Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin

246 kommenttia
1246789
  • Jan79:


    Niin..? Ilman pimeännäkölaitetta, mitä bemarissa on muka parempaa kuin Volvossa?


    Niin, olisi kiva jos selittäisit edes asioista josta tiedät jotain. Kuten sanoin, et ole kiinnostunut autoista yleensä vaan ainoastaan Volvosta. Et edes tiedä mitään muista merkeistä, ei ihme että luulet Volvon olevan erityisen ja että eroja ei ole: et edes tiedä mitään autojen eroista!!





    Meistä jokainen voi mennä minkä tahansa automerkin sivuille ja kopioida turvallisuus otsikon alta listan mitä kaikkea autossa on.. Volvossa esim: Luja turvakehikko,Nokkakolarissa patentoitu keularakenne, jossa on useita eri teräslaaduista valmistettuja törmäysvyöhykkeitä auttaa vaimentamaan törmäysvoimia,IDIS-järjestelmä,SIPS (Side Impact Protection System),WHIPS-järjestelmä, Personal Car Communicator (PCC),Bluetooth® hands-free -järjestelmä, Törmaysvaroitin ja jarrutusapu.. jne..


    Tuossa Volvon listassa ei ole MITÄÄN erityistä, ovat kaikki ihan tavanomaista tavaraa vissiin ihan Fiatia ja Skodaa myöten, puhumattakaan Mondeosta.



    Luuletko tosiaan että ovat tuossa listassa on jotain uniikkia ja erityistä? Ei ihme että olet hulluna Volvoon etkä ymmärrä eroja muihin autoihin...



    Hienoa että täällä pidetään Bemarista mutta on se niin iso ongelma myöntää ettei Bemari tarjoa agressiivisen ulkonäön ja alustan lisäksi mitään erikoista Volvoon nähden..


    Ensinnäkin minusta niiden ulkonäkö ei ole lainkaan agressiivinen, muutamia erikoismalleja lukuunottamatta. Toisekseen eroa on paljon enemmän kuin luulet. Ei ihme että selität sinun juttujasi kun et selvästikään tiedä mitään siitä mistä puhut.



    Eli ei se Bemari sentään mikään edelläkävijä ole..


    No ei TIETENKÄÄN, eihän se ole edelläkävijä korimalleissa ja autoluokkien luomisessa, muotoilussa, ergonomisissa ratkaisuissa, moottoriteknologiassa, alusta-osaamisessa, melunhallinnassa, materiaaliteknologiassa, telamatiikkaratkaisuissa, rengasteknologian käyttöönotossa, sekä lukuisissa muissa innovaatioissa ja muiden kehittämien teknologioiden tuomisessa tuotantoon... Ja sehän ei kai erotu muista tinkimättömillä perusratkaisuillakaan?



    jos joku haluaa sporttisen sedanin tai farmarin, silloin Bmw on kiehtova vaihtoehto.


    ...ja muilla erinomaisilla ominaisuuksilla kuten esim. mukavuudella, hiljaisuudella, moottoreilla, personointi- ja varustelumahdollisuuksilla tai kehittyneellä varustelulla ei ole mitään väliä?



    Volvo ei edes yritä olla mikään urheiluauto mutta tarjoaa samoja varusteita halvemmalal hinnalla.


    ...kuten Skoda, Citroen tai Mondeo ...eikun hetkinen, nuohan ovat ihan hyviä ajaa ja tarjoavat samoja varusteita kuin Volvo mutta halvemmalla hinnalla...



    Mitenkähän tuo nyt on.. Haluat vastata jokaiseen lauseeseen olemalla joka asiassa vain eri mieltä mutta kuitenkaan osaamatta perustella juuri mitään tai toteamalla ettei vain kiinnosta :lol:


    Tai sitten huomasit mitä sammakoita olet päästänyt suustasi ja näet ettei sinulla ole toivoakaan yrittää selittää niistä sen enempää.



    Sen haluan vielä sanoa että moni asia mitä olen sanonut pätee myös Mersuun ja osin Lexukseen. Pian tulee vielä markkinoille Infiniti joka sekin tarjoaa paljon ihmisille joita eivät tylsän tavanomaiset arkiautot kiinnosta. Saadaan hyvää ajettavuutta arvostaville lisää vaihtoehtoja...

      
  • Putput:

    Jan79:

    Niin..? Ilman pimeännäkölaitetta, mitä bemarissa on muka parempaa kuin Volvossa?

    Niin, olisi kiva jos selittäisit edes asioista josta tiedät jotain. Kuten sanoin, et ole kiinnostunut autoista yleensä vaan ainoastaan Volvosta. Et edes tiedä mitään muista merkeistä, ei ihme että luulet Volvon olevan erityisen ja että eroja ei ole: et edes tiedä mitään autojen eroista!!

    Itse luulet Bemarin olevan jotain niin erikoista ettei mikään muu autonvalmistaja kykene samaan, olet täysin väärässä!! Laitat sanoja suuhuni mitä en ole edes sanonut! Itse olet kiinnostunut vain Bemarista, et osaa keskustella muusta kuin siitä miten upea ja edelläkävijä BMW on.. Et itse tiedä muista merkeistä mitään.. jos tutustuisit oikeasti muiden autojen ominaisuuksiin ja varuisteisiin, et väittäisi kaikkea sontaa. Bmw:lla ei ole tarjota turva varusteissa kummempaa kuin esim. volvossa.. Itse en ole nykyisellään mikään volvoilija mutta ärsyttää tuonkaltaiset intoilijat jotka kulkevat ravihevosen lailla näkemättä ympärilleen.. Vai nyppiikö se ettei bemari kalliimasta hinnasta huolimatta olekaan niin edellä?


    Meistä jokainen voi mennä minkä tahansa automerkin sivuille ja kopioida turvallisuus otsikon alta listan mitä kaikkea autossa on.. Volvossa esim: Luja turvakehikko,Nokkakolarissa patentoitu keularakenne, jossa on useita eri teräslaaduista valmistettuja törmäysvyöhykkeitä auttaa vaimentamaan törmäysvoimia,IDIS-järjestelmä,SIPS (Side Impact Protection System),WHIPS-järjestelmä, Personal Car Communicator (PCC),Bluetooth® hands-free -järjestelmä, Törmaysvaroitin ja jarrutusapu.. jne..

    Tuossa Volvon listassa ei ole MITÄÄN erityistä, ovat kaikki ihan tavanomaista tavaraa vissiin ihan Fiatia ja Skodaa myöten, puhumattakaan Mondeosta.

    Luuletko tosiaan että ovat tuossa listassa on jotain uniikkia ja erityistä? Ei ihme että olet hulluna Volvoon etkä ymmärrä eroja muihin autoihin...

    Niin??? MItä erikoista bemarissa sitten oli??? Volvossa nyt vaan sattuu olemaan samat varusteet eri nimillä vain..

    Hienoa että täällä pidetään Bemarista mutta on se niin iso ongelma myöntää ettei Bemari tarjoa agressiivisen ulkonäön ja alustan lisäksi mitään erikoista Volvoon nähden..

    Ensinnäkin minusta niiden ulkonäkö ei ole lainkaan agressiivinen, muutamia erikoismalleja lukuunottamatta. Toisekseen eroa on paljon enemmän kuin luulet. Ei ihme että selität sinun juttujasi kun et selvästikään tiedä mitään siitä mistä puhut.

    Luepa omia kirjoituksia.. itse et taida edes tajuta miten ristiin puhut asioista..

    Eli ei se Bemari sentään mikään edelläkävijä ole..

    No ei TIETENKÄÄN, eihän se ole edelläkävijä korimalleissa ja autoluokkien luomisessa, muotoilussa, ergonomisissa ratkaisuissa, moottoriteknologiassa, alusta-osaamisessa, melunhallinnassa, materiaaliteknologiassa, telamatiikkaratkaisuissa, rengasteknologian käyttöönotossa, sekä lukuisissa muissa innovaatioissa ja muiden kehittämien teknologioiden tuomisessa tuotantoon... Ja sehän ei kai erotu muista tinkimättömillä perusratkaisuillakaan? No ei todellakaan!!! Valitettavasti uskottelet itsellesi bemarin keksineen ja kehittäneen kaiken eikä muilla voi olla vastaavaa.. Hulluutta on monella eri asteella..

    jos joku haluaa sporttisen sedanin tai farmarin, silloin Bmw on kiehtova vaihtoehto.

    ...ja muilla erinomaisilla ominaisuuksilla kuten esim. mukavuudella, hiljaisuudella, moottoreilla, personointi- ja varustelumahdollisuuksilla tai kehittyneellä varustelulla ei ole mitään väliä?

    Niin.. ei eroa Volvoon..

    Volvo ei edes yritä olla mikään urheiluauto mutta tarjoaa samoja varusteita halvemmalal hinnalla.

    ...kuten Skoda, Citroen tai Mondeo ...eikun hetkinen, nuohan ovat ihan hyviä ajaa ja tarjoavat samoja varusteita kuin Volvo mutta halvemmalla hinnalla... Niin, mieluummin Skoda kuin bmw..

    Mitenkähän tuo nyt on.. Haluat vastata jokaiseen lauseeseen olemalla joka asiassa vain eri mieltä mutta kuitenkaan osaamatta perustella juuri mitään tai toteamalla ettei vain kiinnosta :lol:

    Tai sitten huomasit mitä sammakoita olet päästänyt suustasi ja näet ettei sinulla ole toivoakaan yrittää selittää niistä sen enempää.

    Sammakoita laukoo joku muu kuin minä.. Niin kauan kun et osaa asiallisesti keskustella, kanssasi on niin typerää ja samalla hauskaa väitellä.. Ihan naurattaa tuo sinun fanaattisuus joka leijuu korviesi välissä

    Sen haluan vielä sanoa että moni asia mitä olen sanonut pätee myös Mersuun ja osin Lexukseen. Pian tulee vielä markkinoille Infiniti joka sekin tarjoaa paljon ihmisille joita eivät tylsän tavanomaiset arkiautot kiinnosta. Saadaan hyvää ajettavuutta arvostaville lisää vaihtoehtoja...




    Itse pidän Lexusta arvossa.. saa nähdä miten Infinity menee kaupaksi.. Kallis peli!



      
  • Putput:

    Jan79:


    Eli ei se Bemari sentään mikään edelläkävijä ole..


    No ei TIETENKÄÄN, eihän se ole edelläkävijä korimalleissa ja autoluokkien luomisessa, muotoilussa, ergonomisissa ratkaisuissa, moottoriteknologiassa, alusta-osaamisessa, melunhallinnassa, materiaaliteknologiassa, telamatiikkaratkaisuissa, rengasteknologian käyttöönotossa, sekä lukuisissa muissa innovaatioissa ja muiden kehittämien teknologioiden tuomisessa tuotantoon... Ja sehän ei kai erotu muista tinkimättömillä perusratkaisuillakaan?



    -kyllä tähän täytyy kommentoida että jo vuosikaudet BMW on ollut melutasoltaan kenties esimerkillisin auto.

    Sen moottorit ovat palkittuja ja tuo kuutoskone pitkittäin + takaveto yhdistettynä ihanteelliseen painojakaumaan on asia joka on esimerkillisen selkärankaista toimintaa, (samoin kuin subarun AINA boxer-kone + symmetrinen jatkuva 4x4).

    Ja onhan bemari ihan oikein kehittänyt ties minkälaisia älykkäitä himmeleitä joista saa muut merkit vain uneksia.

    Ihan haukkumatta yhtään volvoa, olen aiemminkin kysellyt mitä se on oikein kehittänyt/saavuttanut?

    minulle ei oikeasti tule mieleen kun turvallisuusjutut kuten hyvä hirvikolariturvallisuus, sivutörmäyssuoja, jne.



    Sen haluan vielä sanoa että moni asia mitä olen sanonut pätee myös Mersuun ja osin Lexukseen. Pian tulee vielä markkinoille Infiniti joka sekin tarjoaa paljon ihmisille joita eivät tylsän tavanomaiset arkiautot kiinnosta. Saadaan hyvää ajettavuutta arvostaville lisää vaihtoehtoja...

    -joo, tässä puhuttiin merkeistä yleensä, lisäisin että on muutamia merkkejä joilla on joku mainio malli, vaikka merkki kokonaisuudessa ei ole mikään erikoinen.

    yhtenä esimerkkinä tulee mieleen Honda, mallisto kokonaisuudessaan ei ole mikään premium, mutta Legend on ainakin paperilla vaikuttava peli?
    en ole kylläkään kun katsellut vierestä ja koe istunut liikkeessä..
      
  • Jan79:

    saa nähdä miten Infiniti menee kaupaksi.. Kallis peli!




    Meneehän Volvokin kaupaksi, vaikka on todella kallis peli ominaisuuksiin nähden. Mikä muuten on se Volvon malli, jolla se on aikoinaan hankkinut hienon auton maineen? Ei tule ainakaan mieleen sellaista. Johtaako Volvon arvostus -70 luvulta, kun Ruotsissa työskentelevät sukulaiset ajoivat kuplavolkkaria paremmalla autolla, vai mistä on kyse?



    Jenkithän arvostaa Volvoa, mutta siellä kaikki import-tavara on luxusta muutenkin.





      
  • Vackraste:



    Meneehän Volvokin kaupaksi, vaikka on todella kallis peli ominaisuuksiin nähden.




    Niin ja Audi on vielä kalliimpi peli ja BMW vielä kalliimpi peli ja MB vielä kalliimpi peli ominaisuuksiinsa nähden. Jos omalle rahalle haluaa vastinetta, niin kyllähän sitä Volvo tarjoaa noita enemmän, kun ei noiden muiden ominaisuudet juuri ole sen kummempia. Autojahan nuo vaan on kaikki ja myöskin hieman erilaisia, joten makuasia ennemminkin minkä noista valitsee ellei sitten ole kyseessä isoimmat edustusautot, joita Volvolla ei ole tarjota S-sarjan, 7-sarjan ja A8:n kilpailijaksi.



    Olisi mielenkiintoista tietää mikä esim. olisi se syy miksi välttämättä pitäisi ottaa vaikkapa BMW 5-sarja ennemmin kuin Volvo S80. En mielelläni viitsi vertailla Volvoa ja Bemaria tämän palstan fanaatikkojen takia, mutta verrataan nyt kerrankin vähän Volvo S80 vs BMW 5-sarja, vaikka se onkin joillekin lähes sodanjulistus ja näistä kahdesta automerkistä ei täällä ole voinut asiallisesti keskustella.



    - Hinta: Volvo on kaikin puolin edullisempi, lisävarusteita saa kumpaankin lähes kaiken tarpeellisen, mutta BMW:hen saa enemmän, itse en keksi sellaista välttämättömyyttä mitä ei Volvoonkin saisi ja minulla on rajallinen budjetti autoon

    - Ulkonäkö: nämä on makuasioita, mutta ulkonäössä kokolailla tasapeli ja molemmat on tyylikkäitä, en pidä BMW:n karusta kojelaudasta eli siinä Volvo vie voiton

    - Ajettavuus: BMW tarkempi ohjaus, Volvo parempi suuntavakavuus ja pidän sitä suuremmassa arvossa, BMW takavetoinen ja Volvo etuvetoinen, oma mieltymys on enemmän etuvetoiseen, Volvon huono ajettavuus on ihan täyttä bullshittiä, kun puhutaan ajettavuudesta normaaliliikenteessä

    - Hallintalaitteet: Volvossa ne toimii perinteisesti ja hyvin ilman turhia kikkailuja ja se on minulle parempi vaihtoehto kuin BMW:n kikkailut iDrive:n kanssa

    - Mukavuus: jousitusmukavuus molemmissa hyvä, BMW voi olla hiukan parempi mutta ei ratkaisevasti, äänettömyys testien mukaan kokolailla tasapeli ja on myös testejä joissa Volvo on ollut hiljaisempi

    - Turvallisuus: tällä saralla Volvo vie voiton, turha puhua myöskään aktiivisesta turvallisuudesta, koska Volvo on siinäkin hyvä testien mukaan

    - Penkit: vakiopenkkien osalta kokolailla tasapeli eli ei juuri eroa, BMW:n vakiopenkkeihin ei taida vieläkään saada aktiivisia pääntukia, tuota asiaa en nyt jaksa tarkistaa

    - Moottorit: BMW kuluttaa vähemmän ja moottoreissa suurempi valikoima, Volvon bensaturbot ja varsinkin 2,5T on kuitenkin ominaisuuksiltaan myös riittävän hyviä ja ainut huono puoli on kulutus BMW:hen verrattuna, minulle ei ole merkitystä sillä ettei 5-sylinterisen ääni ole kuutoskoneen luokkaa ja tämän luokan autoissa moottoria ei muutenkaan kuule paljon sisälle

    - Tilat: ainakin tavaratila on BMW:ssä suurempi, muuten ei ole juuri eroa

    - Imago: Naapurit saisi kateellisemmaksi BMW:llä, toisaalta Volvoakin arvostetaan ihan riittävästi todellisessa elämässä, kuten tutkimuksetkin on osoittaneet, itse en osta autoa sen imagon takia vaan tyylikäs ulkonäkö on paljon tärkeämpää



    Mitä tuosta nyt sitten jää käteen, että pitäisi välttämättä ottaa 5-sarjan Bemari ennemmin kuin Volvo S80, jos hinta ei saa mennä yli 60 tonnin? Olen minä Bemariakin tosissani harkinnut, vaikka päädyinkin Volvoon. Sitä en vaan ymmärrä etteikö Volvon omistaja voisi olla autoonsa aivan yhtä tyytyväinen kuin Bemarinkin omistaja. Enkä myöskään ymmärrä tätä sotaa BMW:n ja Volvon välillä ja sehän on täysin palstan BMW-kuskien aikaansaannosta. Kummallakin automerkillä on omat kannattajansa ja minusta pitää kunnioittaa jokaisen mieltymyksiä ja makua, koska kaikki ei käytä autoa samanlaisiin tarkoituksiin.

      
  • petos:

    Putput:
    Jan79:


    Eli ei se Bemari sentään mikään edelläkävijä ole..


    No ei TIETENKÄÄN, eihän se ole edelläkävijä korimalleissa ja autoluokkien luomisessa, muotoilussa, ergonomisissa ratkaisuissa, moottoriteknologiassa, alusta-osaamisessa, melunhallinnassa, materiaaliteknologiassa, telamatiikkaratkaisuissa, rengasteknologian käyttöönotossa, sekä lukuisissa muissa innovaatioissa ja muiden kehittämien teknologioiden tuomisessa tuotantoon... Ja sehän ei kai erotu muista tinkimättömillä perusratkaisuillakaan?



    -kyllä tähän täytyy kommentoida että jo vuosikaudet BMW on ollut melutasoltaan kenties esimerkillisin auto.

    Sen moottorit ovat palkittuja ja tuo kuutoskone pitkittäin + takaveto yhdistettynä ihanteelliseen painojakaumaan on asia joka on esimerkillisen selkärankaista toimintaa, (samoin kuin subarun AINA boxer-kone + symmetrinen jatkuva 4x4).

    Ja onhan bemari ihan oikein kehittänyt ties minkälaisia älykkäitä himmeleitä joista saa muut merkit vain uneksia.

    Ihan haukkumatta yhtään volvoa, olen aiemminkin kysellyt mitä se on oikein kehittänyt/saavuttanut?

    minulle ei oikeasti tule mieleen kun turvallisuusjutut kuten hyvä hirvikolariturvallisuus, sivutörmäyssuoja, jne.



    Sen haluan vielä sanoa että moni asia mitä olen sanonut pätee myös Mersuun ja osin Lexukseen. Pian tulee vielä markkinoille Infiniti joka sekin tarjoaa paljon ihmisille joita eivät tylsän tavanomaiset arkiautot kiinnosta. Saadaan hyvää ajettavuutta arvostaville lisää vaihtoehtoja...

    -joo, tässä puhuttiin merkeistä yleensä, lisäisin että on muutamia merkkejä joilla on joku mainio malli, vaikka merkki kokonaisuudessa ei ole mikään erikoinen.

    yhtenä esimerkkinä tulee mieleen Honda, mallisto kokonaisuudessaan ei ole mikään premium, mutta Legend on ainakin paperilla vaikuttava peli?
    en ole kylläkään kun katsellut vierestä ja koe istunut liikkeessä..



    No niin,, :smile: Alkaa jo tämä Volvo-Bmw vastakkainasettelu naurattaa.. toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä..

    En halua vähätellä Bemarin tuomia uutukaisuuksia malleihinsa.. Voidaan puhua hienostuneesti innovaatioista, ergonomioista,ratkaisuista,hallinnoistaja teknologioista mutta lopulta autot ovat kuitenkin samalla lähtöviivalla..

    Bmw edustaa uusinta teknologiaa miltei joka saralla.. Mutta jos joku luulee ettei Volvon insinöörit ole osanneet muuta kuin soittaa naapuritehtaalle ja pyytää valmiita osia, ei sekään ihan tärpännyt.. Jos miettii niinkin yksinkertaisia turvavarusteita kuinturvatyynyt, IC-turvaverhot, turvavyöt, jossain määrin volvon Four-C alustakin on kait erikoinen.. Sitten kuorma-autopuolella Volvo on kiistatta pakokaasujen suodatusteknologian kehityksen kärjessä :sunglasses: Volvo toi myös Lambda-tunnistimet henkilöautoihin, turvakori, alkolukko taitaa olla viimeisin juttu? onhan noita "yllättäen" jonkun volvon vihaajan mielestä turhia kehityksiä jotka volvo on tehnyt.. Mielestäni tuossa listassa vain on tärkeämpiä tuotoksia kuin jotkut nimimerkki Petoksen mainitsemia "ties minkälaisia älykkäitä himmeleitä" :sunglasses:

    No kuitenkin.. En tosiaan halua kiistää ettei bemari olisi hieno auto tai vanhanaikainen sellainen.. Mutta mielestäni on hieman päätöntä ylistää bemaria ja haukkua volvoa vain fanaattisuuden nimissä..


    Tuosta melutasosta.. täällä on aiemminkin väitelty joistakin testeistä joissa ristiin rastiin jaetaan pisteitä.. Joissakin testeissähän volvo oli hiljaisempi kuin bmw.. No hiljaisia autoja molemmat!
      
  • Janilla on kova halu verrata Volvoa ja Bemaria, jotka mielestäni ovat outo pari vertailtavaksi. Mielestäni Mondeo olisi paljon parempi vertailikohta S80n kanssa, koska yhtäläisyyksiä autojen välillä on huomattavasti enemmän. Molemmista jopa löytyy sama 2,5T kone, jota tosin en osaa pitää kovinkaan erikoisena tai edistyksellisenä. Tiloissa tulee tasapeli, vetotapa on sama, mutta tunnokkaampi ohjaus vie pisteet Fordille, Volvo on hiljaisempi, Ford silmälleni paremman näköinen, Volvoon saa enemmän varusteita, mutta Ford on edullisempi jne...



    Mitä muuten tuossa yllä tarkoitat listatessasi turvatyynyt Volvon insinöörien kehittämiksi?

      
  • viekää ne bemarit jo kaatopaikalle... joku kehui niiden laatua, onhan se laadukas peli kun 1-sarjan alumiinisomisteet kojelaudassa kupruilivat uudessa autossa kotimaisen autolehden testissä.. :grin: miksi bemari on vika- ja luotettavuustilastoissa japanilaisia jäljessä jos se on niin laadukas? run flat renkaathan vain huonontavat auton ajettavuutta.... ja kirjoittiko joku muuttuvapinta-alaisista jarruvaloista?? naurettavaa pelleilyä :lol: kuka sellaisia oikeasti kaipaa :sunglasses:

      
  • kronos:

    viekää ne bemarit jo kaatopaikalle... joku kehui niiden laatua, onhan se laadukas peli kun 1-sarjan alumiinisomisteet kojelaudassa kupruilivat uudessa autossa kotimaisen autolehden testissä.. :grin: miksi bemari on vika- ja luotettavuustilastoissa japanilaisia jäljessä jos se on niin laadukas? run flat renkaathan vain huonontavat auton ajettavuutta.... ja kirjoittiko joku muuttuvapinta-alaisista jarruvaloista?? naurettavaa pelleilyä :lol: kuka sellaisia oikeasti kaipaa :sunglasses:




    ADACin uusin tilasto puhuu ihan muuta, luotettavin on BMW X3:



    http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=9387







      
  • Bemu olis ihan OK jos sais vielä valot ja varsinkin vilkut pelittään? :xmas:

      
  • Pojilla on kivaa hiekkalaatikolla... mutta, meijän isillä ja mulla on volkkarit, sanokaa mitä sanotte.:smile: Kahta en vaihda kalsareita ja volkkareita! :grin:

      
  • Klongswagen on OK, varsinkin Audi! :xmas:

      
  • A-utoilija:


    Jos omalle rahalle haluaa vastinetta, niin kyllähän sitä Volvo tarjoaa noita enemmän, kun ei noiden muiden ominaisuudet juuri ole sen kummempia. Autojahan nuo vaan on kaikki ja myöskin hieman erilaisia, joten makuasia ennemminkin minkä noista valitsee ellei sitten ole kyseessä isoimmat edustusautot, joita Volvolla ei ole tarjota S-sarjan, 7-sarjan ja A8:n kilpailijaksi.




    Jos omalle rahalle haluaa vastinetta, niin kyllähän sitä mm. uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna tarjoaa Volvoa enemmän, kun ei Volvon ominaisuudet ole noita kummempia. Autojahan nuo vaan on kaikki ja myöskin hieman erilaisia, joten makuasia ennemminkin minkä noista valitsee ellei sitten ole kyseessä isoimmat maasturit, joita noilla merkeillä ei ole tarjota XC90:n kilpailijaksi.





    Olisi mielenkiintoista tietää mikä esim. olisi se syy miksi välttämättä pitäisi ottaa vaikkapa BMW 5-sarja ennemmin kuin Volvo S80. En mielelläni viitsi vertailla Volvoa ja Bemaria tämän palstan fanaatikkojen takia, mutta verrataan nyt kerrankin vähän Volvo S80 vs BMW 5-sarja, vaikka se onkin joillekin lähes sodanjulistus ja näistä kahdesta automerkistä ei täällä ole voinut asiallisesti keskustella.




    Olisi mielenkiintoista tietää mikä esim. olisi se syy miksi välttämättä pitäisi ottaa vaikkapa Volvo S80 ennemmin kuin uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 tai Laguna. En mielelläni viitsi vertailla Volvoa mihikään tämän palstan fanaatikkojen takia, mutta verrataan nyt kerrankin vähän Volvo S80 vs uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 tai Laguna, vaikka se onkin joillekin lähes sodanjulistus ja tästä eräästä automerkistä ei täällä ole voinut asiallisesti keskustella ellei sano sitä parhaaksi kuviteltavissa olevaksi autoksi.



    - Hinta: uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna on kaikin puolin PALJON edullisempia, lisävarusteita saa kumpaankin lähes kaiken tarpeellisen. Itse en keksi sellaista välttämättömyyttä mitä ei noihin saisi ja minulla on rajallinen budjetti autoon. Taitavat Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna olla myös halvempia vakuuttaa, ylläpitää ja maksaa bensat, tosin tätä en ole tarkistanut.



    - Ulkonäkö: nämä on makuasioita, mutta ulkonäössä kokolailla tasapeli ja kaikki ovat aika mitäänsanomattomia mutta ok, en pidä Volvon karusta kojelaudasta eli siinä uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna vie voiton



    - Ajettavuus: Uudessa Skoda Superbissa, Mondeossa, C5:ssä ja Lagunassa on tarkempi ohjaus ja muiltakin osin ketterämpi ja tunnokkaampi ajettavuus.



    - Hallintalaitteet: Volvossa, uudessa Skoda Superbissa, Mondeossa, C5:ssä ja Lagunassa ne toimivat yhtälailla perinteisesti ja hyvin ilman turhia kikkailuja.



    - Mukavuus: jousitusmukavuus kaikissa hyvä, C5 voi olla kaasujousituksella hiukan parempi kuin Volvo mutta sitä ei ole vielä kokeiltu. Äänettömyys testien mukaan kokolailla tasapeli, korkeintaan marginaalinen etu Volvolle, Mondeo kai vähän äänekkäämpi.



    - Turvallisuus: tällä saralla uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna vie vissiin niukasti voiton. No, noista uusista ei vielä tiedetä mutta Renault on turvallisuudessa nykyään edelläkävijä ja Mondeossa ei ole ollut Volvon tapaan jatkuvia, selvittämättömiä ongelmia turvatyynyjen kanssa.



    - Penkit: vakiopenkkien osalta olisi kokolailla tasapeli eli ei juuri eroa paitsi että Volvon vakiopenkkeihin ei taida vieläkään saada kunnon sivutukea (eikä urheiluistuimia ole saatavilla, tuota asiaa en nyt jaksa tarkistaa).



    - Moottorit: uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna kuluttaa vähemmän ja moottoreissa suurempi suomalaisia kiinnostava valikoima, niiden suorasuihkutteiset vapaastihengittävät sekä bensaturbot ja nipin napin myös Mondeon 2,5T on kuitenkin ominaisuuksiltaan erittäin hyviä. Ainut huono puoli on kulutus tuossa Mondeon koneessa mutta Volvossa sama juttu. Muiden koneet kuluttavat selvästi vähemmän Volvoon verrattuna. Minulle ei ole merkitystä sillä ettei 4-sylinterisen tai 5-sylinterisen ääni ole ryöstöhintaisen Volvon kuutoskoneen luokkaa, ja Superbiin saa Volvon 5-pyttyistä paljon halvemmalla kuusisylinterisen. Ja tämän luokan autoissa moottoria ei muutenkaan kuule paljon sisälle. Sitäpaitsi Volvon 4-sylinteriset ja 5-sylinteriset eivät oikein pärjää noita uuden Skoda Superbin, Mondeon, C5:n tai Lagunan koneita vastaan.



    - Tilat: en jaksa tarkistaa mutta ei ole ainakaan suurta eroa Volvon hyväksi.



    - Imago: Naapuria ei saa kateelliseksi millään noista, tuskin edes huomaa kun eivät oikein erotu massasta. Toisaalta Skoda Superbia, Mondeota, C5:ttä ja Lagunaa arvostetaan ihan riittävästi todellisessa elämässä eikä niillä ole yhtä pahaa tuulipukusauvakävelijänössö-imagoa, itse en osta autoa sen imagon takia.



    Mitä tuosta nyt sitten jää käteen, että pitäisi välttämättä ottaa Volvo S80 ennemmin kuin uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 tai Laguna, jos hinta ei saa mennä yli 60 tonnin, puhumattakaan jos hinta ei saa mennä yli 45 tonnin? Mitä saat enemmän Volvosta joka maksaa jopa yli 10te enemmän kuin Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna? Olen minä Volvoakin tosissani harkinnut, vaikka päädyinkin uuteen Skoda Superbiin, Mondeoon, C5:een tai Lagunaan. Sitä en vaan ymmärrä etteikö uuden Skoda Superbin, Mondeon, C5:n tai Lagunan omistaja voisi olla autoonsa aivan yhtä tyytyväinen kuin Volvonkin omistaja, eikä ainoastaan siksi että on setelinippu jäänyt yli. Enkä myöskään ymmärrä tätä ettei Skoda Superbia, Mondeota, C5:ttä ja Lagunaa pidetä muka Volvon kilpailijana ja sehän on täysin palstan Volvo-kuskien aikaansaannosta. Jokaisella näistä automerkeistä on omat kannattajansa ja minusta pitää kunnioittaa jokaisen mieltymyksiä ja makua, koska kaikki ei luule autoaan parhaaksi kuviteltavissa olevaksi autoksi.

      
  • Putput:


    Jos omalle rahalle haluaa vastinetta, niin kyllähän sitä mm. uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna tarjoaa Volvoa enemmän, kun ei Volvon ominaisuudet ole noita kummempia. Autojahan nuo vaan on kaikki ja myöskin hieman erilaisia, joten makuasia ennemminkin minkä noista valitsee ellei sitten ole kyseessä isoimmat maasturit, joita noilla merkeillä ei ole tarjota XC90:n kilpailijaksi.




    Laita Putput seuraavaan vastaukseen vertailujoukoksi Skoda Superb, Mondeo, C5, Laguna ja BMW 5-sarja, niin yhtä hyvin voit nuo samat lauseet viestistäni kopioida siihenkin.



    :lol:

      
  • Jan79:


    No niin,, :smile: Alkaa jo tämä Volvo-Bmw vastakkainasettelu naurattaa..


    Niin, naurettavaahan se on kun Volvo-Laguna vastakkainasettelu on paljon järkevämpää.



    toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä..


    Niin, sinun mielestäsihän tuo tilanne on C30:n ja Ferrari 612:n välillä...paitsi että Ferrarissa 'ei ole mitään ihmeellistä' ja C30 on paras suomen oloihin kuviteltavissa oleva auto. Samalla viivalla kai nekin?



    En halua vähätellä Bemarin tuomia uutukaisuuksia malleihinsa.. Voidaan puhua hienostuneesti innovaatioista, ergonomioista,ratkaisuista,hallinnoistaja teknologioista mutta lopulta autot ovat kuitenkin samalla lähtöviivalla..


    Eli ensin myönnät Bemussa olevan paljon uutta tekniikkaa mutta sitten taas tapasi mukaan väität niitä olemattomiksi, tällä kertaa jo heti samassa lauseessa. Ei mitään uutta sinulta.



    Bmw edustaa uusinta teknologiaa miltei joka saralla.. Mutta jos joku luulee ettei Volvon insinöörit ole osanneet muuta kuin soittaa naapuritehtaalle ja pyytää valmiita osia, ei sekään ihan tärpännyt..


    Suhteessa näiden välillä asia on melkeinpä niin.



    Paitsi että naapuritehtaalta tai kaikilta alihankkijoilta ei voikaan noin vain pyytää kaikkea uutta teknologiaa, kaikki ei ole kaupan!! Ja ollakseen edelläkävijä on panostettava itse paljon tuotekehitykseen, myös yhteistyössä alihankkijoiden kanssa. Ei voi vain istua ja katsoa mitä muilta tulee ja sanoa että 'mulle myös'!



    Jos miettii niinkin yksinkertaisia turvavarusteita kuinturvatyynyt, IC-turvaverhot, turvavyöt, jossain määrin volvon Four-C alustakin on kait erikoinen..


    Turvatyynyt, turvaverhot ja turvavyöt taitaa olla kiinalaisissakin autoissa ja Daciassa? En tajua miten luulet että nuo ovat jotenkin erikoisia juttuja??



    Säädettäviä alustoja on ollut ties kuinka kauan eri merkeillä, mm. Bemulla oli jo 80-luvulla tuotannossa.



    Sitten kuorma-autopuolella Volvo on kiistatta pakokaasujen suodatusteknologian kehityksen kärjessä


    Onneksi sinun juttusi eivät ole kaukaa haettuja.



    Volvo toi myös Lambda-tunnistimet henkilöautoihin, turvakori, alkolukko taitaa olla viimeisin juttu?


    Turvakoria tai lambda-tunnistinta ei sitten ole kaikissa autoissa? Ehkä Volvo toi lambda-tunnistimet hlöautoihin, hienoa, jokaisella merkillä on sentään joitain uusia juttuja jota ovat tuoneet. Mitä löytyisi tältä vuosituhannelta?



    Tuo alkolukkojuttu on aika suuri vitsi.



    onhan noita "yllättäen" jonkun volvon vihaajan mielestä turhia kehityksiä jotka volvo on tehnyt.. Mielestäni tuossa listassa vain on tärkeämpiä tuotoksia kuin jotkut nimimerkki Petoksen mainitsemia "ties minkälaisia älykkäitä himmeleitä"


    Niin, harmi että ne harvat Volvon jutut ovat vuosikymmenten takaa ja ovat tippuneet turvallisuusasioiden kärjestä keskivertojoukkoon. Nyt ei ole enää oikein mitään erityistä Volvolla, ei edes Skodan sun muiden tapaan uutta teknologiaa sisältäviä koneita...



    No kuitenkin.. En tosiaan halua kiistää ettei bemari olisi hieno auto tai vanhanaikainen sellainen.. Mutta mielestäni on hieman päätöntä ylistää bemaria ja haukkua volvoa vain fanaattisuuden nimissä..


    Mutta mielestäsi on järkevää ylistää Volvoa "parhaaksi kuviteltavissa olevaksi autoksi" ja haukkua Bemua?



    Jos edes ylistäisit Volvoa jonkin todellisen syyn vuoksi tai haukkuisit autoa josta tietäisit jotain...



    Tuosta melutasosta.. täällä on aiemminkin väitelty joistakin testeistä joissa ristiin rastiin jaetaan pisteitä.. Joissakin testeissähän volvo oli hiljaisempi kuin bmw.. No hiljaisia autoja molemmat!


    Niin, ja Bemu ei joudu kiinnittämään kaikkia osia löysästi paksujen kumien varaan tuhoten tuntuman ja ajettavuuden jotta saavuttaisi tuon hyvän melutason! He eivät joudu turvautumaan niin suuriin kompromisseihin saavuttaakseen paremman tuloksen.

      
  • A-utoilija:

    Putput:

    Jos omalle rahalle haluaa vastinetta, niin kyllähän sitä mm. uusi Skoda Superb, Mondeo, C5 ja Laguna tarjoaa Volvoa enemmän, kun ei Volvon ominaisuudet ole noita kummempia. Autojahan nuo vaan on kaikki ja myöskin hieman erilaisia, joten makuasia ennemminkin minkä noista valitsee ellei sitten ole kyseessä isoimmat maasturit, joita noilla merkeillä ei ole tarjota XC90:n kilpailijaksi.



    Laita Putput seuraavaan vastaukseen vertailujoukoksi Skoda Superb, Mondeo, C5, Laguna ja BMW 5-sarja, niin yhtä hyvin voit nuo samat lauseet viestistäni kopioida siihenkin.

    :lol:




    Hankalaksi menee, jos esim. taka- tai nelivetoa, pitkittäisasennettua moottoria, todella tehokasta moottoria jne. haluaa. Siksi mielestäni Volvo on huomattavasti lähempänä tätä joukkoa. Myös hinnaltaan. Hintavertailussa Passatin kanssa samoilla tehoilla ja hyvillä varusteilla S80 saattaa yllättää suhteellisella edullisuudellaan.



      
  • Tuota:



    Hankalaksi menee, jos esim. taka- tai nelivetoa, pitkittäisasennettua moottoria, todella tehokasta moottoria jne. haluaa.






    niinpä! mutta kun ei nämä volvoilijat tunnusta että millään teknisillä ratkaisuilla kuten vetotavat ja niistä seuraavat ominaisuudet, tai moottorityypillä (ja sen tuomat hyödyt)

    olisi mitään väliä!!



    poikittain oleva nelos tai vitoskone etuvedolla, onkin yhtä hyvä kuin kuutoskone pitkittäin takavedolla, jos se vaan on volvon nokalla :grin:





    sama ilmiö näytti olevan tuolla kun puhuttiin subarusta.



    etuveto-rääkyvällä peruspannulla poikittain oli aivan yhtä hyvä kuin esimerkillisen sivistynyt ja jo lähtökohdiltaankin ajo-ominaisuuksille parempi matala vastaiskumoottori pitkittäin jatkuvalla nelivedolla.



    mutta mikäs siinä kaikkihan on vain yhtä hyvää ja makuasiaa, ja yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä jne..



      
  • "poikittain oleva nelos tai vitoskone etuvedolla, onkin yhtä hyvä kuin kuutoskone pitkittäin takavedolla, jos se vaan on volvon nokalla"





    Niinhän se onkin talviolosuhteissa, oli se melkein minkä merkin tahansa nokalla.



      
  • Kun tuosta Subarusta on puhuttu tälläkin palstala, niin pääsin tällä viikolla ajamaan Legacy Outpack 3.0r:ää vm -05. Ennen olin suhtautunu Subbeen aika neutraalisti, mut kyllä nyt tilanne muuttui. Auto sytytti kyllä tosi paljon: Hienostunut boxer kutonen, jonka ääntä ei juuri kuulunut missään tilanteessa, 180kw tehoa, hienosti vaihtava automaatti, huippuluokan neliveto, apunaan ajonvakautus ja luisonesto. Sisätilojen hienostunut viimeitely haki kyllä vertaistaan, niin sileitä nahkapenkkejä en ole kyllä muissa autoissa nähnyt, koelaudan rauhallinen ja hienostunyt tyyli teki vaikutuksen, ei yhtään ylimuotoilua, vaan klassiset rauhalliset linjat. Keskellä kauniisti koetauluun sointuva iso värinäyttö, jonka asennus ei näyttänyt niin möhkäleeltä kun monissa muissa. Varusteitakin tuntui olevan joka lähtöön mm. aut. ilmastointi, vakkari, navigaattori, sähköpenkit ym. Jos siinä olis ollu vielä katajat koetaulussa, niin olis kyllä ihan kympin auto. Kun on ajanut autoja Ministä Ferrariin, niin harvoin enää mikään auto oikesti sytyttää, mut tuo Subaru oli kyllä sellainen.

      
  • Tuota:

    Siksi mielestäni Volvo on huomattavasti lähempänä tätä joukkoa. Myös hinnaltaan. Hintavertailussa Passatin kanssa samoilla tehoilla ja hyvillä varusteilla S80 saattaa yllättää suhteellisella edullisuudellaan.




    No joo:

    S80 2.0 39900€, Passat 1.4TSI Comfortline 29920€



    S80 2.5T 48800€, Passat 2.0TFSI Comfortline 38790€ tai jos varuste-eroa on vielä niin sitten Highline 42150€



    S80 3.2 AWD A 65500€, Passat 3.2V6 FSI 4Mot DSG Comfortline 48370€, Highline 51980€.





    Uusi Laguna 2.0 alk. 28490€, 2.0 Turbo automaatti alk. 34 190€, Volvo S80 vapaastihengittävällä 2-litraisella manuaalina siis 39 900€. Varusteiden eroa en tarkemmin noiden kohdalla tiedä, katsoin että erittäin runsas Privilege-varustelu ei ainakaan Volvolle häpeä (DVD-navi, puolinahka, peruutustutka, avaimeton keskusl., bluetooth sun muut) ja hinta tuolla varustelulla noilla kahdella mainitulla koneella 35190€ ja 39390€. Ei paha hinta turvallisuuden edelläkävijämerkistä joka on myös hyvin ympäristöystävällinen.



    Uuden Superbin myötä tulee nuo Passatissakin olevat kehittyneet koneet (ilmeisesti myös 2.8 FSI V6?) ja vaihteistot joista voi Volvon kohdalla vain uneksia, ja taitaa olla Volvofanien perusteita käyttäen: huomattavasti parempi hinta-laatusuhteeltaan. Tuon perusteella näyttäisi että Volvossa vasta maksetaankin paljon pelkästä merkistä.



    Ja nuo eivät ole mitään Euroshopper-merkkejä vaan sitä samaa (melkein!)Pirkkaa mitä Volvokin on! Korkeatasoisimmat merkit sitten erikseen. Hinnaston alapään pikku-Mersussakin (C-sarja) on enemmän erityistä noihin nähden kuin kalliimmassakaan Volvossa.

      
  • mikkot:

    "poikittain oleva nelos tai vitoskone etuvedolla, onkin yhtä hyvä kuin kuutoskone pitkittäin takavedolla, jos se vaan on volvon nokalla"


    Niinhän se onkin talviolosuhteissa, oli se melkein minkä merkin tahansa nokalla.




    Niinhän se mikkot toivoo, luottaen vanhaan uskomukseen. Tuo vain kertoo sen ettei sinulla ole kokemusta talviajosta takavetoisella, ainakaan hyvällä sellaisella.



    Minä ajan talvella mielummin 15 vuotta vanhalla hyvällä takavetoisella kuin uudella Volvolla.



    P.S. Miksi muuten talviolosuhteet ei tulleet puheeksi kun Subarua haukuttiin mutta nyt käytetään vanhaa takavetoisuuden uskomusta perusteena?

      
  • Putput:


    S80 2.5T 48800€, Passat 2.0TFSI Comfortline 38790€ tai jos varuste-eroa on vielä niin sitten Highline 42150€




    Varustettuna Volvo 2,5T Summum €54tonnia, tuo Passat pienemmällä koneella ja automaatilla €46 tonnia johon päälle Volvossa olevia varusteita nahat €1100 + sähköpenkit €1500 + xenonit €1800 + sumuvalot €400 + lämmitetyt takaistuimet €400 + pysäköintitutka €850. Samoissa hinnoissa ollaan, muistaakseni Volvossahan tomaatti ei ollut ekstraa? Samoilla tehoilla ja varusteilla Audi, BMW ja Mese ovatkin jo huomattavasti kalliimpia



      
  • Putput:



    P.S. Miksi muuten talviolosuhteet ei tulleet puheeksi kun Subarua haukuttiin mutta nyt käytetään vanhaa takavetoisuuden uskomusta perusteena?







    -hehe, hyvä pointti :sunglasses:



    siksi että nuo perustelut ovat joillain aina valikoituja riippuen miten saa sen oman suosikin näyttämään ''yhtä hyvältä'' kuin joku oikeasti parempi.



    muitakin esimerkkejä tästä on, kuten tuo käyntiääneen ja sivistyneisyyden arvostus valikoivasti eri autoista jauhettaessa.



    samoin kulutus, volvo saa kuluttaa etuvetona paljohkosti, mutta jos subaru jatkuvanelivetoisena kuluttaa, se on elämää suurempi asia.



    jne jne.





    :innocent:

      
  • Tuota:

    ...Samoilla tehoilla ja varusteilla Audi, BMW ja Mese ovatkin jo huomattavasti kalliimpia




    Olet asian ytimessä.



    Tämä on asia joka volle-kuskia hiertää , volle-kuski kiertää tätä tosiasiaa kuin kuumaa puuroa ja todistelee (itselleen ja muille volle-kuskeille) että on turha maksaa niin paljon autosta, jossa on saman verran tilaa, ei ainakaan enempää tehoa eikä ainakaan näin paljon varusteita kun vollesssa... ja mikäpä siinä... mutta sitä en tajua miksi kuitenkin pitää alkaa vertailemaan vollea ja saksalais-kolmikkoon, kun se ei kuitenkaan paini samassa sarjassa. Ei ne perus-saksalaiset kovin kummoisia elämyksiä herätäkään mutta oikeilla herkuilla niistä saa todellisia namuja :warning:

      
  • Tuota:

    Putput:

    S80 2.5T 48800€, Passat 2.0TFSI Comfortline 38790€ tai jos varuste-eroa on vielä niin sitten Highline 42150€


    Varustettuna Volvo 2,5T Summum €54tonnia, tuo Passat pienemmällä koneella ja automaatilla €46 tonnia johon päälle Volvossa olevia varusteita nahat €1100 + sähköpenkit €1500 + xenonit €1800 + sumuvalot €400 + lämmitetyt takaistuimet €400 + pysäköintitutka €850. Samoissa hinnoissa ollaan, muistaakseni Volvossahan tomaatti ei ollut ekstraa? Samoilla tehoilla ja varusteilla Audi, BMW ja Mese ovatkin jo huomattavasti kalliimpia




    Olet ehkä oikeassa ainakin tuossa vertailuparissa, mutta silti minun täytyy sen verran harata vastaan että ensinnäkin hinnastossa on nykyään Volvolle erikseen automaattien hinnat (järkeenkäypää päästöjen mukaan verotuksen vuoksi) jotka siis maksavat enemmän ja sitten on kenties vähän epäreilua ottaa vertailun pohjaksi Volvon varustepaketti. Ja kone on molemmissa lähes täsmälleen yhtä tehokas ja VW:ssä kehittyneempi, en sitten tiedä auttaako yksi sylinteri ja 0,5 litraa lisää kokonaisuutta ajatellen kun niiden muut erot ovat mitä ovat.



    Käyttökulut eivät suoraan liity tähän mutta ellen ihan väärin ole ymmärtänyt niin Volvon käyttökulutkin ovat suuremmat? Se VÄHINTÄÄN kompensoi toista asiaa jota en tiedä varmuudella mutta oletan, eli Volvon hieman parempaa jälleenmyyntiarvoa.

      
  • Simo-Anders:

    PutPut

    Miten on, ottaisitko mieluummin tämän BMW 118d:n ja 5.000 tai 7.000 euroa rahaa ?

    Esittelyauto, 4.000 km ajettu. Hinta 34.900 e. Normaalit varusteet.

    http://lyhytlinkki.net/?9at2kp6u

    Jollei linkki avaudu, sen voi kirjoittaa itse.

    Volvo S 80 2.0 diesel perushinta 39.900 e.

    Volvo S 80 2.0 diesel Kinetic-varustelu 41.900 e.

    Elikkä kannattaisi varmaan noissa hintavertailuissa pikkasen katsoa mitä auton varusteet maksaa. Kuvan BMW 118d:n perushinta on 29.500 e, aika vähäiset lisävarusteet pompsauttaa lopullisen hinnan varsin korkealle.




    Eiköhän nuo ole aika kaukana toisistaan vertailtaviksi. Silti, kalliimpiahan Bemut ovat. Tuossa 118d:ssä kun on paljon sellaista mitä edes S80 D5:ssä ei ole. Ero on perustavaa laatua.

      
  • Putput:

    mikkot:
    "poikittain oleva nelos tai vitoskone etuvedolla, onkin yhtä hyvä kuin kuutoskone pitkittäin takavedolla, jos se vaan on volvon nokalla"


    Niinhän se onkin talviolosuhteissa, oli se melkein minkä merkin tahansa nokalla.



    Niinhän se mikkot toivoo, luottaen vanhaan uskomukseen. Tuo vain kertoo sen ettei sinulla ole kokemusta talviajosta takavetoisella, ainakaan hyvällä sellaisella.

    Minä ajan talvella mielummin 15 vuotta vanhalla hyvällä takavetoisella kuin uudella Volvolla.

    P.S. Miksi muuten talviolosuhteet ei tulleet puheeksi kun Subarua haukuttiin mutta nyt käytetään vanhaa takavetoisuuden uskomusta perusteena?






    Talviajosta takavetoisella on kymmenien vuosien kokemus. Nuorena kortin saaneena oli hauska ajaa jatkuvassa sladissa, mutta nykyään arvostaa enemmän muita juttuja. Kyllä toki nykyään luistonestolla ja ajonvakautuksella saadaan ihmeitä aikaan. Edellämainittujen varusteiden huonona puolena huonolla kelillä on se,että kun ne yrittää vastustaa fysiikan lakeja, vauhti hiipuu liikaa. Edellisen mallin 5-bemari on talvellakin hyvä, toisin kuin samanikäinen väyrysmersu. Yleisesti ottaen takavetoinenkin on ok, kun auto on tarpeeksi iso. Neliveto on ilmanmuuta hyvä varuste talvikelillä.

      
  • Putput, miten voit tietää millainen ajettavuus uudessa Skoda Superbissa on ?? Se olisi hauska tietää......



    :lol:

      
  • lauravee:

    Kun tuosta Subarusta on puhuttu tälläkin palstala, niin pääsin tällä viikolla ajamaan Legacy Outpack 3.0r:ää vm -05. Ennen olin suhtautunu Subbeen aika neutraalisti, mut kyllä nyt tilanne muuttui. Auto sytytti kyllä tosi paljon: Hienostunut boxer kutonen, jonka ääntä ei juuri kuulunut missään tilanteessa, 180kw tehoa, hienosti vaihtava automaatti, huippuluokan neliveto, apunaan ajonvakautus ja luisonesto. Sisätilojen hienostunut viimeitely haki kyllä vertaistaan, niin sileitä nahkapenkkejä en ole kyllä muissa autoissa nähnyt, koelaudan rauhallinen ja hienostunyt tyyli teki vaikutuksen, ei yhtään ylimuotoilua, vaan klassiset rauhalliset linjat. Keskellä kauniisti koetauluun sointuva iso värinäyttö, jonka asennus ei näyttänyt niin möhkäleeltä kun monissa muissa. Varusteitakin tuntui olevan joka lähtöön mm. aut. ilmastointi, vakkari, navigaattori, sähköpenkit ym. Jos siinä olis ollu vielä katajat koetaulussa, niin olis kyllä ihan kympin auto. Kun on ajanut autoja Ministä Ferrariin, niin harvoin enää mikään auto oikesti sytyttää, mut tuo Subaru oli kyllä sellainen.






    kerrankin kunnon käyttökokemus subarusta eikä mitään paskanjauhantaa jonkun epäilyttävän autolehden kepillä tökkimisestä.



    lauraveellä selvästikin makua hienolle tekniikalle ja sporttisille autoille.



    Lisäisin vielä että tuollainen kolmilitrainen legacy (tai pienempi turbomalli) on lumellakin huikean nopea liikahtamaan, ja menee sinne minne käsketään.



    tuntuma sekä etu että takapäähän on kaikissa tilanteissa erinomainen, ja ohjaus ei voisi olla juuri parempi.



    Sporttisuudesta kertoo melko kova alusta, ja auton kallistelu ja ''vaappuminen'' on aivan olematonta kovissakin ääritilanteissa jos vertaa moneen muuhun autoon. Tuo on vieläpä huomionarvoista outbackissa koska siinä on extra maavara.



    Moottorista vielä lisäisin että myös rajusti kiihdytettäessä ja /tai aivan yläkierroksilla vedettäessäkin koneen ääni on uskomattoman mielyttävä :tongue:



      
  • petos:

    lauravee:
    Kun tuosta Subarusta on puhuttu tälläkin palstala, niin pääsin tällä viikolla ajamaan Legacy Outpack 3.0r:ää vm -05. Ennen olin suhtautunu Subbeen aika neutraalisti, mut kyllä nyt tilanne muuttui. Auto sytytti kyllä tosi paljon: Hienostunut boxer kutonen, jonka ääntä ei juuri kuulunut missään tilanteessa, 180kw tehoa, hienosti vaihtava automaatti, huippuluokan neliveto, apunaan ajonvakautus ja luisonesto. Sisätilojen hienostunut viimeitely haki kyllä vertaistaan, niin sileitä nahkapenkkejä en ole kyllä muissa autoissa nähnyt, koelaudan rauhallinen ja hienostunyt tyyli teki vaikutuksen, ei yhtään ylimuotoilua, vaan klassiset rauhalliset linjat. Keskellä kauniisti koetauluun sointuva iso värinäyttö, jonka asennus ei näyttänyt niin möhkäleeltä kun monissa muissa. Varusteitakin tuntui olevan joka lähtöön mm. aut. ilmastointi, vakkari, navigaattori, sähköpenkit ym. Jos siinä olis ollu vielä katajat koetaulussa, niin olis kyllä ihan kympin auto. Kun on ajanut autoja Ministä Ferrariin, niin harvoin enää mikään auto oikesti sytyttää, mut tuo Subaru oli kyllä sellainen.



    kerrankin kunnon käyttökokemus subarusta eikä mitään paskanjauhantaa jonkun epäilyttävän autolehden kepillä tökkimisestä.

    lauraveellä selvästikin makua hienolle tekniikalle ja sporttisille autoille.

    Lisäisin vielä että tuollainen kolmilitrainen legacy (tai pienempi turbomalli) on lumellakin huikean nopea liikahtamaan, ja menee sinne minne käsketään.

    tuntuma sekä etu että takapäähän on kaikissa tilanteissa erinomainen, ja ohjaus ei voisi olla juuri parempi.

    Sporttisuudesta kertoo melko kova alusta, ja auton kallistelu ja ''vaappuminen'' on aivan olematonta kovissakin ääritilanteissa jos vertaa moneen muuhun autoon. Tuo on vieläpä huomionarvoista outbackissa koska siinä on extra maavara.

    Moottorista vielä lisäisin että myös rajusti kiihdytettäessä ja /tai aivan yläkierroksilla vedettäessäkin koneen ääni on uskomattoman mielyttävä :tongue:




    Harmi että kommentin pohjaa vie kirjoittajan aiemman Suomi24 tasoiset provoilut. Muutenkin täysin kritiikittömään ylistykseen pitäisi suhtautua todella epäillen kun on kysymys tavis autosta. Ei siis Veyron tms.



    Tämä ei tietty muuta omaa mielipidettäni Subarusta joka on varsin positiivinen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit