Se 200km oli enempi hypoteettinen juttu, mutta kyllä se mahdollista on, niin kuin vielä pidempikin rupeama, jos sen välttämättä jostain syystä haluaisi tehdä. Pitää vain ladata välillä.
No nyt kun kysyit, niin enpä käytännössä aja juurikaan yli 40km pelkällä sähköllä ilman polttomoottorin käyttöä sähkörupeamien välissä, koska yhteen putkeen ei pidemmälle pääse. Sitähän olen täällä useasti tuumaillut, että sähkösäde saisi olla pidempi.
Toisaalta olen kyllä ajanut pidempäänkin kuin 200km pelkällä sähköllä ilman polttomoottorin käynnistystä välillä, mutta silloin en ole käynyt missään pidemmällä vaan ajellut alta 40km yön yli- ja työpaikkalatauksien voimalla. Akkuhan lataantuu tyhjästä täyteen n. 3,5 tunnin aikana (auton mukana tulleella latauspiuhalla), joten kyllä se pari kertaa päivässä joskus tulee ladattua, jos vaan esim. asiakkaan luona on pistorasia käytettävissä.
Paljonko NHB:n hybridin ajosäde kertalatauksella on valmistajan ilmoituksen mukaan?
Minua vähän harmittaa joskus, että lataushybrideille on tehty niin lyhyt pelkän sähkön ajosäde. Eihän tarvittaisi muuta kuin enemmän akkukapasiteettia sähkösäteen kasvattamiseksi. Luulisi kallispalkkaisten insinöörien pystyvän parempaan suunnitteluun akkujen kehityksessä ja autoon sijoittamisessa.
Vähän epäilen, ettei akkukapasiteetin mitoituksessa ole ollut lähtökohtana, että autoilijoiden keskimääräinen päivittäinen ajomatka on väitetysti 40km vaan, että n. 30 - 50km sähköajoa riittää pudottamaan päästöt testeissä tarpeeksi alas.
Akut tuovat painoa ja tarvitsevat tilaa jo nykyiselläänkin aika paljon. Ovatpa hybridit kalliitakin. Jos samalla teknologialla kaksinkertaitettaisiin akkukapasiteetti, niin käsissä olisi nykyistä kalliimpi ja raskaampi auto. Akut kehittyvät toki ja ajohäviöitä optimoidaan koko ajan. Kyllä se 100 kilometriä on tulossa.
Volvon hybridimallisto näyttäisi olevan aika ylivoimainen Suomessa (TM:n juttu). Etenkin XC60 T8 myy valtavia määriä hintaisekseen autoksi. Toivottavasti saksalaisetkin saavat ladattavat hybridinsä ja/tai sähköautonsa pian kilpailukykyisiksi. Ainakin Euroopassa hyvä ladattava hybridi on oikea vaihtoehto myös Teslalle.
Tällainen video pamahti auki youtubessa. Aika hyvin sillä sähköllä näköjään pääsee (50 km), kunhan rauhallisesti ajellaan. En ole jostain syystä itse tällaista yrittänyt, vaikka monta kertaa on pitänyt. Tosin se riittää itselleni, että pääsen töihin ja takaisin sähköllä ja sen jälkeen ehdin lataamaan sen verran, että muksut saa vietyä harrastuksiin sähköllä jos täytyy.
Edelleen kaipaisin silti esimerkiksi jonkinlaista pykälää kaasupolkimeen, jonka ylittämällä moottori vasta käynnistyisi. Joissain uusimmissa hybrideissä tällainen taisi jo olla.
Täällä saadusta kritiikistä huolimatta Volvon T8 hybridit ovat myyntimääriltään aivan ylivoimaisia Suomessa. Suomessa Volvon T8 hybridit ovat myyneet enemmän kuin VW:n, BMW:n ja MB:n lataushybridit yhteensä, vaikka T8:t ovat Volvo-malliston kalleimmasta päästä ja ylipäätään absoluuttisesti varsin kalliita autoja. Auton hinta huomioiden voidaan puhua varsinaisesta ilmiöstä Suomessa.
Mainoslehtisen arvion mukaan pelkästään XC60 T8 mallia rekisteröidään n. 1500 kpl vuonna 2018. Lähtöhinta huomioiden tämä on valtava määrä autoja. Tämä on luultavasti enemmän kuin mitä koko Audi A4 tai A6:tta, BMW 3 tai 5-sarjaa tai Mersun C tai E-sarjaa tullaan myymään vuoden aikana. Saksalaisia maastureita en edes löytänyt top30 listalta.
Nyt ruokin luultavasti trollia, mikä ei ole fiksua. Anteeksi. Mutta pakko pläjäyttää vähän huumoria. Muistaakseni yksi kirjoittaja on kirjoitellut, että Volvo ostetaan, jos saksalaiseen premiumiin ei ole varaa. Kuitenkin T8 Volvo on huomattavasti kalliimpi, kuin nämä em. saksalaisten premiumien halvimmat mallit tai niiden hybridimallit. Pitäisiköhän tämä aikaisempi väite nyt tulkita uudelleen niin, että saksalainen premium ostetaan, jos Volvoon ei ole varaa?
Edellinen oli kertaalleen seinää päin juosseen kommentti jos se tosissaan esitetään. Huumorina tuo pitää ottaa, mutta taas sekoillaan huolella kun puhutaan saksalaisista halvimmista malleista ja samaan aikaan kaiken kattavasta Volvosta. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Kirjoitukseni pointti oli juuri se, että XC60 T8 myy enemmän kuin saksalaiset premium-mallit vaikka niiltä huomioitaisiin kaikki mahdolliset vaihtoehdot, jotka halvimmillaan ovat paljon XC60 hybridiä halvempia. Jos vertaillaan vain ladattavia hybridejä, niin saksalaiset eivät pääse lähellekään Volvon myyntilukuja, vaikka nekin ovat Volvoa halvempia.
Puusilmä katsoo vain Suomen myyntilukuja eikä huomaa mitä maailmalla tapahtuu. Tiettyjen yksilöiden silmissä Volvo on aina ollut ns jumalauto. Mikko-L (Ajattelija2010-2015/Auto-m) on tämän Tekniikan Maailman-palstan jumalopin valittu sanansaattaja omilla aamuhartaus ja iltahartaus pläjäyksillään.
Tämä auto oli maaliskuussa Euroopan myydyin katumaasturi – hauska ajaa mutkaisilla ja mäkisillä teillä Dacia Duster
27.5.2018
Auto
Koeajo
Lifestyle
Myös maastoon. Maavaraa Dusterissa on uskottavat 21 senttiä, ja auton alla on suojana metallilevy.
Perusteellisesti uusittu malli ampaisi SUV-myynnin kärkeen Euroopassa.
@tracktest kirjoitti:
Puusilmä katsoo vain Suomen myyntilukuja eikä huomaa mitä maailmalla tapahtuu. Tiettyjen yksilöiden silmissä Volvo on aina ollut ns jumalauto. Mikko-L (Ajattelija2010-2015/Auto-m) on tämän Tekniikan Maailman-palstan jumalopin valittu sanansaattaja omilla aamuhartaus ja iltahartaus pläjäyksillään.
Miksi Volvon myynti noin harmittaa, että täytyy kirjoittaa epäasiallisesti? Jos Volvo ei kiinnosta, niin älä lue Volvo-ketjua. Tässä tapauksessa Suomen myynti nimenomaan kiinnostaa, koska Suomen hinnoilla itse autoni ostan.
Onko palstalla siis ollut joku vuosina 2010-2015 Volvoa fanittanut henkilö? Ikävä kyllä, itse en ole tuolloin Volvolla ajanut.
Jännä miten joillain jää automerkin fanittaminen päälle. Toki itsekin fanitin silloin kun ikä alkoi 1:llä, ja pitkän matkaa 2:llakin, mutta sittemmin se on jäänyt. Harmi sinänsä, nyt olisi paljon helpompi toteuttaa fanitusta kun budjetti euroissa on kuusinkertainen siihen nähden mitä se oli markoissa tuon ikäisenä. Toyotan mallistossa sillä pääsisi jo aika pitkälle.
Ymmärrän merkkiuskollisuuden, ymmärrän sen että kallistuu johonkin suuntaan vaikka "faktat" (mitä ne kenellekin sitten tarkoittavatkaan) puoltaisivat muuta. Mutta sellainen HIFK vs Jokerit -henkinen haukkuminen ja fanitus on vähän outoa aikuiselta.
Seuraavaa liisaria varten kävin koeajamassa c-sarjaa, 5-sarjaa, passattia, jaguaria ja paria Volvoa ja ehkä jotain muutakin. Tällä kertaa fiilis suosi Volvoa.
@M880 kirjoitti:
Jännä miten joillain jää automerkin fanittaminen päälle. Toki itsekin fanitin silloin kun ikä alkoi 1:llä, ja pitkän matkaa 2:llakin, mutta sittemmin se on jäänyt. Harmi sinänsä, nyt olisi paljon helpompi toteuttaa fanitusta kun budjetti euroissa on kuusinkertainen siihen nähden mitä se oli markoissa tuon ikäisenä. Toyotan mallistossa sillä pääsisi jo aika pitkälle.
Ymmärrän merkkiuskollisuuden, ymmärrän sen että kallistuu johonkin suuntaan vaikka "faktat" (mitä ne kenellekin sitten tarkoittavatkaan) puoltaisivat muuta. Mutta sellainen HIFK vs Jokerit -henkinen haukkuminen ja fanitus on vähän outoa aikuiselta.
Seuraavaa liisaria varten kävin koeajamassa c-sarjaa, 5-sarjaa, passattia, jaguaria ja paria Volvoa ja ehkä jotain muutakin. Tällä kertaa fiilis suosi Volvoa.
Sama homma. Itsekin ostan ihan vain sen auton joka vaikuttaa itselleni parhaalta. Merkillä ei ole oikein mitään väliä.
Eipä ole tracktestin kirjoittelu pahemmin muuttunut. Tällaista Mp-autoilija kirjoitti tracktestille 3.12.2015 Volvo S90/V90 - ketjussa kun tämä riehui kuin viimeistä päivää.
"tracktest:
Mistä tämä lapsellinen Volvon dissaus? Laukaisiko uuden Volvo-mallin esittely jonkin patoutuneen Volvo-vihan? Ja miksi nimittelet täällä toisia Volvo-uskovaisiksi?"
Tiettyjen yksilöiden silmissä Volvo on aina ollut ns jumalauto. Mikko-L on tämän Tekniikan Maailman-palstan jumalopin valittu sanansaattaja omilla aamuhartaus ja iltahartaus pläjäyksillään.
No sitten teitä pappismiehiä on parikin, sinulla vain on eri merkki josta hartaushetkiäsi olet pitänyt.
MP-autoilija oli Volvomies parhaasta päästä eikä suinkaan mikään älytön fanaatikko. Keskustelimme Volvosta ja BMW:stä kunnioittavasti ja pääsääntöisesti hyvin asiallisesti. Tuossa esiin nostetussa ketjussa on paljon hyvää keskustelua, nykyisestä menosta tällä palstalla ei voi sanoa samaa. Yksi merkki nostetaan yli muiden se ei jää epäselväksi mikä merkki on kyseessä. Myyntimäärät Suomessa ovat muutamallle keskustelijalle merkki siitä ettei parempaa voi olla, tämä se vasta outoa on pitäisi toimia kuin sopulilauman jäsen ollakseen hyväksytty tämän lauman jäseneksi. Synninpäästö on silloin takuuvarmaa. Kävimme MP-autoilijan kanssa läpi molempien merkkien ongelmat ja hyvät puolet niitä löytyy jokaisesta merkistä. Täydellistä autoa ei mikään autonvalmistaja ole vielä pystynyt valmistamaan. Nykyiset profeetat siis nämä kärkkäästi äänessä olevat fanaatikot uskovat jonkun tietyn merkin täydelliseen ylivoimaisuuteen jokaisella osa-alueella. Kaikki poikkeavilla merkeillä ajavat ovat kommenteista päätellen joko mistään mitään tietämättömiä tai sitten muuten vaan hölmöjä fanaatikkoja jotka "faktoista" piittaamatta ajavat väärällä merkillä eivätkä ymmärrä jumalauton ominaisuuksista ja erinomaisuudesta jokaisella osa-alueella yhtikäs mitään. Antakaa jokaisen toteuttaa valintojaan ei kai se teiltä ole pois jos joku valitsee toisin ja vielä niin että te voitte tölväistä merkkiuskollisuuden jotenkin poikkeavaksi tai lapselliseksi ei aikuismaiseksi käytökseksi. Nytkin saa ottaa vastaan pelkkää haukkumista ja vain siksi että on valinnut teidän mielestä väärän merkin. Saksalaiset merkit ovat teille kuin punainen vaate, outoa. Olen ajanut Audilla, MB:llä ja BMW:llä kaikki ovat hyviä, on makuasia minkä valitsee saa varmasti auton kehityksen huipulta.
Nykyiset profeetat siis nämä kärkkäästi äänessä olevat fanaatikot uskovat jonkun tietyn merkin täydelliseen ylivoimaisuuteen jokaisella osa-alueella. Kaikki poikkeavilla merkeillä ajavat ovat kommenteista päätellen joko mistään mitään tietämättömiä tai sitten muuten vaan hölmöjä fanaatikkoja jotka "faktoista" piittaamatta ajavat väärällä merkillä eivätkä ymmärrä jumalauton ominaisuuksista ja erinomaisuudesta jokaisella osa-alueella yhtikäs mitään.
No juuri noinhan sinä itse BMW:stä kirjoittelet!
Antakaa jokaisen toteuttaa valintojaan. Ei kai se teiltä ole pois jos joku valitsee toisin. Ja vielä niin että te voitte tölväistä merkkiuskollisuuden jotenkin poikkeavaksi tai lapselliseksi ei aikuismaiseksi käytökseksi.
No siitähän sinä just kirjoitit. Yritä nyt päättää!
Pyrin välttämään BMW:n ylistystä yksi merkki muiden joukossa ei sen kummempaa. Vastakkainasettelua on ollut aivan liikaa se on näivettänyt keskustelut. Aika moni on syyllistynyt täällä provoiluun, se on fiksu joka ei provosoidu.
Tämän otsikon alla "The New XC60" keskustelu on vapaata. Lataushybridien myynti Suomessa on tietysti mielipuuhaa kuten edellä nähdään. Aloitus pitää sisällään muutakin, kritiikkiä ei tosin suvaita jos mainittu auto nähdään täydellisenä.
Se 200km oli enempi hypoteettinen juttu, mutta kyllä se mahdollista on, niin kuin vielä pidempikin rupeama, jos sen välttämättä jostain syystä haluaisi tehdä. Pitää vain ladata välillä.
No nyt kun kysyit, niin enpä käytännössä aja juurikaan yli 40km pelkällä sähköllä ilman polttomoottorin käyttöä sähkörupeamien välissä, koska yhteen putkeen ei pidemmälle pääse. Sitähän olen täällä useasti tuumaillut, että sähkösäde saisi olla pidempi.
Toisaalta olen kyllä ajanut pidempäänkin kuin 200km pelkällä sähköllä ilman polttomoottorin käynnistystä välillä, mutta silloin en ole käynyt missään pidemmällä vaan ajellut alta 40km yön yli- ja työpaikkalatauksien voimalla. Akkuhan lataantuu tyhjästä täyteen n. 3,5 tunnin aikana (auton mukana tulleella latauspiuhalla), joten kyllä se pari kertaa päivässä joskus tulee ladattua, jos vaan esim. asiakkaan luona on pistorasia käytettävissä.
Paljonko NHB:n hybridin ajosäde kertalatauksella on valmistajan ilmoituksen mukaan?
Ilmoitettu matka on 50 km, joka käytössä tarkoittanut 30-53 kilometrin matkoja.
Minua vähän harmittaa joskus, että lataushybrideille on tehty niin lyhyt pelkän sähkön ajosäde. Eihän tarvittaisi muuta kuin enemmän akkukapasiteettia sähkösäteen kasvattamiseksi. Luulisi kallispalkkaisten insinöörien pystyvän parempaan suunnitteluun akkujen kehityksessä ja autoon sijoittamisessa.
Vähän epäilen, ettei akkukapasiteetin mitoituksessa ole ollut lähtökohtana, että autoilijoiden keskimääräinen päivittäinen ajomatka on väitetysti 40km vaan, että n. 30 - 50km sähköajoa riittää pudottamaan päästöt testeissä tarpeeksi alas.
Mutta ehkäpä kehitys kehittyy tässäkin asiassa.
Akut tuovat painoa ja tarvitsevat tilaa jo nykyiselläänkin aika paljon. Ovatpa hybridit kalliitakin. Jos samalla teknologialla kaksinkertaitettaisiin akkukapasiteetti, niin käsissä olisi nykyistä kalliimpi ja raskaampi auto. Akut kehittyvät toki ja ajohäviöitä optimoidaan koko ajan. Kyllä se 100 kilometriä on tulossa.
Volvon hybridimallisto näyttäisi olevan aika ylivoimainen Suomessa (TM:n juttu). Etenkin XC60 T8 myy valtavia määriä hintaisekseen autoksi. Toivottavasti saksalaisetkin saavat ladattavat hybridinsä ja/tai sähköautonsa pian kilpailukykyisiksi. Ainakin Euroopassa hyvä ladattava hybridi on oikea vaihtoehto myös Teslalle.
Tällainen video pamahti auki youtubessa. Aika hyvin sillä sähköllä näköjään pääsee (50 km), kunhan rauhallisesti ajellaan. En ole jostain syystä itse tällaista yrittänyt, vaikka monta kertaa on pitänyt. Tosin se riittää itselleni, että pääsen töihin ja takaisin sähköllä ja sen jälkeen ehdin lataamaan sen verran, että muksut saa vietyä harrastuksiin sähköllä jos täytyy.
Edelleen kaipaisin silti esimerkiksi jonkinlaista pykälää kaasupolkimeen, jonka ylittämällä moottori vasta käynnistyisi. Joissain uusimmissa hybrideissä tällainen taisi jo olla.
Aikamoista suitsusta saa XC60 T8.
https://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc60/104639/volvo-xc60-t8-twin-engine-long-term-test-review
Täällä saadusta kritiikistä huolimatta Volvon T8 hybridit ovat myyntimääriltään aivan ylivoimaisia Suomessa. Suomessa Volvon T8 hybridit ovat myyneet enemmän kuin VW:n, BMW:n ja MB:n lataushybridit yhteensä, vaikka T8:t ovat Volvo-malliston kalleimmasta päästä ja ylipäätään absoluuttisesti varsin kalliita autoja. Auton hinta huomioiden voidaan puhua varsinaisesta ilmiöstä Suomessa.
Mainoslehtisen arvion mukaan pelkästään XC60 T8 mallia rekisteröidään n. 1500 kpl vuonna 2018. Lähtöhinta huomioiden tämä on valtava määrä autoja. Tämä on luultavasti enemmän kuin mitä koko Audi A4 tai A6:tta, BMW 3 tai 5-sarjaa tai Mersun C tai E-sarjaa tullaan myymään vuoden aikana. Saksalaisia maastureita en edes löytänyt top30 listalta.
Nyt ruokin luultavasti trollia, mikä ei ole fiksua. Anteeksi. Mutta pakko pläjäyttää vähän huumoria. Muistaakseni yksi kirjoittaja on kirjoitellut, että Volvo ostetaan, jos saksalaiseen premiumiin ei ole varaa. Kuitenkin T8 Volvo on huomattavasti kalliimpi, kuin nämä em. saksalaisten premiumien halvimmat mallit tai niiden hybridimallit. Pitäisiköhän tämä aikaisempi väite nyt tulkita uudelleen niin, että saksalainen premium ostetaan, jos Volvoon ei ole varaa?
Edellinen oli kertaalleen seinää päin juosseen kommentti jos se tosissaan esitetään. Huumorina tuo pitää ottaa, mutta taas sekoillaan huolella kun puhutaan saksalaisista halvimmista malleista ja samaan aikaan kaiken kattavasta Volvosta. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tuossahan luki että kalliita saksalaisia hybridimaastureita ei löydy top 30 - listalta.
Tarkistus osoitti ettei saksalaisia katumaastureita löydy ylipäätään top 30:stä.
Kirjoitukseni pointti oli juuri se, että XC60 T8 myy enemmän kuin saksalaiset premium-mallit vaikka niiltä huomioitaisiin kaikki mahdolliset vaihtoehdot, jotka halvimmillaan ovat paljon XC60 hybridiä halvempia. Jos vertaillaan vain ladattavia hybridejä, niin saksalaiset eivät pääse lähellekään Volvon myyntilukuja, vaikka nekin ovat Volvoa halvempia.
Puusilmä katsoo vain Suomen myyntilukuja eikä huomaa mitä maailmalla tapahtuu. Tiettyjen yksilöiden silmissä Volvo on aina ollut ns jumalauto. Mikko-L (Ajattelija2010-2015/Auto-m) on tämän Tekniikan Maailman-palstan jumalopin valittu sanansaattaja omilla aamuhartaus ja iltahartaus pläjäyksillään.
Tämä auto oli maaliskuussa Euroopan myydyin katumaasturi – hauska ajaa mutkaisilla ja mäkisillä teillä Dacia Duster
27.5.2018
Auto
Koeajo
Lifestyle
Myös maastoon. Maavaraa Dusterissa on uskottavat 21 senttiä, ja auton alla on suojana metallilevy.
Perusteellisesti uusittu malli ampaisi SUV-myynnin kärkeen Euroopassa.
Miksi Volvon myynti noin harmittaa, että täytyy kirjoittaa epäasiallisesti? Jos Volvo ei kiinnosta, niin älä lue Volvo-ketjua. Tässä tapauksessa Suomen myynti nimenomaan kiinnostaa, koska Suomen hinnoilla itse autoni ostan.
Onko palstalla siis ollut joku vuosina 2010-2015 Volvoa fanittanut henkilö? Ikävä kyllä, itse en ole tuolloin Volvolla ajanut.
Jännä miten joillain jää automerkin fanittaminen päälle. Toki itsekin fanitin silloin kun ikä alkoi 1:llä, ja pitkän matkaa 2:llakin, mutta sittemmin se on jäänyt. Harmi sinänsä, nyt olisi paljon helpompi toteuttaa fanitusta kun budjetti euroissa on kuusinkertainen siihen nähden mitä se oli markoissa tuon ikäisenä. Toyotan mallistossa sillä pääsisi jo aika pitkälle.
Ymmärrän merkkiuskollisuuden, ymmärrän sen että kallistuu johonkin suuntaan vaikka "faktat" (mitä ne kenellekin sitten tarkoittavatkaan) puoltaisivat muuta. Mutta sellainen HIFK vs Jokerit -henkinen haukkuminen ja fanitus on vähän outoa aikuiselta.
Seuraavaa liisaria varten kävin koeajamassa c-sarjaa, 5-sarjaa, passattia, jaguaria ja paria Volvoa ja ehkä jotain muutakin. Tällä kertaa fiilis suosi Volvoa.
Sama homma. Itsekin ostan ihan vain sen auton joka vaikuttaa itselleni parhaalta. Merkillä ei ole oikein mitään väliä.
Vanhaa Volvon mainosta siteeraten:
"Don't think of it as poor man's Mercedes,
but as wealthy man's Volvo"
(164)
Eipä ole tracktestin kirjoittelu pahemmin muuttunut. Tällaista Mp-autoilija kirjoitti tracktestille 3.12.2015 Volvo S90/V90 - ketjussa kun tämä riehui kuin viimeistä päivää.
"tracktest:
Mistä tämä lapsellinen Volvon dissaus? Laukaisiko uuden Volvo-mallin esittely jonkin patoutuneen Volvo-vihan? Ja miksi nimittelet täällä toisia Volvo-uskovaisiksi?"
@tracktest:
No sitten teitä pappismiehiä on parikin, sinulla vain on eri merkki josta hartaushetkiäsi olet pitänyt.
MP-autoilija oli Volvomies parhaasta päästä eikä suinkaan mikään älytön fanaatikko. Keskustelimme Volvosta ja BMW:stä kunnioittavasti ja pääsääntöisesti hyvin asiallisesti. Tuossa esiin nostetussa ketjussa on paljon hyvää keskustelua, nykyisestä menosta tällä palstalla ei voi sanoa samaa. Yksi merkki nostetaan yli muiden se ei jää epäselväksi mikä merkki on kyseessä. Myyntimäärät Suomessa ovat muutamallle keskustelijalle merkki siitä ettei parempaa voi olla, tämä se vasta outoa on pitäisi toimia kuin sopulilauman jäsen ollakseen hyväksytty tämän lauman jäseneksi. Synninpäästö on silloin takuuvarmaa. Kävimme MP-autoilijan kanssa läpi molempien merkkien ongelmat ja hyvät puolet niitä löytyy jokaisesta merkistä. Täydellistä autoa ei mikään autonvalmistaja ole vielä pystynyt valmistamaan. Nykyiset profeetat siis nämä kärkkäästi äänessä olevat fanaatikot uskovat jonkun tietyn merkin täydelliseen ylivoimaisuuteen jokaisella osa-alueella. Kaikki poikkeavilla merkeillä ajavat ovat kommenteista päätellen joko mistään mitään tietämättömiä tai sitten muuten vaan hölmöjä fanaatikkoja jotka "faktoista" piittaamatta ajavat väärällä merkillä eivätkä ymmärrä jumalauton ominaisuuksista ja erinomaisuudesta jokaisella osa-alueella yhtikäs mitään. Antakaa jokaisen toteuttaa valintojaan ei kai se teiltä ole pois jos joku valitsee toisin ja vielä niin että te voitte tölväistä merkkiuskollisuuden jotenkin poikkeavaksi tai lapselliseksi ei aikuismaiseksi käytökseksi. Nytkin saa ottaa vastaan pelkkää haukkumista ja vain siksi että on valinnut teidän mielestä väärän merkin. Saksalaiset merkit ovat teille kuin punainen vaate, outoa. Olen ajanut Audilla, MB:llä ja BMW:llä kaikki ovat hyviä, on makuasia minkä valitsee saa varmasti auton kehityksen huipulta.
@tracktest:
No juuri noinhan sinä itse BMW:stä kirjoittelet!
No siitähän sinä just kirjoitit. Yritä nyt päättää!
Pyrin välttämään BMW:n ylistystä yksi merkki muiden joukossa ei sen kummempaa. Vastakkainasettelua on ollut aivan liikaa se on näivettänyt keskustelut. Aika moni on syyllistynyt täällä provoiluun, se on fiksu joka ei provosoidu.
Tracktest onnistui taas kääntämään keskustelun pois aiheesta, joka tässä tapauksessa oli lataushybridien myynti Suomessa.
Tämän otsikon alla "The New XC60" keskustelu on vapaata. Lataushybridien myynti Suomessa on tietysti mielipuuhaa kuten edellä nähdään. Aloitus pitää sisällään muutakin, kritiikkiä ei tosin suvaita jos mainittu auto nähdään täydellisenä.
Kyseisen auton ulkonäöstä on turha kiistellä. Makuasioitahan nuo mutta huonosta mausta voinee huomauttaa.
No jos se, että kopioit tänne mainostekstejä suoraan on sitä, niin...
Kaiken kirjoittamasi jälkeen tuota on enää vaikea uskoa.
Ja sinusta tuollainen jumalautoista kirjoittaminen ei sitten edistä vastakkainasettelua??
Volvokin on vain auto kuten BMW sitä tuossa koitan sanoa en muuta.
Jos haluatte jotain parempaa kuin vain auto, niin siiloin valita on Audi.
BMW:kin on vain auto, kuten minkä vain merkkinen auto. Sitä tuossa koitin sanoa, en muuta.