@tracktest kirjoitti:
Täytyy sanoa vaikka itsehillintä pelaa melko hyvin en silti kuuntele lapsellista irvailua tai solvausta edes netissä. Livenä ei kukaan ole asiaa testannut. Voit vapaasti puolustella kyseisiä tapauksia sinulla on varmasti siihen syysi, minua ei silti kiinnosta pätkääkään mitä ne ovat.
Sinun lapsellisesta käytöksestäsihän tässä lähinnä onkin kyse. Siitä kannattaisi ihan oman viihtyvyyden ja henkisen hyvinvoinnin kannalta olla kiinnostunut. On täysin käsittämätöntä miten sokea olet omalle ilmaisutavallesi.
Ei minulla ole mitään tarvetta ketään puolustella, sanon vain oman mielipiteeni, niinkuin joskus sanoin jollekin toisellekin. Minullekin saa sanoa jos siltä tuntuu. Perustelut ovat tietysti aina kivat, ja minua kyllä kiinnostaa asiallinen kritiikki itseäni kohtaan.
Annan sinulle vinkin jos joku aukoo päätään vaikka jollakin taksitolpalla älä mene puolustelemaan tätä jokamiehen ilmaisuvapaudella, näin vältyt varmalata turpaanvedolta. Täällä voi toimia miten tahtoo kun nyt valitsit hyökkäilyn tähän suuntaan niin jätän tämän höpinän väliin joten voit jatkaa tästä miten vaan.
@tracktest kirjoitti:
Annan sinulle vinkin jos joku aukoo päätään vaikka jollakin taksitolpalla älä mene puolustelemaan tätä jokamiehen ilmaisuvapaudella, näin vältyt varmalata turpaanvedolta. Täällä voi toimia miten tahtoo kun nyt valitsit hyökkäilyn tähän suuntaan niin jätän tämän höpinän väliin joten voit jatkaa tästä miten vaan.
Sori, tuo epäsuora väkivallalla uhkailu tekeekin sinusta varteenotettavan ja asiallisen keskustelijan.
Hauskaa juhannusta itse kullekin, olkaa varovaisia vesillä ja taksitolpilla!
Volvolla on laitettu asiat tärkeysjärjestykseen, siinä menestyksen tärkein syy.
Volvo
HYVÄÄ
ajettavuus
melutaso
HUONOA
suuri omamassa
BMW
HYVÄÄ
moderni viihde-elektroniikka
jarrut
HUONOA
polttoainetalous
rengasmelu
@▫️ kirjoitti:
En ymmärrä miksi tracktest triggeröityy koska linkkaamani Vi Bilägare antoi BMW:n lähivaloille arvosanan 5/5 ja kaukovaloille arvosanan 4/5.
En ole nimittänyt sinua tähän trollien ryhmään. Nämä puskista huutelevat nälvijät jotka kirjoittavat kaikenlaista potaskaa vailla mitään tietoa ovat pahimpia. Tiedän että kykenet asialliseen keskusteluun vaikka välillä keittää sielläkin mutta eipä ihme kun toiset ovat mukana vain ja ainoastaan nälvimässä jos käyttää heidän mielestään väärää automerkkiä.
Tietyt henkilöt noukkivat kaikki huonot asiat esiin mitään hyvää ei ole ja tämä kohdistuu muutamaan automerkkiin mistä voinee päätellä kaiken tarkoituksen.
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Pikaisella googlauksella ei löydy mitattuja luximääriä mistään testistä.
Pikaisella lukemisella huomaa jutussa kerrottavan mm. "Todellinen käytännön kantama, jonka päässä voi tehdä havaintoja, on hieman lyhyempi kuin Mercedeksen Ultra Range -ledien mitattu 280 metriä"
Mittausten raja-arvona käytetään 5 luksia, joka on myös valokuviopiirroksissa mainittu.
Jos tuo "hieman lyhempi" on vaikja 250 metriä, siitä seuraa 1.25 luksia @500 m, minkä perusteella arvioin BMW:n ilmoittavan 600 metrin valonsa 1 luksin perusteella. Ollaan siis hyvin lähellä merkityksettömiä 0.25 luksia @ 1000 m hassuttelulukemia.
20kV sähkölinjan takaa tuskin saa mitään arvoa, nimittäin keila on todella kapea eikä hajavaloa tai sirontaa juurikaan esiinny.
Tämä on täysin reaalimaailmaa, ja tiedän sen kokemuksesta. Kyse ei ole pallomaisen valokuvion hajavalosta, vaan tietoisesti leveäksi ja matalaksi suunnitelkusta halkitusta valokuviosta. Noin 200 - 300 m auton edellä sen ojan takana olevan sähkölinjan takana olevat puiden varjot samoin kuin tielle pyrkivät sarvipäät erottuvat metsän reunassa varsin terävästi. Ei tämä ole mitään kuvitelmaa vaan eilispäivän tekniikkaa.
Ranskalaiset väittivät jossain i8 testissä, että valoteho 600m:ssä riittää helposti sanomalehden lukemiseen.
Näkeehän sillä 600 metrissä lukea jos sattuu siellä olemaan. Mutta kun auton edessä 100 metrissä hehkuu yli 20 luksin valaistus, ei kuljettaja tietenkään oikeasti näe 600 metriin mitään hyödyllistä.
Älä käsitä väärin, en etsi perusteluja Bemarin valojen huonoudelle, vaan ainoastaan kerroin miksi niillä ei tässä testissä ollut mitään ylivoimaa muihin nähden.
740 GLE kovin olet varman oloinen näistä testin tuloksista, entäs jos toisessa testissä saadaan toisenlaisettulokset.
Vi Bilägare antoi 3-sarjan BMW:n lähivaloille arvosanan 5/5 ja kaukovaloille arvosanan 4/5.
Mitäs mieltä olet näistä tuloksista valaako tämäkin uskoasi siitä että näillä valoilla ei vaan pärjää. Uskallatko ajaa pimeällä jos tienvarret ja metsät eivät ole valaistuja? Joskus tuntuu siltä että toisilla ihmisillä on pelkoja joita on vaikea hallita.
Ei kai se Vi Bilägaren lausunto ihan varauksettoman positiivinen ollut sekään, vaikka hyvistä arvosanoista puhutaankin. Ajovalopesuri puuttuu, ja nyt tässä väännön aiheena oleva pitkän matkan kantama oli Volvoon nähden heikompi. Ehkä tässä ei nyt päästy jonkun esittämän teorian mukaan varsinaisesti mittaamaan niitä Lasereita?
BMW är utrustad med laserstrålkastare som ger ett exceptionellt bra halvljus. Helljuset är inte lika övertygande. BMW snålar in på strålkastarspolning – dumt.
BMW 3-serie (Laser):
Halvljus, längd: 122 m.
Halvljus, bredd: 27 m.
Halvljus, betyg: 5/5
Helljus, längd: 196 m.
Helljus, bredd: 41 m.
Helljus, betyg: 4/5
Spolning: Nej
Volvo S60 (LED):
Halvljus, längd: 95 m.
Halvljus, bredd: 28 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 278 m.
Helljus, bredd: 34 m.
Helljus, betyg: 5/5
Tämä konstikkuus onkin siinä että miten testataan laservalot yli 70 km/h vauhdissa? Ei se oikein paikaltaan luonnaa jos vauhtia pitää olla pimeässä 100 km/h että tämä Laserlight-teknologian innovaatio toimii. Jos testaajat eivät näe riittävän pitkälle kyetäkseen arvioimaan asiaa vaan tekevät musta tuntuu periaatteella arvion 300 m ja 600 metrin välille. Jossain siellä liikutaan mutta kun tarkkoja lukuja ei ole todetaan vaan mitä sattuu arvion mukaan. Täällä sitten saivarrellaan asioilla mitä ei järki pysty suodattamaan.
Ajattelen itse näin jos ajan talvella pimeällä 80 km/h ja laservalot syttyvät ja valaisevat tietä 500-600 metrin matkalla en missään nimessä mene moittimaan toteutusta vaan totean ompas hieno keksintö. Pisteet menee BMW:lle ja alihankkijalle koska vain toista ei voi mainita... menemättä toisen selän taa tai miten se nyt muotoillaan kun puhutaan aiheesta negatiiviseen sävyyn. Eihän tämä nyt hullumpi toteutus ole jos ajatellaan että lähivalot ovat kiitettävät (122m) ja kaukovalot hyvät (196m) tämän jälkeen syttyvät laservalot yli 60-70 km/h vauhdissa jolloin kantama on tuo 500-600 metriä. En vieläkään käsitä missä on tämän toteutuksen ongelmallisuus, selittäkää nyt helvetissä jos järkenne pelaa.
Ranskalaiset väittivät jossain i8 testissä, että valoteho 600m:ssä riittää helposti sanomalehden lukemiseen.
Näkeehän sillä 600 metrissä lukea jos sattuu siellä olemaan. Mutta kun auton edessä 100 metrissä hehkuu yli 20 luksin valaistus, ei kuljettaja tietenkään oikeasti näe 600 metriin mitään hyödyllistä.
.
Ei ole pakko herättää, jos luet tuon ajatuksella niin tajuat.
Kyse on Laserlight-teknologian keksinnöstä, toteutuksesta ja sen toiminnasta, trollin on turha sotkea tunteitaan kaikkialle. Naurettavaa sotkea keskustelua epäolennaisuuksilla mutta mitä muuta voi jos jä...
@tracktest kirjoitti:
Kyse on Laserlight-teknologian keksinnöstä, toteutuksesta ja sen toiminnasta, trollin on turha sotkea tunteitaan kaikkialle. Naurettavaa sotkea keskustelua epäolennaisuuksilla mutta mitä muuta voi jos jä...
Kyse on siitä, että otit taas pultit kun bmwee ei pärjännyt vertailussa.
Ihan ylimalkaisella lukemisella en havainnut mainintaa siitä, onko noissa missään valonpesimiä. Pitkästä teoriakantamasta ei ole mitään hyötyä, kun vastaantulevat rekat muuraavat keulan umpeen.
Mukautuvissa ei lähivalojen heikkouskaan ole varsinaisesti ongelma.
@Yosemite J kirjoitti:
Ihan ylimalkaisella lukemisella en havainnut mainintaa siitä, onko noissa missään valonpesimiä. Pitkästä teoriakantamasta ei ole mitään hyötyä, kun vastaantulevat rekat muuraavat keulan umpeen.
Mukautuvissa ei lähivalojen heikkouskaan ole varsinaisesti ongelma.
Ainakin ruotsalaisen testin mukaan Volvossa on, Bemarissa ei.
Vertailun paremmuusjärjestys on lyötävä lukkoon testipäällikön toimesta siinä viimeisessä palaverissa. Tämänkin lataushybridivertailun neljän auton arvosanat liikkuvat heikoimman ja parhaan 8.1-9 välillä joten puhutaan melko mitättömistä eroista. Ne syntyvät mielikuvissa jotka arvotetaan tavalla jota jokainen voi tykönään miettiä. Itselle on aivan sama mikä on järjestys koska se on toisten arvio ei omani.
Volvon kohdalla näyttää vahvasti siltä että heikkoudet ovat loppupeleissä kääntyneet vahvuudeksi, onhan se niinkin mitä huomioidaan ja mitä taas ei. Täälläkin usein mainittu kiihtyvyys ei nyt nouse keskusteeluun vaikka usein sitä pidetään tärkeänä.
Itsetuntoni on sillä tasolla ettei muiden mielipiteet ole menoani koskaan haitanneet, teen valintoja muiden mielipiteistä välittämättä. Heikolla itsetunnolla varustettu henkilö ei BMW:tä valitse, on paljon helpompaa ajaa autolla josta kenelläkään ei ole mielipidettä eikä se herätä mitään huomiota. Puskista huutelijat ja netissä päätään aukovat eivät oikeassa elämässä netin ulkopuolella useinkaan uskalla mielipiteitään julki tuoda näin se vain on. Reilun 30 vuoden kokemuksella voi todeta kaiken tämän, nostan hattua niille jotka rohkenevat avata suunsa ja keskustella asiallisesti autoista tai mistä hyvänsä tuolla kun nähdään ulkoilmassa. Näitäkin on jotka ilman ennakkoluuloja elävät ja olevat, netissä saatu mielikuva ruokkii ennakkoluuloja ja vääristymiä. Toimittajista osa on selvästi niitä jotka näitä ennakkoluuloja lisäävät ja jopa provosoivat omilla toimillaan ja kirjoituksillaan. Mediaseksikäs merkki lyödään provosoivasti otsikkoon klikkauksien toivossa huomiohuoraaminen on tätä päivää ja siihen syyllistyy yhä enemmän ja enemmän toimittajia. Oikeinkirjoitus tuntuu olevan sivuseikka pätevöityä ja saada sisällöllä mainetta ja kunniaa. Elämme aikoja jossa mikä vaan on mahdollista. Historiaa hävitetään sitä tahtia että historioitsijat ja näissä ansioituneet faktoista kiinnipitävät ovat pian hekin historiaa. Vihervasemmistolaisten nuorten ehdotus tai vaatimus Mannerheimin ratsastajapatsaan siirrosta huitsin nevadaan, kertoo paljon miten järjettömin ajatuksin ja ideoin toiset mieltään muokkaavat ja muokkauttavat. Viime öistä nuorten toimintaa ruokkii yleinen sekasorto joka leviää maasta toiseen kuin kulovalkea. Poliiseja uhattiin ja heiteltiin kivillä hietaniemessä poliisiautot kärsivät vaurioita ja muutama poliisi loukkaantui tässä sekoilussa. Tähän pitäisi presidentin ja hallitusvastuussa olevien puuttua välittömästi ettei tämä hulluus joka on Ruotsissa arkea leviä tänne.
Tämä meni ohi aiheen mutta sallittakoon näin juhannuksena, ottaa käsittelyyn hieman muutakin kuin vain tavanomaista auttoista tai tekniikasta kirjoittelua.
@tracktest kirjoitti:
Vertailun paremmuusjärjestys on lyötävä lukkoon testipäällikön toimesta siinä viimeisessä palaverissa. Tämänkin lataushybridivertailun neljän auton arvosanat liikkuvat heikoimman ja parhaan 8.1-9 välillä joten puhutaan melko mitättömistä eroista. Ne syntyvät mielikuvissa jotka arvotetaan tavalla jota jokainen voi tykönään miettiä. Itselle on aivan sama mikä on järjestys koska se on toisten arvio ei omani.
Volvon kohdalla näyttää vahvasti siltä että heikkoudet ovat loppupeleissä kääntyneet vahvuudeksi, onhan se niinkin mitä huomioidaan ja mitä taas ei. Täälläkin usein mainittu kiihtyvyys ei nyt nouse keskusteeluun vaikka usein sitä pidetään tärkeänä.
Itsetuntoni on sillä tasolla ettei muiden mielipiteet ole menoani koskaan haitanneet, teen valintoja muiden mielipiteistä välittämättä. Heikolla itsetunnolla varustettu henkilö ei BMW:tä valitse, on paljon helpompaa ajaa autolla josta kenelläkään ei ole mielipidettä eikä se herätä mitään huomiota. Puskista huutelijat ja netissä päätään aukovat eivät oikeassa elämässä netin ulkopuolella useinkaan uskalla mielipiteitään julki tuoda näin se vain on. Reilun 30 vuoden kokemuksella voi todeta kaiken tämän, nostan hattua niille jotka rohkenevat avata suunsa ja keskustella asiallisesti autoista tai mistä hyvänsä tuolla kun nähdään ulkoilmassa. Näitäkin on jotka ilman ennakkoluuloja elävät ja olevat, netissä saatu mielikuva ruokkii ennakkoluuloja ja vääristymiä. Toimittajista osa on selvästi niitä jotka näitä ennakkoluuloja lisäävät ja jopa provosoivat omilla toimillaan ja kirjoituksillaan. Mediaseksikäs merkki lyödään provosoivasti otsikkoon klikkauksien toivossa huomiohuoraaminen on tätä päivää ja siihen syyllistyy yhä enemmän ja enemmän toimittajia. Oikeinkirjoitus tuntuu olevan sivuseikka pätevöityä ja saada sisällöllä mainetta ja kunniaa. Elämme aikoja jossa mikä vaan on mahdollista. Historiaa hävitetään sitä tahtia että historioitsijat ja näissä ansioituneet faktoista kiinnipitävät ovat pian hekin historiaa. Vihervasemmistolaisten nuorten ehdotus tai vaatimus Mannerheimin ratsastajapatsaan siirrosta huitsin nevadaan, kertoo paljon miten järjettömin ajatuksin ja ideoin toiset mieltään muokkaavat ja muokkauttavat. Viime öistä nuorten toimintaa ruokkii yleinen sekasorto joka leviää maasta toiseen kuin kulovalkea. Poliiseja uhattiin ja heiteltiin kivillä hietaniemessä poliisiautot kärsivät vaurioita ja muutama poliisi loukkaantui tässä sekoilussa. Tähän pitäisi presidentin ja hallitusvastuussa olevien puuttua välittömästi ettei tämä hulluus joka on Ruotsissa arkea leviä tänne.
Tämä meni ohi aiheen mutta sallittakoon näin juhannuksena, ottaa käsittelyyn hieman muutakin kuin vain tavanomaista auttoista tai tekniikasta kirjoittelua.
Taidat itse uskoa sepustuksiisi? Sinähän tässä nyt takerrut pikkuasioihin joilla koitat selittää Bemaria testituloksia paremmaksi, haukut ihmisiä trolleiksi ja kuvittelet salaliittoteorioita toimituspäällikön päätöksistä. "TM-vertailussa neljä lataushybridiä - Tekniikan Maailman ensimmäinen lataushybridivertailu" ei ole mikään klikkiotsikko, huomiohuoraamisesta puhumattakaan.
Kommentoin jo aiemmin että riippumaton testi on yleisen elämänkokemuksen perusteella luotettavampi kuin valmistajan itsensä väite. Ennakkoluulottomuuteen pätee kyllä ihan sama ajatus, työkseen autoja testaava lienee ennakkoluulottomampi kuin 30 vuotta yhtä automerkkiä henkeen ja vereen fanittanut kaveri.
Persoonallisuuksia muiden mielipiteistä välittämisineen ja itsetuntoineen en halua kommentoida.
Loppuosa Bemarin testitappion vertaaminen näihin yhteiskunnallisiin asioihin onkin jo sitten niin korkealentoista että...
Minä kirjoittelen tänne hymyssä suin, ja tekisin niin testijärjestyksestä riippumatta. Toivottavasti sinullakin on mukava ja hyvä olo.
@M880 kirjoitti:
Jahas, sitä on tietämättään ajanut 30tkm testivoittajalla. Ilmankos ei löytynyt parempaa ja uuden lähes samanlaisen tilauspaperit lähtivät matkaan 😊
Yksi asia jota suosittelen on omien kirjoitusten lukeminen uudestaan, mieluusti siten että pyrkii peittämään sen nimimerkin - vaikka se onkin vaikeaa. Eli pyrkien objektiivisuuteen, mikä tarkoittaa pyrkimystä puolueettomaan arviointiin. Herättääkö se oma vastine ajatuksia, jos ajattelee asiaa niin että se olisi jonkun toisen kirjoitus, ja tässä tapauksessa auton merkki olisi vaikkapa Peugeot (jos se olisi ollut mukana)?
Omalla melko ripeällä autollani ajotietokone + sen mittarivirhe kertoi keskikulutukseksi n. 5.8 litraa bensaa maantieajossa ilman pihistelyä. Siinä mielessä tällainen ekoautovertailu on oikein hyvää luettavaa. Toivottavasti myös auton verotuksesta vastaavat virkamiehet ja poliitikot lukevat Tekniikan maailmaa.
@M880 kirjoitti:
Jahas, sitä on tietämättään ajanut 30tkm testivoittajalla. Ilmankos ei löytynyt parempaa ja uuden lähes samanlaisen tilauspaperit lähtivät matkaan 😊
Tämä kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Sinä käyt eri mieltä olevien ihmisten kimppuun haukkumalla heitä vähälahjaisiksi, matalamielisiksi, ennakkoluuloisiksi, trolleiksi ja ties miksi, vain sen takia että kyseenalaistavat sen ASIAN minkä sanot. Minusta se on väärin ja heikentää keskustelun tasoa. Esität perusteettomia ja perustelemattomia väitteitä ja teet niin sekä "asiasisällön" osalta, että väittämällä ihmisistä jotain. Itse et kestä vähäisintäkään kritiikkiä, ja otat jopa "edustamasi" automerkin kritiikin henkilökohtaisesti.
Päätin nyt väittää sinulle vastaan, koska jos kukaan ei sano öykkäreille vastaan, he luulevat että öykkäröinti on ok. Toki sinulle ovat muutkin sanoneet, mutta et suostu ottamaan palautetta vastaan. Varmaan kuvittelet sen johtuvan automerkistäsi, vaikka kyse on omasta käytöksestäsi.
Tähän lainaamani heitto oli varmaan tarkoitettu negatiiviseksi. Mutta tapasi mukaan täysin perustelematon. Kerro nyt toki mitä se minusta kertoo?
Kertooko se hyvästä mausta, asiantuntijuudesta ja siitä että työnantajani arvostaa osaamistani siinä määrin että haluaa maksaa minun kalliilla autolla ajamiseni? Vai kertooko se jostain ihan muusta, en tiedä.
Itsetuntoni on sillä tasolla ettei muiden mielipiteet ole menoani koskaan haitanneet, teen valintoja muiden mielipiteistä välittämättä. Heikolla itsetunnolla varustettu henkilö ei BMW:tä valitse, on paljon helpompaa ajaa autolla josta kenelläkään ei ole mielipidettä eikä se herätä mitään huomiota. Puskista huutelijat ja netissä päätään aukovat eivät oikeassa elämässä netin ulkopuolella useinkaan uskalla mielipiteitään julki tuoda näin se vain on. Reilun 30 vuoden kokemuksella voi todeta kaiken tämän, nostan hattua niille jotka rohkenevat avata suunsa ja keskustella asiallisesti autoista tai mistä hyvänsä tuolla kun nähdään ulkoilmassa. Näitäkin on jotka ilman ennakkoluuloja elävät ja olevat, netissä saatu mielikuva ruokkii ennakkoluuloja ja vääristymiä.
Tämä seuraava osa kirjoituksestani on yleistä ajattelua, ei siis kyse ole TM:n toimittajista kuten tämä väärinymmätämisen mestari koittaa väittää.
Iltapäivälehtien tavasta kirjoittaa on kritiikkini kohde, siitä tässä seuraavassa on kyse.
Toimittajista osa on selvästi niitä jotka näitä ennakkoluuloja lisäävät ja jopa provosoivat omilla toimillaan ja kirjoituksillaan. Mediaseksikäs merkki lyödään provosoivasti otsikkoon klikkauksien toivossa huomiohuoraaminen on tätä päivää ja siihen syyllistyy yhä enemmän ja enemmän toimittajia. Oikeinkirjoitus tuntuu olevan sivuseikka pätevöityä ja saada sisällöllä mainetta ja kunniaa.
Tässä taas mennään tähän aikaan mitä maailmalla tapahtuu ja se ikävä kyllä tulee viiveellä myös tänne jos ei tehdä ja reagoida riittävällä tavalla!
Elämme aikoja jossa mikä vaan on mahdollista. Historiaa hävitetään sitä tahtia että historioitsijat ja näissä ansioituneet faktoista kiinnipitävät ovat pian hekin historiaa. Vihervasemmistolaisten nuorten ehdotus tai vaatimus Mannerheimin ratsastajapatsaan siirrosta huitsin nevadaan, kertoo paljon miten järjettömin ajatuksin ja ideoin toiset mieltään muokkaavat ja muokkauttavat. Viime öistä nuorten toimintaa ruokkii yleinen sekasorto joka leviää maasta toiseen kuin kulovalkea. Poliiseja uhattiin ja heiteltiin kivillä hietaniemessä poliisiautot kärsivät vaurioita ja muutama poliisi loukkaantui tässä sekoilussa. Tähän pitäisi presidentin ja hallitusvastuussa olevien puuttua välittömästi ettei tämä hulluus joka on Ruotsissa arkea leviä tänne.
Tässä hieman selvennystä ettei kukaan vahingossa niputa kaikkea yhteen kuten väärinymmärtämisen mestari tekee ja näin provosoi kaikkia muita.
Peukkujen toivossa tehdään näköjään mitä hyvänsä, kun katsoo mestarin peukkujen määrää taitaa olla kaveri mukana juonessa.
@Karrette kirjoitti:
Yksi asia jota suosittelen on omien kirjoitusten lukeminen uudestaan, mieluusti siten että pyrkii peittämään sen nimimerkin - vaikka se onkin vaikeaa. Eli pyrkien objektiivisuuteen, mikä tarkoittaa pyrkimystä puolueettomaan arviointiin. Herättääkö se oma vastine ajatuksia, jos ajattelee asiaa niin että se olisi jonkun toisen kirjoitus, ja tässä tapauksessa auton merkki olisi vaikkapa Peugeot (jos se olisi ollut mukana)?
Omalla melko ripeällä autollani ajotietokone + sen mittarivirhe kertoi keskikulutukseksi n. 5.8 litraa bensaa maantieajossa ilman pihistelyä. Siinä mielessä tällainen ekoautovertailu on oikein hyvää luettavaa. Toivottavasti myös auton verotuksesta vastaavat virkamiehet ja poliitikot lukevat Tekniikan maailmaa.
Karrette on yksi asiallisimpia keskustelijoita yritän ottaa opikseni näistä viisaista sanoista. Sovittelija vailla vertaa. Oma osani on saada näiden ns mulkkujen epäasiallista kommenttia vain siksi että ajan perkeles BMW:llä ja ajan muute tästä eteenkinpäin.
Minun tietääkseni testit tehdään livemittauksilla.
Autotehtaat on lähinnä kokoonpanolinjoja alihankkijoita teettämistään osista.
Sinun lapsellisesta käytöksestäsihän tässä lähinnä onkin kyse. Siitä kannattaisi ihan oman viihtyvyyden ja henkisen hyvinvoinnin kannalta olla kiinnostunut. On täysin käsittämätöntä miten sokea olet omalle ilmaisutavallesi.
Ei minulla ole mitään tarvetta ketään puolustella, sanon vain oman mielipiteeni, niinkuin joskus sanoin jollekin toisellekin. Minullekin saa sanoa jos siltä tuntuu. Perustelut ovat tietysti aina kivat, ja minua kyllä kiinnostaa asiallinen kritiikki itseäni kohtaan.
Annan sinulle vinkin jos joku aukoo päätään vaikka jollakin taksitolpalla älä mene puolustelemaan tätä jokamiehen ilmaisuvapaudella, näin vältyt varmalata turpaanvedolta. Täällä voi toimia miten tahtoo kun nyt valitsit hyökkäilyn tähän suuntaan niin jätän tämän höpinän väliin joten voit jatkaa tästä miten vaan.
Sori, tuo epäsuora väkivallalla uhkailu tekeekin sinusta varteenotettavan ja asiallisen keskustelijan.
Hauskaa juhannusta itse kullekin, olkaa varovaisia vesillä ja taksitolpilla!
En ymmärrä miksi tracktest triggeröityy koska linkkaamani Vi Bilägare antoi BMW:n lähivaloille arvosanan 5/5 ja kaukovaloille arvosanan 4/5.
Volvolla on laitettu asiat tärkeysjärjestykseen, siinä menestyksen tärkein syy.
Volvo
HYVÄÄ
ajettavuus
melutaso
HUONOA
suuri omamassa
BMW
HYVÄÄ
moderni viihde-elektroniikka
jarrut
HUONOA
polttoainetalous
rengasmelu
En ole nimittänyt sinua tähän trollien ryhmään. Nämä puskista huutelevat nälvijät jotka kirjoittavat kaikenlaista potaskaa vailla mitään tietoa ovat pahimpia. Tiedän että kykenet asialliseen keskusteluun vaikka välillä keittää sielläkin mutta eipä ihme kun toiset ovat mukana vain ja ainoastaan nälvimässä jos käyttää heidän mielestään väärää automerkkiä.
Tietyt henkilöt noukkivat kaikki huonot asiat esiin mitään hyvää ei ole ja tämä kohdistuu muutamaan automerkkiin mistä voinee päätellä kaiken tarkoituksen.
Pikaisella lukemisella huomaa jutussa kerrottavan mm. "Todellinen käytännön kantama, jonka päässä voi tehdä havaintoja, on hieman lyhyempi kuin Mercedeksen Ultra Range -ledien mitattu 280 metriä"
Mittausten raja-arvona käytetään 5 luksia, joka on myös valokuviopiirroksissa mainittu.
Jos tuo "hieman lyhempi" on vaikja 250 metriä, siitä seuraa 1.25 luksia @500 m, minkä perusteella arvioin BMW:n ilmoittavan 600 metrin valonsa 1 luksin perusteella. Ollaan siis hyvin lähellä merkityksettömiä 0.25 luksia @ 1000 m hassuttelulukemia.
Tämä on täysin reaalimaailmaa, ja tiedän sen kokemuksesta. Kyse ei ole pallomaisen valokuvion hajavalosta, vaan tietoisesti leveäksi ja matalaksi suunnitelkusta halkitusta valokuviosta. Noin 200 - 300 m auton edellä sen ojan takana olevan sähkölinjan takana olevat puiden varjot samoin kuin tielle pyrkivät sarvipäät erottuvat metsän reunassa varsin terävästi. Ei tämä ole mitään kuvitelmaa vaan eilispäivän tekniikkaa.
Näkeehän sillä 600 metrissä lukea jos sattuu siellä olemaan. Mutta kun auton edessä 100 metrissä hehkuu yli 20 luksin valaistus, ei kuljettaja tietenkään oikeasti näe 600 metriin mitään hyödyllistä.
Älä käsitä väärin, en etsi perusteluja Bemarin valojen huonoudelle, vaan ainoastaan kerroin miksi niillä ei tässä testissä ollut mitään ylivoimaa muihin nähden.
740 GLE kovin olet varman oloinen näistä testin tuloksista, entäs jos toisessa testissä saadaan toisenlaisettulokset.
Vi Bilägare antoi 3-sarjan BMW:n lähivaloille arvosanan 5/5 ja kaukovaloille arvosanan 4/5.
Mitäs mieltä olet näistä tuloksista valaako tämäkin uskoasi siitä että näillä valoilla ei vaan pärjää. Uskallatko ajaa pimeällä jos tienvarret ja metsät eivät ole valaistuja? Joskus tuntuu siltä että toisilla ihmisillä on pelkoja joita on vaikea hallita.
Ei kai se Vi Bilägaren lausunto ihan varauksettoman positiivinen ollut sekään, vaikka hyvistä arvosanoista puhutaankin. Ajovalopesuri puuttuu, ja nyt tässä väännön aiheena oleva pitkän matkan kantama oli Volvoon nähden heikompi. Ehkä tässä ei nyt päästy jonkun esittämän teorian mukaan varsinaisesti mittaamaan niitä Lasereita?
BMW är utrustad med laserstrålkastare som ger ett exceptionellt bra halvljus. Helljuset är inte lika övertygande. BMW snålar in på strålkastarspolning – dumt.
BMW 3-serie (Laser):
Halvljus, längd: 122 m.
Halvljus, bredd: 27 m.
Halvljus, betyg: 5/5
Helljus, längd: 196 m.
Helljus, bredd: 41 m.
Helljus, betyg: 4/5
Spolning: Nej
Volvo S60 (LED):
Halvljus, längd: 95 m.
Halvljus, bredd: 28 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 278 m.
Helljus, bredd: 34 m.
Helljus, betyg: 5/5
Spolning: Ja.
Tämä konstikkuus onkin siinä että miten testataan laservalot yli 70 km/h vauhdissa? Ei se oikein paikaltaan luonnaa jos vauhtia pitää olla pimeässä 100 km/h että tämä Laserlight-teknologian innovaatio toimii. Jos testaajat eivät näe riittävän pitkälle kyetäkseen arvioimaan asiaa vaan tekevät musta tuntuu periaatteella arvion 300 m ja 600 metrin välille. Jossain siellä liikutaan mutta kun tarkkoja lukuja ei ole todetaan vaan mitä sattuu arvion mukaan. Täällä sitten saivarrellaan asioilla mitä ei järki pysty suodattamaan.
196m ei kuulosta "mitä sattuu"-arviolta. Toki jos lukuja vetää hatusta, on 196m paljon uskottavampi kuin 200m
Ajattelen itse näin jos ajan talvella pimeällä 80 km/h ja laservalot syttyvät ja valaisevat tietä 500-600 metrin matkalla en missään nimessä mene moittimaan toteutusta vaan totean ompas hieno keksintö. Pisteet menee BMW:lle ja alihankkijalle koska vain toista ei voi mainita... menemättä toisen selän taa tai miten se nyt muotoillaan kun puhutaan aiheesta negatiiviseen sävyyn. Eihän tämä nyt hullumpi toteutus ole jos ajatellaan että lähivalot ovat kiitettävät (122m) ja kaukovalot hyvät (196m) tämän jälkeen syttyvät laservalot yli 60-70 km/h vauhdissa jolloin kantama on tuo 500-600 metriä. En vieläkään käsitä missä on tämän toteutuksen ongelmallisuus, selittäkää nyt helvetissä jos järkenne pelaa.
Onko 740 GLE hereillä? Jos ei ole rouva voisi herättää herran päiväunilta.
Ei ole pakko herättää, jos luet tuon ajatuksella niin tajuat.
Herättäkää tracktest bmwee ensirakkaudesta, ei ole tervettä kiintyä liikaa autoon.
Kyse on Laserlight-teknologian keksinnöstä, toteutuksesta ja sen toiminnasta, trollin on turha sotkea tunteitaan kaikkialle. Naurettavaa sotkea keskustelua epäolennaisuuksilla mutta mitä muuta voi jos jä...
Kyse on siitä, että otit taas pultit kun bmwee ei pärjännyt vertailussa.
Ihan ylimalkaisella lukemisella en havainnut mainintaa siitä, onko noissa missään valonpesimiä. Pitkästä teoriakantamasta ei ole mitään hyötyä, kun vastaantulevat rekat muuraavat keulan umpeen.
Mukautuvissa ei lähivalojen heikkouskaan ole varsinaisesti ongelma.
Ainakin ruotsalaisen testin mukaan Volvossa on, Bemarissa ei.
Vertailun paremmuusjärjestys on lyötävä lukkoon testipäällikön toimesta siinä viimeisessä palaverissa. Tämänkin lataushybridivertailun neljän auton arvosanat liikkuvat heikoimman ja parhaan 8.1-9 välillä joten puhutaan melko mitättömistä eroista. Ne syntyvät mielikuvissa jotka arvotetaan tavalla jota jokainen voi tykönään miettiä. Itselle on aivan sama mikä on järjestys koska se on toisten arvio ei omani.
Volvon kohdalla näyttää vahvasti siltä että heikkoudet ovat loppupeleissä kääntyneet vahvuudeksi, onhan se niinkin mitä huomioidaan ja mitä taas ei. Täälläkin usein mainittu kiihtyvyys ei nyt nouse keskusteeluun vaikka usein sitä pidetään tärkeänä.
Itsetuntoni on sillä tasolla ettei muiden mielipiteet ole menoani koskaan haitanneet, teen valintoja muiden mielipiteistä välittämättä. Heikolla itsetunnolla varustettu henkilö ei BMW:tä valitse, on paljon helpompaa ajaa autolla josta kenelläkään ei ole mielipidettä eikä se herätä mitään huomiota. Puskista huutelijat ja netissä päätään aukovat eivät oikeassa elämässä netin ulkopuolella useinkaan uskalla mielipiteitään julki tuoda näin se vain on. Reilun 30 vuoden kokemuksella voi todeta kaiken tämän, nostan hattua niille jotka rohkenevat avata suunsa ja keskustella asiallisesti autoista tai mistä hyvänsä tuolla kun nähdään ulkoilmassa. Näitäkin on jotka ilman ennakkoluuloja elävät ja olevat, netissä saatu mielikuva ruokkii ennakkoluuloja ja vääristymiä. Toimittajista osa on selvästi niitä jotka näitä ennakkoluuloja lisäävät ja jopa provosoivat omilla toimillaan ja kirjoituksillaan. Mediaseksikäs merkki lyödään provosoivasti otsikkoon klikkauksien toivossa huomiohuoraaminen on tätä päivää ja siihen syyllistyy yhä enemmän ja enemmän toimittajia. Oikeinkirjoitus tuntuu olevan sivuseikka pätevöityä ja saada sisällöllä mainetta ja kunniaa. Elämme aikoja jossa mikä vaan on mahdollista. Historiaa hävitetään sitä tahtia että historioitsijat ja näissä ansioituneet faktoista kiinnipitävät ovat pian hekin historiaa. Vihervasemmistolaisten nuorten ehdotus tai vaatimus Mannerheimin ratsastajapatsaan siirrosta huitsin nevadaan, kertoo paljon miten järjettömin ajatuksin ja ideoin toiset mieltään muokkaavat ja muokkauttavat. Viime öistä nuorten toimintaa ruokkii yleinen sekasorto joka leviää maasta toiseen kuin kulovalkea. Poliiseja uhattiin ja heiteltiin kivillä hietaniemessä poliisiautot kärsivät vaurioita ja muutama poliisi loukkaantui tässä sekoilussa. Tähän pitäisi presidentin ja hallitusvastuussa olevien puuttua välittömästi ettei tämä hulluus joka on Ruotsissa arkea leviä tänne.
Tämä meni ohi aiheen mutta sallittakoon näin juhannuksena, ottaa käsittelyyn hieman muutakin kuin vain tavanomaista auttoista tai tekniikasta kirjoittelua.
Taidat itse uskoa sepustuksiisi? Sinähän tässä nyt takerrut pikkuasioihin joilla koitat selittää Bemaria testituloksia paremmaksi, haukut ihmisiä trolleiksi ja kuvittelet salaliittoteorioita toimituspäällikön päätöksistä. "TM-vertailussa neljä lataushybridiä - Tekniikan Maailman ensimmäinen lataushybridivertailu" ei ole mikään klikkiotsikko, huomiohuoraamisesta puhumattakaan.
Kommentoin jo aiemmin että riippumaton testi on yleisen elämänkokemuksen perusteella luotettavampi kuin valmistajan itsensä väite. Ennakkoluulottomuuteen pätee kyllä ihan sama ajatus, työkseen autoja testaava lienee ennakkoluulottomampi kuin 30 vuotta yhtä automerkkiä henkeen ja vereen fanittanut kaveri.
Persoonallisuuksia muiden mielipiteistä välittämisineen ja itsetuntoineen en halua kommentoida.
Loppuosa Bemarin testitappion vertaaminen näihin yhteiskunnallisiin asioihin onkin jo sitten niin korkealentoista että...
Minä kirjoittelen tänne hymyssä suin, ja tekisin niin testijärjestyksestä riippumatta. Toivottavasti sinullakin on mukava ja hyvä olo.
Tämä kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Ikävää että niputit kaiken kirjoittamani yhteen kuin väärinymmärtämisen ohjekirjasta.
Ikävimmät ihmistyypit lukevat kaiken ilman järkeä niputtaen kaiken yhteen, olet palstan kuningas mitä tulee väärinymmärtämiseen.
Yksi asia jota suosittelen on omien kirjoitusten lukeminen uudestaan, mieluusti siten että pyrkii peittämään sen nimimerkin - vaikka se onkin vaikeaa. Eli pyrkien objektiivisuuteen, mikä tarkoittaa pyrkimystä puolueettomaan arviointiin. Herättääkö se oma vastine ajatuksia, jos ajattelee asiaa niin että se olisi jonkun toisen kirjoitus, ja tässä tapauksessa auton merkki olisi vaikkapa Peugeot (jos se olisi ollut mukana)?
Omalla melko ripeällä autollani ajotietokone + sen mittarivirhe kertoi keskikulutukseksi n. 5.8 litraa bensaa maantieajossa ilman pihistelyä. Siinä mielessä tällainen ekoautovertailu on oikein hyvää luettavaa. Toivottavasti myös auton verotuksesta vastaavat virkamiehet ja poliitikot lukevat Tekniikan maailmaa.
. > @tracktest kirjoitti:
Sinä käyt eri mieltä olevien ihmisten kimppuun haukkumalla heitä vähälahjaisiksi, matalamielisiksi, ennakkoluuloisiksi, trolleiksi ja ties miksi, vain sen takia että kyseenalaistavat sen ASIAN minkä sanot. Minusta se on väärin ja heikentää keskustelun tasoa. Esität perusteettomia ja perustelemattomia väitteitä ja teet niin sekä "asiasisällön" osalta, että väittämällä ihmisistä jotain. Itse et kestä vähäisintäkään kritiikkiä, ja otat jopa "edustamasi" automerkin kritiikin henkilökohtaisesti.
Päätin nyt väittää sinulle vastaan, koska jos kukaan ei sano öykkäreille vastaan, he luulevat että öykkäröinti on ok. Toki sinulle ovat muutkin sanoneet, mutta et suostu ottamaan palautetta vastaan. Varmaan kuvittelet sen johtuvan automerkistäsi, vaikka kyse on omasta käytöksestäsi.
Tähän lainaamani heitto oli varmaan tarkoitettu negatiiviseksi. Mutta tapasi mukaan täysin perustelematon. Kerro nyt toki mitä se minusta kertoo?
Kertooko se hyvästä mausta, asiantuntijuudesta ja siitä että työnantajani arvostaa osaamistani siinä määrin että haluaa maksaa minun kalliilla autolla ajamiseni? Vai kertooko se jostain ihan muusta, en tiedä.
Itsetuntoni on sillä tasolla ettei muiden mielipiteet ole menoani koskaan haitanneet, teen valintoja muiden mielipiteistä välittämättä. Heikolla itsetunnolla varustettu henkilö ei BMW:tä valitse, on paljon helpompaa ajaa autolla josta kenelläkään ei ole mielipidettä eikä se herätä mitään huomiota. Puskista huutelijat ja netissä päätään aukovat eivät oikeassa elämässä netin ulkopuolella useinkaan uskalla mielipiteitään julki tuoda näin se vain on. Reilun 30 vuoden kokemuksella voi todeta kaiken tämän, nostan hattua niille jotka rohkenevat avata suunsa ja keskustella asiallisesti autoista tai mistä hyvänsä tuolla kun nähdään ulkoilmassa. Näitäkin on jotka ilman ennakkoluuloja elävät ja olevat, netissä saatu mielikuva ruokkii ennakkoluuloja ja vääristymiä.
Tämä seuraava osa kirjoituksestani on yleistä ajattelua, ei siis kyse ole TM:n toimittajista kuten tämä väärinymmätämisen mestari koittaa väittää.
Iltapäivälehtien tavasta kirjoittaa on kritiikkini kohde, siitä tässä seuraavassa on kyse.
Toimittajista osa on selvästi niitä jotka näitä ennakkoluuloja lisäävät ja jopa provosoivat omilla toimillaan ja kirjoituksillaan. Mediaseksikäs merkki lyödään provosoivasti otsikkoon klikkauksien toivossa huomiohuoraaminen on tätä päivää ja siihen syyllistyy yhä enemmän ja enemmän toimittajia. Oikeinkirjoitus tuntuu olevan sivuseikka pätevöityä ja saada sisällöllä mainetta ja kunniaa.
Tässä taas mennään tähän aikaan mitä maailmalla tapahtuu ja se ikävä kyllä tulee viiveellä myös tänne jos ei tehdä ja reagoida riittävällä tavalla!
Elämme aikoja jossa mikä vaan on mahdollista. Historiaa hävitetään sitä tahtia että historioitsijat ja näissä ansioituneet faktoista kiinnipitävät ovat pian hekin historiaa. Vihervasemmistolaisten nuorten ehdotus tai vaatimus Mannerheimin ratsastajapatsaan siirrosta huitsin nevadaan, kertoo paljon miten järjettömin ajatuksin ja ideoin toiset mieltään muokkaavat ja muokkauttavat. Viime öistä nuorten toimintaa ruokkii yleinen sekasorto joka leviää maasta toiseen kuin kulovalkea. Poliiseja uhattiin ja heiteltiin kivillä hietaniemessä poliisiautot kärsivät vaurioita ja muutama poliisi loukkaantui tässä sekoilussa. Tähän pitäisi presidentin ja hallitusvastuussa olevien puuttua välittömästi ettei tämä hulluus joka on Ruotsissa arkea leviä tänne.
Tässä hieman selvennystä ettei kukaan vahingossa niputa kaikkea yhteen kuten väärinymmärtämisen mestari tekee ja näin provosoi kaikkia muita.
Peukkujen toivossa tehdään näköjään mitä hyvänsä, kun katsoo mestarin peukkujen määrää taitaa olla kaveri mukana juonessa.
Karrette on yksi asiallisimpia keskustelijoita yritän ottaa opikseni näistä viisaista sanoista. Sovittelija vailla vertaa. Oma osani on saada näiden ns mulkkujen epäasiallista kommenttia vain siksi että ajan perkeles BMW:llä ja ajan muute tästä eteenkinpäin.