Tyyliä ja laatua

44 kommenttia
2»
  • tracktest ja tracktestin "konservatiivisuus". Sitä pitää toistaa vaikka oma suosikki BMW:kin lipeää sähkäreissään aika kauas siitä mihin polttiksilla on totuttu.

    Jos Audista olisi jätetty logot pois ja sokkona kerrottu, että "arvaa mikä auto", niin ainakaan minä en olisi Audiksi välttämättä tunnistanut. Arvaamalla ehkä. Mutta hieno auto silti, vaikka renkaat ovatkin "stailatut" käyttökelvottomiksi Pohjolaan loskaan.

      1
  • @Kumppani kirjoitti:
    tracktest ja tracktestin "konservatiivisuus". Sitä pitää toistaa vaikka oma suosikki BMW:kin lipeää sähkäreissään aika kauas siitä mihin polttiksilla on totuttu.

    Jos Audista olisi jätetty logot pois ja sokkona kerrottu, että "arvaa mikä auto", niin ainakaan minä en olisi Audiksi välttämättä tunnistanut. Arvaamalla ehkä. Mutta hieno auto silti, vaikka renkaat ovatkin "stailatut" käyttökelvottomiksi Pohjolaan loskaan.

    Oma suosikkini on BMW 5-sarja siinä konservatiivinen muotoilu on käsite.

      
  • muokattu 26.03.2022 11:49

    Kenen mielestä?

    Millä mittatikulla tarkistetaan konservatiivisuus?

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    Kenen mielestä?

    Millä mittatikulla tarkistetaan konservatiivisuus?

    Suosittelen kokeilemaan, pääset sinäkin positiiviselle uralle ainaisen negatiivisuuden sijaan.

      1
  • Et vastannut kysymyksiin...

      
  • Varmaan kaikille selvää, ettei noi protokuvien vanteet juuri koskaan siirry tuotantomalliin. Tai siis voi olla, että tuollaiset saa ruksittua jollain seitsemällä tonnilla, mutta eiköhän ne vakiovanteet ole ihan sitä perustylsää linjaa.

      
  • https://www.netcarshow.com/audi/2015-prologue_avant_concept/1024x768/wallpaper_06.htm

    Tuolta voi katsoa millaista tyyliä ja laatua oli edelliseen malliuudistukseen tarjolla.

    Taitavat hiukan tylsemmiltä näyttää tuolla liikenteessä?

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    Kenen mielestä?

    Millä mittatikulla tarkistetaan konservatiivisuus?

    Muotoilun analysointiin "mittatikku" taitaa olla vääränlainen työväline. Vastasin omasta mielestäni, että BMW:n 5-sarja on konservatiivisen muotoilun helmi. Asiakkaat ovat tottuneet muotoilussa hillittyihin muutoksiin ja malli on yksi konsernin myydyimpiä malleja. Aika suuri osa autolehtien toimittajista on samaa mieltä, vaikka sinä olet täysin toista mieltä tästäkin asiasta. Tämä ei ole tosin mitään uutta, että sinun näkemyksesi poikkeavat täysin valtavirran käsityksistä ja näkemyksistä.

      
  • muokattu 27.03.2022 17:13

    @tracktest kirjoitti:

    Aika suuri osa autolehtien toimittajista on samaa mieltä, vaikka sinä olet täysin toista mieltä tästäkin asiasta. Tämä ei ole tosin mitään uutta, että sinun näkemyksesi poikkeavat täysin valtavirran käsityksistä ja näkemyksistä.

    Mistä sinä päättelet minun poikkeamiset ja käsitykset? Minähän vain kysyin sinulta, miten mielestäsi perustelet asian. Ei tosin ole uutta, ettet lue mitä kirjoitetaan ja kysytään, vaan lähdet päättelemään omiasi...

    Muotoilun analysointiin "mittatikku" taitaa olla vääränlainen työväline.

    Tuossa on hyvä esimerkki. Halusin vain sinun kommenttisi siihen, miten "konservatiivisuus" arvioidaan ja onko silläkin asteikko. Koska esitit asian niin, että 5 on ikäänkuin se jokin "just ja jetsullee konservatiivinen". Silloin on varmaankin oltava lisäksi vaihtoehdot "jää vajaaksi" ja "meni vähän överiksi", eikö vain?

    Mihin ihmeeseen perustuen tuollaista arvioidaan, koska sinähän kerroit että osuu. Mistä sen voi päätellä muut?

    Vastasin omasta mielestäni, että BMW:n 5-sarja on konservatiivisen muotoilun helmi.

    Et vaan kerroit, että se on "käsite". Se ei tarkoita sinun omaa mielipidettäsi (makuasia joka sallitaan sinullekin), vaan että olisi jotenkin tunnustettu konservatiivisuuden mittatikulla ihanteeksi. Pystykö kertomaan, millä mittatikulla se on todettavissa, vai onko ihan vain sanahelinää ja tyhjää lätinää?

    Aika suuri osa autolehtien toimittajista on samaa mieltä, vaikka sinä olet täysin toista mieltä tästäkin asiasta.

    En ole kertonut mitään siitä, mitä mieltä minä olen. Ja se mitä toimittajat kertovat konservatiiviseksi, niin tarkoittanee ehkä myös "no sitä samaa vanhaa tylsää".

    Asiakkaat ovat tottuneet muotoilussa hillittyihin muutoksiin ja malli on yksi konsernin myydyimpiä malleja.

    No uusien sähkäreiden perusteella se lysti loppui siihen sitten. Vai voiko vuoden vanha malli olla jo uuden konservatiivisuuden ilmentymä - eli maalin paikka vaihtui saman tien?

      2
  • @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Aika suuri osa autolehtien toimittajista on samaa mieltä, vaikka sinä olet täysin toista mieltä tästäkin asiasta. Tämä ei ole tosin mitään uutta, että sinun näkemyksesi poikkeavat täysin valtavirran käsityksistä ja näkemyksistä.

    Mistä sinä päättelet minun poikkeamiset ja käsitykset? Minähän vain kysyin sinulta, miten mielestäsi perustelet asian. Ei tosin ole uutta, ettet lue mitä kirjoitetaan ja kysytään, vaan lähdet päättelemään omiasi...

    Muotoilun analysointiin "mittatikku" taitaa olla vääränlainen työväline.

    Tuossa on hyvä esimerkki. Halusin vain sinun kommenttisi siihen, miten "konservatiivisuus" arvioidaan ja onko silläkin asteikko. Koska esitit asian niin, että 5 on ikäänkuin se jokin "just ja jetsullee konservatiivinen". Silloin on varmaankin oltava lisäksi vaihtoehdot "jää vajaaksi" ja "meni vähän överiksi", eikö vain?

    Mihin ihmeeseen perustuen tuollaista arvioidaan, koska sinähän kerroit että osuu. Mistä sen voi päätellä muut?

    Vastasin omasta mielestäni, että BMW:n 5-sarja on konservatiivisen muotoilun helmi.

    Et vaan kerroit, että se on "käsite". Se ei tarkoita sinun omaa mielipidettäsi (makuasia joka sallitaan sinullekin), vaan että olisi jotenkin tunnustettu konservatiivisuuden mittatikulla ihanteeksi. Pystykö kertomaan, millä mittatikulla se on todettavissa, vai onko ihan vain sanahelinää ja tyhjää lätinää?

    Aika suuri osa autolehtien toimittajista on samaa mieltä, vaikka sinä olet täysin toista mieltä tästäkin asiasta.

    En ole kertonut mitään siitä, mitä mieltä minä olen. Ja se mitä toimittajat kertovat konservatiiviseksi, niin tarkoittanee ehkä myös "no sitä samaa vanhaa tylsää".

    Asiakkaat ovat tottuneet muotoilussa hillittyihin muutoksiin ja malli on yksi konsernin myydyimpiä malleja.

    No uusien sähkäreiden perusteella se lysti loppui siihen sitten. Vai voiko vuoden vanha malli olla jo uuden konservatiivisuuden ilmentymä - eli maalin paikka vaihtui saman tien?

    Kumppani hyvä ihan vain pääteltävissä olevia asioita, joita sinä koitat vääntää aina omaan malliin.

      1
  • muokattu 27.03.2022 17:21

    Vakiovastauksesi. Mitä jos vaan vastaat kysymyksiin, vai onko aihe tosiaan vain diipadaapa sanahelinää: se päättelee jolla on värilasit päässä ja muut ihmettelee mistä moista muka voi päätellä...

      1
  • BMW 5-sarja on perinteitä kunnioittava malli, joka on konstailematon tietyille asiakasryhmälle suunnattu korimalli. Vanhemman väen auto, ei niinkään nuorison suosikki. Tosin ne nuoret jotka ovat saaneet maistaa parempaa kyytiä hankkivat näitä sitten kun budjetti antaa valinnanvapauksia. Vähän kuin MB, mutta hieman sporttisempi tapa tehdä loistava auto ajaa.

      1
  • muokattu 29.03.2022 21:31

    Tracktest: olisiko aika hankkia elämä? Tai vaihtoehtoisesti keskityyä ketjun aiheeseen eli Audiin.

      1
  • @PiiJei kirjoitti:
    Tracktest: olisiko aika hankkia elämä? Tai vaihtoehtoisesti keskityyä ketjun aiheeseen eli Audiin.

    Voit vapaasti keskittyä Audiin minä keskityn elämään. Piipää elämän asiantuntija.

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit