ritsa: Voisiko joku uskovaisista esittää oman näkemyksensä miksi Saksalaisilla rajoittamattomilla osuuksilla tapahtuu niin vähän onnettomuuksia, minua asia kiinnostaa kovasti. Se kun vahvasti sotii potenssiteoriaa vastaan.
Se ei voi sotia potenssimallia vastaan. Potenssimalli ennustaa mitä todennäköisesti tapahtuu jos liikenteen keskinopeus nopeus saksalaisilla moottoriteillä nousisi tai laskisi tietyn määrän. Saksan moottoriteillä ei kuitenkaan ole tehty sellaista joka olisi muutanut niiden keskinopeuksia.
Olen esittänyt sinulle yhden teorian saksalaisten moottoriteiden turvallisuuden syistä:
TeeCee 8.3.: "Veikkaan syyksi samaa mikä saa aikaan, että pyöräilijöiden ja autojen välisiä onnettomuuksia on vähiten kaupungeissa, joissa on eniten pyöräilijöitä. Tutkijoiden mukaan tähän on syynä ihmisen aivojen automatiikka. Kun kuski kohtaa pyöräilijöitä jatkuvasti ja pitkän aikaa, aivojen tiedostamaton osa alkaa pitää heitä silmällä.
Tuon jälkeen olen lukenut yhden tutkimuksen jossa puhuttiin samasta asiasta (Analysis of the Effect of Speed Limit Increases on Accident-Injury Severities ). Siinä tutkittiin mitä seurauksia liikenneturvallisuudelle oli siitä kun Indianan osavaltio nosti vuonna 2005 nopeusrajoituksia intertate highway:llä sekä joillakin monikaistaisilla non-interstate highway:llä. En tiedä mikä olisi oikea käännös joten puhun samoilla termeillä kuin tutkimus. Tulos oli, että onnettomuuksien uhrien määrä ei noussut merkittävästi interstate highway:llä mutta se nousi merkittävästi muilla highway-tyypeillä. Rajoituksia nostettiin 65 => 70 mph.
Havaintojen syystä tutkijat sanovat interstate highway:n osalta näin: One can speculate that this finding is a result of a number of factors including possible reductions in speed variance as speed limits increase, driver responses to higher speed limits and the high design standards of the interstate system which appear to be able to accommodate modest increases in speed limits.
Muiden moottoriteiden havainnoista sanottiin näin: For non-interstate highways, the results are quite different. For non-interstate highways, the accident data show that higher speed limits are associated with a greater likelihood of injury and/or fatality on some ( but not all ) roadway types ( county, state, city and US routes ) and accident types ( single and two-vehicle ).
Tuo korkeamman luokan moottoriteillä tehty havainto sotii potenssimallia vastaan, koska siellä liikenteen keskinopeus nousi mutta loukkaantumiset ja liikennekuolemat eivät nousseet mallin ennustamassa suhteessa. SIITÄ sinä voit iloita, mutta et Saksan moottoriteiden turvallisuudesta, ennen kuin siellä tapahtuu jotain vastaavaa.
Poni: Menee enämpi vilohsovianpuolelle nuo SO2001:n jutut. Ja sitä ne on, eivät ainakaan filosofiaa. Eikä niillä ole liikenteen kanssa mitään tekemistä. Liikennekäyttäytymistä on noilla aivan turha perustella.
SO2001:llä on hänen itsensä mielestä ADHD: Olen tullut siihen tulokseen, että syynä oli ADHD-ominaisuuksiini (itsediagnosointi - ei virallinen määrittely) kuuluva kyvyttömyys keskittyä useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan.
Tuon sairauden oireisiin kuuluu riskikäyttäytyminen liikenteessä, vaikeudet nopeuden säätelyssä, ennakointikyvyssä, liikenteen lukemisessa, keskittymisessä, toiminnan suunnitelmallisuudessa, itsensä kontrolloimisessa liikenteessä, oman ajokyvyn todenmukaisessa arvioinnissa, siihen kuuluu uhmakkuutta, se heikentää reaktioaikoja, ja sitä sairastavat ovat muita useammin mukana liikenneonnettomuuksissa, erityisesti vakavissa.
Joten ei ole mikään ihme että hän joskus käsittelee näitä liikenneasioita vähän eri perspektiivistä kuin useimmat muut. Minusta eri lähestymistavat tuovat kivasti lisää väriä keskusteluihin.
ritsa: Voisiko joku uskovaisista esittää oman näkemyksensä miksi Saksalaisilla rajoittamattomilla osuuksilla tapahtuu niin vähän onnettomuuksia, minua asia kiinnostaa kovasti. Se kun vahvasti sotii potenssiteoriaa vastaan.
Se ei voi sotia potenssimallia vastaan. Potenssimalli ennustaa mitä todennäköisesti tapahtuu jos liikenteen keskinopeus nopeus saksalaisilla moottoriteillä nousisi tai laskisi tietyn määrän. Saksan moottoriteillä ei kuitenkaan ole tehty sellaista joka olisi muutanut niiden keskinopeuksia.
Olen esittänyt sinulle yhden teorian saksalaisten moottoriteiden turvallisuuden syistä:
TeeCee 8.3.: "Veikkaan syyksi samaa mikä saa aikaan, että pyöräilijöiden ja autojen välisiä onnettomuuksia on vähiten kaupungeissa, joissa on eniten pyöräilijöitä. Tutkijoiden mukaan tähän on syynä ihmisen aivojen automatiikka. Kun kuski kohtaa pyöräilijöitä jatkuvasti ja pitkän aikaa, aivojen tiedostamaton osa alkaa pitää heitä silmällä.
Tuon jälkeen olen lukenut yhden tutkimuksen jossa puhuttiin samasta asiasta (Analysis of the Effect of Speed Limit Increases on Accident-Injury Severities ). Siinä tutkittiin mitä seurauksia liikenneturvallisuudelle oli siitä kun Indianan osavaltio nosti vuonna 2005 nopeusrajoituksia intertate highway:llä sekä joillakin monikaistaisilla non-interstate highway:llä. En tiedä mikä olisi oikea käännös joten puhun samoilla termeillä kuin tutkimus. Tulos oli, että onnettomuuksien uhrien määrä ei noussut merkittävästi interstate highway:llä mutta se nousi merkittävästi muilla highway-tyypeillä. Rajoituksia nostettiin 65 => 70 mph.
Havaintojen syystä tutkijat sanovat interstate highway:n osalta näin: One can speculate that this finding is a result of a number of factors including possible reductions in speed variance as speed limits increase, driver responses to higher speed limits and the high design standards of the interstate system which appear to be able to accommodate modest increases in speed limits.
Muiden moottoriteiden havainnoista sanottiin näin: For non-interstate highways, the results are quite different. For non-interstate highways, the accident data show that higher speed limits are associated with a greater likelihood of injury and/or fatality on some ( but not all ) roadway types ( county, state, city and US routes ) and accident types ( single and two-vehicle ).
Tuo korkeamman luokan moottoriteillä tehty havainto sotii potenssimallia vastaan, koska siellä liikenteen keskinopeus nousi mutta loukkaantumiset ja liikennekuolemat eivät nousseet mallin ennustamassa suhteessa. SIITÄ sinä voit iloita, mutta et Saksan moottoriteiden turvallisuudesta, ennen kuin siellä tapahtuu jotain vastaavaa.
Poni: Menee enämpi vilohsovianpuolelle nuo SO2001:n jutut. Ja sitä ne on, eivät ainakaan filosofiaa. Eikä niillä ole liikenteen kanssa mitään tekemistä. Liikennekäyttäytymistä on noilla aivan turha perustella.
SO2001:llä on hänen itsensä mielestä ADHD: Olen tullut siihen tulokseen, että syynä oli ADHD-ominaisuuksiini (itsediagnosointi - ei virallinen määrittely) kuuluva kyvyttömyys keskittyä useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan.
Tuon sairauden oireisiin kuuluu riskikäyttäytyminen liikenteessä, vaikeudet nopeuden säätelyssä, ennakointikyvyssä, liikenteen lukemisessa, keskittymisessä, toiminnan suunnitelmallisuudessa, itsensä kontrolloimisessa liikenteessä, oman ajokyvyn todenmukaisessa arvioinnissa, siihen kuuluu uhmakkuutta, se heikentää reaktioaikoja, ja sitä sairastavat ovat muita useammin mukana liikenneonnettomuuksissa, erityisesti vakavissa.
Joten ei ole mikään ihme että hän joskus käsittelee näitä liikenneasioita vähän eri perspektiivistä kuin useimmat muut. Minusta eri lähestymistavat tuovat kivasti lisää väriä keskusteluihin.