Volvo S/V90

1685 kommenttia
1568101157
  • Niin, ei kai kukaan täysjärkinen urissa ehdoin tahdoin aja. On hienoa, että löytyy tältä foorumilta edes yksi joka ajattelee samoin. En todellakaan ole kärsinyt urista koska olen ottanut tavaksi ajaa reunaviivan vieressä aina, opin tämän jo autokoulussa. Sekin etu on tuossa reunaviivan vieressä ajossa, että aasfaltti on paljon sileämpi siitä kohtaa ja rengasmelu alenee huomattavasti näissä isoissa vanteissa 19". Ja on ajaminen huomattavasti miellyttävämpääkin näin.

    BMW F10 raideleveys on 1600/1627 mm.

      
  • On hionoa että omistan auton mikä ei vetele urissa ja voin valita ajolinjat sen kummemmin niitä miettimättä onko uria tai ei.

      
  • Kansanautosi sopii uriin erityisen hyvin siinä syy, että voit ajaa urissa kuten muutkin idiootit. Teille ei järkipuhe mene jakeluun ei sitten millään vaikka on jopa monia etuja olla ajamatta urissa.

      
  • Se on sitä oikeat "kansanauton" ajamisen iloa eikä vai pelkkä mainoslause.

      
  • WhatCar, Suomessa kiertää ainakin yksi S90, jota siis olen ajanut ja jota joku muukin oli täällä jo ajanut.

    En odota V60:stä, vaan tulen tilaamaan uuden auton hyvinkin lähiaikoina. Muutamia vaihtoehtoja minulla oli ja se ratkaisi asian, että E Mersua ei saa nelivetoisena hybridinä. Nyt siis tulen tilaamaan melko varmasti S tai V90 T8 koneella, kunhan malli ensin hinnoitellaan. Olen myös harkinnut MB GLC coupe maasturia, joka on mielestäni todella hieno, mutta jotenkin vain Volvo sytyttää enemmän varsinkin sisustuksen puolelta, vaikka eihän tuo C sarjan Mersukaan johdannaisineen hullumpi sisältä ole. Hieman minua häiritsee etenkin se kojelaudassa töröttävä näyttö. E olisi sisältä vielä hienompi, mutta tosiaan se hybridin takavetoisuus vei mielenkiintoni.

    Audi A4/A5 putosivat pois jo aikoja sitten tylsän muotoilun ja järjettömän hinnoittelun myötä.

    Tässä hyvä V90 Volvon esittelyvideo.

    Ai niin, en tosiaan ole päivittänyt nimimerkkiäni ja se on edelleen 2015.

      
  • Kun tilaa kerta on parannuksille, niin Teknikens Världissä on otsikko: Volvo V90: ”Bullrig, trång och dyr” Vad säger världen där ute om nya Volvo V90?

    Mikä on maailman mielipide V90:stä, "meluisa, ahdas ja kallis"?

    http://teknikensvarld.se/volvo-v90-bullrig-trang-och-dyr-306817/

      
  • Ajattelija, ehdit saamaan uuden E:een neliveto-hybridinä hyvinkin pian. Kun vm 2017 on tuloillaan, laajenee valikoima merkittävästi. 4-vedot ja hybridit täällä pian. C:ssä jo löytyy:
    C 300 h A Premium Business Hybridi/diesel 204+27)hv, 500+250nm, 54.713e

      
  • Ainakin kaikissa lukemissani testeissä on tullut noin 4/5 tähteä ja lähinnä tosiaan korkeaa hintaa on hieman pohdiskeltu. Tähän astihan WhatCar on valittanut Volvon halvasta hinnasta, joten ei kai korkea hinta ole ongelma?

    http://www.autoexpress.co.uk/volvo/v90/95747/new-volvo-v90-estate-2016-review

    http://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/v90/first-drives/2016-volvo-v90-d5-review

      
  • Niin C sarjaa saa hybridinä, mutta ei nelivetoisena hybridinä. Ja sama pätee E sarjaan. Nelivedosta ei ole tietoa.

      
  • Koeajoin Volvo S9O D4 inscriptionin 3O.5 2O16.
    Auto oli juuri tullut paikalliselle piirimyyjälle. Seuraavana päivänä lähti jo jonnekin muualle.

      
  • Kysyisin ihan mielenkiinnosta mihinkä käyttöön Ajattelija2015 nelivetoa käyttää?

      
  • Siihen, että pyörät luistavat (tai luisteneston aikana pyrkivät luistamaan) vähemmän kiihdytyksen aikana.

      
  • No kyllähän se on perusteltu syy, jos se repivä lähtö on tärkeää.

      
  • Lähdön ei tarvitse olla kovinkaan repivä, jotta kaksivetoisen renkaat luistavat märällä, saati lumella.

      
  • Miten tracktest ajattelit esimerkiksi ohittaa ilman, että joudut ajamaan idioottien tyyliin urien yli? Vetely urissa on selkeä virhe alusta ominaisuuksissa siinä missä mikä tahansa muukin virhe, eikä urien välttely tuota virhettä poista. Lähes kaikkien auton käytösvirheiden kanssa pystyy enemmän ja vähemmän miellyttävästi elämään, jos sopeuttaa ajotyyliään tarvittavalla tavalla, mutta silti parempi olisi, jos kyseisiä puutteita ajettavuudessa ei olisi.

      
  • Sitähän juuri teen ajaessani reunaviivan vieressä ja näin tekee varmasti moni muukin. On todellakin miellyttävämpää ajaa sileää tien osaa mitä muut eivät ole nastarenkain raiskanneet. Regasmelu vähenee, ja tuolta lain määräämällä turvavälillä ohitus on turvallinen jos edessä menee hitaammin etenevä ajoneuvo. Hieman jäykemmällä ohjauksella urien ylitys ohituksessa ei juuri tunnu joten sekään ei häiritse. Elämästä saa vaikeaa pähkäilemällä, murehtimalla ja vaihtoehdot vähenee entisestään, mutta kun lakkaa turhia murehtimasta vaihtoehtojakin löytyy yleensä ongelmien ratkomiseen.

      
  • Ajattelija2015: "Lähdön ei tarvitse olla kovinkaan repivä, jotta kaksivetoisen renkaat luistavat märällä, saati lumella."

    Melko lailla ontuva perustelu nelivedon tarpeesta.

    Takavetoinen BMW luistonestolla, eikä lähdöt tunnu ongelmalliselta märällä eikä lumella. Liukas on liukasta myös nelivedolle ja jarrutusmatkat ei lyhene nelivedollakaan se kannattaa muistaa myös nelivetoisen auton kuljettajan, kun huonolla kelillä näyttää mihin neliveto pystyy. Turvallisuuden tunne on näillä hurjapäillä yleensä täysin vääristynyt, kun katsoo heidän tyyliään koheltaa liikenteessä huonolla kelillä ja väliin muutenkin. Onhan nämä neliveto kuljettajat usein reippaammalla vauhdillaan törmäilleet edellä meneviin jos jostain syystä muun liikenteen vauhti hidastuu, jarrutusmatkat ei enää riitä vaan törmäys on väistämätön. Mootoritiellä näitä sattuu ja seuraukset ovat olleet katastrofaalisia ja niitä on puitu pitkään syyllisiä etsien.

      
  • Kuten tracktest aikaisemmassa viestissä totesin, joko renkaat luistavat, tai nykyisin luiston eston rajoittamina vain pyrkivät luistamaan. Mikä tässä on ontuvaa?

    Vai että nelivetokuljettajat nämä peräänajot ovat aiheuttaneet? Sinulla on varmasti jotain tutkimustuloksiakin asiasta? Onneksi takavetosilla Bemareilla ajetaan aina todella siististi, eikä näillä peleillä tunnetusti ajeta koskaan ulos tieltä, eikä leikitellä liukkaalla.

    Tämä olisi hyvää huumoria, jos tietäisin, että kirjoitat ihan vain läppänä. Valitettavasti olet tosissasi.

      
  • Luistonestojärjestelmä tarkoittaa autossa olevaa järjestelmää, joka estää vetävien pyörien luistamisen kiihdyttäessä. Järjestelmällä pyritään saavuttamaan paras mahdollinen pito riippumatta alustasta. Turvallisuusasioilla ei pidä koskaan vitsailla. Eikä tähän liity mitään huumoria eikä pidäkkään. Ajattelija2015:ta logikkaa on aika vaikea ymmärtää. Esität usein fiksumpaa kuin oikeasti olet. Lueppas hieman näistä huonoissa talvikeleissä tapahtuneista onettomuuksista moottoriteillä Suomessa, jos muisti pettää noin pahasti. Vai omaatko valikoivan muistin?

      
  • Jotenkin on uutistuvista jäänyt sellainen kuva että bmw on usein osallisena nuorten onnettomuuksissa?
    Ja mitä ajamisen iloa on siinä että pitää koko ajan sihtailla missä kohtaa kaistaa voi ajaa auton vetelemisen tai melun takia.

      
  • tracktest se luulee olevansa opettava professori toistamalla loputtomiin
    itsestäänselvyyksiä ja omia uskomuksiaan.

      
  • "Ja mitä ajamisen iloa on siinä että pitää koko ajan sihtailla missä kohtaa kaistaa voi ajaa auton vetelemisen tai melun takia."

    Teidän yksinkertaisuus paistaa jokaisesta kommentista läpi, ettekä edes tajua tekevänne itseänne täysin naurunalaiseksi.

    Yksinkertaiset asiatkin tuottavat teille huomattavia vaikeuksia. Luetun ymmärtäminen näyttää olevan täysin mahdotonta. On kuin ette ymmärtäisi mitään lukemaanne vaan toistatte samoja asioita ymmärtämättä mitä toinen kirjoittaa ja tarkoittaa. Vähälahjaisten kanssa keskustelu on täysin toivotonta. Tätä ei kannata jatkaa tämän enempää.

      
  • Onko tracktest kuulut sellaisesta nykyautoissa olevasta varusteesta kuin kaistavahti mikä ei salli reunaviivojen päällä ajoa? hah hah

      
  • Tracktest oikeasti, älä nolaa itseäsi enempää. Juttusi muuttuvat vain typerämpään suuntaan jatkuvasti.

      
  • "Onko tracktest kuulut sellaisesta nykyautoissa olevasta varusteesta kuin kaistavahti mikä ei salli reunaviivojen päällä ajoa? hah hah"

    Helvetti näitä yksinkertaisia. Ei kai reunaviivan vieressä ajo tarkoita viivan päällä ajoa. Viivan päällä on ns heräteraidat ei sinne aja kukaan tervejärkinen muutenkaan.

    Ajattelija2xxx kun järkevä argumentointi käy sinulle mahdottomaksi alkaa tuo älytön marmatus ja ruikutus mistä on esimerkkejä riittämin. Ja tämä kaikki enen sairaalloista inttämistä josta olet palstan kuuluisin.

      
  • tracktest ei siis tiedä miten nykyaikaiset ajoa jopa itsenäisesti avustavat järjestelmät toimii.

      
  • Sovitaan tracktest näin. Sinä se olet oikea järkevän ja loogisen ajattelun ruumiillistuma.

      
  • Tuttua on voit lopettaa lapsellisen jankutuksen.

    "Sovitaan tracktest näin. Sinä se olet oikea järkevän ja loogisen ajattelun ruumiillistuma."

    Nyt olemme samalla aaltopituudella. Voisit lopettaa nälvimisen pyysin sitä jo kerran. Takaisin tulee jos jatkat, mutta tämä ei näytä järkevältä miltään kantilta katsottuna. Voitaisiin laskea kirveet jo.

    http://teknavi.fi/autot/uutta-tekniikkaa-auton-aistit-nain-auto-nakee-ja-kuulee-ymparilleen

      
  • Avustavat järjestelmät ei siis sovi bmw autoihin kun ne ohjaa autoa keskelle kaistaa missä me kansanautoilla ajetaan.

    "Helvetti näitä yksinkertaisia" kansanautoilijoita.

      
  • Ajattelija2015: Kuten tracktest aikaisemmassa viestissä totesin, joko renkaat luistavat, tai nykyisin luiston eston rajoittamina vain pyrkivät luistamaan. Mikä tässä on ontuvaa?
    No se vajaavetoisen, ja etenkin takavetoisen ohitukseen lähtö on ontuvaa. Kiihdytys liukkaalla on selkeästi takavetoisen heikoin kohta, mitä tuota kieltämään.

    Jos tämän virheen kanssa ei pysty elämään, ei kannata ostaa takavetoista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit