Nopeusrajoitusten noudattaminen

8 kommenttia
muokattu 29.10.2019 15:13

Nopeusrajoitusten noudattaminen on tärkeää sillä pienikin lisänopeus nostaa riskiä joutua onnettomuutteen, piittaamattomuus liikenteessä on järjetöntä siinä vaarannetaan oma ja kaikkien muidenkin tielläliikkujien turvallisuus. Noudatan aina nopeusrajoituksia. Viimeisimmän ylinopeussakkoni sain vuonna 1986 se oli sen verran tuntuva sakko että se opetti ajamaan kuten kuuluu. Suosittelen samaa kaikille vastuuntuntoisille kuljettajille se on järkevin tapa liikkua.

https://www.is.fi/nhl/art-2000006289344.html

• Miten suhtaudutte nopeusrajoituksiin? Tämä aihe näyttää olevan hieman vaikea koska keskustelua ei oikein saa aikaiseksi. Onko niin ettei oikein kukaan aja nopeusrajoitusten mukaan.

• Ei täällä kovin montaa keskustelijaa ole, ja nopeudesta on keskusteltu jo väsyksiin asti.

Mieluusti ajan ajoittain jopa alle nopeusrajoituksen jotta polttoainetta kuluisi vähemmän. Toisaalta en näe nopeutta liikenteen vaarallisimpana tekijänä kun lasketaan törmäysriskiä. Siitä on vain niin helppo sakottaa kun se on numeroluku.

• Vaarallisimmista kuljettajista puhuttaessa tulee ensin mieleeni rattijuopot ja huumekuskit ja tuohon lisätään vielä ylinopeus on käsissä ladattu ase joka laukeaa minä hetkenä hyvänsä. Lähtökohtana on se ettei kukaan aja juovuksissa tai huumeissa mutta tämä on toiveunta joka ei toteudu koskaan.

• @tracktest kirjoitti:
    Vaarallisimmista kuljettajista puhuttaessa tulee ensin mieleeni rattijuopot ja huumekuskit ja tuohon lisätään vielä ylinopeus on käsissä ladattu ase joka laukeaa minä hetkenä hyvänsä. Lähtökohtana on se ettei kukaan aja juovuksissa tai huumeissa mutta tämä on toiveunta joka ei toteudu koskaan.

Rattijuoppo vahingoittaa pääasiassa itseään ja kavereitaan, ja joskus sivullisia.

Itse näen tahallaan rekan keulaan törmääjät pahimpana. Passiivisesti itsetuhoisat tai/ja narsistiset riskinottajat ovat toinen luokka kuljettajia jotka ovat pahoja tavallisten ihmisten seassa ajaessaan.

• Rekan keulaan törmääjät on oma lukunsa elämä päättyy siihen ja monesti menee rekan kuljettajan elämä uusiksi toisille on mahdotonta jatkaa ammattiaan tuon jälkeen. Narsistit ovat omaa etua ajavia jotka eivät ajattele kuin itseään muut ovat täysin toisarvoisia narsistin elämässä. Narsisiti on aina oikeassa muut väärässä.

• Karrette katsoin viestiesi määrää, oletko kirjoittanut joskus toisella nimimerkillä? Olen itse kirjoittanut vain yhdellä ja samalla nimimerkillä tosin uudistuksen jälkeen viestieni lukumäärä on hieman puutteellinen. Toisella samalla nimimerkillä joka on myös minun löytyy hieman yli 700 viestiä, syytä en tiedä miksei ne ole yhdessä vaan erikseen.

• @tracktest kirjoitti:
    Karrette katsoin viestiesi määrää, oletko kirjoittanut joskus toisella nimimerkillä? Olen itse kirjoittanut vain yhdellä ja samalla nimimerkillä tosin uudistuksen jälkeen viestieni lukumäärä on hieman puutteellinen. Toisella samalla nimimerkillä joka on myös minun löytyy hieman yli 700 viestiä, syytä en tiedä miksei ne ole yhdessä vaan erikseen.

Vaihdoin joskus nimimerkkiä sopivammaksi ihan vain siksi että se on mahdollista. Sillä kun ei pitäisi olla merkitystä kuka sanoo jotakin, vaan mitä sanotaan.

Palstan tekniikka uudistui, ja huomasin kun kävin kerran tarkistamassa olenko ollut johdonmukainen ajatuksissani että nimimerkit on päästetty sekottumaan. Eli kun tunnistin kirjoittamani tekstin oli
    sillä jonkun toisen nimimerkki.

• Olosuhteiden salliessa rajoituksen ja poliisin puuttumiskynnyksen välissä jo toukokuusta 1982 lähtien.

Ylinopeuttahan sekin on, enkä edes lähde muuta teeskentelemään.

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit