Fabio

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Tuota subarua voisi sen verran kommentoida, että jos sellaisen hankkii, niin täytyy todella toivoa että mikään osa autosta ei hajoa tai joudu vandalismin kohteeksi. Varaosahinnat nimittäin ovat aivan poskettomat, ja käytännössä kaikki ei-kuluviin os…
  • Ajattelija2013: Ainakaan omassa kotikaupungissani ei oltu suolattu mitään ja kaikki tiet olivat aivan peilijäässä. Kesärenkailla ei olisi voinut ajaa metriäkään. Mikä on oikeasti tilanne sen tien kulumisen kanssa. Käsittääkseni viimaikaist…
  • Quu..: Fabio:En kannata niiden kieltämistä kokonaan, mutta noin 100 euron haittavero per rengas olisi paikallaan. Korotetaan kitkarenkaat 200 euroa per rengas, sillä saadaan yli ikäiset renkaat pois liikenteestä. GPS valvontaa perustuva autov…
  • maavara: Putput:Jotkut meistä tajusivat ettei tarvitse talvirenkaita vielä vaihtaa ollenkaan Seurauksena kymmeniä ulosajoja kesärenkailla ja satoja päiviä sairaslomaa. Mistä teitä kusipäitä oikein sikiää Kuka on "kusipää", se…
  • Herbert: Jostain syystä betonipintainen ajorata on kuitenkin kestävämpi kuin asvaltti. Betonisia ajoratoja ei taida Suomessa enää olla. Niitä kokeiltiin 1990-luvun puolivälissä ainakin kahdessa paikassa kun saksalaiset lupasivat niille 50 …
  • FARwd: 3 mm:n nastat eivät varmaankaan ole nykyään lailliset. Eikö 3mm ole lain sallima minimi talvirenkaissa? Sitten asiaan: kuten itsekin myöhemmin huomasit niin väistökoe todellakin mitattiin, vieläpä kaikilla neljällä alustall…
  • Opelixi: Fabio: En ole unohtanut yhtään mitään, koska olen tarkastellut vain jarrutusmatkaa jäällä, koska jarrutusmatka on ylivoimaisesti oleellisin näistä testeistä, siksi otin sen alunperin tarkasteluun. Mikä sen tekee oleellisimmaksi? …
  • Opelixi: Fabio: Data on täysin kiistatonta. Käytetyn kitkan jarrutusmatka on lyhyempi kuin nastallisen vertailuparin. Data oli (ei siis ole) kiistaton ainoastaan kyseisen testin osalta, kun tarkastellaan pelkkää jarrutusmatkaa, mikä molemmi…
  • Opelixi: Fabio: Kommentoitko vielä tuota pidempää osuutta, jossa kommentoin pidon mallinnusta suhteessa renkaan käyttöikään. Yksikin hyvin tehty testi on täysin validi näyttö kun se tukee oletusta. Sinulla ei ole edelleenkään mitään näyttöä minu…
  • Opelixi: Fabio: Toki pystyin. Yksi vertailupari tuosta testissä oli samanikäisiä. Case closed? Niin, kaikki "faktasi" perustuivat yhteen ainoaan TM:n testiin missä ei mainittu edes renkaiden merkkiä ja kuinka kävikään, nastarenkaat saivat p…
  • Opelixi: Fabio: Huonot nekin ovat, mutta jonkin verran paremmat pehmeämmän ja paremmin pitävämmän kumiseoksensa ansiosta. Luulisi, että olisit eders tämän asian hyväksynyt kun asia useammassa viestissä sinulle aiemmin selvitettiin. Yhdes…
  • Opelixi: just drive: Varsinkin vanhat nastarenkaat ovat yhtä tyhjän kanssa, vaikka kaikki nastat olisivat tallessa ja uraa riittävästi. Tuskin yhtä vanhat kitkarenkaat olisi yhtään sen paremmat? Huonot nekin ovat, mutta jonkin …
  • Opelixi: Fabio: -Jos nastat olisivat pannassa niin teitä jouduttaisiin suolaamaan enemmän. Ja tuoko on mielestäsi provo? Tottakai se on provo, koska se ei perustu mihinkään muuhun kuin aina yhtä loistavaan artikulaatioosi, joka perus…
  • Opelixi: Ahaa, kerrotko muutaman esimerkin näistä provoiluista? -Jos nastat olisivat pannassa niin teitä jouduttaisiin suolaamaan enemmän. -Olen mielestäsi kitkaautoilija, joka ei hyväksy faktoja. Mitähän faktoja en hyväksy? Missä o…
  • Opelixi: ritsa: Merkkirenkailla tarkoitetaan laaturenkaita kuten Nokian tai Continental. Tuskin tarvitsee sinulle asiaa kertoa mutta ymmärrän hyvin että asia ärsyttää, fanaatikkoja riittää tässäkin asiassa kumpaankin leiriin. Juu... Kyl…
  • Opelixi, olet keskustelupalstojen tyypillinen nastarengaskuski, joka ei ole kitkoilla luultavasti koskaan ajanutkaan. Paras esimerkki tästä on tuo useammassa viestissä esiintuomasi oletus, että suolaa tarvitaan siksi, että kitkoilla ajajatkin pysyis…
  • Opelixi: Fabio: 2) Tuollaisella jäisellä tienpätkällä pärjää ihan hyvin kesärenkaillakin, jos ei joudu äkkinäisiin väistöliikkeisiin. Pärjäämistä on niin monenlaista. Jostain kumman syystä pari viikkoa sitten pelti kolisi ympäri Suomea ja …
  • Pari sekalaista kommenttia Jorma L:lle. 1) TM:n rengastesteissä ajetaan kiillotetulla jäällä, ei karhennetulla. 2) Tuollaisella jäisellä tienpätkällä pärjää ihan hyvin kesärenkaillakin, jos ei joudu äkkinäisiin väistöliikkeisiin. Juuri eil…
  • Tuo oma käsitykseni perustuu joskus muinoin TM:ssä olleeseen uuden renkaan esittelyyn, jossa näitä asioita kerrottiin. Sen terkemmin en tiedä.
  • Luultavasti kitkat pysyvät edelleen taloudellisimpina. Käsittääkseni silica on se taika-aine, joka pehmittää rengasta, parantaa lumi- ja jääpitoa ja alentaa vierinvastusta. Tosin samalla märkäpito heikkenee. Eli tuota ainetta ei voi kovin paljon kes…
  • TeeCee: K-10: ” Nastarenkaat syövät tehot ja lisäävät polttoaineenkulutusta.” Nokian tuotekehitysjohtaja kertoi jossain telkkarin auto-ohjelmassa minullekin uuden asian, nimittän että nastarenkaan kulutus on pienin,jopa pienempi kuin kesärenka…
  • Pyöräilijä väistää, jos autotie ja pyörätien jatkeena oleva suojatie risteävät, eikä kumpikaan (autoilija/pyöräilijä) ole kääntymässä. Risteyksessä väistämissääntöihin vaikuttavat kolmioiden sijainnit ja suojateiden sijainti.
  • Lueskelin tuossa hieman TM:n rengastestejä ja huomasin seikan joka on jätetty todella vahälle huomiolle talvirenkaista puhuttaessa. Märällä asfaltilla nykyaikaisen talvirenkaan pito on täysin onneton. 100km/h - 0 km/h jarrutusmatka esimerkiksi noki…
  • Mielestäni kitkoilla pärjää siinä missä nastoillakin. Lumella ja karkeammalla jäällä toimii yhtä hyvin kuin nasta, lumella jopa paremmin. Sen pari kertaa vuodessa kun on vesijäätä tms. On aika sama mitä on alla. Kummassakaan ei ole pitoa, nastoissa …
  • Ajattelija2013: fabio ja kumppanit. Ketää oikeasti kiinnostaa jokin 0,5 l ero kulutuslukemassa maantiellä? Sen vaikutus autoilun kustannuksiin uudella autolla on täysin olematon. Otahan Autotohtori-71 huomioon auton hinnan aleneminen, niin Go…
  • Uusi Golf 1,6tdi dsg paljastui TM:n mittauksessa todella janoiseksi ottaen huomioon sen, että sekä auto, että moottori ovat uutta mallia. Nyt mitatuilla luvuilla Golfin on vaikea kilpailla esim uutta Auris hybridiä vastaan millään osa-alueella, kosk…
  • 740 GLE: karihoo:Olen ajanut 10 tkm V60 Momentum D2 DSG:llä (vm 2013) heinäkuusta lähtien. Onko tuo PowerShiftinä myytävä kaksoiskytkinautomaatti sama kuin VAG:n käyttämä DSG vai joku muu? Taitaa olla Fordin peruja tämä laatikko. …
  • Hiilipäästö: 740 GLE:Nyt putosin kärryiltä, selitätkö tuon helpomman ohjattavuuden? Eikös tietokoneohjattu suoraruiskutus olekaan periaatteiltaan sama värkki bensa- tai dieselmoottorin kyljessä? Tämä liittyy ihan käytännön tasolla siihen…
  • Kuten taisin sanoakkin, niin tähän asti erilaisissa ajetut erilaiset kulutustestit ovat vielä puoltaneet dieseliä bensamoottoreihin verrattuna, mutta nyt kun tilanne näyttäisi muuttuvan, niin epäilen, että uusissa autoissa dieseleiden osuus laskee e…
  • kuruma: Opelin uusi 1.6 laittaa paremmat lukemat kuin Honda, Rellu tai Fiat. http://www.worldcarfans.com/113011752784/opel-introduces-all-new-16-liter-turbodiesel-engine Pyöreät 100 kW ja 320 Nm. Bonuksena Euro 6-päästörajojen alitus. …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
8 aloitettua keskustelua
163 viestiä
0 ×   0 ×