Volvo S/V90

1557 kommenttia
1246752
  • http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-kavitko-audin-hunajapurkilla-volvo/5696690

    MTV:n toimittajan mielestä S90 on kopio Audi A7:sta. Jopa samanlaiset aluvanteetkin kuin Audissa eli nyt on vakava plagiointi kyseessä. :)

      
  • Volvon ulkonäkö miellyttää silmää siksi koska pidän BMW:n 5-sarjan konservatiivisen muotoilun tyylikkyydestä. MB:n kohdalla on menty niin pitkälle muotoilussa, että se jakaa ostajat tasan kahtia joku pitää joku ei. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään.

    Lapsellisuudessaan MTV:n toimittaja voi mennä näköjään noin pitkälle, että rupeaa vanteita vertaillesssaan vääntämään plagioinnin nimeen. Pallo on tuolla toimittajalla auttamatta hukassa. Audi on ulkonäön suhteen niin pihalla, että vain vannoutunut Audimies kykenee puhumaaan noin pehmeitä tyyliin muut kopioi aina Audia vanteita myöten. Audi on muotoilun suhteen koko porukan köyhin.

      
  • Tämmöistähän tämä muotoilu nykyään on. Yhtäläisyyksiä löytyy aika useankin merkin väliltä.
    Mitä tulee kyseisten S/V 90 mallien kilpailukykyyn kilpailijoihin verrattuna, hinnasto lähtötason varusteineen ja lisävarusteineen näytti siltä, että kauppa todennäköisesti siltä osin käy. Mutta vielä ei osaa sanoa ajettavuudesta ja vaikkapa melutasosta yhtään mitään. Odotellaan testejä ja vertailuja. Ja etenkin hybridin osalta on vielä tarkka hintataso piilossa. Turvallisuusvarusteiden osalta on selvä etulyönti olemassa, etenkin noiden hirvieläinten tunnistus systeemin osalta, joka näytti olevan vakiona.

    Volvon viimevuosien valtti ikääntyneiden mallien (joista pahimmat uusien mallien taudit on jo olleet pois) osalta on ollut hyvien vakiovarusteiden, joihin lasken mm. valot ja istuimet sekä polttoainelämmittimet, joista on joutunut kilpailijoilla maksamaan tuhansia euroja suolaisen lähtöhinnan päälle lisää. Tosin viime aikoina näyttää varustelupolitiikka ja vaikkapa nelivetojen tarjouspolitiikka olleen monella merkillä sellaista, että erot ovat kaventuneet selkeästi.

    Mitä tulee isompiin moottoreihin (6/8 koneet), niin on luultavaa, että pienenä autotehtaana Volvo on jo hyvissä ajoin päättänyt, että ei ole kannattavuutta tulevaisuuden näkymiä katsottaessa, panostaa muuhun kuin mahdollisimman vähäpäästöisiin eli pienimoottorisiin ja hybridi malleihin. Turha kilpailla alueella, johon ei paukut riitä, jotta homma olisi kannattavaa.Niin Volvolta kuin muiltakin merkeiltä kaipaisin malleja, joissa ei todellakaan tarvitse olla 400 hv(+) yhdistelmä tehoja. Puoletkin riittäisi, jotta myös hintatasot säilyisi kohtuullisena. Ja sellaisia näyttäisi olevan tulossakin esim. BMW:n osalta, joten eiköhän muutkin tule perässä.

      
  • En tarkoita, että Volvon pitäisi myydä yhtä paljon kuin saksalaisten, mutta S80 ei ole myynyt viime vuosina juuri lainkaan. Syy on itsestään selvä. Tuote ei ole ollut vuosiin teknisesti tai muotoilullisesti kilpailukykyinen.

    Edelleenkään en löydä S90 ja 5 Bemarin sisustuksista juuri mitään varsinaista yhtäläisyyttä. Värimaailma nyt on kuvissa samankaltainen, mutta muuten mielestäni yhtä vähän samaa kuin missä tahansa tuon luokan autoissa. Yleisesti tämä keskustelu plagioinneista on huvittavaa. Vaikka Volvossa ja A7:ssa on hieman jotain samaa kylkilinjassa, niin eiköhän kyse ole enemmänkin sattumasta kuin kopioinnista. Aika vaikeaa on muotoilla isoa sedania siten, että sillä ei olisi minkään merkin kanssa mitään yhtäläisyyttä. Ja sama pätee sisustuksiin. Autossa kun on neljä pyörää ja ratti, joten kaikki näyttävät hieman samoilta.

      
  • Ymmärsinkö oikein, että inspektor tietää jo vähän enemmän hinnoista? Kerrotko lisää kiitos. Volvoissahan on aina ollut se hyvä puoli, että ainakin Suomessa varusteet (varustepaketit) ovat selvästi saksalaisia halvempia. Vaikka lähtöhinta olisi jokseenkin samalla tasolla, niin hyvillä varusteilla esim. Audi on törkeästi kalliimpi. Onneksi saksalaisissakin on nykyisin hieman kattavammat vakiovarusteet, mutta onhan esim. Audin lisävarusteet edelleen aivan järjettömästi hinnoiteltuja. Navigaattori maksaa edelleen tuhansia euroja, kun vaikka Volvoon sen saa reilusti alle tonnilla. Sama pätee moniin muihin lisävarusteisiin.

      
  • https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_S90.pdf

    S90 hinnat löytyy jo Volvocars.fi -sivuilta.
    Diesel D3 manuaali, 150 hv, alkaen 44 349 €.
    Bensiini T5 automaatti, 254 hv, alkaen 55 040 €.

    Nuo siis Momentum-varustelulla, Inscription-varustelu on 3800 € kalliimpi ja tuo mukanaan mm. nahkaverhoilun, isommat vanteet, kaikenlaista koristelua, sähkötoimisen kuljettajan istuimen, 4 säädettävää ajotilaa, isomman digital-mittariston. City Safety on aina vakiona kaikkine toimintoineen eli myös eläinten havaitsemistoiminto on vakiona.

    S90 T5 automaattiin verrattuna S80 T5 Classic automaatti, 245 hv maksaa 52 125 € eli n. 3 tonnia vähemmän. Ei siis paha hinnan nousu noita alkaen hintoja vertaillen, mutta ehkä varustelun puolesta olisi paikallaan verrata S90 Inscription-varustelulla, jolloin hintaero on jo lähes 7 tonnia.

    Huononnusta uudessa mallissa on, että valot on aina LED:t ja jos ne on samanlaiset kuin TM:n XC90 testissä, niin huononnusta entiseen on tullut etenkin lähivaloissa.

      
  • Tuossa kuva R-mallista. Itse en oikein tuosta isosta takapuskurista tykkää, menee varmaan uusiksi.

    http://teknikensvarld.se/volvo-s90-r-design-avslojad-exklusiva-bilder-245589/

      
  • On muuten erittäin houkuttelevasti hinnoiteltu auto. Nyt näyttää siltä, että Audimiehestä tulee Volvomies.

      
  • On kyllä tyylikäs tämä farmarikin. Mutta vaikka farkku olisi järkevämpi ja ihan tyylikäs, niin sedan näyttää minun silmääni vielä paljon "seksikkäämmältä". Kylkilinja on suorastaan upea ja alan jo hieman tuohon peräänkin tottumaan. Täytyy nähdä molemmat luonnossa, mutta ainakin kuvista päätellen järki voittaisi tunteet.

    Onpahan muuten upea myös tuo uusi E Mersu sisältä. Ehkä hieman eri tyyli kuin jotenkin rauhallisemmassa Volvossa, mutta todella upea varsinkin pimeässä, kun led-valot valaisevat kabiinia.

    Nyt on kyllä muutaman auton sisustus ottanut sellaisen harppauksen eteenpäin, että hieman vanhemmat mallit, kuten esimerkiksi nykyinen A5 Audini näyttää sisältä todella vanhanaikaiselta ja surkealta....

      
  • V90 on Volvon ensimmäinen tyylikkäästi perästä muotoiltu iso farmari. En ole ikinä tykännyt V70:n pystyperästä, olkoonkin että olihan sen tavaratila käytännöllinen ja 15 l tilavampi mitä tämän uuden V90:n tavaratila. Aika on vaan ajanut farmarin pystyperän ohi, kun kaikilla kilpailijoilla on ollut tyylikkäämmin muotoiltu viistoperäinen farmari. Eikä tuo 15 l pienempi tavaratila uudessa V90:ssä nyt kovin paljon käytännöllisyyttä vie, vaikka tuosta viistoperästä nyt muilla nettisivuilla vanhoillisimmat Volvon omistajat valittaakin. Onhan niitä pystyperäisiä pakettiautoja sitten myytävänä niille jotka sitä kantikkuutta ja tilaa välttämättä haluaa.

    Vielä puuttuu julkaistusta moottoripaletista n. 200 hv bensaturbo eli T4-malli. Se olisi itseäni eniten kiinnostava. Kaikissa julkaistuissa S90/V90 sisäkuvissa on harmittavasti valkoinen sisustus ja ratti sekä puupaneelit koristeena kojelaudassa ja ovissa. Ikään kuin autoa ei muulla sisustuksella myytäisikään. Volvon kuvissa tuntuu ulkopuolellakin olevan saatavissa vain harmaa tai vaalean sininen väri. Mersun E-sarjasta on sen sijaan fiksusti julkaistu kuvia sekä valkoisella että mustalla sisustuksella ja samoin ulkoa useammalla värillä. Noista julkaistuista kuvista Volvolle miinusta ja Mersulle plussaa. Mersu haluaa selvästi korostaa myös auton urheilullisia puolia ja Volvo vain tylsää edustavuutta.

      
  • Valkoisessa autossa parempi sisustus kuin tuo aika tylsä vaalea väri penkeissä. Tosin aika vaaleat nämä valkoisenkin auton penkit.

      
  • Tuli tilattua S90 D4 Inscription. Bensakone olisi ollut mieluisampi mutta kuuden tonnin hintalisä
    jo lähdössä karvasteli liikaa. Toimitus Elokuu 2016.
    Toivottavasti kulkee suoraan ilman rengassulkeisia niinkuin ovat kulkeneet edelliseni ja kulkee
    nykyinenkin Volvoni. Halleluuja!!

      
  • Harmillisen kauan joutuu odottamaan. T8:n toimitukset menevät jo vuoden 2017 puolelle.

      
  • Milloinkahan S90 on nähtävissä Volvo-liikkeissä?

      
  • Taisi olla niin, että koeajolle pääsee loppukeväästä/alkukesästä. En nyt aivan varmasti muista.

      
  • S90 ja V90 olivat viikonloppuna ensiesittelyssä Bilia Kaivokselassa. Kävin katsastamassa autot ja täytyy sanoa, että livenä nähtynä ovat vielä kuvissa nähtyäkin tyylikkäämpiä. Noiden markkinointiin voisi melkeinpä lisätä varoituksen: "Saattavat aiheuttaa autokuumetta". :)

    Tietenkin nuo oli parhaalla mahdollisella varustelulla, 20 " renkailla ja valkoisella nahkasisustuksella varustettuja. Virrat oli autoissa päällä, joten kosketusnäyttöä voi räplätä ja hyvin tuntui reagoivan kosketukseen ja vaikutti loogiselta käyttää. Kuuntelin autossa kehuttua Bowers & Wilkinsin audiolaitteistoa radiosta ja jopa kuului hienosti hiljaa kuunneltunakin. Ei ole suotta kehuttu tuota yhdeksi parhaista audiojärjestelmistä nykyautoissa.

    Ei noita uusia Volvoja voi juuri kuin kehua ensivaikutelmansa perusteella. Penkit oli hyvät ja takana oli tilaa hyvin 190 cm pitkällekin, tosin pää ottaa hieman kattoon, mutta vähemmin kuin edeltävässä S80-mallissa. V90:ssä sitten ei ole takana pääntilan suhteen ongelmia ainakaan alle 2 metrisellä. CD-soitin on hieman oudossa paikassa, kun se on kyynärtukena toimivassa kannellisessa kotelossa ja lisäksi miinusta on tuon kotelon pienentyminen entisestä ja se on jaettu useampaan osaan entisen ison säilytystilan sijasta. Yksi miinus itselleni on koon kasvaminen S90:ssä jo vähän liikaakin ja tuon kanssa voisi olla ongelmissa ahtailla parkkipaikoilla, vaikka matkanteko maantiellä varmaan olisikin yhtä juhlaa.

    Kun näki minkä kiinnostuksen nuo mallit aiheutti ympärillä pyörivissä ihmisissä, niin eiköhän noista tule menestystuote ainakin Suomessa ja V90 osalta tuon voi sanoa ihan varmaksikin ja S90 tulee varmasti valloittamaan ainakin taksitolppia. Hienoja autoja nuo uudet Volvot ja autokuume nousee tahtomattakin itsellänikin. Tietenkin koeajo vasta kertoo koko totuuden, mutta en epäile, etteikö kilpailijoiden tasolla oltaisi, kun XC90 testejä on lukenut.

      
  • Volvo S/V90 esikuvana suunnittelijoille on ollut BMW 5-sarja F10/11 niin paljon yhtäläisyyksiä löytyy, kun tarkastelee autoja tarkemmin kuvat päällekkäin. Ymmärrän hyvin uuden Volvon suuren kiinnostuksen onhan tässä otettu iso askel kohti BMW:n laatua ja tasoa. BMW F10/11 oli suuri menestys tullessaan. Edistyksellisenä uutena mallina ja on sitä monelle edelleen, odottaa sopii että uusi 5-sarja joka esitellään tulevana syksynä ei jätä ketään kylmäksi. Ja menestys tulee olemaan uusine innovaatioineen takuuvarmaa. Ja jakaahan se paljon tekniikkaa uuden BMW 7-sarjan kanssa joten tämäkin tekee asian todella mielenkiintoiseksi

    A-utoilija on varmasti totta, että uusi Volvo on livenä vielä enemmän edukseen kuin pelkissä kuvissa. Samaa voi sanoa BMW F10:stä ja F11:sta, kun nämä ensi kertaa livenä näin.

    http://www.bmwblog.com/2015/12/03/image-comparison-2016-volvo-s90-vs-bmw-f10-5-series/

    http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/12/Bild-Vergleich-BMW-5er-F10-LCI-Volvo-S90-Limousine-2016-06.jpg

    http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/12/Bild-Vergleich-BMW-5er-F10-LCI-Volvo-S90-Limousine-2016-03.jpg

      
  • Vähän noloa tuo tracktestin kommentointi imo.

    -kaksi 5-sarjalaista "tallissa"

      
  • Ottaa ilmeisesti lujille näkemykseni ko asiasta. Yhtäläisyydet ovat ilmeisiä, kun näin asiaan suhtaudut. Ja onhan se ei sitä kiukuttelu muuksi muuta.

      
  • Sen verran on kumpikin omanlaisiaan, ettei ole vaaraa sekottaa Volvoa ja Bemaria keskenään. Eniten yhteistä on siinä että Volvon kromattu etusäleikkö muistuttaa Bemarin kaksiosaista kromattua etusäleikköä ja sivuprofiilissa on yhtäläisyyksiä. Takaapäin katsoen ainut yhtäläisyys on, että molemmissa on hainevää muistuttava kattoantenni. Volvo on matalamman ja urheilullisemman oloinen ja livenä nähtynä tosi pitkä ja linjakas. Onhan BMW:n F10-sarjakin ollut alusta asti minun makuuni ja tulevassa uudistuksessa sitäkin voitaisi muokata vielä hieman linjakkaammaksi. Yksi yhteinen asia noille Volvon ja BMW:n malleille on iso koko ja sehän yleensä lisää auton edustavuutta ja tyylikkyyttä.

    Sisätiloissa vain mittariston yläpuolinen kaari ja sen jälkeinen suora linja ovat samanlaiset, eikä muuta yhteistä juuri ole. Kojelauta mittaristoineen ja näyttöineen on Volvossa selvästi modernimman ja selkeämmän oloinen ja BMW:n ikä näkyy varmaan selvimmin juuri tuossa. Mutta katsotaan tilannetta sitten uudelleen, kun BMW esittelee uuden 5-sarjan tänä vuonna.

    Minuun nuo uudet Volvon mallit teki vaikutuksen livenä nähtyinä. On osunut muotoilu kohdilleen ja sisätiloihin on onnistuttu luomaan edustavan oloinen, mutta myös selkeän rauhallinen ja moderni tunnelma. Toivottavasti sellainen saadaan luotua myös tulevaan 5-sarjaan.

      
  • http://www.carscoops.com/2015/12/all-new-e-class-vs-volvo-s90-vs-jaguar.html

    Äänestys aiheesta mikä auto on paras sisätiloissa. Mukana uudet E-sarja, S90, Jaguar XF ja 5-sarjallekin sai antaa äänensä. Ääniä 11300, äänestys on päättynyt eli enää ei voi vaikuttaa. Ei kovinkaan yllättävä tulos ja voittaja ja kakkonen erottuivat selvästi.

      
  • Volvo on kaksi senttiä BMW:tä matalampi, joten tuosta tulee mataluuden vaikutelma.

      
  • Ööö...kyllä se on ihan fakta että meidän taloudessa on tällä hetkellä kaksi 5-sarjalaista. Vaikka seuraava autonikin voi olla 5-sarjalainen, en itse viitsisi trollata jatkuvasti Volvo ja Audi ketjuissa. Bmw kuskeilla on jo ihan riittävän m...kku maine muutenkin, vai mitä tracktest?

      
  • Jenkkien ja EU:n kolariturvallisuusvaatimukset vähentävät liikkumavaraa muotoilussa. Se johtaa sihen, että monesti autot ovat mitoiltaan kilpailijoidensa kaltaisia. On totta, että S90:n ja 5-sarjalisen muodoissa on paljon samaa, mutta kertooko se vain siitä, että molemmat ovat varsin konservatiivisia ja pelkistettyjä muodoiltaan? Yksityiskohdat kuten säleikkö ja lamput, joilla noihin geneerisiin sedankorieihin on luoto ilmettä, poikkeavat kyllä. Volvo esitteli uuden muotokielensä XC90:llä ja tämä S90 noudatta tuota kieltä. Kun vertailee vaikka S80:n, S60:n ja XC90:n muotoilua, niin huomaa S90:n sopivan hyvin tuohon jatkumoon. Ei muotoja ole tarvinnut lähteä Bemarilta lainaamaan, kun ainekset tähän soppaan ovat löytyneet omastakin talosta.

      
  • Timo ei tässä jumalauta ole kyse mistään trollailusta. En ymmärrä mistä sait tuommoisen kuvan, kun toin esiin nämä yhtäläisyydet. Onhan näitä pähkäilty ennenkin kuten ymmärtänet. En tiedä mitä vihjailet, mutta mitä helvettiä BMW-mulkut minuun liittyy. Tutustu hieman mitä täällä olen noin yleisesti kirjoittanut ettet ihan kaikkea kyseenalaista. Jotenkin haiskahtaa siltä, että olet yksi trolleista joka silloin tällöin pistäytyy palstalla ja katoaa vähin äänin. En oikein tiedä mikä olet, aika näyttää.

    Ymmärsin tuon esimmäissen kommentisi äkkisältään väärin. Tämä osa oli suoraa vittuilua "Vähän noloa tuo tracktestin kommentointi imo." tämän ymmärsin, mutta -kaksi 5-sarjalaista ”tallissa” tarkoititkin itseäsi vaikka tallissa on lainausmerkeissä se hämäsi, että kyseenalaistat minut ja minun keskustelujeni todenperäisyyden. Ja täysin älytön vihjailusi trollauksesta. Onhan täällä jokunen trolli kirjoitellut BMW:stä täyttä paskaa, mutta nämä ovat kadonneet vähin äänin, kun homma on valehtelun myötä käynyt liian tukalaksi.

    A-utoilija ei näitä nyt toisistaan ole vaikea erottaa, mutta ymmärtänet pointin. Keskustelua saatiin aikaan ja mielestäni ihan asiallista vielä, kun lasketaan tämä mahdollinen BMW-trolli ulos sekoilemasta. Aika näyttää olenko tuon suhteen oikeassa yleensä olen.

      
  • NHB hyvä huomio onhan noissa keulan ratkaisuissa paljon muutakin, kuin vain pienennettyyn ilmanvastukseen liittyvää muotoilua. Nimittäin jalankulkijat otetaan hyvin tarkoin huomioon muotoilua ajatellessa jotta törmäys olisi vähemmän vahinkoa aiheuttava myös jalankulkijoille.

      
  • Uusi V90 AWD Business Inscripition Aut. tuli laitettua tilaukseen, toimitus Tammikuu 2017 joten odottavan aika lienee pitkä. Itselläni ollut monia uusia Volvoja ja välissä erehdyin ottamaan yhden BMW:n (kaikki nelivetoja) ja kyllä täytyy sanoa että Suomen talveen Volvot ovat paljon parempia (huom. tämä minun kokemus ja mielipide eikä tarkoitettu miksikään provoksi) kaikin puolin kun BMW. Samoin kun ajan paljon pitkiä matkoja niin Volvon penkit ovat vakiona paremmat kun BMW:n sportti jakkarat ainakin minulle.

      
  • Millä moottorilla tuo on varustettu, kun itse olen ymmärtänyt, että muiden kuin T8:en toimutukset alkaisivat jo joskus elo-lokakuussa. T8 ja joku pienempi diesel menee 2017 puolelle, mutta ainakaan T8:aa ei ole vielä edes hinnoiteltu (tietääkseni).

    Minkälaisia varustepaketteja/varusteita valitsit? Jos itse tuollaisen tilaan, niin vaikeaa pähkäillä mitä varusteita ottaisi. Kannattaako esim. niihin ledvaloihin satsata, kun kuuluvat pakettiin, joka maksaa noin pari tonnia. Myös paljon kehutut B&W soittimet mietityttävät. Vakiosoitinkin ihan ok, enkä ole niin kova musiikkimies, että yleensä maksaisin soittimista 3 tonnia, mutta niitä on niin paljon kehuttu, että mieli tekisi. Esim Audin B&O soittimiin verrattuna hintahan on halpa.

      
  • Kun katsot hinnastoa niin huomaat tähdellä merkittynä että AWD nelivedoista D3 ja D4 valmistus alkaa Joulukuu 2016. Minulle tulossa lisänä seuraavat varusteet/paketit. CD-soitin, Sensus navigointi, Volvo On Call, Sähköpistoke sisätilaan (230v), Ilman moottori ja mallimerkintää, Lämmitettävä tuulilasi, Laminoidut lasit, Puoliautomaattinen vetokoukku,
    Winter varustepaketti, Family varustepaketti ja 18" aluvanteet + nastarenkaat.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit