Quu: Ei tässä ole oltu etsimässä halvinta
Ja tästä näyttönä ostit halveksimaasi käytettyä perusautoakin halvemman? Kumma juttu, kun rahattomien pitää parveilla autokaupassa, vaikkei pelimerkit riitä edes halvan käytetyn hintatasoon.
Quu: hyvää ei saa halvalla näillä kattavilla Toyota turvallisuutta lisäävillä varusteilla
Ahaa, ostit siis pienen Toyotan, koska se on turvallinen eikä rahalla ole väliä.
Quu: talven keskikulutus 5,2 L/100km
Jos 82 gramman autolla kuluu kuudetta litraa sadalle lähes talvettomassa talvessa, se kertoo aika paljon kuljettajasta.
Hybridi kaupunkiliikenteeseen sopivilla ulkomitoilla loistavalla automaatilla ja lämpiää nopeasti, ei sähkölämmitysmahdollisuutta 1-2 hengen kaupunkiauto, parkkeeraa itse, torjuu mahdolliset peräänajot. Pidemmille matkoille tarvittaessa aina valmiiksi puunattu kaupungissa kömpelö isompi vuokra sedan ( mainittakoon kulut kun ne tuntuu oleva teille niin tärkeitä vuodessa n. vastaavanlaisen arvonalenema ) aina ilman huolenhäivää parkkiongelmista tai hallimaksuista. Varustelussa en ole havainnut tarpeellisia puutteita, ehkä niistä puuttuu joki helavitkutin en ole sen kummemmin perehtynyt kuin ajonkannalta tärkeisiin varusteisiin
Cabonline Finland hankkii 160 kpl Toyota Prius Plussaa takseiksi. Perusteena muun muassa alhaiset kulut.
"Päädyimme tässä merkittävässä päätöksessä Toyota Prius+ -malliin, koska auto on laadukas ja huoltokulut ovat edulliset. Lisäksi se kuluttaa vähän. Autoon mahtuu hyvin kuusi asiakasta, mistä on etua erityisesti koulukyydeissä ja tietysti myös isommille perheille ja kaveriporukoille”, kertoo Cabonline Finlandin toimitusjohtaja Topi Simola.
Valinnan perusteina olivat sopivan korimallin, ympäristöasioiden, nykyaikaisten turvavarusteiden ja maltillisten kokonaiskulujen ohella myös Toyotan kokonaispalvelu. Autojen konkreettisesta palvelukonseptista vastaa Metroauto Oy:n Toyota-liikkeet: Toyota Airport ja Toyota Itäkeskus. Autoilla ajetaan taksikäytössä huomattavan paljon, jolloin myös huolto- ja korjaustoimenpiteiden tulee sujua tehokkaasti."
Hybridi kaupunkiliikenteeseen sopivilla ulkomitoilla loistavalla automaatilla ja lämpiää nopeasti, ei sähkölämmitysmahdollisuutta 1-2 hengen kaupunkiauto, parkkeeraa itse, torjuu mahdolliset peräänajot. Pidemmille matkoille tarvittaessa aina valmiiksi puunattu kaupungissa kömpelö isompi vuokra sedan ( mainittakoon kulut kun ne tuntuu oleva teille niin tärkeitä vuodessa n. vastaavanlaisen arvonalenema ) aina ilman huolenhäivää parkkiongelmista tai hallimaksuista. Varustelussa en ole havainnut tarpeellisia puutteita, ehkä niistä puuttuu joki helavitkutin en ole sen kummemmin perehtynyt kuin ajonkannalta tärkeisiin varusteisiin
Halvalla ei totisesti saa hyvää, jos joutuu vuokraamaan pidemmille matkoille mukavamman auton. Suomen vuokrahinnoilla tuollainen iso sedan maksaakin sen verran, ettei siihen verrattuna hallimaksuilla ole mitään merkitystä. Vuokra-autot muuten vasta köyhin varustein ovatkin. No säästäähän niillä sen oman auton hankinnassa ja lopun voi maksaa vuokrafirmalla ikään kuin osamaksuna, joka onkin kätevää, jos ei rahat riitä kunnolliseen autoon.
TM mittari muuten -14 vuoden hybridi-Corollan kääntöympyräksi 11,65 metriä. Se on täsmälleen sama, kuin kahta luokkaa suuremmalle E-Klasselle mitattu kääntöympyrä vuosi sitten. Kuinka siitä Corollasta noin kömpelö on onnistuttu tekemään?
Tuossa argumentteja/mainosta sen puolesta että tuontiauto kannattaa ostaa Ruotsista eikä välttämättä Saksasta. Ostamalla Ruotsista tuontiauton varmistuu muun muassa siitä että lämmityslaitteen teho on riittävä. Näin siis ainakin väittää tuo Tori.fi.
"Ruotsissa ja Suomessa myytäviksi suunnitelluissa autoissa on suunnilleen yhteneväinen talvivarustelu. Se tarkoittaa penkinlämmittimiä, lohkolämmittimen sisätilapistoketta, sivupeilien lämmityksiä, nastarenkaita tai pohjoisiin oloihin sopivia kitkarenkaita ja polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Myös lämmityslaite on mitoitettu pohjoisen oloihin. Lisäksi voi olla erilaisia lisälämmittimiä, kuten tuulilasinpesunesteen lämmitys, vastuksilla lämmitettävä tuulilasi tai tehdasasenteiset lisävastukset auton omaan lämmityslaitteeseen, Tori.fi:n autoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jenni Tuomisto perustelee."
"Tori.fi:n tiedote painottaa paremman talvivarustelun lisäksi ruotsalaisten käytettyjen olevan houkuttelevia kruunun tämänhetkisen kurssin edullisuuden takia."
Penkinlämmittimistä tuli mieleen että omassa autossani on niin tehokkaat penkinlämmittimet että niitä ei pysty käyttämään tehokkaimmassa asennossa kuin hetken (lämmittimissä kolme asentoa) minkä jälkeen ne on pakko sammuttaa kuumuuden takia.
– Ruotsissa ja Suomessa myytäviksi suunnitelluissa autoissa on suunnilleen yhteneväinen talvivarustelu. Se tarkoittaa penkinlämmittimiä, lohkolämmittimen sisätilapistoketta, sivupeilien lämmityksiä, nastarenkaita tai pohjoisiin oloihin sopivia kitkarenkaita ja polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Myös lämmityslaite on mitoitettu pohjoisen oloihin. Lisäksi voi olla erilaisia lisälämmittimiä, kuten tuulilasinpesunesteen lämmitys, vastuksilla lämmitettävä tuulilasi tai tehdasasenteiset lisävastukset auton omaan lämmityslaitteeseen, Tori.fi:n autoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jenni Tuomisto perustelee.
Tuossa on taas sitä Pyhään Aitoon Suomiautoon uskovan seurakunnan epistolaa. Kaikki nuo varusteet voivat aivan hyvin löytyä autosta, olipa se sitten ensirekiteröity Saksassa tai Ruotsissa. No joo, nastarenkaita tai Pohjolan kitkoja ei Saksassa harrasteta, mutta toisaalta K-E-kitkat eivät ole Ruotissakaan kummajaisia. Itse esimerkiksi ostin Saksassa kesätöissä ollessani vuoden -88 kansanauton, josta löytyivät penkinlämmittimet ja tuulilasin lämmitin. Tuossa valinnassa halpa hinta (650 DEM) oli vieläpä se ohjaava tekijä. Ok, akku tuossa autossa oli pienehkö Suomen pakkasiin, mutta se nyt ei ole käytetyssä autossa mikään merkittävä tekijä.
Muutamien tuontiautojen kokemuksella voin todeta, että tuontiauto on huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin Suomesta ostettu käytetty auto. Samoilla kilometreillä saman ikäinen Suomiauto on kokenut Suomen huonoilla teillä kovia ja siihen vaihdetaan ennen ensimmäistä katsastusta tai sen jälkeen (miten vain halutaan tehdä) niveliä, iskunvaimentimia ja jousia, kun taas tuontiauto on selvinnyt samasta matkasta ilman kulumia tai suoranaisia vaurioita.
Automyyjät mainostavat mielellään Suomiautojaan, mutta todellisuudessa tuontiautot ovat kunnoltaan huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin nämä suolaliuoksessa vuosia uineet ja kaikki kuopat ja urat kolunneet Suomiautot. Tuota kehuskelua ja hyvyyttä Suomiautot ei voi kukaan asioista perillä oleva allekirjoittaa, mutta tuon hokeman voi kyllä hyvillä syillä molemmat kokeneet kyseenalaistaa.
Eräs huomio vielä jota ei monesti edes ajatella, nämä Suomiautot ovat kovan remonttirumban jäljiltä monesti korjattu ns tarvikeosillla joissa laatu on mitä sattuu, kun taas tuontiauto on autotehtaan jäljiltä vielä laadukkaillla ensiasennusosilla matkaa jatkava laatuauto.
Kuinka paljon niillä suomiautolla on ajettu ennen ensimmäistä katsastusta?
Kun auto täyttää Saksassa 12 vuotta, tie vie jo romuttamolle
Halvinta ei tosiaan oltu ostamassa tässä kokoluokassa, vaan valintaan vaikutti loistava voimalinja, sama olisi kyllä priuksessa mutta siinä on "uhrattu" auton käytännöllisyys muotoilulle.
Tällä auris ostolla on kuitenkin laskettu suomen autojen keski-ikää verrattuna saksan moottoritiellä kärvennettyihin tuontiautoihin, missä on näkyvät kuluvat osat vaihdettu vaikka kolariautosta uudempiin ja lappu ikkunaan vähänajettu.
Kysymys NHB:lle kuinka mielestäsi se kankea tehoton Prius pärjää taksissa? Siinä on sama voimalinja kuin pienemmässä kevyemmässä Auriksessa.
ps. Älä tee niitä dementia muistilaatikoita kun koko keskustelu tuntuu menevän jumiin
Halvinta ei tosiaan oltu ostamassa tässä kokoluokassa, vaan valintaan vaikutti loistava voimalinja, sama olisi kyllä priuksessa mutta siinä on ”uhrattu” auton käytännöllisyys muotoilulle.
Sillä on kuitenkin laskettu suomen autojen keski-ikää verrattuna saksan moottoritiellä kärvennettyihin tuontiautoihin, missä on näkyvät kuluvat osat vaihdettu vaikka kolariautosta uudempiin ja lappu ikkunaan vähänajettu.
Omaan makuuni halpistossanisi voimalinja on tehoton, liian bensanjanoinen ja turhan kuminauhamainen.
Saksastahan löytyy juuri sellaisia autoja kuin haluaa ostaa. Jos itse ei osaa, niin homman voi jättää oaaavemmille tyypeille. Jos sekään ei riitä, niin ostaa sen autonsa sitten vaikka Hollannista. Baanahan on tasainen ja puhdas tie, jolla ajaminen on paljon vähemmän tuhoisaa kuin suomalaisilla möykkyisillä ja likaisilla teilä kurvailu.
Kysymys NHB:lle kuinka mielestäsi se kankea tehoton Prius pärjää taksissa? Siinä on sama voimalinja kuin pienemmässä kevyemmässä Auriksessa.
Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot.
ps. Älä tee niitä dementia muistilaatikoita kun koko keskustelu tuntuu menevän jumiin
Vitsailetko vai kuvitteletko tosiaan noilla asioilla olevan jotain yhteyttä? Aion kyllä jatkossakin palstan ylläpitäjän ohjetta ja jättää sinun asettamat kiellot omaan arvoonsa.
"TM mittari muuten -14 vuoden hybridi-Corollan kääntöympyräksi 11,65 metriä. Se on täsmälleen sama, kuin kahta luokkaa suuremmalle E-Klasselle mitattu kääntöympyrä vuosi sitten. Kuinka siitä Corollasta noin kömpelö on onnistuttu tekemään?"
Mistä TM sai hybridi Corollan koeajoon? Sellainen on mielestäni tullut Kiinan markkinoille vasta vuosi sitten.
"Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot."
Olen esimerkiksi uudella E-sarjalla taksimatkustanut mutta en kokenut mitään herätystä tasokkuuden suhteen. Päinvastoin etupenkki oli todella ahdas istua ja jättimäinen keskikonsoli vielä lisäsi ahtauden tunnetta.
"Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot."
Nissä tasokkaammissa on varmaan paremmat katteet, jotta pajalla seisottamisen aiheuttamat kulut eivät haittaa niin paljon?
Esitit vain lukuja. Mistäs sinä tiedät mitä automalleja ja millä varusteilla nuo ”monopoliautot” on ostettu.
740GLE: Otapa strutsi pää pois hiekasta siksi aikaa, että ehdit lukea postin, johon jo vastasit.
Otapas kirahvi sinäkin pääsi pois pilvistä ja lue mitä kysyttiin. Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja, niin sehän ei tarkoita, että muu maailma seuraa perässäsi, tai tietäisi siitä, tai että sama proseduuri koskisi muita mainittuja merkkejä ja niistäkin tiedettäisiin yleisesti.
Pääkohdat tässä vielä uudelleen ADHD potilaille lyhennettynä: tuonnin volyymin valtavirta jo useamman merkin kohdalla kääntynyt vapailta markkinoilta tuontiin. Näidenkin ALVi maksettiin ulkomaille.
Pääkohta tässä vielä uudelleen sinullekin:
On aika ylimielistä heitellä Suomessa "monopolilla" myytyjen autojen määriä vs. itse tuotujen - "vapaan markkinan" - määriä ilman tarkennuksia, josta syystä huomatin etteivät luvut kerro mitään muuta kuin noiden kahden suhteesta.
Jotta voisit tehdä samanaikaisesti vihjailua siitä, että olisivat jotakin ihmevarusteltuja - koska siitähän keskustelussa nyt väännetään - niin lyhennettynä:
Tiedätkö sinä ovatko tuodut autot varusteltu aina jotenkin "paremmin", kuin millä vastaava automalli (jota ei tiedetä sitäkään kummastakaan) on myyty Suomessa uutena? Nythän kerrot vain että "Suomessa on myyty 2 Mersua" ja "joku toi 1 Mersun itse ulkomailta". Mitä sitten?
Tuulilasin testissä Ioniqin, Niron ja Priuksen sähkönkulutus kaupunkiajossa oli 16-18 kWh/100 km, Golf GTE valehybridin sähkönkulutus vastaavassa tilanteessa oli 55-75% suurempi.
Kumppani: Otapas kirahvi sinäkin pääsi pois pilvistä ja lue mitä kysyttiin.
Juuri sinä olet minua pyytänyt erittelemään tarkasti omat mielipiteeni yleisemmistä näkökulmista, koska sinulla on vaikeuksia erottaa niitä toisistaan. Toistuvat ymmärtämisvaikeutesi tietäen tein myös niin.
23.01.2018 kello 01:18 kirjoitin yhteiskunnallisen vaikutuksen ALVin perintään.
23.01.2018 kello 11:05 lisäsin vielä oman perusteeni yksityistuontiin.
Jostain syystä päätit silti malleista ja varusteista kysyessäsi jättää huomiotta postini, joissa puhuin mallien ja varusteiden valinnasta. Sen sijaan vastasit postiini valtion ALV kertymästä kysyen mistä tiedän mallit ja varusteet:
Kumppani: "Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja"
No ei tietenkään liittynyt. Jos olisi liittynyt, olisin sanonut niin. Mutta nyt en sanonut. Tiedämme tämän siitä, että posti, johon vastasit käsitteli ALV kertymää, eikä siinä mainittu sanallakaan minun tai kenenkään muun auton varusteista tai malleista yhtään mitään. Siltikin sait itsesi hämmennetyksi.
Mistäpä minä edes muiden autojen varustelua tiedä, eikä sillä tuon kysymyksen kannalta ole mitään väliäkään. ALVin kannalta olennaista on, että ALVia jää yksityistuonnin vuoksi saamatta, olipa tuotavien varustetaso ihan mitä tahansa.
Toyota hybridissä on ollut katkoton veto yli 20 v
Niinpä kaksoiskytkin vaihteistolla on kova yritys pyrkiä samaan, muttei oikein ole vielä päässyt samalle tasolle.
Se on karvas nieltävä karvalakkikansalle kun katkoton hybridin sähkömoottorin veto yleistyy ilman "oikean" auton vaihdelaatikkoa.
Halpis hybridi on NHB:n hinnastossa 30 000 euron pintaan maksava Auris.
740GLE: Juuri sinä olet minua pyytänyt erittelemään tarkasti omat mielipiteeni yleisemmistä näkökulmista, koska sinulla on vaikeuksia erottaa niitä toisistaan.
Minulla on yleensä vaikea ymmärtää miksi jonkun oma totuus olisi välttämättä yleinen totuus, totta. Vaikka niin ei olisikaan, mutta se ei selviä kirjoituksesta silti.
Toistuvat ymmärtämisvaikeutesi tietäen tein myös niin. 23.01.2018 kello 01:18 kirjoitin yhteiskunnallisen vaikutuksen ALVin perintään.
Lainaan tämän verran: Vaikka aitosuomiauton ostajat hokevaat pää pensaassa mantraansa ”turhake-turhake-turhake-…” on tuonnin volyymin valtavirta jo useamman merkin kohdalla kääntynyt vapailta markkinoilta tuontiin. Näidenkin ALVi maksettiin ulkomaille. Helsingin muuri vuotaa pahasti, vaikka strutseilla onkin pää hiekassa denial-moodissa.
Toki alvi maksettiin ulkomaille, mutta minun pointtini oli siitä huolimatta se, että mitä tekemistä mantroilla, strutseilla ja moodeilla on kommentissasi, jos kyse on alvista? Maalaat aitosuomiauton ostajista jotakin mitä en ymmärrä. Miksi maalaat ja mitä oikein tarkoitat?
23.01.2018 kello 11:05 lisäsin vielä oman perusteeni yksityistuontiin.
Se oli varmaan sitten tämä: Yksityistuonti mahdollistaa käytetyn oston uuden tapaan valitsemalla ensin alustanumeron 10 ensimmäistä merkkiä ja sen jälkeen tehtaan esitteestä tyyppikoodissa näkymättömät varusteet.
Juu, tuo on on ihan kiva juttu. Mutta jos kyse on varustelusta, näkymättömistä tai näkyvistä, niin miksi vähän niinkuin aliarvioit ALV:insa Suomeen maksavia uusien ostajia? Eikö heille ole tuttua varusteluiden ruksittaminen?
He saavat taatusti uusinta uutta, keskimäärin 9 vuotiaita vanhoja tuovat tyytyvät vanhempaan, ei siinä mitään. Mutta laittaminasi lukuina esitettyinä se on vähän kuin vertailisi omenaa ja appelsiinia.
Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja
No ei tietenkään liittynyt. Jos olisi liittynyt, olisin sanonut niin. Mutta nyt en sanonut. Tiedämme tämän siitä, että posti, johon vastasit käsitteli ALV kertymää, eikä siinä mainittu sanallakaan minun tai kenenkään muun auton varusteista tai malleista yhtään mitään. Siltikin sait itsesi hämmennetyksi.
Ks. edellä.
Anteeksi off-topic, keskityn jatkossa tässä threadissa BMW G30 sarjan ominaisuuksien vertailuun
Älä suotta pyytele, täällä ovat kaikki kirjoittaneet off-topic vaikka kuinka ja monta sivua jo.
Anteeksi off-topic, keskityn jatkossa tässä threadissa BMW G30 sarjan ominaisuuksien vertailuun
Älä suotta pyytele, täällä ovat kaikki kirjoittaneet off-topic vaikka kuinka ja monta sivua jo.
Antaa mennä vaan ketjussa kuin ketjussa aiheen vierestä.
Nytkin parin viimeisen sivun perusteella suomesta uuden auton ostava on persaukinen kun rahat ei kuitenkaan riitä enää varusteisiin. Hyvä kun yleensä saa irti jonkun taviksen. Samoin ulkomailta käytetyn ostaja on persaukinen kun rahat ei riitä uuteen "suomiautoon"!
Halpishybrideistä en tiedä, mitäs ne ovat? Mikä itselläsi on, ökyhybridikö, vai mitä vihjaat?
Vihjaan sitä, että on ylipäätään ääliömäistä huudella muiden autovalinnan kielivän heidän rahojen vähyydestä ja tuo huutelu muuttuu todella noloksi siinä vaiheessa, kun se huutelijan oma harmaa varpunen on halvempi kuin huutelujen kohteena oleva auto. Halpishybridi on minulle yksi markkinoiden halvimmista hybrideistä. Omani on jossain siellä ökyhybridien ja noiden halpishybridien puolivälissä.
Toyota hybridissä on ollut katkoton veto yli 20 v
Niinpä kaksoiskytkin vaihteistolla on kova yritys pyrkiä samaan, muttei oikein ole vielä päässyt samalle tasolle.
Se on karvas nieltävä karvalakkikansalle kun katkoton hybridin sähkömoottorin veto yleistyy ilman ”oikean” auton vaihdelaatikkoa.
Jos joskus mielikuvitusmaailmassa sekoilun sijaan kävisit kokeilemassa kilpailevia voimalinjoja, niin tuskin tuollaista kirjoittaisit. Kaikista sähkömoottorien jatkona olevista vaihteistotyypeistä löytyy toteutuksia, jotka eivät todellakaan nyi. Sen sinun halpishybridin sähköveto on niin tilapäinen ilmiö, että sillä ei pitkälle ajella.
Kumppani: Esitit vain lukuja. Mistäs sinä tiedät mitä automalleja ja millä varusteilla nuo ”monopoliautot” on ostettu.
Otapa strutsi pää pois hiekasta siksi aikaa, että ehdit lukea postin, johon jo vastasit. Pääkohdat tässä vielä uudelleen ADHD potilaille lyhennettynä:
740 GLE: tuonnin volyymin valtavirta jo useamman merkin kohdalla kääntynyt vapailta markkinoilta tuontiin
...
Näidenkin ALVi maksettiin ulkomaille.
Quu: Ei tässä ole oltu etsimässä halvinta
Ja tästä näyttönä ostit halveksimaasi käytettyä perusautoakin halvemman? Kumma juttu, kun rahattomien pitää parveilla autokaupassa, vaikkei pelimerkit riitä edes halvan käytetyn hintatasoon.
Quu: hyvää ei saa halvalla näillä kattavilla Toyota turvallisuutta lisäävillä varusteilla
Ahaa, ostit siis pienen Toyotan, koska se on turvallinen eikä rahalla ole väliä.
Quu: talven keskikulutus 5,2 L/100km
Jos 82 gramman autolla kuluu kuudetta litraa sadalle lähes talvettomassa talvessa, se kertoo aika paljon kuljettajasta.
Hybridi kaupunkiliikenteeseen sopivilla ulkomitoilla loistavalla automaatilla ja lämpiää nopeasti, ei sähkölämmitysmahdollisuutta 1-2 hengen kaupunkiauto, parkkeeraa itse, torjuu mahdolliset peräänajot. Pidemmille matkoille tarvittaessa aina valmiiksi puunattu kaupungissa kömpelö isompi vuokra sedan ( mainittakoon kulut kun ne tuntuu oleva teille niin tärkeitä vuodessa n. vastaavanlaisen arvonalenema ) aina ilman huolenhäivää parkkiongelmista tai hallimaksuista. Varustelussa en ole havainnut tarpeellisia puutteita, ehkä niistä puuttuu joki helavitkutin en ole sen kummemmin perehtynyt kuin ajonkannalta tärkeisiin varusteisiin
Cabonline Finland hankkii 160 kpl Toyota Prius Plussaa takseiksi. Perusteena muun muassa alhaiset kulut.
"Päädyimme tässä merkittävässä päätöksessä Toyota Prius+ -malliin, koska auto on laadukas ja huoltokulut ovat edulliset. Lisäksi se kuluttaa vähän. Autoon mahtuu hyvin kuusi asiakasta, mistä on etua erityisesti koulukyydeissä ja tietysti myös isommille perheille ja kaveriporukoille”, kertoo Cabonline Finlandin toimitusjohtaja Topi Simola.
Valinnan perusteina olivat sopivan korimallin, ympäristöasioiden, nykyaikaisten turvavarusteiden ja maltillisten kokonaiskulujen ohella myös Toyotan kokonaispalvelu. Autojen konkreettisesta palvelukonseptista vastaa Metroauto Oy:n Toyota-liikkeet: Toyota Airport ja Toyota Itäkeskus. Autoilla ajetaan taksikäytössä huomattavan paljon, jolloin myös huolto- ja korjaustoimenpiteiden tulee sujua tehokkaasti."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/cabonline-finland-hankkii-160-toyota-prius-hybridia-takseikseen
Halvalla ei totisesti saa hyvää, jos joutuu vuokraamaan pidemmille matkoille mukavamman auton. Suomen vuokrahinnoilla tuollainen iso sedan maksaakin sen verran, ettei siihen verrattuna hallimaksuilla ole mitään merkitystä. Vuokra-autot muuten vasta köyhin varustein ovatkin. No säästäähän niillä sen oman auton hankinnassa ja lopun voi maksaa vuokrafirmalla ikään kuin osamaksuna, joka onkin kätevää, jos ei rahat riitä kunnolliseen autoon.
TM mittari muuten -14 vuoden hybridi-Corollan kääntöympyräksi 11,65 metriä. Se on täsmälleen sama, kuin kahta luokkaa suuremmalle E-Klasselle mitattu kääntöympyrä vuosi sitten. Kuinka siitä Corollasta noin kömpelö on onnistuttu tekemään?
Tuossa argumentteja/mainosta sen puolesta että tuontiauto kannattaa ostaa Ruotsista eikä välttämättä Saksasta. Ostamalla Ruotsista tuontiauton varmistuu muun muassa siitä että lämmityslaitteen teho on riittävä. Näin siis ainakin väittää tuo Tori.fi.
"Ruotsissa ja Suomessa myytäviksi suunnitelluissa autoissa on suunnilleen yhteneväinen talvivarustelu. Se tarkoittaa penkinlämmittimiä, lohkolämmittimen sisätilapistoketta, sivupeilien lämmityksiä, nastarenkaita tai pohjoisiin oloihin sopivia kitkarenkaita ja polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Myös lämmityslaite on mitoitettu pohjoisen oloihin. Lisäksi voi olla erilaisia lisälämmittimiä, kuten tuulilasinpesunesteen lämmitys, vastuksilla lämmitettävä tuulilasi tai tehdasasenteiset lisävastukset auton omaan lämmityslaitteeseen, Tori.fi:n autoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jenni Tuomisto perustelee."
"Tori.fi:n tiedote painottaa paremman talvivarustelun lisäksi ruotsalaisten käytettyjen olevan houkuttelevia kruunun tämänhetkisen kurssin edullisuuden takia."
Penkinlämmittimistä tuli mieleen että omassa autossani on niin tehokkaat penkinlämmittimet että niitä ei pysty käyttämään tehokkaimmassa asennossa kuin hetken (lämmittimissä kolme asentoa) minkä jälkeen ne on pakko sammuttaa kuumuuden takia.
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ruotsalaisia-suomeksi-tori-fi-laajentaa-valikoimaa-kaytettyjen-ruotsalaisautojen-puolelle/
Tuossa on taas sitä Pyhään Aitoon Suomiautoon uskovan seurakunnan epistolaa. Kaikki nuo varusteet voivat aivan hyvin löytyä autosta, olipa se sitten ensirekiteröity Saksassa tai Ruotsissa. No joo, nastarenkaita tai Pohjolan kitkoja ei Saksassa harrasteta, mutta toisaalta K-E-kitkat eivät ole Ruotissakaan kummajaisia. Itse esimerkiksi ostin Saksassa kesätöissä ollessani vuoden -88 kansanauton, josta löytyivät penkinlämmittimet ja tuulilasin lämmitin. Tuossa valinnassa halpa hinta (650 DEM) oli vieläpä se ohjaava tekijä. Ok, akku tuossa autossa oli pienehkö Suomen pakkasiin, mutta se nyt ei ole käytetyssä autossa mikään merkittävä tekijä.
Kaikissa itse hankkimissani tuontiautoissa on ollut penkinlämmittimet, ja autot ovat olleet Saksan tuonteja.
Muutamien tuontiautojen kokemuksella voin todeta, että tuontiauto on huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin Suomesta ostettu käytetty auto. Samoilla kilometreillä saman ikäinen Suomiauto on kokenut Suomen huonoilla teillä kovia ja siihen vaihdetaan ennen ensimmäistä katsastusta tai sen jälkeen (miten vain halutaan tehdä) niveliä, iskunvaimentimia ja jousia, kun taas tuontiauto on selvinnyt samasta matkasta ilman kulumia tai suoranaisia vaurioita.
Automyyjät mainostavat mielellään Suomiautojaan, mutta todellisuudessa tuontiautot ovat kunnoltaan huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin nämä suolaliuoksessa vuosia uineet ja kaikki kuopat ja urat kolunneet Suomiautot. Tuota kehuskelua ja hyvyyttä Suomiautot ei voi kukaan asioista perillä oleva allekirjoittaa, mutta tuon hokeman voi kyllä hyvillä syillä molemmat kokeneet kyseenalaistaa.
Eräs huomio vielä jota ei monesti edes ajatella, nämä Suomiautot ovat kovan remonttirumban jäljiltä monesti korjattu ns tarvikeosillla joissa laatu on mitä sattuu, kun taas tuontiauto on autotehtaan jäljiltä vielä laadukkaillla ensiasennusosilla matkaa jatkava laatuauto.
Kuinka paljon niillä suomiautolla on ajettu ennen ensimmäistä katsastusta?
Kun auto täyttää Saksassa 12 vuotta, tie vie jo romuttamolle
Halvinta ei tosiaan oltu ostamassa tässä kokoluokassa, vaan valintaan vaikutti loistava voimalinja, sama olisi kyllä priuksessa mutta siinä on "uhrattu" auton käytännöllisyys muotoilulle.
Tällä auris ostolla on kuitenkin laskettu suomen autojen keski-ikää verrattuna saksan moottoritiellä kärvennettyihin tuontiautoihin, missä on näkyvät kuluvat osat vaihdettu vaikka kolariautosta uudempiin ja lappu ikkunaan vähänajettu.
Kysymys NHB:lle kuinka mielestäsi se kankea tehoton Prius pärjää taksissa? Siinä on sama voimalinja kuin pienemmässä kevyemmässä Auriksessa.
ps. Älä tee niitä dementia muistilaatikoita kun koko keskustelu tuntuu menevän jumiin
Omaan makuuni halpistossanisi voimalinja on tehoton, liian bensanjanoinen ja turhan kuminauhamainen.
Saksastahan löytyy juuri sellaisia autoja kuin haluaa ostaa. Jos itse ei osaa, niin homman voi jättää oaaavemmille tyypeille. Jos sekään ei riitä, niin ostaa sen autonsa sitten vaikka Hollannista. Baanahan on tasainen ja puhdas tie, jolla ajaminen on paljon vähemmän tuhoisaa kuin suomalaisilla möykkyisillä ja likaisilla teilä kurvailu.
Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot.
Vitsailetko vai kuvitteletko tosiaan noilla asioilla olevan jotain yhteyttä? Aion kyllä jatkossakin palstan ylläpitäjän ohjetta ja jättää sinun asettamat kiellot omaan arvoonsa.
Mikä tässä on Suomen kannalta väärin, tämä koskee kaikkia Eu maita.
https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/vat-buying-selling-cars/index_fi.htm
"TM mittari muuten -14 vuoden hybridi-Corollan kääntöympyräksi 11,65 metriä. Se on täsmälleen sama, kuin kahta luokkaa suuremmalle E-Klasselle mitattu kääntöympyrä vuosi sitten. Kuinka siitä Corollasta noin kömpelö on onnistuttu tekemään?"
Mistä TM sai hybridi Corollan koeajoon? Sellainen on mielestäni tullut Kiinan markkinoille vasta vuosi sitten.
"Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot."
Olen esimerkiksi uudella E-sarjalla taksimatkustanut mutta en kokenut mitään herätystä tasokkuuden suhteen. Päinvastoin etupenkki oli todella ahdas istua ja jättimäinen keskikonsoli vielä lisäsi ahtauden tunnetta.
"Prius on varmaankin ihan nappivalinta siihen käyttöön mihin Kovanen on niitä hankkimassa. Tasokkaampaan taksikäyttöönhän siellä on eri autot."
Nissä tasokkaammissa on varmaan paremmat katteet, jotta pajalla seisottamisen aiheuttamat kulut eivät haittaa niin paljon?
NHB:
"Oho! Onko nykypäivänä tarjolla noinkin suuripäästöisiä hybridejä?"
On, Golf GTE valehybridin kulutus Tuulilasin testissä 6,3 litraa satasella. 6,3 litran kulutus satasella vastannee noin 150 g/km CO2 -päästöjä.
NHB:
Onko nykypäivänä tarjolla noinkin suuripäästöisiä hybridejä (Quu:n ilmoittama 82g Aurikselle)?
Kyseessähän ei ole siis tökkelilataushybridi, vaan Toyotan lanseeraamalla termillä itselataava hybridi.
Ei tuo minusta ole paha! Minkäs ei-tökkeliladattavan hybridin grammamäärä on ilmoitettu pienemmäksi sitten?
Esitit vain lukuja. Mistäs sinä tiedät mitä automalleja ja millä varusteilla nuo ”monopoliautot” on ostettu.
740GLE:
Otapa strutsi pää pois hiekasta siksi aikaa, että ehdit lukea postin, johon jo vastasit.
Otapas kirahvi sinäkin pääsi pois pilvistä ja lue mitä kysyttiin. Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja, niin sehän ei tarkoita, että muu maailma seuraa perässäsi, tai tietäisi siitä, tai että sama proseduuri koskisi muita mainittuja merkkejä ja niistäkin tiedettäisiin yleisesti.
Pääkohdat tässä vielä uudelleen ADHD potilaille lyhennettynä: tuonnin volyymin valtavirta jo useamman merkin kohdalla kääntynyt vapailta markkinoilta tuontiin. Näidenkin ALVi maksettiin ulkomaille.
Pääkohta tässä vielä uudelleen sinullekin:
On aika ylimielistä heitellä Suomessa "monopolilla" myytyjen autojen määriä vs. itse tuotujen - "vapaan markkinan" - määriä ilman tarkennuksia, josta syystä huomatin etteivät luvut kerro mitään muuta kuin noiden kahden suhteesta.
Jotta voisit tehdä samanaikaisesti vihjailua siitä, että olisivat jotakin ihmevarusteltuja - koska siitähän keskustelussa nyt väännetään - niin lyhennettynä:
Tiedätkö sinä ovatko tuodut autot varusteltu aina jotenkin "paremmin", kuin millä vastaava automalli (jota ei tiedetä sitäkään kummastakaan) on myyty Suomessa uutena? Nythän kerrot vain että "Suomessa on myyty 2 Mersua" ja "joku toi 1 Mersun itse ulkomailta". Mitä sitten?
Corolla on Corolla vaikka kuinka uudelleen nimeäisi.
Ei ole kokemusta noista halpishybrideistä. Omallani on mennyt tämän talven sellaisella 1,5 l/100 km kulutuksella.
Luotan Kovasen ammattitaitoon noissa asioissa mutuiluasi enemmän.
Tuulilasin testissä Ioniqin, Niron ja Priuksen sähkönkulutus kaupunkiajossa oli 16-18 kWh/100 km, Golf GTE valehybridin sähkönkulutus vastaavassa tilanteessa oli 55-75% suurempi.
Kumppani: Otapas kirahvi sinäkin pääsi pois pilvistä ja lue mitä kysyttiin.
Juuri sinä olet minua pyytänyt erittelemään tarkasti omat mielipiteeni yleisemmistä näkökulmista, koska sinulla on vaikeuksia erottaa niitä toisistaan. Toistuvat ymmärtämisvaikeutesi tietäen tein myös niin.
23.01.2018 kello 01:18 kirjoitin yhteiskunnallisen vaikutuksen ALVin perintään.
23.01.2018 kello 11:05 lisäsin vielä oman perusteeni yksityistuontiin.
Jostain syystä päätit silti malleista ja varusteista kysyessäsi jättää huomiotta postini, joissa puhuin mallien ja varusteiden valinnasta. Sen sijaan vastasit postiini valtion ALV kertymästä kysyen mistä tiedän mallit ja varusteet:
Kumppani: "Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja"
No ei tietenkään liittynyt. Jos olisi liittynyt, olisin sanonut niin. Mutta nyt en sanonut. Tiedämme tämän siitä, että posti, johon vastasit käsitteli ALV kertymää, eikä siinä mainittu sanallakaan minun tai kenenkään muun auton varusteista tai malleista yhtään mitään. Siltikin sait itsesi hämmennetyksi.
Mistäpä minä edes muiden autojen varustelua tiedä, eikä sillä tuon kysymyksen kannalta ole mitään väliäkään. ALVin kannalta olennaista on, että ALVia jää yksityistuonnin vuoksi saamatta, olipa tuotavien varustetaso ihan mitä tahansa.
Avasin autoverotuksesta erillisen keskustelun täällä:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/autoverolle-tarttis-tehda-jotain/
Anteeksi off-topic, keskityn jatkossa tässä threadissa BMW G30 sarjan ominaisuuksien vertailuun.
Halpis hybridissä saa tasaista kyytiä ilman nykivää vaihteistoa.
Tuo nykimätön kyyti nyt on ollut jo viime vuosikymmeltä alan standardi, mutta hyvähän se on, että kympin taksikaan ei poikkea tuosta.
NHB
Ei ole kokemusta noista halpishybrideistä. Omallani on mennyt tämän talven sellaisella 1,5 l/100 km kulutuksella.
Sinä siis et osaa tehdä, tai nähdä eroa ladattavan ja ei-ladattavan hybridin välillä?
Halpishybrideistä en tiedä, mitäs ne ovat? Mikä itselläsi on, ökyhybridikö, vai mitä vihjaat?
Toyota hybridissä on ollut katkoton veto yli 20 v
Niinpä kaksoiskytkin vaihteistolla on kova yritys pyrkiä samaan, muttei oikein ole vielä päässyt samalle tasolle.
Se on karvas nieltävä karvalakkikansalle kun katkoton hybridin sähkömoottorin veto yleistyy ilman "oikean" auton vaihdelaatikkoa.
Halpis hybridi on NHB:n hinnastossa 30 000 euron pintaan maksava Auris.
740GLE:
Juuri sinä olet minua pyytänyt erittelemään tarkasti omat mielipiteeni yleisemmistä näkökulmista, koska sinulla on vaikeuksia erottaa niitä toisistaan.
Minulla on yleensä vaikea ymmärtää miksi jonkun oma totuus olisi välttämättä yleinen totuus, totta. Vaikka niin ei olisikaan, mutta se ei selviä kirjoituksesta silti.
Toistuvat ymmärtämisvaikeutesi tietäen tein myös niin. 23.01.2018 kello 01:18 kirjoitin yhteiskunnallisen vaikutuksen ALVin perintään.
Lainaan tämän verran:
Vaikka aitosuomiauton ostajat hokevaat pää pensaassa mantraansa ”turhake-turhake-turhake-…” on tuonnin volyymin valtavirta jo useamman merkin kohdalla kääntynyt vapailta markkinoilta tuontiin. Näidenkin ALVi maksettiin ulkomaille. Helsingin muuri vuotaa pahasti, vaikka strutseilla onkin pää hiekassa denial-moodissa.
Toki alvi maksettiin ulkomaille, mutta minun pointtini oli siitä huolimatta se, että mitä tekemistä mantroilla, strutseilla ja moodeilla on kommentissasi, jos kyse on alvista? Maalaat aitosuomiauton ostajista jotakin mitä en ymmärrä. Miksi maalaat ja mitä oikein tarkoitat?
23.01.2018 kello 11:05 lisäsin vielä oman perusteeni yksityistuontiin.
Se oli varmaan sitten tämä:
Yksityistuonti mahdollistaa käytetyn oston uuden tapaan valitsemalla ensin alustanumeron 10 ensimmäistä merkkiä ja sen jälkeen tehtaan esitteestä tyyppikoodissa näkymättömät varusteet.
Juu, tuo on on ihan kiva juttu. Mutta jos kyse on varustelusta, näkymättömistä tai näkyvistä, niin miksi vähän niinkuin aliarvioit ALV:insa Suomeen maksavia uusien ostajia? Eikö heille ole tuttua varusteluiden ruksittaminen?
He saavat taatusti uusinta uutta, keskimäärin 9 vuotiaita vanhoja tuovat tyytyvät vanhempaan, ei siinä mitään. Mutta laittaminasi lukuina esitettyinä se on vähän kuin vertailisi omenaa ja appelsiinia.
Jos vastauksesi liittyi jotenkin siihen, miten sinä mahdollisesti tarkistat Mersujen varusteluja
No ei tietenkään liittynyt. Jos olisi liittynyt, olisin sanonut niin. Mutta nyt en sanonut. Tiedämme tämän siitä, että posti, johon vastasit käsitteli ALV kertymää, eikä siinä mainittu sanallakaan minun tai kenenkään muun auton varusteista tai malleista yhtään mitään. Siltikin sait itsesi hämmennetyksi.
Ks. edellä.
Anteeksi off-topic, keskityn jatkossa tässä threadissa BMW G30 sarjan ominaisuuksien vertailuun
Älä suotta pyytele, täällä ovat kaikki kirjoittaneet off-topic vaikka kuinka ja monta sivua jo.
Anteeksi off-topic, keskityn jatkossa tässä threadissa BMW G30 sarjan ominaisuuksien vertailuun
Älä suotta pyytele, täällä ovat kaikki kirjoittaneet off-topic vaikka kuinka ja monta sivua jo.
Antaa mennä vaan ketjussa kuin ketjussa aiheen vierestä.
Nytkin parin viimeisen sivun perusteella suomesta uuden auton ostava on persaukinen kun rahat ei kuitenkaan riitä enää varusteisiin. Hyvä kun yleensä saa irti jonkun taviksen. Samoin ulkomailta käytetyn ostaja on persaukinen kun rahat ei riitä uuteen "suomiautoon"!
Käytetystä autosta ei makseta uudestaan alvia, autokauppa maksaa alvin myyntivoitosta.
Vihjaan sitä, että on ylipäätään ääliömäistä huudella muiden autovalinnan kielivän heidän rahojen vähyydestä ja tuo huutelu muuttuu todella noloksi siinä vaiheessa, kun se huutelijan oma harmaa varpunen on halvempi kuin huutelujen kohteena oleva auto. Halpishybridi on minulle yksi markkinoiden halvimmista hybrideistä. Omani on jossain siellä ökyhybridien ja noiden halpishybridien puolivälissä.
Jos joskus mielikuvitusmaailmassa sekoilun sijaan kävisit kokeilemassa kilpailevia voimalinjoja, niin tuskin tuollaista kirjoittaisit. Kaikista sähkömoottorien jatkona olevista vaihteistotyypeistä löytyy toteutuksia, jotka eivät todellakaan nyi. Sen sinun halpishybridin sähköveto on niin tilapäinen ilmiö, että sillä ei pitkälle ajella.
NHB:
Vihjaan sitä, että on ylipäätään ääliömäistä huudella muiden autovalinnan kielivän heidän rahojen vähyydestä
No, voisin melkeinpä sanoa, että sitä harrastavat täällä aika monetkin, välillä verhoilummin, välillä suoremmin. Eihän se fiksua ole, samaa mieltä.
ja tuo huutelu muuttuu todella noloksi siinä vaiheessa, kun se huutelijan oma harmaa varpunen on halvempi kuin huutelujen kohteena oleva auto
Etkös sinä tuolla kommentilla sitten ihan itse toteuta tuota ensimmäistä kommenttiasi?
Alammeko kohta vertailemaan autoja lintulajeittain? Onko sinulla kenties riikinkukkoauto?