Vaihtaisiko Androidin iPhoneen

68 kommenttia
13»
  • @HybridRules kirjoitti:

@NHB kirjoitti:
    Pudotuskestävyydessä tärkein juttu on kunnollinen suojakuori/-kotelo. Ilokseni huomaan, että Samsung on jo pääosin hylännyt takavuosien järjettömän muoti-ilmiön eli kaarevareunaiset näytöt. Uusimmista huippumalleista vain S21 Ultrassa taitaa olla vähän kaarevuutta jäljellä. Tuo kaarevuus tarjoaa herkästi särkyvää näytön reunaa monessa kulmassa ottamaan iskut vastaan. Mulla oli joskus S7 Edge, jonka todella kaarevat reuna vain haittasivat puhelimen käytettävyyttä, estivät kunnollisen suojakuoren tekemisen ja kaarevan näytön suojatkin olivat sekä huonoja että kalliita. Itse ostin tuohon jonku Samsungin hemmetin kalliin kotelon, jonka runko oli tehty erittäin heikosta käsiin murenevasta kirkkaasta pilipalimuovista. Koko seikkailu tuon puhelimen kallis harha-askel, mutta toisaalta hyvin opettavainen askel. Kun on kunnon kuoret, jossa nousee reilusti näytön tason yläpuolelle mielellään joustava reuna, niin näyttö ei oikein muuta suojaa kaipaa. Tilasin töissäkin kymmeniä tuollaisia yhdistelmiä työntekijöille ja hyvin ovat tehdasympäristöä kestäneet. Omalla kohdalla ainoa haveri sattui, kun oli C-19-kauden alussa olin desifioimassa suojakuorta ja puhelin tipahti lattialle nakuna. Onneksi tuli vain pieni halkeama, joka ei haittaa käyttöä.

iPhone 12 on palannut kulmikkaaseen designiin, josta saa hyvän otteen niin käsi kuin suojakuorikin. Samoin näytön reunat eivät enää nouse typerästi rungon suojasta tyrkylle ottamaan iskuja vastaan. Tervehdin ilolla tätä paluuta vanhaan hyväksi havaittuun rakenteeseen. Muutama vuosi sitten muodissa olleen pyöreäsivuiset designit olivat kerta kaikkiaan hölmöjä. Kädessä ne olivat kuin saippuapala, näytön reunojen rikkoutumisalttius oli maksimaalinen ja suojakuoretkaan eivät oikein kunnolla pysyneet paikoillaan suojaamassa noita reunoja. Vielä kun päästäisiin eroon pirstaloituvista materiaaleista puhelimen takapuolella ja kunnolliset suojaavat ja iskuja pehmentävät puskurit olisivat jo tehtaalla integroitu puhelimen runkoon, niin ei tarvitsisi itseostella mitään suojia. Nykyisellään puhelin on vähän puolivalmiste, jonka kulret ovat jääneet asentamatta.

Miksi sinua ilostuttaa Samsungin muuttunut muotoilu?

Vähemmän kaarevuutta näytöissä.

• muokattu 15.03.2021 00:33

Ceramic Shield. Tiedätkö mihin liittyy HybridRules?

Suojakuoren minäkin taas vaihteeksi hommasin. Sellaisen läpinäkyvän "kengän"

Et siis luota Samsuning tiputuskestävyyteen?

• @Kumppani kirjoitti:
    Ceramic Shield. Tiedätkö mihin liittyy HybridRules?

Suojakuoren minäkin taas vaihteeksi hommasin. Sellaisen läpinäkyvän "kengän"

Et siis luota Samsuning tiputuskestävyyteen?

Juu en luota. Pudotapa sinä iPhone metrin korkeudelta kivilattialla ja julkaise kuva ennen ja jälkeen. Vai etkö luota iPhonen tiputuskestävyyteen? Tai ei tarvitse julkaista kuvia. Tiputa puhelin ja kerro, miten kävi. Minä en uskalla Samsungia pudottaa, mutta iPhonella kai uskaltaa vaikka heittää veslintuu kaislikossa?

• muokattu 15.03.2021 20:29

@HybridRules kirjoitti:

Pudotapa sinä iPhone metrin korkeudelta kivilattialla ja julkaise kuva ennen ja jälkeen. Vai etkö luota iPhonen tiputuskestävyyteen?

Ei minun itse tarvitse tällaista pelleilyä tehdä, kun testejä tehdään muiden toimesta koko ajan mallien vaihtuessa:

https://www.cnet.com/news/iphone-12-scratch-drop-test-ceramic-shield-durability/

https://www.cnet.com/news/galaxy-s21-drop-test-samsung-breaks-at-first-drop/

Ihan oikeasti, etkö löydä tuollaisia ihan itsekin?

• @Kumppani kirjoitti:
    @HybridRules kirjoitti:

Pudotapa sinä iPhone metrin korkeudelta kivilattialla ja julkaise kuva ennen ja jälkeen. Vai etkö luota iPhonen tiputuskestävyyteen?

Ei minun itse tarvitse tällaista pelleilyä tehdä, kun testejä tehdään muiden toimesta koko ajan mallien vaihtuessa:

https://www.cnet.com/news/iphone-12-scratch-drop-test-ceramic-shield-durability/

https://www.cnet.com/news/galaxy-s21-drop-test-samsung-breaks-at-first-drop/

Ihan oikeasti, etkö löydä tuollaisia ihan itsekin?

Saattaisin löytää, jos etsisin. Vaikka on kyllä sanottava, että minä en yleisesti ottaen osaa valita hakusanoja niin, että osumia tulisi kohdalleen. Saan aina tuloksia läheltä, mutta ohi sen, mitä etsin.

• Niinhän se on mikä itsestä tuntuu hyvälle otan (ota se) sen, mitä sitä sen enempää pitäisi pähkäillä. :smile:

• muokattu 16.03.2021 09:41

Mutta onhan se kiva käydä kiusaamassa myyjiä kuitenkin, vai mitä? Ja vaivautumatta kuitenkaan ottamaan selvää ihan itse....

• @HybridRules kirjoitti:
    Minäkin otin ultran. Oikeasti kiinnostaisi kokeilla iPhonea, mutta kun kukaan ei osaa kertoa mitään killeri-ominaisuuksia siitä niin en nytkään ottanut sellaista.

Tässähän on riittävä valintaperuste. Järjestelmän vaihtaminen on työläämpää kuin tutussa ympäristössä pysyminen ja vaihtaminen on turhaa ellei kilpailija tarjoa jotain selkeästi parempaa ja itselle tärkeää ominaisuutta.

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit