Vanhentuneet talvirajoitukset pois!

520 kommenttia
1246718
  • Herbert:

    Ei ne tilannenopeuksia tutkaa edes aurinkoisella kelillä, joten miksi räntäsateessa pitäisi tutkata? Noissa olosuhteissa autojen pysäyttelykään tuskin turvallisuutta parantaa.


    Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.

      
  • Herbert:

    Miksi poliisin pitäisi tutkata nopeuksia olosuhteissa, joissa ylinopeudet eivät ole ongelma?




    Eikö ylinopeudella ajaminen ole sitten räntäsateella ja lumituiskussa vaarallista? :hug:

      
  • ritsa:


    Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.




    Ehkä loskakelillä suoritetaan monien niin kovasti kaipamaa ajotapavalvontaa. Vaan arvaa mikä meteli nousisi, kun saisit sakot 80 rajoituksella 75 km/h nopeudesta. Varmasti olisi mielestäsi poliisin harkintakyky pettänyt tilannenopeuden suhteen ja kyse olisi kyykyttämisestä, rahan keruusta ja kiusanteosta.



      
  • maavara:

    Herbert:
    Miksi poliisin pitäisi tutkata nopeuksia olosuhteissa, joissa ylinopeudet eivät ole ongelma?


    Eikö ylinopeudella ajaminen ole sitten räntäsateella ja lumituiskussa vaarallista? :hug:




    On, mutta niin harva ajelee ylinopeutta noissa olosuhteissa, että poliisin kannattaa käyttää aikaansa johonkin muuhun kuin ylinopeuksien valvontaan.

      
  • Herbert:

    maavara:
    Herbert:
    Miksi poliisin pitäisi tutkata nopeuksia olosuhteissa, joissa ylinopeudet eivät ole ongelma?


    Eikö ylinopeudella ajaminen ole sitten räntäsateella ja lumituiskussa vaarallista? :hug:


    On, mutta niin harva ajelee ylinopeutta noissa olosuhteissa, että poliisin kannattaa käyttää aikaansa johonkin muuhun kuin ylinopeuksien valvontaan.




    Noissa olosuhteissahan se ylinopeus on todella vaarallista

    :open_mouth:

      
  • Herbert:

    ritsa:

    Aurinkoisella kelillä ne juuri tutkaa mutta siinä hyvin suolatussa kymmenen sentin loskassa siitä olisi jotain hyötyä, liikenneturvallisuudelle.


    Ehkä loskakelillä suoritetaan monien niin kovasti kaipamaa ajotapavalvontaa. Vaan armaa mikä meteli nousisi, kun saisit sakot 80 rajoituksella 75 km/h nopeudesta.


    Aivan, rajoituksia noudattavat väärää tilannenopeutta ajavat olisivat täysin ymmällään että mistä on kyse.



    Tuollaisessa kelissä poliisi ei suorita minkäänlaista valvontaa vaan keskittyy romujen keräilyyn.

      
  • ritsa:

    Aivan, rajoituksia noudattavat väärää tilannenopeutta ajavat olisivat täysin ymmällään että mistä on kyse.

    Tuollaisessa kelissä poliisi ei suorita minkäänlaista valvontaa vaan keskittyy romujen keräilyyn.




    Tarkoitat varmaan juuri niitä rajoitusnopeuksia ylöspäin noudattavia tuossa tapauksessa? Rajoitusnopeus +jotakin -kuskeja.

      
  • Kumppani:

    ritsa:
    Aivan, rajoituksia noudattavat väärää tilannenopeutta ajavat olisivat täysin ymmällään että mistä on kyse.

    Tuollaisessa kelissä poliisi ei suorita minkäänlaista valvontaa vaan keskittyy romujen keräilyyn.


    Tarkoitat varmaan juuri niitä rajoitusnopeuksia ylöspäin noudattavia tuossa tapauksessa? Rajoitusnopeus +jotakin -kuskeja.


    En tarkoita. Tilastojen valossa he joutuvat hyvin harvoin onnettomuuksiin ja vielä vähemmän aiheuttavat niitä.

      
  • Silloin tietysti rytisee sitäkin kovempaa.

      
  • Kumppani:

    Silloin tietysti rytisee sitäkin kovempaa.


    Riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä. Tilastojen mukaan lievää ylinopeutta ajavat aiheuttavat vain muutaman kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuodessa. Kun tätä vertaa rajoituksia noudattaviin on kontrasti aika suuri.

      
  • Niin no, rajoituksia noudattavilla se riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä.



      
  • Kumppani:

    Niin no, rajoituksia noudattavilla se riippuu täysin liikennesilmän, ajotaidon ja reaktioajan yhdistelmästä.


    Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.

      
  • ritsa:

    Tilastojen mukaan lievää ylinopeutta ajavat aiheuttavat vain muutaman kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuodessa.

    Tämä sopisi hyvin, no antaa olla, ritsalla on omat kaunat.

      
  • ritsa:

    Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.




    Sinulle ei taida vielä olla selvillä, ettei kaasujalan syvemmälle painaminen kasvata itsessään liikennesilmää, ajotaitoja ja reaktioaikoja. Eikä siihen tarvita niitä, saati että joustamaton asenne siihen päälle parantaisi myöskään asiaa.

      
  • green:

    ritsa:
    Tilastojen mukaan lievää ylinopeutta ajavat aiheuttavat vain muutaman kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuodessa.
    Tämä sopisi hyvin, no antaa olla, ritsalla on omat kaunat.


    Totuus on kova paikka. Jos kuvitelmat on väärät.

      
  • Kumppani:

    ritsa:
    Niin riippuu, ja mitä ilmeisimmin niiden puutteesta. Tähän voidaan vielä lisätä joustamaton asenne.


    Sinulle ei taida vielä olla selvillä, ettei kaasujalan syvemmälle painaminen kasvata automaattisesti liikennesilmää, ajotaitoja ja reaktioaikoja. Eikä siihen tarvita niitä, saati että joustamaton asenne siihen päälle parantaisi myöskään asiaa.


    En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja. Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.

      
  • ritsa:

    En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja.




    Ajoharjoittelu parantaa ajamista, siinä olet oikeassa.



    Sinun tilastosi ei todista niin mitenkään päin kuitenkaan sitä, että kaikki rajoitusnopeuksia kovempaa ajavat "ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa". Ei edes sitä, että iso osa niistä olisi tehnyt niin.



    Eikä myöskään sitä, että rajoitusnopeuksia, tai sen alle ajavat eivät olisi!



    ritsa:

    Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.




    Näinhän se on. Eikä se katso sitä, mitä tikkarissa lukee, vai mitä? Nopeuksia ajetaan molemmin puolin sitä.

      
  • Kumppani:

    ritsa:
    En ole sellaista väittänytkään, jostain syystä vain on niin että ne jotka ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa sitä kaasujalan painamista syvälle ovat myös turvallisia kuskeja.


    Ajoharjoittelu parantaa ajamista, siinä olet oikeassa.

    Sinun tilastosi ei todista niin mitenkään päin kuitenkaan sitä, että kaikki rajoitusnopeuksia kovempaa ajavat "ovat harjoitelleet turvallisissa olosuhteissa".


    Väittäisin että ainakaan rattijuopot eivät ole joten siltä osin olet oikeassa.

      
  • Voithan sinä väittää, mutta ei tilastosi tue sitäkään.



    Miettisitkö kerran vielä, minkä väitteen juuri heitit ilmaan...

      
  • Kumppani:



    ritsa:
    Vauhti ei tapa, väärä asenne tappaa.


    Näinhän se on. Eikä se katso sitä, mitä tikkarissa lukee, vai mitä? Nopeuksia ajetaan molemmin puolin sitä.


    Vauhti tappaa jos sitä on liikaa kuskin kykyihin nähden, rattijuoppo tappaa siksi että pää on jäässä, vanhus tappaa siksi että pää on jäässä.

      
  • Kumppani:

    Voithan sinä väittää, mutta ei tilastosi tue sitäkään.

    Miettisitkö kerran vielä, minkä väitteen juuri heitit ilmaan...


    Missä rattijuopot on harjoitelleet ajamista? AA-kerhossa?

      
  • ritsa:

    Vauhti tappaa jos sitä on liikaa kuskin kykyihin nähden




    Ja mitenkäs tuo sitten liittyi siihen, noudattaako rajoituksia, vai ei?





    ritsa:

    rattijuoppo tappaa siksi että pää on jäässä, vanhus tappaa siksi että pää on jäässä.




    Tai nämä?



      
  • ritsa:

    Missä rattijuopot on harjoitelleet ajamista?




    Miettisitkö kerran vielä, minkä juuri heitit ilmaan...

      
  • Vauhti ei tapa,

    Tämä juuri on väärä asenne liikenteeseen.

      
  • Kumppani:

    Voithan sinä väittää, mutta ei tilastosi tue sitäkään.

    ritsa:
    Missä rattijuopot on harjoitelleet ajamista?


    Miettisitkö kerran vielä, minkä juuri heitit ilmaan...




    :sleepy:

      
  • Noin solmuun menit....

      
  • green:

    Vauhti ei tapa,
    Tämä juuri on väärä asenne liikenteeseen.


    Rajoitususkovaisen ikuinen agenda.

      
  • Ylinopeususkovaisen ikuinen legenda on yrittää vedota uskontoon...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit