Ensirekisteröinneistä 1-6/2022 13,68 % on sähköautoja.
Autotalli com siellä on n.1000 20-2022 sähköautoa esikuumeeseen, millä voi harjoitella tehdas uutta odotellessa.
No eihän se kuume kovin korkea ole myyttilukuja tarkastellessa.
Olen pitänyt toissijaisena Toyota hybridien epäonnistunutta koelautamuotoilua, nyt kyllä uudessa sähköautossa on niin kauhea, kuvienperusteella, jos olisin sähköautoa hankkimassa se ei olisi Toyota.
@Quu kirjoitti:
Kyllä minä hämmästelen uusien autojenmyyntikärkeä, Toyotan ylivoimainen kärkipaikka.
Niiden ajettavuus/melu ei ainakaan voi olla valinnan syy.
Suomalainen haluaa ostaa auton sille käytetyn auton ostajalle...
Ostin sähköauton. Kakkosautoksi tulee vielä tämän vuoden puolella Nissan Leaf. Ehkä jo ensi kuussa pääsen tilaamaan ykkösauton, jos vain jollakulla on jotain myytävää.
@M880 kirjoitti:
Ostin sähköauton. Kakkosautoksi tulee vielä tämän vuoden puolella Nissan Leaf. Ehkä jo ensi kuussa pääsen tilaamaan ykkösauton, jos vain jollakulla on jotain myytävää.
Onnea vain uuden auton hankkijalle.
Psykologisesti on mielenkiintoista, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti
valitsee sähköauton ympäristösyistä !
Valitettavasti maailman Co2 päästöjen kannalta katsoen Suomalaisten auton valinnalla ei ole merkitystä !
Sähköntuotannon Co2
Kiina Co2 päästöt/kWh 541g 2021
Suomi Co2 päästöt/kWh 69g 2021
@M880 kirjoitti:
Ostin sähköauton. Kakkosautoksi tulee vielä tämän vuoden puolella Nissan Leaf. Ehkä jo ensi kuussa pääsen tilaamaan ykkösauton, jos vain jollakulla on jotain myytävää.
Onnea vain uuden auton hankkijalle.
Psykologisesti on mielenkiintoista, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti
valitsee sähköauton ympäristösyistä !
Valitettavasti maailman Co2 päästöjen kannalta katsoen Suomalaisten auton valinnalla ei ole merkitystä !
Sähköntuotannon Co2
Kiina Co2 päästöt/kWh 541g 2021
Suomi Co2 päästöt/kWh 69g 2021
Kiitos kiitos, mutta en ymmärtänyt mikä sinun pointtisi on.
@M880 kirjoitti:
Ostin sähköauton. Kakkosautoksi tulee vielä tämän vuoden puolella Nissan Leaf. Ehkä jo ensi kuussa pääsen tilaamaan ykkösauton, jos vain jollakulla on jotain myytävää.
Onnea vain uuden auton hankkijalle.
Psykologisesti on mielenkiintoista, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti
valitsee sähköauton ympäristösyistä !
Valitettavasti maailman Co2 päästöjen kannalta katsoen Suomalaisten auton valinnalla ei ole merkitystä !
Sähköntuotannon Co2
Kiina Co2 päästöt/kWh 541g 2021
Suomi Co2 päästöt/kWh 69g 2021
Kiitos kiitos, mutta en ymmärtänyt mikä sinun pointtisi on.
Eikö Markku207:n pointti ole se, että omalla valinnalla ei ole merkitystä, koska sen vaikutus on niin pieni? Vaikka kaikki suomalaiset ajaisivat sähköautoilla, ei se vaikuttaisi käytännössä mitään ilmastonmuutokseen, koska esim. Kiina ja USA.
Voit siis tehdä valinnan puhtaasti omasta näkökulmasta, koska ei valinnallasi ole merkitystä ympäristökysymysten kannalta. Eli, miksi ostaa sähköauto, jos mieluummin ajaa tai kustannusten takia haluaa ajaa polttomoottoriautolla.
Minä en sikäli kuulu joukkoon, että en hankkinut sähköautoa ympäristösyistä, vaan koska halusin sähkökäyttöisen auton.
@Markku207 kirjoitti:
Psykologisesti on mielenkiintoista, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti
valitsee sähköauton ympäristösyistä !
Netin sähköautopalstoilla tehdyissä kyselyissä ympäristösyyt tulevat sijoilla "..ja muut". Itsekin ajan sähköautolla siksi, että se on miellyttävyydeltään ja käyttöominaisuuksiltaan paras vaihtoehto minulle.
Valitettavasti maailman Co2 päästöjen kannalta katsoen Suomalaisten auton valinnalla ei ole merkitystä !
Paikallisilmanlaadun kannalta valinnoilla sen sijaan on merkitystä. Ja jos meinaat aloittaa rengaskeskustelun, niin se on jo käyty. Lyhyesti: Nokian Renkaiden tekemien testien mukaan sähköautot kuluttavat vähemmän gummeja tarkemman tehonsäädön ansiosta. Lisäksi jarrupölyä syntyy merkittävästi vähemmän, koska kitkajarruja ei juuri tarvitse käyttää.
Ensirekisteröinneistä 1-6/2022 13,68 % on sähköautoja.
Autotalli com siellä on n.1000 20-2022 sähköautoa esikuumeeseen, millä voi harjoitella tehdas uutta odotellessa.
No eihän se kuume kovin korkea ole myyttilukuja tarkastellessa.
Olen pitänyt toissijaisena Toyota hybridien epäonnistunutta koelautamuotoilua, nyt kyllä uudessa sähköautossa on niin kauhea, kuvienperusteella, jos olisin sähköautoa hankkimassa se ei olisi Toyota.
BMW i4 M50 siinä antaisin "munuaiset" anteeksi, toisaalta eihän niitä itse tarvitsekaan katsella.
Kyllä minä hämmästelen uusien autojenmyyntikärkeä, Toyotan ylivoimainen kärkipaikka.
Niiden ajettavuus/melu ei ainakaan voi olla valinnan syy.
Suomalainen haluaa ostaa auton sille käytetyn auton ostajalle...
Ostin sähköauton. Kakkosautoksi tulee vielä tämän vuoden puolella Nissan Leaf. Ehkä jo ensi kuussa pääsen tilaamaan ykkösauton, jos vain jollakulla on jotain myytävää.
Onnea vain uuden auton hankkijalle.
Psykologisesti on mielenkiintoista, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti
valitsee sähköauton ympäristösyistä !
Valitettavasti maailman Co2 päästöjen kannalta katsoen Suomalaisten auton valinnalla ei ole merkitystä !
Sähköntuotannon Co2
Kiina Co2 päästöt/kWh 541g 2021
Suomi Co2 päästöt/kWh 69g 2021
Kiitos kiitos, mutta en ymmärtänyt mikä sinun pointtisi on.
Eikö Markku207:n pointti ole se, että omalla valinnalla ei ole merkitystä, koska sen vaikutus on niin pieni? Vaikka kaikki suomalaiset ajaisivat sähköautoilla, ei se vaikuttaisi käytännössä mitään ilmastonmuutokseen, koska esim. Kiina ja USA.
Voit siis tehdä valinnan puhtaasti omasta näkökulmasta, koska ei valinnallasi ole merkitystä ympäristökysymysten kannalta. Eli, miksi ostaa sähköauto, jos mieluummin ajaa tai kustannusten takia haluaa ajaa polttomoottoriautolla.
Minä en sikäli kuulu joukkoon, että en hankkinut sähköautoa ympäristösyistä, vaan koska halusin sähkökäyttöisen auton.
Netin sähköautopalstoilla tehdyissä kyselyissä ympäristösyyt tulevat sijoilla "..ja muut". Itsekin ajan sähköautolla siksi, että se on miellyttävyydeltään ja käyttöominaisuuksiltaan paras vaihtoehto minulle.
Paikallisilmanlaadun kannalta valinnoilla sen sijaan on merkitystä. Ja jos meinaat aloittaa rengaskeskustelun, niin se on jo käyty. Lyhyesti: Nokian Renkaiden tekemien testien mukaan sähköautot kuluttavat vähemmän gummeja tarkemman tehonsäädön ansiosta. Lisäksi jarrupölyä syntyy merkittävästi vähemmän, koska kitkajarruja ei juuri tarvitse käyttää.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008863127.html