiili on coupemainen, mikä verottaa tavaratilaa. Samanlaisia "pikkuautoja" ne on kilpailijatkin eli saksalaiset premiumit A4, BMW 3 ja MB C. Jokaisella noilla on tilavampiakin malleja ja esim. S80 on tiloiltaan jo ihan eri luokkaa. Ei kaikki tarvi isoja takatiloja ja isoa tavaratilaa ja nuo mallit on heitä varten. Perhe-käyttöön noita ei ole tarkoitettukaan esim. lastenvaunujen rahtaamiseen.



    Tuota vanhojen Volvojen kaihoilua saa aina välillä kuulla ja itse en ymmärrä sitä ollenkaan. Minusta vanhoissa Volvoissa ei ole mitään miksi niitä pitäisi kutsua ainoiksi oikeiksi Volvoiksi. Volvon mallistohan on tällä hetkellä parempi kuin koskaan ja itse en olisi vielä 10-15 vuotta sitten voinut kuvitellakaan hankkivani niitä kantti kertaa kantti Volvoja, joita ne silloin oli. Ensimmäinen minuun vaikutuksen tehnyt Volvo oli edellinen S60, jonka näin ekan kerran Helsingin automessuilla ja sen ympärillä oli melkoinen tungos silloin ja mitä siinä ympärillä olleiden puheita kuuntelin, niin vaikutuksen se teki moneen muuhunkin.



      
  • Opelixi



    En kinastele autoista lainkaan, olen tällä palstalla harrastaja-psykologin ominaisuudessa. :smile:

      
  • A-utoilija:


    Tuota vanhojen Volvojen kaihoilua saa aina välillä kuulla ja itse en ymmärrä sitä ollenkaan. Minusta vanhoissa Volvoissa ei ole mitään miksi niitä pitäisi kutsua ainoiksi oikeiksi Volvoiksi.




    Takaveto, yksinkertainen ja siten luja tekniikkaa. Tämä sitten näkyi muotoilussa, ajo-ominaisuuksissa, suorituskyvyssä ja kulutuksessa, mutta erosi kuitenkin nyky Volvoista :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit