Kun niin usein jokaisessa julkaisussa mainitaan miten sähköautossa kaikki sujuu niin haluaisin saada todellisen kuvan asiasta ja myös miten ne n. 2 lasta kuluttaa aikaansa ilman mitään menoja - kunhan auto latautuu ja vanhemmat juo kupin kahvia ....
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
@Juha212 kirjoitti:
Kun niin usein jokaisessa julkaisussa mainitaan miten sähköautossa kaikki sujuu niin haluaisin saada todellisen kuvan asiasta ja myös miten ne n. 2 lasta kuluttaa aikaansa ilman mitään menoja - kunhan auto latautuu ja vanhemmat juo kupin kahvia ....
Varmaan siten kuin matkoilla muutenkin nykyään. Niinsanottujen älylaitteiden parissa näyttää lapset viihtyvän ruokataukoja myöden.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Niin se on vähän niin minkä lasien läpi maailmaa katsoo.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Niin se on vähän niin minkä lasien läpi maailmaa katsoo.
Älä muuta sano. Saitko lasisi bemarilta sis. hintaan?
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Niin se on vähän niin minkä lasien läpi maailmaa katsoo.
Älä muuta sano. Saitko lasisi bemarilta sis. hintaan?
Juu, kaikki alkuperäiset lasit on edelleen paikallaan.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Voisit luetella, mitkä ovat nuo polttomoottoriautoilun erityiset haasteet, kun se ei ole vielä meille kaikille selvää.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Voisit luetella, mitkä ovat nuo polttomoottoriautoilun erityiset haasteet, kun se ei ole vielä meille kaikille selvää.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Höpö höpö. Painavammassa autossa on painavamman auton iskarit ja jouset. Käyttövoimasta riippumatta. On mietitty.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Jarrulevyt menee vähäisen käytön takia pilalle ennen tuota kilometrimäärää, joten kyllä se huolto pitää tehdä huomattavasti ennen tuota mainitsemaasi 200 tkm;iä. Ruostuminen pilaa jarrulevyt vähäisen käytön takia, ennakoivassa ajossa samaa ongelmaa. Ennakoivan ajon taitajat polkevat jarrua aina silloin tällöin, jarrujen toimivuuden takaamiseksi.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Tuo on täyttä höpönhöpöä! Jos asia onnistuu yhdellä automerkillä, niin et voi yleistää sitä kaikkiin sähköautoihin.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Jarrulevyt menee vähäisen käytön takia pilalle ennen tuota kilometrimäärää, joten kyllä se huolto pitää tehdä huomattavasti ennen tuota mainitsemaasi 200 tkm;iä. Ruostuminen pilaa jarrulevyt vähäisen käytön takia, ennakoivassa ajossa samaa ongelmaa. Ennakoivan ajon taitajat polkevat jarrua aina silloin tällöin, jarrujen toimivuuden takaamiseksi.
Eihän polttiksillakaan jarrua juuri koskaan kunnolla poljeta ja jarrut pilaantuvat jumiutumiseen ja ruostumiseen. Vaikka ei moottoria käyttäisi koskaan vauhdin hidastamiseen, silti vain etujarrut tekevät vähän hidastusta. Kunnon polkaisulla pitää kaikki jarrut aktivoida aina kun muistaa.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Tuo on täyttä höpönhöpöä! Jos asia onnistuu yhdellä automerkillä, niin et voi yleistää sitä kaikkiin sähköautoihin.
Eikös kaikkien sähköautojen huoltoväli ole 2 vuotta? Ja jos ahneesti ajelee kykenee siinä ajassa ajamaan tuon 200 tkm.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Jarrulevyt menee vähäisen käytön takia pilalle ennen tuota kilometrimäärää, joten kyllä se huolto pitää tehdä huomattavasti ennen tuota mainitsemaasi 200 tkm;iä. Ruostuminen pilaa jarrulevyt vähäisen käytön takia, ennakoivassa ajossa samaa ongelmaa. Ennakoivan ajon taitajat polkevat jarrua aina silloin tällöin, jarrujen toimivuuden takaamiseksi.
I3:lla oli ajamisessa juuri 7 viikon tauko ja kyllä rahinaa tuon jälkeen kuului, loppui kuitenkin tarkoituksellisen jarruttelun jälkeen, muuten kun en tosiaan jarrua tule juuri käyttäneeksi.
Edellisestä huollosta on nyt kaksi vuotta aikaa. Tulevassa huollossa vaihdetaan sisäilmansuodatin ja jarrunesteet.
@tracktest kirjoitti:
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Voisit luetella, mitkä ovat nuo polttomoottoriautoilun erityiset haasteet, kun se ei ole vielä meille kaikille selvää.
Niin voisin. ->
-> ... jos joskus olisit omistanut auton ja alkuperäiseen kyselyyn, potkii teitä kahvia juovia vanhempia vaatien marketista satasella herkkuja ja hamppareita, kun ne laturit lataa vaan viittäkymppiä, ja anoppilaan on vielä kolmisensataa kilometriä ja suko ulkoseinässä
Ai miltä näyttää? Tarkoitat varmaankin tekstiä. Aika pitkä virke, mutta kyllä tuosta kuitenkin selvän saa.
Meillä lapset nukkuvat omissa sängyissään auton latautuessa. Niin teen myös minä.
Sähköautoilun haasteista pitää voida keskustella ilman syyllistämistä, joten avauksesi on ihan hyvä. Elämässä on haasteita monella taholla, sitä ei ainaisessa kiireessä tule ajatelleeksi.
Eihän sähköautoilussa ole mitään erityisiä haasteita, kun taas polttomoottoriautoilussa niitä on kasapäin.
Varmaan siten kuin matkoilla muutenkin nykyään. Niinsanottujen älylaitteiden parissa näyttää lapset viihtyvän ruokataukoja myöden.
Niin se on vähän niin minkä lasien läpi maailmaa katsoo.
Älä muuta sano. Saitko lasisi bemarilta sis. hintaan?
Juu, kaikki alkuperäiset lasit on edelleen paikallaan.
Voisit luetella, mitkä ovat nuo polttomoottoriautoilun erityiset haasteet, kun se ei ole vielä meille kaikille selvää.
Niin voisin.
Eli?
Höpö höpö. Minullakin polttomoottoriautossa 200 000 km pian. Vain kerran vuodessa normihuollot tehty. Ensimmäinen iskarivaihtokin vasta nyt. Luulen, että painavassa sähköautossa nuo kuluvat osat tulevat aikaisemmin vaihtoon. Nyt sähköauton omistajilta / kehujilta vielä puuttuu tämä pitkän omistusajan kokemus. Tuskinpa edes mietitty.
Meillä meni bensa-autossa takajouset ja etuiskarit vaihtoon n. 125tkm kohdalla.
Tiedättekös mistä se kertoo? Se kertoo tämän autoyksilön jousitusremonteista, ei mistään muusta.
Höpö höpö. Painavammassa autossa on painavamman auton iskarit ja jouset. Käyttövoimasta riippumatta. On mietitty.
Sähköautolla voi ajaa tuon 200 tkm viemättä sitä kertaakaan huoltoon, toimien aivan takuun ohjeiden mukaan.
Jarrulevyt menee vähäisen käytön takia pilalle ennen tuota kilometrimäärää, joten kyllä se huolto pitää tehdä huomattavasti ennen tuota mainitsemaasi 200 tkm;iä. Ruostuminen pilaa jarrulevyt vähäisen käytön takia, ennakoivassa ajossa samaa ongelmaa. Ennakoivan ajon taitajat polkevat jarrua aina silloin tällöin, jarrujen toimivuuden takaamiseksi.
Tuo on täyttä höpönhöpöä! Jos asia onnistuu yhdellä automerkillä, niin et voi yleistää sitä kaikkiin sähköautoihin.
Latausasemalla sitä aikaa kululuukin monin verroin huoltoon käytetty aika.
Eihän polttiksillakaan jarrua juuri koskaan kunnolla poljeta ja jarrut pilaantuvat jumiutumiseen ja ruostumiseen. Vaikka ei moottoria käyttäisi koskaan vauhdin hidastamiseen, silti vain etujarrut tekevät vähän hidastusta. Kunnon polkaisulla pitää kaikki jarrut aktivoida aina kun muistaa.
Eikös kaikkien sähköautojen huoltoväli ole 2 vuotta? Ja jos ahneesti ajelee kykenee siinä ajassa ajamaan tuon 200 tkm.
I3:lla oli ajamisessa juuri 7 viikon tauko ja kyllä rahinaa tuon jälkeen kuului, loppui kuitenkin tarkoituksellisen jarruttelun jälkeen, muuten kun en tosiaan jarrua tule juuri käyttäneeksi.
Edellisestä huollosta on nyt kaksi vuotta aikaa. Tulevassa huollossa vaihdetaan sisäilmansuodatin ja jarrunesteet.
-> ... jos joskus olisit omistanut auton ja alkuperäiseen kyselyyn, potkii teitä kahvia juovia vanhempia vaatien marketista satasella herkkuja ja hamppareita, kun ne laturit lataa vaan viittäkymppiä, ja anoppilaan on vielä kolmisensataa kilometriä ja suko ulkoseinässä