Esa Sairio

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Uusi tieliikennelaki tuo tervetulleen muutoksen kesällä 2020. Pienet nopeudenylitykset, alle 10 tai 15 km/h riippuen tien rajoituksesta, eivät enää johda ajokortin menetykseen, vaikka sakkoja tulisikin. On hienoa etteivät mitättömät pikkurikkeet enä…
  • Anne Bernerin ehdotus on kannatettava ja hyvä! Suomen tiestön nopeusrajoitukset ovat useilla osuuksilla liian alhaisia. Liian kireitä rajoituksia ei noudateta eli syntyy ”ylinopeuksia”, matka-ajat lisääntyvät selvästi eivätkä liian alhaiset rajoi…
  • Lopetan keskustelun täällä TM:n palstoilla ja Tuulilasin vastaavalla, koska jyrkästi autoilun ja autojen vastaiset nimimerkit Hybrid, Herbert, Toyota ja Jarmo eli Tuulilasin Eki, jatkuvasti syytävät omaa propagandaansa pelkästään autoilun vaikeuttam…
  • Lopetan keskustelun täällä TM:n palstoilla ja Tuulilasin vastaavalla, koska jyrkästi autoilun ja autojen vastaiset nimimerkit Hybrid, Herbert, Toyota ja Jarmo eli Tuulilasin Eki, jatkuvasti syytävät omaa propagandaansa pelkästään autoilun vaikeuttam…
  • Lopetan keskustelun täällä TM:n palstoilla ja Tuulilasin vastaavalla, koska jyrkästi autoilun ja autojen vastaiset nimimerkit Hybrid, Herbert, Toyota ja Jarmo eli Tuulilasin Eki, jatkuvasti syytävät omaa propagandaansa pelkästään autoilun vaikeuttam…
  • Länsiväylällä oli normaali ja hyväksyttävä 100 Suomenoja-Kivenlahti. Ei voida puhua "nopeuden nostosta xx%" jos ja kun asiallinen ja hyväksyttävä ja turvallinen rajoitus PALAUTETAAN. Ihan sama asia koskee käsittämättömiä 80 pätkiä ympäri Suomea. …
  • http://yle.fi/uutiset/onnettomuudet_kaantyivat_nousuun__liikenneprofessori_miksi_ajokorttia_pidetaan_lahes_perusoikeutena/8697992 Nopeusrajoituksia pitää nostaa asialliselle tasolle! 1.Pois Länsiväylän ylikireä 80 Suomenojalta-Kivenlahteen ja …
  • Nopeusrajoituksia pitää nostaa asialliselle tasolle! 1.Pois Länsiväylän ylikireä 80 Suomenojalta-Kivenlahteen ja tilalle normaali ja hyväksyttävä 100. 2.Helsingin sisääntuloteillä pitää säilyttää nykyiset 100 rajoitukset Kesä III:n sisäpuolella…
  • http://yle.fi/uutiset/onnettomuudet_kaantyivat_nousuun__liikenneprofessori_miksi_ajokorttia_pidetaan_lahes_perusoikeutena/8697992 Nopeusrajoituksia pitää nostaa asialliselle tasolle! 1.Pois Länsiväylän ylikireä 80 Suomenojalta-Kivenlahteen ja …
  • Ajattelija2015:sta paljon kiitosta ylläolevista erinomaisista kirjoituksista! Voisitko Ajattelia2015 tehdä palveluksen meille saman mielisille, joita lienee suuri ennemmistö Suomen autoilijoista, ja lähettää ylläolevat asialliset juttusi suoraan …
  • Nyt professori Tervo puhuu asiaa. Hyvä että oikeat asiat liikenneturvallisuuteen vaikuttavista seikoista saavat julkisuutta!
  • http://www.iltalehti.fi/autot/2016022121155013_au.shtml Liikennetekniikan professori puhuu todellista asiaa!
  • Liikennetekniikan professori puhuu täyttyä asiaa: http://www.iltalehti.fi/autot/2016022121155013_au.shtml
  • Joudun ikäväkseni vielä kerran oikaisemaan nimimerkki Hynridin esittämiä vääriä tietoja: Hybrid ilmoittaa TÄYSIN VALHEELLISET luvut Länsiväylän liikennemääristä ja Länsiväylän melulle altistuvien määristä, joka on tarkoitushakuista ja riman alitt…
  • Olin jo päättänyt etten vastaa Hybridille, koska hän vääristelee muiden kirjoittajien kuten minun mielipiteitäni. Hybrid tekee myös yleistyksiä, jotka eivät pidä paikkaansa tai esittää "tosiasioina" omia mielipiteitään. Lisäksi hän uskoo täysin virh…
  • Hyvä on, arvoisat nimimerkit. Kantani ei ole muuttunut mitenkään. Päätän keskustelun taas tältä erää julkistamalla "aloitusmielipiteeni" uudelleen. Joustavuutta nopeusrajoituksiin! Liikenneturvallisuutta Suomessa ei pidä enää parantaa lisäämäl…
  • Jarmo, kuka tai ketkä pitävät Ruotsin liikenneasioita edistyneempinä kuin Suomen? Mistäkö johtuu, että Ruotsissa jokin asia on paremmalla tolalla liikenteessä kuin Suomessa? Vastaan tähän itse. Ruotsin parempi autokanta on pääsyy. Eivät suink…
  • Linkissäni olevan Saksan nopeusrajoituskartan värit tarkoittavat seuraavia rajoituksia: sininen = ei mitään rajoitusta vihreä = 130 vaaleanvihreä = 120 oranssi = 100 vaaleanpunainen = 90 punainen = 80 Tuo Berliiniä kiertävä sisäinen kehätie…
  • Riekkosakin kirjoitus on asiallinen. Pari kommenttia kuitenkin: Kannatan henkilöautoa ja henkilöauton käyttöä, koska henkilöauto on tällä hetkellä ylivoimaisesti mukavin ja helpoin sekä myös nopein tapa liikkua esimerkiksi pääkaupunkiseudulla tai…
  • Jarmolle: Sinunkin asenne on melkoisen negatiivinen joustavan henkilöautoilun suhteen. Se käy ilmi siitä että kannatat alempia (ylikireitä) nopeusrajoituksia, kuten Länsiväylän Suomenoja-Kivenlahti ylikireää 80 rajoitusta ja sisääntulomoottoriteil…
  • Oletko sinä Jarmo sama henkilö tai nimimerkki kuin Tuulilasi-lehden nettipalstalla liikenteestä paljon kirjoittava "Eki"? Teillä molemmilla on aika samanlaiset argumentit puolustaa alhaisia nopeusrajoituksia. Minä olen niistä eri mieltä, kuten kaikk…
  • On mukavaa että edes Jarmo on joistain asioista samaa mieltä kanssani. Hybridin mielipiteet jätän omaan arvoonsa, koska niiden ASENNE on negatiivinen sujuvaa henkilöautoilua kohtaan ja se on asia, jota en vapaassa yhteiskunnassa hyväksy - eikä hy…
  • Kunhan rajoitukset edes pidettäisiin nykyisinä tai mieluiten nostettaisiin niitä, kuten olen monesti esittänyt eikä tehtäisi sellaista älyttömyyksiä kun Länsiväylän 80 osuus Suomenoja-Kivenlahti. Kunhan edes odotettaisiin kunnes saadaan rahaa säh…
  • Ihmisten keskimääräinen ikä lienee Suomessa tällä hetkellä noin 40 vuotta. Siis se on myös autoilijoiden keskimääräinen ikä ja autoa voivat hyvin kuljettaa terveet 18 - 85- vuotiaat, kunhan nopeusrajoitukset ja muut autoilua rajoittavat säännökset k…
  • Millä perusteella Hybrid väität että mainitsemani inhimilliset ja ihmisten suorittamat asiat olisivat "puuta heinää"? Nyt sekosit omiin sanoihisi: Jos lähtee liikkeelle 8 min aiemmin (kirjoitit väärin "nopeammin"), niin silloinhan menettää tuon k…
  • Kansallinen kannatus ei suinkaan puutu. Otetaan vaikka 110:n palautteen otos, eli nopeusrajoitusjuttuni saama palaute yksistään Helsingin Sanomista. Yli puolet on kanssani samaa mieltä että liian tiukkoja rajoituksia ei tule asettaa ja ylikireitä ra…
  • Hyvä että nopeusrajoitusasia saa "kansainvälistäkin" julkisuutta. http://www.techsite.io/p/227088
  • http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1455246832462.html Ei kiitos ruuhkamaksuille ja kaupunkibulevardeille. Sisääntuloväylät säilytettävä nopeina moottoriväylinä, katso oheinen juttu!
  • http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1455246832462.html Ei kiitos ruuhkamaksuille ja kaupunkibulevardeille. Sisääntuloväylät säilytettävä nopeina moottoriväylinä, katso oheinen juttu!
  • Oletpa Toyota lukenut huonosti nopeusrajoitusjuttujeni saamia kommentteja ja palautteita! Korjataan asia tässä ja nyt: Helsingin Sanomien palaute oli yli 110 vastinetta, joista yli puolet oli samaa mieltä kuin minä ja vain joka viides vastaan …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
8 aloitettua keskustelua
192 kommenttia
0 ×   0 ×