Tuli ajettua Saksassa ja Itävallassa 2018 Fiestalla, keulalla oli 1,0 Ecoboost kone 100 hp versiona. Kyseessä aivan uusi vuokra-auto ja kilometrejä kertyi n. 500. Onhan Fiesta toki kevyt ja virtaviivainen auto, mutta hyvin jaksoi moottoritiellä kulk…
Sähköautot ovat vielä liian kalliita. Suursarjavalmistuksen edut eivät vielä näy sähköautojen hintatasossa. Akkujen kehitys on mielenkiintoisessa vaiheessa ja lähivuosina tulee tapahtumaan paljon. Oma veikkaukseni on, että 5-10 vuoden kuluttua sähkö…
Kun on elänyt vanhaksi, on nähnyt monenlaista. Kun uusi teknologiasukupolvi "lyö läpi", jää vanhentunut teknologia hyvin nopeasti taka-alalle. Otetaanpa esimerkiksi vaikka kuvaputki TV:n korvautuminen taulu TV:llä. Tai vinyylilevyjen korvautuminen C…
Seat tarjoaa tänä päivänä ehdottomasti kiinostavia hinta/laatusuhde vaihtoehtoja. Ateca on varmasti hinta/laatusuhteeltaan katumaastureissa kärkikaartissa. Oikein odotan perusteellista vertailutestiä, missä Ateca korjaa potin Opelin, Nissanin, Renau…
Hintatietoni perustuivat opel.de sivustoon. Mielenkiintoinen nettikauppa tuo autohaus24. Alennukset on sen verran kovia, että tulee mieleen, onko autot varmasti viimeisintä mallia vai ns. vanhaa varastoa.
Tuli hieman vertailtua Insignian hintoja Suomessa ja Saksassa. Kaikkien mallien hintaerot ovat mitättömän pieniä. Jos huomioidaan Saksan 5% pienempi ALV, niin autot ovat käytännössä saman hintaisia molemmissa maissa. Ei siis mikään ihme että kauppa …
840 km keskinopeudella 84 km/h, kulutus ajotietokoneen mukaan 4,6 l/100 km. Ajokkina uuskoppanen Octavia HB 1,4 TSI bensaturbolla. Kulutus ei nouse talvella, koska lämpiää hyvin ilman polttoainetoimista lisälämmitintä.
Vähän erikoiselta tuntuu, kun on ollut tilaajan vuodesta 1971 lähtien eikä vielä ole saavuttanut lukuoikeutta digilehteen. Uudistuksissa on aina alkuvaikeutensa, mutta missä viipyy rehellinen tilannekatsaus tähän uudistukseen liittyen?
Autonvalmistajat ovat melkoisen paineen edessä saavuttaakseen poliittisten päättäjien määräämät CO2 tavoitteet. Tämä fakta on mielestäni oleellisin downsizing periaatteen toteuttamista ajatellen.
Ja toimiihan se downsizing. On tietysti ikävää, ett…
Minun mielestäni on hieno asia, että autoilija saa itse valita ajaako nastoilla vai kitkoilla.
Itse olen ajanut n. 15 v kitkoilla, mutta toivon hartaasti, että oikeus ajaa nastarenkaillakin säilyy. Nastojen karhentava vaikutus on erittäin tärkeää …
Minulla oli aikanaan MB 190, 2l vapaastihengittävä dieseli, 75 hv. Aika harvoin silläkin ajaessa oli kaasu pohjassa. Tähän juuri henkilöautojen moottorien hyvä kestoikä perustuu: Arviolta 95% ajosta on sellaista, että kuormitus on ehkä luokkaa 15% m…
Maailman suurin autonvalmista on ryhtymässä yhteistyöhän Nokian kanssa. Erinomainen uutinen.
Toyota on autonvalmistajien keskuudessa vertailukohteena ja mittapuuna monnessakin asiassa. Toivottavasti tämä johtaa Nokian yhteistyöhön myös muidenkin …
Farmarimalliset Corollat valmistettiin aikanaan Turkissa. Avensikset tulevat Englannista. Corolla sedan taitaa tulla edelleen Etelä-Afrikasta. Valmistusmaa ei vaikuttanut auton myyntiin. Eikä ollut syytäkään. Tärkeintä on valmistajan kriteerien muka…
Minulla ei ole mitään Passattia tai DSG:tä vastaan, mutta satuin kuulemaan surullisen tilastotiedon; 16% DSG vaihteistoista vikaantuu ennen kuin niillä on ajetu 100.000 km.
Samaan hengenvetoon täytyy todeta, että kyseiset ongelmat painottuvat vai…