UUSI UPEA BMW 5-SARJA !

232 kommenttia
1234568»
  • koivuniemen herra:



    Toki kun luin tuon linkin, tuli vähän myös Simppa mieleen. Mutta hienoa että jokainen voi täällä kertoa myös tunteistaan :hug:




    Sinulta meni viestini pointti niin pahasti ohi kuin vain voi mennä. Nimenomaan nuo nimet ovat typeriä, kun bemaristit ovat ihan tavallisia autoilijoita.



    Vai onko sinun mielestäsi 520d TwinPower Turbo Sport hieno nimi autolle? Kuten sanoin, ainakin minulle syntyvä mielikuva viittaa lähinnä lasten leikkikaluihin.

      
  • Ei nyt ihan ensimmäisenä tulisi itselleni uuden auton ostajana liittyä minkään merkin kerhoon.



    Jotenkin ymmärrän tuon kerhoajatuksen, jos omistaisin vaikkapa 60-luvun Jaguarin jota laittelisin illat ja viikonloput.

      
  • AkiK:

    Ei nyt ihan ensimmäisenä tulisi itselleni uuden auton ostajana liittyä minkään merkin kerhoon.


    Niin, ihmisten suhtautuminen ja kiinnostus omaan automerkkiin vaihtelee varmasti aika suuresti. En itsekään aiemmin ajatellut merkkikerhon jäsenyyttä mitenkään oleellisena asiana, mutta nyt kun on ollut jäsen muutaman vuoden niin pakko sanoa että kyllä mulle ainakin kelpais merkkikerhon (hämmästyttävän laadukkaasti tehty) lehti, ilmaiset ratapäivät ja alennukset varaosista vaikka uudella autolla ajaisinkin. Tosin varaosia ei tietenkään pitäisi tarvita, mutta saahan tuon alennuksen vaikka ostaa jotain sellaistakin alkuperäistä oman merkin lisähärpäkettä varaosatiskiltä mitä ei autossa alunperin ole ollutkaan.

      
  • En tiedä oliko tuossa linkissä Taloussanomien juttu kokoneisuudessaan, mutta toimittaja oli varmasti valinnut Mersu-naisen haastattelusta provosoivimmat osat. Sehän tuntuu nykyään olevan median tehtävä. Vaikka kyllä usein on niinkin, että miehisellä alueella toimiessaan naiset yrittävät olla enemmän äijää kuin miehet yhteensä.

      
  • simppa:


    Vai onko sinun mielestäsi 520d TwinPower Turbo Sport hieno nimi autolle? Kuten sanoin, ainakin minulle syntyvä mielikuva viittaa lähinnä lasten leikkikaluihin.




    Nimi on kyllä hieno...muttei ehkä autolle. Mulle tuli heti tuollainen mieleen.

    http://tinyurl.com/3opau6b



      
  • AkiK:

    Ei nyt ihan ensimmäisenä tulisi itselleni uuden auton ostajana liittyä minkään merkin kerhoon.


    Näillä kolmella Saksalaisella merkillä on kerhon jäsenille merkistä riippuen erinäisiä etuja jotka kelpaavat uudellakin autolla ajaville.

    – On alennuksia huolto- ja varaosista.

    – Kerholehtiä esim. Bemaristi ja Tähdelliset (yllättävän korkeatasoisia ja esim.

    uuden BMW:n ostaja saa lehden autonsa mukana).

    – AMG Mersun omistajille on järjestetty Ahvenistolla koeajo tilaisuus AMG:n nykymallistolla.

    – Ratapäiviä, jossa on myös opastusta ajolinjojen valintaan.

    – Kerhotallit



    Jenkeissä nämä kerhot nähdään oivana tapana pitää yhteyttä merkkiuskollisiin asiakkaisiin. Siellä on jo osittain elitistä meininkiä.



    Esim. uudehkon Lexuksen huippumallin omistajille on esim. ilmaista golf opetusta, brunsseja missä voi tutustua muihin vastaavan auton omistajiin.





      
  • Lefa:

    En tiedä oliko tuossa linkissä Taloussanomien juttu kokoneisuudessaan, mutta toimittaja oli varmasti valinnut Mersu-naisen haastattelusta provosoivimmat osat. Sehän tuntuu nykyään olevan median tehtävä. Vaikka kyllä usein on niinkin, että miehisellä alueella toimiessaan naiset yrittävät olla enemmän äijää kuin miehet yhteensä.




    Kyllä siinä on koko juttu, Taloussanomat ei ole ilmestynyt aikoihin muualla kuin netissä. Haastattelun saa tarkistaa ennen sen julkaisemista.

      
  • juster:



    Näillä kolmella Saksalaisella merkillä on kerhon jäsenille merkistä riippuen erinäisiä etuja jotka kelpaavat uudellakin autolla ajaville.




    Epäilemättä, mutta kyllä näitä on hyvänä asiakkaana saanut aina muutenkin ilman sitä että pitää kuulua johonkin kerhoon. Ei minulla mitään näitä kerhoja vastaan ole, vähän vaikea on silti omalla kohdalla nähdä uutta liikkumista varten ostettua autoa "harrastuksena". Lisäksi autot on vaan autoja, itse ainakin pidän mieluummin valinnanvapauteni aina autoa valitessani ilman että sosiaalinen kuuluvuus johonkin klubiin sitä säätelisi.

      
  • AkiK:

    Epäilemättä, mutta kyllä näitä on hyvänä asiakkaana saanut aina muutenkin ilman sitä että pitää kuulua johonkin kerhoon.


    Varmasti näin on, mutta monta turhaa tinkausyritystä olen todistanut oman merkkiliikkeen tiskillä. Kerhon jäsenkortilla saa sen pienen alen kuitenkin ilman mitään vääntöä.



    AkiK:

    ... itse ainakin pidän mieluummin valinnanvapauteni aina autoa valitessani ilman että sosiaalinen kuuluvuus johonkin klubiin sitä säätelisi.


    Enpä ole kyllä ikinä ajatellut että tuollainen kerhon jäsenyys mitenkään rajoittaisi auton ostamista. Jos nyt vaikka kakkosauton ostaisin niin kyllä se luultavasti on eri merkkiä kuin nykyinen.

      
  • 235+255:



    Varmasti näin on, mutta monta turhaa tinkausyritystä olen todistanut oman merkkiliikkeen tiskillä. Kerhon jäsenkortilla saa sen pienen alen kuitenkin ilman mitään vääntöä.




    Auton olennaiset kustannukset ratkaistaan sitä ostaessa ja myydessä, ei minulla tuossa välissä ole muuta asiaa merkkiliikkeeseen kuin auton määräaikaishuollot. Renkaat, tarvikkeet ym ostan yleensä muualta, koska muualta ne saa halvemmalla.



    Enpä ole kyllä ikinä ajatellut että tuollainen kerhon jäsenyys mitenkään rajoittaisi auton ostamista. Jos nyt vaikka kakkosauton ostaisin niin kyllä se luultavasti on eri merkkiä kuin nykyinen.




    Hyvä jos noin on. Kuitenkin kerhoilla on autonvalmistajan ja myyjän näkökulmasta vain yksi tarkoitus, eikä se ole se että haluavat antaa sinulle alennusta jäsenenä.



      
  • juster:

    530 I löytyy esim. tänään ilmestyneestä Suomen hinnastosta. Tosin BMW Suomella hinnastosta vastaava on päättänyt lisätä mallinimeen ”TwinPower Turbo” nimen. Ilmeisesti tehon lisäyksellä verrataan mallia vanhaan 528I:hin.

    Tämä moottori on luultavasti välikauden malli. Sen kulutus on samaa tasoa kuin 4 vuotta sitten esitellyn E60 530I:n. vaikka nykyisessä F10.ssä on kulutusta laskemassa mm. Start/Stop systeemi ja 8-vaihteinen automaattivaihteisto. Moottoria ei ole lainkaan kehitetty 4 vuoden takaisesta, pikemmin päinvastoin.




    Joku laakkosella lukee tätäkin palstaa..twinpower lähti mallinimestä pois. Missään ei taida olla tarkempia speksejä 530i moottorille, onko identtinen e60:n ja e90 mallien 272hp version kanssa?

      
  • Teknikens Värld oli vertaillut M5:sta Jagge XFR:ään. En kerennyt lukea koko testiä läpi, mutta ihmeen suuren piste-eron olivat saaneet noille autoilla, kun yleensä lopputuloksien piste-erot on hyvin mitättömiä.

      
  • BMW julkaisi eilen viralliset tiedot ja kuvat tuosta odotetusta tri-turbo-dieselistään, M550d xDrive, 381 hp, 740 Nm, neliveto, ei hassumpaa. Kyseessä samalla ensimmäinen virallinen M-diesel, kyseessä ei ilmeisesti M-paketti vaan aito M-sarjalainen.



    Uusi moottori tulee sekä Sedaniin, Touringiin, X5:een ja X6:een. Odotetaan koska Audilta dieselillä käyvä S/RS-sarjalainen vastaamaan BMW:n heittämään haasteeseen.



    http://www.worldcarfans.com/112012640296/bmw-m-performance-diesels-revealed---m550d-x5-m50d-and

      
  • Dieseleiden kehitys on ollut kyllä rajua ja BMW on ollut monesti tämän kehityksen kärjessä. 80-luvulla savuttamaton 125+ hv/l diesel olisi voinut kuulostaa aika uskomattomalta ajatukselta.



    535d taisi tulla markkinoille 2004. Silloin siinä oli noin 90 hv/l. Kuudessa vuodessa ollaan kiristelty siis 40 prosenttia lisää tehoa. Samassa ajassa yhdellä ahtimella varustettu 530d on lähes saavuttanut tuon ensimmäisen 535d:n arvot. Mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

      
  • DataLogger:

    Kyseessä samalla ensimmäinen virallinen M-diesel, kyseessä ei ilmeisesti M-paketti vaan aito M-sarjalainen.




    Mitä on aito M-sarjalainen? Itselleni se on e30 M3. Siinä oli vielä yhteys motorsportiin ilmeinen. Sen jälkeen motorsport on ollut lähinnä markkinointiosaston luoma mienlikuva.



    Lueskelin hiljattain M-johtajan haastattelua siitä, kuinka mahtava juttu uuden M5:n ahdettu moottori on. Voimaa on tarjolla laajalla kierrosalueella ja vaihteita tarvitsee vatkata vähemmän. Auton käytöstä voi säätää kaasulla nyt joka tilanteessa. Muistan hyvin, kuinka 90-luvulla samat tyypit ylistivat vapaasti hengittävää moottoria. Silloin ahdin kuulemma toi aivan liikaa massaa voimansiirtoon, aiheutti lämpöongelmia, pilasi ajamisen ilon... Niin ne asiat muuttuvat.

      
  • On kyllä todella mielenkiintoinen uutuus! Pitkästä aikaa jotain minkä koeajoa todella odottaa ja mikä pistää ensimmäisen kerran pitkään aikaan harkitsemaan ihan uuden auton ostamista.



    0-100 km/h 4,7 sec, neliveto automaatilla, runsaat tilat, yhdistetty kulutus 6,3 litraa ja 165 gr. Tuosta ei vielä pari vuotta sitten edes voinut haaveilla. Ainoa mikä jää varmaan puuttumaan on hienot äänet..

      
  • Aika hyvin Bemulla menee. What Car on valinnut vuoden autot luokittain ja "Executive" -luokassa mid-size voittaja oli uusi BMW 3-sarja ja isoissa 5-sarja. Myös X3 voitti oman SUV-luokkansa. Ei hassummin yhdelle merkille. Linkkiä ei ole kun tämä oli painetussa lehdesä jota reissussa lueskelin.

      
  • AkiK:

    Ei nyt ihan ensimmäisenä tulisi itselleni uuden auton ostajana liittyä minkään merkin kerhoon.


    On meitä moneen junaan ja sitten vielä joku jää asemalle lukemaan nettiautoa ;-)



    Ei minun kerhoon tarvi välttämättä liittyä, mutta merkkifoorumin tunnarit ovat vuoden verran aktiivikäytössä kotiläksyjä tehden ennen itselle uuden mallin hankintaa.



    Ellei sieltä löydy syytä hylätä ideaa, sitten voi edetä prosessissa ostamalla korjaamokäsikirjan.



    Jos vieläkin näyttää järkevältä, voi lähteä katselemaan niitä autojakin. Mutta ensin valitaan runkonumeron 9 ensimmäistä merkkiä ja selvitetään minkä tuotantoviikkojen autot tulevat kyseeseen.



    Ja sitten kun se huolella valittu rakkine kilahtaa jostain kumminkin, niin vertaistukiryhmästä saa myötätunnon lisäksi täsmäapua.

      
  • individual:

    Ainoa mikä jää varmaan puuttumaan on hienot äänet..




    Niinpä. Moottori ottaa kierroksia sentään hanakan kuuloisesti, 80-luvun bensavolkkarin tapaan :smile: Oikeasti vetää hyvin vielä suuremmissakin nopeuksissa kuten kuuluukin.



    https://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc

      
  • Nyky-generaation 5-sarjalla nyt ikää runsas 3 vuotta ja updeittattu malli oli liikkeissä viikonloppunäyttelyssä. Melko pienillä fiilauksilla mennään. Tosin Suomessa uskoisin tuon 2-litraissesta dieselistä hieman kevyemmällä viritysasteella saadun 518dA:n nousevan myydymmäksi malliksi. Tuollakin koneella suorituskyky varmasti riittää suurimmalle osalle ostajia. Hinta kuitenkin on nyt entistä houkuttelevampi, alkaen 46.990 egeä.



    Ja sitten BMW laittaa lisää höyryä taas myyntikampanjan muodossa, näköjaan xDrive-kampanja on palannut, käytännössä siis neliveto 1-, 3- ja 5-sarjaan kaupan päälle. Ja noissahan on myös business-varusteet, esim. 8-vaihteinen automaatti. Veikkaan vilkasta myyntiä, merkki ilmeisesti hakee kaikkien aikojen markkinaosuutta Suomessa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit