Ei nämä liity hörhöilyyn mitenkään. En edes ymmärrä miten joku saa väännettyä aina asiat mullin mallin. Tämä tarkoittaa yksilöllistä kuten fiksut ymmärtävät.
Ihan siistihän tuollainen firman ammattitaidolla tuunaama auto on, varsinkin jos muutenkin on tarkoitus hommata ylikokoiset aluvanteet. Osataan sitä Volvonkin ammattitaitoinen tuunaus.
Itse en lämpiä alkuunkaan tällaisille tuunauksille, kuten jo Kumppanikin mainitsi on kuin kollin tuunaus-auto. Jos 5-sarjasta otetaan sporttisin malli, se on ilman muuta M5, ei tällaisia keinotekoisia tuunauksia.
Tässä on loistava video BMW:een tehtaalta. Ja on todella upeaa varsinkin tuo korin valmistus, ei yhtään ihmistä hommissa, kaikki roboteilla. Samoin nuo lasertarkistukset sovituksille ovat vakuuttavaa katsottavaa.
Olen tuon em. videon perusteella aika vakuuttunut ettei BMW:ssä noin heikot sovitukset tulisi kuuloonkaan. En tunne Volvon korituotantoa, mutta jos on robotit, niin säädöt ovat pahasti pielessä tai jos ei ole robotteja, niin kaverit ovat aika suurpiirteisiä ja varmaankin sitten kaasuhitsillä edelleen hitsataan AGAn kaasupullot vieressä
WhatCar: "Jos 5-sarjasta otetaan sporttisin malli, se on ilman muuta M5, ei tällaisia keinotekoisia tuunauksia."
Ei tuossa ole kahta sanaa näin asia on toin asian esiin siksi koska keskustelijat haluavat vaihtelua aiheisiin mistä yleensä keskustellaan. En erityisemmin seuraa tuunaus suuntauksia tosin joskus tulee uteliaisuudesta tsekattua missä mennään. BMW M5 tehtaan alkuperäisenä luomuksena ei kaipaa mitään lisukkeita omani oli facelift ja sellaisenaan täysi kymppi kuten olettaa sopi. Seuraava BMW M5 tulee nelivetoisena.
Minun seuraava auto voi olla vaikka ? mopoauto, nopeuskin riittää Helsingin 30-40 km/t aluerajoituksiin.
Jos latausmahdollisuudet olisi kohtuulliset menisin jo huomen vaihtamaan hybridini
e-Golffiin.
"Niinpä, itsekin olen alkanut digata A4 Avanttia. Sopivan kokoinen auto ainakin itselle kun seuraava luokka kasvaa jopa liian suureksi."
On muuten erittäin vaikea kuvitella sitä että 50.000 - 60.000 euron arvoisen premiumauton tyytyväinen omistaja jatkaisi kirjoittelua joka lähinnä sisältää automerkkien BMW, Mercedes sekä Audi varauksetonta palvontaa ja muiden automerkkien väheksymistä. Yleisen elämänkokemuksen valossa arvokkaiden premiumautojen omistajat eivät toimi näin.
Uuden 5-sarjan täydelliset hinnastot pitäisi olla saataville parin viikon sisällä jos liikkeen tietoihin on luottamista. Ilmeisesti uusi vakiovaruste 5-sarjassa tulee olemaan navigaattori (jo oli aikakin). ConnectedDrive on jo nykyisessäkin, mutta voisi korostaa sen tärkeytä, eli auto on mobiiliverkoissa kiinni ja onnettomuuden sattuessa soittaa automaattisen hätäpuhelun tai myös kuljettaja voi aktivoida sen.
Uusin turvavaruste on 'stereokamera', joka on ainoastaan Mersussa ja Subarussa tällä hetkellä saatavissa. Tämä mahdollistaa 3D-näön auton avustaville järjestelmille. Lisävarusteena tulee olemaan infrapuna-'näkö' kohdevalolla tunnistaen pimeässä tien tapahtumat aina 150m asti ja valaisten sen kohdevalolla.
Laservalot ovat saatavissa ilmeisesti ensi vuoden loppupuolella.
Auto on nähty livenä ja on aivan uskomattoman hieno. Maski ja keula hienosti uudistuneet, sivuprofiilissa uusi "olkapää" mennen takaikkunan taakse ja perä on uudistunut. Tilat kasvaneet joka suuntaan, paino pudonnut 100kg, mitat ennallaan.
Näillä palstoilla moni on valittanut Runflat-renkaiden pilaaavan auton ajo-ominaisuudet Suomen urateillä jäykän rakenteensa vuoksi.
En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Joka tapauksessa nyt on muutos BMW:een politiikassa, nimittäin uuden BMW 5 -hinnaston mukaan auto toimitetaan ilman Runflateja, myös 18" ja 19" -pyörien kohdalla näin. Jos Runflatit haluaa täytyy maksaa vanne/Runflatit -paketista hieman lisää. Vannehan on erilainen.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin.
Mersussa Runflatit ovat aina olleet lisähintaan, esim. E-sarja, lisähinta muutama satanen.
Havaitsin myös tällaisen osion: "Parhaat uudet autot luokittain", joka luokasta on mainittu 3 parasta. Isoissa autoissa ne ovat:
MB E
Audi A6
BMW 5
Arvosteluperusteista mainitaan: "Arvosteluperusteet: Automallien pisteytys perustuu 37 ominaisuuden arviointiin jokaisesta malliversiosta. Pisteytys on yhdistelmä eri autolehtien ja omista havainnoista. Pidän itseäni täysin puolueettomana arvioijana. Minulla ei ole suosikkimerkkejä tai -valmistusmaita, vaan suhtaudun uusiin malleihin täysin ennakkoluulottomasti."
"En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin."
Se nyt on aivan selvää, että jäykät sivut renkaassa lisäävät melua ja heikentävät jousitusmukavuutta. Samalla renkaiden toimivuus uraisella tai muuten epätasaisella alustalla heikkenee. Ajettavuutta ja mukavuutta pilaavaa jousittamatonta massaakin nuo paksut sivut lisäävät. Huonompi rullaavuus ja kalliit rengaskulut ovat myös vaikutuksia.
Onneksi viimein Bemarillakin ovat ymmärtäneet, ettei ole mitään järkeä huonontaa tietoisesti tuotteitaan erikoisrenkailla, jotka ovat normirenkaita huonompia lähes jokaisen käytössä. Itse olen ihmetellyt jo pitkään sitä, että miksi ei jo alusta alkaen tyyydytty tarjoamaan näitä umpikumirenkaita vain valinnaisena optiona.
Miten tuo ajovalo.net nyt yhtäkkiä on niin mielenkiintoinen. Muistelen vaan aiempia kommenttejasi siitä vuosien mittaan. Tietenkään et palstaa käynyt oikeasti edes lukemassa, että olisit huomannut sen päivitysten jääneen aika vähiin viime aikoina. Isot autot kategoriaan ei ole vielä päivitetty uusia Volvoja ollenkaan. Palstan viimeinen koeajokin on tehty helmikuussa 2014. Jotain sentään tuonne vielä päivitetäänkin, koska uusien automallien ensiesittelyt -osiota on päivitetty 8.12.2016.
Mp-autoilija: "Miten tuo ajovalo.net nyt yhtäkkiä on niin mielenkiintoinen. Muistelen vaan aiempia kommenttejasi siitä vuosien mittaan. Tietenkään et palstaa käynyt oikeasti edes lukemassa......."
Miksi ei ole kiinnostava?? Onhan tuo täynnä hyvää autotietoa? Mukavaa luettavaa. Vuosien mittaan? Ei tietoa kun oma historia tässä keskustelussa on varsin lyhyt ja eka kertaa törmäsin saittiin.
Vaikea ymmärtää näitä jatkuvia nimimerkkien vaihtajia ja keskustelun pilaajia, kuka on kuka? Ja miksi yleensä kommentoida asioita jotka ovat sivusta aiheen. Tämä edellinen kommentti lähinnä huvittaa, kuin olisi joku kristallipallon arvuuttelija ja todennäköisyyksien tietäjä. Nm:t vaihtuu kuin Nordean yliviivattavat salasanat.
Nimimerkin vaihtajista täällä oli asiallinen A-utoilija vielä hetki sitten, mutta nyt nm on vaihtunut = mp-autoilija, miksi? Olisit pitänyt sen mikä oli vuosi sitten. Nyt viittaat randomina "vanhaan"? kommenttiin ajovalo.netistä??? Siis mikä juttu? Oma nm. on sama alusta alkaen.
Oma lukunsa on tämä edellisen viestin anti-nm-kopioija, kyllä kopiointi kertoo aika paljon itsetäsi. Sitten oli joku ajattelija myös alkuvuodesta?
Palsta menee pilalle tän pelleilyn takia. Oliko NHB, joka kertoi että riitti ja jättäytyi hetkeksi ulkopuolelle kun kommentit ovat mitä ovat, samaa mieltä, sit edelliset nm:t keskustelkoot keskenään.
Tracktest saa samaa lokaa niskaan, ihan aiheetta (ja pitänyt NHB:een kanssa nm:n jonka itse tiedän!!!)
NHB:
”En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin.”
Se nyt on aivan selvää, että jäykät sivut renkaassa lisäävät melua ja heikentävät jousitusmukavuutta. Samalla renkaiden toimivuus uraisella tai muuten epätasaisella alustalla heikkenee. Ajettavuutta ja mukavuutta pilaavaa jousittamatonta massaakin nuo paksut sivut lisäävät. Huonompi rullaavuus ja kalliit rengaskulut ovat myös vaikutuksia.
Onneksi viimein Bemarillakin ovat ymmärtäneet, ettei ole mitään järkeä huonontaa tietoisesti tuotteitaan erikoisrenkailla, jotka ovat normirenkaita huonompia lähes jokaisen käytössä. Itse olen ihmetellyt jo pitkään sitä, että miksi ei jo alusta alkaen tyyydytty tarjoamaan näitä umpikumirenkaita vain valinnaisena optiona."
Luultavasti Runflat on lähtöisin autobahnan isoista nopeuksista ja turva-näkövinkkelistä.
Nykyään ku rengasrikko on harvinaisuus, mennään "turvarenkaista" normaaliin suuntaan. Toinen asia on painosäästö, joku 10 kg per 4 rengasta ja huonompi vierintävastus. Ei ihme, että BMW pistää runflatit optioksi. Se, että paraneeko/huonontaako tämä jotain muita ominaisuuksia on vaikea sanoa. Olisiko ennemmin testien paikka rengasmerkkien, ja -mallien välillä?
Tietysti BMW säästää tällä muutoksella helposti miljoona euroa extraa uuden 5-sarjan elinkaaren ajalla.
Kertoisitko WhatCar miksi provoilua (asioiden tarkoitushakuista vääristelyä) ei juurikaan esiinny keskusteluketjuissa jotka koskevat Mercedestä, Audia ja BMW:tä ? Sinähän muuten jäät jatkuvasti kiinni vääristelystä.
Minkä takia sellaiset nimimerkit kuin WhatCar, tracktest ja NHB kerääntyvät kaikki juuri näihin Volvo-ketjuihin provoilemaan ? Miksi he eivät pyri provoilemaan muissa ketjuissa ?
Kuka henkilö (nimimerkillä Experience) muuten aloitti elokuussa 2014 keskusteluketjun "Volvo XC 90 - susi vai ei ?" Ettei vaan olisi niin että aloittaja oli sama henkilö kuka on nimimerkin WhatCar takana, koska nämä kaksi nimimerkkiä Experience ja WhatCar eivät ole koskaan samanaikaisesti kirjoittaneet palstalla. Joten turhaan yrität WhatCar uskotella että olisit mukamas joku uusi kirjoittaja.
Ja mitä tähän provoilualoitukseen Volvo XC 90:stä tulee, niin aloitushan veti heti puoleensa nämä kaksi muuta persekärpästä. Turha jankkaaminen tässä ketjussa jatkuu edelleen, lähinnä koska nimimerkki NHB saa tässä ketjussa joka kuukausi sen normaalin itkupotkuraivarinsa.
Mielenkiintoisia väitteesi, usein syytät provoilusta jos pienikin kritiikki kohdistuu VOLVOon. Olisiko aika ottaa avoimempi näkökanta automerkkeihin. Oma mielipiteeni on se, että Volvo on matkalla ns. premium-merkkien ryhmään, mutta se vie aikansa. Vielä ei uusi VOLVO S/V90 ole siellä, tosin hyvä askel oikeaan suuntaan. Tähän ryhmään kuului aikanaan myös SAAB VOLVOn kanssa mutta aika ei riittänyt. Jos VOLVO jatkaa nykyiseen malliin niin seuraava S/V/XC90 voi olla hyvinkin jo Saksan tasolla, vielä monia asioita täytyy parantaa.
Laitan tuohon VOLVO-ketjuun hieman perusteita kun näin auton livenä tänään.
NHB:tä tai Tracktestiä ei kannata osoitella, hyvin asiallista kirjoittelua heiltä.
"Mielenkiintoisia väitteesi, usein syytät provoilusta jos pienikin kritiikki kohdistuu VOLVOon. Olisiko aika ottaa avoimempi näkökanta automerkkeihin. Oma mielipiteeni on se, että Volvo on matkalla ns. premium-merkkien ryhmään, mutta se vie aikansa. Vielä ei uusi VOLVO S/V90 ole siellä, tosin hyvä askel oikeaan suuntaan. Tähän ryhmään kuului aikanaan myös SAAB VOLVOn kanssa mutta aika ei riittänyt. Jos VOLVO jatkaa nykyiseen malliin niin seuraava S/V/XC90 voi olla hyvinkin jo Saksan tasolla, vielä monia asioita täytyy parantaa.
Laitan tuohon VOLVO-ketjuun hieman perusteita kun näin auton livenä tänään.
NHB:tä tai Tracktestiä ei kannata osoitella, hyvin asiallista kirjoittelua heiltä."
Provoiluna voidaan pitää seuraavanlaista toimintaa:
tarkoituksellinen tosiasioiden vääristely (esimerkiksi autotestien)
jonkin automerkin tietoinen halveeraaminen
suunnitelmallisuus automerkin herjaamisessa
sellainen kirjoittelu jonka tarkoituksena on luoda eripuraa
tahallinen ärsyttäminen
paikkaansa pitämättömien asioiden esittäminen totuutena
Kaiken kaikkiaan yllä mainittuihin tekoihin syyllistyvän henkilön moraalinen taso on todella alhainen, varsinkin jos tällainen moitittava toiminta jatkuu vuositolkulla yhteen ja samaan automerkkiin kohdistuvana.
Olet siis viimein nähnyt S90/V90 livenä. Onhan se hyvä avartaa elämänkuvaansa bongaamalla uusia autoja liikenteessä. Onhan noita jo liikenteessä pyörinyt jonkun aikaa, joten missä takapajulassa mahdat asua, jos ekan näit vasta eilen?
En tiedä millä maksaisin AMG:n ostohinnan, vakuutukset, huollon ja polttoainekulut, joten en sellaisesta edes haaveile.
Mutta kun saisi edes 4Matic+ nelivedon:
"An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle."
Kytkeytyvien nelivetojen ärsyttävä piirre on niiden tapa tehdä kuskille toisinaan pikku källit näppäämällä takaveto irti juuri silloin kun sitä eniten tarvisin. Eli kaasua nostaessa. Ei se kauas karkaa, koska ajonhallinta hoitaa tilanteen - jonka olisin mieluummin hoitanut itse, ellei etuvetoon liitetty hetkittäin neliveto olisi ottanut hallintalaitteita minulta pois korjatakseen itse aiheuttamansa ongelman hetken päästä.
Tuosta 4Matic+ rakenteesta voi lisäksi kääntää etuvedon pois päältä polttoainetta kuluttamasta, jos AMG:n drift mode ohjelmoidaan nelosdieselin kesärengasmoodiksi.
Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka iso mörkömoottori pitää ostaa saadakseen tuon houkuttelevan oloisen nelivedon Mersuun?
CLK ja W212 Coupe nimittäin ovat C-sarjalaisia 2-ovisella korilla, vaikka ulkonäöstä muuta voisikin kuvitella. Jokohan viimein tulee W124 coupen jälkeen taas oikea E-sarjan coupe:
Nyt ainakin alustan mitat ovat C- ja E-sarjan sedanien välissä, joten ihan suoraan C-sarjan alustalle läimäistystä coupesta E-sarjan keulan ilmeellä (kavennetty, säleikkö ei sovi sedaniin) ja sisustuksella huijattuna.
Vertailun lopputuloksesta arvaan kaksi asiaa. Mersu ei voita vertailuja yleensäkään, ja vielä vähemmän jos verrataan bensamoottorisia.
Farkkuvertailussa Audia rasittaa kuormaa kantavan ilmajousituksen puute, sikäli kun kuljetuskyvyllä on merkitystä? Melu ja kulutus voivat muuttua myös Mersun tappioksi, jos rengaskooksi valitaan joku Tyrnävän pottupellolle sopiva levikepyörä.
Ei nämä liity hörhöilyyn mitenkään. En edes ymmärrä miten joku saa väännettyä aina asiat mullin mallin. Tämä tarkoittaa yksilöllistä kuten fiksut ymmärtävät.
http://www.bmwcoop.com/2011/02/25/ac-schnitzer-to-present-at-geneva-bmw-5-series-f10-acs5-sport-s-package/
Tuo BMWienerSchnitzer on ihan yhtä yksilöllisesti pimplatun näköinen kuin minkä tahansa kollin tuning-auto.
Kuka hemmetti haluaa tuollaiseen autoon rupiset kuppijakkarat ja on vielä valmis maksamaan siitä?
Minä kyllä tarkoitin aikuisten ostamia myyntikärjessä olevia automalleja en yksittäisten hörhöjen Suomeen tuomia erikoismalleja.
Ihan siistihän tuollainen firman ammattitaidolla tuunaama auto on, varsinkin jos muutenkin on tarkoitus hommata ylikokoiset aluvanteet. Osataan sitä Volvonkin ammattitaitoinen tuunaus.
http://www.heicosportiv.de/en/models/current-models/s90v90/s90v90
Juuri näin kauneus on katsojan silmässä. Tuunaus on oma juttunsa ja näkemyksiä toteutuksista löytyy monenlaisia.
Itse en lämpiä alkuunkaan tällaisille tuunauksille, kuten jo Kumppanikin mainitsi on kuin kollin tuunaus-auto. Jos 5-sarjasta otetaan sporttisin malli, se on ilman muuta M5, ei tällaisia keinotekoisia tuunauksia.
Tässä on loistava video BMW:een tehtaalta. Ja on todella upeaa varsinkin tuo korin valmistus, ei yhtään ihmistä hommissa, kaikki roboteilla. Samoin nuo lasertarkistukset sovituksille ovat vakuuttavaa katsottavaa.
Tuossa aikaisemmin oli linkki Volvon ja erityisesti XC90-mallin laatuongelmista:
http://teknikensvarld.se/volvo-har-kvalitetsproblem-332330/
Olen tuon em. videon perusteella aika vakuuttunut ettei BMW:ssä noin heikot sovitukset tulisi kuuloonkaan. En tunne Volvon korituotantoa, mutta jos on robotit, niin säädöt ovat pahasti pielessä tai jos ei ole robotteja, niin kaverit ovat aika suurpiirteisiä ja varmaankin sitten kaasuhitsillä edelleen hitsataan AGAn kaasupullot vieressä
WhatCar: "Jos 5-sarjasta otetaan sporttisin malli, se on ilman muuta M5, ei tällaisia keinotekoisia tuunauksia."
Ei tuossa ole kahta sanaa näin asia on toin asian esiin siksi koska keskustelijat haluavat vaihtelua aiheisiin mistä yleensä keskustellaan. En erityisemmin seuraa tuunaus suuntauksia tosin joskus tulee uteliaisuudesta tsekattua missä mennään. BMW M5 tehtaan alkuperäisenä luomuksena ei kaipaa mitään lisukkeita omani oli facelift ja sellaisenaan täysi kymppi kuten olettaa sopi. Seuraava BMW M5 tulee nelivetoisena.
http://teknavi.fi/autot/salakuvat-tuleva-bmw-m5-raapii-joka-nurkasta
Minun seuraava auto voi olla vaikka ? mopoauto, nopeuskin riittää Helsingin 30-40 km/t aluerajoituksiin.
Jos latausmahdollisuudet olisi kohtuulliset menisin jo huomen vaihtamaan hybridini
e-Golffiin.
"Niinpä, itsekin olen alkanut digata A4 Avanttia. Sopivan kokoinen auto ainakin itselle kun seuraava luokka kasvaa jopa liian suureksi."
On muuten erittäin vaikea kuvitella sitä että 50.000 - 60.000 euron arvoisen premiumauton tyytyväinen omistaja jatkaisi kirjoittelua joka lähinnä sisältää automerkkien BMW, Mercedes sekä Audi varauksetonta palvontaa ja muiden automerkkien väheksymistä. Yleisen elämänkokemuksen valossa arvokkaiden premiumautojen omistajat eivät toimi näin.
Uuden 5-sarjan täydelliset hinnastot pitäisi olla saataville parin viikon sisällä jos liikkeen tietoihin on luottamista. Ilmeisesti uusi vakiovaruste 5-sarjassa tulee olemaan navigaattori (jo oli aikakin). ConnectedDrive on jo nykyisessäkin, mutta voisi korostaa sen tärkeytä, eli auto on mobiiliverkoissa kiinni ja onnettomuuden sattuessa soittaa automaattisen hätäpuhelun tai myös kuljettaja voi aktivoida sen.
Uusin turvavaruste on 'stereokamera', joka on ainoastaan Mersussa ja Subarussa tällä hetkellä saatavissa. Tämä mahdollistaa 3D-näön auton avustaville järjestelmille. Lisävarusteena tulee olemaan infrapuna-'näkö' kohdevalolla tunnistaen pimeässä tien tapahtumat aina 150m asti ja valaisten sen kohdevalolla.
Laservalot ovat saatavissa ilmeisesti ensi vuoden loppupuolella.
Toinen ketju..
Auto on nähty livenä ja on aivan uskomattoman hieno. Maski ja keula hienosti uudistuneet, sivuprofiilissa uusi "olkapää" mennen takaikkunan taakse ja perä on uudistunut. Tilat kasvaneet joka suuntaan, paino pudonnut 100kg, mitat ennallaan.
Näillä palstoilla moni on valittanut Runflat-renkaiden pilaaavan auton ajo-ominaisuudet Suomen urateillä jäykän rakenteensa vuoksi.
En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Joka tapauksessa nyt on muutos BMW:een politiikassa, nimittäin uuden BMW 5 -hinnaston mukaan auto toimitetaan ilman Runflateja, myös 18" ja 19" -pyörien kohdalla näin. Jos Runflatit haluaa täytyy maksaa vanne/Runflatit -paketista hieman lisää. Vannehan on erilainen.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin.
Mersussa Runflatit ovat aina olleet lisähintaan, esim. E-sarja, lisähinta muutama satanen.
Tällainen asiantuntijapalsta löytyy kuin
http://www.ajovalo.net/
Paljon mielenkiintoista tietoa, koeajoja, ym.
Havaitsin myös tällaisen osion: "Parhaat uudet autot luokittain", joka luokasta on mainittu 3 parasta. Isoissa autoissa ne ovat:
Arvosteluperusteista mainitaan: "Arvosteluperusteet: Automallien pisteytys perustuu 37 ominaisuuden arviointiin jokaisesta malliversiosta. Pisteytys on yhdistelmä eri autolehtien ja omista havainnoista. Pidän itseäni täysin puolueettomana arvioijana. Minulla ei ole suosikkimerkkejä tai -valmistusmaita, vaan suhtaudun uusiin malleihin täysin ennakkoluulottomasti."
"En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin."
Se nyt on aivan selvää, että jäykät sivut renkaassa lisäävät melua ja heikentävät jousitusmukavuutta. Samalla renkaiden toimivuus uraisella tai muuten epätasaisella alustalla heikkenee. Ajettavuutta ja mukavuutta pilaavaa jousittamatonta massaakin nuo paksut sivut lisäävät. Huonompi rullaavuus ja kalliit rengaskulut ovat myös vaikutuksia.
Onneksi viimein Bemarillakin ovat ymmärtäneet, ettei ole mitään järkeä huonontaa tietoisesti tuotteitaan erikoisrenkailla, jotka ovat normirenkaita huonompia lähes jokaisen käytössä. Itse olen ihmetellyt jo pitkään sitä, että miksi ei jo alusta alkaen tyyydytty tarjoamaan näitä umpikumirenkaita vain valinnaisena optiona.
WhatCar:
Miten tuo ajovalo.net nyt yhtäkkiä on niin mielenkiintoinen. Muistelen vaan aiempia kommenttejasi siitä vuosien mittaan. Tietenkään et palstaa käynyt oikeasti edes lukemassa, että olisit huomannut sen päivitysten jääneen aika vähiin viime aikoina. Isot autot kategoriaan ei ole vielä päivitetty uusia Volvoja ollenkaan. Palstan viimeinen koeajokin on tehty helmikuussa 2014. Jotain sentään tuonne vielä päivitetäänkin, koska uusien automallien ensiesittelyt -osiota on päivitetty 8.12.2016.
Mp-autoilija: "Miten tuo ajovalo.net nyt yhtäkkiä on niin mielenkiintoinen. Muistelen vaan aiempia kommenttejasi siitä vuosien mittaan. Tietenkään et palstaa käynyt oikeasti edes lukemassa......."
Miksi ei ole kiinnostava?? Onhan tuo täynnä hyvää autotietoa? Mukavaa luettavaa. Vuosien mittaan? Ei tietoa kun oma historia tässä keskustelussa on varsin lyhyt ja eka kertaa törmäsin saittiin.
"Vuosien mittaan? Ei tietoa kun oma historia tässä keskustelussa on varsin lyhyt ja eka kertaa törmäsin saittiin."
Todennäköisesti olet se henkilö joka on provoillut tällä palstalla jo vuodesta 2007 lukien. Suomessa tuskin on kahta samanlaista henkilöä.
Vaikea ymmärtää näitä jatkuvia nimimerkkien vaihtajia ja keskustelun pilaajia, kuka on kuka? Ja miksi yleensä kommentoida asioita jotka ovat sivusta aiheen. Tämä edellinen kommentti lähinnä huvittaa, kuin olisi joku kristallipallon arvuuttelija ja todennäköisyyksien tietäjä. Nm:t vaihtuu kuin Nordean yliviivattavat salasanat.
Nimimerkin vaihtajista täällä oli asiallinen A-utoilija vielä hetki sitten, mutta nyt nm on vaihtunut = mp-autoilija, miksi? Olisit pitänyt sen mikä oli vuosi sitten. Nyt viittaat randomina "vanhaan"? kommenttiin ajovalo.netistä??? Siis mikä juttu? Oma nm. on sama alusta alkaen.
Oma lukunsa on tämä edellisen viestin anti-nm-kopioija, kyllä kopiointi kertoo aika paljon itsetäsi. Sitten oli joku ajattelija myös alkuvuodesta?
Palsta menee pilalle tän pelleilyn takia. Oliko NHB, joka kertoi että riitti ja jättäytyi hetkeksi ulkopuolelle kun kommentit ovat mitä ovat, samaa mieltä, sit edelliset nm:t keskustelkoot keskenään.
Tracktest saa samaa lokaa niskaan, ihan aiheetta (ja pitänyt NHB:een kanssa nm:n jonka itse tiedän!!!)
NHB:
”En tiedä onko asiassa perää, mutta mitä itse olen Runflatteja testannut, en ole havainnut erityistä eroa. Myös väitetään Runflat-renkaiden lisäävän melua, siitäkään ei ole näyttöä.
Tämä ei näköjään ole pelkästään Suomessa vaan myös Saksan hinnaston mukaan Runflat on optio. Säästöähän tästä tulee valmistajalle mutta omistaja menettää Runflattien turvallisuuspointin.”
Se nyt on aivan selvää, että jäykät sivut renkaassa lisäävät melua ja heikentävät jousitusmukavuutta. Samalla renkaiden toimivuus uraisella tai muuten epätasaisella alustalla heikkenee. Ajettavuutta ja mukavuutta pilaavaa jousittamatonta massaakin nuo paksut sivut lisäävät. Huonompi rullaavuus ja kalliit rengaskulut ovat myös vaikutuksia.
Onneksi viimein Bemarillakin ovat ymmärtäneet, ettei ole mitään järkeä huonontaa tietoisesti tuotteitaan erikoisrenkailla, jotka ovat normirenkaita huonompia lähes jokaisen käytössä. Itse olen ihmetellyt jo pitkään sitä, että miksi ei jo alusta alkaen tyyydytty tarjoamaan näitä umpikumirenkaita vain valinnaisena optiona."
Luultavasti Runflat on lähtöisin autobahnan isoista nopeuksista ja turva-näkövinkkelistä.
Nykyään ku rengasrikko on harvinaisuus, mennään "turvarenkaista" normaaliin suuntaan. Toinen asia on painosäästö, joku 10 kg per 4 rengasta ja huonompi vierintävastus. Ei ihme, että BMW pistää runflatit optioksi. Se, että paraneeko/huonontaako tämä jotain muita ominaisuuksia on vaikea sanoa. Olisiko ennemmin testien paikka rengasmerkkien, ja -mallien välillä?
Tietysti BMW säästää tällä muutoksella helposti miljoona euroa extraa uuden 5-sarjan elinkaaren ajalla.
Kertoisitko WhatCar miksi provoilua (asioiden tarkoitushakuista vääristelyä) ei juurikaan esiinny keskusteluketjuissa jotka koskevat Mercedestä, Audia ja BMW:tä ? Sinähän muuten jäät jatkuvasti kiinni vääristelystä.
Minkä takia sellaiset nimimerkit kuin WhatCar, tracktest ja NHB kerääntyvät kaikki juuri näihin Volvo-ketjuihin provoilemaan ? Miksi he eivät pyri provoilemaan muissa ketjuissa ?
Kuka henkilö (nimimerkillä Experience) muuten aloitti elokuussa 2014 keskusteluketjun "Volvo XC 90 - susi vai ei ?" Ettei vaan olisi niin että aloittaja oli sama henkilö kuka on nimimerkin WhatCar takana, koska nämä kaksi nimimerkkiä Experience ja WhatCar eivät ole koskaan samanaikaisesti kirjoittaneet palstalla. Joten turhaan yrität WhatCar uskotella että olisit mukamas joku uusi kirjoittaja.
Ja mitä tähän provoilualoitukseen Volvo XC 90:stä tulee, niin aloitushan veti heti puoleensa nämä kaksi muuta persekärpästä. Turha jankkaaminen tässä ketjussa jatkuu edelleen, lähinnä koska nimimerkki NHB saa tässä ketjussa joka kuukausi sen normaalin itkupotkuraivarinsa.
Anti- WC: "Kertoisitko..."
Mielenkiintoisia väitteesi, usein syytät provoilusta jos pienikin kritiikki kohdistuu VOLVOon. Olisiko aika ottaa avoimempi näkökanta automerkkeihin. Oma mielipiteeni on se, että Volvo on matkalla ns. premium-merkkien ryhmään, mutta se vie aikansa. Vielä ei uusi VOLVO S/V90 ole siellä, tosin hyvä askel oikeaan suuntaan. Tähän ryhmään kuului aikanaan myös SAAB VOLVOn kanssa mutta aika ei riittänyt. Jos VOLVO jatkaa nykyiseen malliin niin seuraava S/V/XC90 voi olla hyvinkin jo Saksan tasolla, vielä monia asioita täytyy parantaa.
Laitan tuohon VOLVO-ketjuun hieman perusteita kun näin auton livenä tänään.
NHB:tä tai Tracktestiä ei kannata osoitella, hyvin asiallista kirjoittelua heiltä.
"Mielenkiintoisia väitteesi, usein syytät provoilusta jos pienikin kritiikki kohdistuu VOLVOon. Olisiko aika ottaa avoimempi näkökanta automerkkeihin. Oma mielipiteeni on se, että Volvo on matkalla ns. premium-merkkien ryhmään, mutta se vie aikansa. Vielä ei uusi VOLVO S/V90 ole siellä, tosin hyvä askel oikeaan suuntaan. Tähän ryhmään kuului aikanaan myös SAAB VOLVOn kanssa mutta aika ei riittänyt. Jos VOLVO jatkaa nykyiseen malliin niin seuraava S/V/XC90 voi olla hyvinkin jo Saksan tasolla, vielä monia asioita täytyy parantaa.
Laitan tuohon VOLVO-ketjuun hieman perusteita kun näin auton livenä tänään.
NHB:tä tai Tracktestiä ei kannata osoitella, hyvin asiallista kirjoittelua heiltä."
Provoiluna voidaan pitää seuraavanlaista toimintaa:
tarkoituksellinen tosiasioiden vääristely (esimerkiksi autotestien)
jonkin automerkin tietoinen halveeraaminen
suunnitelmallisuus automerkin herjaamisessa
sellainen kirjoittelu jonka tarkoituksena on luoda eripuraa
tahallinen ärsyttäminen
paikkaansa pitämättömien asioiden esittäminen totuutena
Kaiken kaikkiaan yllä mainittuihin tekoihin syyllistyvän henkilön moraalinen taso on todella alhainen, varsinkin jos tällainen moitittava toiminta jatkuu vuositolkulla yhteen ja samaan automerkkiin kohdistuvana.
WhatCar:
"näin auton livenä tänään."
Olet siis viimein nähnyt S90/V90 livenä. Onhan se hyvä avartaa elämänkuvaansa bongaamalla uusia autoja liikenteessä. Onhan noita jo liikenteessä pyörinyt jonkun aikaa, joten missä takapajulassa mahdat asua, jos ekan näit vasta eilen?
Siis tarkoitin, että livenä tutkimassa kaaraa. En ole liikenteessä nähnyt autoa kuin pari kertaa.
Tätä videota on hyvä tutkiskella jos laatu kiinnostaa:
Takavetokuskin neliveto:
https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/passenger-cars/e-class/the-new-mercedes-amg-e-63-4matic-und-e-63-s-4matic/
En tiedä millä maksaisin AMG:n ostohinnan, vakuutukset, huollon ja polttoainekulut, joten en sellaisesta edes haaveile.
Mutta kun saisi edes 4Matic+ nelivedon:
"An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle."
Kytkeytyvien nelivetojen ärsyttävä piirre on niiden tapa tehdä kuskille toisinaan pikku källit näppäämällä takaveto irti juuri silloin kun sitä eniten tarvisin. Eli kaasua nostaessa. Ei se kauas karkaa, koska ajonhallinta hoitaa tilanteen - jonka olisin mieluummin hoitanut itse, ellei etuvetoon liitetty hetkittäin neliveto olisi ottanut hallintalaitteita minulta pois korjatakseen itse aiheuttamansa ongelman hetken päästä.
Tuosta 4Matic+ rakenteesta voi lisäksi kääntää etuvedon pois päältä polttoainetta kuluttamasta, jos AMG:n drift mode ohjelmoidaan nelosdieselin kesärengasmoodiksi.
Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka iso mörkömoottori pitää ostaa saadakseen tuon houkuttelevan oloisen nelivedon Mersuun?
CLK ja W212 Coupe nimittäin ovat C-sarjalaisia 2-ovisella korilla, vaikka ulkonäöstä muuta voisikin kuvitella. Jokohan viimein tulee W124 coupen jälkeen taas oikea E-sarjan coupe:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/mercedes-benzin-uusi-e-sarjan-coupe-kasvanut-reippaasti-nakyy-takapenkilla/
Nyt ainakin alustan mitat ovat C- ja E-sarjan sedanien välissä, joten ihan suoraan C-sarjan alustalle läimäistystä coupesta E-sarjan keulan ilmeellä (kavennetty, säleikkö ei sovi sedaniin) ja sisustuksella huijattuna.
Seuraavassa TM:n vertailussa on Volvo V90 otettu testiin uutta Mercedes E-sarjaa ja Audi A6 (ensi vuonna uusiutuva) vastaan.
Todennäköisin lopputulos on seuraavanlainen:
*)vain 1,9-litrainen moottori ja automaatti 6-vaihteinen
Vertailun lopputuloksesta arvaan kaksi asiaa. Mersu ei voita vertailuja yleensäkään, ja vielä vähemmän jos verrataan bensamoottorisia.
Farkkuvertailussa Audia rasittaa kuormaa kantavan ilmajousituksen puute, sikäli kun kuljetuskyvyllä on merkitystä? Melu ja kulutus voivat muuttua myös Mersun tappioksi, jos rengaskooksi valitaan joku Tyrnävän pottupellolle sopiva levikepyörä.
Onko V90 automaatti vielä vanha 6-vaihteinen A-W?