Tiestömme huono kunto vaarantaa turvallisuuden, teitä päällystetään tänä vuonna ennätyksellisen vähän. Tilanne heikkenee vuosi vuodelta, eikä parannusta ole luvassa.
Teiden päällystäminen nykytavalla pitäisi mieluummin lopettaa. Ei sellainen parin sentin kerros vain pysy kiinni vanhassa, uusi kerros vain heikentää tien tilaa. Ehkä nyt pitäisi ruveta jyrsimään teitä päällystämisen sijaan. Jostain sieltä alempaa voisi löytyä ehjä pinta.
@tracktest kirjoitti:
Tiestömme huono kunto vaarantaa turvallisuuden, teitä päällystetään tänä vuonna ennätyksellisen vähän. Tilanne heikkenee vuosi vuodelta, eikä parannusta ole luvassa.
@tracktest kirjoitti:
Tiestömme huono kunto vaarantaa turvallisuuden, teitä päällystetään tänä vuonna ennätyksellisen vähän. Tilanne heikkenee vuosi vuodelta, eikä parannusta ole luvassa.
Mikä olisi mielestäsi hyvä ratkaisu?
Laitetaan tiestömme kuntoon ja ohjataan miljardit sinne missä sitä rahaa eniten kaivataan. Ensimmäiseksi unohdetaan Helsingin ja Turun välille kaavaillut nopeammat junayhteydet. Väyläviraston vuonna 2020 tekemän hankearvioinnin mukaan nopea junayhteys maksaisi 3,4 miljardia euroa. Suomi kuljettaa pyörillä ja suuri osa käy töissä omilla autoilla, joten ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää mikä on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
@tracktest kirjoitti:
Suomi kuljettaa pyörillä ja suuri osa käy töissä omilla autoilla, joten ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää mikä on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
Niinpä, hyviä nopeita ratayhteyksiä tarvitaan, liikenne pois kumipyöriltä.
En minä löytänyt nopealla vilkaisulla perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista mitään lisäystä tie määrärahoihin, kyllä huolestuttavapaljon leikkauksia valtionmenoihin.
@Quu kirjoitti:
En minä löytänyt nopealla vilkaisulla perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista mitään lisäystä tie määrärahoihin, kyllä huolestuttavapaljon leikkauksia valtionmenoihin.
Vaalipuheissa R. Purra kovasti lupasi, että tunnin ratoja ei tehdä, vaan varat käytetään nykyisiin ratoihin ja teihin. PS on luvannut pistää sähkönmyyjät kuriin hinnoittelussa, ehkä sama pätee infrassakin. Vanhoilla summilla saadaan tuplasti tietä.
@Quu kirjoitti:
En minä löytänyt nopealla vilkaisulla perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista mitään lisäystä tie määrärahoihin, kyllä huolestuttavapaljon leikkauksia valtionmenoihin.
Vaalipuheissa R. Purra kovasti lupasi, että tunnin ratoja ei tehdä, vaan varat käytetään nykyisiin ratoihin ja teihin. PS on luvannut pistää sähkönmyyjät kuriin hinnoittelussa, ehkä sama pätee infrassakin. Vanhoilla summilla saadaan tuplasti tietä.
harmi vaan ettei asfalttibitumia enää osteta rajan takaa, joten se siitä halvasta pinnasta.
@Quu kirjoitti:
En minä löytänyt nopealla vilkaisulla perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista mitään lisäystä tie määrärahoihin, kyllä huolestuttavapaljon leikkauksia valtionmenoihin.
Vaalipuheissa R. Purra kovasti lupasi, että tunnin ratoja ei tehdä, vaan varat käytetään nykyisiin ratoihin ja teihin. PS on luvannut pistää sähkönmyyjät kuriin hinnoittelussa, ehkä sama pätee infrassakin. Vanhoilla summilla saadaan tuplasti tietä.
harmi vaan ettei asfalttibitumia enää osteta rajan takaa, joten se siitä halvasta pinnasta.
Sen tuonti aukeaa samalla kun PS avaa sähköntuonnin hyvillä idänsuhteillaan.
Niinpä, ei näytä tosiaan siltä, että sunnuntainakaan voisi asiaan vaikuttaa yhtään mitenkään.
Teiden päällystäminen nykytavalla pitäisi mieluummin lopettaa. Ei sellainen parin sentin kerros vain pysy kiinni vanhassa, uusi kerros vain heikentää tien tilaa. Ehkä nyt pitäisi ruveta jyrsimään teitä päällystämisen sijaan. Jostain sieltä alempaa voisi löytyä ehjä pinta.
Tällaista 1.4.2023 muissa lehdissä:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/tieliikenteen-veropotti-vihdoin-tieston-huoltoon-suomeen-suunnitteilla-maailman-pisin-moottoritie/
...ja juo kuravettä päälle!
Suuri vaalitentti olisi pitänyt tehdä tänään, sellaisia on taas lupaukset, että voisi ottaa kuravettä päälle.
Ei mun tartte juoda. Oletin että päivämäärän merkitseminen olisi riittänyt kertomaan asian.
Mikä olisi mielestäsi hyvä ratkaisu?
Autoliitosta tulleena tuo taitaa olla täyttä totta tai ainakin liiton mielestä tarpeellinen idea.
Laitetaan tiestömme kuntoon ja ohjataan miljardit sinne missä sitä rahaa eniten kaivataan. Ensimmäiseksi unohdetaan Helsingin ja Turun välille kaavaillut nopeammat junayhteydet. Väyläviraston vuonna 2020 tekemän hankearvioinnin mukaan nopea junayhteys maksaisi 3,4 miljardia euroa. Suomi kuljettaa pyörillä ja suuri osa käy töissä omilla autoilla, joten ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää mikä on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
Mutta Suomi velkaantuu jo nyt ennätysvauhtia. Ilman uusia ratahankkeitakin.
Niinpä, hyviä nopeita ratayhteyksiä tarvitaan, liikenne pois kumipyöriltä.
Perussuomalaiset lupasivat laittaa perustienpidon ja valtiontalouteen kuntoon. Vaalituloksen ansiosta nähdään kuinka onnistuu.
Täytyy puolueen tietysti olla hallituksessakin, vaalituloksesta huolimatta. Se ei ole vielä ns. kirkossa kuulutettu juttu.
En minä löytänyt nopealla vilkaisulla perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista mitään lisäystä tie määrärahoihin, kyllä huolestuttavapaljon leikkauksia valtionmenoihin.
Vaalipuheissa R. Purra kovasti lupasi, että tunnin ratoja ei tehdä, vaan varat käytetään nykyisiin ratoihin ja teihin. PS on luvannut pistää sähkönmyyjät kuriin hinnoittelussa, ehkä sama pätee infrassakin. Vanhoilla summilla saadaan tuplasti tietä.
harmi vaan ettei asfalttibitumia enää osteta rajan takaa, joten se siitä halvasta pinnasta.
Sen tuonti aukeaa samalla kun PS avaa sähköntuonnin hyvillä idänsuhteillaan.