Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1161719212237
  • TM vertailu: "kaukovaloautomatiikan ollessa aktivoituna on valojen käsikäyttö Mercedeksessä hankalaa"

    Pikku juttu, ei vaikuta testituloksiin, mutta jää vaivaamaan, koska olisin edeltäneestä mallista täsmälleen päinvastaista mieltä? Valokatkaisin näyttää entiseltään, mutta onko sen toimintalogiikka muutettu uudessa mallissa? Vai onko testaaja lähtenyt näpeltämään automatiikkaa päälle ja pois menuvalikkojen kautta?

    Valonvaihto molemmin päin oli ainakin ennen vain yhden kytkimen napsauksen päässä. Mutta menikö tämä logiikka W213:ssa rikki, vai eikö sitä löydetty? Menuvalikkoon asetetaan autoa ostaessa kaikki valoautomatiikat aina päälle, eikä siihen menuun sen jäkeen kosketa enää ikinä.

    Jos automatiikka ei ymmärrä vaihtaa lähivaloille, valonvaihtoviiksi lähivaloasentoon vaihtaa lähivaloille kuten normaalistikin.

    Jos automatiikka ei ymmärrä vaihtaa kaukovaloille, napsautetaan valokatkaisin A-asennosta pakkovaloasentoon.

      
  • Tässä hyvä uutinen premiumien 2016 myyntimääristä Kauppalehdessä. Mersu otti 1-paikan. Kuitenkin Audi on 1-paikalla Suomessa.

    ...Mercedes-Benzin henkilöautomyynti kasvoi viime vuonna maailmanlaajuisesti 11,3 prosenttia. Autoja myytiin yhteensä 2 083 888 kappaletta.

    Myös BMW:n myynti kasvoi. Niinpä baijerilainen jäi pitkästä aikaa kakkoseksi. Bemareita myytiin 2 003 359 kappaletta, kertoo uutistoimisto Reuters.

    Kolmas saksalaispremium, Audi, myi 1 871 350 autoa...

    Tässä linkki Kauppalehden uutiseen:
    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/mercedeksen-ja-bmwn-kova-kamppailu-saksalaispremiumien-valtikka-vaihtui/acKYpLLa

      
  • Tässä Teknikens Världin koeajo uudesta Mercedes E 220 d 4Matic All-Terrain -mallista. Mielenkiintoinen tulokas ilmajousituksella. Tasaisessa maantieajossa ilmajousitus pudottaa alustaa jopa 3,5cm. Siispä päästään tavallisen E-farkun maavaraan.

    Koeajajan mukaan on hieno auto, "yksi tilavimmista, mukavin perheauto mitä löytyy, talvivakaa jäisillä ja lumisilla teillä. Myös pienikulutuksinen. Lyhyesti sanottuna yksi täydellisimmistä autoista mitä olen ajanut - ja itseasiassa ajoin Bentley Bentaygaa eilen".

    En tiedä miten tämä olisi menestynyt TM:n testissä voittaja-perus- E-hen nähden ja millä erolla olisi voittanut sen?

    http://teknikensvarld.se/provkorning-av-mercedes-e-220-d-4matic-all-terrain-367589/

      
  • Tuulipukukansalle hieman viihdettä, uusi M5 0-100km/h 3,5s.
    http://teknikensvarld.se/nya-bmw-m5-ar-riktigt-snabb-388540/

    Ja tässä tulevan 8-sarjan testausta, kone V12:

      
  • Moottori-autolehti on päässyt jo ajamaan uuden vitosen Suomen teillä. Pelkkää suitsutusta auton erinomaisuudesta. Ainoa minus tulee rivikuutosten hintalisästä ja elekielen käytöstä, joka minunkin mielestä on ihan turha viritys. Ehkä se on alkua tulevalle 3D hologrammi -iDrivelle.

    http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-huippuunsa-jalostettu-seitsemas-sukupolvi-bmw-520d-a/

      
  • Ajovalo.net on mielenkiintoinen saitti testaten monipuolisesti uusia autoja. Sieltä löytyy myös järjestys luokittain autoille. Isojen autojen luokitus on nyt päivitetty ja näyttää melko odotetulta, tässä Top5:

    1. Mercedes-Benz E-sarja
    2. Audi A6
    3. BMW 5-sarja (poistuva malli)
    4. Volvo S/V90
    5. Lexus XS

    Varmasti ajovalo.net piakkoin koeajaa myös uuden 5-sarjan, se noussee muutaman pykälän tätä vanhaa 5-sarjaa korkeammalle.

    http://www.ajovalo.net/uudet_isot.htm

      
  • "Ajovalo.net on mielenkiintoinen saitti testaten monipuolisesti uusia autoja. Sieltä löytyy myös järjestys luokittain autoille. Isojen autojen luokitus on nyt päivitetty ja näyttää melko odotetulta"

    On todella monipuolisesti uusia autoja testaava saitti. Viimeisin koeajo on helmikuussa 2014. Eihän toki sen jälkeen montaakaan autoa ole uusiutunut, että ihan sopiva monipuolisten koeajojen tahti. Parhaat keskikokoiset se vasta odotettu järjestys onkin. Vasta Volvo kykenee pistämään edes hiukan kampoihin VW-konsernin musertavalle ylivoimalle. BMW on kaukana kärjestä. :)

    1. Audi A4
    2. Audi A4 Sportback
    3. Skoda Superb
    4. Skoda Octavia
    5. VW Passat
    6. Volvo S60/V60
    7. Mercedes-Benz C
    8. BMW 3 GT
    9. Volkswagen Jetta
    10. BMW 3

    http://www.ajovalo.net/uudet_keskiluokka.htm

      
  • Audi A7, Tesla Model S, Mercedes CLS, BMW 5GT, BMW 6 Gran Coupe ja Jaguar XF jäivät tuossa "rankingissä" kaikki Volvon taakse.

    Tuossa ruotsalainen moottoririkko-ranking, siinä loistavat Hyundai ja Kia.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/bilarna-som-gar-sonder-minst-och-mest

      
  • Täysin merkityksetön julkaisu ei oikeastaan mitään painoarvoa. Tuskin olen ainoa joka tämän allekirjoittaa.

      
  • Lisää listoja.

    Autocar, Top 5 Compact Suvs.

    1. Ford Kuga
    2. VW Tiguan
    3. Range Rover Evoque
    4. BMW X1
    5. Honda CRV

    http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/x1

      
  • Ja sitten on uusi G31 eli 5-sarjan farkku julkinen:

    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0267496EN/the-new-bmw-5-series-touring

    Ilmajousitus on vakiona. Kesällä toimituksessa.

      
  • "Ilmajousitus on vakiona."

    Ilmajousitus on vakiona taka-akselilla.

      
  • tracktest:
    Täysin merkityksetön julkaisu (Vi bilägare) ei oikeastaan mitään painoarvoa. Tuskin olen ainoa joka tämän allekirjoittaa.

    Ainahan eri lehtien vertailuja voi kyseenalaistaa ja allekirjoitella milloin mitäkin. Toisaalta voi arvottaa lehtien testaukset järjestykseen ihan vapaasti.

    Jos testitulos on "väärä", niin tarkoittaako se, että testi on huonosti tehty? Minusta on vain hyvä, että lehtien testeissä tulevat erilaiset näkökulmat esille. Tulokset voivat yllättää! Yksiselitteisesti mitattavien asioiden (cm/kg/...) jälkeen lähdetään aina harmaalle alueelle: miltä auto tuntuu testaajasta henk.koht? Silloin mennään makuasioihin.

    Sellainen oleellinen asia unohtuu usein täällä automerkkien, tai -mallien puntaroijilta, että ne minkä vaan lehden testaajat sentään vertailevat oikeita autoja ja samassa sessiossa.

    Harvapa täällä sellaista tekee, tai pääsisi tekemään edes. Haluaisiko kaikki edes sellaista? Kun on vaan ne oman auton merkkiset lasit päässä, niin ei haluta altistua välttämättä?

      
  • Kannattaa lukea tämä TM:n artikkeli talviautotestistä läpi. Siinä saa kuvaa miten ammattimaista toiminta on. Liinpää-videot ovat melko kevyttä kauraa tämän rinnalla.

    TM:n tiimi on iso, kuten on testattavien autojenkin määrä, tehdään pitkää päivää. Varmasti olosuhteet hieman vaihtelevat, joten täytyy saada tulokset vertailukelpoiseksi. Mukana on VTT:een päästölabraa, valotestauslabraa, lämpökamerakuvauksia, ym., ym.

    Oma veikkaukseni voittajista vielä tähän:

    1. Mercedes-Benz E 220 d A
    2. Opel Astra Sports Tourer 1,4 T
    3. Volkswagen Tiguan 1,4 TSI DSG
      
  • "Liinpää-videot ovat melko kevyttä kauraa tämän rinnalla."

    Näköjään automerkkejä alistava sontaläjä WhatCar jatkaa edelleen provoilulinjalla.

      
  • Turha väitellä jostain Liinpään videosta kanssasi. Lue laatulehtien koeajot ja vertailut, käy itse testaamassa kiinnostavat mallit.

    Ja sitten on uusi G31 eli 5-sarjan farkku julkinen:

    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0267496EN/the-new-bmw-5-series-touring

    Ilmajousitus on vakiona. Kesällä toimituksessa. Ja tarkempaa tietoa: hinnat 52.900€ ja toukokuussa Suomessa.

      
  • Kaaran koeajot on oikeita koeajoja ei siinä pisteytetä mittalaitteiden mukaan, vaan kerrotaan asiallisesti autosta ja sen normaalissa ajossa saaduista kokemuksista.
    Asiasta kiinnostut voi sitten omalla koeajolla verrata niitä omiin kokemuksiin.

      
  • Mitä mittauksia koeajosta edes tarvitaan, on se sitten oma koeajo tai videosta katsottu? Kulutuksen, kiihtyvyyden, dB-lukemat, mitat ym. faktat pystyy kyllä katsomaan sitten netistä tai lehdistä eri lähteistä, jos ne kiinnostaa. Kuvahan kuitenkin vastaa monasti tuhatta sanaa, kuten sanotaan ja liikkuva kuva varmaan vielä enempää.

      
  • Mp-autoilija juuri näin.

    Ostat sitten uutta tai käytettyä eiköhän automiehelle/naiselle koeajo kerro kaiken oleellisen ei siihen tarvita kenenkään testaajan vakuutteluja, kehuja tai moitteita. Omista tarpeistaan jokainen hankkii kulkineen. Maksuhalukkuus ratkaisee sitten minkä hintaisen. Makuasioista on turha kiistellä, mutta huonosta mausta voi toki huomauttaa.

      
  • "Näköjään automerkkejä alistava sontaläjä WhatCar jatkaa edelleen provoilulinjalla. "

    Olisit vain pitänyt sen sontaläjän nimimerkkinäsi, niin nimimerkkisi kuvaisi paremmin tyyliäsi keskustelijana, kun kerta tykkäät vastata WhatCarin ihan perusteltuun näkökulmaan vastaat tuollaisella rimanalituksella.

    Katsoin tuossa pikaisesti tuon Kaara.TV:n vertailun melkein loppuun asti, vaikka se aika tiukkaa tekikin. Viimeistään siinä vaiheessa, kun toista kertaa alettiin mainostamaan jotain sponsorin tekemää sisätilan lämmitintä, niin mielenkiinto alkoi olemaan aika vähissä. Varsin pintapuolisestihan tuossa kaikki käytiin, enkä saanut irti koko koeajosta mitään irti. Hyvin suuri osa ajasta oli täydellistä nollainformaatiota, sillä esimerkiksi Liinpään mielipiteet muotoilusta ja Calixin tuotte-esittelyt eivät voisi vähempää kiinnostaa.

    Miten muuten sinulle kelpaa hienosti Liinpään sana eli mutuilu tiloista, mutta AM&S:än vertailussa sinua näyttää kovasti häiritsevän se, ettei tiloista saatuja mittaustuloksia ole listattu enemmän ja tarkemmin?

      
  • Miksi täällä paukutatte päivästä toiseen jos näillä vertailuilla koeajoilla ei olekaan mitään merkitystä. Jokainen vääntää jos jonkinlaista koeajon pätkää omasta suosikistaan.
    Taitaa vaan ottaa koville löytää testi missä bmw on laitettu ykköseksi.

      
  • ”Näköjään automerkkejä alistava sontaläjä WhatCar jatkaa edelleen provoilulinjalla. ”

    Olisit vain pitänyt sen sontaläjän nimimerkkinäsi, niin nimimerkkisi kuvaisi paremmin tyyliäsi keskustelijana, kun kerta tykkäät vastata WhatCarin ihan perusteltuun näkökulmaan vastaat tuollaisella rimanalituksella.

    Katsoin tuossa pikaisesti tuon Kaara.TV:n vertailun melkein loppuun asti, vaikka se aika tiukkaa tekikin. Viimeistään siinä vaiheessa, kun toista kertaa alettiin mainostamaan jotain sponsorin tekemää sisätilan lämmitintä, niin mielenkiinto alkoi olemaan aika vähissä. Varsin pintapuolisestihan tuossa kaikki käytiin, enkä saanut irti koko koeajosta mitään irti. Hyvin suuri osa ajasta oli täydellistä nollainformaatiota, sillä esimerkiksi Liinpään mielipiteet muotoilusta ja Calixin tuotte-esittelyt eivät voisi vähempää kiinnostaa.

    Miten muuten sinulle kelpaa hienosti Liinpään sana eli mutuilu tiloista, mutta AM&S:än vertailussa sinua näyttää kovasti häiritsevän se, ettei tiloista saatuja mittaustuloksia ole listattu enemmän ja tarkemmin?"

    Tuolla toisaallahan keskusteltiin tästä nimimerkistä WhatCar. Päädyttiin siihen että kyseessä on narsistinen autokiihottaja, joka nauttii siitä että saa riitaa ja sekaannusta aikaiseksi. "Sontaläjä" on ihan oikea nimitys tälle henkilölle. Ajattelin ehdottaa sellaista, ettei kukaan enää vastaisi näihin WhatCarin provoiluihin, näin ehkä keskustelupalsta tästä rauhoittuisi.

    Uskon että järkevät keskustelijat ymmärtävät tämän aloitteeni. En edes odota sitä että lapsellinen saksalaisautoja rakastava NHB tätä aloitettani tajuaa. NHB tuskin edes ymmärtää riehuvansa provoilun tuloksena tässä WhatCarin aloittamassa ja ylläpitämässä provoiluketjussa.

      
  • Eniten jokainen voi vaikuttaa omiin tekemisiinsä ja se, mitä muut tekevät, on jo toinen tarina. Palstan pahimmat rimanalitukset ovat sinun käsialaa. Nuo teiniangstia huokuvat "psykoanalyysitulokset" ovat lähtöisin samasta lähteestä. Onneksi muut eivät tartu idioottimaisimpiin provoiluihisi.

      
  • "Taitaa vaan ottaa koville löytää testi missä bmw on laitettu ykköseksi."

    No ei nyt kovin hankalaa ollut, kun jo uusi 5er voitti jo toisen näkemäni vertailun.

      
  • Derrick mikä tekee Volvon aiheellisesta kritiikistä provoilua? Muihin merkkeihin kohdistuva kritiikki on taas normaalia ja sopivaa.

      
  • "Derrick mikä tekee Volvon aiheellisesta kritiikistä provoilua? Muihin merkkeihin kohdistuva kritiikki on taas normaalia ja sopivaa."

    En oikein ymmärrä mitä tarkoitat, en ole esimerkiksi BMW:stä kirjoittanut mitään negatiivista, laitoin kerran piloillani avauksen Meksikon valmistuksesta. Kun tiedän että palstalla on henkilöitä, joita BMW on autona palvellut kauan ja hyvin, niin ei tulisi mieleenikään alkaa järjestelmällisesti provoilemaan BMW:sta, koska tietenkin tämä loukkaisi jotakuta. Sen sijaan esimerkiksi WhatCar on äärimmäisen röyhkeä ihminen joka ei välitä tällaisista näkökohdista. Kaiken kaikkiaan en oikein tajua tätä viestiä, leikitkö tahallasi jotenkin yksinkertaista taikka tietämätöntä, kun annat ymmärtää ettet ole havainnut mitään Volvo-provoilua ?

      
  • "Eniten jokainen voi vaikuttaa omiin tekemisiinsä ja se, mitä muut tekevät, on jo toinen tarina. Palstan pahimmat rimanalitukset ovat sinun käsialaa. Nuo teiniangstia huokuvat ”psykoanalyysitulokset” ovat lähtöisin samasta lähteestä. Onneksi muut eivät tartu idioottimaisimpiin provoiluihisi."

    Ainakin minun mielestäni oli hyvä idea se, että pyritään välttämään tarpeettomia ja raivokkaita autoväittelyitä.

      
  • Ei voi muuta sanoa kuin taidat Derrick olla ihan sokea kirjoituksistasi. En lähde näihin provoiluyrityksiisi ja henkilökohtaisiin haukkuihin mukaan. Tuollainen ei ole kommentoinnin arvoista, ei nytkään.

    Sanon vielä kerran, ettei minua Kaara-TV ja Liinpään video kiinnosta. Täytyy olla TM, Britti-lehti, AMS tai esim. Teknikens Värld -tason ammattilaisten tekemiä koeajoja ja -testejä. Suoritan sitten itse koeajot itseäni kiinnostavien mallien välillä. Ja nuo merkit jotka minua kiinnostavat ovat lähinnä saksalaisia.

    Neuvoisin Derrick sinua pysymään asiassa, eikä haukkumaan täällä useimpia kirjoittajia (esimerkkinä laatimasi 6 kirjoittajan lista) he sentään pysyvät asiassa. Tämän enempää en provoilullesi lämpene.

      
  • Minkä takia muuten WhatCar aina laitat pelkän autolistan autoista kun kerrot jostakin autotestistä ? Eikö olisi kohtuullista referoida sitä testiä edes vähän, eihän ketään kiinnosta jokin pelkkä neljän auton lista.

    Itse ajattelin selostaa tätä Vi Bilägaren testiä Audi A6 - S90 - Mercedes E. En rajoitu pelkän autolistan laittamiseen vaan kopioin testistä oleellisimmat kohdat kaikkien luettavaksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit