Anyway, testejä menestyksineen ja tappioineen löytyy varmasti suuntaan jos toiseenkin. Tiedä sitten miksi jonkun englantilaisen testi on uskottavampi kuin TM:n, siksi että se on englantilainen? Vai siksi että se vahvistaa ennakkokäsityksiäsi?
No kuitenkin, jo se että näitä testataan vastakkain kertoo että testaajakin luokittelee ne "vastaavaksi", eli tässä tapauksessa varmaankin premiumiksi.
Itse asiassa linkkaamasi Autocar nimenomaan nimittää Volvoa premiumiksi. Vähemmän mairittelevasti, mutta kuitenkin
"Volvo’s performance in our Driver Power 2019 poll was stronger than BMW’s. It came 13th overall, while its official dealer network ranked ninth. That’s still not a stunning result for a premium brand, though. "
Ja eikös me siitä juuri puhuttu, että pidetäänkö Volvoa ulkomailla premiumina vai ei? Taisit nyt linkkeinesi todistaa että pidetään.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Jokainen voi tehdä pisteytyksen omalla tavallaan joten en lähde avaamaan mun pisteytystä tässä yhteydessä.
Kun katsoo artikkelin taulukkoa melulle niin V60:n ja BMW:n lukemat ovat täsmälleen samat lukuunottamatta 60km/h:n etumelua ja niissä oli 1dB:n ero. Käytin rengasmelun arviointiin ihan samaa tekniikkaa kuin TM:n toimittajat elikä korvakuuloa. Se on tietenkin subjektiivinen mutta kyllä korvakuulolla pystyi toteamaan että Mersu oli meluisampi kuin muut. Muissa autoissa, myös Volvossa, rengasmelu kuuluu selvästi sisällä motarinopeuksilla (100km/h) ja melussa oli havaittavissa eroja tienpinnan karheuden mukaan. Volvoa ei voi mitenkään väittää hiljaiseksi. TM:n testi ei ole mitenkään tasapuolinen monessa suhteessa.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Jokainen voi tehdä pisteytyksen omalla tavallaan joten en lähde avaamaan mun pisteytystä tässä yhteydessä.
Kun katsoo artikkelin taulukkoa melulle niin V60:n ja BMW:n lukemat ovat täsmälleen samat lukuunottamatta 60km/h:n etumelua ja niissä oli 1dB:n ero. Käytin rengasmelun arviointiin ihan samaa tekniikkaa kuin TM:n toimittajat elikä korvakuuloa. Se on tietenkin subjektiivinen mutta kyllä korvakuulolla pystyi toteamaan että Mersu oli meluisampi kuin muut. Muissa autoissa, myös Volvossa, rengasmelu kuuluu selvästi sisällä motarinopeuksilla (100km/h) ja melussa oli havaittavissa eroja tienpinnan karheuden mukaan. Volvoa ei voi mitenkään väittää hiljaiseksi. TM:n testi ei ole mitenkään tasapuolinen monessa suhteessa.
Vähän veikkaan että et tehnyt mitään systemaattisia pisteytyksiä ollenkaan, vaikka vähän niin annoitkin ymmärtää, vaan teit valintasi fiilispohjalta. Eikä siinä mitään, niin tekevät lähes kaikki muutkin, minä mukaanlukien.
Kannattaa tiedostaa että omat mielipiteet ja ennakkoluulot tulevat läpi omiin ajatuksiin ja tuntemuksiin vaikka kuinka kuvittelee olevansa analyyttinen ja puolueeton. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, kuuluu ihmisluontoon. Siksi eri ihmiset kokevat samat asiat erilaisina.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Jokainen voi tehdä pisteytyksen omalla tavallaan joten en lähde avaamaan mun pisteytystä tässä yhteydessä.
Kun katsoo artikkelin taulukkoa melulle niin V60:n ja BMW:n lukemat ovat täsmälleen samat lukuunottamatta 60km/h:n etumelua ja niissä oli 1dB:n ero. Käytin rengasmelun arviointiin ihan samaa tekniikkaa kuin TM:n toimittajat elikä korvakuuloa. Se on tietenkin subjektiivinen mutta kyllä korvakuulolla pystyi toteamaan että Mersu oli meluisampi kuin muut. Muissa autoissa, myös Volvossa, rengasmelu kuuluu selvästi sisällä motarinopeuksilla (100km/h) ja melussa oli havaittavissa eroja tienpinnan karheuden mukaan. Volvoa ei voi mitenkään väittää hiljaiseksi. TM:n testi ei ole mitenkään tasapuolinen monessa suhteessa.
Vähän veikkaan että et tehnyt mitään systemaattisia pisteytyksiä ollenkaan, vaikka vähän niin annoitkin ymmärtää, vaan teit valintasi fiilispohjalta. Eikä siinä mitään, niin tekevät lähes kaikki muutkin, minä mukaanlukien.
Kannattaa tiedostaa että omat mielipiteet ja ennakkoluulot tulevat läpi omiin ajatuksiin ja tuntemuksiin vaikka kuinka kuvittelee olevansa analyyttinen ja puolueeton. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, kuuluu ihmisluontoon. Siksi eri ihmiset kokevat samat asiat erilaisina.
No kyllä mä muokkasin TM:n Excel pisteytystaulukkoa vastaamaan mun näkemyksiä jotka perustuivat useaan koeajoon erityisesti Volvolla ja Bemarilla.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Jokainen voi tehdä pisteytyksen omalla tavallaan joten en lähde avaamaan mun pisteytystä tässä yhteydessä.
Kun katsoo artikkelin taulukkoa melulle niin V60:n ja BMW:n lukemat ovat täsmälleen samat lukuunottamatta 60km/h:n etumelua ja niissä oli 1dB:n ero. Käytin rengasmelun arviointiin ihan samaa tekniikkaa kuin TM:n toimittajat elikä korvakuuloa. Se on tietenkin subjektiivinen mutta kyllä korvakuulolla pystyi toteamaan että Mersu oli meluisampi kuin muut. Muissa autoissa, myös Volvossa, rengasmelu kuuluu selvästi sisällä motarinopeuksilla (100km/h) ja melussa oli havaittavissa eroja tienpinnan karheuden mukaan. Volvoa ei voi mitenkään väittää hiljaiseksi. TM:n testi ei ole mitenkään tasapuolinen monessa suhteessa.
Vähän veikkaan että et tehnyt mitään systemaattisia pisteytyksiä ollenkaan, vaikka vähän niin annoitkin ymmärtää, vaan teit valintasi fiilispohjalta. Eikä siinä mitään, niin tekevät lähes kaikki muutkin, minä mukaanlukien.
Kannattaa tiedostaa että omat mielipiteet ja ennakkoluulot tulevat läpi omiin ajatuksiin ja tuntemuksiin vaikka kuinka kuvittelee olevansa analyyttinen ja puolueeton. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, kuuluu ihmisluontoon. Siksi eri ihmiset kokevat samat asiat erilaisina.
No kyllä mä muokkasin TM:n Excel pisteytystaulukkoa vastaamaan mun näkemyksiä jotka perustuivat useaan koeajoon erityisesti Volvolla ja Bemarilla.
Hyvä. Ja kiva että löysit mieleisen auton. Onnea uuden auton (tilauksen) johdosta!
Googlaamalla löytyy lisää testejä bemarin ja volvon väliltä ja taas voitto bemarille: https://www.cotswoldherefordbmw.co.uk/media/311381/reprint_bmw_3_series_comparison_digital.pdf
@jli onko sinulla kaikki hyvin?
Anyway, testejä menestyksineen ja tappioineen löytyy varmasti suuntaan jos toiseenkin. Tiedä sitten miksi jonkun englantilaisen testi on uskottavampi kuin TM:n, siksi että se on englantilainen? Vai siksi että se vahvistaa ennakkokäsityksiäsi?
No kuitenkin, jo se että näitä testataan vastakkain kertoo että testaajakin luokittelee ne "vastaavaksi", eli tässä tapauksessa varmaankin premiumiksi.
Itse asiassa linkkaamasi Autocar nimenomaan nimittää Volvoa premiumiksi. Vähemmän mairittelevasti, mutta kuitenkin
"Volvo’s performance in our Driver Power 2019 poll was stronger than BMW’s. It came 13th overall, while its official dealer network ranked ninth. That’s still not a stunning result for a premium brand, though. "
Ja eikös me siitä juuri puhuttu, että pidetäänkö Volvoa ulkomailla premiumina vai ei? Taisit nyt linkkeinesi todistaa että pidetään.
Minusta vaikuttaa, että vastoin parempaa tietoasi yrität manata itseesi uskoa, että ei kannata ostaa Volvoa vaikka sisimmässäsi tiedät, että kanattaisi. Ole vain rohkea ja hae TwinEnginesi, niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella.
Luulen että olemme menettäneet nimimerkki jli:n. Ainakaan minä en ole koskaan päässyt todistamaan sitä ihmettä että internetin keskustelupalstalla itsensä kovaan ääneen pussiin puhuneella olisi selkärankaa palata asiaan ja myöntää olleensa väärässä 😊
Pitääkö lehden päätyä vertailuissaan samaan järjestykseen kuin useiden brittilehtien, ennen kuin lehteä voidaan pitää uskottavana?
Nonnii, palataan taas tähän ketjuun. Ensinnäkään en koe puhuneeni itseäni pussiin enkä edelleen pidä Volvoa premium merkkinä.
Nyt on sitten koeajettu lisää näitä TM:n hybriditestin autoja. Viimeksi V60. Hieno auto sekin oli mutta ennakko-odotuksena oletin auton olevan testin perusteella hiljainen sekä ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin 330e. Valitettavasti näin ei ollut kummankaan seikan osalta. Jo kaupunkiliikenteessä rengasmelu tuli selvästi läpi (niin kuin muissakin testin autoissa). Motarinopeuksilla rengasmelu oli varmasti bemarin ja volkkarin tasolla. Mersu sen sijaan osoittautui kaikkein meluisammaksi. V60:n ohjaus oli motarilla häiritsevä koska ohjausliikkeet vaativat oikeasti voiman käyttöä. Tämä kyllä todettiin TM:n testissä mutta jotenkin se vain sivuutettiin pisteytyksessä. En ymmärrä kuinka voidaan antaa arvosanaksi kymppi jos ohjaus on raskas.
Luin uudelleen tuon TM:n testin ja valitettavasti moni seikka Volvon ominaisuuksista on lakaistu maton alle ja jätetty huomioimatta pisteytyksessä.Tekstissä väitetään esim. BMW:n ohjausta raskaaksi kaupunkiajossa mikä ei pidä paikkaansa. Testi ei myöskään ole järkevästi tehty koska ainoastaan Volvolla oli neliveto testissä, muut oli joko etu- tai takavetoisia. Tämä seikka vaikuttaa varmastikin esim. väistökokeen tuloksiin. Nelivetomallit olisi ollut myös mersulla ja bemarilla. Tilankäyton suhteen oli älytöntä ottaa testiin sekä farmareita ja yksi sedan. Eihän näitä voi verrata toisiinsa vaikka tekstissä yritettiin vedota siihen että BMW:n osalta arvio on tehty tulevan farmarin perusteella. Miksei valittu kaikilta merkeiltä sedan?
Mielenkiintoinen testi mutta toteutukseltaan ei paras mahdollinen. Uuden hybridin tilaus tapahtuu huomenna mutta tein pisteytyksen omien kokemusten mukaan ja valinta tapahtui tämän perusteella. Autojen järjestys ei ollut sama kuin testissä.
Puhuit itsesi pussiin esimerkiksi linkkaamalla artikkeleita jotka nimenomaan todistivat että Volvoakin pidetään premiumina, mm. vertailemalla niitä bemareita ym vastaan. Mutta niin kauan kun puhut vain omasta mielipiteestäsi, niin se on ok, ei sinun tarvitse pitää Volvoa premiumina jos et halua.
Auto kannattaa valita oman makunsa, tarpeidensa ja budjettinsa mukaan, ihan vapaasti.
Ihan mielenkiinnosta kun puhut pisteytyksestä. Laitatko jakoon meillekin? Kiinnostaa myös nuo tekemäsi desibelimittaukset joiden pohjalta osaat noin tarkkaan arvioida meluisuutta.
Jokainen voi tehdä pisteytyksen omalla tavallaan joten en lähde avaamaan mun pisteytystä tässä yhteydessä.
Kun katsoo artikkelin taulukkoa melulle niin V60:n ja BMW:n lukemat ovat täsmälleen samat lukuunottamatta 60km/h:n etumelua ja niissä oli 1dB:n ero. Käytin rengasmelun arviointiin ihan samaa tekniikkaa kuin TM:n toimittajat elikä korvakuuloa. Se on tietenkin subjektiivinen mutta kyllä korvakuulolla pystyi toteamaan että Mersu oli meluisampi kuin muut. Muissa autoissa, myös Volvossa, rengasmelu kuuluu selvästi sisällä motarinopeuksilla (100km/h) ja melussa oli havaittavissa eroja tienpinnan karheuden mukaan. Volvoa ei voi mitenkään väittää hiljaiseksi. TM:n testi ei ole mitenkään tasapuolinen monessa suhteessa.
Vähän veikkaan että et tehnyt mitään systemaattisia pisteytyksiä ollenkaan, vaikka vähän niin annoitkin ymmärtää, vaan teit valintasi fiilispohjalta. Eikä siinä mitään, niin tekevät lähes kaikki muutkin, minä mukaanlukien.
Kannattaa tiedostaa että omat mielipiteet ja ennakkoluulot tulevat läpi omiin ajatuksiin ja tuntemuksiin vaikka kuinka kuvittelee olevansa analyyttinen ja puolueeton. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, kuuluu ihmisluontoon. Siksi eri ihmiset kokevat samat asiat erilaisina.
No kyllä mä muokkasin TM:n Excel pisteytystaulukkoa vastaamaan mun näkemyksiä jotka perustuivat useaan koeajoon erityisesti Volvolla ja Bemarilla.
Hyvä. Ja kiva että löysit mieleisen auton. Onnea uuden auton (tilauksen) johdosta!