Tekniikan Maailma vertaili premium-katumaasturit

335 kommenttia
16781012
  • NHB itseluottamuksesi on sitten samalla tasolla kuin allekirjoittaneella, täydet pisteet sinne. Tuo M5 esimerkki on juuri sellainen mitä arkajalat ei pysty edes unissaan tekemään.

      
  • tracktest:
    Mielestäni jokainen voi nimetä mielestään parhaan eikä siinä pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Jos joku toteaa sen olevan vaikka Lexus tai mikä hyvänsä, se on hänen mielipiteensä ja pystyn arvostamaan hänen mielipidettään aivan hyvin.

    Sinulle tuosta kommentista ei juuri pisteitä heru. En nimittäin usko! Sen verran lujassa on nyt parissa keskustelussa ollut yrityksesti trollailla Volvoa, tämä ketju mukaanlukien. Et jostakin syystä maininnut muuten sitä Volvoa. Tai, no ei se oikeasti hämmästytä, samaan monttuunhan se menee sinun fanaattisuutesi ja uskontosi kanssa...

    Ja mitä ihmeen "itseluottamusta" tarvitaan siihen, että ajaa autolla x liikkeen pihaan ja sieltä lähtee koeajamaan jotakin autoa y? En ymmärrä, valaisetko vähän, kiitos.

    Tuo M5 esimerkki on juuri sellainen mitä arkajalat ei pysty edes unissaan tekemään.

    Arkajalat? Mitä ihmettä jatkat sähläilemistä, todistat itseäsi ihan koko ajan!

      
  • Kumppani nyt kun tulee uusi nelivetoinen BMW M5 myyntiin niin voit mennä koeajamaan sitä ja voit videoida meille koko koeajon niin näemme miten homma toimii. Voit mennä kuten NHB pyörällä pihaan ja pyydät koeajoa saa nähdä pettääkö sinulta vai liikkeeltä pokka tuossa kohtaa.

      
  • ratatolppa:
    NHB itseluottamuksesi on sitten samalla tasolla kuin allekirjoittaneella, täydet pisteet sinne. Tuo M5 esimerkki on juuri sellainen mitä arkajalat ei pysty edes unissaan tekemään.

    Ei ole muutamaan kymmeneen vuoteen, jos koskaan tullut autojen koeajoista unia nähtyä!
    Itseluottamuksen tasonkin saa vielä sekoitettua tuommoseen juttuun!
    Petrolhead taitaa olla lievä taudinkuvan määritelmä?

    M5- kuljettaja luulee autojobbarin päivystävän naama lasissa millä asiakas tulee pihaan. Juu eipä taida.

      
  • Nyt kuulostat jo hysteeriseltä tracktest! Videointi, miksi? Mikä "toimii"? Pokan pettäminen, keneltä ja miksi??

    Ihan tiedoksesi: BMW on vaan auto. Se ei ole jumala, sitä ei palvota, tai pelätä tms. BMW-auton myyjä ei ole opetuslapsi, jolle viedään suitsukkeita ja kynttilöitä, jotta se uhraisi alttarilla vanhan autosi wunderbaumin saadaksesi baijerilaisen ukkosen ja salaman tavalla luvan käydä koeajamassa mikälie BMW-malli. Ja sitten pitäisi kokea vissiin joku herätys?

    Tuolta sinä kuulostat. Hämmentääkö?

      
  • ratatolppa:
    uusi nelivetoinen BMW M5 myyntiin niin voit mennä koeajamaan sitä ja voit videoida meille koko koeajon niin näemme miten homma toimii.

    Meinaatko ettei youtubesta tule tarpeeksi niitä videoita löytymään?

      
  • Jokeri putosi näköjään myös kuoppaan.

    "M5- kuljettaja luulee autojobbarin päivystävän naama lasissa millä asiakas tulee pihaan. Juu eipä taida."

    Tolvanat huomataan viimeistään silloin, kun astuvat autoistaan ulos. Et taida tuntea ainuttakaan automyyjää kun olet noin pihalla.

      
  • No ei onneksi samaan sinun kanssa...

    Käypäs koeajamassa. Ota videolle ja kato miten homma toimii. Katsotaan kenen pokka pettää kaupassa:

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bmw-x6-musta-sahkoauto

      
  • Tracktestin oma auto taitaa olla tuo Chris Banglen muotoilema vitossarja.

      
  • M5 kuljettaja on pari päivää ihan itse itseään kaivanut kuoppaan. Kaikkien palstan seuraajien kannalta olisi hyvä jos M5 kuljettaja kykenisi nousemaan sieltä ylös.

      
  • Kumppani hajukuusia ei ole ollut missään omistamissani autoissa.

    Derrick hieman tavanomaisesta poikkeava malli, mutta pieleen meni.

    Jokeri minä olen kuopan reunalta katsonut ketkä sinne putoavat. Jokerin voin vetää sieltä ylös, sillä sinä et ole toivoton tapaus kuten muutamat ovat.

      
  • tracktest:
    hajukuusia ei ole ollut missään omistamissani autoissa.

    OK, uskotaan. No kerro sitten mitä pitää sille opetuslapselle antaa alttarilla uhrattavaksi? (Jos kaikki muu kuvaukseni tuossa vähän aiemmin piti paikkansa, olen ällistynyt! Heitin ihan vaan hatusta tuon, mutta osuikin oikeaan, huhhhh)

      
  • ratatolppa:
    Tolvanat huomataan viimeistään silloin, kun astuvat autoistaan ulos. Et taida tuntea ainuttakaan automyyjää kun olet noin pihalla

    Tunnen toki. Kaikilla on nenä suorassa. Ei ole siis kääntynyt vinoksi lasiin nojatessa.
    Ja tolvanoillekko ei myytäisi vai? Autojobbarin märkä uni on tolvana auton ostaja. Koeajot irtoaa taatusti.

    Astuvat autosta ulos? Häh, äsken vielä piti mennä fillarilla tinkaamaan?

      
  • Jokeri sain kimppuuni aikaa sitten melkein kaikki palstan Volvofanaatikot, olen ollut puolustuasemissa jo pidemmän aikaa.

    Ei ole väliä millä pihaan ajaa, mutta viimeistään silloin kaikki selviää kun avaa suunsa.

      
  • Jokerin voin vetää sieltä ylös, sillä sinä et ole toivoton tapaus kuten muutamat ovat.

    Kiitos vaan mutta mulla on kaikki okei!

      
  • tracktest:
    sain kimppuuni aikaa sitten melkein kaikki palstan Volvofanaatikot, olen ollut puolustuasemissa jo pidemmän aikaa.

    Niinkö? Minusta olet ollut hyökkäysasemassa koko ajan. Väärää merkkiä vastaan on pitänyt sotia lähes keinolla millä hyvänsä. Uskonsotaa peräti?

    Ainiin, makuasioitahan nämä kaikki olivat....

    Ei ole väliä millä pihaan ajaa, mutta viimeistään silloin kaikki selviää kun avaa suunsa.

    Kerro oi bmw-uskovainen, mitä pihalla pitää loiheta lausumaan myyjäopetuslapselle, että hän suvaitsee alttarilla pyytää M5:lle, tuolle baijerilaiselle ihmeilmestykselle koeajoluvan, vaikka vain korttelin ympäri, mielummin pidemmällekin?

      
  • Jokeri sinne myös täydet pojot.

    Ilman Kumppanin huumoria nämä kskustelut olisivat umpitylsiä, sinne myös täydet pisteet.

      
  • Kerro nyt vielä mitä sen hajukuusen tilalla pitäisi olla, parhaat vaihtoehdot. Varmistaako joku uhrilahja M5:n uusimman version koeajon erityisesti? Millä voisi toivoa pääsevänsä edes vaihtoautohallista löytyvän vanhemman version ajoon, jos uusi on yhtäkkiä liikaa vaadittu opetuslapselta? Okei, jos ei M5:sta, niin mikä vaan M?

      
  • Se riittää kun sontiaiset pysyvät sisätiloista ulkopuolella, näin pärjää vallan hyvin ilman hajukuusia. Toivottavasti ymmärrät.

      
  • Kumppani
    Kerro oi bmw-uskovainen, mitä pihalla pitää loiheta lausumaan myyjäopetuslapselle, että hän suvaitsee alttarilla pyytää M5:lle, tuolle baijerilaiselle ihmeilmestykselle koeajoluvan, vaikka vain korttelin ympäri, mielummin pidemmällekin?

    Tämä on hyvä!
    Nythän alkaa tulemaan kunnon proosaa.

      
  • Mitähän erityistä on premiumissa sinänsä, kun VW Tiguan löi BMW X1:n tässä testissä numeroin 3 - 2.

    https://www.expressen.se/motor/biltester/bilduellen-bmw-x1-moter-vw-tiguan/

      
  • Mikä ajaa ihmettelemään premiumien (mitä ne milloinkin ovat?) valintakriteereitä, ja väittämään vastaan jonkun toisen ostajan omista lähtökohdistaan tekemälle valinnalle sitten kun valintakriteerit on kerrottu?

      
  • Minulle ei kyllä vieläkään ihan auennut tuo "paras merkki". Milläköhän ihmeen perustella sellainen valitaan, jos automerkki tekee ainakin kymmentä eri mallia ja niihin lukuisia erilaisia moottoreita ym. vaihtoehtoja. Olisi aivan älytöntä kutsua Volvoa parhaaksi automerkiksi, vaikka XC60 olikin itselleni tällä kertaa se paras ja mieleisin valinta tuossa hintaluokassa.

      
  • No Mikko-L vastaa, mutta hiukan toisin, kuin mitä itse ja moni muu on aika usein tännekin vastannut. Pitää verrata autoja samassa hintaluokassa ja sitten katsoa mikä sieltä nousee omien tarpeiden mukaan esille "parhaana". Ja hyviä ja huonoja malleja "nousee" aika ajoin esille joka merkillä. Ja "näennäisesti" autolehtien testien "paras" auto ei aina olekaan muutaman vuoden päästä markkinoiden "paras" ja halutuin käytetty auto. Koeta siinä sitten sanoa, että jokin merkki on se selkeästi paras.

      
  • "Mikä ajaa ihmettelemään premiumien (mitä ne milloinkin ovat?) valintakriteereitä, ja väittämään vastaan jonkun toisen ostajan omista lähtökohdistaan tekemälle valinnalle sitten kun valintakriteerit on kerrottu?"

    Tuskin kukaan on kiistänyt jonkin premium-auton hankinnan oikeellisuutta.

    Ihmetyttää vaan se että jotkut puhuvat alentavaan tyyliin "kansanautoista", vaikka näiden autojen ominaisuudet saattavat olla jopa paremmat kuin "premium-auton".

      
  • Minulle kävi viimeksi autoa vaihtaessa niin, että en ollut tyytyväinen edellisen auton merkkiliikkeen tarjoamaan hyvityshintaan vanhasta ja päätin zoomailla vähän tarkemmin muitakin vaihtoehtoja kuin vain vaihtaa uuteen saman merkkiseen.

    Siinä sitten katsoin, että mistä löytyy lähin BMW-myyjä ja sinne siis. Vaan en ollut lukenut netistä tarkkaan ja ilmenikin, että sillä liikkeellä oli vain paikkakunnan BMW-merkkihuolto. Mutta myivätkin erästä toista merkkiä, joka jääköön tässä mainitsematta. Ja myyjä otti esiin hybridivaihtoehdon. En ollut sellaista alunperin edes ajatellut, mutta kun siinä katsottiin hinnastoja ja vähän vilkaistiin teknisiä tietojakin, niin kävi valaistuminen kuin Blues Brotherseille ikään. Ei auttanut kuin todeta, että Yes, I see the Light. Että missiollehan sitä joutui lähtemään.

    Jahka seuraavan kerran tulee auton vaihtaminen ajankohtaiseksi, niin täytynee BMW:tä käydä ihan testaamassakin. Jos millään kehtaan ajaa sinne nykyisellä koslalla. Ja miksei myös MB & Audi. Nyt kun minullekin on selvinnyt tämä neljän automerkin kannattajien välinen nokittelu, niin pitäisihän tutustua, mistä oikein nämä jutut kumpuavat.

    Mutta siihen asti svenssonien hybridi rules. Ja hyvin rulettaakin puutteineen kaikkineen. Niin kuin nyt se liian pieni suksiluukku.

    Minulla on tällä hetkellä oikein hyvin minulle sopiva auto, mutta en väitä, että se olisi saksalaiskilpailijoita parempi...ainakaan paljon....

      
  • Ihmetyttää vaan se että jotkut puhuvat alentavaan tyyliin ”kansanautoista”, vaikka näiden autojen ominaisuudet saattavat olla jopa paremmat kuin ”premium-auton”.

    Tuo alentava tyyli on vain pääsi sisällä. Asiallinen ja hyvin kuvaava nimityshän tuo on niille merkeille, joilla tähdätään osille kansan syvien rivien lompakolle. Onhan näitä muitakin kuten kansanedustaja, kansanpuolue, kansaneläke ja onpa yksi kaikkein eniten myydyistä autoistakin saanut suoraan saman nimen.

      
  • Hybrid rules vei sanat suustani. Volvossa on muuten yksi suksiluukkuakin (jota itse en juuri käytä) ärsyttävämpi arkikäyttöön liittyvä ominaisuus. XC60 Volvon tavaratilan verho on ihme rimpula, eikä edes rahalla saanut sähköistä verhoa, jonka kyllä saisi 90 mallisiin Volvoihin. Ei siihen maailma kaadu, mutta omituinen ratkaisu ja ärsyttää kyllä välillä. Etenkin kun autossa on automaattisesti aukeavat lukot, kätevästi potkulla aukeava takakoppa, jotta ei tarvitse laskea ostoskasseja maahan, mutta sitten joudutkin räpeltämään sen verhon kanssa. Tämä ensimmäisten autojen puute varmaan kyllä korjaantui jossain vaiheessa - kuvittelisin.

    Kuusikymppiseen ei myöskään saanut vanhemmistakin Volvoista ja 90 mallista tuttua erittäin kätevää tavaratilan jakavaa seinämää.

    Nyt aloin aloin valittamaan, niin vielä tuli mieleen yksi. Kosketusnäyttöön totuin nopeasti ja se on aivan toimiva, mutta jos spotifyssa haluat etsiä jotain tiettyä kipaletta, niin jopas on ärsyttävän pieni suurennuslasinkuva johon ei meinaa osua sitten millään.

    Nämä ovat pahimmat muutamassa kuukaudessa havaitsemani puutteet.

      
  • Mitä muuta voi odottaa jos tuomariston puheenjohtajana on pesunkestävä Volvomies. Omissa silmissäni Volvo nousee samalle tasolle saksalaisten premium-autojen kanssa heti, kun ensimmäinen Volvo parkkeeraa BMW:ni viereen parkkipaikalla. MB:llä ja Audilla ajetaan viereen tottuneen sujuvasti, mutta Volvolla ajavat henkilöt piilottvat autonsa aina hieman kauemmas kuin häivyttäen sen milllä ajavat. Volvomiesten itsetunto elävässä elämässä kaipaa hieman lisää itsevarmuutta, mutta täällä nimimerkeillä keskustellessa saksalaisten autonvalmistajien mollaus on jo pitkään ollut lähes päivittäistä. Se mistä tässä on perimmältään kyse olkoon tämän päivän aiheena. Antaa palaa vaan, sana on vapaa. Tämäkin menee ihon alle joillakin, mutta katsotaan miten käy. Testataan nyt vielä vähän Volvomiesten psyykkeen kestävyyttä. Kumppani voi toimia moderaatorina, kun on sen roolin omakseen ottanut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit