Ei ne tilannenopeuksia tutkaa edes aurinkoisella kelillä, joten miksi räntäsateessa pitäisi tutkata? Noissa olosuhteissa autojen pysäyttelykään tuskin turvallisuutta parantaa.
Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.
Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.
Ehkä loskakelillä suoritetaan monien niin kovasti kaipamaa ajotapavalvontaa. Vaan arvaa mikä meteli nousisi, kun saisit sakot 80 rajoituksella 75 km/h nopeudesta. Varmasti olisi mielestäsi poliisin harkintakyky pettänyt tilannenopeuden suhteen ja kyse olisi kyykyttämisestä, rahan keruusta ja kiusanteosta.
Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.
Ehkä loskakelillä suoritetaan monien niin kovasti kaipamaa ajotapavalvontaa. Vaan armaa mikä meteli nousisi, kun saisit sakot 80 rajoituksella 75 km/h nopeudesta.
Aivan, rajoituksia noudattavat väärää tilannenopeutta ajavat olisivat täysin ymmällään että mistä on kyse.
Tuollaisessa kelissä poliisi ei suorita minkäänlaista valvontaa vaan keskittyy romujen keräilyyn.
Riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä. Tilastojen mukaan lievää ylinopeutta ajavat aiheuttavat vain muutaman kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuodessa. Kun tätä vertaa rajoituksia noudattaviin on kontrasti aika suuri.
Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.
Sinulle ei taida vielä olla selvillä, ettei kaasujalan syvemmälle painaminen kasvata itsessään liikennesilmää, ajotaitoja ja reaktioaikoja. Eikä siihen tarvita niitä, saati että joustamaton asenne siihen päälle parantaisi myöskään asiaa.
Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.
Sinulle ei taida vielä olla selvillä, ettei kaasujalan syvemmälle painaminen kasvata automaattisesti liikennesilmää, ajotaitoja ja reaktioaikoja. Eikä siihen tarvita niitä, saati että joustamaton asenne siihen päälle parantaisi myöskään asiaa.
En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja. Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.
En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja.
Ajoharjoittelu parantaa ajamista, siinä olet oikeassa.
Sinun tilastosi ei todista niin mitenkään päin kuitenkaan sitä, että kaikki rajoitusnopeuksia kovempaa ajavat "ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa". Ei edes sitä, että iso osa niistä olisi tehnyt niin.
Eikä myöskään sitä, että rajoitusnopeuksia, tai sen alle ajavat eivät olisi!
ritsa:
Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.
Näinhän se on. Eikä se katso sitä, mitä tikkarissa lukee, vai mitä? Nopeuksia ajetaan molemmin puolin sitä.
En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja.
Ajoharjoittelu parantaa ajamista, siinä olet oikeassa.
Sinun tilastosi ei todista niin mitenkään päin kuitenkaan sitä, että kaikki rajoitusnopeuksia kovempaa ajavat "ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa".
Väittäisin että ainakaan rattijuopot eivät ole joten siltä osin olet oikeassa.
Herbert:
Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.
Herbert:
Eikö ylinopeudella ajaminen ole sitten räntäsateella ja lumituiskussa vaarallista?
ritsa:
Ehkä loskakelillä suoritetaan monien niin kovasti kaipamaa ajotapavalvontaa. Vaan arvaa mikä meteli nousisi, kun saisit sakot 80 rajoituksella 75 km/h nopeudesta. Varmasti olisi mielestäsi poliisin harkintakyky pettänyt tilannenopeuden suhteen ja kyse olisi kyykyttämisestä, rahan keruusta ja kiusanteosta.
maavara:
On, mutta niin harva ajelee ylinopeutta noissa olosuhteissa, että poliisin kannattaa käyttää aikaansa johonkin muuhun kuin ylinopeuksien valvontaan.
Herbert:
Noissa olosuhteissahan se ylinopeus on todella vaarallista
Herbert:
Aivan, rajoituksia noudattavat väärää tilannenopeutta ajavat olisivat täysin ymmällään että mistä on kyse.
Tuollaisessa kelissä poliisi ei suorita minkäänlaista valvontaa vaan keskittyy romujen keräilyyn.
ritsa:
Tarkoitat varmaan juuri niitä rajoitusnopeuksia ylöspäin noudattavia tuossa tapauksessa? Rajoitusnopeus +jotakin -kuskeja.
Kumppani:
En tarkoita. Tilastojen valossa he joutuvat hyvin harvoin onnettomuuksiin ja vielä vähemmän aiheuttavat niitä.
Silloin tietysti rytisee sitäkin kovempaa.
Kumppani:
Riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä. Tilastojen mukaan lievää ylinopeutta ajavat aiheuttavat vain muutaman kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuodessa. Kun tätä vertaa rajoituksia noudattaviin on kontrasti aika suuri.
Niin no, rajoituksia noudattavilla se riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä.
Kumppani:
Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.
ritsa:
Tämä sopisi hyvin, no antaa olla, ritsalla on omat kaunat.
ritsa:
Sinulle ei taida vielä olla selvillä, ettei kaasujalan syvemmälle painaminen kasvata itsessään liikennesilmää, ajotaitoja ja reaktioaikoja. Eikä siihen tarvita niitä, saati että joustamaton asenne siihen päälle parantaisi myöskään asiaa.
green:
Totuus on kova paikka. Jos kuvitelmat on väärät.
Kumppani:
En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja. Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.
ritsa:
Ajoharjoittelu parantaa ajamista, siinä olet oikeassa.
Sinun tilastosi ei todista niin mitenkään päin kuitenkaan sitä, että kaikki rajoitusnopeuksia kovempaa ajavat "ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa". Ei edes sitä, että iso osa niistä olisi tehnyt niin.
Eikä myöskään sitä, että rajoitusnopeuksia, tai sen alle ajavat eivät olisi!
ritsa:
Näinhän se on. Eikä se katso sitä, mitä tikkarissa lukee, vai mitä? Nopeuksia ajetaan molemmin puolin sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=mCasYJnZ0oQ
Asenne kunnossa.
Kumppani:
Väittäisin että ainakaan rattijuopot eivät ole joten siltä osin olet oikeassa.
Voithan sinä väittää, mutta ei tilastosi tue sitäkään.
Miettisitkö kerran vielä, minkä väitteen juuri heitit ilmaan...
Kumppani:
Vauhti tappaa jos sitä on liikaa kuskin kykyihin nähden, rattijuoppo tappaa siksi että pää on jäässä, vanhus tappaa siksi että pää on jäässä.
ritsa:
Kenellä?
Kumppani:
Missä rattijuopot on harjoitelleet ajamista? AA-kerhossa?
ritsa:
Ja mitenkäs tuo sitten liittyi siihen, noudattaako rajoituksia, vai ei?
ritsa:
Tai nämä?
ritsa:
Miettisitkö kerran vielä, minkä juuri heitit ilmaan...
Tämä juuri on väärä asenne liikenteeseen.
Kumppani:
Noin solmuun menit....
green:
Rajoitususkovaisen ikuinen agenda.
Ylinopeususkovaisen ikuinen legenda on yrittää vedota uskontoon...