Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
1679111221
  • tracktest:


    Lähdit peesaamaan Derrick nimimerkkiä vaikka tiedät miten tuo käyttäytyy ja usein myös tahallaan provosoi ja trollaa.


    Eihän täällä muita olekaan, ainakaan jos on sinuun uskominen.

      
  • Enpä olisi IKINÄ uskonut edes nettipalstalla minkään porukan olevan noin sekaisin päästään. Uskomatonta.



    Eikö yhtään hävetä olla noin psykopaattisen maanisesti vain ajamassa jotain 'omaa voittoa ja dominointia' vailla minkäänlaista pienintäkään oikeata välittämistä 'keskustelunaiheesta'? Eihän täällä ole mitään merkitystä sanoilla ja sillä mitä joku muu kirjoittaa. Yhtä hyvin kuin keksimänne 'taistelutekstit' niin voisitte heitellä ulosteita.



    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä se että repesitte sitten totaalisen holtittomasti sekoilemaan TASAN SITÄ mistä esim. minä ensimmäisen viestini kirjoitin ja mitä muutkin ihmettelivät! Paitsi että veitte asian vielä pidempiin sfääreihin kuin ikinä olisin voinut kuvitella! Teille ei siis todellakaan taida olla mitään väliä MITÄ joku muu kirjoittaa koska ette sitä noteeraa, ymmärrä, ette välitä tai jopa väitätte tasan päinvastaista lukeneenne!?



    Lukekaa se ensimmäinen viestini uudelleen ja kertokaa miksi SIIHEN VASTAUKSENNE on päinvastaisten asioiden ja olemattomien, itse keksimienne juttujen vastainen taistelu MIELETTÖMÄLLÄ RAIVOLLA!!? Miksi menitte täysin sekaisin vain siitä että:

    1) Moni on sitä mieltä että uusi XC90 on muotoilullisesti hyvin samankaltainen kuin vanha

    2) Monilla markkina-alueilla ylipäänsä, sekä erityisesti painavien autojen ja SUVien koneiksi toivotaan vähintään V6, usein vähintään V8 -koneita. Kuten tuon suorilla kilpailijoilla on tarjolla



    Miksi tuo oli maailmanloppu ja niin kamalaa ettette ole edes kyenneet enää lukemaan Suomen kieltä ja pysymään todellisuudessa?



    Voit Ajatelija2013 tottakai jatkaa tuota sekoilua jos haluat, sitä ei mikään moderaattori täällä näytä estävän. Uhku ja puhku sitä samaa jankkausta ja keksi yhä vaan jotain omasta päästä muka-vastaukseksi muille, väistele taas kaikki muiden oikeat argumentit ja keksi omia tilalle, ole kuin ne epämiellyttävät vasta-argumentit eivät olisi koskaan olleetkaan olemassa. Sinä haluat päästä julistamaan sinun mielipiteesi viimeisenä sanana etkä näköjään lopeta ennenkuin se onnistuu. Etkä kaihda mitään keinoja jotta pääsisit siihen.



    Ollaan jo kuultu mm. että sinä olet sitä mieltä että 'ihan just maailma muuttuu' ja kaikki haluaa NIMENOMAAN Volvon ratkaisun (koska sehän on se 'hybridein' vaihtoehto maailmassa ja kulutusten vähentämiseksi ympäristötietoiset eivät vältäkään jättimäisiä SUVeja jostain syystä...) ja Volvolla on uniikki asiakaskunta joka haluaa TASAN tuollaisen XC90:n. Kuultiin siis tuo jo. Se on nyt tullut monella eri tavalla ja moneen kertaan nähtyä. Ole tuohon sinun omaan todellisuuteen tyytyväinen vaan, mutta ÄLÄ YRITÄ TUHOTA KESKUSTELUA TOTAALISESTI kun muut vasta-argumentoivat ja tuovat omia näkökohtia sekä mielipiteitään esiin! Jos muut murentavat lukuisin perustelluin argumentein sinun itse keksimäsi 'maailman tolan' tai vain esittävät oman mielipiteensä kokemustensa pohjalta, niin älä mene sekaisin päästä ja hyökkää heitä vastaan silmittömästi mob-mentalityllä sekä kiusaustaktiikoilla.

      
  • ritsa:


    Ford ainakin panostaa tilavuuden pienentämiseen isossakin luokassa, eikä se ole yksin.

    http://www.equipmentworld.com/displacement-replacement-how-the-2015-f-150s-2-7l-ecoboost-packs-v8-power-into-a-v6-frame/




    Toimittaja on tainnut torkahdella kalvosulkeisissa: He also directed our attention to the twin turbos and how they are mounted directly to the exhaust manifolds.

      
  • Putput:

    Enpä olisi IKINÄ uskonut edes nettipalstalla minkään porukan olevan noin sekaisin päästään. Uskomatonta.

    Eikö yhtään hävetä olla noin psykopaattisen maanisesti vain ajamassa jotain 'omaa voittoa ja dominointia' vailla minkäänlaista pienintäkään oikeata välittämistä 'keskustelunaiheesta'? Eihän täällä ole mitään merkitystä sanoilla ja sillä mitä joku muu kirjoittaa. Yhtä hyvin kuin keksimänne 'taistelutekstit' niin voisitte heitellä ulosteita.

    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä se että repesitte sitten totaalisen holtittomasti sekoilemaan TASAN SITÄ mistä esim. minä ensimmäisen viestini kirjoitin ja mitä muutkin ihmettelivät! Paitsi että veitte asian vielä pidempiin sfääreihin kuin ikinä olisin voinut kuvitella! Teille ei siis todellakaan taida olla mitään väliä MITÄ joku muu kirjoittaa koska ette sitä noteeraa, ymmärrä, ette välitä tai jopa väitätte tasan päinvastaista lukeneenne!?

    Lukekaa se ensimmäinen viestini uudelleen ja kertokaa miksi SIIHEN VASTAUKSENNE on päinvastaisten asioiden ja olemattomien, itse keksimienne juttujen vastainen taistelu MIELETTÖMÄLLÄ RAIVOLLA!!? Miksi menitte täysin sekaisin vain siitä että:
    1) Moni on sitä mieltä että uusi XC90 on muotoilullisesti hyvin samankaltainen kuin vanha
    2) Monilla markkina-alueilla ylipäänsä, sekä erityisesti painavien autojen ja SUVien koneiksi toivotaan vähintään V6, usein vähintään V8 -koneita. Kuten tuon suorilla kilpailijoilla on tarjolla

    Miksi tuo oli maailmanloppu ja niin kamalaa ettette ole edes kyenneet enää lukemaan Suomen kieltä ja pysymään todellisuudessa?

    Voit Ajatelija2013 tottakai jatkaa tuota sekoilua jos haluat, sitä ei mikään moderaattori täällä näytä estävän. Uhku ja puhku sitä samaa jankkausta ja keksi yhä vaan jotain omasta päästä muka-vastaukseksi muille, väistele taas kaikki muiden oikeat argumentit ja keksi omia tilalle, ole kuin ne epämiellyttävät vasta-argumentit eivät olisi koskaan olleetkaan olemassa. Sinä haluat päästä julistamaan sinun mielipiteesi viimeisenä sanana etkä näköjään lopeta ennenkuin se onnistuu. Etkä kaihda mitään keinoja jotta pääsisit siihen.

    Ollaan jo kuultu mm. että sinä olet sitä mieltä että 'ihan just maailma muuttuu' ja kaikki haluaa NIMENOMAAN Volvon ratkaisun (koska sehän on se 'hybridein' vaihtoehto maailmassa ja kulutusten vähentämiseksi ympäristötietoiset eivät vältäkään jättimäisiä SUVeja jostain syystä...) ja Volvolla on uniikki asiakaskunta joka haluaa TASAN tuollaisen XC90:n. Kuultiin siis tuo jo. Se on nyt tullut monella eri tavalla ja moneen kertaan nähtyä. Ole tuohon sinun omaan todellisuuteen tyytyväinen vaan, mutta ÄLÄ YRITÄ TUHOTA KESKUSTELUA TOTAALISESTI kun muut vasta-argumentoivat ja tuovat omia näkökohtia sekä mielipiteitään esiin! Jos muut murentavat lukuisin perustelluin argumentein sinun itse keksimäsi 'maailman tolan' tai vain esittävät oman mielipiteensä kokemustensa pohjalta, niin älä mene sekaisin päästä ja hyökkää heitä vastaan silmittömästi mob-mentalityllä sekä kiusaustaktiikoilla.


    Rauhotu. Ei toi riehuminen mitään auta.

      
  • Putput:

    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä




    Asiaa Putput, tämä juuri on porukka ja Ajattelija2013 pahin, joka nämä keskustelut täysin manipuloi väärille raiteille. Samaa jankkausta tulee tuutin täydeltä??! Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.



    Parasta jos tänne saataisiin rekisteröityminen, niin ehkä tuo peli loppuisi. Oma veikkaukseni muuten on, että Ajattelija ja A-utoilija ovat sama tyyppi.

      
  • Experience:

    Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.


    Nyt puhut asiaa.

      
  • Experience:

    Putput:
    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä


    Asiaa Putput, tämä juuri on porukka ja Ajattelija2013 pahin, joka nämä keskustelut täysin manipuloi väärille raiteille. Samaa jankkausta tulee tuutin täydeltä??! Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.

    Parasta jos tänne saataisiin rekisteröityminen, niin ehkä tuo peli loppuisi. Oma veikkaukseni muuten on, että Ajattelija ja A-utoilija ovat sama tyyppi.




    Luitko edes sinulle tänään 2:43 laittamani vastineen horinoistasi nimimerkkien suhteen vai onko sinulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia. Ota nyt se Ajattelija2013 esittämä haaste vastaan vaikka jostain realistisemmasta asiasta kuin uudesta autosta.



    Juuri niin tälle palstalle pitäisi tehdä, että rekisteröityminen käyttäjille ja vielä kotiosoitteen, puhelinnumeron ja naamakuvan kera, niin loppuisi kaiken maailman turhanpäiväinen trollaus, jota mm. muuan nimimerkki Experience on harrastanut vain Volvosta jo yli 7 vuotta. Tosin nimimerkkiä välillä vaihdellen, että jäljet vähän peittyisi.



    Trollaustasi Volvosta voin katsoa läpi sormien, ei sillä ole niin väliä, mutta lopeta nuo horinat nimimerkkini suhteen.

      
  • ritsa:


    Rauhotu. Ei toi riehuminen mitään auta.




    Herää. Aktivoidu. Älä ole niin laiska että laiminlyöt ihan kaiken mitä oikeassa argumentoinnissa kuuluu tehdä.



    Ei tuo totaalisena kusipäänä pään aukominen idioottitason heitoilla mitään auta.

      
  • ritsa:

    Experience:
    Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.

    Nyt puhut asiaa.




    ritsa:


    "Bemaria ei saa arvostella. Se on pyhä."

    "Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa."

    "Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti."

    "...jos mielestäsi Jenkkien vuosikymmeniä jatkunut kulmikas laatikkomuotoilu on mielestäsi tyylikästä niin Volvon pitäisi sopia hyvin makuusi."

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "

    "Keskustelu rauhoittuu heti kun ottaa BMW lasit pois päästä ja alkaa keskustelemaan autoista kulkuvälineinä, sitä ne vain on, ei mitään uskon välikappaleita. "




      
  • ritsa:

    Putput:
    ritsa:

    Tuo on tyylikäs.


    Niin on, mutta tuollaista ei voi ostaa mistään.


    Kyllä kai niitä jostain kun niille hintakin löytyy:

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/autohinnasto/malli

    Jos ei muuten niin vaikka Ruotsin kautta tilaamalla.




    Voit yrittää, mutta mielikuvitusautoja voi silti olla vaikea ostaa.



    Tuolta hinnastosta saattaa löytyä ihan oikeiden autojen hinta. Kuvasi ei ollut mikään oikea auto.



    Tiedän kyllä mistä niitä oikeita voi ostaa koska olen sellaisessa paikassa käynyt ja tutustunut jo.

      
  • Putput:

    ritsa:
    Experience:
    Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.

    Nyt puhut asiaa.


    ritsa:

    "Bemaria ei saa arvostella. Se on pyhä."

    "Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa."

    "Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti."

    "...jos mielestäsi Jenkkien vuosikymmeniä jatkunut kulmikas laatikkomuotoilu on mielestäsi tyylikästä niin Volvon pitäisi sopia hyvin makuusi."

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "

    "Keskustelu rauhoittuu heti kun ottaa BMW lasit pois päästä ja alkaa keskustelemaan autoista kulkuvälineinä, sitä ne vain on, ei mitään uskon välikappaleita. "






    Putput:

    Ei tuo totaalisena kusipäänä pään aukominen idioottitason heitoilla mitään auta.


    Ainakin tuo viides lainaus teksteistäni pitää paikkansa, sitä tuskin kiistät.

      
  • Experience:

    Putput:
    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä


    Asiaa Putput, tämä juuri on porukka ja Ajattelija2013 pahin, joka nämä keskustelut täysin manipuloi väärille raiteille. Samaa jankkausta tulee tuutin täydeltä??! Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.

    Parasta jos tänne saataisiin rekisteröityminen, niin ehkä tuo peli loppuisi. Oma veikkaukseni muuten on, että Ajattelija ja A-utoilija ovat sama tyyppi.




    Ei taida olla samoja vaan toinen on työtön ja toinen joku pikkuvirkamies varmaankin. Jos muistan oikein (ei oikein kiinnosta) niin olemmilla ollut ennen Volvot, toisella vissiin edelleen ja toisella nyt etuvetoAudi. Mutta se ei ole tärkeätä ja minusta keskustelupalstoilla ihmisten henkilöllisyyden setviminen tai siitä puhuminenkaan ei ole asiaan kuuluvaa.



    Selkeästi usealla nimimerkillä trollaajista kuuluukin ilmoittaa ylläpidolle mutta nämä ovat mielestäni selkeästi eri henkilöitä ja vain tylsämielisen samanlaisia. Ovat perisuomalaiseen tyyliin keskittyneet yhdenmukaistumaan ympäristöönsä ja päättämään mikä olisi yhteisesti 'järkevintä', ja se oma idea 'järkevyydestä' onkin sitten maailman napa. Tuohon kuuluu tietty ylimielisyys siitä että katsovat kuitenkin olevansa muita 'järkevämpiä'.

      
  • ritsa:

    Putput:

    ritsa:

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "




    Ainakin tuo viides lainaus teksteistäni pitää paikkansa, sitä tuskin kiistät.




    Mikä sinussa on vikana ettet osaa rohkeasti vain sanoa mitä sinulla on mielessä?? Etkö osaa kirjoittaa argumenttia?? Pelkäätkö jotenkin kirjoittaa suoraan mitä tarkoitat?



    Tuon vihjailun sijaan voisit suoraan sanoa mitä joku on tehnyt väärin, millä tavalla ja milloin.



    Minun käsittääkseni täällä yritettiin keskustella Volvo XC90:stä!!!!! Se ei vaan käynyt sillä jonkin mielestä ulkonäön ei saanut arvella olevan samantyylinen kuin aiempi malli!!!!! AINOA mikä olisi kelvannut on että on tosi radikaalli ja tyylikkäämpi kuin mikään muu auto!! Eikä Volvon moottorivaihtoehtojakaan saanut arvioida ollenkaan, edes TODELLA perustellusti ja tilastoja ym. käyttämällä: vain sen olisi saanut sanoa että tasan nelisylinterinen moottori se mitä tulevaisuuden (10 vuoden päästä!) ihmiset tarvitsevat, ne ihmiset joille EI KELPAA MISSÄÄN NIMESSÄ R5, V6 tai V8 jostain syystä, ja jotka asuvat Pekingissä jossa kaupunki on käskenyt ostaa vain hybridiVolvoSUVeja ja jossa mitään muuta kuin jättiSUVeja nimenomaan prikulleen nelisylinterisillä koneilla paheksutaan tai ne on suorastaan kielletty!!



    MISTÄ V***STA sinä keksit valehdella ja taikoa BMW-merkin tekosyyksi väittää joitain nimeltämainitsemattoia keskustelijoita yhteisiksi vastustajiksi jotka olisivat kieltäneet kaikista Volvoista keskustelun???

      
  • Putput:

    ritsa:
    Putput:

    ritsa:

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "




    Ainakin tuo viides lainaus teksteistäni pitää paikkansa, sitä tuskin kiistät.


    Mikä sinussa on vikana ettet osaa rohkeasti vain sanoa mitä sinulla on mielessä?? Etkö osaa kirjoittaa argumenttia?? Pelkäätkö jotenkin kirjoittaa suoraan mitä tarkoitat?

    Tuon vihjailun sijaan voisit suoraan sanoa mitä joku on tehnyt väärin, millä tavalla ja milloin.

    Minun käsittääkseni täällä yritettiin keskustella Volvo XC90:stä!!!!!


    Se ei ilmeisesti vielä tuosta lainauksesta selvinnyt. Tarkoitus on keskustella Volvosta tai se on ihan sama vaikka keskustelisi Hyundaista niin joku Bemarifanaatikko alkaa haukkumaan joko aiheeseen kuuluvaa merkkiä tai jotain muuta merkkiä, yleensä Vag konsernin tuotteita. En tiedä mikä siitä saksalaisesta tekee niin ihmeellisen että se sekottaa ihmisten päät aivan totaalisesti. Ehkä tämä selvensi asiaa tai sitten ei, luultavasti ei.

      
  • ritsa:

    Putput:
    ritsa:
    Putput:

    ritsa:

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "




    Ainakin tuo viides lainaus teksteistäni pitää paikkansa, sitä tuskin kiistät.


    Mikä sinussa on vikana ettet osaa rohkeasti vain sanoa mitä sinulla on mielessä?? Etkö osaa kirjoittaa argumenttia?? Pelkäätkö jotenkin kirjoittaa suoraan mitä tarkoitat?

    Tuon vihjailun sijaan voisit suoraan sanoa mitä joku on tehnyt väärin, millä tavalla ja milloin.

    Minun käsittääkseni täällä yritettiin keskustella Volvo XC90:stä!!!!!

    Se ei ilmeisesti vielä tuosta lainauksesta selvinnyt. Tarkoitus on keskustella Volvosta tai se on ihan sama vaikka keskustelisi Hyundaista niin joku Bemarifanaatikko alkaa haukkumaan joko aiheeseen kuuluvaa merkkiä tai jotain muuta merkkiä, yleensä Vag konsernin tuotteita. En tiedä mikä siitä saksalaisesta tekee niin ihmeellisen että se sekottaa ihmisten päät aivan totaalisesti. Ehkä tämä selvensi asiaa tai sitten ei, luultavasti ei.




    Hyvä sentään että tajusit että älyvapaa sisällötön horina joka ei vastannut kysymyksiin ei sitten selventänyt asiaa.



    Onko joku saksalainen sekoittanut sinun pääsi aivan totaalisesti? Haluatko selventää tuota hieman lisää?

      
  • Putput:

    ritsa:
    Putput:
    ritsa:
    Putput:

    ritsa:

    "Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia. "




    Ainakin tuo viides lainaus teksteistäni pitää paikkansa, sitä tuskin kiistät.


    Mikä sinussa on vikana ettet osaa rohkeasti vain sanoa mitä sinulla on mielessä?? Etkö osaa kirjoittaa argumenttia?? Pelkäätkö jotenkin kirjoittaa suoraan mitä tarkoitat?

    Tuon vihjailun sijaan voisit suoraan sanoa mitä joku on tehnyt väärin, millä tavalla ja milloin.

    Minun käsittääkseni täällä yritettiin keskustella Volvo XC90:stä!!!!!

    Se ei ilmeisesti vielä tuosta lainauksesta selvinnyt. Tarkoitus on keskustella Volvosta tai se on ihan sama vaikka keskustelisi Hyundaista niin joku Bemarifanaatikko alkaa haukkumaan joko aiheeseen kuuluvaa merkkiä tai jotain muuta merkkiä, yleensä Vag konsernin tuotteita. En tiedä mikä siitä saksalaisesta tekee niin ihmeellisen että se sekottaa ihmisten päät aivan totaalisesti. Ehkä tämä selvensi asiaa tai sitten ei, luultavasti ei.


    Hyvä sentään että tajusit että älyvapaa sisällötön horina joka ei vastannut kysymyksiin ei sitten selventänyt asiaa.

    Onko joku saksalainen sekoittanut sinun pääsi aivan totaalisesti? Haluatko selventää tuota hieman lisää?


    Eiköhän täällä selventäviä esimerkkejä ole ihan riittävästi, valitse mikä tahansa autokeskustelu parin vuoden sisältä niin sama porukka siellä on sotkemassa joka keskustelun.

      
  • Saa nähdä mistä päin maailmaa löytyy se ekokommuuni jossa kaikilla on "möhkömaasturi" SUV jossa on nelisylinterinen moottori ja merkki on Volvo XC90 kaikkien ekomiesten ainoa vaihtoehto. Ja kaikki siellä asuvat ovat yhtä mieltä siitä kuin Ajattelija2013 että näin parannetaan maailmaa. Muutama Mad Max-henkinen uskaltautuu V8:lla (BMW) sinne kurvailemaan tosin henkensä kaupalla. :lol:



    Yllä oleva ei ollut tosikoille tarkoitettu! Kevennetään hieman kireäksi äitynyttä keskustelua, se sallittakoon. Tämä olkoon testi Ajattelijalle että olisi aika laskea kierroksia ja reippaasti eikä jatkaa jo ikävän tutuksi tulleella linjalla. :sunglasses:

      
  • tracktest:

    A-utoilija:
    tracktest:


    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Luxury-Midsize-SUVs/

    Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers. :sunglasses:


    Mille sijalle arvelet uuden XC90-mallin sijoittuvan aikanaan tuolla listalla?

    Entä mikä oli pointtisi minun käyttäjätunnukseni mainitsemisesta? Aika vähän olen nimittäin tähän ketjuun viitsinyt osallistua, kun tämä ketju on karannut niin pahasti trollaukseksi ja riitelyksi ja toisaalta siksikin, koska minulla ei ole mitään kiinnostusta tämän luokan möhkömaastureihin.


    En lähde arvuuttelemaan sijoituksia. Kuten testeissä yleensä käy makuasiat ratkaisevat, pienillä marginaaleilla erimerkkisten autojen järjestyksen kun testin pisteitä ynnäillään. Tulosten vaihtelu eri testeissä eroaa toisistaan monesti mitä painotetaan ja pidetään tärkeänä. Suomen oloissa auton lämpiävyys on tärkeää ja siinä esimerkiksi omallakin kokemuksella aina todennut että BMW on ollut oikea valinta. Vilua ei BMW:ssä tarvitse nähdä (kokea).

    Lähdit peesaamaan Derrick nimimerkkiä vaikka tiedät miten tuo käyttäytyy ja usein myös tahallaan provosoi ja trollaa.




    En ymmärrä lainkaan tätä peesaamista koskevaa väittämää, en ole kirjoittanut mitään sellaista, että sitä pitäisi peesata jostakin syystä. A-utoilija kirjoitti minulle ainoastaan sen että trollia ei pitäisi ruokkia.



    Mutta kuka tahansa järkevä ihminen puuttuisi näihin sinun Kiina-teemoihisi joita viljelit keskustelun alussa. 15.7.2007 munaton nimimerkki Experience aloitti keskusteluketjun "Volvo myydään Kiinaan". Juttujesi perusteella saattaisit asiallisesti ottaen olla nimimerkki Experiencen jokin "aputoiminimi". Näin ei varmaankaan kuitenkaan ole.



    Trollilla muuten tarkoitetaan sellaista henkilöä, joka aloittaa keskusteluketjun saadakseen aikaan rähinää ja joka toivoo toisilta keskustelijoilta tukea väittämilleen.











      
  • Experience:

    Putput:
    Eikö yhdelläkään teistä (etupäässä Ajattelija2013 ja lisäksi loppulauma: A-utoilija, ritsa, Derrick, viltteri valjami...) raksuta päässä


    Asiaa Putput, tämä juuri on porukka ja Ajattelija2013 pahin, joka nämä keskustelut täysin manipuloi väärille raiteille. Samaa jankkausta tulee tuutin täydeltä??! Osat kommenteista ovat täysin mauottomia ja jopa muita palstalaisia loukkavia.

    Parasta jos tänne saataisiin rekisteröityminen, niin ehkä tuo peli loppuisi. Oma veikkaukseni muuten on, että Ajattelija ja A-utoilija ovat sama tyyppi.




    Eikö olisi parempi että kaikki kirjoittaisivat tänne omalla nimellään. Olisin erittäin kiinnostunut tietämään sen henkilön nimen joka aloitti Volvo-trollauksen jo 15.7.2007.



    Ja ihan turhaan yrität löysin perustein väittää, että Ajattelija2013 ja A-utoilija olisivat sama henkilö. Heitä yhdistää kylläkin se, etä he ovat kumpikin objektiivisia käydessään keskustelua.

      
  • Derrick mietippä hieman tätä omaa historiaasi ja se mitä sanoin käytöksestäsi aikaisemmin ja halustasi trollata ja hyökkäillä. Sitä saa mitä tilaa. Eipä taida sumutuksesi oikein onnistua. Tuota voi kutsua jo pakkomielteiseksi fanaattisuudeksi. Solvaus näyttää olevan tavaramerkkisi, ettet vaan ole suoli24 kordinaattoreita joka tällä foorumilla myös räyhää ja kordinoi. Siltä tuo vahvasti näyttää.



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5835,100



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6918,50

      
  • tracktest:

    Derrick mietippä hieman tätä omaa historiaasi ja se mitä sanoin käytöksestäsi aikaisemmin ja halustasi trollata ja hyökkäillä. Sitä saa mitä tilaa. Eipä taida sumutuksesi oikein onnistua. Tuota voi kutsua jo pakkomielteiseksi fanaattisuudeksi. Solvaus näyttää olevan tavaramerkkisi, ettet vaan ole suoli24 kordinaattoreita joka tällä foorumilla myös räyhää ja kordinoi. Siltä tuo vahvasti näyttää.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5835,100

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6918,50




    Otan nyt haasteen vastaan ja ainakin yritän saada aikaan jotain uutta tähän ketjuun. Koska Volvo ilmoittaa, että päämarkkinat uudelle XC 90:lle ovat Amerikka ja Kiina, niin varmaan olisi myös hyvä selvittää mitkä on kiinalaisten autotottumukset citymaastureissa ja niiden tehoissa. Amerikkaan ja Kiinaan menee noin 50 prosenttia kokonaismyynnistä.



    T8 - moottori tuottaa siis 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Edelleen on siis hieman pakko ihmetellä sitä että joku pitää näitä tehoja riittämättöminä. Ja miksi joku veekasi olisi itseisarvo. Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km.



    "Att Volvo ligger i startgroparna med nya toppmodellen T8 kunde vi berätta om redan i april men nu får vi alltså fler fakta. Som vi vet ska Volvo kombinera den fyrcylindriga bensinturbon med en elmotor – kallad "Twin Engine" – vilket i Volvo XC90 T8 ger en kombinerad toppeffekt på upp till 400 hk och 640 Nm, samtidigt som CO2-utsläppet inte blir mer än cirka 60 g/km."



    Volvon ja myös Volkswagenin kohdalla Kiina ilmeisesti tulee olemaan päämarkkina jatkossa. Siis kaikissa autoissa.



    PS. En harjoita järjestelmällistä ja pitkäkestoista trollausta niin kuin eräät tekevät jo vuodesta 2007 lukien. Lähinnä olen viljellyt tämmöisiä yksittäisiä huumoripitoisia heittoja, "vastatrolleja".



    On muuten merkillistä ettei TM ole puuttunut tähän yli seitsemän vuoden mittaiseen trollaukseen, voisi kuvitella että lehden imago kärsii moisesta.



      
  • Tämä Derrick (aikaisemmin myös Andrea) on aika omalaatuinen tapaus. Ei puhu asiasta vaan haastaa jatkuvasti palstalaisia. Rekisteröinti pitäisi saada mukaan.



    Takaisin asiaan, eli Volvon 4-pyttyinen kone ei riitä, ulkonäkö ok, mutta liikaa vanhaa, sisätilat parantuneet, nappulaviidakosta ja v70/s80 ämpärimuovi kojelaudasta on otettu etäisyyttä. Myynti nousisi nopeammin jos 'voluumallit' olisivat uudistuneet ensin. Nyt marginaaliseen kategoriaan tulee uusi malli. Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Saabin kohtalo?

      
  • Putput:



    Ei taida olla samoja vaan toinen on työtön ja toinen joku pikkuvirkamies varmaankin. Jos muistan oikein (ei oikein kiinnosta) niin olemmilla ollut ennen Volvot, toisella vissiin edelleen ja toisella nyt etuvetoAudi. Mutta se ei ole tärkeätä ja minusta keskustelupalstoilla ihmisten henkilöllisyyden setviminen tai siitä puhuminenkaan ei ole asiaan kuuluvaa.

    Selkeästi usealla nimimerkillä trollaajista kuuluukin ilmoittaa ylläpidolle mutta nämä ovat mielestäni selkeästi eri henkilöitä ja vain tylsämielisen samanlaisia. Ovat perisuomalaiseen tyyliin keskittyneet yhdenmukaistumaan ympäristöönsä ja päättämään mikä olisi yhteisesti 'järkevintä', ja se oma idea 'järkevyydestä' onkin sitten maailman napa. Tuohon kuuluu tietty ylimielisyys siitä että katsovat kuitenkin olevansa muita 'järkevämpiä'.




    Tämä arvuuttelu oli hauskaa luettavaa, vaikka eihän se nyt ihan putkeen mennyt varmaan kummankaan arvuuttelun kohteen osalta. Pitäisikö oikein perustaa tänne ketju, jossa arvuutellaan kaikki toinen toisiamme, niin saataisi tänne lisää hupia tämän vakavamielisen väännön sijaan?



    No, minulla on auto, moottoripyörä ja työpaikka, jolla kustantaa mm. nuo harrastukset. Niillä tiedoilla pärjätään loistavasti jatkossakin. Ja ennemmin keskustelisin vaikka moottoripyöristä kuin jostain tylsistä ökymaastureista, mutta sitä varten on onneksi muut palstat.

      
  • Experience:

    Tämä Derrick (aikaisemmin myös Andrea) on aika omalaatuinen tapaus. Ei puhu asiasta vaan haastaa jatkuvasti palstalaisia. Rekisteröinti pitäisi saada mukaan.

    Takaisin asiaan, eli Volvon 4-pyttyinen kone ei riitä, ulkonäkö ok, mutta liikaa vanhaa, sisätilat parantuneet, nappulaviidakosta ja v70/s80 ämpärimuovi kojelaudasta on otettu etäisyyttä. Myynti nousisi nopeammin jos 'voluumallit' olisivat uudistuneet ensin. Nyt marginaaliseen kategoriaan tulee uusi malli. Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Saabin kohtalo?




    Onko olemassa jotakin lähempää todistusaineistoa siitä että Volvon myynti ei olisi riittävää tällä hetkellä ?



    Vai jauhatko taas pelkkää paskaa kuten aina ennenkin ? Tässäkin ketjussa teet omia "yhteenvetojasi" joilla yrität epätoivoisesti vahvistaa oman trollialoituksesi sisällön.



    Nimimerkkiä "Andrea" en tunne, onko se edes miehen nimi.



    Muuten Audikin näköjään downshiftaa 4-sylinterisiin päin. "Audi A8 kan utrustas med en framtida fyrcylindrig motor där vevaxel och kolvar löper parallellt."



    http://www.vibilagare.se/nyheter/audi-planerar-helt-ny-motordesign



      
  • Derrick:


    Onko olemassa jotakin lähempää todistusaineistoa siitä että Volvon myynti ei olisi riittävää tällä hetkellä ?




    Ei tietenkään mitään, Volvohan on aina ollut niin totaalinen rahasampo että Ford myi sen Kiinalaisille halvalla siksi ettei pankki räjähtäisi ylipaineesta. Ja ihan kaikki maailmassa olisi halunnut ostaa tuon supertuottavan yhtiön mutta Ford etsi nimenomaan Kiinalaista ostajaa ja VAIN Kiinalaisille suostuivat myymään ja jättivät kaikki muut massiiviset ostajahalukasjoukot nuolemaan näppejään.



    Muut autonvalmistajat kiroavat että heillä on niin isot konsernit jotka myyvät niin laajoja mallistoja hirveillä volyymeillä ja jopa useilla merkeillä! He katsovat kateellisina Volvon suuntaan ja toivovat että joku päivä pystyvät supistamaan mallistonsa ja kiroavat että koskaan uskoivat siihen 'mittakaavaetu-', alustaratkaisujen ja muiden kehityskustannusten jakamisen ym. totaalisen huuhaahan! He haaveilevat että saavat myyntinsä optimaalisen pienelle tasolle kuten Volvolla on. Volvo on ainutlaatuisesti onnistunut kiteyttämään autoalan totaalisen täydellisyyden monen automallin ja merkin sijaan yhteen automalliin ja kohdentanut sen todella tarkasti vain ja ainoastaan planeetan fiksuimmille, valveutuneimmille, järkevimmille, ympäristöystävällisimmille ja tyylikkäimmille asiakkaille koska muille moukille tai pröystäilijöille eivät vain halua tai viitsi mitään tarjota!



    Kiinalaisille myynnin jälkeenkin Volvon mallisto on kutistunut ja myyntivolyymit taitaa olla todella pieniä, samaan aikaan kun kilpailijat myyvät kymmeniä kertoja (?) enemmän ja markkinaosuus Volvolla on marginaalinen. Ei ole varaa edes yhtä konemallia enempää (kohta kaksi) ostaa tai kehittää autoihinsa laitettavaksi.



    Volvo itse sanoo että strategiana on moninkertaistaa myynti.



    Eli Derrickillä on hyvä ja asiallinen pointti: miksei se tosiaan riittäisi että Volvo totaalisesti epäonnistuu jätti-investointihankkeessaan ja pysyisi marginaalivalmistajana?



    Vai jauhatko taas pelkkää paskaa kuten aina ennenkin ? Tässäkin ketjussa teet omia "yhteenvetojasi" joilla yrität epätoivoisesti vahvistaa oman trollialoituksesi sisällön.




    Uskomatonta, uskomatonta, uskomatonta, USKOMATONTA!!!!!!! MITÄ VITUN TROLLAUSTA TUO ON???? KUINKA SAATANAN MONTA KERTAA PITÄÄ KÄYDÄ LÄPI SAMA ASIA: SIINÄ EI OLE MITÄÄN, SIIS YHTÄÄN MITÄÄN TROLLAAMISTA ETTÄ ESITTÄÄ TUOLLAISEN TOTAALISEN NORMAALIN MIELIPITEEN XC90:stä!!!!! MITEN VOIT VÄITTÄÄ ETTÄ KAIKKI ME KESKUSTELIJAT JOTKA OLEMME ESITTTÄNEET TUON SAMANLAISEN MIELIPITEEN OLEMME TROLLEJA???? MILLÄÄN TAVALLA SEN EI PITÄISI HAITATA KETÄÄN TAI TOTAALISESTI ESTÄÄ KESKUSTELUA ETTÄ JOKU (LUKUISA KESKUSTELIJA) ON SITÄ MIELTÄ ETTÄ ULKONÄKÖ EI OLE MUUTTUNUT PALJOA JA YKSI NELIPYTTYINEN KONE AINOANA VAIHTOEHTONA RAJOITTAA MYYNTIÄ!!



    Jos olet eri mieltä voit tottakai yrittää argumentoida jotain! Mutta näköjään et kykene siihen? Tai sitten et edes halua yrittää keskustella autoista vaan riidellä ja huudella heittoja.



    Muuten Audikin näköjään downshiftaa 4-sylinterisiin päin. "Audi A8 kan utrustas med en framtida fyrcylindrig motor där vevaxel och kolvar löper parallellt."




    Kerro sitten kun Audi myy tuota maailmanlaajuisesti VAIN nelisylinterisellä koneella. Sitäpaitsi tuokin auto on täysin eri painoluokassa kuin Volvon hyvin alumiiniton (onko yhtään?) jätti-SUV!!

      
  • Derrick:

    tracktest:
    Derrick mietippä hieman tätä omaa historiaasi ja se mitä sanoin käytöksestäsi aikaisemmin ja halustasi trollata ja hyökkäillä. Sitä saa mitä tilaa. Eipä taida sumutuksesi oikein onnistua. Tuota voi kutsua jo pakkomielteiseksi fanaattisuudeksi. Solvaus näyttää olevan tavaramerkkisi, ettet vaan ole suoli24 kordinaattoreita joka tällä foorumilla myös räyhää ja kordinoi. Siltä tuo vahvasti näyttää.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5835,100

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6918,50


    Otan nyt haasteen vastaan ja ainakin yritän saada aikaan jotain uutta tähän ketjuun. Koska Volvo ilmoittaa, että päämarkkinat uudelle XC 90:lle ovat Amerikka ja Kiina, niin varmaan olisi myös hyvä selvittää mitkä on kiinalaisten autotottumukset citymaastureissa ja niiden tehoissa. Amerikkaan ja Kiinaan menee noin 50 prosenttia kokonaismyynnistä.

    T8 - moottori tuottaa siis 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Edelleen on siis hieman pakko ihmetellä sitä että joku pitää näitä tehoja riittämättöminä. Ja miksi joku veekasi olisi itseisarvo. Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km.

    "Att Volvo ligger i startgroparna med nya toppmodellen T8 kunde vi berätta om redan i april men nu får vi alltså fler fakta. Som vi vet ska Volvo kombinera den fyrcylindriga bensinturbon med en elmotor – kallad "Twin Engine" – vilket i Volvo XC90 T8 ger en kombinerad toppeffekt på upp till 400 hk och 640 Nm, samtidigt som CO2-utsläppet inte blir mer än cirka 60 g/km."

    Volvon ja myös Volkswagenin kohdalla Kiina ilmeisesti tulee olemaan päämarkkina jatkossa. Siis kaikissa autoissa.

    PS. En harjoita järjestelmällistä ja pitkäkestoista trollausta niin kuin eräät tekevät jo vuodesta 2007 lukien. Lähinnä olen viljellyt tämmöisiä yksittäisiä huumoripitoisia heittoja, "vastatrolleja".

    On muuten merkillistä ettei TM ole puuttunut tähän yli seitsemän vuoden mittaiseen trollaukseen, voisi kuvitella että lehden imago kärsii moisesta.






    Mitkä ovat XC90:n kilpailijamallit, minkä hintaisia ne ovat ja millä koneilla?

      
  • Putput:

    Derrick:
    tracktest:
    Derrick mietippä hieman tätä omaa historiaasi ja se mitä sanoin käytöksestäsi aikaisemmin ja halustasi trollata ja hyökkäillä. Sitä saa mitä tilaa. Eipä taida sumutuksesi oikein onnistua. Tuota voi kutsua jo pakkomielteiseksi fanaattisuudeksi. Solvaus näyttää olevan tavaramerkkisi, ettet vaan ole suoli24 kordinaattoreita joka tällä foorumilla myös räyhää ja kordinoi. Siltä tuo vahvasti näyttää.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5835,100

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6918,50


    Otan nyt haasteen vastaan ja ainakin yritän saada aikaan jotain uutta tähän ketjuun. Koska Volvo ilmoittaa, että päämarkkinat uudelle XC 90:lle ovat Amerikka ja Kiina, niin varmaan olisi myös hyvä selvittää mitkä on kiinalaisten autotottumukset citymaastureissa ja niiden tehoissa. Amerikkaan ja Kiinaan menee noin 50 prosenttia kokonaismyynnistä.

    T8 - moottori tuottaa siis 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Edelleen on siis hieman pakko ihmetellä sitä että joku pitää näitä tehoja riittämättöminä. Ja miksi joku veekasi olisi itseisarvo. Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km.

    "Att Volvo ligger i startgroparna med nya toppmodellen T8 kunde vi berätta om redan i april men nu får vi alltså fler fakta. Som vi vet ska Volvo kombinera den fyrcylindriga bensinturbon med en elmotor – kallad "Twin Engine" – vilket i Volvo XC90 T8 ger en kombinerad toppeffekt på upp till 400 hk och 640 Nm, samtidigt som CO2-utsläppet inte blir mer än cirka 60 g/km."

    Volvon ja myös Volkswagenin kohdalla Kiina ilmeisesti tulee olemaan päämarkkina jatkossa. Siis kaikissa autoissa.

    PS. En harjoita järjestelmällistä ja pitkäkestoista trollausta niin kuin eräät tekevät jo vuodesta 2007 lukien. Lähinnä olen viljellyt tämmöisiä yksittäisiä huumoripitoisia heittoja, "vastatrolleja".

    On muuten merkillistä ettei TM ole puuttunut tähän yli seitsemän vuoden mittaiseen trollaukseen, voisi kuvitella että lehden imago kärsii moisesta.




    Mitkä ovat XC90:n kilpailijamallit, minkä hintaisia ne ovat ja millä koneilla?




    Jos nyt ekana perehtyisit Volvon XC 90 koneisiin.



    T8 - moottori tuottaa 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km. Näiden lisäksi on olemassa kaksi dieselmoottoria.



    Haluaisin selvityksen siitä, miksi nämä moottorit eivät riittäisi arkikäyttöön. Ja voidaanko katsoa että Volvo olisi edelläkävijä downsizingissa.



      
  • Putput:

    Derrick:

    Onko olemassa jotakin lähempää todistusaineistoa siitä että Volvon myynti ei olisi riittävää tällä hetkellä ?


    Ei tietenkään mitään, Volvohan on aina ollut niin totaalinen rahasampo että Ford myi sen Kiinalaisille halvalla siksi ettei pankki räjähtäisi ylipaineesta. Ja ihan kaikki maailmassa olisi halunnut ostaa tuon supertuottavan yhtiön mutta Ford etsi nimenomaan Kiinalaista ostajaa ja VAIN Kiinalaisille suostuivat myymään ja jättivät kaikki muut massiiviset ostajahalukasjoukot nuolemaan näppejään.

    Muut autonvalmistajat kiroavat että heillä on niin isot konsernit jotka myyvät niin laajoja mallistoja hirveillä volyymeillä ja jopa useilla merkeillä! He katsovat kateellisina Volvon suuntaan ja toivovat että joku päivä pystyvät supistamaan mallistonsa ja kiroavat että koskaan uskoivat siihen 'mittakaavaetu-', alustaratkaisujen ja muiden kehityskustannusten jakamisen ym. totaalisen huuhaahan! He haaveilevat että saavat myyntinsä optimaalisen pienelle tasolle kuten Volvolla on. Volvo on ainutlaatuisesti onnistunut kiteyttämään autoalan totaalisen täydellisyyden monen automallin ja merkin sijaan yhteen automalliin ja kohdentanut sen todella tarkasti vain ja ainoastaan planeetan fiksuimmille, valveutuneimmille, järkevimmille, ympäristöystävällisimmille ja tyylikkäimmille asiakkaille koska muille moukille tai pröystäilijöille eivät vain halua tai viitsi mitään tarjota!

    Kiinalaisille myynnin jälkeenkin Volvon mallisto on kutistunut ja myyntivolyymit taitaa olla todella pieniä, samaan aikaan kun kilpailijat myyvät kymmeniä kertoja (?) enemmän ja markkinaosuus Volvolla on marginaalinen. Ei ole varaa edes yhtä konemallia enempää (kohta kaksi) ostaa tai kehittää autoihinsa laitettavaksi.

    Volvo itse sanoo että strategiana on moninkertaistaa myynti.

    Eli Derrickillä on hyvä ja asiallinen pointti: miksei se tosiaan riittäisi että Volvo totaalisesti epäonnistuu jätti-investointihankkeessaan ja pysyisi marginaalivalmistajana?

    Vai jauhatko taas pelkkää paskaa kuten aina ennenkin ? Tässäkin ketjussa teet omia "yhteenvetojasi" joilla yrität epätoivoisesti vahvistaa oman trollialoituksesi sisällön.


    Uskomatonta, uskomatonta, uskomatonta, USKOMATONTA!!!!!!! MITÄ VITUN TROLLAUSTA TUO ON???? KUINKA SAATANAN MONTA KERTAA PITÄÄ KÄYDÄ LÄPI SAMA ASIA: SIINÄ EI OLE MITÄÄN, SIIS YHTÄÄN MITÄÄN TROLLAAMISTA ETTÄ ESITTÄÄ TUOLLAISEN TOTAALISEN NORMAALIN MIELIPITEEN XC90:stä!!!!! MITEN VOIT VÄITTÄÄ ETTÄ KAIKKI ME KESKUSTELIJAT JOTKA OLEMME ESITTTÄNEET TUON SAMANLAISEN MIELIPITEEN OLEMME TROLLEJA???? MILLÄÄN TAVALLA SEN EI PITÄISI HAITATA KETÄÄN TAI TOTAALISESTI ESTÄÄ KESKUSTELUA ETTÄ JOKU (LUKUISA KESKUSTELIJA) ON SITÄ MIELTÄ ETTÄ ULKONÄKÖ EI OLE MUUTTUNUT PALJOA JA YKSI NELIPYTTYINEN KONE AINOANA VAIHTOEHTONA RAJOITTAA MYYNTIÄ!!

    Jos olet eri mieltä voit tottakai yrittää argumentoida jotain! Mutta näköjään et kykene siihen? Tai sitten et edes halua yrittää keskustella autoista vaan riidellä ja huudella heittoja.

    Muuten Audikin näköjään downshiftaa 4-sylinterisiin päin. "Audi A8 kan utrustas med en framtida fyrcylindrig motor där vevaxel och kolvar löper parallellt."


    Kerro sitten kun Audi myy tuota maailmanlaajuisesti VAIN nelisylinterisellä koneella. Sitäpaitsi tuokin auto on täysin eri painoluokassa kuin Volvon hyvin alumiiniton (onko yhtään?) jätti-SUV!!




    Käsittääkseni Volvon myynti oli vuonna 2013 tuo 427.000 autoa ja kun lasketaan tähän noin 10 prosentin lisäys vuodelle 2014 niin myyntimäärä on tänä vuonna tuo noin 470.000 autoa. Bemarin myyntimääriin ei ole tarkoituskaan yltää.



    Autojen muotoilusta totean sen että muotoilu on makuasia, oman käsitykseni mukaan tämä uutuus on sirompi kuin nämä perinteiset maasturimöhköt.





      
  • Derrick:


    Jos nyt ekana perehtyisit Volvon XC 90 koneisiin.

    T8 - moottori tuottaa 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km. Näiden lisäksi on olemassa kaksi dieselmoottoria.




    Eli miten vertautuu kilpaileviin malleihin?



    "Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km." Niin, valmistajat keksivät kaikenlaisia uskomattoman typeriä mainossloganeita. Se että joku tosissaan tuollaisia keskustelupalstalla viljelee kertoo hänestä jotain...



    60g/km SUV -segmentti onkin maailman kilpailluin ja tärkein segmentti josta kaikki ovat puhuneet vuosia...mahtaa Toyotaa, Fordia, VW:ia, Fiat:ia ym. harmittaa kun hävisivät tuon maailman kovimman taistelun tuosta tehokkaimman tittelistä, jonka ratkaisu oli nimenomaan siis vielä kaiken lisäksi päätetty juuri tälle kuulle.



    Haluaisin selvityksen siitä, miksi nämä moottorit eivät riittäisi arkikäyttöön.




    Aika näyttää. Moottoreissa on todella monta asiaa ja niillä on eri tavalla väliä eri segmenteissä, eri ihmisille, eri käytössä, eri maissa (ja jopa osavaltioissa) jne. jne. Tähän asti ihmiset eivät ole suosineet tuossa 'peruskulkineet lisäkoolla vähän lisänahalla' -kategoriassa korkeaviritteisiä koneita. Niitä halutaan enemmän urheiluautoissa ja -sedaneissa jne. Ihmis- ja tavarakuljettimissa aiemmin ihmiset ovat arvostaneet paitsi teholukemaa puhtaasti niin myös luotettavuutta, joka saattaa noilla Volvon koneilla olla hyväkin mutta yleensä korkeaviritteiset yksinkertaisesti sisältävät väistämättä enemmän rasituksia komponenteille ja materiaaleille. Lisäksi ahtimet, välijäähdyttimet, sensorit, ym. lisäkamppeet tuovat lisää vikakohteita.



    Tottakai isojen uusien SUVien ostajat ovat suurelta osin leasaajia joita ei luotettavuusasiat ym. kiinnosta yhtään ja suuri osa ostajistakaan ei välitä siitä mikä on tilanne pidemmän päälle kun kuitenkin myyvät 2-4 vuoden päästä sen pois. Ja tottakai JOS niissä on käytännön kulutuseroa sen verran että se muodostuu merkitykselliseksi niin sekin tuo hieman lisäplussaa. Mutta miinusta on tietenkin takuulla siitä syystä että se mitä ihmiset HALUAVAT ei ole 4-sylinterinen moottori ja ihmiset tuppaavat oikeasti käyttämään rahaansa siihen mihin itse haluavat.



    Suomi on todella poikkeuksellinen paikka erittäin ankeasta umpisosialistisesta ilmapiiristä, alistuvan askeettisesta luterilaisesta yleisestä ajattelutavasta, huippukorkeista veroista, matelevasta lobotomia-tason ajokulttuurista ja tiestöstä sekä muista asioista johtuen. Siksi näköjään Suomalaisten on todella vaikea ellei mahdotonta asettaa itseään muun maalaisen asemaan. Eikä moni näytä edes yrittävän kuten kuuluu Suomen sisäiseenkin tapaan: ei edes yritetä nähdä muiden kannalta vaan pääasia onkin julistaa oman ainutlaatuisen täydellisen 'järkevyyden' ilosanomaa ja opettaa sen täydellisyyttä muille.



    Ja voidaanko katsoa että Volvo olisi edelläkävijä downsizingissa.




    Mistä tuo tuli sinulle mieleen? Jokin trollausyritys?



    Voihan sen noinkinpäin vääntää tuon asian: että kun ei ole varaa tuoda muita moottorivaihtoehtoja tuon yhden rinnalle niin se käännetäänkin tahalliseksi, tarkoitukselliseksi teoksi joka johtuu 'edistyksellisestä ajattelusta' eikä yhtiön pienestä koosta ja resurssien niukkuudesta.



    Sitä kai ne Neuvostoliitossa ja Itä-Saksassakin propagoivat kun kaupoissa ei ollut kuin perusleipää ja maitoa. No, sieltähän se Suomalaisten mielenlaatu pääasiassa tuleekin.



    Miksi Volvo olisi edelläkävijä downsizingissa: sen tähän asti käyttämiensä supervähäpäästöisten koneiden kuten 2.5T:n käytön takia? Siksi että se oli maailman ensimmäinen hybrideissä? Maailman ensimmäinen joka esitteli nelisylinterisen moottorin?



    Etenkin todella isokokoisen, nelivetoisen, ilmanvastukseltaan suuren, painavan, 7-paikkaisen SUV-rohjon tuominen markkinoille osoittaa todellista ympäristöystävällisyyden ja 'downsizingin' edelläkävijyyttä. Ja vielä (tietääkseni) ilman alumiinin tai muiden edistyneiden kevyiden materiaalien käyttöä! (Samaan aikaan kun joissain Land Rover Discovery Sportissa käytetään niin paljon alumiinia että voi sanoa sen olevan teräs/alumiinirakenteinen)

      
  • jos olis fyrkkaa :kiss: .

    Tykkään sisustan kuvista paljon enempi kuin auding q7 tai bemun x5 maasturin vastaavista(livenä näkee sit totuuden ja mersun ML:llää en jaksanut kattoo), jotenkin tuo Volvon käyttämä termi "pohoismaalainen design" erottuu sakemanneista parempaan suuntaan.



    Mulle se ja sama monta sylinteriä on jos tehoja on sen verran ettei ohituksiin tartte kilsan suoraa ja sataseen kiihtyy tyyliin 8-9.5 sek. ettei tiukoista risteyksistä lähtiessä ole jaloissa.



    Näin pohjoismaalaisena toivon että valot on pimeitä aikoja varten kunnossa ettei ole taas muotoilun alttarille hukattu tehoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit