@Late1969 kirjoitti:
Bemarin koeajo löytyy numerosta 14/1981, melko karua luettavaa. Jostain muistan lisäksi lukeneeni, että Suomi-malli on. Aiemmin halpiksia myytiin myös Tanskaan.
BMW 315:sta löytyy myös väärää tietoa helpolla. Moottori on 1,6 l, mutta pienempitehoinen kuin 316:ssa ja olikohan muissa enää kaasutinta. Ja neljä vaihdetta eteen.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
@Late1969 kirjoitti:
Bemarin koeajo löytyy numerosta 14/1981, melko karua luettavaa. Jostain muistan lisäksi lukeneeni, että Suomi-malli on. Aiemmin halpiksia myytiin myös Tanskaan.
BMW 315:sta löytyy myös väärää tietoa helpolla. Moottori on 1,6 l, mutta pienempitehoinen kuin 316:ssa ja olikohan muissa enää kaasutinta. Ja neljä vaihdetta eteen.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
Juuri niin olikin. Yllättävän halpa oli Bemariksi, mutta tosiaan loppuosista koottu. Compact taisi olla erilainen halpis, ihan kuranttia tavaraa, mutta kori muutettu niin, ettei se houkutellut oikean bemaristin mieltä laisinkaan.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole BMW-fani, mutta tuollainen saippualaatikkokorinen kelpaisi minullekin. Joskus olen ajanut vähän 80-luvun 300- ja 500-sarjalaisilla. Niiden manuaalivaihteistot eivät olleet muistaakseni sujuvaliikkeisimpiä, tai ainakin olivat erilaisia kuin ne, mihin olin tottunut.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
Juuri niin olikin. Yllättävän halpa oli Bemariksi, mutta tosiaan loppuosista koottu. Compact taisi olla erilainen halpis, ihan kuranttia tavaraa, mutta kori muutettu niin, ettei se houkutellut oikean bemaristin mieltä laisinkaan.
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
BMW-valtuutettu!
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole BMW-fani, mutta tuollainen saippualaatikkokorinen kelpaisi minullekin. Joskus olen ajanut vähän 80-luvun 300- ja 500-sarjalaisilla. Niiden manuaalivaihteistot eivät olleet muistaakseni sujuvaliikkeisimpiä, tai ainakin olivat erilaisia kuin ne, mihin olin tottunut.
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
Olet kyllä totaalisesti kujalla, mutta ole vaan.
Olenko? tracktest tänään 08:10