Katsoin aika monta BMW Active Blind Spot Detection – videota mutta tällaista väistämisominaisuutta en löytänyt, ainoastaan kuvattiin sitä että auto estää kaistanvaihdon jos jokin toinen auto on vaaravyöhykkeellä.
"The Lane Departure Warning system operates at speeds between 40 – 130 mph. If the forward-facing stereo camera detects that the vehicle is straying from its lane, Active Lane Keeping Assistant helps the driver steer back on course with smooth and seamless steering interventions. Utilizing the Blind Spot Detection system (12-130 mph), when switching lanes, Active Lane Keeping Assistant with Side Collision Avoidance steers the vehicle back into its lane if its sensors detect another vehicle in the next lane. Side Collision Avoidance, which operates at speeds between 40 and 130 mph, warns drivers by means of a visual signal or steering wheel vibration if another vehicle has drifted too close to the side of the vehicle. If the system detects sufficient room on the other side of the vehicle, it correctively steers the vehicle in this direction and out of possible accident prone situations. This corrective steering assistance can be overridden at any time by the driver. Evasion aid: evasive steering around obstacles.
Another new function contained with Active Cruise Control with Stop & Go + Active Driving Assistant is the evasion aid. If a quick lane change is required, for example when the vehicle in front brakes aggressively, the evasion aid – which operates at speeds up to 100 mph – supports the necessary evasive steering action. Faster steering and counter steering during an evasive maneuver results in less vehicle instability, supported by Dynamic Stability Control (DSC). While executing the maneuver, the evasion aid also uses information from the vehicle’s sensor systems to check how much unobstructed space is available around the vehicle. At speeds over 100 mph, the system no longer provides actual steering support and instead focuses on maximizing vehicle stability."
Whatcar: "Lisäksi Volvon laatuongelmat ovat laajasti tiedostettu, mm. koripellien sovituksissa isoja puutteita. On 100 varma, että BMW:ssä ja Mersussa koripellit on tasan paikallaan alusta alkaen."
Jahas, palstan objektiivisin henkilö kijoitti huolensa esille.
Onneksi lehdistö ruotii näitä (näköjään ruotsalaiset itse), jotta ei jäisi pelkästään yksittäisten alkupään tuotannosta autonsa ostaneiden autonostajien harmiksi. Se hyvä puolihan näissä on, että virheet voi korjata tai korvata ja huono puoli, että ei siitä autosta tule koskaan ihan priimaa.
Koripellit voi vielä ollakin paikallaan, mutta esimerkiksi ovien sovituksissa ja tiivisteissä on ollut ongelmia myös mainitsemissasi merkeissä. Ja aivan viime vuosina. Ja etenkin alkupään tuotannon autoissa. Ja jopa "viattomista" aasian autoistakin löytyy myös uusien mallien osalta samaisia vikoja (ja nyt joku jo kirjoittaa ei ikinä minun merkissä!).
Voisit olla Whatcar huolissasi vaikkapa ruosteeneston toimimisesta ja takuista. Esimerkkinä MB (anteeksi merkkiuskolliset). Vielä jokin aika sitten tehtaan oli pakko paikata mainetta ja (puhki)ruostumattomuuden osalta takuuksi tuli 30 vuotta- tietyillä ehdoilla. Asiaa markkinoitiin laajasti. Pitääkö nyt huolestua siitä, että MB:n ruostumattomuustakuu on viime aikoina lyhentynyt ? Jos en väärin ole lukenut, niin uudessa E:ssä on nykyään 12 vuotta.
JEV2:n omia sanoja lainaten, objeektiivisuus ja älykkyys suorastaan säkenöi hänen jutuistaan.
1) Puhutaan vakiona olevista turvavarusteista ja JEV2 alkaa höpisemään jostain karvalakkimallin automaattivaihteistosta. MITÄ?!?
Hinnaston mukaan 520d:ssä ei edes ole vakiona automaattia, vaan nimenomaan Bemarissa se maksaa lähes 3000 euroa!!!! Mitäs tämä tarkoittaa?
2) BMW:n 3500 euron varustepaketti siis muuttuikin silmänräpäyksessä 5000 euron varustepaketiksi, koska pakettia ei voi tilata ilman navigaattoria. Toki vaadittiin, että Volvon tilannut henkilö kertoo tämän Bemarifanaatikoille.
3) Bemarin turvavarusteet ovat paremmat, koska öh...niin...koska se on BMW.
Ja lisäksi, minähän en edelleenkään väittänyt, että Volvon varustepaketti on teknisesti parempi. Ilman syvällistä tutkimusta on mahdotonta ottaa kantaa täysin erilaisten toimintojen paremmuuteen, eikä varmaa selvyyttä luultavasti saada edes tutkimalla, koska erilaisten toimintojen paremmuus riippuu siitä, missä autoja käytetään. Paperilla vertaamalla ainoastaan merkkifanaatikot vääntävät toisesta paremman. Molemmissa on ominaisuuksia, joita toisessa ei ole. Paperista vertaamalla ei myöskään voida sanoa, kumpi järjestelmä toimii tositilanteessa paremmin edes toisiaan vastaavien ominaisuuksien osalta. Sen voin kuitenkin paperista katsomattakin sanoa, että Volvossa vakiona oleva varustepaketti suojaa enemmän, kuin BMW:n lisävarustelistalle jäänyt paketti.
Yleisesti muuten ihmettelen mikä numero tästä D3 nuhapumppumallin automaatista on tehty, kun samat henkilöt jotka siitä vouhottavat, vaativat Volvoon V6 ja V8 moottoreita. Teitä näemmä sittenkin kiinnostaa se tehottomin diesel?
Viittaus ja linkit ovat suoraan ruotsin autolehdistöön. En yhtään ihmettele, että tämä uuden Volvon ostaja on täysin hiiltynyt. Hänen uudessa XC90:ssä on lähes kaikki mahdollinen vinksallaan:
Ovet korkeusssuunnassa eri linjassa
Konepelti ei linjassa etulokasuojien suhteen
Valonheittimet ei linjassa ympäröivän puskurin kanssa
Tämä onkin se merkittävämpi voitto ja kansa on puhunut. :-)
Tuosta tosin on vaikea päätellä saiko Volvo peräti yli 9000 vai yli 900 ääntä. Luvut kopioitu suoraan Iltalehdestä.
2012 BMW:n 520d farmarin takamatkustajan jalkatilaan on kertynyt alakautta niin paljon vettä että ilmeisesti äyskäri tarvitaan kohta vakiovarusteeksi näihin autoihin.
"Loistava kehitysaskel Volvota. Menee suoraan kaikkien aikojen parhaimpien Volvojen aateliin. Tuulilasin testissä Volvon uusi ässä nostettiin jopa kaikkien aikojen parhaaksi Volvoksi. Ylivoimainen valinta Vuoden autoksi."
No muuta sitten WC tuonne missä nimikkolehtesi julkaistaan. Saat enemmän tukea ideologiallesi, eikä tarvi käydä jatkuvaa sotaa täällä ankeassa ja kylmässä maassa Volvoa vastaan. Kaikki hyötyisivät.
Mp-autoilija, turha vetää hernettä nenään. Nämä iltapäivälehdet vaan ovat melko kevyttä tavaraa autoilun suhteen jos vertaa oikeisiin autolehtiin. Ehkä pian ei tarvitse miettiä muuttoja kun mahdollisesti autoverokin poistuu Suomesta, ensi torstaina kuuluu kun ministeriön tiedotustilaisuus pidetään.
Kaikki hyötyisivät jos sinä ottaisit hieman avoimeman katseen autoiluun, ehkä nm. voisit taas vaihtaa esim. Avara-A-utoilija.
Sinähän WC voisit vaihtaa nimimerkiksi vaikkapa Experience-Heinzman. Voit toki harkita muitakin kombinaatioita, kun on mistä valita. Minulla ei ole mitään syytä vaihtaa nimimerkkiä.
Eihän tämä WhatCar edes ole mikään mies, vaan lähinnä säälittävä ämmä, joka on vuosikausia nimimerkin suojista käynyt kampanjaa yhtä automerkkiä vastaan.
Tälläiseen provoiluun en lähde mukaan Mp-autoilija. Totean vaan, että oma nimimerkkini on ja pysyy, toisin kun täällä yleisesti tilanne ei näytä olevan. Et sitten myöskään ymmärtänyt Avara-A-utoilijaa huumorin vinkkelistä.
Turha täällä on toisaalta valvojaksikaan alkaa, ellei sellaista aseteta palstanpitäjän toimesta. Puolikuollut palsta, puoliväsyneet aiheet, puoliväsyneet keskustelijat, puoliväsynyttä vääntämistä. Siinäpä tämän palstan anti pääpiirteittäin.
WC:n toiminnan motiiveja on joskus vaikea käsittää ja sitähän tässä lähinnä on ihmetelty. Vuosikymmen yhden automerkin kimpussa. Toivottavasti on saanut käyttäjästään ajasta edes jotain vaivanpalkkaa.
Kiitos tiedoista. Volvo taitaa vain varoitella eri keinoin kun toinen auto on tulossa liian lähelle sivusuunnassa. BMW siis viime kädessä ohjaa poispäin liian lähelle tulevasta autosta. Tämä esittämäni on oma käsitykseni asiasta, kovin perehtynyt en näihin juttuihin ole.
"Volvon Lane Keeping Aid":iin näköjään kuuluu ohjaus oikeaan suuntaan kun ollaan luisumassa kaistaviivan yli, tämä ominaisuus on valittavissa valikosta.
Näköjään Volvo hälyttää risteävistä ajoneuvoista myös tilanteessa jossa ollaan peruuttamassa tielle, videon kohdassa noin 5 minuuttia. Ehkä tästä varoituksesta on hyötyä parkkipaikalla.
Mp-autoilija, jätän provosi omaan arvoon mutta sanon nyt kertaalleen, että voisit lopettaa omien oletuksiesi viljelemisen. En tiedä menneisyyttäsi palstalla, viestisi perusteella yli 10v?? ja mistä nimimerkeistä puhut? Näiden parin vuoden osalta mitä itse olen seurannut kirjoitteluasi heität säännöllisesti jotain olettamuksia?? Mitä taas autoihin tulee, et ilmeisesti näe, että on monia muitakin automerkkejä kuin vain yksi fanittamasi. Avaa silmäsi, se avartaa. Tätä tarkoitin. Eduksesi voin sanoa ettet ole pahin täällä. Täällä kun joku menee jo harmaalle alueelle henkilökohtaisuuksissa.
Myönnän, että omat suosikkini ovat ehdottomasti kaikki saksalaiset, myös VW, Porche, jne. Se mihin on varaa on eri asia. Itseäni kiinnostaa A4/3er/C-class -kokoluokka, koska A6/5er/ E-class ovat kasvaneet jo liian kookkaiksi. Mutta merkkivalikoimaa on monia.
Mitä kirjoitit edellä:"Puolikuollut palsta, puoliväsyneet aiheet, puoliväsyneet keskustelijat, puoliväsynyttä vääntämistä. Siinäpä tämän palstan anti pääpiirteittäin."
Kantani tähän on identtinen kanssasi, tämä on totta. Epäilen jopa, että osalla täällä on tupla-nm pönkittääkseen omia mielipiteitään. Ja nuo nimimerkkien vaihtohommelit ovat kyseenalaaista kauraa. Ilmeisesti Ajattelija jäi kiinni asiasta kun vaihtaessaan myös aikaisempiin viestiin tuli yllättäen tuo Auto-m, mitähän tässä mahtoi olla takana? Eihän omaa nimeäkään vaihdeta vähän väliä.
Tässä hyvä testi T8:sta kiinnostuneille, kiinnosti sitten XC90 tai S/V90. Testissä perehdytään melko paljon nimenomaan hybridin toimintaan. Ei ainakaan tämän perusteella kaduta hybridin tilaaminen.
Nelivedosta sanotaan, että on tällä toteutuksella hyvä ja ihan toimiva, mutta ei aivan "perinteisen" nelivedon tasoinen, kuten itse arvelinkin.
Kilpailevista hybrideistä Volvo todetaan parhaimmaksi, kun vertailu tehdään GLE Mersun, X5 Bemarin ja Porsche Cayennen hybrideihin. Audin Q7 hybridi ei ole tässä lopun vertailussa mukana, koska sitä ei dieselinä tuoda jenkkeihin ilmeisesti päästöhuijausten seurauksena. XC90 taisi olla ainoa hybridi, jonka saa seitsemänpaikkaisena ja se on tietenkin yksi merkittävä tekijä, miksi testaaja sen valitsisi parhaimmaksi.
Mihin hävisi JEV2, joka keskusteluun tullessaan haukkui meidät tietämättömät keskustelijat lyttyyn, mutta joka ei itse tiennyt edes suosikkimerkkinsä hintoja. Hyvä että tuli keskusteluun, niin hän oppi taas jotain uutta BMW:stä meiltä "fanaattisilta Volvomiehiltä". Kysy vain lisää, jos haluat tietää jotain suosikkimerkistäsi.
1) Puhutaan vakiona olevista turvavarusteista ja JEV2 alkaa höpisemään jostain karvalakkimallin automaattivaihteistosta. MITÄ?!?
Minä puhuin turvavarusteista, joiden ominaisuuksiin niiden vakiona oleminen ei vaikuta sitten lainkaan. Volvon automaatin voi laskea aivan vastaavaksi puutteeksi vakiovarustelussa, kuten myös sen merkittävästi heikomman suorituskyvyn. Molempiin joutuu käyttämään ylimääräistä rahaa päästääkseen esim. vertailuparina pitämäsi bemarin tasolle.
2) BMW:n 3500 euron varustepaketti siis muuttuikin silmänräpäyksessä 5000 euron varustepaketiksi, koska pakettia ei voi tilata ilman navigaattoria. Toki vaadittiin, että Volvon tilannut henkilö kertoo tämän Bemarifanaatikoille.
Pahoittelut virheestä, mutta pointtini ei näköjään mennyt edelleenkään perille. Samalla logiikalla Volvon Intellisafe Surround (Blis ja Cross Trafic Alert) varusteen hinnaksi muodostuu n. 4500-5000 euroa. Harmi, että minun piti tämä tulla sinulle kertomaan.
Tulikohan se Volvo sittenkään oikeasti tilattua, kun jo toisaalla kehuit peruneesi tilauksen? Paljonko maksoit peruutuskuluja?
3) Bemarin turvavarusteet ovat paremmat, koska öh…niin…koska se on BMW.
Ja lisäksi, minähän en edelleenkään väittänyt, että Volvon varustepaketti on teknisesti parempi.
Ymmärrän, että nämä tekniset yksityiskohdat ovat sinulle hieman hankalia, niin ne ovat aina olleet. Sujuvasti kuitenkin pystyt vertaamaan bemarin paketin lisävarustehintaa Volvon vakiovarusteisiin, vaikka on päivänselvää, että sisältö bemarin paketissa on sellaista mitä Volvolla ei ole edes tarjota. Miten muuten tämä napinasi hinnasta sitten pitäisi ymmärtää?
Ilman syvällistä tutkimusta on mahdotonta ottaa kantaa täysin erilaisten toimintojen paremmuuteen, eikä varmaa selvyyttä luultavasti saada edes tutkimalla, koska erilaisten toimintojen paremmuus riippuu siitä, missä autoja käytetään. Paperilla vertaamalla ainoastaan merkkifanaatikot vääntävät toisesta paremman. Molemmissa on ominaisuuksia, joita toisessa ei ole. Paperista vertaamalla ei myöskään voida sanoa, kumpi järjestelmä toimii tositilanteessa paremmin edes toisiaan vastaavien ominaisuuksien osalta.
Voin mielelläni auttaa tässä jos tekniikan ymmärtämisessä on haasteita. Listaat vain ne Volvon turvavarusteet, joita sen kilpailijoihin ei saa ja minä voin vuorostani listata ne, joita Volvoon ei saa. Voimme sitten yhdessä verrata listojen pituutta ja pohtia mm. sitä, mitä kukin valmistajista satsaa turvateknologian kehitykseen.
Sen voin kuitenkin paperista katsomattakin sanoa, että Volvossa vakiona oleva varustepaketti suojaa enemmän, kuin BMW:n lisävarustelistalle jäänyt paketti.
Näinhän jo totesin ja hyvä niin. Se ei tosin tee Volvon paketista yhtään sen kehittyneempää.
Henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyyn menevien viestien sijasta voisit kerrankin osoittaa pystyväsi objektiiviseen keskusteluun. Katsotaanpa onnistuuko?
Tämä Kaaran parivertailu on erinomaisen hyvä ja asiallinen video, jos tekee valintaa S90 vs E-sarja tai yleensä vaan tietoiskuna kyseisistä autoista. Tämän yhteenvetovideo on jo linkitetty BMW-ketjuun. Tässä on siis 10 videota yhteensä ja ne on kaikki koottu tuohon linkkiin. Videossa 10 on testin yhteenveto ja voittajan julistaminen.
JEV2, sujuvasti jätit edelleen senkin asian huomioimatta, että eihän se automaatti näyttäisi Bemarissakaan vakiona olevan.
Ja sinäkö valitat nimittelyyn menemisestä, kun itse tulit keskusteluun mukaan haukkumalla kaikki lyttyyn. Jälkeenpäin toki osoittautui, että et itse tiedä Bemarista mitään. Olet sen verran hupaisa kaveri, että kiitos komeista nauruista.
Kaveri tulee tänne haukkumaan muiden tietämystä, kun itse ei osaa edes oman merkkinsä hinnastoa lukea. Ehkä kannattaa siis jättää nämä vaikeammat asiat meille muille.
Mp-autoilija:"Tämä Kaaran parivertailu on erinomaisen hyvä ".
Mikä h-vetin Kaara??? Tuulipukujuttuja. Koskaan kuullutkaan? Resurssit Auto, Motor & Sportin tasoa? Vai muutaman tyypin nettisivusto? No Mp-autoilija sopii sinun maailmaasi. Kuten sanoin avaa silmäsi, koeaja BMW/Mercedes, voi olla, että nämä todella ISOLLA budjetilla kehitetyt autot yllättävät. TM:n testi antoi vähän vihjettä. Laatu kunnossa, eikä tarvi paikkailla maalipintaa ja peltien sovituksi kuten Volvoissa.
Katsoin aika monta BMW Active Blind Spot Detection – videota mutta tällaista väistämisominaisuutta en löytänyt, ainoastaan kuvattiin sitä että auto estää kaistanvaihdon jos jokin toinen auto on vaaravyöhykkeellä.
http://www.bimmerfile.com/2016/10/12/world-premier-2017-bmw-5-series-g30/
"The Lane Departure Warning system operates at speeds between 40 – 130 mph. If the forward-facing stereo camera detects that the vehicle is straying from its lane, Active Lane Keeping Assistant helps the driver steer back on course with smooth and seamless steering interventions. Utilizing the Blind Spot Detection system (12-130 mph), when switching lanes, Active Lane Keeping Assistant with Side Collision Avoidance steers the vehicle back into its lane if its sensors detect another vehicle in the next lane. Side Collision Avoidance, which operates at speeds between 40 and 130 mph, warns drivers by means of a visual signal or steering wheel vibration if another vehicle has drifted too close to the side of the vehicle. If the system detects sufficient room on the other side of the vehicle, it correctively steers the vehicle in this direction and out of possible accident prone situations. This corrective steering assistance can be overridden at any time by the driver. Evasion aid: evasive steering around obstacles.
Another new function contained with Active Cruise Control with Stop & Go + Active Driving Assistant is the evasion aid. If a quick lane change is required, for example when the vehicle in front brakes aggressively, the evasion aid – which operates at speeds up to 100 mph – supports the necessary evasive steering action. Faster steering and counter steering during an evasive maneuver results in less vehicle instability, supported by Dynamic Stability Control (DSC). While executing the maneuver, the evasion aid also uses information from the vehicle’s sensor systems to check how much unobstructed space is available around the vehicle. At speeds over 100 mph, the system no longer provides actual steering support and instead focuses on maximizing vehicle stability."
Whatcar: "Lisäksi Volvon laatuongelmat ovat laajasti tiedostettu, mm. koripellien sovituksissa isoja puutteita. On 100 varma, että BMW:ssä ja Mersussa koripellit on tasan paikallaan alusta alkaen."
Jahas, palstan objektiivisin henkilö kijoitti huolensa esille.
Onneksi lehdistö ruotii näitä (näköjään ruotsalaiset itse), jotta ei jäisi pelkästään yksittäisten alkupään tuotannosta autonsa ostaneiden autonostajien harmiksi. Se hyvä puolihan näissä on, että virheet voi korjata tai korvata ja huono puoli, että ei siitä autosta tule koskaan ihan priimaa.
Koripellit voi vielä ollakin paikallaan, mutta esimerkiksi ovien sovituksissa ja tiivisteissä on ollut ongelmia myös mainitsemissasi merkeissä. Ja aivan viime vuosina. Ja etenkin alkupään tuotannon autoissa. Ja jopa "viattomista" aasian autoistakin löytyy myös uusien mallien osalta samaisia vikoja (ja nyt joku jo kirjoittaa ei ikinä minun merkissä!).
Voisit olla Whatcar huolissasi vaikkapa ruosteeneston toimimisesta ja takuista. Esimerkkinä MB (anteeksi merkkiuskolliset). Vielä jokin aika sitten tehtaan oli pakko paikata mainetta ja (puhki)ruostumattomuuden osalta takuuksi tuli 30 vuotta- tietyillä ehdoilla. Asiaa markkinoitiin laajasti. Pitääkö nyt huolestua siitä, että MB:n ruostumattomuustakuu on viime aikoina lyhentynyt ? Jos en väärin ole lukenut, niin uudessa E:ssä on nykyään 12 vuotta.
JEV2:n omia sanoja lainaten, objeektiivisuus ja älykkyys suorastaan säkenöi hänen jutuistaan.
1) Puhutaan vakiona olevista turvavarusteista ja JEV2 alkaa höpisemään jostain karvalakkimallin automaattivaihteistosta. MITÄ?!?
Hinnaston mukaan 520d:ssä ei edes ole vakiona automaattia, vaan nimenomaan Bemarissa se maksaa lähes 3000 euroa!!!! Mitäs tämä tarkoittaa?
2) BMW:n 3500 euron varustepaketti siis muuttuikin silmänräpäyksessä 5000 euron varustepaketiksi, koska pakettia ei voi tilata ilman navigaattoria. Toki vaadittiin, että Volvon tilannut henkilö kertoo tämän Bemarifanaatikoille.
3) Bemarin turvavarusteet ovat paremmat, koska öh...niin...koska se on BMW.
Ja lisäksi, minähän en edelleenkään väittänyt, että Volvon varustepaketti on teknisesti parempi. Ilman syvällistä tutkimusta on mahdotonta ottaa kantaa täysin erilaisten toimintojen paremmuuteen, eikä varmaa selvyyttä luultavasti saada edes tutkimalla, koska erilaisten toimintojen paremmuus riippuu siitä, missä autoja käytetään. Paperilla vertaamalla ainoastaan merkkifanaatikot vääntävät toisesta paremman. Molemmissa on ominaisuuksia, joita toisessa ei ole. Paperista vertaamalla ei myöskään voida sanoa, kumpi järjestelmä toimii tositilanteessa paremmin edes toisiaan vastaavien ominaisuuksien osalta. Sen voin kuitenkin paperista katsomattakin sanoa, että Volvossa vakiona oleva varustepaketti suojaa enemmän, kuin BMW:n lisävarustelistalle jäänyt paketti.
Yleisesti muuten ihmettelen mikä numero tästä D3 nuhapumppumallin automaatista on tehty, kun samat henkilöt jotka siitä vouhottavat, vaativat Volvoon V6 ja V8 moottoreita. Teitä näemmä sittenkin kiinnostaa se tehottomin diesel?
Viittaus ja linkit ovat suoraan ruotsin autolehdistöön. En yhtään ihmettele, että tämä uuden Volvon ostaja on täysin hiiltynyt. Hänen uudessa XC90:ssä on lähes kaikki mahdollinen vinksallaan:
Aika tuskaista olisi tuollaista laatua katsella kun on juuri ajanut auton liikkeestä kotipihaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/201701122200052658_au.shtml
Palkintosateelta ei vaan voi välttyä. Iltalehden Vuoden Auto Suomessa 2017 voittajat:
Iso keskiluokka: Volvo S90/V90
Lukijaäänestyksen TOP 3 äänet:
1. Volvo S90/V909 917
2. Mercedes E-sarja 488
3. Alfa Romeo Giulia 302
Tämä onkin se merkittävämpi voitto ja kansa on puhunut. :-)
Tuosta tosin on vaikea päätellä saiko Volvo peräti yli 9000 vai yli 900 ääntä. Luvut kopioitu suoraan Iltalehdestä.
Alkaa keskustelu mennä sen verran lämpimäksi, että pian on aika lyödä kardaani pöytään?
2012 BMW:n 520d farmarin takamatkustajan jalkatilaan on kertynyt alakautta niin paljon vettä että ilmeisesti äyskäri tarvitaan kohta vakiovarusteeksi näihin autoihin.
Kastelukannu vain jäänyt nolosti näkyviin!
Olisko WC-Antilla videoo Volvo S/V90:n automaattisista takajalkatilan huuhteluventtiileistä?
AntiWhatCar, älä lähde tuohon hölmöilyyn ja linkkaa Volvo-ketjuun typeriä videoita Bemarista.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tassa-ylivoimainen-tuulilasin-vuoden-auto-paras-ikina
"Loistava kehitysaskel Volvota. Menee suoraan kaikkien aikojen parhaimpien Volvojen aateliin. Tuulilasin testissä Volvon uusi ässä nostettiin jopa kaikkien aikojen parhaaksi Volvoksi. Ylivoimainen valinta Vuoden autoksi."
Voittokulku jatkuu.
Mp-autoilija: "Palkintosateelta ei vaan voi välttyä. Iltalehden Vuoden Auto Suomessa 2017: Iso keskiluokka: Volvo S90/V90"
Vahinko kun päivän Iltatyttöjä ei enää julkaista, kertoo kaiken lehden tasosta. Aavistuksen isommissa ammattiympyröissä asiat menevät näin:
http://www.whatcar.com/awards/car-of-the-year
No muuta sitten WC tuonne missä nimikkolehtesi julkaistaan. Saat enemmän tukea ideologiallesi, eikä tarvi käydä jatkuvaa sotaa täällä ankeassa ja kylmässä maassa Volvoa vastaan. Kaikki hyötyisivät.
Mp-autoilija, turha vetää hernettä nenään. Nämä iltapäivälehdet vaan ovat melko kevyttä tavaraa autoilun suhteen jos vertaa oikeisiin autolehtiin. Ehkä pian ei tarvitse miettiä muuttoja kun mahdollisesti autoverokin poistuu Suomesta, ensi torstaina kuuluu kun ministeriön tiedotustilaisuus pidetään.
Kaikki hyötyisivät jos sinä ottaisit hieman avoimeman katseen autoiluun, ehkä nm. voisit taas vaihtaa esim. Avara-A-utoilija.
Sinähän WC voisit vaihtaa nimimerkiksi vaikkapa Experience-Heinzman. Voit toki harkita muitakin kombinaatioita, kun on mistä valita. Minulla ei ole mitään syytä vaihtaa nimimerkkiä.
Eihän tämä WhatCar edes ole mikään mies, vaan lähinnä säälittävä ämmä, joka on vuosikausia nimimerkin suojista käynyt kampanjaa yhtä automerkkiä vastaan.
Tälläiseen provoiluun en lähde mukaan Mp-autoilija. Totean vaan, että oma nimimerkkini on ja pysyy, toisin kun täällä yleisesti tilanne ei näytä olevan. Et sitten myöskään ymmärtänyt Avara-A-utoilijaa huumorin vinkkelistä.
Mp ja Anti, antakaa olla. Turha lähteä tuohon pelleilyyn mukaan.
Turha täällä on toisaalta valvojaksikaan alkaa, ellei sellaista aseteta palstanpitäjän toimesta. Puolikuollut palsta, puoliväsyneet aiheet, puoliväsyneet keskustelijat, puoliväsynyttä vääntämistä. Siinäpä tämän palstan anti pääpiirteittäin.
WC:n toiminnan motiiveja on joskus vaikea käsittää ja sitähän tässä lähinnä on ihmetelty. Vuosikymmen yhden automerkin kimpussa. Toivottavasti on saanut käyttäjästään ajasta edes jotain vaivanpalkkaa.
Vaikea sitä on käsittää, mutta ei silti kannata itse laskeutua samalle tasolle.
JEV2
Kiitos tiedoista. Volvo taitaa vain varoitella eri keinoin kun toinen auto on tulossa liian lähelle sivusuunnassa. BMW siis viime kädessä ohjaa poispäin liian lähelle tulevasta autosta. Tämä esittämäni on oma käsitykseni asiasta, kovin perehtynyt en näihin juttuihin ole.
"Volvon Lane Keeping Aid":iin näköjään kuuluu ohjaus oikeaan suuntaan kun ollaan luisumassa kaistaviivan yli, tämä ominaisuus on valittavissa valikosta.
Mp-autoilija, jätän provosi omaan arvoon mutta sanon nyt kertaalleen, että voisit lopettaa omien oletuksiesi viljelemisen. En tiedä menneisyyttäsi palstalla, viestisi perusteella yli 10v?? ja mistä nimimerkeistä puhut? Näiden parin vuoden osalta mitä itse olen seurannut kirjoitteluasi heität säännöllisesti jotain olettamuksia?? Mitä taas autoihin tulee, et ilmeisesti näe, että on monia muitakin automerkkejä kuin vain yksi fanittamasi. Avaa silmäsi, se avartaa. Tätä tarkoitin. Eduksesi voin sanoa ettet ole pahin täällä. Täällä kun joku menee jo harmaalle alueelle henkilökohtaisuuksissa.
Myönnän, että omat suosikkini ovat ehdottomasti kaikki saksalaiset, myös VW, Porche, jne. Se mihin on varaa on eri asia. Itseäni kiinnostaa A4/3er/C-class -kokoluokka, koska A6/5er/ E-class ovat kasvaneet jo liian kookkaiksi. Mutta merkkivalikoimaa on monia.
Mitä kirjoitit edellä:"Puolikuollut palsta, puoliväsyneet aiheet, puoliväsyneet keskustelijat, puoliväsynyttä vääntämistä. Siinäpä tämän palstan anti pääpiirteittäin."
Kantani tähän on identtinen kanssasi, tämä on totta. Epäilen jopa, että osalla täällä on tupla-nm pönkittääkseen omia mielipiteitään. Ja nuo nimimerkkien vaihtohommelit ovat kyseenalaaista kauraa. Ilmeisesti Ajattelija jäi kiinni asiasta kun vaihtaessaan myös aikaisempiin viestiin tuli yllättäen tuo Auto-m, mitähän tässä mahtoi olla takana? Eihän omaa nimeäkään vaihdeta vähän väliä.
En kommentoi näitä asioita yhtään enempää.
Kysytään uudelleen, kun taisi hukkua roskatulvaan. Onko joku nähnyt Suomessa livenä yhtään R-design versiota?
Tässä hyvä testi T8:sta kiinnostuneille, kiinnosti sitten XC90 tai S/V90. Testissä perehdytään melko paljon nimenomaan hybridin toimintaan. Ei ainakaan tämän perusteella kaduta hybridin tilaaminen.
Nelivedosta sanotaan, että on tällä toteutuksella hyvä ja ihan toimiva, mutta ei aivan "perinteisen" nelivedon tasoinen, kuten itse arvelinkin.
Kilpailevista hybrideistä Volvo todetaan parhaimmaksi, kun vertailu tehdään GLE Mersun, X5 Bemarin ja Porsche Cayennen hybrideihin. Audin Q7 hybridi ei ole tässä lopun vertailussa mukana, koska sitä ei dieselinä tuoda jenkkeihin ilmeisesti päästöhuijausten seurauksena. XC90 taisi olla ainoa hybridi, jonka saa seitsemänpaikkaisena ja se on tietenkin yksi merkittävä tekijä, miksi testaaja sen valitsisi parhaimmaksi.
Mihin hävisi JEV2, joka keskusteluun tullessaan haukkui meidät tietämättömät keskustelijat lyttyyn, mutta joka ei itse tiennyt edes suosikkimerkkinsä hintoja. Hyvä että tuli keskusteluun, niin hän oppi taas jotain uutta BMW:stä meiltä "fanaattisilta Volvomiehiltä". Kysy vain lisää, jos haluat tietää jotain suosikkimerkistäsi.
Auto-m älä nyt hyvä mies vaivu samalle tasolle mistä sinut hyvin tunnetaan tämän orastavan muutoksen jälkeen.
1) Puhutaan vakiona olevista turvavarusteista ja JEV2 alkaa höpisemään jostain karvalakkimallin automaattivaihteistosta. MITÄ?!?
Minä puhuin turvavarusteista, joiden ominaisuuksiin niiden vakiona oleminen ei vaikuta sitten lainkaan. Volvon automaatin voi laskea aivan vastaavaksi puutteeksi vakiovarustelussa, kuten myös sen merkittävästi heikomman suorituskyvyn. Molempiin joutuu käyttämään ylimääräistä rahaa päästääkseen esim. vertailuparina pitämäsi bemarin tasolle.
2) BMW:n 3500 euron varustepaketti siis muuttuikin silmänräpäyksessä 5000 euron varustepaketiksi, koska pakettia ei voi tilata ilman navigaattoria. Toki vaadittiin, että Volvon tilannut henkilö kertoo tämän Bemarifanaatikoille.
Pahoittelut virheestä, mutta pointtini ei näköjään mennyt edelleenkään perille. Samalla logiikalla Volvon Intellisafe Surround (Blis ja Cross Trafic Alert) varusteen hinnaksi muodostuu n. 4500-5000 euroa. Harmi, että minun piti tämä tulla sinulle kertomaan.
Tulikohan se Volvo sittenkään oikeasti tilattua, kun jo toisaalla kehuit peruneesi tilauksen? Paljonko maksoit peruutuskuluja?
3) Bemarin turvavarusteet ovat paremmat, koska öh…niin…koska se on BMW.
Ja lisäksi, minähän en edelleenkään väittänyt, että Volvon varustepaketti on teknisesti parempi.
Ymmärrän, että nämä tekniset yksityiskohdat ovat sinulle hieman hankalia, niin ne ovat aina olleet. Sujuvasti kuitenkin pystyt vertaamaan bemarin paketin lisävarustehintaa Volvon vakiovarusteisiin, vaikka on päivänselvää, että sisältö bemarin paketissa on sellaista mitä Volvolla ei ole edes tarjota. Miten muuten tämä napinasi hinnasta sitten pitäisi ymmärtää?
Ilman syvällistä tutkimusta on mahdotonta ottaa kantaa täysin erilaisten toimintojen paremmuuteen, eikä varmaa selvyyttä luultavasti saada edes tutkimalla, koska erilaisten toimintojen paremmuus riippuu siitä, missä autoja käytetään. Paperilla vertaamalla ainoastaan merkkifanaatikot vääntävät toisesta paremman. Molemmissa on ominaisuuksia, joita toisessa ei ole. Paperista vertaamalla ei myöskään voida sanoa, kumpi järjestelmä toimii tositilanteessa paremmin edes toisiaan vastaavien ominaisuuksien osalta.
Voin mielelläni auttaa tässä jos tekniikan ymmärtämisessä on haasteita. Listaat vain ne Volvon turvavarusteet, joita sen kilpailijoihin ei saa ja minä voin vuorostani listata ne, joita Volvoon ei saa. Voimme sitten yhdessä verrata listojen pituutta ja pohtia mm. sitä, mitä kukin valmistajista satsaa turvateknologian kehitykseen.
Sen voin kuitenkin paperista katsomattakin sanoa, että Volvossa vakiona oleva varustepaketti suojaa enemmän, kuin BMW:n lisävarustelistalle jäänyt paketti.
Näinhän jo totesin ja hyvä niin. Se ei tosin tee Volvon paketista yhtään sen kehittyneempää.
Henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyyn menevien viestien sijasta voisit kerrankin osoittaa pystyväsi objektiiviseen keskusteluun. Katsotaanpa onnistuuko?
https://kaara.tv/parivertailu-volvo-s90-vastaan-mercedes-e-sarja/
Tämä Kaaran parivertailu on erinomaisen hyvä ja asiallinen video, jos tekee valintaa S90 vs E-sarja tai yleensä vaan tietoiskuna kyseisistä autoista. Tämän yhteenvetovideo on jo linkitetty BMW-ketjuun. Tässä on siis 10 videota yhteensä ja ne on kaikki koottu tuohon linkkiin. Videossa 10 on testin yhteenveto ja voittajan julistaminen.
JEV2, sujuvasti jätit edelleen senkin asian huomioimatta, että eihän se automaatti näyttäisi Bemarissakaan vakiona olevan.
Ja sinäkö valitat nimittelyyn menemisestä, kun itse tulit keskusteluun mukaan haukkumalla kaikki lyttyyn. Jälkeenpäin toki osoittautui, että et itse tiedä Bemarista mitään. Olet sen verran hupaisa kaveri, että kiitos komeista nauruista.
Kaveri tulee tänne haukkumaan muiden tietämystä, kun itse ei osaa edes oman merkkinsä hinnastoa lukea. Ehkä kannattaa siis jättää nämä vaikeammat asiat meille muille.
Mp-autoilija:"Tämä Kaaran parivertailu on erinomaisen hyvä ".
Mikä h-vetin Kaara??? Tuulipukujuttuja. Koskaan kuullutkaan? Resurssit Auto, Motor & Sportin tasoa? Vai muutaman tyypin nettisivusto? No Mp-autoilija sopii sinun maailmaasi. Kuten sanoin avaa silmäsi, koeaja BMW/Mercedes, voi olla, että nämä todella ISOLLA budjetilla kehitetyt autot yllättävät. TM:n testi antoi vähän vihjettä. Laatu kunnossa, eikä tarvi paikkailla maalipintaa ja peltien sovituksi kuten Volvoissa.
Jaaha, WC-trolli palasi vedettyään hetken henkeä.
Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti.
Mihin ryhmään noista em. luokittelet itsesi vaiko kenties kaikkiin?
http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml