Jorma L2 kirjoitti: "Ei firmaan tehty tarkastus selvitä mitenkään mitä ajoja autolla on ajettu koska mitään kirjaa ajoista ei pidetä."
Verottaja tulkitsee kaikki ajot yksityisajoksi, mikäli ei toisin näytetä. Näyttövelvollisuus on siis autoedun saajalla. Ihan oman etunsa vuoksi kannattaa työhön liittyvistä ajoista pitää kirjaa, mikäli "oletuskilometrit" ylittyvät olennaisesti. Toisaalta kilometrien jäädessä vähäisiksi, voidaan verotusarvoa myös alentaa lopullisessa verotuksessa.
@koreileva kirjoitti:
Jorma L2 kirjoitti: "Ei firmaan tehty tarkastus selvitä mitenkään mitä ajoja autolla on ajettu koska mitään kirjaa ajoista ei pidetä."
Verottaja tulkitsee kaikki ajot yksityisajoksi, mikäli ei toisin näytetä. Näyttövelvollisuus on siis autoedun saajalla. Ihan oman etunsa vuoksi kannattaa työhön liittyvistä ajoista pitää kirjaa, mikäli "oletuskilometrit" ylittyvät olennaisesti. Toisaalta kilometrien jäädessä vähäisiksi, voidaan verotusarvoa myös alentaa lopullisessa verotuksessa.
Jos mietitään jotain firman myyntitykkiä joka ajelee ympäri Suomea ja illaksi kotiin niin miten selvittää / erottaa omat ja yrityksen ajot vuositasolla? Jos näitä autoja on firmalla kymmeniä..
@koreileva kirjoitti:
Jorma L2 kirjoitti: "Ei firmaan tehty tarkastus selvitä mitenkään mitä ajoja autolla on ajettu koska mitään kirjaa ajoista ei pidetä."
Verottaja tulkitsee kaikki ajot yksityisajoksi, mikäli ei toisin näytetä. Näyttövelvollisuus on siis autoedun saajalla. Ihan oman etunsa vuoksi kannattaa työhön liittyvistä ajoista pitää kirjaa, mikäli "oletuskilometrit" ylittyvät olennaisesti. Toisaalta kilometrien jäädessä vähäisiksi, voidaan verotusarvoa myös alentaa lopullisessa verotuksessa.
Meillä ainakin pidettiin ajopäiväkirjaa firman autoista, sekä omista, joilla työajoja ajettiin. Taisipa joskus verotarkastajakin kirjoja selailla. Huomautus tuli siitäkin, kun olin maksanut asentajille ateriakorvauksen varastoinventaariopäiviltä.
Yhdysvallat Bensiinin hinnat, 16-tammikuu-2023
Gallona USD 3.619
Litra EUR 0.886
Onhan se älytöntä, me pelastetaan ilmastoa euron kalliimmalla hinnalla.
Amerikassa ajetaan älyttömillä muskeleilla, ja siellä ne ilmastonmuutokset näkyy, tulvina ja myrskyinä.
ps. USA keskiansio 6 422 euroa, mediaani n. 500 euroa vähemmän kuin meillä.
@Quu kirjoitti:
Yhdysvallat Bensiinin hinnat, 16-tammikuu-2023
Gallona USD 3.619
Litra EUR 0.886
Onhan se älytöntä, me pelastetaan ilmastoa euron kalliimmalla hinnalla.
Amerikassa ajetaan älyttömillä muskeleilla, ja siellä ne ilmastonmuutokset näkyy, tulvina ja myrskyinä.
ps. USA keskiansio 6 422 euroa, mediaani n. 500 euroa vähemmän kuin meillä.
Yhdysvallat on iso maa. Jos tuo on koko USA keskihinta regularille, niin jossain täytyy olla paljon halvempaakin.
Esim. Tämän päivän keskihinnat Kaliforniassa:
Regular $4.330
Mid-Grade $4.631
Premium $4.779
Diesel $5.633
@Quu kirjoitti:
Yhdysvallat Bensiinin hinnat, 16-tammikuu-2023
Gallona USD 3.619
Litra EUR 0.886
Onhan se älytöntä, me pelastetaan ilmastoa euron kalliimmalla hinnalla.
Amerikassa ajetaan älyttömillä muskeleilla, ja siellä ne ilmastonmuutokset näkyy, tulvina ja myrskyinä.
ps. USA keskiansio 6 422 euroa, mediaani n. 500 euroa vähemmän kuin meillä.
Amerikkalainen maksaa siis autoilustaan enemmän kuin eurooppalainen kolminkertaisen kulutuksen takia.
Mitäpä niistä jenkkien hinnoista, kun Venäjän Ruotsin suurlähetystö juuri tviittasi Euroopan bensanhinnoista. Julkaisemansa kartan mukaan Ukrainan Krimillä, Luhanskissa ja Donetskissa hinta on tuplat Venäjään verrattuna.
Amerikkalainen maksaa siis autoilustaan enemmän kuin eurooppalainen kolminkertaisen kulutuksen takia.
Ja meidän bensiinin kulutusta rajataan verottamalla ilmaston pelastamiseksi. Sähköyhtiöiden ryöstöhinnoille ei voida laitaa kattoa, kun oletetaan sähkön viihdekäytön lisääntyvän.
Amerikkalainen maksaa siis autoilustaan enemmän kuin eurooppalainen kolminkertaisen kulutuksen takia.
Ja meidän bensiinin kulutusta rajataan verottamalla ilmaston pelastamiseksi. Sähköyhtiöiden ryöstöhinnoille ei voida laitaa kattoa, kun oletetaan sähkön viihdekäytön lisääntyvän.
Kyllä huoltoasemalta saa bensiiniä ostaa ihan niin paljon kuin haluaa. Vaikka bensiinin hinta ei ole aikojen kuluessa noussut, autojen kulutus on hintapelonkin takia tippunut kolmasosaan. Samat kilometrit pääsee aiempaa pienemmin kustannuksin.
Kyllä huoltoasemalta saa bensiiniä ostaa ihan niin paljon kuin haluaa. Vaikka bensiinin hinta ei ole aikojen kuluessa noussut, autojen kulutus on hintapelonkin takia tippunut kolmasosaan. Samat kilometrit pääsee aiempaa pienemmin kustannuksin.
Kyllä tuo tieto vihreitä harmittaa, auton käyttöä ei saadakaan näinpienillä verolla vähenemään.
Kyllä huoltoasemalta saa bensiiniä ostaa ihan niin paljon kuin haluaa. Vaikka bensiinin hinta ei ole aikojen kuluessa noussut, autojen kulutus on hintapelonkin takia tippunut kolmasosaan. Samat kilometrit pääsee aiempaa pienemmin kustannuksin.
Kyllä tuo tieto vihreitä harmittaa, auton käyttöä ei saadakaan näinpienillä verolla vähenemään.
@Quu kirjoitti:
Ja meidän bensiinin kulutusta rajataan verottamalla ilmaston pelastamiseksi. Sähköyhtiöiden ryöstöhinnoille ei voida laitaa kattoa, kun oletetaan sähkön viihdekäytön lisääntyvän.
En kaataisi tätä pelkästään spot-hintoihin reagoineiden sähkön myyjien piikkiin. Sähkön hintaa nostava rakennelma on parlamentaarisesti suunniteltu. Hinta olisi noussut aivan samalla tavoin minkä tahansa merkittävän siirtolinja-, voimala- tai kaasuputkivaurion seurauksena. Tällä kerralla putler potkaisi nurin ensimmäisen dominon, mutta kyllä tämä miina oli rakennettu räjähtämään minkä tahansa energiamuodon hintaan tai saatavuuteen vaikuttavasta takkuamisesta.
Talvella sähkön hintaa nostaneeseen tilanteeseen johtanut voimalalupien rajaaminen, päästökauppaan liittyminen, sähkö"pörssiin" liittyminen ja Fortumin tuottojen investointi venäjälle ja Saksaan ovat kaikki valtion ohjauksessa tehtyjä valintoja. Näin me olemme äänestäneet.
En ole kieltämässä ilmastonmuutosta, vaan kerron vain sen että myös hyvää tarkoittavilla päätöksillä on seurauksensa.
Joka tapauksessa, amerikkalaiset ja suuret teollisuusmaat tuhoavat itse ilmaston, mutta vihreät pistää sen meidän autoilijoiden ja metsänomistajien piikkiin.
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Sellaiset kansanmurhafantasiat sieltä näin perjantai-illan ratoksi.
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Sellaiset kansanmurhafantasiat sieltä näin perjantai-illan ratoksi.
Niin, Yhdysvallat pyörittää maailman suurinta taloutta 330 miljoonalla asukkaalla !! Kiinan väkiluku on noin 1411 miljoonaa ?? Mielenkiintoista !
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Sellaiset kansanmurhafantasiat sieltä näin perjantai-illan ratoksi.
Niin, Yhdysvallat pyörittää maailman suurinta taloutta 330 miljoonalla asukkaalla !! Kiinan väkiluku on noin 1411 miljoonaa ?? Mielenkiintoista !
Tilaston mukaan Suomen väkiluku laskee. Tänään suomalaisia on noin 5.17 miljoonaa, vuonna 2050 suomalaisia on enää noin 4.8 miljoonaa.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Sellaiset kansanmurhafantasiat sieltä näin perjantai-illan ratoksi.
Kuka mainitsi kansanmurhan, käsi ylös?
"Vuosina 1949–1978 kiinalaisten määrä kasvoi 542 miljoonasta 963 miljoonaan"
"Kiina tilastokeskuksen mukaan väkiluku laski viime vuonna 850 000 hengellä, ja oli vuoden 2022 lopussa hieman yli 1,4 miljardia, eli tarkalleen 1 411 750 000."
Onhan tekniikan ja lääketieteen kehitys ollut huimaa. Se on mahdollistanut sen että väkiluku voi kasvaa kun ravintoa riittää ja kuolleisuus sairauksiin on alhainen.
Amerikan manner jaetaan kahteen maantieteelliseen osaan: Pohjois-Amerikkaan ja Etelä-Amerikkaan. Osia yhdistää kapea maakannas, jota kutsutaan Keski-Amerikaksi. Kulttuurisesti manner voidaan jakaa pohjoisosaltaan Anglo-Amerikaksi ja Meksikosta etelään Latinalaiseksi Amerikaksi. Amerikkaa rajaa lännestä Tyynimeri, pohjoisesta Pohjoinen jäämeri, idästä Atlantti ja etelästä Eteläinen jäämeri.
@Quu kirjoitti:
Joka tapauksessa, amerikkalaiset ja suuret teollisuusmaat tuhoavat itse ilmaston, mutta vihreät pistää sen meidän autoilijoiden ja metsänomistajien piikkiin.
Vihreistä ja heidän toimistaan samaa mieltä, mutta unohdit kokonaan kehittyvät maat, missä päästellään täysin huolettomasti.
Jorma L2 kirjoitti: "Ei firmaan tehty tarkastus selvitä mitenkään mitä ajoja autolla on ajettu koska mitään kirjaa ajoista ei pidetä."
Verottaja tulkitsee kaikki ajot yksityisajoksi, mikäli ei toisin näytetä. Näyttövelvollisuus on siis autoedun saajalla. Ihan oman etunsa vuoksi kannattaa työhön liittyvistä ajoista pitää kirjaa, mikäli "oletuskilometrit" ylittyvät olennaisesti. Toisaalta kilometrien jäädessä vähäisiksi, voidaan verotusarvoa myös alentaa lopullisessa verotuksessa.
Jos mietitään jotain firman myyntitykkiä joka ajelee ympäri Suomea ja illaksi kotiin niin miten selvittää / erottaa omat ja yrityksen ajot vuositasolla? Jos näitä autoja on firmalla kymmeniä..
Meillä ainakin pidettiin ajopäiväkirjaa firman autoista, sekä omista, joilla työajoja ajettiin. Taisipa joskus verotarkastajakin kirjoja selailla. Huomautus tuli siitäkin, kun olin maksanut asentajille ateriakorvauksen varastoinventaariopäiviltä.
Yhdysvallat Bensiinin hinnat, 16-tammikuu-2023
Gallona USD 3.619
Litra EUR 0.886
Onhan se älytöntä, me pelastetaan ilmastoa euron kalliimmalla hinnalla.
Amerikassa ajetaan älyttömillä muskeleilla, ja siellä ne ilmastonmuutokset näkyy, tulvina ja myrskyinä.
ps. USA keskiansio 6 422 euroa, mediaani n. 500 euroa vähemmän kuin meillä.
Yhdysvallat on iso maa. Jos tuo on koko USA keskihinta regularille, niin jossain täytyy olla paljon halvempaakin.
Esim. Tämän päivän keskihinnat Kaliforniassa:
Regular $4.330
Mid-Grade $4.631
Premium $4.779
Diesel $5.633
https://fi.globalpetrolprices.com/USA/gasoline_prices/
Amerikkalainen maksaa siis autoilustaan enemmän kuin eurooppalainen kolminkertaisen kulutuksen takia.
Mitäpä niistä jenkkien hinnoista, kun Venäjän Ruotsin suurlähetystö juuri tviittasi Euroopan bensanhinnoista. Julkaisemansa kartan mukaan Ukrainan Krimillä, Luhanskissa ja Donetskissa hinta on tuplat Venäjään verrattuna.
Ja meidän bensiinin kulutusta rajataan verottamalla ilmaston pelastamiseksi. Sähköyhtiöiden ryöstöhinnoille ei voida laitaa kattoa, kun oletetaan sähkön viihdekäytön lisääntyvän.
Kyllä huoltoasemalta saa bensiiniä ostaa ihan niin paljon kuin haluaa. Vaikka bensiinin hinta ei ole aikojen kuluessa noussut, autojen kulutus on hintapelonkin takia tippunut kolmasosaan. Samat kilometrit pääsee aiempaa pienemmin kustannuksin.
Kyllä tuo tieto vihreitä harmittaa, auton käyttöä ei saadakaan näinpienillä verolla vähenemään.
Miksi noin kuvittelet?
En kaataisi tätä pelkästään spot-hintoihin reagoineiden sähkön myyjien piikkiin. Sähkön hintaa nostava rakennelma on parlamentaarisesti suunniteltu. Hinta olisi noussut aivan samalla tavoin minkä tahansa merkittävän siirtolinja-, voimala- tai kaasuputkivaurion seurauksena. Tällä kerralla putler potkaisi nurin ensimmäisen dominon, mutta kyllä tämä miina oli rakennettu räjähtämään minkä tahansa energiamuodon hintaan tai saatavuuteen vaikuttavasta takkuamisesta.
Talvella sähkön hintaa nostaneeseen tilanteeseen johtanut voimalalupien rajaaminen, päästökauppaan liittyminen, sähkö"pörssiin" liittyminen ja Fortumin tuottojen investointi venäjälle ja Saksaan ovat kaikki valtion ohjauksessa tehtyjä valintoja. Näin me olemme äänestäneet.
En ole kieltämässä ilmastonmuutosta, vaan kerron vain sen että myös hyvää tarkoittavilla päätöksillä on seurauksensa.
Joka tapauksessa, amerikkalaiset ja suuret teollisuusmaat tuhoavat itse ilmaston, mutta vihreät pistää sen meidän autoilijoiden ja metsänomistajien piikkiin.
Eikö tämä olekin tavoite päästöjenkannalta, ruokaa, vaatteita, asuntoja, autoja, julkisia ja ym. luontoa kuluttavaa säästyy.
Parasta kuitenkin, Kiinan syntyvyys syöksyy edelleen....
Se, että Kiinan syntyvyys hiukan laskee ei ole mikään korjaus sille, että Kiinassa on noin 1000 miljoonaa ihmistä liikaa !!
Nyt uskon kaikkien polttomoottorien hautajaisiin kun kuulemma Briggs&Stratton on mennyt heinäkuussa 2020 konkkaan. (Uusin RM)
Miten ihmeessä paras pienkonevalmistaja on voinut päästä itsensä tuohon jo nyt.
Sellaiset kansanmurhafantasiat sieltä näin perjantai-illan ratoksi.
Niin, Yhdysvallat pyörittää maailman suurinta taloutta 330 miljoonalla asukkaalla !! Kiinan väkiluku on noin 1411 miljoonaa ?? Mielenkiintoista !
USA on vallan mainio tuhlaamaan luonnovaroja.
Kyllä se koskee koko Amerikan mannerta
Ei ole olemassa yhtä Amerikan mannerta.
Kuka mainitsi kansanmurhan, käsi ylös?
"Vuosina 1949–1978 kiinalaisten määrä kasvoi 542 miljoonasta 963 miljoonaan"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhden_lapsen_politiikka
"Kiina tilastokeskuksen mukaan väkiluku laski viime vuonna 850 000 hengellä, ja oli vuoden 2022 lopussa hieman yli 1,4 miljardia, eli tarkalleen 1 411 750 000."
https://yle.fi/a/74-20013186
"1700-luvun puolivälissä [maapallon] väestön määrä kohosi 800 miljoonaan.
Vuonna 2018 maapallolla asui yli kymmenen kertaa enemmän ihmisiä kuin 300 vuotta aikaisemmin, YK:n tilaston mukaan noin 7,6 miljardia."
https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?course_id=tkoulu_vaesto&example_id=1&lesson_id=13&page_type=esim&subject_id=1
Onhan tekniikan ja lääketieteen kehitys ollut huimaa. Se on mahdollistanut sen että väkiluku voi kasvaa kun ravintoa riittää ja kuolleisuus sairauksiin on alhainen.
Amerikan manner jaetaan kahteen maantieteelliseen osaan: Pohjois-Amerikkaan ja Etelä-Amerikkaan. Osia yhdistää kapea maakannas, jota kutsutaan Keski-Amerikaksi. Kulttuurisesti manner voidaan jakaa pohjoisosaltaan Anglo-Amerikaksi ja Meksikosta etelään Latinalaiseksi Amerikaksi. Amerikkaa rajaa lännestä Tyynimeri, pohjoisesta Pohjoinen jäämeri, idästä Atlantti ja etelästä Eteläinen jäämeri.
https://autotoday.fi/rekisterointi-toyotan-uskomaton-ylivoima-jatkuu/
Hyvin käy polttomoottori kaupaksi!
kannattaa käydä heidän sivustollaan ... mikä on konkurssissa?
Amerikkalainen Chapter 11 suomennetaan usein konkurssiksi, vaikka yrityssaneeraus voisi olla parempi termi.
https://www.ey.com/en_gl/strategy-transactions/why-chapter-11-did-not-mark-the-end-of-the-briggs-and-stratton-story
Vihreistä ja heidän toimistaan samaa mieltä, mutta unohdit kokonaan kehittyvät maat, missä päästellään täysin huolettomasti.
Päästöt on korkeat henkeä kohti pienen väkiluvun maissa.
Vuonna 2021 metsämaan nettohiilinielu Suomessa oli -8,32 miljoonaa tonnia CO₂-ekv.