Muuten varmaan ihan ok kuljetin, mutta se on jo uutena ajasta jäljessä, keulalla iso ja kohtuullisen reippaasti kuluttava moottori, autolla painoa varmasti tarpeeksi ja vastineeksi tästä saa saman turvallisuuden kun muissakin perheautoissa. Maastoon ei uskalla mennä koska helmapelteihin voi tulla lommoja ja auto voi jäädä jumiin. Mikä näissä ns. maastureissa on se juttu joka oikeuttaa niitten olemassa olon ? Järjellä ajatellen ei tule mieleen yhtään.
Jos sinullakin on Audin 3.0 TDI niin olet aika jäävi ottamaan kantaa väitteeseeni. Kaikki muutkin pointit on turhaa rehentelyä jos sinulla on ko. auto 4-vetoisena tai ainakin toivoisit että olisi.
Tuota äänijuttua olen monesti ihmetellyt ja olisin sitä mieltä että oman auton ääntä kuunnellaan ikkunat kiinni auton sisällä ja kritisoitua autoa parkkipaikalla auton vierestä kuultuna.
Jos lukisit koko viestiketjun läpi niin voisit muutenkin ymmärtää näitä kommentteja paremmin. Joidenkin mielestä D5 kulutus on kova, verrattuna johonkin 120kW/340Nm pikkukoneeseen. Sitten jostain syystä et ymmärtänyt kun kerroin että jos pikkumoottorit kuluttaa vähän, esim. selvästi tehokkaampi ja uudempi 530d kuluttaa kuitenkin enemmän.
Älä Jortsu-reppana tällä tavalla hermostu. Ajat pian Göteborgin/Gentin traktorillasi ulos tieltä. Joudun tuottamaan sinulle katkeran pettymyksen: ajan bensakoneella varustetulla neliveto-Audilla, johon olen erittäin tyytyväinen. Se on ostettu ihan rehellisesti ansaituilla rahoilla, eikä hintakaan ollut se noin 82K euroa kuten joku toinen jakomäkeläinen tuossa väitti. Toivotan sinulle antoisia ajohetkiä autosi kanssa. Jos tosiaankin joskus ajelet Volvon dieselillä, älä pidä ikkunoita auki. Korvatulpatkaan eivät olisi pahitteeksi. Anteeksi, että olin kanssasi eri mieltä. Eihän se tässä maassa sovi...
Jyy. Nämä kulutusasiat tulee aina vahvistuttaa täällä suomi24.fi - palstalla, koska yleensä täällä tiedetään asiat parhaiten.
Täällä on luettu "BMW Efficient Dynamics" ja "Stop and Go." En suinkaan väitä tällä, että putputtaajat olisivat jotenkin langenneet mainosmiesten pauloihin, tämmöinen teoreettinen mahdollisuus toki on olemassa.
Siis vaikken suinkaan väitä sitä, että kulutusarviot perustuisivat autoa omistamattomien osalta mutuun, niin tästä huolimatta rohkenen esitellä arvoisalle juhlaväelle Ruotsin AMS:n 12.000 henkilön autokulutuskyselun koskien autovuosimalleja 2005 - 2007. Autojen omistajat ovat siis arvioineet oman autonsa kulutuksen.
Niin, 26 auton listalla Volvo sijoittuu sijalle 16.
Esimerkkipoimintoja:
BMW 71
Audi 68
Volkswagen 67
Mazda 66
Volvo 63
Nissan 55
Vaikken taaskaan uskaltaisi sanoa tätä arviotani valioyksilöistä koostuvalle saksalaisryhmittymälle, joka siis aina perustaa havaintonsa tieteellisesti todennettavissa oleviin tosiseikkoihin eikä koskaan suinkaan toisen käden tietouteen, niin voidaanko tuon tutkimuksen perusteella mahdollisesti arvioida asiaa sillä tavoin, että valioyksilöiden arviot autojen välisistä kulutuseroista olisivat jossakin määrin yliammuttuja, ottaen huomioon tuo 12.000 ihmisen otannan sisältävä tutkimustulos.
Yleensähän asetelma on sellainen, että Volvon kulutusta on arvioimassa vähintään 12 henkilön autoa koskaan omistamaton raati vastassa yksi ainokainen Volvo-ressukka, joka on uskaltautunut palstalle.
Nimittäin otanta on sen verran laaja, että vaikka vastassa olisi tohtori Mengele, niin voisi olettaa, että tutkimus antaisi oikean kuvan autojen kulutuseroista todellisuudessa. Jos tutkimus olisi väärä, niin silloin valioyksilön pitäisi osoittaa toteen, että Volvon omistajat ovat järjestelmällisesti ilmoittaneet väärin oman autonsa kulutuksen, jota asiaa pidän varsin epäuskottavana.
Samoja viitteitä pienistä kulutuseroista antavat Pohjoismaissa tehdyt testit.
Jyy. Nämä kulutusasiat tulee aina vahvistuttaa täällä suomi24.fi - palstalla, koska yleensä täällä tiedetään asiat parhaiten.
Täällä on luettu "BMW Efficient Dynamics" ja "Stop and Go." En suinkaan väitä tällä, että putputtaajat olisivat jotenkin langenneet mainosmiesten pauloihin, tämmöinen teoreettinen mahdollisuus toki on olemassa.
Siis vaikken suinkaan väitä sitä, että kulutusarviot perustuisivat autoa omistamattomien osalta mutuun, niin tästä huolimatta rohkenen esitellä arvoisalle juhlaväelle Ruotsin AMS:n 12.000 henkilön autokulutuskyselun koskien autovuosimalleja 2005 - 2007. Autojen omistajat ovat siis arvioineet oman autonsa kulutuksen.
Niin, 26 auton listalla Volvo sijoittuu sijalle 16.
Esimerkkipoimintoja:
BMW 71
Audi 68
Volkswagen 67
Mazda 66
Volvo 63
Nissan 55
Vaikken taaskaan uskaltaisi sanoa tätä arviotani valioyksilöistä koostuvalle saksalaisryhmittymälle, joka siis aina perustaa havaintonsa tieteellisesti todennettavissa oleviin tosiseikkoihin eikä koskaan suinkaan toisen käden tietouteen, niin voidaanko tuon tutkimuksen perusteella mahdollisesti arvioida asiaa sillä tavoin, että valioyksilöiden arviot autojen välisistä kulutuseroista olisivat jossakin määrin yliammuttuja, ottaen huomioon tuo 12.000 ihmisen otannan sisältävä tutkimustulos.
Yleensähän asetelma on sellainen, että Volvon kulutusta on arvioimassa vähintään 12 henkilön autoa koskaan omistamaton raati vastassa yksi ainokainen Volvo-ressukka, joka on uskaltautunut palstalle.
Nimittäin otanta on sen verran laaja, että vaikka vastassa olisi tohtori Mengele, niin voisi olettaa, että tutkimus antaisi oikean kuvan autojen kulutuseroista todellisuudessa. Jos tutkimus olisi väärä, niin silloin valioyksilön pitäisi osoittaa toteen, että Volvon omistajat ovat järjestelmällisesti ilmoittaneet väärin oman autonsa kulutuksen, jota asiaa pidän varsin epäuskottavana.
Samoja viitteitä pienistä kulutuseroista antavat Pohjoismaissa tehdyt testit.
Toivottavasti et oikeasti luule että argumetissasi oli mitään järkeä, että kuvasit palstan tilannetta millään tavalla järkevästi tai olit millään tavalla hauska.
Sehän oli vain kuvaus palstan rappioituneesta tilasta. Olet tosin itse petrannut viime aikoina, mistä annan hyväksynnän.
Jos sitä kulutus-asiaa haluaa pohtia, niin kyllä argumentit on perustettava todellisiin havaintoihin ja tutkimuksiin. Mielestäni tuo AMS:in kyselytulos vastannee melko hyvin uudehkojen autojen kulutustilannetta. Bemarihan siinä on kärjessä. Tulos ei ole riippuvainen esimerkiksi lehden toimittajien arvioista. Kerrankin minusta hyvää työtä AMS:ltä, eikä tuo suinkaan ole ainoa lähde, oli vain helposti saatavilla. Tuulilasissa on ollut juttua jne.
Eikä minusta nuo olettamani ns. automiesten ajattelukyvystä ja argumentointitavasta ole mitenkään yliammuttuja. Katso nyt vaikka viime päivien siteerauksia.
Voisitko vielä kertoa minkä vuoksi Volvon markkinaosuus on kohonnut Suomessa puoli prossaa, palstan tietäjien mukaanhan auto on saastuttava. Kaiken järjen mukaan Co2-uudistus karsisi pois kaikki saasteautot.
Jos sinullakin on Audin 3.0 TDI niin olet aika jäävi ottamaan kantaa väitteeseeni. Kaikki muutkin pointit on turhaa rehentelyä jos sinulla on ko. auto 4-vetoisena tai ainakin toivoisit että olisi.
Tuota äänijuttua olen monesti ihmetellyt ja olisin sitä mieltä että oman auton ääntä kuunnellaan ikkunat kiinni auton sisällä ja kritisoitua autoa parkkipaikalla auton vierestä kuultuna.
Jos lukisit koko viestiketjun läpi niin voisit muutenkin ymmärtää näitä kommentteja paremmin. Joidenkin mielestä D5 kulutus on kova, verrattuna johonkin 120kW/340Nm pikkukoneeseen. Sitten jostain syystä et ymmärtänyt kun kerroin että jos pikkumoottorit kuluttaa vähän, esim. selvästi tehokkaampi ja uudempi 530d kuluttaa kuitenkin enemmän.
Älä Jortsu-reppana tällä tavalla hermostu. Ajat pian Göteborgin/Gentin traktorillasi ulos tieltä. Joudun tuottamaan sinulle katkeran pettymyksen: ajan bensakoneella varustetulla neliveto-Audilla, johon olen erittäin tyytyväinen. Se on ostettu ihan rehellisesti ansaituilla rahoilla, eikä hintakaan ollut se noin 82K euroa kuten joku toinen jakomäkeläinen tuossa väitti. Toivotan sinulle antoisia ajohetkiä autosi kanssa. Jos tosiaankin joskus ajelet Volvon dieselillä, älä pidä ikkunoita auki. Korvatulpatkaan eivät olisi pahitteeksi. Anteeksi, että olin kanssasi eri mieltä. Eihän se tässä maassa sovi...
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Ja jos joku katsoi A-Plus ohjelmaa eilen niin siinähän Osmo Soininvaara sanoi että 10 v. kuluttua ei enää bensa-autolla tee yhtään mitään. Tanskakin sähköistää autokantansa vuoteen 2011 mennessä, jolloin auto on enää väline siirtyä pisteestä A pisteeseen B.
Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Ja jos joku katsoi A-Plus ohjelmaa eilen niin siinähän Osmo Soininvaara sanoi että 10 v. kuluttua ei enää bensa-autolla tee yhtään mitään. Tanskakin sähköistää autokantansa vuoteen 2011 mennessä, jolloin auto on enää väline siirtyä pisteestä A pisteeseen B.
Katsoin tuon ohjelman ja muistaakseni siinä oli puhetta, että ensimmäinen normaaliautojen kanssa täysin kilpailukykyinen sähköauto tulee Tanskan (ja jonkun toisen maan) markkinoille 2011. Tämä ei siis tarkoittane sitä että Tanskan autokanta on sähköistetty tuohon mennessä.
Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Ja jos joku katsoi A-Plus ohjelmaa eilen niin siinähän Osmo Soininvaara sanoi että 10 v. kuluttua ei enää bensa-autolla tee yhtään mitään. Tanskakin sähköistää autokantansa vuoteen 2011 mennessä, jolloin auto on enää väline siirtyä pisteestä A pisteeseen B.
Onko se sitten mielekästä tasapäistää kaikki? Onhan niin, että auto on myös monelle harrastus ja kiinnostuksen kohde. Jos autosta ja ajamisesta jotkut haluaa enemmän irti, kuin toiset niin sallittakoon se heille. Heillähän on myös varaa maksaa siitä.
Ei todellakaan pitäisi tasapäistää. Mutta kyllä tässä maassa on jokin pahasti pielessä, jos BMW Z4 Coupe 2.0 maksaa Saksassa käteisellä 32.500 euroa ja Suomessa on ohjehinta noin 60.000 e. Eikä hinta edes noussut 1.1.2008. Arvoperusteinen verotus on juuri tasapäistämistä. Mutta porukka vaan äänestää demareita ja vihreitä.
Sopiva autoharrastus olisi yksi kauppakassi ja yksi urheiluauto. Suljetut automarkkinat aiheuttaa kuitenkin sen että ne rahat laittaa mieluummin johonkin tuottavaan kiinni (tai mökkiin taikka sijoitusauntoon). Kai se kipuraja jossakin kulkee, vaikka auto olisikin harrastus.
Ja mitä TM:n palstaan tulee, niin on se kyllä aika merkillistä että varakkaat autonomistajat (á 70.000 e) jaksaa kinata jostakin hemmetin ohjaustuntumasta taikka kolmen desilitran kulutuserosta. Taikka automerkkien myynnistä.
Jos on laittanut autoon 70.000 euroa, niin voisi kuvitella että se kulutus olisi pienin murhe. Taikka se että onko auto nyt ehdottomasti se ns. premium.
Lisäksi kaikki tarinat ja jutut tulee muusta kuin todennettavissa olevasta lähteestä.
No, eihän asialle mitään voi.
Vielä noista todellisista autotarinoista. Muilla keskustelupalstoilla olen kyllä havainnut sen että autoa voi esitellä. Ei siellä kukaan hypi silmille tai pottuile. Ihan normaalia on se että joku kertoo vaikkapa uudessa autossa olleista vioista.
Mutta TM:n keskustelupalstalla kaikki on toisin. Täällä jopa varakkaat on haukkumassa muiden autoja, puhumattakaan muista kuin varakkaista. Täytyy nyt ainakin toivoa että tämä olisi vain suomalainen ilmiö.
Ja mitä TM:n palstaan tulee, niin on se kyllä aika merkillistä että varakkaat autonomistajat (á 70.000 e) jaksaa kinata jostakin hemmetin ohjaustuntumasta taikka kolmen desilitran kulutuserosta. Jos on laittanut autoon 70.000 euroa, niin voisi kuvitella että se kulutus olisi pienin murhe. Taikka se että onko auto nyt ehdottomasti se ns. premium.
Lisäksi kaikki tarinat ja jutut tulee muusta kuin todennettavissa olevasta lähteestä.
Saati sitten eräässäkin tapauksessa kaveri mainostaa omistavansa 60 t ja 70 t autot ja kirjoittamansa jutut tälle palstalle on kuin jonkin pahaisen räkänokka-kakaran kyhäelmiä, kun iskä on sanonut että Volvo on huono auto. Ko. kirjoittaja tuntenee piston sydämessään, jos tuntee, koska aika paatuneitahan nuo jotkin provoilijat taitaa olla ja vaan innostuvat, mitä enemmän heidän provojaan kehuu. No mikäs siinä, oman hauskuutensahan nuo "röllääjät" tälle palstalle tuovat.
Ja mitä TM:n palstaan tulee, niin on se kyllä aika merkillistä että varakkaat autonomistajat (á 70.000 e) jaksaa kinata jostakin hemmetin ohjaustuntumasta taikka kolmen desilitran kulutuserosta. Jos on laittanut autoon 70.000 euroa, niin voisi kuvitella että se kulutus olisi pienin murhe. Taikka se että onko auto nyt ehdottomasti se ns. premium.
Lisäksi kaikki tarinat ja jutut tulee muusta kuin todennettavissa olevasta lähteestä.
Saati sitten eräässäkin tapauksessa kaveri mainostaa omistavansa 60 t ja 70 t autot ja kirjoittamansa jutut tälle palstalle on kuin jonkin pahaisen räkänokka-kakaran kyhäelmiä, kun iskä on sanonut että Volvo on huono auto. Ko. kirjoittaja tuntenee piston sydämessään, jos tuntee, koska aika paatuneitahan nuo jotkin provoilijat taitaa olla ja vaan innostuvat, mitä enemmän heidän provojaan kehuu. No mikäs siinä, oman hauskuutensahan nuo "röllääjät" tälle palstalle tuovat.
Sinä voi vääntää ja kääntää noita puolustuspuheitasi miten haluat, voit myös yrittää kääntää juttuni provoiluksi jos se sinua lohduttaa, minä tiedän mistä puhun. En ole myöskään mainostanut yhtään mitään, totesin vaan oman tilanteeni kun alettiin räkänokaksi nimittelemään jokaista BMW:n puolesta puhujaa, en varmasti ole ainoa tällä palstalla joka omistaa keskimääräistä kalliimpia autoja.
Minulle sopii että ehdotatte ylläpidolle että keskustelu onnistuu ainoastaan omalla rekisterinumerolla, pistäkääs aloitetta eteenpäin, loppuu lippisten kaupustelu lyhyeen teikäläisiltä.
Jos Volle-kuski vetää jutuistani palkokasvin nenäänsä, hyvä niin, se osoittaa ainakin sen että Volle-kuski sisimmässään tietää olevansa väärässä noine iäikuisine linkki-listojensa kanssa, eihän niitä muuten tarvitsisi joka väliin tunkea.
Autossa ajettavuus on kaikkein tärkein ominaisuus, jos se ei toimi niin mitä helvettiä sillä autolla silloin tekee, yhtä hyvin voi mennä bussilla A:sta B:hen.
Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette.
Autossa ajettavuus on kaikkein tärkein ominaisuus, jos se ei toimi niin mitä helvettiä sillä autolla silloin tekee, yhtä hyvin voi mennä bussilla A:sta B:hen
Sitten pitänee tämän kansan autot tasapäistää! Kaikkien on saatava Bemari, koska minunkaan autollani ei siinä tapauksessa tee YHTÄÄN mitään!
Miten Rölli aiot edistää asiaa?
Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette.
Onneksi sinulla(-kaan) ei ole ainoa OIKEA mielipide...
Voisin kuvitella sinun väittävän minun autoani huonoksi ajettavaksi omasi rinnalla (jo lähtökohtaisesti, koska on varmaan puolet halvempi uutena kuin kumpikaan sinun autoistasi), mutta onko autoni totaalisen HUONO?
Riittääkö Suomessa BUSSEJA ENÄÄ meille osattomille??
"Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette."
Tässä kommentissa olet Rölli ihan oikeilla jäljillä, mutta yleistät aika reippaasti ja se herättää helposti vastarintaa. Vaikea sanoa kuka tietää mitä on hyvä ajettavuus. Ei 70keur vakioauto ole mikään tae että kaikki on huippua. TM:n testeissäkin S-mersut aliohjasi vuoristotiellä eikä tullut ominaisuuksista juuri pisteitä.
Tuo sinun kommenttisi ei ollut mitään Suomi24 tasoa niinkuin eräillä on mutta rakentavampaa olisi kun voisit esittää Volvon tyypin + vuosimallin mihin perustat ajatuksesi ja ainakin kertoisit ajaneesi autolla.
Minusta on turha heittää näitä yleiskommentteja, "Vollet löllyy" jos ei ole tietoa puhutaanko Amazon, 340, 440, 740, 850, V70 -99 vai S80 -08 Volvosta? Mutu-jutut, perintönä isältä pojalle tai veijo-esson baarissa -kuultuna ei juuri nosta keskustelun tasoa täällä, vaikka tasoa saa nykyisestä helpostikin nostettua.
Itse olen ajanut monellakin autolla ja esimerkkinä jäänyt mieleen pienet jenkkiautot (ajettuna siis lätäkön takana) jotka ihan oikeasti löllyy kulmasta kulmaan. Toisaalta esim. C5 vm. 2004 on aikas tunnoton ajettava. Tuttava osti juuri BMW520 (viimeisintä korimallia) jota pääsen koeajamaan kevään mittaan niin olen taas yhtä kokemusta rikkaampi.
Sinä voi vääntää ja kääntää noita puolustuspuheitasi miten haluat, voit myös yrittää kääntää juttuni provoiluksi jos se sinua lohduttaa, minä tiedän mistä puhun. En ole myöskään mainostanut yhtään mitään, totesin vaan oman tilanteeni kun alettiin räkänokaksi nimittelemään jokaista BMW:n puolesta puhujaa, en varmasti ole ainoa tällä palstalla joka omistaa keskimääräistä kalliimpia autoja.
Minulle sopii että ehdotatte ylläpidolle että keskustelu onnistuu ainoastaan omalla rekisterinumerolla, pistäkääs aloitetta eteenpäin, loppuu lippisten kaupustelu lyhyeen teikäläisiltä.
Jos Volle-kuski vetää jutuistani palkokasvin nenäänsä, hyvä niin, se osoittaa ainakin sen että Volle-kuski sisimmässään tietää olevansa väärässä noine iäikuisine linkki-listojensa kanssa, eihän niitä muuten tarvitsisi joka väliin tunkea.
Autossa ajettavuus on kaikkein tärkein ominaisuus, jos se ei toimi niin mitä helvettiä sillä autolla silloin tekee, yhtä hyvin voi mennä bussilla A:sta B:hen.
Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette.
Sitä niittää mitä kylvää. Aika turha on nyt enää yrittää kommenteilleen respektiä saada, kun uskottavuus on mennyt ajat sitten tuolla aloittamallasi kommentointi-linjalla. Jostainhan se kertoo, että kokee tietyn automerkin noin suureksi uhkaksi, että jaksaa vääntää siitä tuollaisia juttuja ja sitten mukamas itse omistaa 130 t edestä autoja.
Kalliita autoja täällä omistaa tosiasiassa varmaan aika harvat ja suurin osa taitaa olla kalliiden autojen "wannabe" omistajia ja keskustelu on lähinnä niistä haaveilua ja autolehtien juttujen vatvomista. Minäkin omistan muuten noin 60 t auton, mutta en siitä huolimatta ole täällä suuna päänä kirjoittelemassa vaikkapa jostain 25 t autoista kuinka surkeita ne on.
Olisihan se mukava, jos täälläkin edes joskus olisi asiallista keskustelua autoista, mutta se lienee turha toivo tällaisella palstalla, joka ei edellytä rekisteröitymistä. Mutta mennään sitten tämän palstan ehdoilla ja lauotaan herjoja puolin ja toisin muiden autoista, kun se on kerran sitä mitä halutaan.
Mielestäni ei ole normaalia käyttäytymistä se että on hihkumassa kuin kakara näihin erilaisiin nerokkaisiin keskustelunaloituksiin tällä TM:n palstalla. Vaikuttaa ihan ns. varttia vaille - kaverin touhuilta.
Eli alkaakin vaikuttaa varsin todennäköiseltä se teoria, ettei BMW vetoa niin sanottuihin älykköihin vaan lähinnä juntteihin.
Sitä niittää mitä kylvää. Aika turha on nyt enää yrittää kommenteilleen respektiä saada, kun uskottavuus on mennyt ajat sitten tuolla aloittamallasi kommentointi-linjalla. Jostainhan se kertoo, että kokee tietyn automerkin noin suureksi uhkaksi, että jaksaa vääntää siitä tuollaisia juttuja ja sitten mukamas itse omistaa 130 t edestä autoja.
Seli seli, minä ja moni muu tällä palstalla on väsynyt lukemaan noita Vollen mainoksia, ihme jos edes itse niihin uskot.
Kalliita autoja täällä omistaa tosiasiassa varmaan aika harvat ja suurin osa taitaa olla kalliiden autojen "wannabe" omistajia ja keskustelu on lähinnä niistä haaveilua ja autolehtien juttujen vatvomista. Minäkin omistan muuten noin 60 t auton, mutta en siitä huolimatta ole täällä suuna päänä kirjoittelemassa vaikkapa jostain 25 t autoista kuinka surkeita ne on.
En minä muita ole kommentoinut kuin näitä Volleen hurahtaneita, jotka jossain ihme joukkohurmiossa (vai monta nimimerkkiä ?) näitä juttuja tänne postailee, kertakaikkiaan kyllästyttää lukea noita ylistyksiä, mitään oikeaa asiaa ei ole vaan pelkkää mainostusta. Epäilen että jotain kytköksiä maahantuojan suuntaan löytyy...sen verran on fanaattista toimintaa.
Olisihan se mukava, jos täälläkin edes joskus olisi asiallista keskustelua autoista, mutta se lienee turha toivo tällaisella palstalla, joka ei edellytä rekisteröitymistä. Mutta mennään sitten tämän palstan ehdoilla ja lauotaan herjoja puolin ja toisin muiden autoista, kun se on kerran sitä mitä halutaan.
Lopeta se Vollen trollaaminen maailman parhaana tekeleenä, ehkä täällä sen jälkeen on jotain muutakin juttua.
Jorma L:
Puhutaan -07 S80 ja -08 V70, eli Vollen parhaimmistosta.
Kokemusta on Volvoista 142:sta alkaen, jokusen olen itse omistanutkin, kaikkia malleja enemmän tai vähemmän ajanut.
Jostainhan se kertoo, että kokee tietyn automerkin noin suureksi uhkaksi, että jaksaa vääntää siitä tuollaisia juttuja ja sitten mukamas itse omistaa 130 t edestä autoja.
Jos jonkun mielestä joku auto on paska, ei kai sitä uhaksi silloin koeta.
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
En missään nimessä ole diesel-guru, mutta ei minulla ole samanlaista pokkaa kuin sinulla väittää D5-moottoria laadukkaaksi tai hienostuneeksi. Ymmärrän kyllä, että sinua harmittaa Volvo-omistajana kritiikkini, mutta se nyt sattuu perustumaan noin kahden viikon ajokokemukseeni kyseisellä mallilla.
quote="andertz"]Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Hienoa Rölli-peikko, että kirjoitukseni kiinnostavat sinua tässä määrin. Kyseessä ei suinkaan ollut 90K euron neliveto-Audi ja todellinen kulutus on kaupunkiajossa ollut selkeästi tuon alle. Toisaalta kyseiselle autolle tulee vuodessa melko vähän kilometrejä. Ajan varsinkin pitemmät työajoni lähes poikkeuksetta BMW:lläni, joka on tässä tapauksessa työsuhdeautoni. Mikäli kateutesi määrä tästä vähenee, niin leikitään vaikka, että autoni ovat Toyota Corolla ja Toyota Yaris.
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
En missään nimessä ole diesel-guru, mutta ei minulla ole samanlaista pokkaa kuin sinulla väittää D5-moottoria laadukkaaksi tai hienostuneeksi. Ymmärrän kyllä, että sinua harmittaa Volvo-omistajana kritiikkini, mutta se nyt sattuu perustumaan noin kahden viikon ajokokemukseeni kyseisellä mallilla.
Kyllä sinulla on pokkaa kirjoittaa ihan kaikkea. Mahdoitko olla ihan selvinpäin viime yön postaustasi kirjoittaessasi. Taitaa olla turha väittää tähän mitään kun tuli jo selväksi ettei sinun mielestäsi alle 3000cc voi olla laadukas tai hienostunut, niissähän ei ole normaalisti yli 500Nm tai reilua 200hp. D5 ei häpeä yhtään näille noin 2000cc uusillekaan moottoreille joissa on lähes samat tehot. Jos D5 nyt sattuu olemaan vähän enemmän kuutioita tai on suhteessa moottorin kokoon vähemmän viritetty, ei se moottoria pilaa, minun mielestäni. V70 kokoisen auton (1704kg) kiihdyttäminen D5:lla 0-100km/h alle yhdeksään sekuntiin manuaaliaskilla osoittaa ettei kaikki voi olla pielessä.
[
Kyllä sinulla on pokkaa kirjoittaa ihan kaikkea. Mahdoitko olla ihan selvinpäin viime yön postaustasi kirjoittaessasi. Taitaa olla turha väittää tähän mitään kun tuli jo selväksi ettei sinun mielestäsi alle 3000cc voi olla laadukas tai hienostunut, niissähän ei ole normaalisti yli 500Nm tai reilua 200hp. D5 ei häpeä yhtään näille noin 2000cc uusillekaan moottoreille joissa on lähes samat tehot. Jos D5 nyt sattuu olemaan vähän enemmän kuutioita tai on suhteessa moottorin kokoon vähemmän viritetty, ei se moottoria pilaa, minun mielestäni. V70 kokoisen auton (1704kg) kiihdyttäminen D5:lla 0-100km/h alle yhdeksään sekuntiin manuaaliaskilla osoittaa ettei kaikki voi olla pielessä.
Ajattelin, että lopetan osaltani tämän keskustelun, mutta vielä yksi kommentti. Olet näköjään ottanut mielipiteestäni sen verran pahasti porot sieraimiin, ettet enää erota olennaisia seikkoja... En ole missään vaiheessa todennut, etteikö alle 200hv/500Nm voisi olla laadukas, hienostunut tms. Totesin, että Volvon D5:ltä nämä ominaisuudet puuttuvat. Olen kanssasi samaa mieltä myös siitä, että tiettyjen VW-konsernin dieseleiden kohdalla nämä ominaisuudet puuttuvat. Toisaalta se on jopa useiden Volvo-kauppiaiden kiroama fakta, että Volvolta puuttuu teho-diesel valikoimastaan. Jos et sinä sellaista halua, niin muutama muu voisi haluta... Sitä paitsi uudessa V70:ssä ajo-ominaisuudet ja alusta ovat mielestäni selkeästi onnistuneemmat kuin edeltäjässään. Vielä kun sen kanssa saataisin tehokkaampi diesel nelivedolla.
Seli seli, minä ja moni muu tällä palstalla on väsynyt lukemaan noita Vollen mainoksia, ihme jos edes itse niihin uskot. Lopeta se Vollen trollaaminen maailman parhaana tekeleenä, ehkä täällä sen jälkeen on jotain muutakin juttua.
Minusta tässä on kovasti sellaista "pata-kattilaa-soimaa" -efektiä ollut koko ajan. Toisaalta "katso-peiliin" -ilmiötä kaivattaisiin kanssa kovasti..
Sohastaanpa vielä hieman arkaa asiaa, minusta ainakin tuo uusi XC60 on todella tyylikäs auto ja vaikkei nuo Volvon 2,4d ja D5 koneet olekaan kaikkein pieniruokaisimpia tai tehokkaimpia niin hyviä koneita nekin ovat ja kuten Volvo jo ilmoitti ensi vuonna niistä tulee päivitetyt versiot(ainakin päästöjen suhteen). Ja Volvolle plussaa kilpailijaansa nähden ( Audi Q5 ) sitä ei tehdä Kiinassa. Miinuksena se että saman nelivetotekniikan saa uudessa Ford Kuga mallissa paljon halvemmalla ja minusta tuo Kuga on myös tyylikäs auto.
Miinuksena se että saman nelivetotekniikan saa uudessa Ford Kuga mallissa paljon halvemmalla
Njaa. Näinhän se on, mutta tuossa nelivetotekniikassa ei olekaan hurraamista. Ainakin mitä tulee lehdistä luettuun Kugan kohdalla. Volvon moottorit on nyky mittapuulla surkeita. Mitäs sitä silottelemaan. Kilpailijat tarjoaa suuremman tehon ja väännön pienemmillä koneilla ja pienemmällä (kokonais) kulutuksella.
Esimerkkinä voitanee ottaa X3 2.0dA. 0-100kmh 9.2sek ja yhdistetty kulutus 6.7l/100km. Efficient dynamics.
Mitäs huonoa Volvon ja Fordin käyttämässä viimeisimmän sukupolven Haldex järjestelmässä oikein on ? BMW:n koneet ovat kyllä tehokkaita mutta eivät pääse todellisuudessa lähellekään valmistajan lupaamia kulutuslukemia kuten ollaan voitu lukea monesta lehdestä, mutta ovat silti kylläkin taloudellisia moottoreita. Miten lie sitten noiden uusien BMW:n koneiden kestävyys pitemmän päälle, sitähän ei tietenkään tarvitse miettiä jos vaihtaa autoa parin vuoden tai alle 100 000 km välein. Mutta en halua missään nimessä haukkua BMW:tä koska se on yhtenä vaihtoehtona minun seuraavaksi autoksi mutta silti minusta BMW:t ovat edelleen ylihintaisia varsinkin kun ruvetaan varustelemaan autoa hiukan paremmin.
Ei pääse Volvonkaan koneet "luvattuihin", eli EU syklillä mitattuihin lukemiin.
Olin väärässä nelivedon suhteen. En tiennyt, että autoihin tulee Haldex-4. Seison korjattuna ja pahoittelen typerää kommenttia. Haldezin neljäs sukupolvi on rinnastettavissa Mitsun EVO:n vetotapaan, taikka BMW:n X-driveen joten todella toimivaa tekniikkaan pitäis olla.
Tuo kestävyysjossittelu on mielestäni ihan turhaa hommaa. Ei voi etukäteen mennä tyrmäämään uutta tekniikkaa vain siksi, että se on tehokasta ja taloudellisempaa. Se voi ihan yhtä hyvin olla myös kestävämpää. Aika näyttää.
BMW:t on tosiaan erittäin kalliita, mutta kaikesta huolimatta hyviä ja haluttavia, kuten mittaukset vuosi toisen jälkeen osoittavat.
Mullakin on mielessä, että seuraava auto vois olla vaikkapa juuri tuo X3 2.0dA. Mutta vasta vuoden - parin jälkeen, kunhan kyseistä mallia saa hyvin varusteltuna, vähän ajettuna alle 50k. Tuontihommiksi mennenee, mutta aivan sama. Eipä ois eka kerta.
Menee ohi, sorry. Mutta pakke kertoa, että kun tätä nykyistä autoa ennen haeskeltiin cittaria hyvillä ajo-ominaisuuksilla, niin BMW jäi loppupelissä pois laskuista 2-litraisen automaatin puuttumisen ja isompien koneiden hinnoittelun vuoksi.
Siinä on oikeastaan (mun mielipide) tähän saakka ainoa "cittari" jossa on oikeasti aikalailla normaalin henkilömallin ajettavuus, kohtuu maavaralla ja hyvällä nelivedolla - kuorrutettuna miellyttävällä ja laadukkaalla sisustuksella.
Volvo voisi laittaa tällaisen lisävarusteeksi:
http://www.guardian.co.uk/science/2005/jun/14/uknews
Muuten varmaan ihan ok kuljetin, mutta se on jo uutena ajasta jäljessä, keulalla iso ja kohtuullisen reippaasti kuluttava moottori, autolla painoa varmasti tarpeeksi ja vastineeksi tästä saa saman turvallisuuden kun muissakin perheautoissa. Maastoon ei uskalla mennä koska helmapelteihin voi tulla lommoja ja auto voi jäädä jumiin. Mikä näissä ns. maastureissa on se juttu joka oikeuttaa niitten olemassa olon ? Järjellä ajatellen ei tule mieleen yhtään.
Jorma L:
Älä Jortsu-reppana tällä tavalla hermostu. Ajat pian Göteborgin/Gentin traktorillasi ulos tieltä. Joudun tuottamaan sinulle katkeran pettymyksen: ajan bensakoneella varustetulla neliveto-Audilla, johon olen erittäin tyytyväinen. Se on ostettu ihan rehellisesti ansaituilla rahoilla, eikä hintakaan ollut se noin 82K euroa kuten joku toinen jakomäkeläinen tuossa väitti. Toivotan sinulle antoisia ajohetkiä autosi kanssa. Jos tosiaankin joskus ajelet Volvon dieselillä, älä pidä ikkunoita auki. Korvatulpatkaan eivät olisi pahitteeksi. Anteeksi, että olin kanssasi eri mieltä. Eihän se tässä maassa sovi...
Jyy. Nämä kulutusasiat tulee aina vahvistuttaa täällä suomi24.fi - palstalla, koska yleensä täällä tiedetään asiat parhaiten.
Täällä on luettu "BMW Efficient Dynamics" ja "Stop and Go." En suinkaan väitä tällä, että putputtaajat olisivat jotenkin langenneet mainosmiesten pauloihin, tämmöinen teoreettinen mahdollisuus toki on olemassa.
Siis vaikken suinkaan väitä sitä, että kulutusarviot perustuisivat autoa omistamattomien osalta mutuun, niin tästä huolimatta rohkenen esitellä arvoisalle juhlaväelle Ruotsin AMS:n 12.000 henkilön autokulutuskyselun koskien autovuosimalleja 2005 - 2007. Autojen omistajat ovat siis arvioineet oman autonsa kulutuksen.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=72353
Niin, 26 auton listalla Volvo sijoittuu sijalle 16.
Esimerkkipoimintoja:
BMW 71
Audi 68
Volkswagen 67
Mazda 66
Volvo 63
Nissan 55
Vaikken taaskaan uskaltaisi sanoa tätä arviotani valioyksilöistä koostuvalle saksalaisryhmittymälle, joka siis aina perustaa havaintonsa tieteellisesti todennettavissa oleviin tosiseikkoihin eikä koskaan suinkaan toisen käden tietouteen, niin voidaanko tuon tutkimuksen perusteella mahdollisesti arvioida asiaa sillä tavoin, että valioyksilöiden arviot autojen välisistä kulutuseroista olisivat jossakin määrin yliammuttuja, ottaen huomioon tuo 12.000 ihmisen otannan sisältävä tutkimustulos.
Yleensähän asetelma on sellainen, että Volvon kulutusta on arvioimassa vähintään 12 henkilön autoa koskaan omistamaton raati vastassa yksi ainokainen Volvo-ressukka, joka on uskaltautunut palstalle.
Nimittäin otanta on sen verran laaja, että vaikka vastassa olisi tohtori Mengele, niin voisi olettaa, että tutkimus antaisi oikean kuvan autojen kulutuseroista todellisuudessa. Jos tutkimus olisi väärä, niin silloin valioyksilön pitäisi osoittaa toteen, että Volvon omistajat ovat järjestelmällisesti ilmoittaneet väärin oman autonsa kulutuksen, jota asiaa pidän varsin epäuskottavana.
Samoja viitteitä pienistä kulutuseroista antavat Pohjoismaissa tehdyt testit.
andertz:
Toivottavasti et oikeasti luule että argumetissasi oli mitään järkeä, että kuvasit palstan tilannetta millään tavalla järkevästi tai olit millään tavalla hauska.
Täysi huti koko yritys.
putput
Miten niin huti ?
Sehän oli vain kuvaus palstan rappioituneesta tilasta. Olet tosin itse petrannut viime aikoina, mistä annan hyväksynnän.
Jos sitä kulutus-asiaa haluaa pohtia, niin kyllä argumentit on perustettava todellisiin havaintoihin ja tutkimuksiin. Mielestäni tuo AMS:in kyselytulos vastannee melko hyvin uudehkojen autojen kulutustilannetta. Bemarihan siinä on kärjessä. Tulos ei ole riippuvainen esimerkiksi lehden toimittajien arvioista. Kerrankin minusta hyvää työtä AMS:ltä, eikä tuo suinkaan ole ainoa lähde, oli vain helposti saatavilla. Tuulilasissa on ollut juttua jne.
Eikä minusta nuo olettamani ns. automiesten ajattelukyvystä ja argumentointitavasta ole mitenkään yliammuttuja. Katso nyt vaikka viime päivien siteerauksia.
Voisitko vielä kertoa minkä vuoksi Volvon markkinaosuus on kohonnut Suomessa puoli prossaa, palstan tietäjien mukaanhan auto on saastuttava. Kaiken järjen mukaan Co2-uudistus karsisi pois kaikki saasteautot.
andertz:
Sinä voit rauhassa räksyttää vaikka maailman tappiin asti Vollen kulutuksesta, päästömittaus on kaikille sama:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Miten+henkil%C3%B6autojen+EU-normikulutukset+mitataan/HL20050416SI1AL03pta
Eikä Vollen tulevaisuuskaan kovin vihreältä näytä:
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article76735.ece
AWD:
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Ja jos joku katsoi A-Plus ohjelmaa eilen niin siinähän Osmo Soininvaara sanoi että 10 v. kuluttua ei enää bensa-autolla tee yhtään mitään. Tanskakin sähköistää autokantansa vuoteen 2011 mennessä, jolloin auto on enää väline siirtyä pisteestä A pisteeseen B.
andertz:
Kerrankin samaa mieltä:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4693,50#m60216
andertz:
Katsoin tuon ohjelman ja muistaakseni siinä oli puhetta, että ensimmäinen normaaliautojen kanssa täysin kilpailukykyinen sähköauto tulee Tanskan (ja jonkun toisen maan) markkinoille 2011. Tämä ei siis tarkoittane sitä että Tanskan autokanta on sähköistetty tuohon mennessä.
andertz:
MMS
Ei todellakaan pitäisi tasapäistää. Mutta kyllä tässä maassa on jokin pahasti pielessä, jos BMW Z4 Coupe 2.0 maksaa Saksassa käteisellä 32.500 euroa ja Suomessa on ohjehinta noin 60.000 e. Eikä hinta edes noussut 1.1.2008. Arvoperusteinen verotus on juuri tasapäistämistä. Mutta porukka vaan äänestää demareita ja vihreitä.
Sopiva autoharrastus olisi yksi kauppakassi ja yksi urheiluauto. Suljetut automarkkinat aiheuttaa kuitenkin sen että ne rahat laittaa mieluummin johonkin tuottavaan kiinni (tai mökkiin taikka sijoitusauntoon). Kai se kipuraja jossakin kulkee, vaikka auto olisikin harrastus.
Ja mitä TM:n palstaan tulee, niin on se kyllä aika merkillistä että varakkaat autonomistajat (á 70.000 e) jaksaa kinata jostakin hemmetin ohjaustuntumasta taikka kolmen desilitran kulutuserosta. Taikka automerkkien myynnistä.
Jos on laittanut autoon 70.000 euroa, niin voisi kuvitella että se kulutus olisi pienin murhe. Taikka se että onko auto nyt ehdottomasti se ns. premium.
Lisäksi kaikki tarinat ja jutut tulee muusta kuin todennettavissa olevasta lähteestä.
No, eihän asialle mitään voi.
Vielä noista todellisista autotarinoista. Muilla keskustelupalstoilla olen kyllä havainnut sen että autoa voi esitellä. Ei siellä kukaan hypi silmille tai pottuile. Ihan normaalia on se että joku kertoo vaikkapa uudessa autossa olleista vioista.
Mutta TM:n keskustelupalstalla kaikki on toisin. Täällä jopa varakkaat on haukkumassa muiden autoja, puhumattakaan muista kuin varakkaista. Täytyy nyt ainakin toivoa että tämä olisi vain suomalainen ilmiö.
andertz:
Saati sitten eräässäkin tapauksessa kaveri mainostaa omistavansa 60 t ja 70 t autot ja kirjoittamansa jutut tälle palstalle on kuin jonkin pahaisen räkänokka-kakaran kyhäelmiä, kun iskä on sanonut että Volvo on huono auto. Ko. kirjoittaja tuntenee piston sydämessään, jos tuntee, koska aika paatuneitahan nuo jotkin provoilijat taitaa olla ja vaan innostuvat, mitä enemmän heidän provojaan kehuu. No mikäs siinä, oman hauskuutensahan nuo "röllääjät" tälle palstalle tuovat.
A-utoilija:
Sinä voi vääntää ja kääntää noita puolustuspuheitasi miten haluat, voit myös yrittää kääntää juttuni provoiluksi jos se sinua lohduttaa, minä tiedän mistä puhun. En ole myöskään mainostanut yhtään mitään, totesin vaan oman tilanteeni kun alettiin räkänokaksi nimittelemään jokaista BMW:n puolesta puhujaa, en varmasti ole ainoa tällä palstalla joka omistaa keskimääräistä kalliimpia autoja.
Minulle sopii että ehdotatte ylläpidolle että keskustelu onnistuu ainoastaan omalla rekisterinumerolla, pistäkääs aloitetta eteenpäin, loppuu lippisten kaupustelu lyhyeen teikäläisiltä.
Jos Volle-kuski vetää jutuistani palkokasvin nenäänsä, hyvä niin, se osoittaa ainakin sen että Volle-kuski sisimmässään tietää olevansa väärässä noine iäikuisine linkki-listojensa kanssa, eihän niitä muuten tarvitsisi joka väliin tunkea.
Autossa ajettavuus on kaikkein tärkein ominaisuus, jos se ei toimi niin mitä helvettiä sillä autolla silloin tekee, yhtä hyvin voi mennä bussilla A:sta B:hen.
Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette.
Rölli:
Autossa ajettavuus on kaikkein tärkein ominaisuus, jos se ei toimi niin mitä helvettiä sillä autolla silloin tekee, yhtä hyvin voi mennä bussilla A:sta B:hen
Sitten pitänee tämän kansan autot tasapäistää! Kaikkien on saatava Bemari, koska minunkaan autollani ei siinä tapauksessa tee YHTÄÄN mitään!
Miten Rölli aiot edistää asiaa?
Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette.
Onneksi sinulla(-kaan) ei ole ainoa OIKEA mielipide...
Voisin kuvitella sinun väittävän minun autoani huonoksi ajettavaksi omasi rinnalla (jo lähtökohtaisesti, koska on varmaan puolet halvempi uutena kuin kumpikaan sinun autoistasi), mutta onko autoni totaalisen HUONO?
Riittääkö Suomessa BUSSEJA ENÄÄ meille osattomille??
"Jos ihminen ei tiedä tai ymmärrä mitä hyvä ajettavuus tarkoittaa niin miksi edes ottaa keskusteluun osaa, tätä asiaa minä en puolestani ymmärrä. Silloin kun tullaan väittämään että neljän pyörän ympärillä löllyvä Volle on hyvä ajaa, ainakin minä kerron oman mielipiteeni surutta, piditte siitä tai ette."
Tässä kommentissa olet Rölli ihan oikeilla jäljillä, mutta yleistät aika reippaasti ja se herättää helposti vastarintaa. Vaikea sanoa kuka tietää mitä on hyvä ajettavuus. Ei 70keur vakioauto ole mikään tae että kaikki on huippua. TM:n testeissäkin S-mersut aliohjasi vuoristotiellä eikä tullut ominaisuuksista juuri pisteitä.
Tuo sinun kommenttisi ei ollut mitään Suomi24 tasoa niinkuin eräillä on mutta rakentavampaa olisi kun voisit esittää Volvon tyypin + vuosimallin mihin perustat ajatuksesi ja ainakin kertoisit ajaneesi autolla.
Minusta on turha heittää näitä yleiskommentteja, "Vollet löllyy" jos ei ole tietoa puhutaanko Amazon, 340, 440, 740, 850, V70 -99 vai S80 -08 Volvosta? Mutu-jutut, perintönä isältä pojalle tai veijo-esson baarissa -kuultuna ei juuri nosta keskustelun tasoa täällä, vaikka tasoa saa nykyisestä helpostikin nostettua.
Itse olen ajanut monellakin autolla ja esimerkkinä jäänyt mieleen pienet jenkkiautot (ajettuna siis lätäkön takana) jotka ihan oikeasti löllyy kulmasta kulmaan. Toisaalta esim. C5 vm. 2004 on aikas tunnoton ajettava. Tuttava osti juuri BMW520 (viimeisintä korimallia) jota pääsen koeajamaan kevään mittaan niin olen taas yhtä kokemusta rikkaampi.
Palaillaan taas.
Rölli:
Sitä niittää mitä kylvää. Aika turha on nyt enää yrittää kommenteilleen respektiä saada, kun uskottavuus on mennyt ajat sitten tuolla aloittamallasi kommentointi-linjalla. Jostainhan se kertoo, että kokee tietyn automerkin noin suureksi uhkaksi, että jaksaa vääntää siitä tuollaisia juttuja ja sitten mukamas itse omistaa 130 t edestä autoja.
Kalliita autoja täällä omistaa tosiasiassa varmaan aika harvat ja suurin osa taitaa olla kalliiden autojen "wannabe" omistajia ja keskustelu on lähinnä niistä haaveilua ja autolehtien juttujen vatvomista. Minäkin omistan muuten noin 60 t auton, mutta en siitä huolimatta ole täällä suuna päänä kirjoittelemassa vaikkapa jostain 25 t autoista kuinka surkeita ne on.
Olisihan se mukava, jos täälläkin edes joskus olisi asiallista keskustelua autoista, mutta se lienee turha toivo tällaisella palstalla, joka ei edellytä rekisteröitymistä. Mutta mennään sitten tämän palstan ehdoilla ja lauotaan herjoja puolin ja toisin muiden autoista, kun se on kerran sitä mitä halutaan.
Rölli
Mielestäni ei ole normaalia käyttäytymistä se että on hihkumassa kuin kakara näihin erilaisiin nerokkaisiin keskustelunaloituksiin tällä TM:n palstalla. Vaikuttaa ihan ns. varttia vaille - kaverin touhuilta.
Eli alkaakin vaikuttaa varsin todennäköiseltä se teoria, ettei BMW vetoa niin sanottuihin älykköihin vaan lähinnä juntteihin.
A-utoilija:
Seli seli, minä ja moni muu tällä palstalla on väsynyt lukemaan noita Vollen mainoksia, ihme jos edes itse niihin uskot.
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4923
En minä muita ole kommentoinut kuin näitä Volleen hurahtaneita, jotka jossain ihme joukkohurmiossa (vai monta nimimerkkiä ?) näitä juttuja tänne postailee, kertakaikkiaan kyllästyttää lukea noita ylistyksiä, mitään oikeaa asiaa ei ole vaan pelkkää mainostusta. Epäilen että jotain kytköksiä maahantuojan suuntaan löytyy...sen verran on fanaattista toimintaa.
Lopeta se Vollen trollaaminen maailman parhaana tekeleenä, ehkä täällä sen jälkeen on jotain muutakin juttua.
Jorma L:
Puhutaan -07 S80 ja -08 V70, eli Vollen parhaimmistosta.
Kokemusta on Volvoista 142:sta alkaen, jokusen olen itse omistanutkin, kaikkia malleja enemmän tai vähemmän ajanut.
A-utoilija:
Jos jonkun mielestä joku auto on paska, ei kai sitä uhaksi silloin koeta.
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
En missään nimessä ole diesel-guru, mutta ei minulla ole samanlaista pokkaa kuin sinulla väittää D5-moottoria laadukkaaksi tai hienostuneeksi. Ymmärrän kyllä, että sinua harmittaa Volvo-omistajana kritiikkini, mutta se nyt sattuu perustumaan noin kahden viikon ajokokemukseeni kyseisellä mallilla.
quote="andertz"]Minusta AWD:n kommentit on aina hyviä - tarvitsemme lisää sellaisia kirjoittajia joilla on kallis 90.000 euron nelivetoaudi (kuluttaa 18,4 litraa per 100 km) sekä tuota mainiota saksalaista itseironiaa - sitähän tältä palstalta löytyy muutenkin ihan roppakaupalla ! Varsinkin bemarinteilta.
Kerrankin samaa mieltä:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4693,50#m60216
Hienoa Rölli-peikko, että kirjoitukseni kiinnostavat sinua tässä määrin. Kyseessä ei suinkaan ollut 90K euron neliveto-Audi ja todellinen kulutus on kaupunkiajossa ollut selkeästi tuon alle. Toisaalta kyseiselle autolle tulee vuodessa melko vähän kilometrejä. Ajan varsinkin pitemmät työajoni lähes poikkeuksetta BMW:lläni, joka on tässä tapauksessa työsuhdeautoni. Mikäli kateutesi määrä tästä vähenee, niin leikitään vaikka, että autoni ovat Toyota Corolla ja Toyota Yaris.
AWD:
Kiitos AWD erittäin fiksusta kannanotostasi. Kirjoituksesi perusteella olet todellinen diesel-guru, jonka mielipiteitä kannattaa kaikkien lukea syvällä hartaudella.
En missään nimessä ole diesel-guru, mutta ei minulla ole samanlaista pokkaa kuin sinulla väittää D5-moottoria laadukkaaksi tai hienostuneeksi. Ymmärrän kyllä, että sinua harmittaa Volvo-omistajana kritiikkini, mutta se nyt sattuu perustumaan noin kahden viikon ajokokemukseeni kyseisellä mallilla.
Kyllä sinulla on pokkaa kirjoittaa ihan kaikkea. Mahdoitko olla ihan selvinpäin viime yön postaustasi kirjoittaessasi. Taitaa olla turha väittää tähän mitään kun tuli jo selväksi ettei sinun mielestäsi alle 3000cc voi olla laadukas tai hienostunut, niissähän ei ole normaalisti yli 500Nm tai reilua 200hp. D5 ei häpeä yhtään näille noin 2000cc uusillekaan moottoreille joissa on lähes samat tehot. Jos D5 nyt sattuu olemaan vähän enemmän kuutioita tai on suhteessa moottorin kokoon vähemmän viritetty, ei se moottoria pilaa, minun mielestäni. V70 kokoisen auton (1704kg) kiihdyttäminen D5:lla 0-100km/h alle yhdeksään sekuntiin manuaaliaskilla osoittaa ettei kaikki voi olla pielessä.
Jorma L:
Ajattelin, että lopetan osaltani tämän keskustelun, mutta vielä yksi kommentti. Olet näköjään ottanut mielipiteestäni sen verran pahasti porot sieraimiin, ettet enää erota olennaisia seikkoja... En ole missään vaiheessa todennut, etteikö alle 200hv/500Nm voisi olla laadukas, hienostunut tms. Totesin, että Volvon D5:ltä nämä ominaisuudet puuttuvat. Olen kanssasi samaa mieltä myös siitä, että tiettyjen VW-konsernin dieseleiden kohdalla nämä ominaisuudet puuttuvat. Toisaalta se on jopa useiden Volvo-kauppiaiden kiroama fakta, että Volvolta puuttuu teho-diesel valikoimastaan. Jos et sinä sellaista halua, niin muutama muu voisi haluta... Sitä paitsi uudessa V70:ssä ajo-ominaisuudet ja alusta ovat mielestäni selkeästi onnistuneemmat kuin edeltäjässään. Vielä kun sen kanssa saataisin tehokkaampi diesel nelivedolla.
Seli seli, minä ja moni muu tällä palstalla on väsynyt lukemaan noita Vollen mainoksia, ihme jos edes itse niihin uskot. Lopeta se Vollen trollaaminen maailman parhaana tekeleenä, ehkä täällä sen jälkeen on jotain muutakin juttua.
Minusta tässä on kovasti sellaista "pata-kattilaa-soimaa" -efektiä ollut koko ajan. Toisaalta "katso-peiliin" -ilmiötä kaivattaisiin kanssa kovasti..
Sohastaanpa vielä hieman arkaa asiaa, minusta ainakin tuo uusi XC60 on todella tyylikäs auto ja vaikkei nuo Volvon 2,4d ja D5 koneet olekaan kaikkein pieniruokaisimpia tai tehokkaimpia niin hyviä koneita nekin ovat ja kuten Volvo jo ilmoitti ensi vuonna niistä tulee päivitetyt versiot(ainakin päästöjen suhteen). Ja Volvolle plussaa kilpailijaansa nähden ( Audi Q5 ) sitä ei tehdä Kiinassa. Miinuksena se että saman nelivetotekniikan saa uudessa Ford Kuga mallissa paljon halvemmalla ja minusta tuo Kuga on myös tyylikäs auto.
Njaa. Näinhän se on, mutta tuossa nelivetotekniikassa ei olekaan hurraamista. Ainakin mitä tulee lehdistä luettuun Kugan kohdalla. Volvon moottorit on nyky mittapuulla surkeita. Mitäs sitä silottelemaan. Kilpailijat tarjoaa suuremman tehon ja väännön pienemmillä koneilla ja pienemmällä (kokonais) kulutuksella.
Esimerkkinä voitanee ottaa X3 2.0dA. 0-100kmh 9.2sek ja yhdistetty kulutus 6.7l/100km. Efficient dynamics.
Mitäs huonoa Volvon ja Fordin käyttämässä viimeisimmän sukupolven Haldex järjestelmässä oikein on ? BMW:n koneet ovat kyllä tehokkaita mutta eivät pääse todellisuudessa lähellekään valmistajan lupaamia kulutuslukemia kuten ollaan voitu lukea monesta lehdestä, mutta ovat silti kylläkin taloudellisia moottoreita. Miten lie sitten noiden uusien BMW:n koneiden kestävyys pitemmän päälle, sitähän ei tietenkään tarvitse miettiä jos vaihtaa autoa parin vuoden tai alle 100 000 km välein. Mutta en halua missään nimessä haukkua BMW:tä koska se on yhtenä vaihtoehtona minun seuraavaksi autoksi mutta silti minusta BMW:t ovat edelleen ylihintaisia varsinkin kun ruvetaan varustelemaan autoa hiukan paremmin.
Ei pääse Volvonkaan koneet "luvattuihin", eli EU syklillä mitattuihin lukemiin.
Olin väärässä nelivedon suhteen. En tiennyt, että autoihin tulee Haldex-4. Seison korjattuna ja pahoittelen typerää kommenttia. Haldezin neljäs sukupolvi on rinnastettavissa Mitsun EVO:n vetotapaan, taikka BMW:n X-driveen joten todella toimivaa tekniikkaan pitäis olla.
Tuo kestävyysjossittelu on mielestäni ihan turhaa hommaa. Ei voi etukäteen mennä tyrmäämään uutta tekniikkaa vain siksi, että se on tehokasta ja taloudellisempaa. Se voi ihan yhtä hyvin olla myös kestävämpää. Aika näyttää.
BMW:t on tosiaan erittäin kalliita, mutta kaikesta huolimatta hyviä ja haluttavia, kuten mittaukset vuosi toisen jälkeen osoittavat.
Mullakin on mielessä, että seuraava auto vois olla vaikkapa juuri tuo X3 2.0dA. Mutta vasta vuoden - parin jälkeen, kunhan kyseistä mallia saa hyvin varusteltuna, vähän ajettuna alle 50k. Tuontihommiksi mennenee, mutta aivan sama. Eipä ois eka kerta.
Menee ohi, sorry. Mutta pakke kertoa, että kun tätä nykyistä autoa ennen haeskeltiin cittaria hyvillä ajo-ominaisuuksilla, niin BMW jäi loppupelissä pois laskuista 2-litraisen automaatin puuttumisen ja isompien koneiden hinnoittelun vuoksi.
Siinä on oikeastaan (mun mielipide) tähän saakka ainoa "cittari" jossa on oikeasti aikalailla normaalin henkilömallin ajettavuus, kohtuu maavaralla ja hyvällä nelivedolla - kuorrutettuna miellyttävällä ja laadukkaalla sisustuksella.
Ainut cittari jonka vaimo ois hyväksynyt...