Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1293032343542
  • Hyvät istuimet on mielestäni yksi tärkeä tekijä, kun siihen on itsensä totuttanut. En vaihtaisi täydellisen sähkösäädöin varusteltua istuinta enää ns tavalliseen istuimeen. Samat säädöt löytyy molemmista etuistuimista monitoimiohjauspyörän sähkösäädöt tukevat pikkutarkkaa säätelyä pidemmällä matkalla. Ortopedistä selkänojaa en vaihtaisi myöskään enää tavalliseen, sen etuja ei voi kukaan kiistää ensimmäisen pidemmän matkan jälkeen. Ristseläntuki sähkösäätöineen on mainio varuste ja lisää huomattavasti matkustusmukavuutta. Kolmelle muistipaikalle löytyy myös hyvä perustelu jos autoa ajaa joku muukin kuin omistaja. Kaikki säädöt on napin painalluksella hetkessä valmiina.

    Toisessa ketjussa väitettiin että vähättelen kansanautoja. En toki vähättele mitä kukin valitsee ja haluaa autoltaan joku on vaativampi tarpeissaan ja toinen tyytyy vähempään. Joillekkin auto on vain liikkumaväline paikasta toiseen ja sekin on aivan riittävä peruste sille mitä valitsee. Autoissa on paljon eroavaisuuksia. Itselle turvalllinen iso auto luo turvallisuudentunteen, iso bensiinimoottori, hyvät istuimet, laadukas sisustus, iDrive-käyttöjärjestelmä ja tehokas moottori joka on jopa "taloudellinen" oikealla ajotavalla. Premium sanan käyttö on jokseenkin perusteltu vaikka sitä täällä monesti vähätellään. Tätä voi mietiskellä siten, että eipä taida kansanautoon saada kaikkea varustelua joka premium-malliin on saatavissa.

      
  • Missä on kasanauton yläraja mikä pitää ylittää että pääsee eliittiin

      
  • Ei ole kyse eliitistä vaan autosta. Voisit sinäkin ottaa jo viimein toisen tyylin keskusteluun. Olisi mielestäni korkea aika heittää tuo trollin viitta pois harteilta.

      
  • Nuo yli 10v ikäiset nuorison kortteli bemarit on siis premiumia

      
  • Tuon sait sitten puristettua päästäsi ulos. Olet totisesti täysin toivoton tapaus. Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.

      
  • Kuinka tracktest määrittelee kasanauton kun niin usein mainitsee sen vanhan bemarin hankinnan puolustuspuheessaan.
    Käytetyille tuonti autoille pitäisi laittaa käänteisesti romutuspalkkio tuojan maksettavaksi tuplasti jos kerran on pyrkimys laskea autojen keski-ikää.

      
  • Itse en tarvitse "premiumia" ainakaan vauhdin nälkään. Tänään oli motarilla nopeussuosituksena 80 km/h, mutta painelin menemään Seatilla 120 km/h melkein 100 km matkan. Kokeilin myös ajaa 130 km/h. Liukkaalla kelillä moni premium-kuskikin körötteli vain 80 km/h.

      
  • Käytetyille tuonti autoille pitäisi laittaa käänteisesti romutuspalkkio tuojan maksettavaksi tuplasti jos kerran on valtion pyrkimys laskea autojen keski-ikää.

    On kansantaloudellisesti älytöntä uittaa Saksalaisten elinkaarensa loppupäässä olevia "premium" autoja ja ajaa niillä saastuttavilla autoilla muutama vuosi ja vinkua sitten valtiolta romutuspalkkiota.

      
  • Tuontiautojen keski-ikä on 9 vuotta, Suomen autokannan keski-ikä on korkeampi eli 11,5 vuotta. Tuonti-autot eivät siis vanhenna autokantaa.

      
  • Jokainen saastuttava vanha tuontiauto lisää kappalemääräisesti käytettyjä autoja mitä lukumäärää valtio pyrkii vähentämään romutuspalkkiolla pois suomen liikenteestä.

      
  • Aika tilastonäpräilyä: 9 vuoden iällään ovat painottamassa autonkantamme keski-ikää (keskiarvo) vanhempaan päähän joka tapauksessa. Vain 2,5 vuoden jälkeen ovatkin jo vanhentamassa. Vai menevätkö paaliin sitten?

      
  • Tuontiautojen keski-ikä on 9 vuotta, Suomen autokannan keski-ikä on korkeampi eli 11,5 vuotta. Tuonti-autot eivät siis vanhenna autokantaa.<br />

    Tuontiautojen vaikutusta autojen keski-ikään ei kyllä noin lasketa, vaan mukana pitäisi olla arvio siitä, mikä on vaihtoehto käytettynä tuodulle autolle.

    Tuontiautot ovat tosiaan jo lähellä keski-ikää ja hyvin usein sellaisia malleja, jotka paalataan keskimääräistä vanhempina. Tuossa on jo vähän lähtökohtia, joista tilannetta voisi lähteä hahmottelemaan.

      
  • "Tuontiautojen vaikutusta autojen keski-ikään ei kyllä noin lasketa, vaan mukana pitäisi olla arvio siitä, mikä on vaihtoehto käytettynä tuodulle autolle."

    Tuontiautot kilpailevat pääsääntöisesti kai vastaavien kotimaan käytettyjen kanssa. Toki jos tuodaan paljon Mersuja esimerkiksi, niin näillä ajetaan sitten kauan.

    Näistä tuontiautoista ei pitäisi valittaa liikaa koska autoveron takia uusia autoja myydään alle kolmasosa esimerkiksi Ruotsin myyntimääristä.

      
  • Saksasta kannattaa tuoda lähes "uusia" vähän ajettuja isoja saksalaisia autoja. Eniten voittaa, jos valitsee auton kaikilla herkuilla.

    Toinen ryhmä on selvästi vanhemmat autot 8-10 vuotiaat näistäkin saattaa tehdä varsinaisia löytöjä.

      
  • Miksi Suomessa pitäisi myydä yhtä paljon autoja kuin Rutsissa.
    Sehän olisi ihanne jos yksityisautojen määrä vähenee.

      
  • Autokanta uudistuisi. Vanhimmat autot paalattaisiin. Pitkässä juoksussa autokanta pysyisi samansuuruisena, mutta muuttuisi nuoremmaksi ja turvallisemmaksi.

      
  • Quu siis kommentoi tätä kirjoitustasi, intelligenstest:
    Näistä tuontiautoista ei pitäisi valittaa liikaa koska autoveron takia uusia autoja myydään alle kolmasosa esimerkiksi Ruotsin myyntimääristä.

    Vanhat, keski-iältään 9 vuotta vanhat tuontiautot eivät uudista kantaa, joten voi sitä nyt ihmetellä keski-ikää laskettaessa. Tietysti vain uudet autot oikeasti uudistavat kantaa, pienentävät siis iän mukaista keskiarvoa. Eikö vaikka autoverotuksen alentaminen täälläkin olisi se oikeampi reitti, niin loppuisi se tuontirumba. Tai harvenisi vain erikoisempiin yksilöihin.

      
  • "Vanhat, keski-iältään 9 vuotta vanhat tuontiautot eivät uudista kantaa, joten voi sitä nyt ihmetellä keski-ikää laskettaessa. Tietysti vain uudet autot oikeasti uudistavat kantaa, pienentävät siis iän mukaista keskiarvoa. Eikö vaikka autoverotuksen alentaminen täälläkin olisi se oikeampi reitti, niin loppuisi se tuontirumba. Tai harvenisi vain erikoisempiin yksilöihin."

    Autovero tietenkin pitäisi poistaa. Ja tällöin käytettyjen tuonti pienenisi pitkässä juoksussa mutta ei se kokonaan poistuisi. Ruotsiinkin tuodaan käytettyjä autoja vaikka maassa ei ole autoveroa ollut pitkään aikaan.

      
  • Oletteko unohtaneet? Hallitusohjelman mukaan autovero poistuu kokonaan asteittain.
    Sekään ei auta kun näille............löydy mukamas Suomesta tarpeet tyydyttävää halpaa egoa.

      
  • Jos oikein luin tilaston niin Ruotsiin tuli 11.196 tuontiautoa vuonna 2017. Tuonnit on ilmoitettu merkeittäin.

    https://www.mrf.se/wp-content/uploads/2018/01/Privatimporterade-personbilar-2017-12.pdf

      
  • Bil Sweden ennustaa koko vuoden 2017 myynniksi 375 000 autoa. Jos tämä toteutuu, Ruotsin automyynti kokisi toisen ennätysvuoden peräkkäin.

    Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan 2016 Suomessa rekisteröitiin 118 991 henkilöautoa.

    Kampanjoiko Ruotsin valtio vanhan autokannan vähentämiseksi, mikä meillä on ongelma ja ei poistu tuomalla tilalle vanhaa tuontikalustoa.

      
  • Kun Suomen koko käytettyjen autojen myynti on noin 600.000 autoa vuodessa niin kyllä kai tuohonkin lukemaan muutama saastuttava auto mahtuu.

      
  • Nyt en ymmärrä, siis Suomen autokanta kasvaa 600.000 autoa vuodessa.

      
  • Vuonna 2016 tuotiin käytettyjä autoja ulkomailta 24.700 kpl. Viime vuonna tuotiin autoja noin 29.000 kpl (arvio lehdestä).

    Mainitsin tuon lukeman 600.000 kpl, joka kuvaa vaihtoautokaupan suuruutta, mutta ei kai tuo lukema loppujen lopuksi oikein tähän keskusteluun liity.

    Tuontiautoista pitäisi nähdä päästöt, jotta näkisi kuinka paljon ne saastuttavat. Maikkarin uutisen mukaan tuontiautojen keskimääräinen päästö on ollut 185 g/km eli ilmeisesti aika paljon sinänsä. Isoja autoja tuodaan Suomeen koska näitä ei oikein ole Suomessa tarjolla. Jos nyt vaikka joku tuo Porsche Panameran Suomeen, niin en kyllä jaksa olla kovin kateellinen näin hienosta autosta.

    https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/kaytettyjen-autojen-tuonti-huimassa-kasvussa-suomessa-halutaan-isompia-ja-kalliimpia-autoja/6577436

      
  • intelligenstest:
    Jos oikein luin tilaston niin Ruotsiin tuli 11.196 tuontiautoa vuonna 2017.

    Jos Suomeen tuotavat autot ovat ka. 9v, niin mitäs veikkaat että Ruotsiin tuotavat. Ja siksi, ettei vero siellä pure varmaan niihinkään, kuten ei uusinkaan?

    Ts. tokkopa siellä "vanhentavat" Ruotsin autokantaa kuten täällä (koska tuontiautot joka tapauksessa niin lähellä autokannan ka 11,5v)

      
  • En tiedä millaisia Ruotsin tuontiautot ovat, se on kuitenkin tiedossa
    että Ruotsinkin autokanta on melko vanhaa, mutta tämä johtunee muista syistä kuin näistä tuontiautoista. 11.196 tuontiautoa vuodessa on vähäinen määrä isossa maassa.

    Kovin paljon näistä tuontiautoista valitetaan, mutta tulisi muistaa se että käytettyjen autojen "hinta-eroosio" Suomessa on nimenomaan autotuonnin ansiota. Mitään muuta syytä ei ole sille että aikanaan käytettyjen autojen hinnat lähtivät laskuun.

      
  • Vaihto auton arvo vaihdettaessa uuteen autoon siis romahtaa käytettyjen tuonnin takia.
    No sehän osaltaan vaikeuttaa uusien myyntiä

      
  • "Vaihto auton arvo vaihdettaessa uuteen autoon siis romahtaa käytettyjen tuonnin takia. No sehän osaltaan vaikeuttaa uusien myyntiä"

    Näin varmaan on. Toisaalta ei siinäkään ollut mitään järkeä että aiemmin saattoi vaihtaa käytetyn auton uuteen autoon kahden vuoden välein jollakin tonnin - parin välirahalla. Tai siis olihan siinä järkeä vaihtajan kannalta, mutta noin pieni käytetyn auton arvonlasku oli epänormaali. Tämmöisen autonvaihtajan kuuluukin ottaa suurempi osuus auton arvonlaskusta eli maksaa suurempi väliraha.

    Mutta jos autovero poistettaisiin, niin uuden auton hinta alenisi enemmän kuin mitä vaihdokin arvo enää laskisi, joten voitaisiin olettaa että välirahat hieman pienentyisivät.

      
  • Suurin ongelmahan syntyi viimeksi siitä, että autoveron poistamisen kaavailu lamautti uusien autojen myynnin moneksi kuukaudeksi kun ajankohdasta oli epäselvyytä. Sitten kävi niin, että autoveron poistaminen kaavailu peruttiin kokonaan ja se vakautti tilanteen ennalleen. Kaikki (lue melkein kaikki) autoa tarvitsevat varmasti toivovat autoveron poistamista. Ei käytettyjen autojen tuonti lopu autoveron poistamisella jos joku sitä mietiskelee vaan pysyy ennallaan. Käytetty on aina halvempi kuin uusi, 3-5 vuoteen käytetyssä on ajettujen kilometrien välillä isohkojakin eroja. Toisessa voi olla reilusti kilometrejä ja hinta sen mukainen ja toisessa saman ikäisessä erittäin vähän.

    Autoveron poistaminen pitää toteuttaa ns yhdessä yössä, kuun viimeinen päivä autovero pois ja seuraavan kuun alussa välittömästi kaikki autot myyntiin ilman autoveroa. Toisin sanoen yksinkertaisesti ilmoitusasiana. Näin homma pitää toteuttaa ei spekuloimalla kuukausia. Maalaisjärjen käyttö pitää vaan palauttaa näille päättäjille pakolliseksi, nythän tilanne on monessa mielessä täysin absurdi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit