Surullista yleistämistä kun tuntee parikin erittäin huolellista ammattilaista. Heille on yhteistä huomattava kokemus Suomen olosuhteista, ajaminen pääasiassa pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja ikää aivan liikaa lippalakin käyttämiseen.
Threadin tasapainottamiseksi muistutan tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle ajautuvien olevan yksi rahtarien suurimmista ammatillisista terveysriskeistä. Ei silti syyllistetä kaikkia B-luokan kuljettajia muutamien tuntemattomasta syystä suistuvien vuoksi, vaan ainoastaan ne suistujat.
Jos pitää mennä toisen työpaikalle päättämään päivänsä, ehdotan edelleenkin valtuustosalin kattoon asennettua köyttä, jota kuntalaiset voisivat käyttää silloin kun valtuuston istuntoa ei ole käynnissä. Tai samapa tuo, vaikka olisikin, koska paljon pienempi haitta koituisi valtuustosaliin hirttäytymisestä valtuuston kokouksen aikanakin.
Eivät nämä suistujatkaan välitä muiden työajoista, kuljettajan terveydestä, kuljettajan mielenterveydestä poliisin selvittäessä mitä tapahtui ja miksi, perheen toimeentulosta perheyrityksen työkalun ollessa romuna metsässä asiakkaan kuorman kanssa ja vakuutusyhtiön odottaessa kaikessa rauhassa poliisin tutkimusten tuloksia ennen korvauspäätöstä. Itsekkään suistujan empatiakyky ei riitä etenkään päivätyössä käyvän kotona odottavan yöunen laatuun ennen raskaan dieselin murinaa kotipihalla sitten kun tilanne on lopulta normalisoitunut ja uusi vetäjä liikkuu töissään ympäri Suomea.
@740 GLE kirjoitti:
Surullista yleistämistä kun tuntee parikin erittäin huolellista ammattilaista. Heille on yhteistä huomattava kokemus Suomen olosuhteista, ajaminen pääasiassa pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja ikää aivan liikaa lippalakin käyttämiseen.
Threadin tasapainottamiseksi muistutan tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle ajautuvien olevan yksi rahtarien suurimmista ammatillisista terveysriskeistä. Ei silti syyllistetä kaikkia B-luokan kuljettajia muutamien tuntemattomasta syystä suistuvien vuoksi, vaan ainoastaan ne suistujat.
Jos pitää mennä toisen työpaikalle päättämään päivänsä, ehdotan edelleenkin valtuustosalin kattoon asennettua köyttä, jota kuntalaiset voisivat käyttää silloin kun valtuuston istuntoa ei ole käynnissä. Tai samapa tuo, vaikka olisikin, koska paljon pienempi haitta koituisi valtuustosaliin hirttäytymisestä valtuuston kokouksen aikanakin.
Eivät nämä suistujatkaan välitä muiden työajoista, kuljettajan terveydestä, kuljettajan mielenterveydestä poliisin selvittäessä mitä tapahtui ja miksi, perheen toimeentulosta perheyrityksen työkalun ollessa romuna metsässä asiakkaan kuorman kanssa ja vakuutusyhtiön odottaessa kaikessa rauhassa poliisin tutkimusten tuloksia ennen korvauspäätöstä. Itsekkään suistujan empatiakyky ei riitä etenkään päivätyössä käyvän kotona odottavan yöunen laatuun ennen raskaan dieselin murinaa kotipihalla sitten kun tilanne on lopulta normalisoitunut ja uusi vetäjä liikkuu töissään ympäri Suomea.
Yleistys ei ole järkevää, eikä oikeutettua! Pitkän kokemuksen ratin takana viettäneiden ammattiylpeys on sitä luokkaa, että yleistys ja kaikkien luokittelu epäpäteviksi on väärin. Aikataulussa pysyminen ei ole syy liikenteen vaarantamiseen, eikä se sellaisena edes toimi. Ison oikeutta ei ole olemassa, kaikki ovat tiellä samanarvoisia. Vuotta nuorempi sukulainen on tämän ammattikunnan kovia ammattilaisia, joten tiedän minäkin miten ammattilaist ajavat. Poliisin valvontaa ei ole riittävästi, se on yksi syy liikenteessä tapahtuviin ylilyönteihin. Poliisien määrää pitää lisätä tasolle jossa se kuuluu olla. Poliisien määrärahoihin tuntuva lisäys, aletaan olla oikealla tiellä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, tämä poliitikoilta aika ajoin tuppaa unohtumaan.
Rekkakuskeja nimenomaan pitää syyllistää, koska heillä itsellään ei ole kykyä korjata tapojaan. Ihan samalla tavalla meiltä muiltakin edellytetään ammattitaitoa omissa duuneissamme. Toimistolla sählätessä on kuitenkin vaikea tappaa ketään. Mieluimmin syyllistämisen tekisi viranomainen, mutta koska liikenteen ajotapavalvonta on lopetettu jää jäljelle oikeastaan vain suunsoitto palstoilla.
Ja taas mennään. Ajelin juuri äsken vajaan 10 kilometriä Kehä 3:sta. Lunta tulee vaakasuoraan, tien pinta on erittäin liukas ja luminen. Liikenne etenee noin 75 km/h. Mukana 5 puoliperän ryhmä, jossa nämä raskaan liikenteen ammattilaiset ohittelevat vasemmalta ja oikealta sekä toisiaan että oikeastaan koko muuta liikennettä. Vauhti sen 95 km/h. Etäisyydet lajitovereihin ja henkilöautoihin tavanomaiset 2 metriä. Kännykästä ja puukengistä en tiedä. Kutsuisin etenemistapaa kilpa-ajoksi.
Onko todellakin niin, että meidän suuren yleisön pitää vain taipua näiden dinosaurusten sikailuun, koska heillä sattuu olemaan raskaammat autot ja ketään ei saa syyllistää? Sorry, ajatuksessa ei ole järkeä.
Ja kuten sanottu, toivoisin poliisin hoitavan tehtävänsä.
@PiiJei kirjoitti:
Ja kuten sanottu, toivoisin poliisin hoitavan tehtävänsä.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä! Lisää oikeita poliiseja liikennettä valvomaan. Mitään perustetta olla toteuttamatta tätä ei ole, koska liikenteenvalvonta on valtiolle kannattavaa toimintaa.
@PiiJei kirjoitti:
Rekkakuskeja nimenomaan pitää syyllistää, koska heillä itsellään ei ole kykyä korjata tapojaan. Ihan samalla tavalla meiltä muiltakin edellytetään ammattitaitoa omissa duuneissamme. Toimistolla sählätessä on kuitenkin vaikea tappaa ketään. Mieluimmin syyllistämisen tekisi viranomainen, mutta koska liikenteen ajotapavalvonta on lopetettu jää jäljelle oikeastaan vain suunsoitto palstoilla.
Ja taas mennään. Ajelin juuri äsken vajaan 10 kilometriä Kehä 3:sta. Lunta tulee vaakasuoraan, tien pinta on erittäin liukas ja luminen. Liikenne etenee noin 75 km/h. Mukana 5 puoliperän ryhmä, jossa nämä raskaan liikenteen ammattilaiset ohittelevat vasemmalta ja oikealta sekä toisiaan että oikeastaan koko muuta liikennettä. Vauhti sen 95 km/h. Etäisyydet lajitovereihin ja henkilöautoihin tavanomaiset 2 metriä. Kännykästä ja puukengistä en tiedä. Kutsuisin etenemistapaa kilpa-ajoksi.
Onko todellakin niin, että meidän suuren yleisön pitää vain taipua näiden dinosaurusten sikailuun, koska heillä sattuu olemaan raskaammat autot ja ketään ei saa syyllistää? Sorry, ajatuksessa ei ole järkeä.
Ja kuten sanottu, toivoisin poliisin hoitavan tehtävänsä.
Saa syyllistää niitä yksittäisiä kuskeja, ei ammattiryhmää.
Maanteillä liikkuu henkilöautoilla nämä heikoimmat yksilöt. Rekkakuskeista suurin osa on päteviä ammattilaisia, jotka osaavat asiansa peremmin kuin hyvin. Liikennettä valvomassa saisi olla enemmän poliiseja, peltipöntöillä korvataan nopeusvalvonta ja meno on sen mukaista. Liikkuvalla poliisilla oli rauhoittava vaikutus siellä missä liikkuivat, nykyisin partion näkee aivan liian harvoin.
@tracktest kirjoitti:
Maanteillä liikkuu henkilöautoilla nämä heikoimmat yksilöt. Rekkakuskeista suurin osa on päteviä ammattilaisia
Tai toisin päin: maantiellä henkilöautoilla liikkuvista suurin osa ajaa ihan hyvin. Rekkakuskeista siitä pienemmästä osasta löytyy kanssa heikkoja yksilöitä.
Liikkuvalla poliisilla oli rauhoittava vaikutus siellä missä sattuivat harvakseltaan liikkumaan. Silloinkin partioita näkyi aika harvoin.
@tracktest kirjoitti:
Maanteillä liikkuu henkilöautoilla nämä heikoimmat yksilöt. Rekkakuskeista suurin osa on päteviä ammattilaisia
Tai toisin päin: maantiellä henkilöautoilla liikkuvista suurin osa ajaa ihan hyvin. Rekkakuskeista siitä pienemmästä osasta löytyy kanssa heikkoja yksilöitä.
Liikkuvalla poliisilla oli rauhoittava vaikutus siellä missä sattuivat harvakseltaan liikkumaan. Silloinkin partioita näkyi aika harvoin.
Vain luoja tietää missä ajoneuvossa se poikkeava yksilö istuu, toivottavasti ei kuitenkaan ratin takana.
OK. Mistä syystä ne opittiin tietämään, siitä kun tötöili, vai?
Mutta en edelleenkään usko, että 4-tie kertoo mitään muusta Suomesta. Vai ajettiinko me liikenteessä samaan aikaan kanssani silloin olleet aina niin siivosti, ettei tullut salakyttäautot tutuiksi?
Edelleen siellä on piilopoliisiautoja kait liikenteessä, jospa ne eivät ole vain sinulle tuttuja. Skodaa ja Volkkaria kuulemma, isot pojat ovat kertoneet.
@Kumppani kirjoitti:
OK. Mistä syystä ne opittiin tietämään, siitä kun tötöili, vai?
Niin
Edelleen siellä on piilopoliisiautoja kait liikenteessä, jospa ne eivät ole vain sinulle tuttuja. Skodaa ja Volkkaria kuulemma, isot pojat ovat kertoneet.
Hyvä on jos ovat, ei kuitenkaan ainakaan ylinopeutta ajavia sivuun napsi, niinkuin silloin vanhaan hyvään aikaan 😇
Kuljettajan korvien välissä tapahtuu jotain mitä ei pysty järjellä selittämään.
Surullista yleistämistä kun tuntee parikin erittäin huolellista ammattilaista. Heille on yhteistä huomattava kokemus Suomen olosuhteista, ajaminen pääasiassa pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja ikää aivan liikaa lippalakin käyttämiseen.
Threadin tasapainottamiseksi muistutan tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle ajautuvien olevan yksi rahtarien suurimmista ammatillisista terveysriskeistä. Ei silti syyllistetä kaikkia B-luokan kuljettajia muutamien tuntemattomasta syystä suistuvien vuoksi, vaan ainoastaan ne suistujat.
Jos pitää mennä toisen työpaikalle päättämään päivänsä, ehdotan edelleenkin valtuustosalin kattoon asennettua köyttä, jota kuntalaiset voisivat käyttää silloin kun valtuuston istuntoa ei ole käynnissä. Tai samapa tuo, vaikka olisikin, koska paljon pienempi haitta koituisi valtuustosaliin hirttäytymisestä valtuuston kokouksen aikanakin.
Eivät nämä suistujatkaan välitä muiden työajoista, kuljettajan terveydestä, kuljettajan mielenterveydestä poliisin selvittäessä mitä tapahtui ja miksi, perheen toimeentulosta perheyrityksen työkalun ollessa romuna metsässä asiakkaan kuorman kanssa ja vakuutusyhtiön odottaessa kaikessa rauhassa poliisin tutkimusten tuloksia ennen korvauspäätöstä. Itsekkään suistujan empatiakyky ei riitä etenkään päivätyössä käyvän kotona odottavan yöunen laatuun ennen raskaan dieselin murinaa kotipihalla sitten kun tilanne on lopulta normalisoitunut ja uusi vetäjä liikkuu töissään ympäri Suomea.
Yleistys ei ole järkevää, eikä oikeutettua! Pitkän kokemuksen ratin takana viettäneiden ammattiylpeys on sitä luokkaa, että yleistys ja kaikkien luokittelu epäpäteviksi on väärin. Aikataulussa pysyminen ei ole syy liikenteen vaarantamiseen, eikä se sellaisena edes toimi. Ison oikeutta ei ole olemassa, kaikki ovat tiellä samanarvoisia. Vuotta nuorempi sukulainen on tämän ammattikunnan kovia ammattilaisia, joten tiedän minäkin miten ammattilaist ajavat. Poliisin valvontaa ei ole riittävästi, se on yksi syy liikenteessä tapahtuviin ylilyönteihin. Poliisien määrää pitää lisätä tasolle jossa se kuuluu olla. Poliisien määrärahoihin tuntuva lisäys, aletaan olla oikealla tiellä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, tämä poliitikoilta aika ajoin tuppaa unohtumaan.
Rekkakuskeja nimenomaan pitää syyllistää, koska heillä itsellään ei ole kykyä korjata tapojaan. Ihan samalla tavalla meiltä muiltakin edellytetään ammattitaitoa omissa duuneissamme. Toimistolla sählätessä on kuitenkin vaikea tappaa ketään. Mieluimmin syyllistämisen tekisi viranomainen, mutta koska liikenteen ajotapavalvonta on lopetettu jää jäljelle oikeastaan vain suunsoitto palstoilla.
Ja taas mennään. Ajelin juuri äsken vajaan 10 kilometriä Kehä 3:sta. Lunta tulee vaakasuoraan, tien pinta on erittäin liukas ja luminen. Liikenne etenee noin 75 km/h. Mukana 5 puoliperän ryhmä, jossa nämä raskaan liikenteen ammattilaiset ohittelevat vasemmalta ja oikealta sekä toisiaan että oikeastaan koko muuta liikennettä. Vauhti sen 95 km/h. Etäisyydet lajitovereihin ja henkilöautoihin tavanomaiset 2 metriä. Kännykästä ja puukengistä en tiedä. Kutsuisin etenemistapaa kilpa-ajoksi.
Samaan aikaan vastaantulijoiden kaistalla: http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=176a940c6b633ab7cc6bf30e6c9f3e5c
Onko todellakin niin, että meidän suuren yleisön pitää vain taipua näiden dinosaurusten sikailuun, koska heillä sattuu olemaan raskaammat autot ja ketään ei saa syyllistää? Sorry, ajatuksessa ei ole järkeä.
Ja kuten sanottu, toivoisin poliisin hoitavan tehtävänsä.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä! Lisää oikeita poliiseja liikennettä valvomaan. Mitään perustetta olla toteuttamatta tätä ei ole, koska liikenteenvalvonta on valtiolle kannattavaa toimintaa.
Saa syyllistää niitä yksittäisiä kuskeja, ei ammattiryhmää.
Maanteillä liikkuu henkilöautoilla nämä heikoimmat yksilöt. Rekkakuskeista suurin osa on päteviä ammattilaisia, jotka osaavat asiansa peremmin kuin hyvin. Liikennettä valvomassa saisi olla enemmän poliiseja, peltipöntöillä korvataan nopeusvalvonta ja meno on sen mukaista. Liikkuvalla poliisilla oli rauhoittava vaikutus siellä missä liikkuivat, nykyisin partion näkee aivan liian harvoin.
Tai toisin päin: maantiellä henkilöautoilla liikkuvista suurin osa ajaa ihan hyvin. Rekkakuskeista siitä pienemmästä osasta löytyy kanssa heikkoja yksilöitä.
Liikkuvalla poliisilla oli rauhoittava vaikutus siellä missä sattuivat harvakseltaan liikkumaan. Silloinkin partioita näkyi aika harvoin.
Vain luoja tietää missä ajoneuvossa se poikkeava yksilö istuu, toivottavasti ei kuitenkaan ratin takana.
Motoristin kannalta tämäkin riski suppenee sangen yksinkertaiseksi: kaikki ne on vaan väistettävä.
Pyrittävä väistämään. Ja miten niin ikäänkuin vain "motoristin", eikö koske muita?
Alat kohta varmaan alusta taas ne eeaakoot, mutta senkin uhalla...
Kyllä ne oli päivittäin ainakin nelostiellä ilman virkapukua, siviiliauto ulkoapäin. No tietysti me päivittäin ajavat opittiin tunnistamaan.
OK. Mistä syystä ne opittiin tietämään, siitä kun tötöili, vai?
Mutta en edelleenkään usko, että 4-tie kertoo mitään muusta Suomesta. Vai ajettiinko me liikenteessä samaan aikaan kanssani silloin olleet aina niin siivosti, ettei tullut salakyttäautot tutuiksi?
Edelleen siellä on piilopoliisiautoja kait liikenteessä, jospa ne eivät ole vain sinulle tuttuja. Skodaa ja Volkkaria kuulemma, isot pojat ovat kertoneet.
Niin
Hyvä on jos ovat, ei kuitenkaan ainakaan ylinopeutta ajavia sivuun napsi, niinkuin silloin vanhaan hyvään aikaan 😇
Näin yhtenä päivänä tm:n liikennevalvontaan lahjoittaman TM-60 mersun poliisien asussa, mahtaa olla paljon kilometrejä mittarissa.