Mitäpä jos lopetat pilkun viilaamisen. Aika selkeä oli näkemyksesi kurssista kokonaisuutena, kun noita viestejä lukee. Mitä mieltä olet "tuulipukujen" sijoituksista? Onko reilusti yli 10 % tuotto reilussa puolessa vuodessa huono tuotto?
Montako vuotta meinaat vielä jatkaa tuota pelkästä Volkkarista jauhamista?
Tuossa tuo jälkimmäinen ennustus "kokonaisuutena" uudemman kerran:
"Credit Suissen analyytikot veikkailevat VW-Gaten lopulliseksi hintalapuksi 23-78 miljardia euroa.
Jälkimmäisen suunnan toteutuessa VWG huutelee jo valtiota apuun (tai johan se jo onkin) ja tuokin käppyrä painunee alle kahdeksankympin."
Yksinkertastaen IF hintalappu lähemmäksi 78 miljardia euroa, THEN osakkeen arvo alle 80€.
10 pinnan tuotto puolessa vuodessa on hyvä, ei käy kieltäminen.
Aikaisemmassa viestissä moitit minua kitinästä, mitäpä jos lähestyisit noita medioita ketkä noita "Volkkari"-kitinäuutisia tuottaa?
Kokonaisuutena kaikki kirjoituksesi viittasivat kyllä aivan johonkin muuhun, kuin lähes 130 euron kurssiin reilun puolen vuoden kuluttua "skandaalista".
On myös mielenkiintoista, miten ennustelet kurssin mahdollisesti painuvan alle 80 euron ja miten innolla uutisoit 100 euron alitusta, mutta kurssinousu jää sinulta kokonaan huomaamatta. Kuinka sattuikaan tällainen vahinko, kun muuten niin innoissasi uutisoit kaiken mahdollisen Volkkarista.
Ja viimeiset pari vuotta (jo ennen skandaalia) en muista sinun kirjoittaneen juuri mitään muuta, kuin ruikutusta Volkkarista. Mikäköhän ajaa ihmisen tuollaiseen mielentilaan? Mutta toivottavasti se helpottaa oloasi.
Eikö ole perin juurin tympeää, kun joutuu vääristelemään toisen kirjoituksia, jotta niistä tulee itselle mieleisiä?
Nyt kun olet valinnut tien, "Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin...", niin kerrohan mikä on oma arviosi pörssikurssista, jos Wolfsburg arvioi ensi torstaina/kesäkuussa tuon mähmimisen kustannuksiksi 78 miljardia euroa jaettuna esim vuosille 2015-2017?
Mitä pahaa koet tapahtuneen, jos VWG maksaa kompensaatiota jenkkikuluttajien lisäksi myös muillekin? Kyllä mulle ainakin nippu dollareita kelpaisi.
Kummallakohan meistä on rankempaa, kun toinen meistä suhtautuu negatiivis-sävyisiin uutisiin kitinänä ja ruikutuksena?
Hassu juttu, miten VW-uutisia ahkerasti lukevalta ja linkkaavalta Sokealta-Reetalta on jäänyt huomaamatta se uutinen, että VW oli alkuvuonna taas maailman suurin autovalmistaja. No vahinkoja sattuu.
Jep ja se oli huippuhinta, mutta ennen päästökohua hinta taisi olla 160 euron kieppeillä. Noin 30 pinnaa ovat laskeneet myös Daimler ja BMW noista 2015 huipuistaan. Tällä hetkellä saattavat olla varsin hyviä ostokohteita kaikki, mutta näillä hinnoilla ostaisin Daimleria tai Bemaria. Volkkarissa on edelleen riskinsä ja tällä hinnalla en ostaisi.
BMW:n sähköautobrändi sakkasi alkuvuonna pahasti
BMW ei ole myöskään onnistunut pitämään tärkeitä johtoportaan henkilöitä, kertoo Automotive News Europe. Osa i-brändin johtajista on siirtynyt kiinalaisen start-up-yrityksen leipiin.
Ei taida piikki ihan heti sulkeutua. VW on ongelmissa USA:ssa nuiden korjausten kanssa eli korjauksien jälkeenkään 2-litraiset ja 3-litraiset dieselit eivät täytä USA:n ympäristövaatimuksia. Jos autoja ei saada täyttämään USA:n ympäristövaatimuksia on VW:llä edessä autojen takaisin osto ja niiden romutus. Edessä on pieni urakka, kun nuilla moottoreilla on myyty 475.000 Volkkaria, Audia ja Porschea. Urakan hintaa ei kukaan uskalla edes arvioida.... Mielestäni USA:n viranomaiset ovat aika skeptisiä moottoreiden saamisesta siihen kuntoon, että ne täyttäisivät USA:n ympäristövaatimukset. Lisäksi VW vastaan on menossa omistajien USA:n joukkokanne, VW:n diesel -mallien myynti on kielletty Etelä-Koreassa ja sieltäkin uhkaa muutaman miljoonan sakot. Viimeksi samaan vyyhteen sotkeutui Bosch, joka oli viime viikolla ensimmäisen kerran Californian oikeudessa vastailemassa kysymyksiin kuka teki ja mitä. Bosch ilmoitti varanneensa 750milj. euroa USA:n kuluihin. Ja kaiken huipuksi EU perää Euroopan omistajille samanlaisia korvauksia kuin mitä USA:n omistajat ovat saaneet..siinäpä riittää lakimiehille töitä.
Sokea-Reeta on ilmeisesti pettynyt auton valintaansa?
Osta Toyota niin ei tarvitse valittaa, kaikki pelaa niinkuin on luvattu.
ps. taitaa kuitenkin olla kyse kokonaan auton puutteesta.
Mitäpä jos lopetat pilkun viilaamisen. Aika selkeä oli näkemyksesi kurssista kokonaisuutena, kun noita viestejä lukee. Mitä mieltä olet "tuulipukujen" sijoituksista? Onko reilusti yli 10 % tuotto reilussa puolessa vuodessa huono tuotto?
Montako vuotta meinaat vielä jatkaa tuota pelkästä Volkkarista jauhamista?
"Näkemys kokonaisuutena"?
Tuossa tuo jälkimmäinen ennustus "kokonaisuutena" uudemman kerran:
"Credit Suissen analyytikot veikkailevat VW-Gaten lopulliseksi hintalapuksi 23-78 miljardia euroa.
Jälkimmäisen suunnan toteutuessa VWG huutelee jo valtiota apuun (tai johan se jo onkin) ja tuokin käppyrä painunee alle kahdeksankympin."
Yksinkertastaen IF hintalappu lähemmäksi 78 miljardia euroa, THEN osakkeen arvo alle 80€.
10 pinnan tuotto puolessa vuodessa on hyvä, ei käy kieltäminen.
Aikaisemmassa viestissä moitit minua kitinästä, mitäpä jos lähestyisit noita medioita ketkä noita "Volkkari"-kitinäuutisia tuottaa?
Kokonaisuutena kaikki kirjoituksesi viittasivat kyllä aivan johonkin muuhun, kuin lähes 130 euron kurssiin reilun puolen vuoden kuluttua "skandaalista".
On myös mielenkiintoista, miten ennustelet kurssin mahdollisesti painuvan alle 80 euron ja miten innolla uutisoit 100 euron alitusta, mutta kurssinousu jää sinulta kokonaan huomaamatta. Kuinka sattuikaan tällainen vahinko, kun muuten niin innoissasi uutisoit kaiken mahdollisen Volkkarista.
Ja viimeiset pari vuotta (jo ennen skandaalia) en muista sinun kirjoittaneen juuri mitään muuta, kuin ruikutusta Volkkarista. Mikäköhän ajaa ihmisen tuollaiseen mielentilaan? Mutta toivottavasti se helpottaa oloasi.
Eikö ole perin juurin tympeää, kun joutuu vääristelemään toisen kirjoituksia, jotta niistä tulee itselle mieleisiä?
Nyt kun olet valinnut tien, "Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin...", niin kerrohan mikä on oma arviosi pörssikurssista, jos Wolfsburg arvioi ensi torstaina/kesäkuussa tuon mähmimisen kustannuksiksi 78 miljardia euroa jaettuna esim vuosille 2015-2017?
Mitä pahaa koet tapahtuneen, jos VWG maksaa kompensaatiota jenkkikuluttajien lisäksi myös muillekin? Kyllä mulle ainakin nippu dollareita kelpaisi.
Kummallakohan meistä on rankempaa, kun toinen meistä suhtautuu negatiivis-sävyisiin uutisiin kitinänä ja ruikutuksena?
Minä veikkaan että Sokeaa-Reettaa tressaa vee ween menestys niin paljon että yöunet menee.
Sokea-Reetan mainitsemaan haarukkaan ollaan matkalla, riittääköhän kassa: http://www.bbc.com/news/business-36112333
Teknistä etumatkaa:
http://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-audi-idUSKCN0XG2DN
TM:n Talviauto-testin kylmäpäästöt-osiossa mitatuille +200x NOx-päästöille löytyi ainakin jokin selitys:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/04/22/spiegel-volkswagenin-paastotekniikkaa-kayttaa-moni-autonvalmistaja/20164405/304
Opelilla vähän koleampi kesäpäiväkin riitti puhdistusjärjestelmän sulkemiseen.
Hassu juttu, miten VW-uutisia ahkerasti lukevalta ja linkkaavalta Sokealta-Reetalta on jäänyt huomaamatta se uutinen, että VW oli alkuvuonna taas maailman suurin autovalmistaja. No vahinkoja sattuu.
Nyt osake ylitti 130 euron rajan.
Volkswagen AG
Maaliskuussa 2015 247,85
Volkswagen AG 5.5.2016 117,950
Jep ja se oli huippuhinta, mutta ennen päästökohua hinta taisi olla 160 euron kieppeillä. Noin 30 pinnaa ovat laskeneet myös Daimler ja BMW noista 2015 huipuistaan. Tällä hetkellä saattavat olla varsin hyviä ostokohteita kaikki, mutta näillä hinnoilla ostaisin Daimleria tai Bemaria. Volkkarissa on edelleen riskinsä ja tällä hinnalla en ostaisi.
VWG:n sisäinen koulutustilaisuus:
http://mobile.nytimes.com/2016/04/27/business/international/vw-presentation-in-06-showed-how-to-foil-emissions-tests.html
Merkel oli huolissaan jenkkien päästörajojen vaikutuksesta heidän autoteollisuuteen:
http://www.autoblog.com/2015/11/16/german-chancellor-complained-about-nox-standards-2010/
BMW:n sähköautobrändi sakkasi alkuvuonna pahasti
BMW ei ole myöskään onnistunut pitämään tärkeitä johtoportaan henkilöitä, kertoo Automotive News Europe. Osa i-brändin johtajista on siirtynyt kiinalaisen start-up-yrityksen leipiin.
Volkswagen on menettänyt markkinaosuuttaan Euroopassa joka kuukausi päästöskandaalin paljastumisen jälkeen.
Parhaiten menestyivät Renault, Fiat Chrysler ja BMW.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-ahdingolle-ei-nay-loppua/B3ikYMWy
Kuluttajan kannalta on hyvä nähdä, että jaloillaan äänestävien palautekanava toimii.
Taitanee mennä kuluneilla stanssausvälineillä turaamiseksi:
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-kiemurtelee-kriisista-toiseen/ktHzm3Sr
Milloinkahan piikki sulkeutuu?
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-sopu-usan-autoliikkeiden-kanssa-maksaa-yli-miljardin/cEmzBadE
Ei taida piikki ihan heti sulkeutua. VW on ongelmissa USA:ssa nuiden korjausten kanssa eli korjauksien jälkeenkään 2-litraiset ja 3-litraiset dieselit eivät täytä USA:n ympäristövaatimuksia. Jos autoja ei saada täyttämään USA:n ympäristövaatimuksia on VW:llä edessä autojen takaisin osto ja niiden romutus. Edessä on pieni urakka, kun nuilla moottoreilla on myyty 475.000 Volkkaria, Audia ja Porschea. Urakan hintaa ei kukaan uskalla edes arvioida.... Mielestäni USA:n viranomaiset ovat aika skeptisiä moottoreiden saamisesta siihen kuntoon, että ne täyttäisivät USA:n ympäristövaatimukset. Lisäksi VW vastaan on menossa omistajien USA:n joukkokanne, VW:n diesel -mallien myynti on kielletty Etelä-Koreassa ja sieltäkin uhkaa muutaman miljoonan sakot. Viimeksi samaan vyyhteen sotkeutui Bosch, joka oli viime viikolla ensimmäisen kerran Californian oikeudessa vastailemassa kysymyksiin kuka teki ja mitä. Bosch ilmoitti varanneensa 750milj. euroa USA:n kuluihin. Ja kaiken huipuksi EU perää Euroopan omistajille samanlaisia korvauksia kuin mitä USA:n omistajat ovat saaneet..siinäpä riittää lakimiehille töitä.
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/koko-saksan-autoteollisuus-huijasi-ja-hallitus-tiesi/7nQenM5F
Ilmankos Angela lähetettiin Arskan puheille jo 2010:
http://www.autoblog.com/2015/11/16/german-chancellor-complained-about-nox-standards-2010/
Kilpailevan aviisin mukaan VWG:n USA:n toimintojen talonmies on löydetty ja tuomittu.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/paastoskandaalin-ensimmainen-vankeustuomio-annettu-insinoori-myonsi-syyllisyytensa
Eurooppalainen virkaveli taitanee päästä pälkähästä, VWG:n mukaan täällä mitään lakeja olla rikottu.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-kieltaa-rikkoneensa-eun-kuluttajansuojalakeja
Toivottavasti VWG:n talonmiesten vastuuvakuutuksista löytyy limiittiä...
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenille-iski-taas-jattilasku/RsuuwQXP
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/09/19/tuomioistuin-tayttyy-volkswagenin-huijauskanteista/20169704/304
Näinköhän Nordea on mukana?
Sokea-Reeta on ilmeisesti pettynyt auton valintaansa?
Osta Toyota niin ei tarvitse valittaa, kaikki pelaa niinkuin on luvattu.
ps. taitaa kuitenkin olla kyse kokonaan auton puutteesta.
Teknistä etumatkaa:
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/09/19/audis-chief-engineer-doomed-by-dieselgate/#7c38deca5f1f
Miksi ihmeessä valmistetaan tuollaisia hienoja ja kevyitä moottoreita yksityisten kuluttajien autoihin, jotka eivät kestä käytössä kuin hetken?
Mistä ihmeen keveistä ja kestämättömistä moottoreista kirjoitat?
Piikki auki Euroopassa:
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/paa-auki-vw-korvauksille-euroopassa-oikeus-maarasi-5000-euroa-audin-omistajalle/d6rdbfUg
Käytettyjen ostajien on viisainta välttää näitä litran kolmesylinterisiä mondeo passat ym. turboja
Piikin auetessa maailmanlaajuisesti kupit nurin:
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-ei-koskaan-ole-ollut-mikaan-puhtaiden-pulmusten-pesa/W5AwBe5g