VAIHTO DIESELISTÄ UUTEEN LATAUSHYBRIDIIN

82 kommenttia
2
  • NHBNHB
    muokattu 27.01.2020 00:08

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Hetkinen. Mehän keskustelimme lentokentällä käymisen pelkotiloistasi, ja nyt olen kirjoittanut puuta heinää, koska asiakkaidesi parkkipaikalla ei löydy muuta kuin 16 ampeerin virtaa. Luehan uudestaan kirjoitukseni. En kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista. Syyttelysi on täysin järjetöntä. Syytät nyt minua luomistasi mielikuvitusasioista.

    On sähköautoja, joilla ajaa tuon 230 kilometriä molempiin suuntiin ilman tarvetta ladata. Kouvola-Simpele ja Heinola-Äänekoski ovat tuotakin paljon lyhyempiä. Jos jostain syystä haluaa ladata noilla väleillä, niin 50 kilowatin latureita löytyy ensimmäiselle erikoiskokeelle esimerkiksi Kouvolasta ja Lappeenrannasta Viipurinportista. Toiselle samoja löytyy esim. Väre Tourula ja hiljattain kiinnitin huomiota, että Äänekosken Shellin pihalla oli paikallisen energiayhtiön laturi - oletettavasti 50 kilowattinen. Tehokkaampia Superchargereita on esim. Vierumäellä ja Äänekoskella. Lappeenrannan Superchargerit ovat työn alla ja avautuvat käyttöön lähitulevaisuudessa.

    Jos miettii vaikka Model 3:lla ajamista, niin joku 500 kilometrin range toteutuu useimmissa olosuhteissa. Puolen tunnin tauko 120 kilowatin superchargerilla lataa esim. 350 kilometriä lisää. Siinä mennään jo 850 kilometriä päivässä puolen tunnin tauolla. Ei liene ihan kohtuuton suunnitelma. Jakamalla latauksen kahteen osaan tai käyttämällä tehokkaampaa laturia kuluu luonnollisesti vähemmän latausaikaa.

    Joko paljastat sen reitin lentokentälle, jolle ei tehokkaita latureita osu vai onko tuokin vain kuvitteellinen asia?

    Minä en keskustellut omista lentokenttämatkoista, esitin vain yhden esimerkin, joka minulla nostaa kynnystä täyssähköauton hankintaan.

    Meidän varmaankin kannattaa vain sopia, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki ja minun mielestä sähköauto ei vielä oikein sovellu minun ajoprofiiliini enkä siksi hanki sellaista. Tiedä sitten, kumpi meistä on asiassa loogisempi, kun molemmat kuitenkin kannatamme sähköautoilua periaatteessa?

    Ja vaikka kaikki esimerkkisi osoittautuvat ongelmattomiksi, niin vaikenet sillä hetkellä ja jatkat myöhemmin samaa tarinaa. Se osoittaa hyvin, kuinka pitkällä jo ollaan, eikä tästä ole kuin yksi suunta. Loogisuuttasi kuvaa hyvin sekin, että joudut esittämän puhtaan valheen tueksesi. Mielenkiintoni ostaa auto, jonka kanssa pitää läträtä polttonesteiden ja öljyjen kanssa, lähentelee nollaa. On täysin selvää, että hankin sähköauton. Tuo valheesi on samaa sarjaa sen kanssa, kuinka väität minun kirjoittavan puuta heinää asioista, joista en ole kirjoittanut mitään. Argumenttisi ovat nätisti sanoin kiistanalaisia.

    Kuuleppas, lähdin silloin sunnuntaina reissuun maailman toiselle puolelle ja rustailin tekstejä mennessä lentokoneen nettiyhteyden kautta. Sitten nettiyhteys alkoi jotenkin tökkiä ja vastaukseni ei oikeasti päivittynyt vaikka näennäisesti sainkin jätettyä kommentin. Perillä en viitsinyt kirjoitella osin aikaeron takia ja osin, koska oli muutakin tekemistä riittämiin. Eilen tulin pois reissusta ja ajattelin taas muutaman rivin rustata.

    Tarkennatko, mikä se minun valheeni oli?

    Väitit, etten osta sähköautoa, vaikka todellisuudessa asia on niin, etten osta polttomoottoriautoa.

    Jaa, oliko minulla sitten väärä aikamuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta silti et ole ostanut sellaista vaan polttomoottoriauton. Sinähän olet sanonut jo pidemmän aikaa, että sähköautolla pärjää ihan hyvin, akkujen energiasisältö on riittävä ja latausasemia löytyy hyvin.

    Olen ennenkin vastannut tämän vastaavaan vihjailuusi, että silloin kun auton viimeksi ostin, ainoa kelvollinen sähköauto olisi ollut Tesla MS. Niin paljon en halua autoon laittaa rahaa happanemaan. Tiedät kyllä tämän, eikä aikamuotokaan ollut jarmiton lipsahdus, vaan tuo on vain tapasi keskustella. Joudut laajentamaan totuutta, kun et muuten pysty puolustamaan väitteitäsi.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Hetkinen. Mehän keskustelimme lentokentällä käymisen pelkotiloistasi, ja nyt olen kirjoittanut puuta heinää, koska asiakkaidesi parkkipaikalla ei löydy muuta kuin 16 ampeerin virtaa. Luehan uudestaan kirjoitukseni. En kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista. Syyttelysi on täysin järjetöntä. Syytät nyt minua luomistasi mielikuvitusasioista.

    On sähköautoja, joilla ajaa tuon 230 kilometriä molempiin suuntiin ilman tarvetta ladata. Kouvola-Simpele ja Heinola-Äänekoski ovat tuotakin paljon lyhyempiä. Jos jostain syystä haluaa ladata noilla väleillä, niin 50 kilowatin latureita löytyy ensimmäiselle erikoiskokeelle esimerkiksi Kouvolasta ja Lappeenrannasta Viipurinportista. Toiselle samoja löytyy esim. Väre Tourula ja hiljattain kiinnitin huomiota, että Äänekosken Shellin pihalla oli paikallisen energiayhtiön laturi - oletettavasti 50 kilowattinen. Tehokkaampia Superchargereita on esim. Vierumäellä ja Äänekoskella. Lappeenrannan Superchargerit ovat työn alla ja avautuvat käyttöön lähitulevaisuudessa.

    Jos miettii vaikka Model 3:lla ajamista, niin joku 500 kilometrin range toteutuu useimmissa olosuhteissa. Puolen tunnin tauko 120 kilowatin superchargerilla lataa esim. 350 kilometriä lisää. Siinä mennään jo 850 kilometriä päivässä puolen tunnin tauolla. Ei liene ihan kohtuuton suunnitelma. Jakamalla latauksen kahteen osaan tai käyttämällä tehokkaampaa laturia kuluu luonnollisesti vähemmän latausaikaa.

    Joko paljastat sen reitin lentokentälle, jolle ei tehokkaita latureita osu vai onko tuokin vain kuvitteellinen asia?

    Minä en keskustellut omista lentokenttämatkoista, esitin vain yhden esimerkin, joka minulla nostaa kynnystä täyssähköauton hankintaan.

    Meidän varmaankin kannattaa vain sopia, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki ja minun mielestä sähköauto ei vielä oikein sovellu minun ajoprofiiliini enkä siksi hanki sellaista. Tiedä sitten, kumpi meistä on asiassa loogisempi, kun molemmat kuitenkin kannatamme sähköautoilua periaatteessa?

    Ja vaikka kaikki esimerkkisi osoittautuvat ongelmattomiksi, niin vaikenet sillä hetkellä ja jatkat myöhemmin samaa tarinaa. Se osoittaa hyvin, kuinka pitkällä jo ollaan, eikä tästä ole kuin yksi suunta. Loogisuuttasi kuvaa hyvin sekin, että joudut esittämän puhtaan valheen tueksesi. Mielenkiintoni ostaa auto, jonka kanssa pitää läträtä polttonesteiden ja öljyjen kanssa, lähentelee nollaa. On täysin selvää, että hankin sähköauton. Tuo valheesi on samaa sarjaa sen kanssa, kuinka väität minun kirjoittavan puuta heinää asioista, joista en ole kirjoittanut mitään. Argumenttisi ovat nätisti sanoin kiistanalaisia.

    Kuuleppas, lähdin silloin sunnuntaina reissuun maailman toiselle puolelle ja rustailin tekstejä mennessä lentokoneen nettiyhteyden kautta. Sitten nettiyhteys alkoi jotenkin tökkiä ja vastaukseni ei oikeasti päivittynyt vaikka näennäisesti sainkin jätettyä kommentin. Perillä en viitsinyt kirjoitella osin aikaeron takia ja osin, koska oli muutakin tekemistä riittämiin. Eilen tulin pois reissusta ja ajattelin taas muutaman rivin rustata.

    Tarkennatko, mikä se minun valheeni oli?

    Väitit, etten osta sähköautoa, vaikka todellisuudessa asia on niin, etten osta polttomoottoriautoa.

    Jaa, oliko minulla sitten väärä aikamuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta silti et ole ostanut sellaista vaan polttomoottoriauton. Sinähän olet sanonut jo pidemmän aikaa, että sähköautolla pärjää ihan hyvin, akkujen energiasisältö on riittävä ja latausasemia löytyy hyvin.

    Olen ennenkin vastannut tämän vastaavaan vihjailuusi, että silloin kun auton viimeksi ostin, ainoa kelvollinen sähköauto olisi ollut Tesla MS. Niin paljon en halua autoon laittaa rahaa happanemaan. Tiedät kyllä tämän, eikä aikamuotokaan ollut jarmiton lipsahdus, vaan tuo on vain tapasi keskustella. Joudut laajentamaan totuutta, kun et muuten pysty puolustamaan väitteitäsi.

    Mitä väitettä minun pitäisi puolustaa? Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan. Kiinnitti vain huomion, että jos itse olisin noin vakuuttunut sähköauton kanssa pärjäämisestä, niin ilman muuta hankkisin sellaisen. Sinulla puheet ja teot ovat ristiriidassa.

    Toistaiseksi ei ole saatavana oikeita autoja sellaisella sähkösäteellä, joka riittäisi nykyisen vaatimattoman latausverkoston kanssa. Jos saisin jostain vuokrattua käyttööni pariksi kuukaudeksi e-tronin, niin ottaisin kokeeksi. Hetken jo ajattelin hankkivani sellaisen, mutta kun asiaa tarkemmin mietti, niin liian kallis kokeilu se olisi, jos ei sitten toimisikaan. I-Pacessa on liian pieni tavaratila ja sen laturikin olisi hidas. E-tronille valmistaja ilmoittaa 411km ajosäteen, mutta testeissä sen on todettu olevan paremminkin n. 330km. Riittäisi minulla siihen kuuluisaan lentokenttäreissuun, jos akku olisi lähtiessä täynnä, mutta ei riittäisi tavanomaisiin asiakaskäynteihin ilman välilatauksia. En ole vielä valmis ottamaan autoa, jonka käytettävyyttä määrittää eniten lataamisen mahdollisuus.

      
  • NHBNHB
    muokattu 27.01.2020 15:47

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Hetkinen. Mehän keskustelimme lentokentällä käymisen pelkotiloistasi, ja nyt olen kirjoittanut puuta heinää, koska asiakkaidesi parkkipaikalla ei löydy muuta kuin 16 ampeerin virtaa. Luehan uudestaan kirjoitukseni. En kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista. Syyttelysi on täysin järjetöntä. Syytät nyt minua luomistasi mielikuvitusasioista.

    On sähköautoja, joilla ajaa tuon 230 kilometriä molempiin suuntiin ilman tarvetta ladata. Kouvola-Simpele ja Heinola-Äänekoski ovat tuotakin paljon lyhyempiä. Jos jostain syystä haluaa ladata noilla väleillä, niin 50 kilowatin latureita löytyy ensimmäiselle erikoiskokeelle esimerkiksi Kouvolasta ja Lappeenrannasta Viipurinportista. Toiselle samoja löytyy esim. Väre Tourula ja hiljattain kiinnitin huomiota, että Äänekosken Shellin pihalla oli paikallisen energiayhtiön laturi - oletettavasti 50 kilowattinen. Tehokkaampia Superchargereita on esim. Vierumäellä ja Äänekoskella. Lappeenrannan Superchargerit ovat työn alla ja avautuvat käyttöön lähitulevaisuudessa.

    Jos miettii vaikka Model 3:lla ajamista, niin joku 500 kilometrin range toteutuu useimmissa olosuhteissa. Puolen tunnin tauko 120 kilowatin superchargerilla lataa esim. 350 kilometriä lisää. Siinä mennään jo 850 kilometriä päivässä puolen tunnin tauolla. Ei liene ihan kohtuuton suunnitelma. Jakamalla latauksen kahteen osaan tai käyttämällä tehokkaampaa laturia kuluu luonnollisesti vähemmän latausaikaa.

    Joko paljastat sen reitin lentokentälle, jolle ei tehokkaita latureita osu vai onko tuokin vain kuvitteellinen asia?

    Minä en keskustellut omista lentokenttämatkoista, esitin vain yhden esimerkin, joka minulla nostaa kynnystä täyssähköauton hankintaan.

    Meidän varmaankin kannattaa vain sopia, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki ja minun mielestä sähköauto ei vielä oikein sovellu minun ajoprofiiliini enkä siksi hanki sellaista. Tiedä sitten, kumpi meistä on asiassa loogisempi, kun molemmat kuitenkin kannatamme sähköautoilua periaatteessa?

    Ja vaikka kaikki esimerkkisi osoittautuvat ongelmattomiksi, niin vaikenet sillä hetkellä ja jatkat myöhemmin samaa tarinaa. Se osoittaa hyvin, kuinka pitkällä jo ollaan, eikä tästä ole kuin yksi suunta. Loogisuuttasi kuvaa hyvin sekin, että joudut esittämän puhtaan valheen tueksesi. Mielenkiintoni ostaa auto, jonka kanssa pitää läträtä polttonesteiden ja öljyjen kanssa, lähentelee nollaa. On täysin selvää, että hankin sähköauton. Tuo valheesi on samaa sarjaa sen kanssa, kuinka väität minun kirjoittavan puuta heinää asioista, joista en ole kirjoittanut mitään. Argumenttisi ovat nätisti sanoin kiistanalaisia.

    Kuuleppas, lähdin silloin sunnuntaina reissuun maailman toiselle puolelle ja rustailin tekstejä mennessä lentokoneen nettiyhteyden kautta. Sitten nettiyhteys alkoi jotenkin tökkiä ja vastaukseni ei oikeasti päivittynyt vaikka näennäisesti sainkin jätettyä kommentin. Perillä en viitsinyt kirjoitella osin aikaeron takia ja osin, koska oli muutakin tekemistä riittämiin. Eilen tulin pois reissusta ja ajattelin taas muutaman rivin rustata.

    Tarkennatko, mikä se minun valheeni oli?

    Väitit, etten osta sähköautoa, vaikka todellisuudessa asia on niin, etten osta polttomoottoriautoa.

    Jaa, oliko minulla sitten väärä aikamuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta silti et ole ostanut sellaista vaan polttomoottoriauton. Sinähän olet sanonut jo pidemmän aikaa, että sähköautolla pärjää ihan hyvin, akkujen energiasisältö on riittävä ja latausasemia löytyy hyvin.

    Olen ennenkin vastannut tämän vastaavaan vihjailuusi, että silloin kun auton viimeksi ostin, ainoa kelvollinen sähköauto olisi ollut Tesla MS. Niin paljon en halua autoon laittaa rahaa happanemaan. Tiedät kyllä tämän, eikä aikamuotokaan ollut jarmiton lipsahdus, vaan tuo on vain tapasi keskustella. Joudut laajentamaan totuutta, kun et muuten pysty puolustamaan väitteitäsi.

    Mitä väitettä minun pitäisi puolustaa? Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan. Kiinnitti vain huomion, että jos itse olisin noin vakuuttunut sähköauton kanssa pärjäämisestä, niin ilman muuta hankkisin sellaisen. Sinulla puheet ja teot ovat ristiriidassa.

    Toistaiseksi ei ole saatavana oikeita autoja sellaisella sähkösäteellä, joka riittäisi nykyisen vaatimattoman latausverkoston kanssa. Jos saisin jostain vuokrattua käyttööni pariksi kuukaudeksi e-tronin, niin ottaisin kokeeksi. Hetken jo ajattelin hankkivani sellaisen, mutta kun asiaa tarkemmin mietti, niin liian kallis kokeilu se olisi, jos ei sitten toimisikaan. I-Pacessa on liian pieni tavaratila ja sen laturikin olisi hidas. E-tronille valmistaja ilmoittaa 411km ajosäteen, mutta testeissä sen on todettu olevan paremminkin n. 330km. Riittäisi minulla siihen kuuluisaan lentokenttäreissuun, jos akku olisi lähtiessä täynnä, mutta ei riittäisi tavanomaisiin asiakaskäynteihin ilman välilatauksia. En ole vielä valmis ottamaan autoa, jonka käytettävyyttä määrittää eniten lataamisen mahdollisuus.

    Ei sun kannata puolustaa päättömiä väitteitäsi. Kannattaa kuitenkin harkita, että kannattaako esittää väitteitä, jotka perustuvat tietämättömyyteen ja valheisiin. Sekoilet esimerkiksi kertaluokkaa todellisuutta pienempien laturitehojen kanssa ja julistat, kuinka autot eivät ehdi latautua... Tai kerrot, kuinka Suomesta löytyy vain yksi 50 kW laturi, kun niitä todellisuudessa on jo siellä täällä. Ja sen jälkeen, kun todellisuus selviää, niin eipä mikään muutu. Sama jankkaus vain jatkuu.

    Voit kyllä tietää, mitä mietin sähköauton hankinnasta. Tämä sama keskustelu on nimittäin jo käyty, mutta jostain syystä vain jankutat samaa valhettasi. Epäloogista on se, että et sanojesi mukaan voi tietää mitä mietin auton hankinnasta, mutta kuitenkin kerrot, etten hanki sähköautoa. Ja vaikka ole tässäkin kertonut, että hankin sähköauton, niin edelleen yrität väittää vastakkaista, vaikka et mielestäsi voi tietää mitä hankin... Tämä kuvaa hienosti sitä, kuinka heikolla pohjalla väitteesi ovat. Joudut vajoamaan tuollaiseen ääliömäiseen jankkaamiseen, jossa faktoilla ei ole mitään sijaa.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Hetkinen. Mehän keskustelimme lentokentällä käymisen pelkotiloistasi, ja nyt olen kirjoittanut puuta heinää, koska asiakkaidesi parkkipaikalla ei löydy muuta kuin 16 ampeerin virtaa. Luehan uudestaan kirjoitukseni. En kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista. Syyttelysi on täysin järjetöntä. Syytät nyt minua luomistasi mielikuvitusasioista.

    On sähköautoja, joilla ajaa tuon 230 kilometriä molempiin suuntiin ilman tarvetta ladata. Kouvola-Simpele ja Heinola-Äänekoski ovat tuotakin paljon lyhyempiä. Jos jostain syystä haluaa ladata noilla väleillä, niin 50 kilowatin latureita löytyy ensimmäiselle erikoiskokeelle esimerkiksi Kouvolasta ja Lappeenrannasta Viipurinportista. Toiselle samoja löytyy esim. Väre Tourula ja hiljattain kiinnitin huomiota, että Äänekosken Shellin pihalla oli paikallisen energiayhtiön laturi - oletettavasti 50 kilowattinen. Tehokkaampia Superchargereita on esim. Vierumäellä ja Äänekoskella. Lappeenrannan Superchargerit ovat työn alla ja avautuvat käyttöön lähitulevaisuudessa.

    Jos miettii vaikka Model 3:lla ajamista, niin joku 500 kilometrin range toteutuu useimmissa olosuhteissa. Puolen tunnin tauko 120 kilowatin superchargerilla lataa esim. 350 kilometriä lisää. Siinä mennään jo 850 kilometriä päivässä puolen tunnin tauolla. Ei liene ihan kohtuuton suunnitelma. Jakamalla latauksen kahteen osaan tai käyttämällä tehokkaampaa laturia kuluu luonnollisesti vähemmän latausaikaa.

    Joko paljastat sen reitin lentokentälle, jolle ei tehokkaita latureita osu vai onko tuokin vain kuvitteellinen asia?

    Minä en keskustellut omista lentokenttämatkoista, esitin vain yhden esimerkin, joka minulla nostaa kynnystä täyssähköauton hankintaan.

    Meidän varmaankin kannattaa vain sopia, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki ja minun mielestä sähköauto ei vielä oikein sovellu minun ajoprofiiliini enkä siksi hanki sellaista. Tiedä sitten, kumpi meistä on asiassa loogisempi, kun molemmat kuitenkin kannatamme sähköautoilua periaatteessa?

    Ja vaikka kaikki esimerkkisi osoittautuvat ongelmattomiksi, niin vaikenet sillä hetkellä ja jatkat myöhemmin samaa tarinaa. Se osoittaa hyvin, kuinka pitkällä jo ollaan, eikä tästä ole kuin yksi suunta. Loogisuuttasi kuvaa hyvin sekin, että joudut esittämän puhtaan valheen tueksesi. Mielenkiintoni ostaa auto, jonka kanssa pitää läträtä polttonesteiden ja öljyjen kanssa, lähentelee nollaa. On täysin selvää, että hankin sähköauton. Tuo valheesi on samaa sarjaa sen kanssa, kuinka väität minun kirjoittavan puuta heinää asioista, joista en ole kirjoittanut mitään. Argumenttisi ovat nätisti sanoin kiistanalaisia.

    Kuuleppas, lähdin silloin sunnuntaina reissuun maailman toiselle puolelle ja rustailin tekstejä mennessä lentokoneen nettiyhteyden kautta. Sitten nettiyhteys alkoi jotenkin tökkiä ja vastaukseni ei oikeasti päivittynyt vaikka näennäisesti sainkin jätettyä kommentin. Perillä en viitsinyt kirjoitella osin aikaeron takia ja osin, koska oli muutakin tekemistä riittämiin. Eilen tulin pois reissusta ja ajattelin taas muutaman rivin rustata.

    Tarkennatko, mikä se minun valheeni oli?

    Väitit, etten osta sähköautoa, vaikka todellisuudessa asia on niin, etten osta polttomoottoriautoa.

    Jaa, oliko minulla sitten väärä aikamuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa, että sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta silti et ole ostanut sellaista vaan polttomoottoriauton. Sinähän olet sanonut jo pidemmän aikaa, että sähköautolla pärjää ihan hyvin, akkujen energiasisältö on riittävä ja latausasemia löytyy hyvin.

    Olen ennenkin vastannut tämän vastaavaan vihjailuusi, että silloin kun auton viimeksi ostin, ainoa kelvollinen sähköauto olisi ollut Tesla MS. Niin paljon en halua autoon laittaa rahaa happanemaan. Tiedät kyllä tämän, eikä aikamuotokaan ollut jarmiton lipsahdus, vaan tuo on vain tapasi keskustella. Joudut laajentamaan totuutta, kun et muuten pysty puolustamaan väitteitäsi.

    Mitä väitettä minun pitäisi puolustaa? Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan. Kiinnitti vain huomion, että jos itse olisin noin vakuuttunut sähköauton kanssa pärjäämisestä, niin ilman muuta hankkisin sellaisen. Sinulla puheet ja teot ovat ristiriidassa.

    Toistaiseksi ei ole saatavana oikeita autoja sellaisella sähkösäteellä, joka riittäisi nykyisen vaatimattoman latausverkoston kanssa. Jos saisin jostain vuokrattua käyttööni pariksi kuukaudeksi e-tronin, niin ottaisin kokeeksi. Hetken jo ajattelin hankkivani sellaisen, mutta kun asiaa tarkemmin mietti, niin liian kallis kokeilu se olisi, jos ei sitten toimisikaan. I-Pacessa on liian pieni tavaratila ja sen laturikin olisi hidas. E-tronille valmistaja ilmoittaa 411km ajosäteen, mutta testeissä sen on todettu olevan paremminkin n. 330km. Riittäisi minulla siihen kuuluisaan lentokenttäreissuun, jos akku olisi lähtiessä täynnä, mutta ei riittäisi tavanomaisiin asiakaskäynteihin ilman välilatauksia. En ole vielä valmis ottamaan autoa, jonka käytettävyyttä määrittää eniten lataamisen mahdollisuus.

    Ei sun kannata puolustaa päättömiä väitteitäsi. Kannattaa kuitenkin harkita, että kannattaako esittää väitteitä, jotka perustuvat tietämättömyyteen ja valheisiin. Sekoilet esimerkiksi kertaluokkaa todellisuutta pienempien laturitehojen kanssa ja julistat, kuinka autot eivät ehdi latautua... Tai kerrot, kuinka Suomesta löytyy vain yksi 50 kW laturi, kun niitä todellisuudessa on jo siellä täällä. Ja sen jälkeen, kun todellisuus selviää, niin eipä mikään muutu. Sama jankkaus vain jatkuu.

    Voit kyllä tietää, mitä mietin sähköauton hankinnasta. Tämä sama keskustelu on nimittäin jo käyty, mutta jostain syystä vain jankutat samaa valhettasi. Epäloogista on se, että et sanojesi mukaan voi tietää mitä mietin auton hankinnasta, mutta kuitenkin kerrot, etten hanki sähköautoa. Ja vaikka ole tässäkin kertonut, että hankin sähköauton, niin edelleen yrität väittää vastakkaista, vaikka et mielestäsi voi tietää mitä hankin... Tämä kuvaa hienosti sitä, kuinka heikolla pohjalla väitteesi ovat. Joudut vajoamaan tuollaiseen ääliömäiseen jankkaamiseen, jossa faktoilla ei ole mitään sijaa.

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

      
  • Huoltoaseman löytää lähes jokainen mutta miten mahtaa olla latausaseman kanssa?

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

      
  • muokattu 27.01.2020 22:00

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Esim. Audin e-tronin akku on netto 86kWh ja auton max ajosäde testien mukaan n. 330km (valmistajan ilmoituksen mukaan 411). Kauanko kestää ladata ABC:llä 300km? Että kun asiakaskäynnin matka eestaas on 580km, niin ainakin kerran pitäisi ampeereja rännittää ajoakkuun kesken matkan. Käytännössä varmaan kaksi kertaa, mutta ei tietysti koko kapasiteettia molemmilla kerroilla.

    Parkkipaikkaproblematiikka on todellinen, koska ainoastaan siinä tapauksessa, että asiakkaan luona voisi auton ladata, sähköauto olisi minulle käyttökelpoinen menopeli. Muuten olisi liikaa puljaamista esim. jättää auto lataukseen, siirtää kamat taksiin ja mennä taksilla asiakkaan luo. Ja illalla sama toisin päin. Taksimatkan osuus 40km per suunta erään asiakkaan tapauksessa esimerkkinä.

    Oikeiden autojen lisäksi tutkailin kyllä myös Teslan Model X:ää, jossa on ne harakansiipiovet. Ja lueskelin testiraportteja. Ei pysty nielemään, liian hapokasta, niin kuin kokis.

    Sinä perustelet latausmahdollisuuksia ja sähköauton ajosädettä sen kautta, missä latausasemat ovat. Minä taas ajattelen siitä näkökulmasta, että missä pitää ajaa ja pärjäisinkö silloin täyssähköautolla. En pärjäisi.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

      
  • NHBNHB
    muokattu 27.01.2020 23:09

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

    Ennen kuin alat meuhkaamaan ja ulostamaan lisää BS:ää, niin edes koeta ymmärtää, etten puhunut sinun valinnastasi ja ajotyylistäsi, vaan puhuin omistani - aivan kuten kirjoitinkin. Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560. Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

    Ennen kuin alat meuhkaamaan ja ulostamaan lisää BS:ää, niin edes koeta ymmärtää, etten puhunut sinun valinnastasi ja ajotyylistäsi, vaan puhuin omistani - aivan kuten kirjoitinkin. Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560. Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Okei, olisit tietysti voinut sanoa, että tarkoitit ajavasi autolla, jolla pääsee 560km yhdellä latauksella. Pelkäsikin sinun uppoavan yhä syvemmälle mielikuvitusmaailmaan, mutta tuo tarkennus selvensi asian. Minäkin pääsen ihan käytännössä ajamaan kertalatauksella niin pitkän matkan kuin kertalatauksella pääsee, että siinä ollaan tasoissa.

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

    Ennen kuin alat meuhkaamaan ja ulostamaan lisää BS:ää, niin edes koeta ymmärtää, etten puhunut sinun valinnastasi ja ajotyylistäsi, vaan puhuin omistani - aivan kuten kirjoitinkin. Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560. Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Pelkäsikin sinun uppoavan yhä syvemmälle mielikuvitusmaailmaan, mutta tuo tarkennus selvensi asian.

    Paitsi, että tuo mielikuvitusmaailma on joku kerta syntynyt vain väärinymmärryksistäsi pääsi sisälle - aivan kuten juuri saimme nähdä. Keksit omiasi, kun et halua tai kykene pysymään tosiasioissa.

      
  • Keskimääräisissä olosuhteissa ongelmia ei siis ole mutta rankoissa olosuhteissa (kovalla pakkasella) toimintamatka on sitten kaikkea muuta kuin luvataan. Moottoritiellä täyslatauksella pitää körötellä jotta pääsisi perille. Täydellä tankilla (polttomoottoriauto, diesel tai bensiini) ei tarvitse miettiä pääseekö perille vai ei. Matkoja ei tarvitse suunnitella viikkoja etukäteen matkaan voi lähteä vaikka hetken mielijohteesta jos näin päätetään. Rajoitteita on liikaa jos ainoa auto on sähköauto. Hybridi on tässä pähkäilyssä selvästi sähköautoa mielekkäämpi vaihtoehto koska polttomoottori on takuuna matkan jatkumiselle.

      
  • @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

    Ennen kuin alat meuhkaamaan ja ulostamaan lisää BS:ää, niin edes koeta ymmärtää, etten puhunut sinun valinnastasi ja ajotyylistäsi, vaan puhuin omistani - aivan kuten kirjoitinkin. Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560. Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Pelkäsikin sinun uppoavan yhä syvemmälle mielikuvitusmaailmaan, mutta tuo tarkennus selvensi asian.

    Paitsi, että tuo mielikuvitusmaailma on joku kerta syntynyt vain väärinymmärryksistäsi pääsi sisälle - aivan kuten juuri saimme nähdä. Keksit omiasi, kun et halua tai kykene pysymään tosiasioissa.

    Sinä kyllä sanoit, että sinulla tuo sama tulos olisi 560km. Ymmärrän nyt, kun asiaa selvensit, että ajaisit eri autolla pidemmän matkan. Minäkin pääsisin pidemmän rangen sellaisella autolla, jossa on pidempi range. Ilman niitä korpinsiipiovia jopa saattaisin varovaisesti ajatella Teslaakin vaihtoehtona sikäli kuin sen tavaratila on niin iso kuin esittelykuvissa näyttää ja ellei se jää liian matalaksi viiston muodon takia. Mutta ne variksensiipiovet kyllä taitavat olla liikaa.

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    Merkillisiä nuo sinun juttusi, mutta onneksi ne voi jättää ihan omaan arvoonsa.

    Merkilliset jutut ovat sinun kirjoittamia, ne eivät vain kestä minkään tason tarkastelua. Tässä suoria lainauksia tähän ketjuun kirjoittamistasi viesteistä.

    Lohjan aBC:llä on oliko 50kW latausmahdollisuus, ainoa Suomessa. Ei auta minua. Jos käyn siellä lataamassa pitää välillä pysähtyä lataamaan 11kW laturilla mennen tullen.

    Lähtöarvot, joilla arviot sähköautoa, ovat noin kertaluokan pielessä.

    Kyllä kannattaa ärsyyntyä siitä, kun toinen kirjoittaa aivan puuta heinää. En tiedä yhtä ainutta asiakasta, jonka parkkialueella voisi ladata muuten kuin 16A virralla.

    En ole kirjoittanut yhtään mitään asiakkaidesi parkkipaikoista, mutta se ei estä sinua keksimästä, että, kirjoittelen niistä puuta heinää.

    Mitä latureita on vaikkapa Kouvola-Simpele välillä. Tai Heinola-Äänekoski

    Paljonkin. En listaa niitä enää toiseen kertaan.

    sinun mielestäsi sähköautolla pärjää hyvin, mutta et sellaista hanki.

    Olen kirjoittanut täysin päinvastaista, mutta yrität jankuttamalla muuttaa valkoista mustaksi.

    Enhän minä voi tietää, mitä mietit auton hankintaan liittyvistä asioista eikä se sinänsä kiinnostakaan.

    Silti yrität muuttaa kirjoittamaani toiseksi. Omituista, ettet havaitsi virheellisissä ja valheeellisissa argumenteissasi mitään ongelmaa, vaan yrität vain kääntää pieliä poispäin itsestäsi.

    Juu, tuon Lohjan aseman lataustehon kirjoitin väärin, kun muistin vain että 50kW yhdessä lukemassani uutisessa oli, mutta olikin 150kW. Minä en näihin kirjoituksiin hirveän vakavasti suhtaudu detaljitasolla. Oli mielessä juuri lataukseen lentokentälle jätetystä autosta, että siellä tolpat ovat 11kW ja enemmän oli se Lohjan asema. Jos vähän olisin asiaa miettinyt, niin täytyyhän kuuluisan Lohjan suurteholaturin tehon tietysti olla reilusti enemmän kuin 11kW. Joka tapauksessa, jos kävisin pikalataamassa sähköauton Lohjalla, niin pitäisi mennen tullen löytää välilatauspaikat matkan varrelta.

    Sinä puhut minun mielestäni suulla suuremmalla sähkärin puolesta uskaltamatta kuitenkaan ottaa sellaista omaan käyttöösi. Periaatteella "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin minä sanon".

    Toi on ihan puhdasta paskapuhetta, joka näyttää olevan sulle kovin luontaista. No siinäpä huutelet. Keskustelupalstoilla perinteisesti kaltaisiasi riittää. Jos sinun valinta ja ajotyyli tuottaisi lopputuloksena vain 330 kilometrin rangen, niin minulla tuo sama tulos olisi 500-600 kilometriä, pakkasilla ehkä vähän vähemmän, mutta aivan riittävästi matkoilleni Helsingin ja Lapin välillä. Yli 5 tunnin etapilla vähintään yksi tauko on vähintäänkin paikallaan.

    Sitä minäkin, että sinä varmaan pystyt venyttämään ranget puheissasi toooosi pitkiksi. Minä en osaa sanoa, mikä e-tronin range olisi minun ajotyylillä, kun en ole päässyt kokeilemaan. Tuo 330 (tai ainakin suunnilleen sen se oli) oli mainittu jossain testissä, jonka luin netistä. Muistaakseni menivät Hiki-Turku-Hiki reitin. Mutta ilman muuta uskon, että puheissasi väännät tuon 330km ainakin sinne 600km:iin, vaikka auton valmistaja kuvittelee, ettei sillä pääse kuin 411km. Mutta mitäpä autotehdas näistä tietää. Toisaalta mielikuvitusmaailmassa pätee eri säännöt kuin reaalimaailmassa.

    Ennen kuin alat meuhkaamaan ja ulostamaan lisää BS:ää, niin edes koeta ymmärtää, etten puhunut sinun valinnastasi ja ajotyylistäsi, vaan puhuin omistani - aivan kuten kirjoitinkin. Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560. Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Pelkäsikin sinun uppoavan yhä syvemmälle mielikuvitusmaailmaan, mutta tuo tarkennus selvensi asian.

    Paitsi, että tuo mielikuvitusmaailma on joku kerta syntynyt vain väärinymmärryksistäsi pääsi sisälle - aivan kuten juuri saimme nähdä. Keksit omiasi, kun et halua tai kykene pysymään tosiasioissa.

    Sinä kyllä sanoit, että sinulla tuo sama tulos olisi 560km.

    En sanonut, vaan sanoin sinun pääsevän (auton) valinnallasi ja ajotyylilläsi 330 kilometriä ja minulla tuo sama (auton valinnan ja ajotyylini) tulos olisi 500-600 kilometriä.

      
  • Onko tämä keskustelu sitä korkeatasoista Suomi24 keskustelua?

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Onko tämä keskustelu sitä korkeatasoista Suomi24 keskustelua?

    Sitä juuri

      1
  • Aika jännä jos maantie- ja moottoritieajossa saa aikaan tuollaisia kulutuseroja, varsinkin kun useimmat asettanevat cruisen suunnilleen suurimpaan sallittuun nopeuteen ja lähinnä kääntelevät sitten rattia.

    HRn 560 kilometrin asiakaskäynti kun tuskin on enimmäkseen kaupunkiajoa.

      
  • Eiku jaa, kyse olikin eri autoista. Ei mitään.

      
  • muokattu 31.01.2020 12:18

    @NHB kirjoitti:
    Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560.

    Mikäs tuo vehje on? Ford Mach-e isolla akulla vai jotain aivan muuta?

    Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Ainakin polttiksissa WLTP lukeman ylittäminen pistää miettimään suuren kulutuksen syytä? Joskus siihen tietenkin löytyy selkeä syy muualta kuin ratin takaa.

      
  • WLTP-syklissä on ilmoitettu seuraavat kulutustulokset
    Yhdistetty,
    Hidas,
    Keskinopea,
    Nopea ja
    Erittäin nopea

    Noista voi valita itse minkä alittaa ja minkä ylittää. Ja minkälaisella ajoprofiililla, ja onko AC suljettuna.

    https://www.vda.de/en/topics/environment-and-climate/exhaust-emissions/wltp-worldwide-harmonized-light-vehicles-test-procedure.html

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560.

    Mikäs tuo vehje on? Ford Mach-e isolla akulla vai jotain aivan muuta?

    Hyvissä olosuhteissa WLTP-kulutuksen alittaminen ei ole minulle mikään ongelma ja keskimääräisissä olosuhteissa siihen pääseminen on normaalia.

    Ainakin polttiksissa WLTP lukeman ylittäminen pistää miettimään suuren kulutuksen syytä? Joskus siihen tietenkin löytyy selkeä syy muualta kuin ratin takaa.

    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

    Kun katsot esimerkiksi tuosta VDA:n linkistä mitä NEDC tarkoittaa syklinä, niin sen mukaan 25 % ajasta on tyhjäkäyntiä ja keskimääräinen teho on 4 kW (5,44 hv) ja maksimi tehonkäyttö on 34 kW. Radio, tuuletin, valot sammutettuina, eikä muuta liikennettä, vastatuulta tai ylämäkeä. Onhan se fakiirihommaa.

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Jos nyt ostaisin autoa, niin valinnalleni WLTP-range olisi 560.

    Mikäs tuo vehje on? Ford Mach-e isolla akulla vai jotain aivan muuta?

    Tesla M3 LR. Harmillisesti tuosta LR:stä ei saa enää takavetoista versiota, vaan neliveto seuraa aina mukana.

      
  • @NHB kirjoitti:

    Tesla M3 LR. Harmillisesti tuosta LR:stä ei saa enää takavetoista versiota, vaan neliveto seuraa aina mukana.

    Älä muuta viserrä, tosi harminpaikka.

      
  • muokattu 03.02.2020 12:54

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

    Jos viittaat NEDC rangella NEDC normin maantiekulutusosuuteen, sen normilukeman saavuttaminen vaatiikin rauhallista ajoa maltillisilla nopeuksilla. Tuo on ehkä se vaikeimmin tavoitettava normilukema, ja juuri siksi sanoinkin, että jos WLTP normin saavuttaminen tuntuu vaikealta, kannattaa miettiä, missä on vika.

    Omalla normaalilla ajollani en itsekään saavuta NEDC maantienormilukemaa, mutta NEDC yleislukemaan sentään yllän ison kuomukärryn, Pohjois-Suomen talven ja riittävän Webaston käytön turvin.

    WLTP kulutuksen saavuttamiseen en usko löytäväni järkeviä keinoja omasta ympäristöstäni?

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Tesla M3 LR. Harmillisesti tuosta LR:stä ei saa enää takavetoista versiota, vaan neliveto seuraa aina mukana.

    Älä muuta viserrä, tosi harminpaikka.

    Onhan se. Sähköisen nelivedon kulutuslisä on selvästi polttisten mekaanisia nelivetoja pienempi, mutta kyllä sekin on selvästi havaittavissa rangea lyhentävänä tekijänä. Kun samasta korimallista tehdään pieni- ja isoakkuista versiota, silloin LR mallin ostajalle neliveto on muista eduistaan huolimatta rasite lyhenevän rangen muodossa.

      
  • muokattu 03.02.2020 13:35

    @740 GLE kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

    Jos viittaat NEDC rangella NEDC normin maantiekulutusosuuteen, sen normilukeman saavuttaminen vaatiikin rauhallista ajoa maltillisilla nopeuksilla. Tuo on ehkä se vaikeimmin tavoitettava normilukema, ja juuri siksi sanoinkin, että jos WLTP normin saavuttaminen tuntuu vaikealta, kannattaa miettiä, missä on vika.

    Omalla normaalilla ajollani en itsekään saavuta NEDC maantienormilukemaa, mutta NEDC yleislukemaan sentään yllän ison kuomukärryn, Pohjois-Suomen talven ja riittävän Webaston käytön turvin.

    WLTP kulutuksen saavuttamiseen en usko löytäväni järkeviä keinoja omasta ympäristöstäni?

    Tuo oli yhdistetystä lukemasta laskettu range, johon pääsemiseksi ajajan pitäisi olla todellakin se taloudellisuusajofakiiri, eikä tälläinen kuski, joka ajaa 90 % ajoajasta ylinopeutta ja lisäksi pitäisi ajaa tankki typötyhjäksi, mitä tietenkään kukaan ei koskaan tee kuin vahingossa. Vastaavalle autolle on olemassa nykyisin WLTP-kulutuskin ja se tuntuisi vastaavan hyvin todellista kulutusta. (WLTP-range on tuolla autolla noin 1200 km.)

    PS. Anteeksi tuo tyhmän range-termin käyttö (ei ole suomen kieltä, pitäisi tietenkin sanoa toimintamatka.)

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

    Jos viittaat NEDC rangella NEDC normin maantiekulutusosuuteen, sen normilukeman saavuttaminen vaatiikin rauhallista ajoa maltillisilla nopeuksilla. Tuo on ehkä se vaikeimmin tavoitettava normilukema, ja juuri siksi sanoinkin, että jos WLTP normin saavuttaminen tuntuu vaikealta, kannattaa miettiä, missä on vika.

    Omalla normaalilla ajollani en itsekään saavuta NEDC maantienormilukemaa, mutta NEDC yleislukemaan sentään yllän ison kuomukärryn, Pohjois-Suomen talven ja riittävän Webaston käytön turvin.

    WLTP kulutuksen saavuttamiseen en usko löytäväni järkeviä keinoja omasta ympäristöstäni?

    Tuo oli yhdistetystä lukemasta laskettu range, johon pääsemiseksi ajajan pitäisi olla todellakin se taloudellisuusajofakiiri, eikä tälläinen kuski, joka ajaa 90 % ajoajasta ylinopeutta ja lisäksi pitäisi ajaa tankki typötyhjäksi, mitä tietenkään kukaan ei koskaan tee kuin vahingossa. Vastaavalle autolle on olemassa nykyisin WLTP-kulutuskin ja se tuntuisi vastaavan hyvin todellista kulutusta. (WLTP-range on tuolla autolla noin 1200 km.)

    PS. Anteeksi tuo tyhmän range-termin käyttö (ei ole suomen kieltä, pitäisi tietenkin sanoa toimintamatka.)

    Y-sana mainittu! Ja vielä julkisesti tunnustettu y-sanan liittyvän omaan ajokäyttäytymiseen! Nyt ei kyllä hyvä heilu! Eki-setä varmaan palaa asiaan jahka ehtii.

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Minulla on yhtenä autona bensarohmu, jonka NEDC-range (WLPT:n edeltäjä) on 1571 km ja pari kertaa todellistenkin tankkausten väli on ollut hivenen yli 1200 km. (1500 km:n ylittäjän pitäisi olla jo todellinen taloudellisuusajofakiiri.)

    Jos viittaat NEDC rangella NEDC normin maantiekulutusosuuteen, sen normilukeman saavuttaminen vaatiikin rauhallista ajoa maltillisilla nopeuksilla. Tuo on ehkä se vaikeimmin tavoitettava normilukema, ja juuri siksi sanoinkin, että jos WLTP normin saavuttaminen tuntuu vaikealta, kannattaa miettiä, missä on vika.

    Omalla normaalilla ajollani en itsekään saavuta NEDC maantienormilukemaa, mutta NEDC yleislukemaan sentään yllän ison kuomukärryn, Pohjois-Suomen talven ja riittävän Webaston käytön turvin.

    WLTP kulutuksen saavuttamiseen en usko löytäväni järkeviä keinoja omasta ympäristöstäni?

    Tuo oli yhdistetystä lukemasta laskettu range, johon pääsemiseksi ajajan pitäisi olla todellakin se taloudellisuusajofakiiri, eikä tälläinen kuski, joka ajaa 90 % ajoajasta ylinopeutta ja lisäksi pitäisi ajaa tankki typötyhjäksi, mitä tietenkään kukaan ei koskaan tee kuin vahingossa. Vastaavalle autolle on olemassa nykyisin WLTP-kulutuskin ja se tuntuisi vastaavan hyvin todellista kulutusta. (WLTP-range on tuolla autolla noin 1200 km.)

    PS. Anteeksi tuo tyhmän range-termin käyttö (ei ole suomen kieltä, pitäisi tietenkin sanoa toimintamatka.)

    Y-sana mainittu! Ja vielä julkisesti tunnustettu y-sanan liittyvän omaan ajokäyttäytymiseen! Nyt ei kyllä hyvä heilu! Eki-setä varmaan palaa asiaan jahka ehtii.

    No, poliisi muisti viime kesänä jo kahdesti. Jospa se riittäisi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit