"Etuvedosta ollaan samaa mieltä, mutta eihän etenkään tehokkaita Audeja etuvetoisina ostetakaan. Ennen kuin lähtee moittimaan uuden quattron voimanjakoa, kannattaa muistaa BMW:n käyttävän lähes samaa voimanjakoa xDriven säätöalueen neutraalina oletusarvona."
740 GLE ymmärsit väärin en moiti Audin nelivetoa. Ei kai tehokkaita Audeja edes valmisteta etuvetoisina vaan ne ovat kaikki nelivetoisia. Täytyy yrittää olla ärsyttämättä ketään sillä liikutaan taas tunnetasolla hyvin herkällä alueella. Kuten voit huomata puolustajia ja haukkujia ilmaantuu tasaiseen tahtiin ja trollit päälle jotka seilaa Suomi24 ja tämän foorumin väliä kuin antaen jotain sisältöä keskusteluun. Laihoin eväin ei sisältöä saa vaikka kuinka yrittäisi.
2016 aivan oikein ei sillä normaalissa ajossa ole mitään merkitystä. Ennen oli hieman toisin, mutta etuvedossa on asioita mitä en sulata ei voi mitään. Kukin ajaa sillä millä parhaaksi näkee ja pulinat pois.
Aloitin kyllä 80-luvun autoilla, mutta jostakin sitä pitää aloittaa kun kortin ajaa. Olen toki matkan varrella kokeillut muitakin merkkejä ettei ihan mutu pohjalta mennä. Harrasteautot on ollut myös kaiken aikaa mukana joten kyllä kokemusta on aika laajasti.
Selvyyden vuoksi sanottakoon, että minuakaan ei juuri nämä kiihtyvyydet tai kierrosajat nappaa.
Oli vain pakkoa sohaista kepillä muurahaispesään ja näin helposti taas nähtiin, miten BMW-fanaatikko menettää malttinsa täydellisesti, kun joku sanoo edes hieman Bemaria kritisoivan kommentin (oikeastaan kommenttini ei kritisoinut Bemaria, vaan tracktestin hehkutusta). Ei tässä mitään uutta ollut, enkä haluaisi provosoida tahallani, mutta kun sama henkilö puhuu "VW-fanaatikoista" ja "Volvo-fanaatikoista", niin onhan tuo kasetin totaalinen sekoaminen aika huvittavaa.
Kaveri joka aloittaa keskustelun hehkutamalla BMW:n 0-100 km/h kiihtyvyyttä, kertookin yhtäkkiä, että sillä ei olekaan merkitystä. Tämän jälkeen väittää, että muilla meni hermot. Lopuksi postaillaan naurettavia tubevidoita viritetyistä ikivanhoista Audeista ja Bemareista, aivan kuin tämä liittyisi jotenkin asiaan.
Tracktest, katsohan peiliin ja pohdi kuka on fanaatikko, joka ei kestä pienintäkään oman merkin kritiikkiä.
"En tiedä mitä sönkötät tässä vakiotehoinen BMW M5 560 hp vs Viritetty Audi RS6 702 hp. BMW M5 menee maisemaan ja Audi jää kuin seisomaan."
Mitähän mahdat yrittää argumentoida kaivamillasi sekalaisilla bemmiboard.comin videoilla, joissa ei ole edes keskustelun kohteena olevia autoja? Luotettavuudeltaaa aivan eri maailmasta olevat tahot ovat mitanneet lukuisia kertoja noiden Audien ja Bemareiden kiihtyvyydet ja nämä mittaukset osoittavat väitteidesi olevan vääriä. Ota faktat vastaan kuin mies äläkä turhaan postaa asiaan kuulumattomia bemmiboardin videoita.
Auto-m olet kyllä jäävi puhumaan kenenkään fanattisuudesta halaistua sanaa. Julle85 sai aikoinaan Auto-m:n ja muutaman muunkin myös totaalisen sekaisin. Torjuin vain hyökkäyksiä kun fanattiset voimat alkoivat vyöryttää solvauksiaan. On erikoista että maininta kyseisen BMW M760Li xDrive V12 kiihtyvyydestä sai hurmoksellisen vastaanoton vastustajien keskuudessa. Se kai kiihdytti Auto-m nimimerkin fanattiseen purkaukseen vetäen huutosakin mukaansa kuin liimapaperi kärpäset.
Näin Auto-m:
"Ei tuo nyt niin huimaa ole. Tuo on sentään BMW:n ultimaattinen lippulaiva. Esimerkiksi Audin huippumallit ovat pyörineet noissa lukemissa jo vuosikausia. Vain noin sekunnin nopeampi, kuin tilaamani neljäpyttyinen hybridipappafarmarivolvo. Mikä tuossa siis on huimaa?"
Odottakaamme uuden BMW M5:sen julkaisua joskus ensi vuonna siinä on sitten uuden auton tietoja luvassa ei tarvitse puhua vanhoista autoista sanaakaan se kun näyttää olevan kielletttyjen listalla. Tulipahan taas tunnetta mukaan kun vähän vilautetaan uuden BMW V12 specsejä. Näin se resepti on yksinkertainen kun fanaatikkojen tajunta räjäytetään kuin dynamiittipötkö.
Huvittavaa on se että Auto-m kertoi peruuttaneensa autonsa tilauksen ja nyt ilmeisesti tilaus on taas tehty ainakin puheista päätellen.
Videot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa on aivan turha ruikuttaa jos Audi ottaa pataan BMW:ltä nähdyissä videoissa. Ota itse kuin mies näkemäsi äläkä ruikuta kuin pieni poika jolta on viety tikkari suusta.
Pidän nyt Hochfilzenissa, Itävallassa pidettävien ampumahiihdon MM-kisojen ajan taukoa täältä joten palataan astialle. MM-kisat käydään 9.-19. helmikuuta.
tracktest: Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu.
No ei kyllä uskoisi!
Tulipahan taas tunnetta mukaan kun vähän vilautetaan uuden BMW V12 specsejä. Näin se resepti on yksinkertainen kun fanaatikkojen tajunta räjäytetään kuin dynamiittipötkö.
Eli se onkin siis niin että "paitsi jos on BMW-fanaatikko"?
"Videot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa on aivan turha ruikuttaa jos Audi ottaa pataan BMW:ltä nähdyissä videoissa. Ota itse kuin mies näkemäsi äläkä ruikuta kuin pieni poika jolta on viety tikkari suusta."
Edelleenkin olet ainoa, joka vajoaa tuolle tasolle. Muut argumentoivat faktoilla, mutta sinä yrität provosoimalla ja selittämällä kääntää faktat päälaelleen.
Tauko näyttäisi tulevan tarpeeseen. Ainoa joka jälleen kerran käy kuumana ja kirjoittelee täysin sekavia, olet sinä tracktest. Jospa siis tästä eteenpäin et enää syyttelisi muita fanaatikoiksi, sinä kun taidat nykyisin olla palstan ainoa fanaatikko, tai jos et ainoa, niin ainakin ylivoimaisesti pahin. Derricillä on toki hieman samoja oireita Volvon suhteen, mutta hänelläkin on pinna huomattavasti pidempi kuin sinulla.
Ja kyllä kerroin alustavasti peruneeni Volvon tilauksen. Huomaa sana alustavasti. Kerroin myös hallituksen tiedonannon jälkeen, että peruin alustavan perumiseni, koska tilauksen perumiselle ei enää ollut tarvetta.
Ei minulla mene tunteisiin nämä kirjoittelut. Enkä videoita postannut puolesta tai vastaan, ilmeisesti mulla olisi kuulunut lisäksi olla joku V.A.G fetissi?
Kai aikuinen mies voi myöntää tekstinsä?
Tuli mieleen, etten tiennyt aamulla edes oman autoni luvattua kiihtyvyyttä 0-100km/h ! Olen ajellut sillä sentään yli 4v. ja reippaat 120tkm. Oli tarkistettava ja petyin vähän, menee yli 10s.
Noin yleisesti ottaen on ihmeteltävä näitä tehokkaita yli 150.000 euroa maksavia 500 - 600 hp perhe-autoja, mieluummin ostaa samalla rahalla vaikka Porschen tai Nissan GT-R:än jotka on alunperin tehty urheiluautoiksi.
Niin, tai sitten huomattavasti halvemmalla hankkii kymmenen vuotta vanhan n. 400 hv:n kesä-possun. Fiilis ei paljon uutta häpeä, vaikka kiihtyvyydessä jonkun kymmenyksen häviäisikin. Ainakin radalla paljon mielekkäämpi, kuin joku yli kahden tonnin 4-ovinen panssarivaunu. Samoin alppiteillä.
Tunkemalla luksussedaniin ylitehoinen moottori menetetään paljon auton vahvuudesta eli mukavuudesta, jonka tilalle vaihtokaupassa saadaan suorituskykyisen auton tehot, mutta taksiauton ajettavuus säilyy. Erottamalla tuo urheilullisuus ja arkikäyttökelpoisuus kahteen eri autoon, saadaan enemmän halvemmalla.
Moni kuitenkin haluaa ajaa samaan aikaa sekä melko mukavalla, että tehokkaalla autolla. Siihen tällainen "kompromissi" on paras vaihtoehto. Rata-ajosta on turha höpöttää, koska se on niin marginaalinen ryhmä ihmisiä, jotka omalla uudella autollaan radalle menevät. Itse ajaisin paljon mielummin kaikki ajoni yhdellä M5/RS6/E AMG:llä, kuin ostaisin jonkun (halpis) Porschen ja 520d:n.
Oikeastaan en ymmärrä, mitä hittoa jollain Ferrarilla tekisin Suomessa, kun radalle sillä en kuitenkaan menisi. Epämukava, ahdas, hankala, talvella ei voisi ajaa ollenkaan, jne. Toki katseita kääntää, kun sillä kaupungissa kurvailee, mutta useimmiten sekin olisi vain kiusallista. Eri asia jos on niin paljon rahaa, että on useita autoja, eikä Ferrarin hinnalla ole merkitystä, mutta nyt käsittääkseni puhuttiin juuri halpisvaihtoehdoista.
Suomessa toki verotus pitää siitä huolen, että ei noissa M5 luokan autoissakaan mitään järkeä ole, eikä niitä käytännössä kukaan osta, vaikka olisi rahaakin. 540 xi:n hinta vähintään tuplaantuu ja sillä ei juuri muuta saa, kuin sekunnin pois kiihtyvyydestä sataseen.
Ison sedanin tehot, kun liikkuvat 200-400 hp:n välillä takaavat varmasti riittävät tehot suurimmalle osalle. On sitten makuasia mikä on sopiva suorituskyky. Kokemuksena BMW M5 on suositeltava siinä on perheautoa ja urheiluautoa sekoitettu oikessa suhteessa, joten oikein miellyttävä kokemus. Moitteet ja enemmät vuodatukset voi jokainen pitää omana tietonaan joilla ei kokemusta näistä ole (M-sarja, RS-sarja ja AMG-sarja). Valikoimaa riittää sitten jokaiselle ostaa sitten mitä tahansa. Maksuhalukkuus sitten määrää ostaako kansanauton vai premium-auton.
Nelivetoinen BMW M5 on varmasti odotettu uutuus onhan tämä myyntiin tullessaan ensimmäinen M-sarjan nelivetoinen auto. Mielenkiintoisin uutuus tällä hetkellä on mielestäni BMW M2 jota tässä Top Gear-videossa Chris Harris esittelee tuttuun tyyliinsä.
Premium-auton määrittelemme siten, että siinä on ominaisuuksia, joista asiakkaat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. Premium ei ole laadun synonyymi, vaan kyse on enemmänkin laadun tunnusta, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.
Vaikka ei mentäisi "ämpärimuoviin" saakka niin on selvää, että eri merkkien kansanautojen ja premium-merkkien sisustusten välillä on silmiinpistäviä eroja. Laadun tuntua on premium-auton sisustoissa alkaen sieltä 3-sarjan BMW:stä lähtien ei sitä kai kukaan tosissaan lähde kiistämään.
Suomessa maahantuoja laskee Volvon premium-autoksi. Muualla Volvon asema vaihtelee eri maissa, joillakin markkinoilla se viestintäjohtaja Thomas Hallbäckin mukaan on upscale-merkki, lähellä premiumia.
BMW:n maahantuojan markkinointi- ja viestintäpäällikön Henri Jantusen mukaan premium tarkoittaa BMW:lle laatua ja ajamisen iloa. ”Ajamisen ilo tarkoittaa myös alenevia päästöjä tehoista tinkimättä. Kaikki yksityiskohdat on mietitty loppuun asti ja tuotettu laadukkaasti, jotta asiakas pääsee kokemaan aitoa ajamisen iloa”, Jantunen kertoo.
”Premium autoissa on panostettu tavanomaista enemmän materiaaleihin, ajo-ominaisuuksiin ja yksityiskohtiin. Premium-autoihin on saatavissa massamerkkejä enemmän lisävarusteita ja hyvin usein premium-auto varustellaan yksilöllisesti. Juuri nämä seikat tekevät eron premiumin ja ns. volyymimerkkien välille. Premium-autoasiakas on valmis maksamaan enemmän laadusta, viimeistelystä ja yksilöllisyydestä. Premium-brändien tuotantomäärät maailmanlaajuisesti ovat huomattavasti pienempiä kuin massamerkeillä.”
BMW on premium mersu ja volvo on luokkaa ylempänä etenkin kojelaudan osalta.
Jokaisessa hintaluokassa on sen hietaluokan premium.
Bmw ei pärjää myyntiluvuissa missään hintaluokassa. Kyllä se kertoo paljon, mitkä merkit on ostajanmielestä primiumia.
Quu: "BMW on premium mersu ja volvo on luokkaa ylempänä etenkin kojelaudan osalta.
Jokaisessa hintaluokassa on sen hietaluokan premium.
Bmw ei pärjää myyntiluvuissa missään hintaluokassa. Kyllä se kertoo paljon, mitkä merkit on ostajanmielestä primiumia."
Huvittaa kommenttisi, voit olla omaa mieltä kojelaudasta mutta tuo Volvon Teslasta kopioima keskikonsolinäyttö on jo turvallisuusriski. Varsinkin BMW:ssä keskinäyttö on niin ylhäällä että käytettäessä sitä näkymät tielle säilyvät. Muutoinkin aikamoista hehkutusta on uudesta 5:sta tullut.
Mitä tulee BMW:een myyntilukuihin, ei tämä trendi nyt kauheasti huolestuta:
Pippelinvenyttäjä. Hihihii.
Trolli Jore tuli hihittelemään. Jore toteaa aamuisin se on pienestä kii.
740 GLE tämä on vanha video, mutta tässä on 1000 hp:n BMW M5 vs Yamaha R1. Pitoa kun on tarpeeksi autokin menee muutamasaa kohtaa videota aika kovaa.
"Etuvedosta ollaan samaa mieltä, mutta eihän etenkään tehokkaita Audeja etuvetoisina ostetakaan. Ennen kuin lähtee moittimaan uuden quattron voimanjakoa, kannattaa muistaa BMW:n käyttävän lähes samaa voimanjakoa xDriven säätöalueen neutraalina oletusarvona."
740 GLE ymmärsit väärin en moiti Audin nelivetoa. Ei kai tehokkaita Audeja edes valmisteta etuvetoisina vaan ne ovat kaikki nelivetoisia. Täytyy yrittää olla ärsyttämättä ketään sillä liikutaan taas tunnetasolla hyvin herkällä alueella. Kuten voit huomata puolustajia ja haukkujia ilmaantuu tasaiseen tahtiin ja trollit päälle jotka seilaa Suomi24 ja tämän foorumin väliä kuin antaen jotain sisältöä keskusteluun. Laihoin eväin ei sisältöä saa vaikka kuinka yrittäisi.
2016 aivan oikein ei sillä normaalissa ajossa ole mitään merkitystä. Ennen oli hieman toisin, mutta etuvedossa on asioita mitä en sulata ei voi mitään. Kukin ajaa sillä millä parhaaksi näkee ja pulinat pois.
Aloitin kyllä 80-luvun autoilla, mutta jostakin sitä pitää aloittaa kun kortin ajaa. Olen toki matkan varrella kokeillut muitakin merkkejä ettei ihan mutu pohjalta mennä. Harrasteautot on ollut myös kaiken aikaa mukana joten kyllä kokemusta on aika laajasti.
Selvyyden vuoksi sanottakoon, että minuakaan ei juuri nämä kiihtyvyydet tai kierrosajat nappaa.
Oli vain pakkoa sohaista kepillä muurahaispesään ja näin helposti taas nähtiin, miten BMW-fanaatikko menettää malttinsa täydellisesti, kun joku sanoo edes hieman Bemaria kritisoivan kommentin (oikeastaan kommenttini ei kritisoinut Bemaria, vaan tracktestin hehkutusta). Ei tässä mitään uutta ollut, enkä haluaisi provosoida tahallani, mutta kun sama henkilö puhuu "VW-fanaatikoista" ja "Volvo-fanaatikoista", niin onhan tuo kasetin totaalinen sekoaminen aika huvittavaa.
Kaveri joka aloittaa keskustelun hehkutamalla BMW:n 0-100 km/h kiihtyvyyttä, kertookin yhtäkkiä, että sillä ei olekaan merkitystä. Tämän jälkeen väittää, että muilla meni hermot. Lopuksi postaillaan naurettavia tubevidoita viritetyistä ikivanhoista Audeista ja Bemareista, aivan kuin tämä liittyisi jotenkin asiaan.
Tracktest, katsohan peiliin ja pohdi kuka on fanaatikko, joka ei kestä pienintäkään oman merkin kritiikkiä.
"En tiedä mitä sönkötät tässä vakiotehoinen BMW M5 560 hp vs Viritetty Audi RS6 702 hp. BMW M5 menee maisemaan ja Audi jää kuin seisomaan."
Mitähän mahdat yrittää argumentoida kaivamillasi sekalaisilla bemmiboard.comin videoilla, joissa ei ole edes keskustelun kohteena olevia autoja? Luotettavuudeltaaa aivan eri maailmasta olevat tahot ovat mitanneet lukuisia kertoja noiden Audien ja Bemareiden kiihtyvyydet ja nämä mittaukset osoittavat väitteidesi olevan vääriä. Ota faktat vastaan kuin mies äläkä turhaan postaa asiaan kuulumattomia bemmiboardin videoita.
Auto-m olet kyllä jäävi puhumaan kenenkään fanattisuudesta halaistua sanaa. Julle85 sai aikoinaan Auto-m:n ja muutaman muunkin myös totaalisen sekaisin. Torjuin vain hyökkäyksiä kun fanattiset voimat alkoivat vyöryttää solvauksiaan. On erikoista että maininta kyseisen BMW M760Li xDrive V12 kiihtyvyydestä sai hurmoksellisen vastaanoton vastustajien keskuudessa. Se kai kiihdytti Auto-m nimimerkin fanattiseen purkaukseen vetäen huutosakin mukaansa kuin liimapaperi kärpäset.
Näin Auto-m:
"Ei tuo nyt niin huimaa ole. Tuo on sentään BMW:n ultimaattinen lippulaiva. Esimerkiksi Audin huippumallit ovat pyörineet noissa lukemissa jo vuosikausia. Vain noin sekunnin nopeampi, kuin tilaamani neljäpyttyinen hybridipappafarmarivolvo. Mikä tuossa siis on huimaa?"
Odottakaamme uuden BMW M5:sen julkaisua joskus ensi vuonna siinä on sitten uuden auton tietoja luvassa ei tarvitse puhua vanhoista autoista sanaakaan se kun näyttää olevan kielletttyjen listalla. Tulipahan taas tunnetta mukaan kun vähän vilautetaan uuden BMW V12 specsejä. Näin se resepti on yksinkertainen kun fanaatikkojen tajunta räjäytetään kuin dynamiittipötkö.
Huvittavaa on se että Auto-m kertoi peruuttaneensa autonsa tilauksen ja nyt ilmeisesti tilaus on taas tehty ainakin puheista päätellen.
Videot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa on aivan turha ruikuttaa jos Audi ottaa pataan BMW:ltä nähdyissä videoissa. Ota itse kuin mies näkemäsi äläkä ruikuta kuin pieni poika jolta on viety tikkari suusta.
Pidän nyt Hochfilzenissa, Itävallassa pidettävien ampumahiihdon MM-kisojen ajan taukoa täältä joten palataan astialle. MM-kisat käydään 9.-19. helmikuuta.
tracktest:
Täysin joutavaa on tosiaan tämä kiihtyvyys keskustelu.
No ei kyllä uskoisi!
Tulipahan taas tunnetta mukaan kun vähän vilautetaan uuden BMW V12 specsejä. Näin se resepti on yksinkertainen kun fanaatikkojen tajunta räjäytetään kuin dynamiittipötkö.
Eli se onkin siis niin että "paitsi jos on BMW-fanaatikko"?
"Videot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa on aivan turha ruikuttaa jos Audi ottaa pataan BMW:ltä nähdyissä videoissa. Ota itse kuin mies näkemäsi äläkä ruikuta kuin pieni poika jolta on viety tikkari suusta."
Edelleenkin olet ainoa, joka vajoaa tuolle tasolle. Muut argumentoivat faktoilla, mutta sinä yrität provosoimalla ja selittämällä kääntää faktat päälaelleen.
Tauko näyttäisi tulevan tarpeeseen. Ainoa joka jälleen kerran käy kuumana ja kirjoittelee täysin sekavia, olet sinä tracktest. Jospa siis tästä eteenpäin et enää syyttelisi muita fanaatikoiksi, sinä kun taidat nykyisin olla palstan ainoa fanaatikko, tai jos et ainoa, niin ainakin ylivoimaisesti pahin. Derricillä on toki hieman samoja oireita Volvon suhteen, mutta hänelläkin on pinna huomattavasti pidempi kuin sinulla.
Ja kyllä kerroin alustavasti peruneeni Volvon tilauksen. Huomaa sana alustavasti. Kerroin myös hallituksen tiedonannon jälkeen, että peruin alustavan perumiseni, koska tilauksen perumiselle ei enää ollut tarvetta.
Ei minulla mene tunteisiin nämä kirjoittelut. Enkä videoita postannut puolesta tai vastaan, ilmeisesti mulla olisi kuulunut lisäksi olla joku V.A.G fetissi?
Kai aikuinen mies voi myöntää tekstinsä?
Tuli mieleen, etten tiennyt aamulla edes oman autoni luvattua kiihtyvyyttä 0-100km/h ! Olen ajellut sillä sentään yli 4v. ja reippaat 120tkm. Oli tarkistettava ja petyin vähän, menee yli 10s.
Ei mitään, Hyviä hetkiä kisakatsomoon.
Seat Leon Cupra kiihtyy nelivetoisena 0 - 100 km/h 4,9 sekuntia. Eikä ole kallis suorituskykyynsä nähden, melkein on taviksenkin ostettavissa.
http://www.iltalehti.fi/autot/201701312200062579_au.shtml
Noin yleisesti ottaen on ihmeteltävä näitä tehokkaita yli 150.000 euroa maksavia 500 - 600 hp perhe-autoja, mieluummin ostaa samalla rahalla vaikka Porschen tai Nissan GT-R:än jotka on alunperin tehty urheiluautoiksi.
Niin, tai sitten huomattavasti halvemmalla hankkii kymmenen vuotta vanhan n. 400 hv:n kesä-possun. Fiilis ei paljon uutta häpeä, vaikka kiihtyvyydessä jonkun kymmenyksen häviäisikin. Ainakin radalla paljon mielekkäämpi, kuin joku yli kahden tonnin 4-ovinen panssarivaunu. Samoin alppiteillä.
Tunkemalla luksussedaniin ylitehoinen moottori menetetään paljon auton vahvuudesta eli mukavuudesta, jonka tilalle vaihtokaupassa saadaan suorituskykyisen auton tehot, mutta taksiauton ajettavuus säilyy. Erottamalla tuo urheilullisuus ja arkikäyttökelpoisuus kahteen eri autoon, saadaan enemmän halvemmalla.
Moni kuitenkin haluaa ajaa samaan aikaa sekä melko mukavalla, että tehokkaalla autolla. Siihen tällainen "kompromissi" on paras vaihtoehto. Rata-ajosta on turha höpöttää, koska se on niin marginaalinen ryhmä ihmisiä, jotka omalla uudella autollaan radalle menevät. Itse ajaisin paljon mielummin kaikki ajoni yhdellä M5/RS6/E AMG:llä, kuin ostaisin jonkun (halpis) Porschen ja 520d:n.
Oikeastaan en ymmärrä, mitä hittoa jollain Ferrarilla tekisin Suomessa, kun radalle sillä en kuitenkaan menisi. Epämukava, ahdas, hankala, talvella ei voisi ajaa ollenkaan, jne. Toki katseita kääntää, kun sillä kaupungissa kurvailee, mutta useimmiten sekin olisi vain kiusallista. Eri asia jos on niin paljon rahaa, että on useita autoja, eikä Ferrarin hinnalla ole merkitystä, mutta nyt käsittääkseni puhuttiin juuri halpisvaihtoehdoista.
Suomessa toki verotus pitää siitä huolen, että ei noissa M5 luokan autoissakaan mitään järkeä ole, eikä niitä käytännössä kukaan osta, vaikka olisi rahaakin. 540 xi:n hinta vähintään tuplaantuu ja sillä ei juuri muuta saa, kuin sekunnin pois kiihtyvyydestä sataseen.
Ison sedanin tehot, kun liikkuvat 200-400 hp:n välillä takaavat varmasti riittävät tehot suurimmalle osalle. On sitten makuasia mikä on sopiva suorituskyky. Kokemuksena BMW M5 on suositeltava siinä on perheautoa ja urheiluautoa sekoitettu oikessa suhteessa, joten oikein miellyttävä kokemus. Moitteet ja enemmät vuodatukset voi jokainen pitää omana tietonaan joilla ei kokemusta näistä ole (M-sarja, RS-sarja ja AMG-sarja). Valikoimaa riittää sitten jokaiselle ostaa sitten mitä tahansa. Maksuhalukkuus sitten määrää ostaako kansanauton vai premium-auton.
Nelivetoinen BMW M5 on varmasti odotettu uutuus onhan tämä myyntiin tullessaan ensimmäinen M-sarjan nelivetoinen auto. Mielenkiintoisin uutuus tällä hetkellä on mielestäni BMW M2 jota tässä Top Gear-videossa Chris Harris esittelee tuttuun tyyliinsä.
Chris Harris Tests The BMW M2.
"Maksuhalukkuus sitten määrää ostaako kansanauton vai premium-auton."
Premiumautot taidetaan kuitenkin ostaa isolla autovelalla. Lisäksi kaikki pikkukotterot ovat kansanautoja.
Tekniikan Maailma:
Premium-auton määrittelemme siten, että siinä on ominaisuuksia, joista asiakkaat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. Premium ei ole laadun synonyymi, vaan kyse on enemmänkin laadun tunnusta, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.
No jos hintalisä on vaikka 7.000 euroa niin enpä lähtisi tuolla erolla henkseleitä paukuttelemaan.
Vaikka ei mentäisi "ämpärimuoviin" saakka niin on selvää, että eri merkkien kansanautojen ja premium-merkkien sisustusten välillä on silmiinpistäviä eroja. Laadun tuntua on premium-auton sisustoissa alkaen sieltä 3-sarjan BMW:stä lähtien ei sitä kai kukaan tosissaan lähde kiistämään.
Pikkubemarit ja pikkumersut ovat muuten Euroopassa syöneet esimerkiksi Opelin markkinaosuutta, mikä heijastuu Opelin ongelmissa.
Suomessa maahantuoja laskee Volvon premium-autoksi. Muualla Volvon asema vaihtelee eri maissa, joillakin markkinoilla se viestintäjohtaja Thomas Hallbäckin mukaan on upscale-merkki, lähellä premiumia.
BMW:n maahantuojan markkinointi- ja viestintäpäällikön Henri Jantusen mukaan premium tarkoittaa BMW:lle laatua ja ajamisen iloa. ”Ajamisen ilo tarkoittaa myös alenevia päästöjä tehoista tinkimättä. Kaikki yksityiskohdat on mietitty loppuun asti ja tuotettu laadukkaasti, jotta asiakas pääsee kokemaan aitoa ajamisen iloa”, Jantunen kertoo.
”Premium autoissa on panostettu tavanomaista enemmän materiaaleihin, ajo-ominaisuuksiin ja yksityiskohtiin. Premium-autoihin on saatavissa massamerkkejä enemmän lisävarusteita ja hyvin usein premium-auto varustellaan yksilöllisesti. Juuri nämä seikat tekevät eron premiumin ja ns. volyymimerkkien välille. Premium-autoasiakas on valmis maksamaan enemmän laadusta, viimeistelystä ja yksilöllisyydestä. Premium-brändien tuotantomäärät maailmanlaajuisesti ovat huomattavasti pienempiä kuin massamerkeillä.”
BMW on premium mersu ja volvo on luokkaa ylempänä etenkin kojelaudan osalta.
Jokaisessa hintaluokassa on sen hietaluokan premium.
Bmw ei pärjää myyntiluvuissa missään hintaluokassa. Kyllä se kertoo paljon, mitkä merkit on ostajanmielestä primiumia.
Quu: "BMW on premium mersu ja volvo on luokkaa ylempänä etenkin kojelaudan osalta.
Jokaisessa hintaluokassa on sen hietaluokan premium.
Bmw ei pärjää myyntiluvuissa missään hintaluokassa. Kyllä se kertoo paljon, mitkä merkit on ostajanmielestä primiumia."
Huvittaa kommenttisi, voit olla omaa mieltä kojelaudasta mutta tuo Volvon Teslasta kopioima keskikonsolinäyttö on jo turvallisuusriski. Varsinkin BMW:ssä keskinäyttö on niin ylhäällä että käytettäessä sitä näkymät tielle säilyvät. Muutoinkin aikamoista hehkutusta on uudesta 5:sta tullut.
Mitä tulee BMW:een myyntilukuihin, ei tämä trendi nyt kauheasti huolestuta:
2013: 1,655,138 kpl
2014: 1,811,719 kpl
2015: 1,905,234 kpl
2016: 2,003,359 kpl
2017: 2,150,000 kpl (uuden vitosen vaikutus?)
Mikä sitten on vaikutus tällä uudistusvauhdilla..
http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170217/tidslinje-har-ar-bmws-modelloffensiv-se-alla-nyheter-fram-till-2021/
2017
5-serie Touring
i3 (facelift)
5-serie M Performance
6-serie (facelift)
4-serie (facelift)
2-serie Coupé
2-serie Cabriolet
6-serie GT
X2
X3
X7
M5
M2 GTS
M2 (facelift)
Z5
2018
6-serie Gran Coupé
X3 M
i8 Spyder
X1 L
M4 GT4
X4
8-serie Coupé
3-serie
X5
2019
1-serie
8-serie Cabriolet
2021
i5
iNext