Volvolla menee lujaa

446 kommenttia
1356715
  • Nämä on aivan helmiä:

    "Olisiko sinun syytä mennä kännipäissään lähimmälle snägärille kerjäämään tappelua? Itse en viitsi sinulle sitä tarjota..."

      
  • Sokea-Reetta:

    "Nämä on aivan helmiä:

    ”Olisiko sinun syytä mennä kännipäissään lähimmälle snägärille kerjäämään tappelua? Itse en viitsi sinulle sitä tarjota…”

    Kamppailulajeja harrastaneena olen aina suhtautunut näihin hieman huvittuneena eikä ole näihin tarvinnut osallistua. Ei ole tosin kukaan kokeillut tai edes yrittänyt haastaa matsiin ja hyvä niin.

      
  • "Kai ymmärrät, että tuoreen erittäin hyvin kaupaksi menevän auton kauppahinta on eri kuin täysin vanhentuneen markkinoiden hylkimän auton."

    Yli 20.000 dollaria on kuitenkin aika merkittävä hintaero sinänsä vaikka puhutaankin 2013 malleista.

    Vaikea kuvitella että tällaista "premiumetua" ei olisi ollut hinnassa mukana jo alusta alkaen. Eikös BMW X5 uudistunut kokonaan vuonna 2006 ja muuttui tällöin paremmaksi kuin tuo alunperin vuonna 1999 lanseerattu malli.

      
  • Derrick miksi syyllistyt niin helposti solvauksiin jos kerran pidät itseäsi niin fiksuna?

      
  • "Puolipremium lukee viestissä. Lämpö näemmä nousee. Syyllistytte molemmat jatkuvasti solvauksiin ja se ei osoita ainakaan älykkyyttä, kun ette pysty hillitsemään itseänne edes asiallisessa keskustelussa."

    Voisitko tracktest kertoa mikä on oma panoksesi minun ja NHB:n väliseen keskusteluun jossa pyritään selvittämään XC 90:n ja X5:n hintaeroja ajalla 2002 - 2014 ? Tähän keskusteluunhan tulit laittamaan näitä omia kommenttejasi, kokonaan eri asia on se että liittyivätkö kommentit itse aiheeseen.

    Nimimerkin solvaus kai ei ole mikään kovin paha juttu ja jos solvauksia tapahtuu niin ne kai suoritetaan huumorilla.

      
  • Keskustelua mikä sujuu asiallisesti on mukava käydä. Ei voi puolustella solvauksia sillä, että käydään nimimerkkien välistä keskustelua. Näiden nimimerkkien takana on aina henkilö (ihminen) se on syytä pitää mielessä. Ja jottei tämä menisi suoli24:n tasolle olisi kaikkien syytä pitää keskustelu asiallisena. Sellaista trolli paskaa ei tänne halua kukaan näin ainakin olettaisin asian olevan. Tuskinpa vaan Derrick olet asiasta eri mieltä kanssani.

    Niin, en osallistunut tuohon mainitsemaasi vääntöön ja en aio osallistuakkaan, kun siihen ei ole mitään järkeä osallistuakkaan. Mitätön asia toistaa itseään eikä etene. Asia on loppuunkäsitelty joten antakaa olla.

    Tämän verran se keskusteluun liittyi.

    Derrick:

    ”Olennaista tässä keskustelussa on myös se että tuo aiempi XC 90 tosiaan oli eräänlainen ”puolipremium” tai ”semipremium” jonka hinnan tulikin olla alhainen.”

    Mihin tämä uusi XC90 asettuu noin niin kuin laadullisesti jos vanha oli jotain ”puolipremiumia” kuten totesit?

      
  • Näihin autokeskusteluihin näyttää välttämättömänä piirteenä liittyvän ainakin lievä nokittelu.

      
  • Lievää nokittelua kestää jokainen hyvän itsetunnon omaava keskustelija. Itsehillintää kannattaa kehittää sillä, että miettii aina muutaman sekunnin ennen kuin laittaa tunteen viemänä vastauksia eteenpäin.

      
  • "Mihin tämä uusi XC90 asettuu noin niin kuin laadullisesti jos vanha oli jotain ”puolipremiumia” kuten totesit?"

    Tuosta Automotive Newsin jutusta jonka linkitin käy ilmi että hinnaltaan uusi XC 90 on BMW X5:tä vain 2.300 USD halvempi. Vanha malli oli huomattavasti halvempi etenkin vuonna 2013 jolloin hintaero Bemariin oli yli 20.000 USD.

      
  • ”Mihin tämä uusi XC90 asettuu noin niin kuin laadullisesti jos vanha oli jotain ”puolipremiumia” kuten totesit?”

    Sanoisin, että ideaalitapauksessa Volvon laatu on "puolipremiumia", materiaalit ovat parempia kuin vanhoissa, mutta laatuongelmat ovat ennemminkin valmistuspuolella. On nähty esimerkkejä kokoonpanon laadusta (linkkejä näissäkin keskusteluissa), eli roskia maalipinnan alla, koripellien sovitukset, listat irtoilee, maskin raot eri puolilla vaihtelee, ym. Valmistusprosessi täytyy saada kuntoon ennen kuin Volvo pääsee "premiumiin". Joitakin performance-malleja tarvitaan nostamaan imagoa. Pollestar ei riitä mihinkään, leluluokkaan korkeintaan. AMG-mersut ja M-bemarit aivan eri planeetalla.

      
  • Todettakoon, että XC90 myynti on romahtanut, ei pelkästään Suomessa (noin puoleen), vaan myös jenkeissä. Samaan aikaan Audin Q7 senkun kasvattaa suosiota jatkuvasti. Voisi ennustaa, että XC90 lähes häviää kun XC60 on saatavilla, käytännössä sama tai itse asiassa parempi auto "puoleen hintaan".

      
  • Volvo XC 90:n myynnin pudotus on ollut maailmanlaajuisesti 9,8 %. Ilmeisesti Saksan hintrinki-mestareille riittää iloa tästäkin vähäisestä pudotuksesta.

      
  • Kuinka muuten joku voi olla niin tyhmä (WhatCar) että kun allekirjoittaneen ja NHB:n välisessä keskustelussa pohditaan sitä oliko vanha XC 90 ainoastaan puolipremium, niin tämä ääliö takertuu tähän "puolipremium" - sanaan ja alkaa vyöryttää tätä normaalia Volvo-propagandaansa joka ei mitenkään liity asiaan.

    Laitetaanpa tästä tämmöinen kuittaus.

    BMW X5 ”premiumhybridi” häviää Volvon XC 90 T8 hybridille järjestään kaikissa testeissä (esimerkkinä viisi testiä). ”Premiumhybridi” BMW X5:n toimintamatka sähköllä on hikiset 19 mailia. Lisäksi auto on tosi ruma möhkö (1900 - luku meni jo).

    WhatCar:

    https://www.whatcar.com/news/bmw-x5-vs-porsche-cayenne-vs-volvo-xc90-verdict/

    Autocar:

    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volvo-xc90-t8-versus-bmw-x5-xdrive40e-twin-test

    Recombu:

    https://recombu.com/cars/article/volvo-xc90-t8-vs-bmw-x5-xdrive40e#

    Autoexpress:

    http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x5/95161/bmw-x5-vs-porsche-cayenne-vs-volvo-xc90

    Carmagazine:

    http://www.carmag.co.za/road_test/comparative-test-bmw-x5-xdrive40e-steptronic-vs-volvo-xc90-t8-awd-inscription/

      
  • BMW X5 on jo vanha malli (2013) samoin BMW X5 Hybridi BMW X5 xDrive40e A (2013).

    Solvaukset näyttävät luonnistuvan parhaiten kaikki faktat ovatkin sitten täysin toisarvoisia. Automerkkiin voi näköjään rakastua niin että järki sumenee samaa tahtia, kun kiihkeä rakkaussuhde Volvoon voimistuu voimistumistaan. Onnea vaan. Tämä kelvoton keskustelu on osaltani tässä.

      
  • Derrick, en kommentoi enempää, mutta kattila kiehuu. Jäitä hattuun. Volvo on hyvä merkki, mutta ei saksalaisten tasolla.

      
  • Derrick tiedän että pystyt halutessasi keskustelemaan asiallisesti. Poistit minua solvaavat kohdat pois ja kun poistat vielä WhatCaria solvaavat osuudet pois edellisestä voidan keskustelua jopa harkita jatkaa. Jäitä hattuun ei tehdä tästä TM:n keskustefoorumista törkyfoorumia.

    Hyvää iltaa yleisurheilun parissa, vaan kaikille!

      
  • Samaa mieltä Tracktestin kanssa, Derrick pystyy keskustelemaan asiallisesti mutta muiden solvaaminen menee alle riman pahasti. Myöskään nimimerkkien jatkuva vaihto ei ole kauhean fiksua.

    Ok jos olet Volvo-fani, ei siinä mitään, ihan ok. Aivan kuin Tracktest, NHB ja allekirjoittanut ollaan mm. saksalaisten merkkien faneja. Me ei kuitenkaan mennä henkilökohtaisuuksiin viesteissä.

    Jep hyvät kisat menossa!

      
  • Melko säälittävää tuollainen uhoilu AMG-Mersuilla etenkin kun oma autonsa todennäköisesti on joku vanha saksalainen mannelavetti jota ei edes kehdata yksilöidä tälle palstalle. Näitä Euroopan omistajia, joiden haaveet ylittävät oman maksukyvyn, on nähty ennenkin. Hurjilla jutuilla ilmeisesti yritetään kompensoida omaa arkielämän mitättömyyttä.

      
  • Whatcar; "Derrick, en kommentoi enempää, mutta kattila kiehuu. Jäitä hattuun. Volvo on hyvä merkki, mutta ei saksalaisten tasolla."

    Puhutko noin yleisesti saman hintatason autoista tai mallikohtaisesti vai onko aiheena mitä absoluuttisesti kyseisellä automerkillä on parhaimmillaan (lue kalleimmillaan)tarjota ? Onko kyseessä ajo-ominaisuudet (jotkut ovat hyviä joissakin ja toiset jossain muissa olosuhteissa), varustelu, turvallisuus (kokonaisuutena), toimivat tilat vai jokin muu asia kuten huollettavuus/huoltojen hinnat tai vaikka arvon pitäminen ja yleinen luotettavuus ? Minusta nämä kaikki menee onnellisesti ristiin vaikkapa vain kaikkia saksalaisia yleisesti ja Volvoa verratessa ja otettaessa eri mallit huomioon.

    Ihan tästä syystä en oikein ota vakavasti näitä keskusteluja- toivottavasti tekään ette ota.

      
  • Tässäpä tuore esimerkki Volvon hinnoittelusta Jenkkilässä myynnin laskiessa:
    https://www.motor1.com/news/176414/volvo-xc90-t8-23500-discount/

      
  • Huh huh, siis 25 pinnaa alennusta uudesta XC90:stä jenkkilässä. Sielä ei kyllä Volvolla mene lujaa, kovat ovat keinot yrittää saada edes joku auto myytyä. Ilmeisesti Volvo ei ole jenkkien mieleen, liekö sitten se Kiina-kaiku joka vaikuttaa?

      
  • Joo, ihan varmaan se on kiinakaiku....

    Luetaanpas tarkemmin miksi tarjous on tehty:
    It’s the age-old problem dealers have to face: a new model year is right around the corner, but there is still some leftover inventory that needs to be moved as soon as possible. To clear out stock, automakers decide to apply some serious discounts now and then in an attempt to get rid of the remaining cars and make room for the new ones carrying the higher model year.

    Eli: uusi auto joo, mutta vanhaa mallia. Vähän niinkuin "vanhan varaston tyhjennys".

    Mitä tarjous koskeekaan:
    However, it’s important to mention the sizeable price cut is applicable only to the top-of-the-range version, the T8 plug-in hybrid in the plush Excellence trim.

    Eli: vain yksi versio ja pitää ostaa se kallein malli.

    Oliko muita rajoituksia:
    In order to fully take advantage of the temporary offer, you’ll need to show the dealer that you own (or lease) a vehicle belonging to one of the following brands: Audi, BMW, Mercedes, Cadillac, Infiniti, Acura, and Jeep.

    No tuonhan voi tosiaan tulkita koukutukseksi vaihtaa merkkiä (viimein). ....but there's a catch! kuten jutussa kerrotaan.

    Kyllähän tuohon voi ostajat langetakin, mikä ettei!

      
  • Huh huh, siis 25 pinnaa alennusta uudesta XC90:stä jenkkilässä. Sielä ei kyllä Volvolla mene lujaa, kovat ovat keinot yrittää saada edes joku auto myytyä. Ilmeisesti Volvo ei ole jenkkien mieleen, liekö sitten se Kiina-kaiku joka vaikuttaa?

    Kun huomioi tuon diilerinkin alennuksen, niin alennus on yhteensä jo 30 prosenttia.

      
  • No olipa hurja juttu kun varastoon jääneitä Excellence-malleja myydään alennuksella. Tämähän on se jonkinsortin erityismalli jossa on vain neljä istuinpaikkaa (kaksi istuinpaikkaa takana) ja jossa keskikonsolissa takana on jokin juomalasiviritelmä. Perushinta uutena melkein 104.000 dollaria.

    Ilmeisesti NHB-neidin tarkoituksena oli tällä postauksellaan ainoastaan herätellä näitä muita Saksan-neitejä vikisemään, ja näköjään tuo tavoite toteutui.

      
  • En tiedä, kuinka lujaa Volvolla on menty, koska poikani on ajanut suurimman osan tämän kesän kilometreistä? Mutta perheen ainoa oikea Volvo, eli kardaanivetoinen 740 GLE menee kiireisintä kesäänsä 10 vuoteen.

    Katsuri jo ehdotti Volvon museointia, mutta jouduin vetoamaan siihen, ettei se ehdi museoautoksi, kun on kesällä jatkuvasti ajossa.

    Etenkin Derrickiä uskoisin ihastuttavan, että pääsyy Volvon aktiiviseen käyttöön on sen nykyisen kuskin oman Mersun pitkittynyt telakointijakso.

    P.S. Rouvan S80 otettiin seurantaan alkukesän pidempien reissujen jälkeen, ja painui näköjään saman tien Spritmonitorin kärkisijalle. Muilla jokaisena versionaan jo markkinoille tullessaan vanhanaikainen A-W automaatti näyttää kuluttavan vielä enemmän.

      
  • Ilmeisesti NHB-neidin tarkoituksena oli tällä postauksellaan ainoastaan herätellä näitä muita Saksan-neitejä vikisemään, ja näköjään tuo tavoite toteutui.

    Tavoite oli antaa sinulle vain esimerkki Volvon hinnoittelusta vanhenevien mallien suhteen, mutta tapasi mukaan sinä et pysty suhtautumaan asiallisesti asialliseen faktapohjaiseen tietoon, vaan alat ulostamaan pelkkää lapsellista leukojen louskutusta vastaukseksi.

      
  • Ja sinä NHB et suinkaan sanamuodoillasi ja -valinnoillasi antanut ns. ymmärtää (jos ei osannut käydä itse tarkistamassa, mistä oli varsinaisesti kyse)...

      
  • Mitä mielestäsi annoin ymmärtää ja millä sanamuodoilla?

      
  • Varastoon jääneitä autoja?? On siis tuupattu autoja tuutin täydeltä laivaan jotta saataisiin uusi tuotantoennätys? Tuskin tässä on 10 kpl:sta XC90 kyseessä, vaan montako tuhatta?

    Tilastojen mukaan Volvon myynti jenkeissä luokassa " Total Light Trucks" on tammi-heinäkuussa laskussa lähes 20% verrattuna 2016. Ja tämä on siis XC90, jotain on yritettävä. Varsinkin kun samaan aikaan Audi ja BMW kasvattavat myyntiä runsaat 10%.Molemmat Audi ja BMW myyvät noin 2-3 kertaa enemmän kappalemääräisesti SUVeja jenkeissä kuin Volvo.

    Muuten BMW ja Mercedes valmistavat autot yksilöllisesti ja vain tilauksesta (pois lukien esittelyautot), eli jokainen auto hihnan päässä on varattu. Ei varastoja.

      
  • WhatCar:
    Varastoon jääneitä autoja?? On siis tuupattu autoja tuutin täydeltä laivaan jotta saataisiin uusi tuotantoennätys? Tuskin tässä on 10 kpl:sta XC90 kyseessä, vaan montako tuhatta?

    Tiedätkö, vai spekuloitko?

    Muuten BMW ja Mercedes valmistavat autot yksilöllisesti ja vain tilauksesta (pois lukien esittelyautot), eli jokainen auto hihnan päässä on varattu. Ei varastoja.

    Montako tuhatta BWM- ja MB-esittelyautoa Jenkeissä voisi ollakaan...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit