Tässä on ensin esimerkki kyvyttömyydestä nähdä tulevaisuuteen:
Onko Toyotasta tullut yhtä sokea kuten Nokiasta tuli? Näin kysyttiin jo vuonna 2013.
Nokian puhelinten kohtalo uhkaa muitakin
..ja myös Volkswagenia
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-pomo-meidan-taytyy-muuttua-muuten-kay-nokiat/
Ajattelemisen aihetta Japaniin ja muuallekin:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/03d7a73e-029d-435a-a759-4dc6d26fde3e
SE ON VAIN YKSI AURINKOINEN PÄIVÄ KLO 12.00 KUN IHMISET HALUAVAT OSTAA VAIN JA AINOASTAAN UUSINA AUTOINA TÄYSSÄHKÖAUTOJA JA LADATTAVIA HYBRIDEJÄ.
Toyotankaan ei pidä jäädä hiplaamaan hybridejään kuten Nokia jäi nypläämään qwerty-näppäimistöjään.
Sehän vain kuvastaa nyky-yhteiskunnan suurta rappiota jos matkapuhelin maksaa semmoiset 600 - 1000 euroa.
Toyota on Japanin suurimman autovalmistajan, Toyota Motor Corporationin
Mitä?
Mitä?
Sitä vaan että kyllä Toyota valmistaa niitä autoja mitä kukin ajanjakso kysyy.
sehän on kohta ihan sama kuka ne autot valmistaa , kaikki yhtä hajuttomia ja mauttomia, mikään ei kulje yli satasta, automaatti ohjaa, ei ääniä jne jne. Kaikille samanlaiset alle.
Minähän juuri aloituksessa kirjoitin, että ei valmista. Ihmiset ostavat pian vain sähköautoja ja ladattavia hybridejä, mutta Toyotalla on tarjota vain perushybridejä.
Missäs sinä Suomessa ajat kovempaa kuin satasta? Ainakaan talvinouksilla. Laita itsetuntosi kuntoon jollakin paremmalla tavalla.
erinomainen kommentti, yritä pärjätä itsetuntosi kanssa.
Toyota on tunnettu hybriditeknologiastaan, mutta tiedämme, että hybridit eivät ole ainoa tie parempaan ja energiatehokkaampaan liikkumiseen. Osana tulevaisuuden tiekarttaa Toyota kehittää myös sähköisiä ajoneuvoja. Olemme vakuuttuneita, että sähköiset ajoneuvot ovat erinomainen tapa edistää kaupunkialueilla liikkumista entistä pienimmin päästöin.
Toyotan hybridimalliston huipulle asettuva uusi RAV4 Plug-in Hybrid -malli edustaa Toyotan näkemystä kaikkien tarpeet täyttävästä ladattavasta hybridiautosta, jossa huikea suorituskyky ja pieni energiankulutus kohtaavat kaikissa tilanteissa. Se tarjoaa kaiken sen, mitä RAV4-mallilta on totuttu odottamaan - ja vielä paljon enemmän: yli 300 hevosvoiman tehon, erinomaisen kiihtyvyyden, pienen kulutuksen, äärimmäisen alhaiset päästöt sekä jopa 65 km* ajomatkan ladatulla sähköllä.
Kaksi ladattavaa hybridiä ei riitä, vaikka huippulaitteita ovatkin. Aika ei odota. Se muuttuu hetkessä.
Osana tulevaisuuden tiekarttaa Toyota kehittää myös sähköisiä ajoneuvoja. Olemme vakuuttuneita, että sähköiset ajoneuvot ovat erinomainen tapa edistää kaupunkialueilla liikkumista entistä pienimmin päästöin.
Mistä sen tietää, vaikka Teslaa odottaisi Benefonin kohtalo?
Tässä myös yksi suomalainen tohelo, jonka johtajat tuolloin kertoivat, että eivät uskoneet kuvaputkitelevisioiden kysynnän loppuvan niin nopeasti. Kumma kuinka vaikeaa joillekin on nähdä ja ymmärtää, että missä mennään.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/finlux-paasee-yrityssaneeraukseen/c6767b7d-721f-358a-875a-8d971c2e2945
Sinä kun olet perehtynyt suomalaiseen teollisuuteen, joka tuottaa suoraan kuluttajille tuotteita, niin osaat varmaan kertoa, mistä johtuu, että suomalaiset eivät ole koskaa pidempiaikaisesti pärjänneet kuluttajatuotteiden valmistajina kansainvälisesti? Sinähän et taida olla suomalainen tohelo vaan paremminkin visionääri, niin osaatko katsoa taikapallostasi myös menneisyyteen ja kertoa, miksi suomalaista henkilöautoa ei ole olemassa? Miksi ei robotti-imureita? Entä miksi kuihtuivat pois Salora-TV, Nokia DigiBoxi jne.
Osaatko selittää tarkemmin, millä tavalla ns. perinteiset autonvalmistajat ovat mokanneet sähköautojen kanssa?
Tämä yhden asian trolli olisi voinut vaan nostaa aloittamansa keskustelun ylös.
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/688586/pelkaellae-polttomottorilla-varustetut-autot-ovat-tulleet-tiensae-paeaehaen
Mutta ei, pakko oli aloittaa uusi.
Ei pidä antaa totuuden ja nopean kehityksen hermostuttaa itseään.
Onhan teitä pilviveikkoja ollut aina, autojen piti kulkea ilmatyynyillä jo 2000 luvun alussa.
On todella uskomatonta kuinka edelle kirjoittaneet, teksteistä päätellen nuoret ihmiset elävät täydessä pimeydessä tulevaisuuden suhteen. Vai onko tuo jotain toivoa siitä, että asiat eivät muuttuisi.
Asiat muuttuvat todella nopeasti. Ja onneksi joka päivä entistä nopeammin. Kehitys kehittyy ja kiihtyy.
Vuonna 2030 on uusina autoina myynnissä ainostaan autoja, joista kutsutaan sanoilla sähköauto ja vetyauto. Onko tämä totuus todellakin noin vaikea hahmottaa.
Älä unta näe beibi, maailma ei ole edes siihen mennessä täysin sähköistetty, niin vahvalla verkostolla että kaikki autot voisi kulkea sähköllä.
Jäi tarkentamatta, että puhuin Suomesta. Lisäksi poju tiedoksesi Kauppalehden leike:
"Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."
Minä en tiedä sanoa hybridien tulevaisuudesta, itselläni on vasta toinen hybridi ajossa.
Aikoinaan nämä yritykset olivat paremmin tuettuja yrityksiä, näiden yritysten kirjat mitä on tehty, kannattaa lukea.
Kun nykyään oikeistopopulismi on päässyt valtaan, ja hölmöt laulaa sanoittajan sanoin, vapaa kilpailu, ei tästä varmaan kannata jatkaa veistelyä, eihän?
Nokia mokasi, olen sen monesti sanonut, vaikka en itsekään pitänyt aikoinaan kosketusnäytöstä saati turhista sovelluksista joita silloin paljon demottiinkin. Meni juna armotonta vauhtia ohi näiden päivien (2000-2001) jälkeen, kun katselin noita luomuksia symbianin päällä, tarkemmin ottaen taisi olla 2004... Itse pidin nokian 6303classic ja myöhemmin E52, enkä paremmasta vieläkään välitä.
Uudessakaupungissa ei liene vauhti hidastunut sitten talbot päivien, ainakin verotulot lienee vain noussut niiden ns. kulta aikojen , eikö? Suomalaisia henkilöautoja varmasti olisi aikoinaan syntynyt, jos rekisteröinti olisi ollut höllempää, sarjatestit, tyyppihyväksynnän vaikeudet jne. ainahan täällä ollaan kuitenkin lisensseillä tehty...
Ja onhan Linux yksi hienoimmista esimerkeistä, joita ei ahneuttaan ole suljettu, joka maailmalle lähti mainetta niittämään. Mukaanhan tähän junaan pääsee kaikki, jotka keksivät uusia ideoita tälle avoimelle lähdekoodille,
tai vähän vanhempiakin kunhan alkaa toteuttaa ihan vapaasti!
Kannattaa lukea tuo alku hitaasti ja ajatuksen kanssa ja vähän miettiä. Erittäin nopea ja suuri muutos on taas edessä.
Sou not? Sitten ostetaan niitä. Turha siitä nyt on huutaa.
jep, just näin, taas yks trolli huutelee täällä lämpimiksee. Sit ajellaan millä ajellaan.
Olipa mukava lukea läpi tämä yli kolme vuotta sitten aloittamani ketju. Aloituksen tekstin oikeellisuus on rajusti vahvistunut tänä kuluneena aikana. Lukekaa ainakin omat kommenttinne.
Olet yhtä huono ennustamaan, kuin laskemaankin. Tosin väitit jo yli kuusi vuotta sitten, että pelkällä polttomoottorilla varustetut autot olisivat muuttuneet arvottomiksi, mutta eipä niitä ilmaisia (arvottomia) autoja ole vieläkään näkynyt. Näillä bensan hinnoilla olen kyllä mielelläni ajellut arkiajoni puoli-ilmaisella sähköllä, kuten olen tehnyt jo viidettä vuotta. Mutta ei se silti ole vähentänyt kesäauton bokserikuutosen äänistä ja ajo-ominaisuuksista nauttimista.
Juuri näin. Tuon kuuden vuoden ajan harvinaisempien harrasteautojen hinnat ovat kivunneet kaiken aikaa ylöspäin. Katukiven julistukset ovat menneet pieleen alusta alkaen.
Kumpi nyt vielä kannattaa ostaa jos ajaa vain noin 5tkm/vuosi. Alle 4 litraa kuluttava pikku bensiiniauto noin 22000€ vai yli 45000 euron sähköauto?
Kumpi on ekompi?
Aloittanut 23.05.2020 11:42 Katukivi
Kolme vuotta?