Pienet premiumautot

389 kommenttia
1235713
  • Niin, minunkin piti lisätä, että tuo Seat vertaus on suorastaan naurettavan typerä. Jos 8-vuotta vanhaan Audiin lätkäistään Seatin merkki, niin ei kai se enää mitään premiumia ole. Jos samaa autoa myytäisiin vielä Audin merkillä, niin eipä se silloinkaan mitään premiumia olisi. Eihän sitä kukaan ostaisi, jos sitä yritettäisiin kaupata entisellä hinnalla.



    Kumppani ei nyt oikein ymmärrä yhtä asiaa. Premiumin yksi määritelmä on toki vastaavaa tuotetta korkeampi hinta. Oleellista on kuitenkin se, ovatko ihmiset halukkaita maksamaan sitä ylimääräistä lisää. Jos eivät ole, niin eihän tuote silloin ole mikään premium. Ei se tee tuotteesta premiumia, jos hintaan lisätään 50 % ekstraa, mutta sitten kukaan ei osta sitä. Automaailmassa premium-merkkien tapauksessa premiumlisästä ollaan halukkaita maksamaan, sillä ne tekevät kauppaansa ennätysvauhtia maailmalla. Jotain hyvää niissä premiumeissa on siis pakko olla.



    Kumppani, nyt tulee kaksi kysymystä, joihin haluan vastauksen, eikä mitään vänkääviä vastakysymyksiä. Väitit joskus, että olet näihin vastannut, mutta oikeasti et ole milloinkaan vastausta antanut. Kummasti katositkin ketjusta, kun jäit kiinni valheesta.



    1. Onko yleisesti olemassa mitään premiumtuotteita? Onko esimerkiksi Pradan laukku premiumtuote?



    2. Jos on, niin miksi automaailmassa ei voisi olla premiummerkkejä?



      
  • Ajattelija2013:



    Kumppani ei nyt oikein ymmärrä yhtä asiaa. Premiumin yksi määritelmä on toki vastaavaa tuotetta korkeampi hinta. Oleellista on kuitenkin se, ovatko ihmiset halukkaita maksamaan sitä ylimääräistä lisää




    Tästä premiumasiasta on aiemmin ollut ainakin kaksi pitkää keskustelua - selatkaapa otsikoita. Premiumautoa ei osteta hinnan takia, vaan siitä huolimatta.

      
  • Nimenomaan. Näinhän asia on ainakin yleensä. Enkö minä juuri niin kirjoittanutkin?

      
  • A-utoilija:

    Hieman ihmettelen tätä Kumppanin premium-sotaa. Kai nyt ymmärrät, että on eri hintaisia tuotteita.




    Kyllä vaan.



    A-utoilija:

    Halpa on harvoin hyvää ja kallein taas ei välttämättä ole paras.




    Paitsi jos tuota jälkimmäistä alkaa kutsumaan premiumiksi?



    A-utoilija:

    Järjellä ajatellen siis jokin keskitie kannattaa valita eli hankkia halvin omat tarpeet täyttävä tuote.




    No milläs sinä ajattelet?



    A-utoilija:

    Eikö ole vaan hyvä, että on valmiiksi kategorioitu premium-merkit, joiden valikoimasta noita paremman luokan tuotteita osaa etsiä.




    Kyllä varmaan, jos auton ostamiseen liittyy jotakin vaikeuksia ajatella ihan itse, onko sijoittamansa rahasummalle saamassa vastinetta. Ilmeisesti se tuottaa joillekuille avuttomuutta, jos ei kerrota, että "tämä on kallis, sitä sanotaan siksi premiumiksi"?



    Eikö riitä, että käy kokeilemassa ja sitten valkkaa. Muita perusteita kuin hinta voi olla vaikka ja mitä!



    A-utoilija:

    Ainahan joitain poikkeuksia on, kun jotkin automerkit yrittävät tehdä kalliin huippumallin, mutta useimmiten niistä puuttuu sitten ainakin se joidenkin kaipaama oikeanlainen imago. Sekin voi olla joillekin tärkeä valintaperuste




    Ihan varmasti on. Mutta jospa se auto "ilman imagoa" olisikin ollut se, mitä olit hakemassa oikeasti ja erilaisin vaikkapa materiaalikriteerein olisi ollutkin sen hintaeron veroinen. Eikös se ole aika säälittävää, jos jäi hyvä auto löytämättä oman turhamaisuuden takia? (Okei, joku tietysti haluaa olla sellainenkin, sallittua tietysti)



    Katsos kun minä en ole väittänyt, toisin kuin MMS ilmeisesti edelleen kuvittelee, ettei jokin yksittäinen varuste tms. voisi nostaa hintaa perusversioon verrattuna (listahintaisia tuskin kukaan sinänsä ostaakaan).

      
  • 740 GLE:

    Et ole premium-tuotteiden kohderyhmää, joten järkevyyttä ei kysytä sinulta.




    Mistäs sinä sen tiedät? Sehän on eri juttu, mitä markkinapellet kuvittelevat kuin, se mihin ihmiset tarttuvat. Ainakin minusta käytän hankinta-asiassa omaa päätösvaltaani!



    740 GLE:

    Noiden tuotteiden hintapreemio maksetaan siitä, ettei heti tule vastaan samanalaista. Tai että Cindry Crawfordilla tai James Bondilla on samanlainen. Tai ihan mitä hyvänsä muuta kuin vaikkapa käyntipoikkeama sekunteina vuodessa tai tavaratilan tilavuus maitolitroina.




    Cindy Crawford ja James Bond. Ei tule vastaan ihan heti.

    Meidän työpaikan pihalla on lukuisia BMW:itä, Audeja ja Mersuja. Ei uskoisi, että voisivat mennä noin halpaan?!?



    740 GLE:

    Koeta nyt vaan hyväksyä se, että premium on tuote, joka on hinnoiteltu muita kaltaisiaan kalliimmaksi, koska sitä tuo markkinointitermi merkitsee.




    Määrittelepäs tuo kaltaisiaan -termisi, kiitos.

      
  • NHB:

    Mistähän nykäisit tuon jossittelusi arvostuksen kohteen? En ole ikinä tuollaiseen viitannut. Olen vain todennut, että hintaluokka määrittelee premiumautot. Tämä aiha saa joka kerta sinut suoltamaan pelkkää potaskaa.




    Oliskohan siitä, että olen sinulta sen saanut vastauksena, useamman varmistuksen jälkeen. Lue tuolta edeltä.



    Jos sinulla on jokin "syvempi vastaus" olemassa, niin sen takia tässä olen koittanut onkia lisätietoa. Sitä saamatta, joten jokin päätelmä lienee sitten tehtävissä.





    NHB:

    Sinulla ei ole mitään hajua siitä, mitä ostan ja vielä vähemmän tiedät millä perusteilla ostan jotain.




    Olen kysynyt, miten määritellään premium-käsite. Jos et arvosta sen enempiä "premium-autoja", niin aika vähän tuot sitä esille, pahoittelen.



    NHB:

    Pidän varsin todennäköisenä, että tässä hiljattain tekemässäni kaupassa maksoin erityisen vähän katteita. Itse pidin hintaa erittäin edullisena. Mutta sinuahan ei faktat kiinnosta.




    Ei tässä keskustellakaan sinun viimeisimmästä autokaupastasi, vaan käsitteestä premium ja miten sinä sitä puolustelet.



    NHB:

    Mitä tulee tuohon Seatiin, niin onhan siinä paljonkin eroa Audiin. Yksi varsin olennainen ero on kahdeksan vuotta.




    Ai jaa? Mikäs on premiumominaisuuden viimeinen käyttöpäivämäärä, miten se keksimäärin lasketaan?



    NHB:

    Taas sekoat jostain syystä totaalisesti ja alat väittämään, että hintaluokka olisi jollekin syy ostaa auto.




    Öhh, tuota noin.... Eikun sinähän väitit moneen kertaan, että premiumius on hintaluokka ja siksi sitä ostetaan.



    Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?!?

      
  • Tuossa suppeaa tilastoa siitä, minkä merkkiset autot eniten ohittelee, ettei tarvi kenenkään alkaa laskemaan itse (en muista missä ketjussa tää oli ajankohtaisempi, mutta laitetaan täänne).



    http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135231111436.jpeg



    Volkkari ei ole mikään yllätys: onhan niitä paljon.



    Ilkeämielisesti mutuillen olen antanut itseni selittää asiaa itselleni myös siten, että useita volkkaristeja varmaan vtuttaa kun ei ollut rahaa siihen Audiin, mutta näytetään että kyllä tääkin kärry kovaa kulkee!

      
  • Ajattelija2013:

    Kumppani, nyt tulee kaksi kysymystä, joihin haluan vastauksen, eikä mitään vänkääviä vastakysymyksiä. Väitit joskus, että olet näihin vastannut, mutta oikeasti et ole milloinkaan vastausta antanut. Kummasti katositkin ketjusta, kun jäit kiinni valheesta.




    Kukkua kanssa! Mikä on tässä asiassa valhetta???!! Makuasiassa ei ole todellakaan mitään "oikeita ja vääriä". Se on yksi asia, jota sinä et t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n ymmärrä!



    Ajattelija2013:

    Onko yleisesti olemassa mitään premiumtuotteita?




    En ole misään vaiheessa kieltänyt, etteikö käsitettä premium käytettäisi. Eikö se todellakaan ole mennyt jakeluun? Miksi tässä muuten vängättäisiin, höh!



    Ajattelija2013:

    Onko esimerkiksi Pradan laukku premiumtuote?




    Se on helevetin kallis laukku! Osa niistä on ihan tyylikkäitä, mutta riippuu toki kantajastaan. "sindykroofordeille" sopii, mutta ei "jeimsbondeille"



    Ajattelija2013:

    2. Jos on, niin miksi automaailmassa ei voisi olla premiummerkkejä?




    Ja sitten tämä dilemma olisi ratkaistu vissiin. Sinä taidat olla niitä, jotka tarvitsevat hankinnoissaan apua (tämä on kysymys, selvyyden vuoksi)? Jotakin josta osaat päätellä oletko menossa oikeaan suuntaan.



    Mikset kuule vain menisi avoimin mielin kauppaan ja katsot mitä on tarjolla. Jos ei miellytä, niin vaihda toiseen merkkiliikeeseen. Voisit oikeasti yllättyä tarjonnasta ilman, että ovesta sisään mennessä pelkäät ettei myyjä mahdollisesti tunnista sinua "kohderyhmäksi" tms.



    Riippumatta merkistä sitten valitset autosi ja sanot itsellesi (ilman markkinapellen avittamista) että "Tämä auto on minulle premiumia", laatua joka kelpaa. Ei varmaan halvin, mutta älä narraa itseäsi, että olisi kalleinkaan.



    Silloin laisesi jänkkääjän ei kenestäkään tarvitse miettiä myöskään onko joku kateellinen, haluaako joku kenties esittää, kellä on munanjatke tai ei. Ja niin edelleen.



    Niin minä hankin autoni ja ihmettelen, miksi te jaksatte lokeroida. Ehkä se on joku sisäsiitt...öh, syntyinen tarve.



    Kyllä minä näen sitä, mutta kuolemaksenikaan ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Ei tämä sen kummempaa "yhden miehen sotaa" ole.



    Dacia Duster on ihan kiva varmaan sekin. Ja niin olisi uusi MB S:kin. Väliin jää monta autoa, johon on monella meistä varaa, tai sitten ei. Premiumpelleille sanon vaan, että :wave:

      
  • Kumppani:


    Öhh, tuota noin.... Eikun sinähän väitit moneen kertaan, että premiumius on hintaluokka ja siksi sitä ostetaan.


    Ei voi kuin ihmetellä, mikä saa aikuisen miehen kirjoittamaan viestistä toiseen valheita. Normaalia keskustelijaa pyytäisin tässä vaiheessa esittämään sen lauseen, jossa tuollaisen väitteen olen tehnyt. Sinun tapauksessa tiedän tuon jo etukäteen turhaksi, koska jostain syystä sinä et kykene vastaamaan kysymyksiin. Alat aina selittelemään kaikkea epäolennaista, lainailet lukuisia lauseita useilta kirjoittajilta ja sekaan kirjoitat kappaleittain pelkkiä valheita. Esimerkkinä vaikkapa nuo satuilusi Ajattelijan kysymyksiin. Vastaaminen ei vain sinulta onnistu.



    Ai jaa? Mikäs on premiumominaisuuden viimeinen käyttöpäivämäärä, miten se keksimäärin lasketaan?




    Ominaisuudet ovat kunnossa jos asiakkaat ovat valmiita maksamaan tuotteesta keeskihintaa korkeamman hinnan. Aika vaihtelee tuotteittain. Rolex Submariner on elinvoimainen 60 vuotias, mutta teknolelut ovat jo vuoden vanhoina alennuksessa.

      
  • Komppaan täysin NHB:n viimeistä kirjoitusta. Heittelet täyisn asiaan kuulumattomia kysymyksiä ja usein myös valheita muista tai muiden sanomisista, mutta et pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen itse. Esimerkiksi NHB ei ole milloinkaan kirjoittanut mitään sellaista, mitä sinä täällä esität. Samoja temppuja teet muillekin kirjoittajille. Ja sitten kun joku pyytää sinua hakemaan ja lainaamaan sitä tekstinpätkää, josta valheesi muka löytyy, niin et milloinkaan sitä suostu näin tekemään. Teet tuota jatkuvasti.



    Et siis kyennut vastaamaan täysin selvään kysymykseen: jos ja kun premiumtuotteita on mielestäsi olemassa, niin miksi ihmeessä näin ei olisi automaailmassa? Koska et tuollaiseen yksinkertaiseen kysymykseen pysty vastaamaan asiallisesti, niin kanssasi ei ole mielekästä edes keskustella.



    Miten ihmeessä esimerkiksi minun autovalintani liittyvät mitenkään tuohon kysymykseen?



    Mikset kuule vain menisi avoimin mielin kauppaan ja katsot mitä on tarjolla. Jos ei miellytä, niin vaihda toiseen merkkiliikeeseen. Voisit oikeasti yllättyä tarjonnasta ilman, että ovesta sisään mennessä pelkäät ettei myyjä mahdollisesti tunnista sinua "kohderyhmäksi" tms.

    Riippumatta merkistä sitten valitset autosi ja sanot itsellesi (ilman markkinapellen avittamista) että "Tämä auto on minulle premiumia", laatua joka kelpaa. Ei varmaan halvin, mutta älä narraa itseäsi, että olisi kalleinkaan.




    Juuri noin olen tehnytkin. Ja viimeksi satuin päätymään tuotteeseen merkiltään Audi. Olisiko pitänyt kuitenkin miettiä mitä Kumppani ajattelee ja pitänyt jättää Audi ostamatta, etten vain leimaudu Kumppanin silmissä premiumpelleksi? Saisinko Kumppani ihan itse tehdä omat autovalintani, vai pitääkö sinulta kysyä lupaa, minkä merkin saan ostaa?



    PS. Luitko Kumppani Tuulilasin merkkien merkki tutkimusta? Jos premiumeita ostetaan vain naapureiden ja markkinapellejen takia, niin miksi premiumeihin ollaan erittäin tyytyväisiä tutkimuksen mukaan? Siinäpä Kumppanille dilemma!

      
  • Öhh, tuota noin.... Eikun sinähän väitit moneen kertaan, että premiumius on hintaluokka ja siksi sitä ostetaan.



    NHB:

    Ei voi kuin ihmetellä, mikä saa aikuisen miehen kirjoittamaan viestistä toiseen valheita. Normaalia keskustelijaa pyytäisin tässä vaiheessa esittämään sen lauseen, jossa tuollaisen väitteen olen tehnyt.




    NHB hyvä. 29.10.13 09:13 alkaen voit lukea ihan omia kirjoituksiasi. Olen toistuvasti, tarkoituksella kysynyt sinulta, mitä tarkoitat premiumiudella. Tässä vastauksiasi, useista lauseista peräti poimittua, alkaen Yaffa0:lle:



    NHB:

    Premiumtuote on hinnoittelua. Premiumtuote on keskiluokan tuotetta kalliimpi… ei se sen monimutkaisempaa ole.…. Miten ihmeessä auto, joka on hinnoiteltu alhaiseen hintaluokkaan voisi olla premium?.... Hinta tekee premiumin…




    Jos et ole osannut tarkentaa, toistuvista kysymyksistä huolimatta, niin nyt sinä olet se joka alat perumaan kirjoituksiasi. Näin se vain on, vai tarkoititko että nyt alatkin tarkentamaan, mitä oikeasti tarkoitit?



    Mikäs on premium-ominaisuuden viimeinen käyttöpäivämäärä, miten se keksimäärin lasketaan?



    NHB:

    Ominaisuudet ovat kunnossa jos asiakkaat ovat valmiita maksamaan tuotteesta keskihintaa korkeamman hinnan. Aika vaihtelee tuotteittain. Rolex Submariner on elinvoimainen 60 vuotias, mutta teknolelut ovat jo vuoden vanhoina alennuksessa.




    Mitähän nuo lelut sinun käsityksesi mukaan ovat? Autot ovat sitten teknolelu-puolella, sillä euromääräisesti noiden mainittujen merkkien hinta taitaa laskea eniten vuosien varrella. Käytettynä ko. merkkejä haluavalle ja ostavalle se on tietysti hyvä juttu.

      
  • Kuukeri:

    Tuossa suppeaa tilastoa siitä, minkä merkkiset autot eniten ohittelee, ettei tarvi kenenkään alkaa laskemaan itse (en muista missä ketjussa tää oli ajankohtaisempi, mutta laitetaan täänne).

    http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135231111436.jpeg

    Volkkari ei ole mikään yllätys: onhan niitä paljon.


    Itse tulos on tietysti ihan oikein. Ne autot ohittelee keskimäärin eniten millä ajetaan keskimäärin eniten.



    Mutta tuo verrokkina ollut osuus autokannasta ei kerro mitään, koska paljon ajavat ihmiset suosivat merkkejä joilla on mukava ajaa, vaikka merkkien osuus autokannasta voikin olla pienempi kuin suosituimmilla merkeillä. Verrokkina pitäisi olla merkin osuus vuosittain Suomessa ajetuista kilometreistä.



    Kuukeri:

    Ilkeämielisesti mutuillen olen antanut itseni selittää asiaa itselleni myös siten, että useita volkkaristeja varmaan vtuttaa kun ei ollut rahaa siihen Audiin, mutta näytetään että kyllä tääkin kärry kovaa kulkee!


    Ja samalla logiikalla Audilla ajavia vtuttaa kun ei ollut rahaa ostaa Bentleytä, mutta näytetään että kyllä tääkin kärry kulkee.

      
  • Kumppani:


    NHB:
    Premiumtuote on hinnoittelua. Premiumtuote on keskiluokan tuotetta kalliimpi… ei se sen monimutkaisempaa ole.…. Miten ihmeessä auto, joka on hinnoiteltu alhaiseen hintaluokkaan voisi olla premium?.... Hinta tekee premiumin…


    Jos et ole osannut tarkentaa, toistuvista kysymyksistä huolimatta, niin nyt sinä olet se joka alat perumaan kirjoituksiasi. Näin se vain on, vai tarkoititko että nyt alatkin tarkentamaan, mitä oikeasti tarkoitit?




    Lainauksissa ei ole yhtään sanaa, joka ottaisi millään tapaa kantaa siihen, miksi noita autoja ostetaan. Silti viestistä toiseen jaksat väittää jotain muuta.



    Sen sijaan viestissäni 29.10.13 12:28 kirjoitin suoraan asioita, joiden vuoksi joku voisi tuollaisen premiumin ostaa. Sinä et siihen edelleenkään ota kantaa, vaan mieluimmin sekoilet omien harhojesi kanssa.



    Mitähän nuo lelut sinun käsityksesi mukaan ovat? Autot ovat sitten teknolelu-puolella, sillä euromääräisesti noiden mainittujen merkkien hinta taitaa laskea eniten vuosien varrella. Käytettynä ko. merkkejä haluavalle ja ostavalle se on tietysti hyvä juttu.


    Säilyykö hintaero keskihintaiseen tuotteeseen käytettynä? Taas väistit suoran argumentin ja kimposit sekoilemaan käytetyn arvon alenemalla, kun et keksinyt mitään vastaväitettä alkuperäiseen aiheeseen. Oli hauska seurata miten argumentoit työssäsi. Vai onko työsi oleensäkään sellaista, että argumenttisi kiinnostavat muita?

      
  • NHB:

    Lainauksissa ei ole yhtään sanaa, joka ottaisi millään tapaa kantaa siihen, miksi noita autoja ostetaan. Silti viestistä toiseen jaksat väittää jotain muuta.




    Johtopäätökseni tuosta väistelystäsi on siis se, ettet a) vastannut b) osannut vastata suoraan kysymykseeni: ”oletko nyt ihan oikeasti tuota mieltä”. Kaikenlaista skeidaa aloit kyllä heittelemään puolestasi.



    NHB:

    Säilyykö hintaero keskihintaiseen tuotteeseen käytettynä? Taas väistit suoran argumentin ja kimposit sekoilemaan käytetyn arvon alenemalla, kun et keksinyt mitään vastaväitettä alkuperäiseen aiheeseen.




    Kimpoilemaan? Minä kysyin sinulta, että mikä premiumiuden ”parasta ennen”. Vastasit siihen mm. näin:

    Aika vaihtelee tuotteittain. Teknolelut ovat jo vuoden vanhoina alennuksessa



    Kun hinnasta kerran puhutaan, niin sitten puhutaan. Jos joku teknolelun hinta tippuu jo uutena vuoden jälkeen, niin tippuuko premium-status (tämä on kyllä eri kuin käytetystä puhuminen)?



    Aiheeseen liittyy minusta kyllä aiemminkin, eikä vain minun esille nostamana, se hintojen tippuminen käytettynä ja se sama status: tippuuko sekin?



    Säilyykö hintaero? Totta kai se jossakin määrin säilyy, toisaalta riippuu monesta seikasta, alkaen km:stä. Mutta minä lasken euromääräistä vaikutusta. Sinä vissiin prosentteja?

      
  • Kumppani, olisi kyllä oikeasti hauska tietää, mitä teet työksesi. Ja säälin todella työkavereitasi, jos argumenttisi, logiikkasi ja keskustelutaitosi on tuolla tasolla.



    Olet oikeasti niin sekaisin, että kanssasi ei ole edes mielekästä keskustella. Ja tästä asiasta ovat kaikki kanssasi täällä keskustelleet yhtä mieltä.



    Väität, että NHB jättää vastaamatta kysymyksiin, vaikka todellisuudessa se olet sinä, joka jatkuvasti jätät vastaamatta kysymyksiin ja jos vastailet, niin vastailet sellaista liirumlaarumia, että suomalainen poliitikkokin kalpenee rinnallasi. Ongelma vain on siinä, että suullisessa keskustelussa tuollainen kysymyksien väistely ja asian vierestä puhuminen saattaa vielä hämätä hölmömpiä, mutta kirjallisessa keskustelussa tuo ei vain toimi. Ja kun jäät kiinni valehtelusta, niin aikasi västeltyä kiperiä kysymyksiä kirjoittelusi lakkaa kuin seinään, kuten edellisissä keskusteluissa.



      
  • Kumppani:



    Johtopäätökseni tuosta väistelystäsi on siis se, ettet a) vastannut b) osannut vastata suoraan kysymykseeni: ”oletko nyt ihan oikeasti tuota mieltä”. Kaikenlaista skeidaa aloit kyllä heittelemään puolestasi.




    Kerron suoraan väitteesi olevan valheellinen, sinun harha ja sepittämäsi satu. Sanon myös, etten ole sanallakaan tuollaista väittänyt. Kaiken tuon jälkeen sinulle on vielä epäselvää se, "olenko ihan oikeasti tuota mieltä". Kirjoitin myös ihan oikeasti jo listan ominaisuuksista, joiden perään huutelet. Sitä et noteeraa mitenkään. Olet ihan oikeasti kykenemätön keskustelemaan. Puolestani keskulut kanssasi olivat tässä. En jaksa tuhlata aikaani tuollaisen idioottimaiseen jankkaamiseen. Sinulta puuttuuvat kaikki ne elementit, jotka tekevät keskustelusta mielenkiintoista ja antoisaa.

      
  • Kyllä täällä on mielikuvitusellisia valehtelijoita, jotka syyttävät siitä muita. Ehkä he sotkevat omat, ja muiden jutut keksiessään erillaisia verukkeita omille kannoilleen ja uskomuksilleen. Ehkä kannattaisi AJATELLA ennenkuin suolletaan tuota tuubaa, muutkin ehkä osaavat ajatella jopa paremmin.

      
  • Yksi maailman suurimmista kuluttajahyödykkeitä tutkivista ja testaavista tahoista, eli USA:ssa toimiva Consumer Reports on julkaissut luotettavimmat automallit ja merkit. Tutkimuksessa oli mukana 1,1 miljoonaa autoa. Valitettavasti Audin ja Volvon välissä olevia malleja uutisesta ei voi lukea ilman sisäänkirjautumista, mutta eiköhän nekin pian selvinne.



    Tuossa listassa on jo kolme premiumia, ehkä jopa neljä. En osaa sanoa, voidaanko Acuraa kutsua premiumiksi. Sehän on USA:ssa Hondan kalliimpien mallien kauppanimi. Joka tapauksessa väitteet siitä, että premium ei olisi luotettava, voidaan taas vetää vessanpöntöstä alas.



    1. Lexus

    2. Toyota

    3. Acura

    4. Audi

    ...

    7. Volvo



    http://www.consumerreports.org/cro/2012/10/most-reliable-new-cars/index.htm

      
  • On "kumppani" mennyt vähän ohi aloituksesta. En oikein ymmärrä, että pitää lähteä nimittelemään premiumin ostaneita pelleiksi sekä vähättelemään toisten valintojen mielekkyyttä. Jos haluaa tietyn premiumin niin silloin ei paina paljoakaan onko se satkun tai tonnin pari kalliimpi.

    Myös itselleni merkkaa valmistusmaa, eli ei kaukoidän ihmeitä.

      
  • Toisessa keskustelussa Kumppani oli myös 100 % varma, että minä olen rattiraivopää, joka sekoaa täysin, jos joku tekee pienenkin virheen liikenteessä. Vain viestiä aikaisemmin, hän väitti, ettei laita sanoja kenenkään suuhun (tehtyään niin kymmeniä kertoja), eikä tee perättömiä väittämiä.

      
  • Kumppani:

    740 GLE:
    Et ole premium-tuotteiden kohderyhmää, joten järkevyyttä ei kysytä sinulta.

    Mistäs sinä sen tiedät? Sehän on eri juttu, mitä markkinapellet kuvittelevat kuin, se mihin ihmiset tarttuvat. Ainakin minusta käytän hankinta-asiassa omaa päätösvaltaani!


    Sinun omasta kommentistasi päättelin, että et ole valmis maksamaan premium-markkinasegmenttiin positioidun tuotteen hintapreemiota kyseisen tuotteen peruskäyttötarkoituksen kannalta mielestäsi vähämerkityksisistä ominaisuuksista tai mielikuvista.



    Ellet muista omaa tekstiäsi, jonka alapuolelta siteerasit minua, niin tässä vielä kertaus. Teksti on omaasi, mutta korostan avainkohdan:



    Kumppani:

    NHB:n mielestä etuliite premium tarkoittaa vain esim. "kallis-citymaasturi". Minusta tuo kuulostaa pöljältä syyltä ostaa se auto, mites sinusta? Eikö mitään muuta tarvita.


    Koska et ole valmis maksamaan lisähintaa, et ole premium-tuotteen kohderyhmää. Se ei tee sinusta huonompaa, köyhempää eikä pöljempää ihmistä. Mutta eri markkinasegementin kuluttajan se sinusta tekee.



    Sinulla on toki oikeus omaan käännökseesi tunnetusta ammattitermistä, mutta ei kannata ihmetellä vastarintaa lähtiessäsi käännyttämään termin yleisesti tunnetun merkityksen tuntevia yksityisen tulkintasi puolelle



    Kumppani:

    740 GLE:
    Koeta nyt vaan hyväksyä se, että premium on tuote, joka on hinnoiteltu muita kaltaisiaan kalliimmaksi, koska sitä tuo markkinointitermi merkitsee.

    Määrittelepäs tuo kaltaisiaan -termisi, kiitos.


    Sinulle on tarjottu nyt niin paljon rautalankaa, että tämä saa riittää. Palataan asiaan, kun olet ottanut selvää, mitä kaupalliset termit premium ja hintapreemio merkitsevät.



    Lupaan antaa oman käsitykseni pyytämästäsi määritelmästä heti kun osoitat osaavasi nämä termit, joita tarvitset vastauksen ymmärtämiseen.

      
  • Hei taas kaikki premiumiutta intohimoisesti puolustavat!



    Ajattelijako se tuolla aiemmin epäili, suorastaan vakuutteli, ettei saksanmaalaista autoa ajavat olisi sen kummempia kaahailijoita maantiellä? Tämänpäiväisen empiirisen tutkinnan mukaan vain sellaisen ja siis jonkinverran hinnakkaamman version ostaneita merkkejä ajavat suhasivat ohi. Matkaa motareilla tuli vajaat 200 km.

    Jaa, taisi niiden n. 20 auton joukossa olla se 1 Civic. Pitänee erikseen tarkentaa, että rajoitusnopeutta eivät ajaneet, sillä minä ajoin sitä (-/+ 5km, tai mitä se vakkari nyt teettää ). Sen verran nopeasti suhahtivat ohi talvirajoituksilla.



    Tällä ei ole itselleni merkitystä muuten, kunhan totesin, että jotakin perää sen....kuka olikaan, väitteessä voi hyvinkin olla.



    MMS:

    On "kumppani" mennyt vähän ohi aloituksesta. En oikein ymmärrä, että pitää lähteä nimittelemään premiumin ostaneita pelleiksi




    Pelleiksi nimitän niitä, joille termille tuntuu syntyneen elämää suurempi arvo, joka on minun mielestäni mennyt ohi kaiken sen, miten ostajat sen itselleen ja muille jopa "epätoivoisesti" yrittävät perustella. He ovat määrittäneet termin tasolle, jossa sillä alkaa olla pellemäistä arvoa, muuta kuin mitä se vaikka sanakirjassa edustaa.



    MMS:

    ...sekä vähättelemään toisten valintojen mielekkyyttä. Jos haluaa tietyn premiumin niin silloin ei paina paljoakaan onko se satkun tai tonnin pari kalliimpi.




    Jos olisit "premiumneutraali", niin sinä ostaisit vain auton, eikä olisi todellakaan olisi minullekaan merkitystä, onko se satkun tai tonni pari kalliimpi. Ja on aiwan sama sinällään, minkä merkkinen se auto on.



    MMS:

    Myös itselleni merkkaa valmistusmaa, eli ei kaukoidän ihmeitä.




    Sieltäkö idästäkö (etelästä/lännestä/pohjoisesta) ei siis tule "luokassaan kalliimpia autoja"? Vai alatko vähätellä toisten valintoja?

      
  • Mistäs sinä sen tiedät? Sehän on eri juttu, mitä markkinapellet kuvittelevat kuin, se mihin ihmiset tarttuvat.



    740 GLE:

    Sinun omasta kommentistasi päättelin, että et ole valmis maksamaan premium-markkinasegmenttiin positioidun tuotteen hintapreemiota kyseisen tuotteen peruskäyttötarkoituksen kannalta mielestäsi vähämerkityksisistä ominaisuuksista tai mielikuvista.




    Juuri näin: en maksa mielikuvista, enkä vähämerkityksellisistä ominaisuuksista, niin kuin minä sen asian ymmärrän.



    Voin minä silti olla kalliimpien autojen markkinoijien kohderyhmää ja markkinapellejen postista päätellen olen. En siis uhriksi kuitenkaan rupea. On minulla autolleni aina ollut sekä käyttö-, että mielihalutarpeita, mutta niiden joukkoon ei tavoitteena ole kuulunut "ostaa premiumia".



    Tarkoittaako se, että olen ostanut halpaa, tai edullista tms? Et voi tietää! Edes käytännöllisyys ei ole mihinkään hintaluokkaa erityisesti kuuluva juttu, kuten jotkut vaikuttavat väittävän.



    Enhän minä vastusta ostamasta sen hintaista autoa mihin on varaa. Ja sehän on totta tosiaan venyvä käsite, mutta olenko sitä edes kiistänytkään. No en!



    Onko sinusta tosiaan mahdollista ostaa vaihtoehtoisesti auto, tai premium? Minusta on vain autoja eri hintaluokissa, olkoot sitten enemmän vain vähemmän varusteltavissa, tai tehoiltaan ja ajotasapainoltaan ihan mitä tahansa, maan ja taivaan väliltä.



    Täällä sanonta "minä ostan premiumin, sanot sinä mitä tahanasa" saa merkillisiä sfäärejä, eikä voi välttyä koomisilta tulkinnoilta.



    Jos et tätä näkökulmaa huomaa, niin olet yhtä hakoteillä kuin nuo jotkut nimimerkit



    740 GLE:

    Ellet muista omaa tekstiäsi, jonka alapuolelta siteerasit minua, niin tässä vielä kertaus. Teksti on omaasi, mutta korostan avainkohdan:

    NHB:n mielestä etuliite premium tarkoittaa vain esim. "kallis-citymaasturi". Minusta tuo kuulostaa pöljältä syyltä ostaa se auto, mites sinusta? Eikö mitään muuta tarvita.

    Koska et ole valmis maksamaan lisähintaa, et ole premium-tuotteen kohderyhmää. Se ei tee sinusta huonompaa, köyhempää eikä pöljempää ihmistä. Mutta eri markkinasegementin kuluttajan se sinusta tekee.




    Edelleen olen tuota mieltä: en minä osta kallista autoa siksi, että se on kallis.



    Oletko sinä sukua niille puhelinoperaattorin äveriäälle perheelle, tai jotakin?



    740 GLE:

    Sinulla on toki oikeus omaan käännökseesi tunnetusta ammattitermistä, mutta ei kannata ihmetellä vastarintaa lähtiessäsi käännyttämään termin yleisesti tunnetun merkityksen tuntevia yksityisen tulkintasi puolelle




    Luepas tuosta edeltä vastaukseni MMS:lle, en ala tässä toistamaan tuohon vastausta.



    740 GLE:

    Sinulle on tarjottu nyt niin paljon rautalankaa, että tämä saa riittää. Palataan asiaan, kun olet ottanut selvää, mitä kaupalliset termit premium ja hintapreemio merkitsevät.




    Tämä on näköjään toistettava: en ole kieltänyt, etteikö sana premium löydy sanakirjasta, wikipediasta tms. enkä sitä, etteikö sitä käytettäisi markkinoinnissa. Mm. kaljoissa, jotka maistuvat ihan samoilta kuin muutkin, ilman määritystä.



    Jos termi premium tarkoittaa sitä, että on kaltaisiaan kalliimpi, niin minusta täällä keskustelluista esimerkeistä Skoda Octavian halvimman premium on sitten mm. RS tai Laurent&Klement. Tai Audi A3 karvalakki on ihan tavis, kunnes siitä ostetaan se kallein, joka on sitten premium.

    Vastaava muilla merkeillä! Halvin B-Mersu ei ole sama minusta kuin S-sarja täyteen ladattuna, se on vain vaihtoehto muille vastaaville tila-autoille, joita voisin ostaa. Jne jne.



    Ennen kuin alat vängätä muuta, niin tämä on minun mielipiteeni. Ei sen tarvitse löytyäkään wikipediasta määriteltynä, hemmetti soikoon! Jos sinusta tämä on jotakin "yhden miehen sotaa", niin EVVK.

      
  • Ajattelija2013:

    Toisessa keskustelussa Kumppani oli myös 100 % varma, että minä olen rattiraivopää, joka sekoaa täysin, jos joku tekee pienenkin virheen liikenteessä.




    Aijaa? Voi olla, epäilen vahvasti kuitenkin. Voisitko etsiä sen kohdan, kiitos. En itse muista kyllä että olisin sinusta tuollaista väittänyt. Todennäköisesti tiedustellut, tunnistatko itsessäsi noita piirteitä. Jos se sinusta on väittämistä ja "100% tulkintaa", niin ei voi mitään.



    Mitä tulee niihin sinun "kahteen kysymyseen, joihin en ole vastannut", niin kyllä mina olen vastannut. Niihin vain on typerää vastata kyllä/ei -pohjalta!



    Tuossa edellä on nyt vastaukset MMS:lle ja 740GLE:lle. Lue ne, niin ehkä, korostan ehkä, saat lisävalaistusta. Mutta en enää sinulle enempää jaksa asiasta jauhaa.



    Ja kuten sanottu aiemminkin, niin tästä aiheesta löytyy vääntöä useamman otsikon alla. Mukana on ja on ollut monia muitakin nimimerkkejä, samoja kuin täälläkin. Yksin tämä ei keskustelua, vänkkäämistä, vääntöä tms. Kyllä minä ymmärrän, että sinäkin esität mielipiteitäsi. Saa niistä olla eri mieltä, muistathan. Enhän kiellä olemasta eri mieltä minun kirjoituksistankikaan.

      
  • Kumppani:

    Ajattelijako se tuolla aiemmin epäili, suorastaan vakuutteli, ettei saksanmaalaista autoa ajavat olisi sen kummempia kaahailijoita maantiellä? Tämänpäiväisen empiirisen tutkinnan mukaan vain sellaisen ja siis jonkinverran hinnakkaamman version ostaneita merkkejä ajavat suhasivat ohi.




    Minä ajoin viikonloppuna 300 km. Yksikään premiumauto ei ohittanut minua. Ainoastaan japanilaiset ja korealaiset autot ohittivat minua oikealta ja vasemmalta.



    Kumppani:

    Aijaa? Voi olla, epäilen vahvasti kuitenkin. Voisitko etsiä sen kohdan, kiitos. En itse muista kyllä että olisin sinusta tuollaista väittänyt. Todennäköisesti tiedustellut, tunnistatko itsessäsi noita piirteitä. Jos se sinusta on väittämistä ja "100% tulkintaa", niin ei voi mitään.




    Sinä kirjoitit 10.10.13 klo 12.59 näin:



    Se vain, että sinun tulkintasi siitä mitä näet liikenteessä ja arviosi kuskeista on se mikä mättää niin sinulla kuin monella muullakin nimimerkillä. Olen nimittäin ihan 100-varma siitä, ettet pysty muuta kuin pääsemään rattiraivon partaalle, jos mielestäsi joku töppää liikenteessä.




    Ei ole ihme, että kirjotat noin sekavia, kun et edes itse muista mitä milloinkin suustasi päästät. Ilmeisesti samasta syystä väität myös vastanneesi kysymyksiin, joihin et ole koskaan vastannut.



    Eli vastaa nyt selkeällä Suomen kielellä: jos premium-/luksustuotteita on olemassa, kuten Pradan laukku, niin miksi ei ole olemassa premiumautoja?



    Uskaltaisin jopa väittää, että auomaailmassa sillä premiumilla saa enemmän vastiketta kuin vaikka muodin maailmassa. Pradan laukku maksanee ainakin 20-kertaisesti tavallisen laukun verran, mutta käyttöominiasuuksilla tuskin on mitään eroa. Ainoa asia, miksi laukun kohdalla maksetaan moninkertaisesti, on ulkonäkö ja yksilöllisyys. Premiumauton kohdalla ei tarvitse maksaa kuin korkeintaan kymmeniä prosentteja ekstraa ja sillä saa jo parempia ominaisuuksiakin, mahdollisen ulkonäön ja yksilöllisyyden lisäksi. Näitä syitä sinulle on lueteltu jo useita.



    Et myöskään vastannut siihen, miksi sinä väität, että me premiumpellet ostamme auton markkinapellejen vuoksi. Kyllä itse ainakin päädyin premiummerkkiin aivan omista syistäni, markkinamiehet eivät siihen mitenkään vaikuttaneet. Eikä itselleni se premiumstatus ole koskaan ollut mikään kriteeri. Itselläni autolle tietyt kriteerit ja premiummerkki sattui parhaiten ne kriteerit täyttämään. Olisiko pitänyt kysyä sinulta lupaa, minkälaisen auton saan ostaa? Olisiko pitänyt jättää premiummerkki ostamatta, ettei kukaan pahoita mieltään?



    Et muuten kommentoinut mitenkään sitä tutkimusta, jonka esitin merkkien luotettavuudesta. Täällähän joku väitti, että premiumit ovat epäluotettavia. Ainakin tuon puolueettoman tutkimuksen mukaan premiumit vaikuttavat erittäin luotettavilta.

      
  • Kumppani:

    Juuri näin: en maksa mielikuvista, enkä vähämerkityksellisistä ominaisuuksista, niin kuin minä sen asian ymmärrän.


    Jos tämä tekee sinusta premium-tuotesegmentin asiakkaan, olkoon sitten niin.

      
  • Ajattelija2013:

    Minä ajoin viikonloppuna 300 km. Yksikään premiumauto ei ohittanut minua. Ainoastaan japanilaiset ja korealaiset autot ohittivat minua oikealta ja vasemmalta.




    Mitäköhän kaistaa sä oikein ajoit?



    Ajattelija2013:

    Sinä kirjoitit 10.10.13 klo 12.59 näin:Se vain, että sinun tulkintasi siitä mitä näet liikenteessä ja arviosi kuskeista on se mikä mättää niin sinulla kuin monella muullakin nimimerkillä. Olen nimittäin ihan 100-varma siitä, ettet pysty muuta kuin pääsemään rattiraivon partaalle, jos mielestäsi joku töppää liikenteessä.

    Ei ole ihme, että kirjotat noin sekavia, kun et edes itse muista mitä milloinkin suustasi päästät.




    Hassu juttu, kun tämän otsikon alla 8.10. ja 12.10. välillä ei ole mitään kirjoituksia, ei minun tai kenenkään.



    Tuo on jonkun otsikon alla voinut olla minun tulkintani sinusta. Kirjoituksesi perusteella se on tehty. Pahoittelut, jos se on väärä. Sinä tiedät totuuden.



    Ajattelija2013:

    Eli vastaa nyt selkeällä Suomen kielellä: jos premium-/luksustuotteita on olemassa, kuten Pradan laukku, niin miksi ei ole olemassa premiumautoja?




    Ei tuo ole oikea kysymyksenasettelu. Se vain osoittaa suoraan, ettet ymmärrä yhtään, mitä ajan takaa.



    En arvosta noita muitakaan tuotteita sen kummemmin jonkun brändin tai päälleliimatun premium-käsitteen takia.



    Ja kaikki se mistä arvostelen autopremiumiutta, lähtee pääsääntöisesti täällä kirjoittavista ja heidän "ainoista oikeista mielipiteistä". Ja kyllä tuosta asetelmasta kanssa, jota eri tahot yrittävät asettaakin.



    Laukuissa se ei tule esille, koska täällä te ette niitä argumentoi niitä niin paljon kuten autoja. Palstan laatu huomioiden ihan OK. Ymmärrätkö muuten?



    Ajattelija2013:

    Uskaltaisin jopa väittää, että automaailmassa sillä premiumilla saa enemmän vastiketta kuin vaikka muodin maailmassa.... Premiumauton kohdalla ei tarvitse maksaa kuin korkeintaan kymmeniä prosentteja ekstraa ja sillä saa jo parempia ominaisuuksiakin, mahdollisen ulkonäön ja yksilöllisyyden lisäksi. Näitä syitä sinulle on lueteltu jo useita.




    Kyllä rahalla pitää saada lisäarvoa, on sitten ominaisuuksia, tai varutselua, olenko jotakin muuta väittänyt. Mutta sitä joutuu pulittamaan rahaa monesta muustakin merkistä, niiden ääripään malleista, vaikka auton merkki ole "bmw, audi, mersu", tai joku muu.



    Mitä kukakin arvottaa, on henkilökohtaista. Jos jotakin muuta väität olet juuri sillä rajalla, että alat vähättelemään toisten ostajien arvomaailmaa. Minä nimenomaan tähtään siihen, että laajennan käsitteen sisältöä, jonkun markkinapellen listan ulkopuolelle. Minä pystyn onnittelemaan valinnastaan esimerkiksi niin RS:n kuin S:n ostajaa. Vaikka Dusterinkin ostajaa!



    Sinä et!



    Ajattelija2013:

    Et myöskään vastannut siihen, miksi sinä väität, että me premiumpellet ostamme auton markkinapellejen vuoksi. Kyllä itse ainakin päädyin premiummerkkiin aivan omista syistäni, markkinamiehet eivät siihen mitenkään vaikuttaneet. Eikä itselleni se premiumstatus ole koskaan ollut mikään kriteeri.




    No jos se ei olisi, sinä olisit ostanut auton, et premiumerkkiä. Et mitenkään vaan onnistu sitä naamioimaan, vaikka varmasti sen jonkun merkkisen hinnan jollakin hinnalla, joistakin hyvistä syistä ostit. Onnittelut autovalintasi johdosta, ei premiumiun ostosta siis!





    Ajattelija2013:

    Et muuten kommentoinut mitenkään sitä tutkimusta, jonka esitin merkkien luotettavuudesta. Täällähän joku väitti, että premiumit ovat epäluotettavia. Ainakin tuon puolueettoman tutkimuksen mukaan premiumit vaikuttavat erittäin luotettavilta.




    Vai että oikein "erittäin". Tjaah... Jotkut autot ovat luotettavampia kuin toiset. Kyllä se minulle riittää.

    En hae niistä erikseen mitään luokituksia. tai arvomaailmaa.



    Rahalla pitää vain saada extrahyvää luotettavuutta. Jos merkkien joukosta listelle pääsee edullisempia ja kalliimpia autoja, niin onko kalliimpien luotettavuus matalaa, vai edullisempien korkeampi, mitä mieltä olet?

      
  • Juuri näin: en maksa mielikuvista, enkä vähämerkityksellisistä ominaisuuksista, niin kuin minä sen asian ymmärrän.



    740 GLE:

    Jos tämä tekee sinusta premium-tuotesegmentin asiakkaan, olkoon sitten niin.




    Vaihdoitko epähuomiossa "kohderyhmän" termiin "asiakkuus"?

    Me keskustelimme kyllä ensimmäisestä aiemmin.



    Minulla on ollut "kalliimpi kuin joku toinen" -merkkisiä autoja. En ostanut niitä mielikuvien tai vähämerkityksellisyyksien takia, edelleenkään. Saati vaikkapa termin "premium" alle kuulumisen, koska jonkun mielestä sen pitää sellaisen omata!



    Etkö nyt millään ymmärrä asioiden eroa.

      
  • Teksti oli toki toisesta ketjusta. Selittelyjä sinulla Kumppani näyttää riittävän.



    Mikä kysymyksessäni oli epämääräistä? Varsin yksinkertainen kysymys, johon et ole milloinkaan vastannut. Etkä vastaa vieläkään, kun et osaa.



    Tässä on ehkä sinun logiikkasi huvittavin ja ristiriitaisin kohta:



    Mitä kukakin arvottaa, on henkilökohtaista. Jos jotakin muuta väität olet juuri sillä rajalla, että alat vähättelemään toisten ostajien arvomaailmaa. Minä nimenomaan tähtään siihen, että laajennan käsitteen sisältöä, jonkun markkinapellen listan ulkopuolelle. Minä pystyn onnittelemaan valinnastaan esimerkiksi niin RS:n kuin S:n ostajaa. Vaikka Dusterinkin ostajaa!

    Sinä et!




    Juuri sinähän täällä puutut muiden autonhankintaan. Sinä olet ainoa, joka täällä vähättelee ja arvostelee muiden ostoksia. Juuri me muut olemme sitä mieltä, että jokainen ostakoon itselleen sopivan auton, oli Se sitten Dacia tai Rolls Royce. Sinä et vain voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että esimerkiksi itse ostan sellaisen auton kuin haluan ja se nyt sattuu olemaan tällä kertaa ns. premium merkki. Merkki ei itsessään ole minkäänlainen kriteeri autovalinnalleni, jos ominaisuudet muutoin ovat kunnossa.

      
  • Ei luulisi ketään kiinnostavan nämä luokitukset. Jos ne joitain häiritsee, niin kyse on henkilön huonosta itsetunnosta tai pelkästään kateudesta, että toisilla on varaa valita mitä ostaa. Täällä joku? taannoin antoi ymmärtää, että sitten tulevaisuudessa kun "lapset on lentäneet pesästä" niin kenties sitten olisi varaa premiumiin. Ihmeellinen peruste asialle. Itseäni ei kiinnosta liikenteessä vähääkään millä muut ajavat saati alkaa luokitella ohittaneita merkin perusteella. Tuntuu vain,että eräillä on myös pelko, että kuskit niputetaan myös

    sen mukaan miten halpa kulkine on alla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit