Eipä ole käynyt mielessäkään henk.koht. tuollainen ja naapurikin ajelee huoletta aidolla Kiinalaisella V90:lla. Tämäkin viestikin on näpylöity Kiinalaisella 1+ 8T:llä.
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Euroopan suurimpia puolipresidentiaalisia valtioita ovat Ranska ja Venäjä. Muita esimerkkejä semipresidentiaalisesta järjestelmästä Euroopassa ovat olleet ainakin Suomi ja Kroatia,
Kauppalehti kirojitti, että:
"Kiinan markkinassa tapahtui kuluvan vuoden alkupuolella merkittävä käänne. Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla BYD nousi Volkswagnin ohi autokaupan markkinajohtajaksi.
Saksalainen autojätti on hallinnut Kiinan automarkkinaa ainakin vuodesta 2008, jolloin virallisia tilastoja alettiin pitää yllä, Bloomberg kertoo."
Millä tavalla pitäisi siis suhtautua Kiina-asiasssa VW:n tuotteisiin ainakin 15 vuotta kestäneen markkinajohtajuuden perusteella?
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Mitä Venäjä voisi opettaa Kiinasta? Miten ne ovat samanlaisia?
Rahaa ei ole sidottu mihinkään todelliseen. Autotehtaan rakentamiseen tarvitaan todellisuudessa paljon resursseja, epätodellisuudessa tarvitaan paljon rahaa resurssien maksamiseen. Mutta rahan pystyy temppuilemaan paikalle, mitään oikeaa ei. Pankit tekevät rahaa käden käänteessä, sementin valmistaminen on vaikeampaa.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus.
Ei varmasti ole sattumaa, että valtiot vievät jokseenkin kaikkea minkä suinkin saavat kaupaksi. Eikä sekään ole, että Venäjä ei ole tässä 30 vuoden aikana vienyt juuri mitään muita teollisuustuotteita kuin aseita. Eikä myöskään se, että Kiina vie valtavasti oman teollisuutensa tuottamaa tavaraa.
Millä tavalla pitäisi siis suhtautua Kiina-asiasssa VW:n tuotteisiin ainakin 15 vuotta kestäneen markkinajohtajuuden perusteella?
Varmistamalla ettei omistus ja kokoonpanolinja ole Kiinassa, jos ostaa aikoo, minkä merkin tahansa.
Juuri näin. Itse edellisen auton tilausta tehdessäni valitsin sellaisen mallin jota ei tuoda merkin kiinantehtailta vaan Saksasta. Firman omistus/pääkonttori ei ole kiinassa mutta yksi tehtaista on. Sieltä en halunnut autoani vaikka kokoonpano sinänsä on pienempi paha minulle kuin omistus/omistajan pääkonttorin sijainti.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä
Minä en muista tätä. Olen ehkä viettänyt liian suuren osan ajastani Kiinassa ja kiinalaisten kanssa pitääkseni heitä tai heidän valtiotaan venäläisenä.
Diktatuurihan Kiinakin on, mutta ei läheskään venäjän kaltainen diktatuuri vaan aivan omanlaisensa.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä
Minä en muista tätä. Olen ehkä viettänyt liian suuren osan ajastani Kiinassa ja kiinalaisten kanssa pitääkseni heitä tai heidän valtiotaan venäläisenä.
Diktatuurihan Kiinakin on, mutta ei läheskään venäjän kaltainen diktatuuri vaan aivan omanlaisensa.
Jaa, samassa suunnassa on joskus tullut käytyä. Kiina ja Neuvostoliitto olivat aikoinaan kommunistisia maita, mutta kumpikaan ei ole ollut muutamaan vuosikymmeneen. Diktatuurin-omaisia ne kyllä ovat. Pohjois Korea on ihan aito kommunistinen maa nykyäänkin. Ja se on ihan varmaa ettei yhdessäkään kommunistisessa maassa tuoteta puolta tarvitsemistamme tavaroista.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä
Minä en muista tätä. Olen ehkä viettänyt liian suuren osan ajastani Kiinassa ja kiinalaisten kanssa pitääkseni heitä tai heidän valtiotaan venäläisenä.
Diktatuurihan Kiinakin on, mutta ei läheskään venäjän kaltainen diktatuuri vaan aivan omanlaisensa.
Jaa, samassa suunnassa on joskus tullut käytyä. Kiina ja Neuvostoliitto olivat aikoinaan kommunistisia maita, mutta kumpikaan ei ole ollut muutamaan vuosikymmeneen. Diktatuurin-omaisia ne kyllä ovat. Pohjois Korea on ihan aito kommunistinen maa nykyäänkin. Ja se on ihan varmaa ettei yhdessäkään kommunistisessa maassa tuoteta puolta tarvitsemistamme tavaroista.
Onko Pohjois-Koreassa mitään merkkejä kommunismista muuta kuin että johtavaa puoluetta sanotaan kommunistiseksi?
Kaikki ismit taitavat olla niin vajaasti toteutuneita, ettei niistä minkään toimintakykyä tiedetä. Täysin vapaatkin järjestelmät vaativat tiukan kontrollin ja suuret asevoimat turvaamaan järjestelmän toimintaa.
Kiinalaisten autojen hyvä puoli on se, että ne saavat eurooppalaiset valmistajat voimistelemaan halvempien hintojen puolesta. Mutta itse suosin eurooppalaisia autoja kauppapoliittisista syistä. Muitakin syitä on.
@wago kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä
Minä en muista tätä. Olen ehkä viettänyt liian suuren osan ajastani Kiinassa ja kiinalaisten kanssa pitääkseni heitä tai heidän valtiotaan venäläisenä.
Diktatuurihan Kiinakin on, mutta ei läheskään venäjän kaltainen diktatuuri vaan aivan omanlaisensa.
Jaa, samassa suunnassa on joskus tullut käytyä. Kiina ja Neuvostoliitto olivat aikoinaan kommunistisia maita, mutta kumpikaan ei ole ollut muutamaan vuosikymmeneen. Diktatuurin-omaisia ne kyllä ovat. Pohjois Korea on ihan aito kommunistinen maa nykyäänkin. Ja se on ihan varmaa ettei yhdessäkään kommunistisessa maassa tuoteta puolta tarvitsemistamme tavaroista.
Onko Pohjois-Koreassa mitään merkkejä kommunismista muuta kuin että johtavaa puoluetta sanotaan kommunistiseksi?
Kaikki ismit taitavat olla niin vajaasti toteutuneita, ettei niistä minkään toimintakykyä tiedetä. Täysin vapaatkin järjestelmät vaativat tiukan kontrollin ja suuret asevoimat turvaamaan järjestelmän toimintaa.
Hi,hi. Tosikertomus elävästä elämästä, että ovatko maat samanlaisia. Siskoni lähti Moskovaan tekemään tohtorikirjaansa ja kovana vasemmistolaisena. Moskovassa meni 3 vuotta. Takaisin tultuaan oli mieli muuttunut niin, että äärioikestolaisempaa mielipiteltään sai hakea, lähinnä kait ovat oikean laidan USA:n republikaani senaattorit.. Kirjoittajalle suosittelisin vaikkapa kahden vuoden työntekoa Pohjois-Koreassa eiköhän se kommunismin ihanuus siinä ajassa selkene.
@wago kirjoitti:
Hi,hi. Tosikertomus elävästä elämästä, että ovatko maat samanlaisia. Siskoni lähti Moskovaan tekemään tohtorikirjaansa ja kovana vasemmistolaisena. Moskovassa meni 3 vuotta. Takaisin tultuaan oli mieli muuttunut niin, että äärioikestolaisempaa mielipiteltään sai hakea, lähinnä kait ovat oikean laidan USA:n republikaani senaattorit.. Kirjoittajalle suosittelisin vaikkapa kahden vuoden työntekoa Pohjois-Koreassa eiköhän se kommunismin ihanuus siinä ajassa selkene.
Siskosi pääsi varmaan rikkaiden oikeistolaisten venäläisten elämään ja bileisiin mukaan. Mikäs siellä elellessä kaikin puolin tyydyttävää elämää, siitähän on kirjoiteltu Suomessakin, kaikki tarpeet täytetään. Ei paljoa tarvinnut välittää vasemmistolaisuudesta, sosialismista, kommunismista, köyhistä eläkeläismummoista ja kaikki oli mahdollista.
Miten Pohjois-Korean ylimystön itsekkyys olisi kommunismia? Jos Orvon-Purran hallituksen itsekkyyttä aletaan kutsua kommunismiksi, onko se kommunismia?
Kannattaa muistaa, että Volvon oston rahoitti Kiinan valtio ei Geelyllä ollut sellaisia rahoja. Käsitykseni mukaan Kiinan valtiolla oli seitsemän ehdokasta Volvon ostoon, jostain syystä mitä emme tiedä valtion valinta osui Geelyyn. Sama koskee Kiina autojen tuloa Euroopan alueille. Ilman valtion massiivista tukea ei autoja täällä olisi. Kiinalaisen autotehtaan tulo EU-maahan ei ainakaan nyt ole mahdollista, johtuen että Kiinan valtion talous sakkaa pahasti. Joten, tuskin on varaa syytää miljardeja autotehtaaseen. Kannattaa muistaa, että Kiina on 100% samanlainen kommunistinen diktatuuri kuin Venäjä eikä autojen tulo tänne ole sattumaa vaan kyllä siinä tarkoitus. Eikö Venäjä ollut riittävä opetus?
Euroopan suurimpia puolipresidentiaalisia valtioita ovat Ranska ja Venäjä. Muita esimerkkejä semipresidentiaalisesta järjestelmästä Euroopassa ovat olleet ainakin Suomi ja Kroatia,
Kauppalehti kirojitti, että:
"Kiinan markkinassa tapahtui kuluvan vuoden alkupuolella merkittävä käänne. Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla BYD nousi Volkswagnin ohi autokaupan markkinajohtajaksi.
Saksalainen autojätti on hallinnut Kiinan automarkkinaa ainakin vuodesta 2008, jolloin virallisia tilastoja alettiin pitää yllä, Bloomberg kertoo."
Millä tavalla pitäisi siis suhtautua Kiina-asiasssa VW:n tuotteisiin ainakin 15 vuotta kestäneen markkinajohtajuuden perusteella?
Varmistamalla ettei omistus ja kokoonpanolinja ole Kiinassa, jos ostaa aikoo, minkä merkin tahansa.
Mitä Venäjä voisi opettaa Kiinasta? Miten ne ovat samanlaisia?
Rahaa ei ole sidottu mihinkään todelliseen. Autotehtaan rakentamiseen tarvitaan todellisuudessa paljon resursseja, epätodellisuudessa tarvitaan paljon rahaa resurssien maksamiseen. Mutta rahan pystyy temppuilemaan paikalle, mitään oikeaa ei. Pankit tekevät rahaa käden käänteessä, sementin valmistaminen on vaikeampaa.
Ei varmasti ole sattumaa, että valtiot vievät jokseenkin kaikkea minkä suinkin saavat kaupaksi. Eikä sekään ole, että Venäjä ei ole tässä 30 vuoden aikana vienyt juuri mitään muita teollisuustuotteita kuin aseita. Eikä myöskään se, että Kiina vie valtavasti oman teollisuutensa tuottamaa tavaraa.
Eipä näytä tämä keskustelu hurreja häiritsevän: "Kiinalainen katumaasturi on noussut Ruotsin myydyimmäksi sähköautoksi"
https://www.is.fi/autot/art-2000009772483.html
Tai sen kummemmin "maailmakaan": "Kiina on noussut maailman johtavaksi automahdiksi, ja kasvuluvut ovat edelleen käsittämättömiä."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1c511ee8-3104-4d2e-89cb-ef17431f4254
Juuri näin. Itse edellisen auton tilausta tehdessäni valitsin sellaisen mallin jota ei tuoda merkin kiinantehtailta vaan Saksasta. Firman omistus/pääkonttori ei ole kiinassa mutta yksi tehtaista on. Sieltä en halunnut autoani vaikka kokoonpano sinänsä on pienempi paha minulle kuin omistus/omistajan pääkonttorin sijainti.
Ruotsalaiset eivät ole hurreja, suomenruotsalaiset ovat. Ruotsalaiset voivat olla vaikkapa sveduja.
Ole hyvä.
t. Hurri
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hurri
"Hurri on sävyltään halventava nimitys suomenruotsalaisille ja nykyään myös ruotsinruotsalaiselle."
Ole hyvä.
Nykyajan hullutuksia.
-Gösta Sundqvist
Minä en muista tätä. Olen ehkä viettänyt liian suuren osan ajastani Kiinassa ja kiinalaisten kanssa pitääkseni heitä tai heidän valtiotaan venäläisenä.
Diktatuurihan Kiinakin on, mutta ei läheskään venäjän kaltainen diktatuuri vaan aivan omanlaisensa.
Jaa, samassa suunnassa on joskus tullut käytyä. Kiina ja Neuvostoliitto olivat aikoinaan kommunistisia maita, mutta kumpikaan ei ole ollut muutamaan vuosikymmeneen. Diktatuurin-omaisia ne kyllä ovat. Pohjois Korea on ihan aito kommunistinen maa nykyäänkin. Ja se on ihan varmaa ettei yhdessäkään kommunistisessa maassa tuoteta puolta tarvitsemistamme tavaroista.
Onko Pohjois-Koreassa mitään merkkejä kommunismista muuta kuin että johtavaa puoluetta sanotaan kommunistiseksi?
Kaikki ismit taitavat olla niin vajaasti toteutuneita, ettei niistä minkään toimintakykyä tiedetä. Täysin vapaatkin järjestelmät vaativat tiukan kontrollin ja suuret asevoimat turvaamaan järjestelmän toimintaa.
Kiinalaisten autojen hyvä puoli on se, että ne saavat eurooppalaiset valmistajat voimistelemaan halvempien hintojen puolesta. Mutta itse suosin eurooppalaisia autoja kauppapoliittisista syistä. Muitakin syitä on.
Hi,hi. Tosikertomus elävästä elämästä, että ovatko maat samanlaisia. Siskoni lähti Moskovaan tekemään tohtorikirjaansa ja kovana vasemmistolaisena. Moskovassa meni 3 vuotta. Takaisin tultuaan oli mieli muuttunut niin, että äärioikestolaisempaa mielipiteltään sai hakea, lähinnä kait ovat oikean laidan USA:n republikaani senaattorit.. Kirjoittajalle suosittelisin vaikkapa kahden vuoden työntekoa Pohjois-Koreassa eiköhän se kommunismin ihanuus siinä ajassa selkene.
Siskosi pääsi varmaan rikkaiden oikeistolaisten venäläisten elämään ja bileisiin mukaan. Mikäs siellä elellessä kaikin puolin tyydyttävää elämää, siitähän on kirjoiteltu Suomessakin, kaikki tarpeet täytetään. Ei paljoa tarvinnut välittää vasemmistolaisuudesta, sosialismista, kommunismista, köyhistä eläkeläismummoista ja kaikki oli mahdollista.
Miten Pohjois-Korean ylimystön itsekkyys olisi kommunismia? Jos Orvon-Purran hallituksen itsekkyyttä aletaan kutsua kommunismiksi, onko se kommunismia?