Volvo S/V90

1685 kommenttia
145791057
  • Vai hienovaraista...

    Onhan sen 4pyöräsuuntauksen oltava kunnossa ja joidenkin huoltotoimenpiteiden jälkeen tarkistus ja suuntaukset on kai pakko tehdäkin.

    Tuossa vaan aiemmin yritettiin esittää, että onko se (tarkistus->korjaus) joissakin autoissa tehtävä useammin kuin toisissa.

    Tarkistushan on eri asia kuin se, että sen tuloksena alkaa säätämistoimenpiteet ja mahdollisia alustan osien vaihtojakin. Tässä on varmasti vaihtelua automerkkien välillä, vai? Ja sehän on useimmiten kustannus omistajalle, vaikka voisi kuvitella, että homma olisi hoidossa ilman vuosittaista tarkistus/säätö-rumbaa, eikö vain?

      
  • Merkkihuollossa tai monimerkkihuollossa tehdään tarvittavat toimenpiteet alustan korjausten jälkeen ja siihen kuuluu olellisena osana nelipyöräsuuntaus. Tarkistus ja tarpeen mukaan tehtävät säädöt. Tästä voitaisiin jauhaa vaikka koko päivä, mutta ei liene tarvetta tuhlata koko päivää selvään asiaan. Niin ja vielä se, että ei tarkistus tarkoita vielä mitään jos kaikki on niin kuin pitää homma jää pelkkään tarkistukseen. Laitteisto näyttää numeroina vihreällä jos kaikki on oikein homma on sillä selvä.

      
  • Itse en kyllä hirveästi viitsisi hehkuttaa noita merkkihuoltoja. Ne ovat monesti paikkoja, jotka myyvät kokemattomien ja vähälahjaisten työntekijöiden työtä korkealla hinnalla.

      
  • Totta toinen puoli. Omat kokemukset ammattitaitoisesta ja koulutetusta henkilökunnasta on tullut tutuksi. Kyllä suosituimmat merkkihuollot ja monimerkkihuollot kertovat pätevästä henkilökunnasta korjaajineen. Koulutus on nykyisin usein tapahtuvaa koska tekniikka kehittyy kaiken aikaa. Ja tässä pysyy vain mukana ne korjaamot jotka kouluttavat mekaanikkonsa kun tarve vaatii. Ei ole tietoa korjaamot eivät kovassa kilpailussa kauaa toimi.

      
  • Jore44: "Mikähän lienee Tracktestin henkinen ikä !!?
    Mieleeni on tullut muinoin tänne kirjoitellut Putput mutta siistimmässä kuosissa."

    Nyt minullekin selvisi, olen miettinyt mitä tuttua saundia noissa kirjoituksissa on.

      
  • tracktest:
    Niin ja vielä se, että ei tarkistus tarkoita vielä mitään jos kaikki on niin kuin pitää homma jää pelkkään tarkistukseen. Laitteisto näyttää numeroina vihreällä jos kaikki on oikein homma on sillä selvä.

    Niinpä. Mutta edelleen: vihjailtiin, että joillakin automerkeillä laitteisto näyttäisi punaista useammin kuin toisilla. Siitähän tämä osuus lähti ikäänkuin aukeamaan.

    Mutta jos tässä ei ole mitään ihmeteltävää sen kummemmin, niin ehkä ei tarvita myöskään "hienovaraisia herättelyjäkään".

      
  • Tractest, minähän juuri kirjoitin, että eri AUTOMALLIEN ominaisuuksia voidaan vertailla ja myös laittaa jonkunlaiseen paremmuusjärjestykseen. Ei testien käyttäminen tässä ole mikään ongelma, mutta jokainen sitten pohtikoon tykönänsä mitä asioita itse testeissä painottaa ja paremmuus on aina osittain makuasia.

    Automerkkien paremmuudesta puhuminen on aivan älytöntä, koska joku malli voi olla huippuhyvä ja toinen taas huono. Muutamat fanaatikot takertuvat niihin merkkeihin ja ostaisivat vaikka kasan paskaa, kunhan siihen on lätkäisty oikea merkki päälle.

      
  • Mistä pyöräkulmien vinoutuminen aiheutuu?

    Syitä voi olla useita. Ohjauskulmat voivat mennä vikaan esimerkiksi kun ajetaan terävään kuoppaan tai korkeaan asfaltin reunaan kovalla nopeudella tai törmätään vaikka kanttikiveen. Ylipäätään epätasainen, möykkyinen ajoalusta rasittaa autoa.

    Mistä tietää, että jotain on vialla?

    Viitteitä viasta antavat esimerkiksi ohjauspyörän vinous, auton huomattava ura- tai sivutuuliherkkyys tai renkaiden epätavallinen kuluminen. Ohjaus tuntuu puoltavan suoraan ajettaessa tai se vaikuttaa muuten ”hermostuneelta”.

    Mitä merkitystä sillä on, että kulmat ovat kunnossa?

    Pyörien väärä asento kuluttaa renkaat epätasaisesti sekä heikentää ajomukavuutta ja turvallisuutta. Virhellinen pyörien suuntaus aiheuttaa myös vierintävastuksen huonontumista ja polttoaineenkulutuksen lisääntymistä.

    Mitä nelipyöräsuuntaus tarkoittaa?

    Vaikka autoa ohjataan etupyörillä ja usein niistä havaitaan poikkeava renkaiden kuluminen, niin auton kulkukulman määrää taka-akselin asento.

    Jos takapyörien auraukset ovat virheelliset, kulkee auto hieman sivuttain eikä korin keskilinjan suuntaisesti. Tällöin etupyöriä on käännettävä vastaavasti, jotta auto kulkisi suoraan. Tämä aiheuttaa etuakselille asentokulmamuutoksia, jotka kuluttavat renkaita.

    Kaikissa autoissa ei ole aurauksen säätöä takapyörille. Vaikka säätöjä ei olisikaan takapyörille tai halutaan säätää vain etuakselin pyöriä, on mittaus tehtävä aina nelipyörämittauksena kulkukulman selvittämiseksi.

    Miten pyöräkulmia mitataan?

    Mittaustekniikoita on erilaisia. Jokaiseen pyörään kiinnitetään mittapää, joka pystyy mittaamaan auraus- ja sivuttaiskallistumat ja tekemään niistä tarvittavat muut kulmalaskelmat. Nykyisin käytetään myös kuvantamistekniikkaan perustuvia laitteita, jotka ovat tarkkoja ja nopeakäyttöisiä. Tätä menetelmää käyttäen pyöriin kiinnitetään, neliönmuotoiset kohdelevyt, joita kamera kuvaa ja lukemia voidaan tarkastella tietokoneen ruudulta.

    Mitä työ keskimäärin maksaa?

    Nelipyöräsuuntaus mittaus-ja säätötöineen maksaa säätömahdollisuuksista ja säätötarpeesta riippuen keskimäärin 80–160 euroa. Pelkkä mittaustyö maksaa 60–80 euroa.

    Milloin nelipyöräsuuntaus on aiheellinen?

    Silloin jos on ajanut terävään kuoppaan, katukiven reunaan tai pikkukolarin. Mikäli ratti on tämän jälkeen suoraan ajettaessa vinossa, on pyöräkulmille tapahtunut jotain. Toimenpide on tarpeen myös silloin, kun autoon on vaihdettu ohjauksen ja pyöränripustuksen niveliä tai tukivarsia.

    Aurauskulmien tarkistus on hyvä tehdä talven jälkeen. Samoin kulmat on hyvä tarkistuttaa uusien renkaiden asennuksen yhteydessä.

    Mikäli autoon asennetaan leveitä, matalaprofiilisia renkaita, korostuvat pyöräkulmien asentovirheet.

    Tällöin voi olla viisasta tarkistuttaa pyöräkulmat jopa pari kertaa vuodessa.

    Kannattaako pyöräkulmat tarkistuttaa varmuuden vuoksi?

    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Asiantuntijana Motonet-korjaamoyrittäjä ja autotekniikan opettaja Ossi Rosten.

      
  • Onhan se selvää, että tarve säätää alustan geometriaa vaihtelee valtavasti. Yksinkertainen mutta epämukava ja ajo-ominaisuuksiltaan huono alusta on helppo tehdä robustiksi, eikä sieltä edes löydy montaa säätöä. Näissä tapauksissa merkkikorjaamojen koulutuksissa nuokkuneet jullit nostavat kätensä pystyyn, vaikka joku arvo olisikin punaisella. Mukava ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvä alusta on taas monimutkaisempi ja kevytrakenteisempi, jolloin arvot "elävät" paljon helpommin. Näissä monesti löytyy jo valmiina kattavat säädötkin ja asiansa osaavalle säätäjälle melkein kaikki on mahdollista.

    Toinen valinta tehdään vakauden ja ketteryyden suhteen. Mutkat hyvin selvittävä alusta on kaikelle herkempi kuin aina joka tilanteessa määrätietoisesti suunnan muutoksia vastustava alusta.

    Jokainen valitkoon itselleen sopivan kompromissin. Tässäkään, niin kuin monessa muussakin asiassa, hyvät ominaisuudet eivät tule ilmaiseksi.

      
  • Minulla on ollut uuden auton huoltoväli 30000km/2v onko huolto ohjelma virheellinen kun ei sillä mainita vuosittaista pyöränkulmasäätöä. Olen yleensä ajanut 60000km/2v eikä huoltolaskussa ole ainakaan mainittu mitään kyseisistä säädöistä.
    En ole koskaan omistanut 3v vanhempaa autoa.
    Mielestäni tämänkin keskustelun otsikko viittaa uusiin autoihin.
    Vanhoille bmw autoille on varmaankin oma klubi keskustelu.

      
  • Oma kokemukseni ammattilaisen tekemästä nelipyöräsuuntauksesta oli pelkästään positiivinen. Takapään ja etupään säätöjen jälkeen ratti oli suorassa ja ajettavuus sellainen kuin se on tehtaalta lähtiessä ollut. BMW meni tiellä kuin juna. Erittäin miellyttävä ajettava kuten pitääkin. Ehkä NHB:n kommentin jälkeen on muiden helpompi ymmärtää mitä ajan takaa kun puhun BMW:n alustasta ja sen vaatimista huolloista nelipyöräsuuntaus jne...

    NHB: "Mukava ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvä alusta on taas monimutkaisempi ja kevytrakenteisempi, jolloin arvot ”elävät” paljon helpommin. Näissä monesti löytyy jo valmiina kattavat säädötkin ja asiansa osaavalle säätäjälle melkein kaikki on mahdollista."

    BMW on juuri malliesimerkki kyseisestä autosta ja sen alustan toteutuksesta parhaisiin ajo-ominaisuuksiin liittyen, tätähän siellä on toteutettu kaiken aikaa.

      
  • "BMW on juuri malliesimerkki kyseisestä autosta ja sen alustan toteutuksesta parhaisiin ajo-ominaisuuksiin liittyen, tätähän siellä on toteutettu kaiken aikaa."

    Ne on BMWeen parhaat ajo-ominaisuudet, ei kuitenkaan ole päässyt Audin, VW ja Volvon tasolle.
    Ethän kyllä niin väittänytkään.

      
  • Eiköhän ne teidänkin uusien autojen kulmat ole tarkastettu ja tarvittaessa säädetty luovutushuollossa.

      
  • "Eiköhän ne teidänkin uusien autojen kulmat ole tarkastettu ja tarvittaessa säädetty luovutushuollossa."

    Hyvä niin ettei tarvitse "suoraan" Motonettiin ajaa.

      
  • Mielestäni kyllähän tuosta nelipyöräsuuntauksesta se noin 80 euroa joka toinen vuosi kannattaa maksaa, aika monimutkainen toimenpide on peileineen kaikkineen. Tuossa asentajan opetusvideo asiasta.

      

  • "WhatCar

    Nyt on myös TM ajanut S/V90 Volvoja. Näyttää siltä että ihan kohtuullinen auto on tarjolla. Volvo on saavuttamassa ajettavuudessa premiumia verrattuna S80/V70. Miinustakin tulee:
    – nelisylinterisen moottorin ääni kuuluu ja takaistuimella pakoäänet kuuluvat turhan äänekkäästi.
    – vaihteisto nykii pikkuvaihteilla ja alamäkeen logiikka pettää.
    – autossa Pilot Assistant toiminne on epävarma, usein auto seilaa kaistan reunasta toiseen, välillä mennään kaistaviivojen yli. Joka tapauksessa kilpailijoiden järjestelmät ovat kehittyneempiä.
    – tavaratila on pienentynyt (vrt. V70, VW Passat ja Skoda Superb)
    – kojelaudan kosketusnäyttö vaatii pitkään tottelua.
    – premium-tasoon ei riitä esim. tavaratilan suojaverho. Ei ole sähkötoiminen, saattaa irrota takakiinnikkeistään ja rullata yläasentoon kuoppaan ajettaessa
    – suuret linjat ovat kohdallaan, mutta yksityiskohdat/ viimeistely vaatii vielä parantelua.

    Toki kyseessä ehkä 0-sarjan autot, mutta vielä on hieman matkaa laadussa parantaa Passatin tasoon."

    Luin uuden TM:n ja tuo WhatCarin kirjoitus on todellista propagandaa, johon on poimittu yksittäisten lauseiden osia irrotettuina asiayhteydestään ja omin sanoin väritettyinä, jotta asia näyttäisi mahdollisimman huonolta. Ei tosin mitään uutta ko. henkilön eri nimimerkeillä harjoittamaan jo 10 vuotta kestäneeseen Volvo-trollaukseen eli onhan tuohon jo totuttu.

    Todellisuudessa TM:n kirjoitus oli tosi myönteinen S90/V90 ominaisuuksista. Esim.

    • ajettavuudeltaan tähän asti tehdyistä Volvoista paras
    • ohjaus on sellainen kuin hyvän ohjauksen kuuluukin: looginen ja tunnokas, mutta suodattaa tienpinnan aiheuttamat häiriöt
    • jousitus toimii hienosti ja nielee sekä pienet kuopat että suuret heitot tyylikkäästi ja äänettömästi, vaikka autoissa oli 20 " renkaat
    • 8-vaihteinen automaatti toimii satunnaisia pikkuvaihteilla ilmeneviä nykäyksiä lukuunottamatta hienosti
    • Volvon insinöörit korostavat, että Volvossa ei ole automaattiohjausta, vaan ainoastaan kuljettajaa avustava järjestelmä
    • ajamiseen tarvittavat hallintalaitteet ovat hyvin käsillä ja selkeitä
    • kosketusnäyttö selkeyttää ratkaisevasti kojelaudan ilmettä, mutta sen sujuva käyttö vaatii edelleen totuttelua
    • V90 tavaratila on perusmuodossaan 15 l pienempi kuin V70:ssä, käyttökelpoisuus on kuitenkin vähintään yhtä hyvä
    • V90 tavaratilaan saa sähköisen suojaverhon pieneen lisähintaan (Hinnaston mukaan kalleimmillaan 210 €) '
    • ominaisuuksien suuret linjat ovat ihailtavassa kunnossa, vaikka jossain yksityiskohdissa onkin vielä kehittämisen varaa

    Kaikki nuo kehut WhatCar "unohti" mainita propagandassaan.
    Lisää kehuja Iltalehden koeajovideossa:
    "täysin uusi laatutaso. V90 on loikannut pari premiumtasoa V70:ntä korkeammalle. Nyt puhutaan autosta, joka haastaa vakavasti saksalaiset kilpailijansa BMW:n, Mercedeksen ja Audin."

    http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016061621739665_at.shtml

      
  • Ajattelija2015:n / A-utoilijan kirjoitukset toistavat itseään. Näitä löytyy muitakin esim. mrse, mrs experience, Andreas, andetz, XWD, petos, Autoilija20xx, ym. Utoilijoita. Helppo tunnistaa multi-nimimerkit. Sama henkilö nm:n takana.

    Asiaan, selvää on että Volvo hehkuttaa uusia mallejaan, mutta todellisuudessa investoinnit uusiin malleihin ovat aika pientä. Esim. tänään Mercedes ilmoitti laittavansa 7 mrd akkuratkaisuihin, se on enemmän kuin Volvo on investoinut 90-kehitykseen.Audi investoi 100 mrd uuteen teknologiaan ja malleihin 5v aikana. Kuka tässä pysyy perässä?

      
  • WhatCar, vaikuttaa siltä että olet syyllistynyt räikeään vääristelyyn ja osatotuuksien kertomiseen viestissäsi jossa selostit Tekniikan Maailman artikkelia Volvon automallien S90 ja V90 koeajosta.

    Oletettuihin tässä autokeskustelussa muka esiintyviin "moninimimerkkeihin" vetoaminen vaikuttaa lähinnä harhaiselta ja epätoivoiselta "salaliittoteorialta", tällaiset väittämät ainoastaan heikentävät kirjoittajan uskottavuutta entisestään.

    Järkevää autokeskustelua uusien automallien lanseerauksista ei voida käydä jos paikalla on keskustelijoita jotka eivät edes yritä pyrkiä objektiivisuuteen koeajojen ja niiden loppuyhteenvetojen selostamisessa, vaan keskittyvät joka käänteesä etupäässä oman värittyneen propagandansa julistamiseen. Autokeskustelun pääasiallisena tarkoituksena lienee mielipiteiden vaihtaminen, eikä epämääräinen "pullistelu".

    Omalta kohdaltani voin todeta että selostaessani tätä Automotorsportin koeajoa sattui paha virhe siinä kun kuvasin Volvon ohjauksen eroa BMW:hen, lopulta selvitin kuitenkin sen että artikkelin mukaan BMW tarjoaa ohjauksessaan paljon enemmän tietoa tiestä kuin Volvo. BMW:n ohjausta käytettiin tässä artikkelissa referenssinä tältä osin.

    Ja jos nyt oikein koeajon ymmärsin niin yleisesti ottaen Automotorsport piti Volvon ajo-ominaisuuksia kaarteissa riittävän hyvinä, auton alustaa (ruotsiksi "chassit") kehuttiin erityisesti.

    Lisäksi tuota S90:n coupemaisuutta tuli taholtani hehkutettua liikaa. Muotoilu joka tapauksessa on omalla tavallaan uutta tässä luokassa. (Todettakoon myös se tässä yhteydessä, että Volvo V90:n takavaloratkaisu ei nyt välttämättä ole mikään muotoilun mestarinäyte omasta mielestäni. Voisi kuvitella että vähemmilläkin takavaloilla pärjää.)

    Automotorsportin havainnot autoista S90 ja V90 (moottoreina D5 ja T6, vetotapa neliveto muistaakseni) olivat erittäin - jopa yllättävän - positiivisia. Lehden testaaja muisti myös "itsetutkistelussaan" erityisesti mainita siitä, että autojen arviointiin ei millään tavoin vaikuttanut oma mahdollinen ruotsalainen "patriotismi".

    Ja tässä Volvo S90/V90 - keskustelussa lienee viimeistään nyt tullut selväksi että nämä uudet Volvot ovat varteenotettavia vaihtoehtoja saksalaisille premium-merkeille. Autot tarjoavat lähinnä erilaisuutta verrattuna saksalaisiin premium-autoihin. Eivät varmaankaan saavuta testimenestystä Saksassa, kun näiden "kruununjalokivien" rintamaan Audi-Mercedes-BMW on siellä perinteisesti vaikea kiilata.

    Koska WhatCar otti esille erilaisia investointeja, joita muut automerkit ovat tehneet, niin totean, että nämä investoinnit eivät mitenkään liity keskusteluun automallista Volvo S90/V90. Yhtiö on itse ilmoittanut että se tähtää maailmanlaajuisesti melko maltilliseen viiden prosentiin markkinaosuuteen premiumsedaneidan markkinoilla. Kotimarkkinoilla Ruotsissa on tarkoitus myydä 15.000 autoa vuodessa. Suomen myyntitavoitetta en tiedä, mutta Iltalehden artikkelista ilmenee että autoja on jo nyt ennakkotilattu 900 kappaletta, joka vaikuttaa ihan kohtuulliselta määrältä. Luin että Suomen toimitukset alkavat vasta syyskuussa. Uusia E-Mersuja muuten näkyy jo katukuvassa, ja olen päässyt ihailemaan autoa ihan läheltäkin. Auton korin viimeistely vaikutti todella hienolta.

      

  • "WhatCar

    Ajattelija2015:n / A-utoilijan kirjoitukset toistavat itseään. Näitä löytyy muitakin esim. mrse, mrs experience, Andreas, andetz, XWD, petos, Autoilija20xx, ym. Utoilijoita. Helppo tunnistaa multi-nimimerkit. Sama henkilö nm:n takana.

    Asiaan, selvää on että Volvo hehkuttaa uusia mallejaan, mutta todellisuudessa investoinnit uusiin malleihin ovat aika pientä. Esim. tänään Mercedes ilmoitti laittavansa 7 mrd akkuratkaisuihin, se on enemmän kuin Volvo on investoinut 90-kehitykseen.Audi investoi 100 mrd uuteen teknologiaan ja malleihin 5v aikana. Kuka tässä pysyy perässä?"

    Aika hauskaa kiemurtelua yrität nyt esittää noista eri nimimerkeistä. Omasi on olleet ainakin: WhatCar - Experience - Heinzman - XWD. Voi olla, että pari unohtui välistä. Luettelemastasi listasta nimim. petos oli muuten Subaru-kuski ja vaihtoi Mersuun ja ehkä on kadonnut palstalta tai vaihtanut nimimerkkiä. Se, että muistat nuo vuosia sitten palstalta poistuneet nimimerkit, osoittaa että olet seurannut palstaa varmaan vuosikymmenen verran eli saman verran kuin itsekin. Eli sinulla nimimerkki on muuttunut, kun saat muut täällä tarpeeksi ärsyyntymään tyyliisi. Ja ne aiemmat muutokset on näkyneet ihan profiilin tiedoista, nythän sieltä ei enää asiaa näe. Ilmeisesti uusien Volvojen lanseeraus ja niiden saamat kehut laukaisi taas tuon entisen meiningin.

    Tottakai kaikki valmistajat hehkuttaa uusia mallejaan. Haukkuako pitäisi. Eihän täällä kukaan ole Volvonkaan uusien mallien omia hehkutuksia referoinut. Kehut, joita Volvon uudet mallit on saaneet, on tulleet niitä koeajaneilta toimittajilta eri lehdissä ja autojulkaisuissa. Jotain olisi tietenkin voitu tehdä toisin tai paremmin eli täydellistä autoahan ei ole olemassakaan. Itsekin vähän vierastan noita S90/V90 takavaloja ja mallien koon kasvamista omiin tarpeisiin jo turhan suuriksi ja kosketusnäyttöönkin suhtaudun vähän varauksellisesti, mutta ei se minusta kovin vaikeakäyttöiseltä vaikuttanut sitä kokeiltuani. Muutoin ovat tosi tyylikkäitä sisältä ja ulkoa, kun kävin niitä autoliikkeessä katsomassa.

    Odotan mielenkiinnolla pienempiä S60/V60 -malleja. Etenkin V60 on suuri mielenkiinnon kohde itselleni, jos en päädy hankkimaan esim. A4 farmaria sitä ennen.

      
  • V90:stä en ole luonnossa nähnyt, mutta mielestäni sen perä ja takavalot ovat kuvissakin todella onnistuneet. S90:en perä näytti alkuun todella omituiselta, mutta ehdin siihen jo kuvissakin hieman tottua ja kun näin sen luonnossa, niin siinä ei ollut mitään ongelmaa.

      
  • Ajattelija 2015, olet ilmeisesti etuoikeutettu kun olet jo ajanut näitä 90-mallin Volvoja, vaikka esittely vasta syksyllä? Toivotaan että tavaratilan verhot ym. laatu-yksityiskohdat saadaan pian Passatin tasolle. Moottoripuolelle toivoisi 5/6-sylinterisiä moottoreita, tuo 1,9 l on aika mopo-moottori. Sama kuvio oli Saapilla, sielläkin GM toimitti 3-litraisia koneita kun itse ei muuhun pystytty.

    Jos odotat V60:tä, niin ehdit hyvinkin ajamaan muutaman vuoden A4 Avantilla. V60 on turha odottaa ennen 2018-19. Ja bemarilta on sentään tarjolla ihka uusi 3-sarja vuoden 2017 lopulla.

      
  • Kommenttiin:
    Se, että muistat nuo vuosia sitten palstalta poistuneet nimimerkit, osoittaa että olet seurannut palstaa varmaan vuosikymmenen verran eli saman verran kuin itsekin.

    liittyen, kävin läpi Premium-valinta ketjua(ja muitakin ketjuja), aloitajana Tapio Taula, 2008. On melko helppo todeta yhteyksiä, Ajattelijaxxxx, Autoilijat, Autoilia, experiencet, Andras, mrs e, xwd, Mrse,Andrei, heinzman, ym. Vaikuttaa että palstalla ei ole itse asiassa kovin monta keskustelijaa?

      
  • Julle85 oli aivan omassa luokassaan veti parilla läppärillä ja pöytäkoneella aivan uskomatonta settiä. Sai Ajattelijan ja muutaman muun täysin pois tolaltaan etten sanoisi täysin sekaisin. Ajattelija2016 muistaa varmasti nämä maratoonit kuin eilisen päivän.

      
  • Volvo S60/V60 esitellään IV/17 ja BMW 3-sarja vasta joskus 18. Käytännössä voivat tulla Suomessa myyntiin lähes yhtä aikaa. 3-sarja ei ole 3 GT-mallia lukuunottamatta koskaan oikein kiinnostanut. Suureksi osaksi siksikin, kun siinä tuntuu olevan ne pahimmat uraherkkyydet ja sen muotoilu ei ole koskaan miellyttänyt.

    Täällä tosiaan oli pahimmillaan meininki kuin jossain villissä lännessä, noin kuvainnollisesti sanoen. Oliko se tämä Julle85, joka niitä kopionimimerkkejäkin tehtaili, ainakin joku taisi niin väittää joskus. Eli täällä oli jossain vaiheessa ennen palstan uudistusta Ajattelijaxx monellakin vuosiluvulla yhtä aikaa. Ei tosin ollut kovin vaikea erottaa milloin kyseessä oli provoilunimimerkki. Onko täällä muuten nykyään myös Ajattelija2016, kun tracktest siihen viittasit? Eli onko nimimerkkikopiointi vieläkin jatkunut?

      
  • Muistaakseni 2010-> eteenpäin joka vuosi on ollut Ajattelija nimimerkkejä mukana.

    Ei ole Ajattelija päivittänyt tuota nimimerkkiä tälle vuodelle oikea siis Ajattelija2015.

    A-utoilija opettele ajamaan reunaviivan vieressä, älä helvetissä aja urissa. Vaikka omistaisit uriiin tehdyn kanootin jolla noissa voi sateella vaikka meloa. Onhan tuo täysin järjetöntä, kun voi ajaa urien vieressä jotkut suhaa väkisin urissa. Ei voi käsittää kaikkien järjenjuoksua, mutta ei onneksi tarvitsekkaan. Jotkut idiootit jopa ylpeilee tuolla.

      
  • A-utoilija, kannattaa tarkemmin seurata uusien mallin tuloa. Uuden 3-sarjan speksit ovat jo lähes julkisia loppuvuoteen 2017

    Sitten kysymys, oletko jo ajanut seuraavan sukupolven 3-sarjan? Uraherkkyydestä aina muistutat, mutta run-flatit kannattaa vaihtaa jo tilatessa tavallisiin renkaisiin ilman lisähintaa. Toki run-flat on kalliimpi ratkaisu ja idea taustalla on turvallisuus. Volvo saattaa saada jotain 60-malleja tarjolle 2017 lopulla, veikkaan että lanseeraus kestää vuoden ja myynti alkaa 2018 lopulla. Tämä 90-mallien esittelykin näyttää menevän vähintään syksyyn.

      
  • Vaikeaksi menee jos autolla voi ajaa vain tarkkaan määritellyssä kohdassa tietä. Itsellä oleva ei niin ronkeli ole sen suhteen.

      
  • Jore44 BMW 5-sarjan raideleveys ja leveät renkaat edessä 245 ja takana 275 ei yksinkertaisesti sovi kansanauton tekemään uraan ei sitten millään. Hullua tuo urissa ajo on, mutta kyllä sitä idiootit pitää jopa oikeana ajotapana.

    Ei voi uskoa todeksi, että olen täällä ainoa joka ajaa reunaviivan vieressä ja muut sohlaa kaikki urissa.

    "Vaikeaksi menee jos autolla voi ajaa vain tarkkaan määritellyssä kohdassa tietä. Itsellä oleva ei niin ronkeli ole sen suhteen"

    Eikös tuo vasta ole taiteilua pysyä urissa vai onko kansanautossasi kapeat renkaat ja autosi menee kuin latua uran pohjalla?

      
  • En aja tieten tahtoen urissa enkä niiden vieressä. Oikeastaan en erityisemmin huomioi uria kuin vesisateella, joilloin niissä voi olla vettä niin paljon että parempi pysyä vesiliirron takia sellaisessa kohdassa tietä missä ei ole niin paljon vettä. Toki syvät urat nyt varmaan huomioi jokainen. Nykyinen auto on hyvin suuntavakaa ja sellainen ajettavuus on enemmän minun mieleeni, Ja onhan autossani tietääkseni jopa 5-sarjaa leveämpi raideleveys ja 225 leveät renkaat voisi olla hyvinkin uraherkät jossain toisessa autossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit