Autotestien puolueellisuus?

12 kommenttia

Kiinnittipä huomiotani uuden numeron pienten citymaasturien vertailutestissä Skoda: n ykkössijoitus, mielestäni vähän "vippaskonstein", onhan VW-konserni tietenkin merkittävä mainosten ostaja (?).

PUMA oli pudotettu niukasti kakkoseksi, huomioimatta ollenkaan viitisen tuhatta edullisempaa hintaa ja viiden vuoden takuuta. Muotoilusta voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllähän PUMA on omaa luokkaansa.

Toisaalta, Ford oli kylläkin ainoa kilpailijoista joka oli ostanut täyden aukeaman PUMA- mainoksen "paraatipaikalta", eka aukeamalla.

Nimim. "PUMAn ostanut" (joten arvio voi olla lievästi puolueellinen)

  
  • Jos yhtään lohduttaa niin WhatCar (lehti) piti eniten Pumasta.

    • suurin tavaratila (mukava yksityiskohta on tavaratilaa lisää syvennys)

    • paras ajaa

    • taloudellisin

    • hyvä varustelu

    Sitä en tiedä missä määrin arvosteluun vaikuttaa se että kyseessä on brittiläinen lehti. Fordilla on taipumus pärjätä brittien testeissä.

    https://www.whatcar.com/news/new-renault-captur-vs-ford-puma-vs-skoda-kamiq-verdict/n21460

      
  • Kyllä, luin saman. Hämmästyttää Nissanin huono sijoitus, toisaalta enpä ole vielä itäisiin kopioihin erehtynyt ;-).

    Kovin on PUMA kysytty auto, toimitusaikaa neljä kuukautta ... tilasin helmikuun viimeinen päivä, corona viivytti kuukaudella, juuri ilmoitettiin valmistuneen toissapäivänä ja pitäisi saada 27.6.

    Koskaan en ole näin pitkään uutta autoani odottanut, jopa täyssähkö VW tuli (tuurilla)
    parissa kuukaudessa, Seatin vastaavan toimitus olisi mennyt ensi vuoteen ...

      
  • NHBNHB
    muokattu 22.05.2020 15:15

    Eiköhän tämä vertailu ole pisteytetty aivan samoilla perusteilla kuin muutkin vertailut.

      1
  • Varmaankin, mutta testeissä eri maissa saadaan eri järjestys, joten ominaisuuksien painotus voi olla toinen. Ihmisiähän testaajatkin ovat ja eri mieltymyksin, saksalainen auto on jonkinlainen uskonto meillä. Ei tulosta voi kiistää ei ja ostajahan auton valitsee tarvitsemiensa ominaisuuksien, mieltymystensä ja budjettinsa mukaan. Muotoilu on tietenkin makuasia, hesarin toimittaja herjaa ettei PUMA ole ollenkaan kissaeläimen näköinen vaan "hämmästyneen sammakon", en lukenut pidemmälle. Hinta, takuu, eiköhän ostajat osaa päätellä mikä on paras. En ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka ostavat saman merkin vuodesta toiseen, minä olen jo 40 vuotta ostanut uuden auto joka kolmas vuosi ja aina eri merkkisen, jopa valmistajan. Olen nyt ostanut peräkkäin kolme Fordia, merkki on jotenkin auton symboli, enemmän kuin "Das Auto". Samaan kolmeen peräkkäiseen ovat vuosien varrella päässeet vain Alfa Romeo ja Peugeot, toki minulla on saksalaisiakin ollut, Opel, VW ja Porsche, pari japsiakin, Toyota ja Mitsubishi ...

      1
  • @▫️ kirjoitti:
    Jos yhtään lohduttaa niin WhatCar (lehti) piti eniten Pumasta.

    • suurin tavaratila (mukava yksityiskohta on tavaratilaa lisää syvennys)

    • paras ajaa

    • taloudellisin

    • hyvä varustelu

    Sitä en tiedä missä määrin arvosteluun vaikuttaa se että kyseessä on brittiläinen lehti. Fordilla on taipumus pärjätä brittien testeissä.

    https://www.whatcar.com/news/new-renault-captur-vs-ford-puma-vs-skoda-kamiq-verdict/n21460

    WhatCar on englantilainen ja engelsmannit pitää Fordia englantilaisena... siellä pärjää aina Fordit, Jaget yms.

      
  • Omat "jalokivet" saavat osakseen melkoista hehkutusta, muiden tekeleet ovat sitten melkeimpä pelkkää valitusvirttä.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    Omat "jalokivet" saavat osakseen melkoista hehkutusta, muiden tekeleet ovat sitten melkeinpä pelkkää valitusvirttä

    Sinähän sen tiedät...

      2
  • Enpä tiedä englantilaisten Ford-ihailusta, eikös Ford siirtänyt valmistuksen Saksaan brittien huonon työnlaadun johdosta?

      
  • @Fossiili kirjoitti:
    Enpä tiedä englantilaisten Ford-ihailusta, eikös Ford siirtänyt valmistuksen Saksaan brittien huonon työnlaadun johdosta?

    Ford Escort piti nostaa saksassa valmistettu, niissä oli eri sähkölaitteet, englantilaisissa ihan hanurista.

      
  • @Fossiili kirjoitti:
    Enpä tiedä englantilaisten Ford-ihailusta, eikös Ford siirtänyt valmistuksen Saksaan brittien huonon työnlaadun johdosta?

    jos hiukankaan seuraa kyllä se on kova sana siellä saarella

      
  • @Fossiili kirjoitti:
    Enpä tiedä englantilaisten Ford-ihailusta, eikös Ford siirtänyt valmistuksen Saksaan brittien huonon työnlaadun johdosta?

    Fordilla on Briteissä edelleen tehtaita ja kehityskeskus. Merkki on ollut kymmeniä vuosia putkeen maan myydyin.

      
  • Niin, olen käynyt Fordin Duntonin tutkimuskeskuksessa Englannissa. Oma 3 vuotta vanha Fiestani on kilven mukaa tehty Kölnissä Saksassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit