Auto, Motor und Sportin uusimman premium-testin järjestys BMW ykkönen, MB kakkonen ja Audi kolmas. Nämä kolme merkkiä tulevat viemään testejä kaikki vuorollaan, kun Audi saa aikanaan uuden auton tässä kokoluokassa mukaan. Taistelu voitosta on silloin taspuolista, kun mikään merkki ei kärsi vanhan mallin mukanaolosta. Tämän testin tarkempaa analyysiä voisi avata laajemmin. Mielenkiintoa löytyy varmasti.
Juuri näin. Kaikki 3 premiumia täysin uusiutuneita. Olisiko se uusi A6 jo Genevessä tulossa vai meneekö Frankfurttiin? Joka tapauksessa siistin näköisiä testiautoja on kuvissa näkynyt. Uusi A6 tulee olemaan selvästi sirompi kuin nykyinen ja vaikuttaa tyylikkäältä. Sisällä varmasti vähemmän muutoksia, keskinäyttö on nykyiseen tapaan nostettu mahdollisimman korkealle kuljettajan näkökenttään ihan turvallisuussyistä.
Viimeistelystähän Audi on aina saanut kiitosta ja A6 tulee jatkamaan merkin perinteitä. Moottorivalikoima varmaankin hyvin laaja ja kirsikkana kakun päällä RS6 -mallisto 4-litraisella V8:lla.
Näillä eväillä, kuten Tracktest toteaa, tämä eliitti-premium on hyvinkin tasaväkinen ja käyttötarkoituksesta ja malliversiosta riippuen A6, BMW 5 sekä Mercedes-Benz E jakavat keskenään kärkisijat testeissä.
On kyllä upea tuo 5-farkku. Hieno sininen väri ja vanteet. Tuo kojelauta on aivan huippua, hienoa designia, mitä enemmän tuota näkee sitä paremmalta se näyttää. Ei ihme, että joka suunnalla ollaan niin innoissa uudesta 5-sarjasta.
Huima on kiihtyvyys uudella BMW M760Li xDrive V12:lla 0-100 km/h 3.7 s. Tämä antaa hieman esimakua siitä mitä tulee olemaan uusi nelivetoinen BMW M5 ja sen luvattu kiihtyvyys.
BMW M760Li xDrive V12
Specs
Price when new: £132,310
On sale in the UK: Now
Engine: 6592cc 48-valve twin-turbocharged V12-cyl petrol, 602bhp @ 5500rpm, 590lb ft @ 1550rpm
Transmission: Eight-speed automatic, all-wheel drive
Performance: 3.7 sec 0-62mph, 155mph, 22.0mpg, 294g/km of CO2
Weight / material: 2180kg/steel, aluminium, magnesium and carbonfibre
Dimensions (length/width/height in mm): 5238/1902/1479
Ei tuo nyt niin huimaa ole. Tuo on sentään BMW:n ultimaattinen lippulaiva. Esimerkiksi Audin huippumallit ovat pyörineet noissa lukemissa jo vuosikausia. Vain noin sekunnin nopeampi, kuin tilaamani neljäpyttyinen hybridipappafarmarivolvo. Mikä tuossa siis on huimaa?
Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa.
"Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa."
Esimerkiksi Sport Auto 9/2016 mittasi Audin farkkumallille 3,7 sekuntia satkuun M5 Competitionin jäädessä 4,1 sekuntiin.
BMW F10 M5 on alittanut takavedon turvin neljän sekunnin rajan useasti tiedät sen hyvin itsekin ei tästä tarvinne alkaa väitellä. Uusi nelivetoinen BMW M5 tulee kiihtymään lähemmäs kolmea sekuntia 0-100 km/h. Nelivetoinen BMW M5 tulee lyömään tauluun myös radalla sellaiset luvut, että siinä on kaikilla ihmettelemistä pitemmäksi aikaa.
Tracktest, onhan noita Audeja ainakin RS6, RS7, S8 ja R8, jotka ovat jokseenkin noissa lukemissa, osa taitaa mennä jopa alle. Näitä malleja on siis valmistettu jo vuosia.
Ja tosiaan nelipyttyiselle farkkuvolvolle luvataan ajaksi 4,8 s.Tehtaan lupauksia toki vasta ovat, mutta niin taitaa tuo Bemarinkin arvo olla.
En siis ihan vieläkään ymmärrä, mikä BMW:n huippumallin kiihtyvyydessä on niin erityisen huimaa. Tietenkin se on nopea, mutta ei siinä mitään erikoista ole.
Niin, nämä M-sarjan autothan on paljon muutakin kuin kiihdytys nollasta sataan. Takavetoiselle kiihdytys paikaltaan 560-575 hp:n tehoilla mitä vanhassa BMW F10 M5:ssa on rupeaa olemaan pidon kannalta rajalla. Nelivetoa tarvitaan yli 600 hp:n tehon välittämisessä tiehen ei se takavedolla paikaltaan ole edes launch controllia käyttäen enää kovinkaan optimaalista. Nelivedon tuomat haasteet radalle ovat mielenkiintoisia sillä takavetoinen auto käyttäytyy radalla tietyllä tavalla ja nelivetoinen taas omalla tavallaan kumpi sitten on parempi lienee makuasia. Se on selvä että nelivetoinen auto lähtee paikaltaan hitusen rivakammin kuin takaveto.
Nelivetoa on odotettu BMW M5:een pitkään ja nyt se sitten toteutuu. Yksi syy siihen on toisen perinteikkään takavetoisen valmistajan MB:n nelivetoiset AMG-mallit. Haasteeseen vastataan tarjoamalla tulevaisuudessa varmasti yhä kattavammin nelivetoa kaikkiin M-sarjoihin. Mielenkiintoista on nähdä tuleeko uutuuksia myös takavetoisina vai jääkä M-sarjan takavetoiset historiaan sen aika näyttää. Takavetoisia M-sarjan autoja haluavia on varmasti myös merkittävä määrä asiakkaista, joten saa nähdä riittääkö kysyntä molempien valmistukseen ja onko se ylipäätään kanattavaa valmistaa molempia.
"BMW F10 M5 on alittanut takavedon turvin neljän sekunnin rajan useasti tiedät sen hyvin itsekin ei tästä tarvinne alkaa väitellä. Uusi nelivetoinen BMW M5 tulee kiihtymään lähemmäs kolmea sekuntia 0-100 km/h. Nelivetoinen BMW M5 tulee lyömään tauluun myös radalla sellaiset luvut, että siinä on kaikilla ihmettelemistä pitemmäksi aikaa."
Ei tässä ole kyse siitä, että saako joku lehti M5:n menemään juuri ja juuri alle 4 sekunnin rajan. Väitit vain, etteivät Audin huippumallit ole pärjänneet satkuun kiihdyttämisessä edes nelivedon turvin M5:lle. Tuo ei pidä paikkaansa, vaan Audit ovat olleet selkeästi parempia tässä asiassa. Toinen tuore esimerkki:
AMS 3/2016
M6 Gran Coupe Competition 4,1 s
RS 7 Sportpack performance 3,5 s
Ei muuten päässyt BMW tässäkään alle 4 sekuntiin ja kysymys ei ole pelkästään pidosta, koska Audi kasvattaa eroa koko ajan 200 km/h nopeuteen asti, joka on samalla korkein mitattu nopeus.
Huima on kiihtyvyys uudella BMW M760Li xDrive V12:lla 0-100 km/h 3.7 s. Tämä antaa hieman esimakua siitä mitä tulee olemaan uusi nelivetoinen BMW M5 ja sen luvattu kiihtyvyys.
08.02.2017, 09:28
740423
Vastaus | Ilmoita asiaton viesti
tracktest
Älä vääristele asioita en puhunut satkuun kiihdyttämisestä mitään.
Puhuit nimenomaan 0-100 km/h kiihdytyksestä, jos nyt sitten joku mysteerihenkilö ei kirjoittanut nimissäsi tuota Jokerin lainaamaa viestiäsi.
Mitä yrität todistella viriteltyjen autojen tuubivideoilla? Toisessa vieläpä on otsikon mukaan viritettyä Bemaria vastassa vakiokuntoinen Audi. Se, että joudut kaivelemaan noin epätoivoisia argumentteja, alleviivaa Audin parempaa kiihtyvyyttä.
Tämä oli kommenttini joten älkää vääristelkö asioita. Hiekkalaatikko jupinat saavat jäädä, jatkakaa keskenänne.
Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa.
Tuolla radalla ei ole käynyt yhtäkään vakiotehoista Audia. Älä leiki tyhmää.
Audi on todella heikoilla nykyisin kiitos päästöhuijausten. Ei anna mitenkään hyvää kuvaa koko konsernin toimista kun pitää huijata pärjätäkseen kilpailussa paremmilleen.
Jokeri onko kanttia kertoa millä nimimerkillä kirjoittelit ennemmin?
tractest:
Jokeri onko kanttia kertoa millä nimimerkillä kirjoittelit ennemmin?
Kyllä vain: jokaka
Vähemmän on tullut kirjoiteltua. VW jutut saat pitää itselläsi. Taannoin kirjoitin näiden juttujen kehää kiertämisestä tällä palstalla, niin unohtui siitä tämä pippelinvenytys 0-100 kiihdytyksistä.
Jokeri arkistosta löytyi nimimerkki jokaka ja viimeinen kommentti tosiaan vuodelta 2009. En ollut tuolloin mukana keskusteluissa. Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu. BMW:llä on takavetoiset ja nelivetoiset ja Audilla etuvetoiset ja nelivetoiset. Eiköhän näistä löydy jokaiselle omansa. Ajoin muuten aikoinaan itsekkin jonkin aikaa Audilla. Hyvä auto, mutta etuveto ei ollut minun juttu.
Tämä oli kommenttini joten älkää vääristelkö asioita.
Tuolla radalla ei ole käynyt yhtäkään vakiotehoista Audia. Älä leiki tyhmää.
Audi on todella heikoilla nykyisin kiitos päästöhuijausten. Ei anna mitenkään hyvää kuvaa koko konsernin toimista kun pitää huijata pärjätäkseen kilpailussa paremmilleen."
Ainoastaan sinä tässä(kin) menet henkilöön, joka kertoo suoraan sen, että ainoa lämpöisenä käyvä olet itse. Yksiselitteisesti kirjoitit 0-100 kiihtyvyydestä viestissäsi, joka kaiken aloitti. Heittosi BMW:n ja Audin voimasuhteista pärjäämisessä liittyi suoraan tuohon. Turha sinun on tuota kieltää, koska viestisi on kaikkien nähtävillä.
Mistä radasta puhut? Itse puhuin postaamastasi videosta, jossa otsikon mukaan vierekkäin on viritetty Bemmi ja vakiokuntoinen Audi. Jos sinulla on parempaa tietoa, niin ole hyvä ja kerro lisää.
Ette palkanneet minua tuomariksenne, mutta saanko silti tehdä tracktestille seuraavan sovintoehdotuksen:
@tracktest:"Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu."
Minustakin perheautojen osalta, mutta otit asian esille myös itse ja toisaalta keskustelussa käytetyt lyhenteet "M", "Sx" ja "AMG" liittyvät autoihin, joiden ostajille suorituskyvyn merkitys on suuremmalla prioriteetilla kuin saman korimallin nelosdieselin ostajalla.
Silloin kun työntövoimaa on niin paljon, ettei pelkkä takaveto riitä kuivalla asfaltilla, kaikki kiihtyvät sataseen neljään tai alle. Jos kiihtyvyydellä on merkitystä, on tässä kohdassa aika siirtyä vertaamaan varttimailin aikoja ja loppunopeuksia.
Kun joku muu kumoaa tilastofaktaksi luulemani asian uskottavan lähteen nojalla, kiitän tiedosta jonka turvin olen taas hieman viisaampi. Minusta S6:n M5:n ja AMG:n paremmuutta ei ratkaista 0 - 100 km/h sekunnin kymmenyksillä, etenkin kun tekniikan opiskelijan kesäduunirahoilla ostama mopo vie 0 - 200 km/h kiihdytyksessä näitä sohvakaluston kuljetuslavetteja kuin kuoriämpäriä.
Kyse on lähinnä siitä, kuinka paljon kaikkea muuta halutaan uhrata räjähtävän viivalta poistumisen hyväksi, ja se on arvostuskysymys. Jos ottaa kiihtyvyyden argumentiksi, pitää kestää myös vielä kovemman tykin saapuminen paikalle. Minua ainakin aidosti kiinnostaa nähdä auto, joka kiihtyy kuin minun pyöräni, on se vaan sen verran häijy härveli oli nokalla mikä logo tahansa?
@tracktest:"Ajoin muuten aikoinaan itsekkin jonkin aikaa Audilla. Hyvä auto, mutta etuveto ei ollut minun juttu."
Tässä on kaikki perustelu mitä tarvitaan, vaikka se Audi sattuisi olemaan jollain matkalla hieman nopeampikin.
Etuvedosta ollaan samaa mieltä, mutta eihän etenkään tehokkaita Audeja etuvetoisina ostetakaan. Ennen kuin lähtee moittimaan uuden quattron voimanjakoa, kannattaa muistaa BMW:n käyttävän lähes samaa voimanjakoa xDriven säätöalueen neutraalina oletusarvona.
Auto, Motor und Sportin uusimman premium-testin järjestys BMW ykkönen, MB kakkonen ja Audi kolmas. Nämä kolme merkkiä tulevat viemään testejä kaikki vuorollaan, kun Audi saa aikanaan uuden auton tässä kokoluokassa mukaan. Taistelu voitosta on silloin taspuolista, kun mikään merkki ei kärsi vanhan mallin mukanaolosta. Tämän testin tarkempaa analyysiä voisi avata laajemmin. Mielenkiintoa löytyy varmasti.
Juuri näin. Kaikki 3 premiumia täysin uusiutuneita. Olisiko se uusi A6 jo Genevessä tulossa vai meneekö Frankfurttiin? Joka tapauksessa siistin näköisiä testiautoja on kuvissa näkynyt. Uusi A6 tulee olemaan selvästi sirompi kuin nykyinen ja vaikuttaa tyylikkäältä. Sisällä varmasti vähemmän muutoksia, keskinäyttö on nykyiseen tapaan nostettu mahdollisimman korkealle kuljettajan näkökenttään ihan turvallisuussyistä.
Viimeistelystähän Audi on aina saanut kiitosta ja A6 tulee jatkamaan merkin perinteitä. Moottorivalikoima varmaankin hyvin laaja ja kirsikkana kakun päällä RS6 -mallisto 4-litraisella V8:lla.
Näillä eväillä, kuten Tracktest toteaa, tämä eliitti-premium on hyvinkin tasaväkinen ja käyttötarkoituksesta ja malliversiosta riippuen A6, BMW 5 sekä Mercedes-Benz E jakavat keskenään kärkisijat testeissä.
Valitsee näistä minkä hyvänsä saa edistyksellisen ja hyvän auton jonka kelpaa ajaa minkä tahansa muun premiumin viereen.
Tässä uuden BMW 5-sarjan Touringin G31 kuvat.
https://www.netcarshow.com/bmw/2018-5-series_touring/800x600/wallpaper_01.htm
On kyllä upea tuo 5-farkku. Hieno sininen väri ja vanteet. Tuo kojelauta on aivan huippua, hienoa designia, mitä enemmän tuota näkee sitä paremmalta se näyttää. Ei ihme, että joka suunnalla ollaan niin innoissa uudesta 5-sarjasta.
Huima on kiihtyvyys uudella BMW M760Li xDrive V12:lla 0-100 km/h 3.7 s. Tämä antaa hieman esimakua siitä mitä tulee olemaan uusi nelivetoinen BMW M5 ja sen luvattu kiihtyvyys.
BMW M760Li xDrive V12
Specs
Price when new: £132,310
On sale in the UK: Now
Engine: 6592cc 48-valve twin-turbocharged V12-cyl petrol, 602bhp @ 5500rpm, 590lb ft @ 1550rpm
Transmission: Eight-speed automatic, all-wheel drive
Performance: 3.7 sec 0-62mph, 155mph, 22.0mpg, 294g/km of CO2
Weight / material: 2180kg/steel, aluminium, magnesium and carbonfibre
Dimensions (length/width/height in mm): 5238/1902/1479
https://www.netcarshow.com/bmw/2017-m760li_xdrive/800x600/wallpaper_01.htm
Ei tuo nyt niin huimaa ole. Tuo on sentään BMW:n ultimaattinen lippulaiva. Esimerkiksi Audin huippumallit ovat pyörineet noissa lukemissa jo vuosikausia. Vain noin sekunnin nopeampi, kuin tilaamani neljäpyttyinen hybridipappafarmarivolvo. Mikä tuossa siis on huimaa?
Tesla S P100D Ludicrious menee varttimaililla tasoihin Ferrari 488 GTB Spiderin kanssa. Tästäkin Teslasta on vielä parempi versio olemassa.
Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa.
Kyseinen Volvo ei tule alittamaan edes viittä sekuntia kuin kuvitelmissasi.
Hinta 316.196 euroa pitää kyllä varmaan huolen siitä ettei tuota huippu-BMW:tä pahemmin Suomessa myydä, tuolla hinnalla saa nimittäin jo kaksi Teslaa.
Derrick kyllä niitä se normi kymmenen tänne tulee ole huoleti.
"Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa."
Esimerkiksi Sport Auto 9/2016 mittasi Audin farkkumallille 3,7 sekuntia satkuun M5 Competitionin jäädessä 4,1 sekuntiin.
BMW F10 M5 on alittanut takavedon turvin neljän sekunnin rajan useasti tiedät sen hyvin itsekin ei tästä tarvinne alkaa väitellä. Uusi nelivetoinen BMW M5 tulee kiihtymään lähemmäs kolmea sekuntia 0-100 km/h. Nelivetoinen BMW M5 tulee lyömään tauluun myös radalla sellaiset luvut, että siinä on kaikilla ihmettelemistä pitemmäksi aikaa.
Tesla Model S:n tehokkain malli kiihtyy 0 - 96 km/h vain 2,28 sekunnissa.
Ongelma on vain siinä, että muutama tuollainen kiihdytys niin akku on tyhjä.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/porsche-tylyttaa-teslaa-kaksi-kunnon-kiihdytysta--ja-akku-on-tyhja--surkeat-penkit/mpZssn6B
Siitä huolimatta sähköauton suorituskyky on halpaa kuin moottoripyörän, mutta paljon helpompaa käyttää.
Tracktest, onhan noita Audeja ainakin RS6, RS7, S8 ja R8, jotka ovat jokseenkin noissa lukemissa, osa taitaa mennä jopa alle. Näitä malleja on siis valmistettu jo vuosia.
Ja tosiaan nelipyttyiselle farkkuvolvolle luvataan ajaksi 4,8 s.Tehtaan lupauksia toki vasta ovat, mutta niin taitaa tuo Bemarinkin arvo olla.
En siis ihan vieläkään ymmärrä, mikä BMW:n huippumallin kiihtyvyydessä on niin erityisen huimaa. Tietenkin se on nopea, mutta ei siinä mitään erikoista ole.
Niin, nämä M-sarjan autothan on paljon muutakin kuin kiihdytys nollasta sataan. Takavetoiselle kiihdytys paikaltaan 560-575 hp:n tehoilla mitä vanhassa BMW F10 M5:ssa on rupeaa olemaan pidon kannalta rajalla. Nelivetoa tarvitaan yli 600 hp:n tehon välittämisessä tiehen ei se takavedolla paikaltaan ole edes launch controllia käyttäen enää kovinkaan optimaalista. Nelivedon tuomat haasteet radalle ovat mielenkiintoisia sillä takavetoinen auto käyttäytyy radalla tietyllä tavalla ja nelivetoinen taas omalla tavallaan kumpi sitten on parempi lienee makuasia. Se on selvä että nelivetoinen auto lähtee paikaltaan hitusen rivakammin kuin takaveto.
Nelivetoa on odotettu BMW M5:een pitkään ja nyt se sitten toteutuu. Yksi syy siihen on toisen perinteikkään takavetoisen valmistajan MB:n nelivetoiset AMG-mallit. Haasteeseen vastataan tarjoamalla tulevaisuudessa varmasti yhä kattavammin nelivetoa kaikkiin M-sarjoihin. Mielenkiintoista on nähdä tuleeko uutuuksia myös takavetoisina vai jääkä M-sarjan takavetoiset historiaan sen aika näyttää. Takavetoisia M-sarjan autoja haluavia on varmasti myös merkittävä määrä asiakkaista, joten saa nähdä riittääkö kysyntä molempien valmistukseen ja onko se ylipäätään kanattavaa valmistaa molempia.
"BMW F10 M5 on alittanut takavedon turvin neljän sekunnin rajan useasti tiedät sen hyvin itsekin ei tästä tarvinne alkaa väitellä. Uusi nelivetoinen BMW M5 tulee kiihtymään lähemmäs kolmea sekuntia 0-100 km/h. Nelivetoinen BMW M5 tulee lyömään tauluun myös radalla sellaiset luvut, että siinä on kaikilla ihmettelemistä pitemmäksi aikaa."
Ei tässä ole kyse siitä, että saako joku lehti M5:n menemään juuri ja juuri alle 4 sekunnin rajan. Väitit vain, etteivät Audin huippumallit ole pärjänneet satkuun kiihdyttämisessä edes nelivedon turvin M5:lle. Tuo ei pidä paikkaansa, vaan Audit ovat olleet selkeästi parempia tässä asiassa. Toinen tuore esimerkki:
AMS 3/2016
M6 Gran Coupe Competition 4,1 s
RS 7 Sportpack performance 3,5 s
Ei muuten päässyt BMW tässäkään alle 4 sekuntiin ja kysymys ei ole pelkästään pidosta, koska Audi kasvattaa eroa koko ajan 200 km/h nopeuteen asti, joka on samalla korkein mitattu nopeus.
Älä vääristele asioita en puhunut satkuun kiihdyttämisestä mitään.
Tässä Audi RS7 jää kuin seisomaan BMW M5:lle miten tätä sitten selittelet? On muuten yksi rumimmista Audeista tämä kyseinen RS7.
Tässä taas BMW M6 jättää Audi RS6:n kuin seisomaan. Eipä näitä taida kannattaa ruveta selittelemään nolaat vaan itsesi.
07.02.2017, 17:22
740313
Vastaus | Ilmoita asiaton viesti
tracktest
Huima on kiihtyvyys uudella BMW M760Li xDrive V12:lla 0-100 km/h 3.7 s. Tämä antaa hieman esimakua siitä mitä tulee olemaan uusi nelivetoinen BMW M5 ja sen luvattu kiihtyvyys.
08.02.2017, 09:28
740423
Vastaus | Ilmoita asiaton viesti
tracktest
Älä vääristele asioita en puhunut satkuun kiihdyttämisestä mitään.
Kuka sitten?
Puhuit nimenomaan 0-100 km/h kiihdytyksestä, jos nyt sitten joku mysteerihenkilö ei kirjoittanut nimissäsi tuota Jokerin lainaamaa viestiäsi.
Mitä yrität todistella viriteltyjen autojen tuubivideoilla? Toisessa vieläpä on otsikon mukaan viritettyä Bemaria vastassa vakiokuntoinen Audi. Se, että joudut kaivelemaan noin epätoivoisia argumentteja, alleviivaa Audin parempaa kiihtyvyyttä.
VW-konsernin pojat rupeaa käymään lämpöisenä.
Tämä oli kommenttini joten älkää vääristelkö asioita. Hiekkalaatikko jupinat saavat jäädä, jatkakaa keskenänne.
Mitkä Audin huippumallit? Eihän ne ole pärjänneet edes nelivedon turvin BMW:n ja MB:n takavedoille. Nyt kun BMW ja MB tuovat tehokkaimpiin M ja AMG-sarjoihin nelivetoiset verrokit on Audi entistäkin heikommilla kisassa.
Tuolla radalla ei ole käynyt yhtäkään vakiotehoista Audia. Älä leiki tyhmää.
Audi on todella heikoilla nykyisin kiitos päästöhuijausten. Ei anna mitenkään hyvää kuvaa koko konsernin toimista kun pitää huijata pärjätäkseen kilpailussa paremmilleen.
Jokeri onko kanttia kertoa millä nimimerkillä kirjoittelit ennemmin?
tractest:
Jokeri onko kanttia kertoa millä nimimerkillä kirjoittelit ennemmin?
Kyllä vain: jokaka
Vähemmän on tullut kirjoiteltua. VW jutut saat pitää itselläsi. Taannoin kirjoitin näiden juttujen kehää kiertämisestä tällä palstalla, niin unohtui siitä tämä pippelinvenytys 0-100 kiihdytyksistä.
Jokeri arkistosta löytyi nimimerkki jokaka ja viimeinen kommentti tosiaan vuodelta 2009. En ollut tuolloin mukana keskusteluissa. Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu. BMW:llä on takavetoiset ja nelivetoiset ja Audilla etuvetoiset ja nelivetoiset. Eiköhän näistä löydy jokaiselle omansa. Ajoin muuten aikoinaan itsekkin jonkin aikaa Audilla. Hyvä auto, mutta etuveto ei ollut minun juttu.
"VW-konsernin pojat rupeaa käymään lämpöisenä.
Tämä oli kommenttini joten älkää vääristelkö asioita.
Tuolla radalla ei ole käynyt yhtäkään vakiotehoista Audia. Älä leiki tyhmää.
Audi on todella heikoilla nykyisin kiitos päästöhuijausten. Ei anna mitenkään hyvää kuvaa koko konsernin toimista kun pitää huijata pärjätäkseen kilpailussa paremmilleen."
Ainoastaan sinä tässä(kin) menet henkilöön, joka kertoo suoraan sen, että ainoa lämpöisenä käyvä olet itse. Yksiselitteisesti kirjoitit 0-100 kiihtyvyydestä viestissäsi, joka kaiken aloitti. Heittosi BMW:n ja Audin voimasuhteista pärjäämisessä liittyi suoraan tuohon. Turha sinun on tuota kieltää, koska viestisi on kaikkien nähtävillä.
Mistä radasta puhut? Itse puhuin postaamastasi videosta, jossa otsikon mukaan vierekkäin on viritetty Bemmi ja vakiokuntoinen Audi. Jos sinulla on parempaa tietoa, niin ole hyvä ja kerro lisää.
En tiedä mitä sönkötät tässä vakiotehoinen BMW M5 560 hp vs Viritetty Audi RS6 702 hp. BMW M5 menee maisemaan ja Audi jää kuin seisomaan.
Ette palkanneet minua tuomariksenne, mutta saanko silti tehdä tracktestille seuraavan sovintoehdotuksen:
@tracktest:"Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu."
Minustakin perheautojen osalta, mutta otit asian esille myös itse ja toisaalta keskustelussa käytetyt lyhenteet "M", "Sx" ja "AMG" liittyvät autoihin, joiden ostajille suorituskyvyn merkitys on suuremmalla prioriteetilla kuin saman korimallin nelosdieselin ostajalla.
Silloin kun työntövoimaa on niin paljon, ettei pelkkä takaveto riitä kuivalla asfaltilla, kaikki kiihtyvät sataseen neljään tai alle. Jos kiihtyvyydellä on merkitystä, on tässä kohdassa aika siirtyä vertaamaan varttimailin aikoja ja loppunopeuksia.
Kun joku muu kumoaa tilastofaktaksi luulemani asian uskottavan lähteen nojalla, kiitän tiedosta jonka turvin olen taas hieman viisaampi. Minusta S6:n M5:n ja AMG:n paremmuutta ei ratkaista 0 - 100 km/h sekunnin kymmenyksillä, etenkin kun tekniikan opiskelijan kesäduunirahoilla ostama mopo vie 0 - 200 km/h kiihdytyksessä näitä sohvakaluston kuljetuslavetteja kuin kuoriämpäriä.
Kyse on lähinnä siitä, kuinka paljon kaikkea muuta halutaan uhrata räjähtävän viivalta poistumisen hyväksi, ja se on arvostuskysymys. Jos ottaa kiihtyvyyden argumentiksi, pitää kestää myös vielä kovemman tykin saapuminen paikalle. Minua ainakin aidosti kiinnostaa nähdä auto, joka kiihtyy kuin minun pyöräni, on se vaan sen verran häijy härveli oli nokalla mikä logo tahansa?
@tracktest:"Ajoin muuten aikoinaan itsekkin jonkin aikaa Audilla. Hyvä auto, mutta etuveto ei ollut minun juttu."
Tässä on kaikki perustelu mitä tarvitaan, vaikka se Audi sattuisi olemaan jollain matkalla hieman nopeampikin.
Etuvedosta ollaan samaa mieltä, mutta eihän etenkään tehokkaita Audeja etuvetoisina ostetakaan. Ennen kuin lähtee moittimaan uuden quattron voimanjakoa, kannattaa muistaa BMW:n käyttävän lähes samaa voimanjakoa xDriven säätöalueen neutraalina oletusarvona.