Quu: "Eikä tarvitse kukaan muuhun kuin autotallin täytteeksi, ei sitä ulkona kehtaa pitää."
Sebastian Vettel ajaa kyseisellä autolla aivan varmasti. On tosin kuljetttajia jotka ostavat nopeita autoja vaikka taidot eivät riitä, kuin kansanauton kuljettamiseen tosin ei aina senkään ajaminen onnistu ilman vahinkoja.
Aston Martin Vulcan taitaa olla kilpa-auto, kun auton alla esimerkiksi on neljä mäntää kiinteästi joilla auton voi nostaa ilmaan 20 senttiä renkaiden vaihtoa varten.
BMW 5-sarjan kehitys pituuden osalta. Täydennettynä uudella BMW G30:lla.
BMW E28 4260 mm
BMW E34 4720
BMW E39 4775
BMW E60 4841
BMW F10 4899
BMW G30 4935
BMW 5-sarja kehitys leveyden osalta.
BMW E28 1700 mm
BMW E34 1751
BMW E39 1800
BMW E60 1846
BMW F10 1862
BMW G30 1868
BMW 5-sarjan kehitys painon osalta.
BMW E28 1160-1447 kg
BMW E34 1380-1710
BMW E39 1445-1795
BMW E60 1535-1735
BMW F10 1595-1870
BMW G30 1495-1670
Omapaino EU, kg: Ilmoitettu arvo koskee autoa, jossa on tankki 90 % täynnä ja kuormana 68 kg (kuljettaja) sekä 7 kg matkatavaroita. Omapaino koskee vakiovarusteista autoa. Lisävarusteet nostavat auton omapainoa.
Maltilliseksi jäi ulkomittojen kasvu ja se on pelkästään hyvä asia. BMW 5-sarjan kohdalla ollaan niissä mitoissa joissa lisää ei tarvinne kukaan. Seuraava niille joille 5-sarja ei riitä on BMW 7-sarja. Harvemmin olen tarvinnut tilaa enemmän kuin 5-sarja tarjoaa. Kuljetuksiin on omat toimivat toimijat ja homma pelaa. Joskus näkee tilanteita jossa autoon kuin autoon sovitellaan tavaraa joka ei sinne kuulu tai edes mahdu asiallisesti. Peräkärryllä kuljetus on parempi tapa hoitaa homma jos ei jostain syystä halua maksaa kuljetuksista.
Itse kylläkin olen sitä mieltä 5-sarjan ja vastaavien sedaneiden tiloista, että sisätilat varmasti riittää kaikkiin tarpeisiini ja niitä on jopa liikaakin. Sen sijaan tavaratilan lastausaukko on kaikissa tuon luokan sedaneissa liian pieni. Siellä ei mahdu kuljettamaan sinne tilan puolesta mahtuviakaan esineitä, jos niitä ei saa mahtumaan lastausaukosta sisään.
Skoda Superb on esimerkki huippuluokkaisesta tavaratilasta ja lastausaukosta. Kun saisi 5-sarjaan ja vastaaviin samanlaisen monikäyttöisen tavaratilan, ilman että pitää ostaa farmarimalli.
tracktest:
Tiedän kyllä nuo BMW:n GT-mallit. 5 GT ei oikein tule kyseeseen ihan ulkonäkö syistä, mutta 3 GT:tä olen harkinnutkin. Sedaniin yhdistetty käytännöllisyys vaan olisi kaikista paras. Malliesimerkki Skoda Superb, kuten jo aiemmin mainitsin. Se vaan ei sitten muutoin miellytä.
mrse käytä rengaspusseja jottei autosi likaannu renkaista. Rengasliikkeessä kuuluu pesu samaan hintaan ja pussit saat kaupan päälle. Näin omasta kokemuksesta on homma toiminut.
"mrse käytä rengaspusseja jottei autosi likaannu renkaista. Rengasliikkeessä kuuluu pesu samaan hintaan ja pussit saat kaupanpääle. Näin omasta kokemuksesta on homma toiminut."
mrse ei ole koskaan ostanut uutta autoa koska ei tiedä että niiden vaihtorenkaat laitetaan aina muovipussiin.
ps. Myös liikkeestä ostetuissa vaihtoautoissa.
Mp-autoilija: "Skoda Superb on esimerkki huippuluokkaisesta tavaratilasta ja lastausaukosta. Kun saisi 5-sarjaan ja vastaaviin samanlaisen monikäyttöisen tavaratilan, ilman että pitää ostaa farmarimalli."
Liftbackin isolle lastausaukolle on käyttötilanteensa, mutta en uskaltaisi luopua sedaneista ennen kuin näen Ford Scorpiota uudemman liftbackin, joka ei tingi sisätiloista.
Farkulle, sedanille ja liftbackille on kullekin oma perustelunsa. Tiedän meidän mielellään sedanilla ajavien olevan epämuodikkaana vähemmistönä, mutta älkää nyt ahnehtiko viimeisten jäljellä olevien mukavan tilavien sedanien kattoon sitä järeää palkkia, jota päätilassa ei tarvita, kunhan takaluukku osataan saranoida normaaliin tapaan. Isoluukkuisen olemassaolo ei haittaa minua lainkaan, ellei minun tarvi ostaa sellaista. Saab 9000, Ford Mondeo ja Skoda Superb...jäljet pelottavat.
BMW muuten oli aikaansa edellä tehdessään tuollaisen isoluukkuisen 2002 Touringina, silloin kovin huonolla kaupallisella menestyksellä.
"mrse ei ole koskaan ostanut uutta autoa koska ei tiedä että niiden vaihtorenkaat laitetaan aina muovipussiin.
ps. Myös liikkeestä ostetuissa vaihtoautoissa."
Kuten edellä todettiin, niin muovipussit tulee mukana jopa renkaanvaihdon yhteydessä. Ja huomio - numeroituna renkaan sijainnin mukaan.
Uusi auto on tulossa joskus maaliskuussa 2017 (5 kk toimitusaika). En muuten osta tähän autoon talvirenkaita plus vanteita autoliikkeestä jos tämä tieto nyt jotakuta kiinnostaa.
Tällä hetkellä kaikki autonrenkaani ovat isoissa jätesäkeissä, en osaa sanoa ovatko nuo säkit paremmat tai huonommat kuin varsinaiset rengasmuovipussit.
BMW:n uusien autojen myynnistä yli 60% Suomessa on nykyisin nelivetoisia. Nelivetoisten xDrive-mallien myyntiä on vauhditettu muutamaan otteeseen huimilla tarjouksilla. BMW on ollut maailman myydyin premium-merkki useiden vuosien ajan ja järkevä hinnoittelu on yksi merkittävä tekijä tuon paikan saavuttamisessa. Uusien mallien vyöryä unohtamatta. Kovimpien kilpailijoiden kuten Audin ja MB:n myynti on ollut muutoksessa viime vuosina siten, että Audin myynti on ollut laskeva ja MB:n nouseva ja hinnoittelu lienee MB:n kohdalla myös osaksi nosteen syynä. Tietenkin joku väittää että se on muotoilu, mutta väitän että tuolla ei juurikaan ole tämän kokoluokan autoissa ja sen ostjakunnan kohdalla kovinkaan suurta merkitystä. Tekniikan osalta uusi BMW 5-sarja on tämän hetken ykkönen uusimpana ja se tulee vauhdittamaan BMW:n myyntilukuja varmasti 2017 vuoden alusta lähtien merkittävästi.
Uuden Audi A6:n vuoro on sitten 2017 alkupuolella ja sitten nähdään mitä sieltä tulee tähän kokoluokkaan tarjolle, odotukset lienevät suuret sillä laskeva myynti luo painetta uudelle mallille ehkä vähän liikakin. Kova kilpailu takaa kuitenkin meille kuljettajille hienoja autoja, valitsee sitten minkä saksalaisen tahansa. Tyytyväisiä asiakkaita on varmasti tasapuolisesti kaikissa leireissä myös jatkossa kuten on ollut tähänkin asti.
Vuosiluku joutuu pyörähtämään useamman kerran enne kuin 2017 BMW hinnat on tippuneet tracktest hinnaston 20000 euroa tasolle mikä on tullut ilmi monissa muissa keskustelupalstoista eri lehdissä. Ainahan on hyvä olla elämässä jokin päämäärä.
"Kovimpien kilpailijoiden kuten Audin ja MB:n myynti on ollut muutoksessa viime vuosina siten, että Audin myynti on ollut laskeva ja MB:n nouseva ja hinnoittelu lienee MB:n kohdalla myös osaksi nosteen syynä."
Audin myynti on ollut Mersun ja Bemarin tapaan nousevaa viime vuosina ja vuosikymmeninä. Viime vuoden myynti on Audin ennätysvuosi. Miksihän mahdoit keksiä satuja?
Mersu nimenomaan hinnoittelee autonsa kalliiksi, koska tuotanto ei tahdo pysyä myynnin tahdissa mukana. Kaksi viimeisin tarjouskierrosta omalla kohdallani osoittivat tuon selvästi. Alunperinkin luokassaan kalliiseen autoon tarjottiin molemmilla kerroilla surkeaa alennusta.
Tottahan myyntimäärät ovat nousseet joka vuosi kaikkien kolmen saksalaisen premium-merkin kohdalla ei siitä liene kiistaa. Järjestys vain muuttui kolmen kärjen BMW, Audi ja MB järjestykseen BMW, MB ja Audi. Saa nähdä mikä järjestys on tämän vuoden jälkeen. Tasaistahan tuo on ollut vuodesta toiseeen ei siinä mitään.
Niin puhutaan hinnat alkaen mallista ja sitten eri varustelun malleista siitähän se hinta muodostuu. Alennukset ovat jokseenkin vieraas käsite en ihan ymmärrä mistä NHB puhuu.
Eikä tarvitse kukaan muuhun kuin autotallin täytteeksi, ei sitä ulkona kehtaa pitää.
Quu: "Eikä tarvitse kukaan muuhun kuin autotallin täytteeksi, ei sitä ulkona kehtaa pitää."
Sebastian Vettel ajaa kyseisellä autolla aivan varmasti. On tosin kuljetttajia jotka ostavat nopeita autoja vaikka taidot eivät riitä, kuin kansanauton kuljettamiseen tosin ei aina senkään ajaminen onnistu ilman vahinkoja.
Aston Martin Vulcan taitaa olla kilpa-auto, kun auton alla esimerkiksi on neljä mäntää kiinteästi joilla auton voi nostaa ilmaan 20 senttiä renkaiden vaihtoa varten.
7-litrainen V12, 820 hp. Paino 1315 kg.
mrse noissa molemissa autoissa on esimerkiksi samanlainen ratti vähän kuin F1-autoissa. Täysiveriset kilpa-autot siis kyseessä.
http://www.autoblog.com/photos/aston-martin-vulcan-mecum-monterey-for-sale/#slide-3984402
Ei tuollaista hirviötä pitäisi kadulle päästääkkään.
BMW 5-sarjan kehitys pituuden osalta. Täydennettynä uudella BMW G30:lla.
BMW E28 4260 mm
BMW E34 4720
BMW E39 4775
BMW E60 4841
BMW F10 4899
BMW G30 4935
BMW 5-sarja kehitys leveyden osalta.
BMW E28 1700 mm
BMW E34 1751
BMW E39 1800
BMW E60 1846
BMW F10 1862
BMW G30 1868
BMW 5-sarjan kehitys painon osalta.
BMW E28 1160-1447 kg
BMW E34 1380-1710
BMW E39 1445-1795
BMW E60 1535-1735
BMW F10 1595-1870
BMW G30 1495-1670
Omapaino EU, kg: Ilmoitettu arvo koskee autoa, jossa on tankki 90 % täynnä ja kuormana 68 kg (kuljettaja) sekä 7 kg matkatavaroita. Omapaino koskee vakiovarusteista autoa. Lisävarusteet nostavat auton omapainoa.
Jokaisen mallin painavin on BMW M5.
Mielenkiintoista kerro vielä tehot
Tehot on olleet aina riittävät.
Maltilliseksi jäi ulkomittojen kasvu ja se on pelkästään hyvä asia. BMW 5-sarjan kohdalla ollaan niissä mitoissa joissa lisää ei tarvinne kukaan. Seuraava niille joille 5-sarja ei riitä on BMW 7-sarja. Harvemmin olen tarvinnut tilaa enemmän kuin 5-sarja tarjoaa. Kuljetuksiin on omat toimivat toimijat ja homma pelaa. Joskus näkee tilanteita jossa autoon kuin autoon sovitellaan tavaraa joka ei sinne kuulu tai edes mahdu asiallisesti. Peräkärryllä kuljetus on parempi tapa hoitaa homma jos ei jostain syystä halua maksaa kuljetuksista.
Itse kylläkin olen sitä mieltä 5-sarjan ja vastaavien sedaneiden tiloista, että sisätilat varmasti riittää kaikkiin tarpeisiini ja niitä on jopa liikaakin. Sen sijaan tavaratilan lastausaukko on kaikissa tuon luokan sedaneissa liian pieni. Siellä ei mahdu kuljettamaan sinne tilan puolesta mahtuviakaan esineitä, jos niitä ei saa mahtumaan lastausaukosta sisään.
Skoda Superb on esimerkki huippuluokkaisesta tavaratilasta ja lastausaukosta. Kun saisi 5-sarjaan ja vastaaviin samanlaisen monikäyttöisen tavaratilan, ilman että pitää ostaa farmarimalli.
Mitä roinaa te kuskaatte kun auto pitää valita sen mukaan.
Mp-autoilija tuossa on vaihtoehto myös sinulle.
https://www.netcarshow.com/bmw/2014-5-series_gran_turismo/1280x960/wallpaper_61.htm
Esimerkiksi renkaita pitää kuskata. Miksi vaihtaa renkaat itse kun vaihto maksaa vain parikymppiä.
tracktest:
Tiedän kyllä nuo BMW:n GT-mallit. 5 GT ei oikein tule kyseeseen ihan ulkonäkö syistä, mutta 3 GT:tä olen harkinnutkin. Sedaniin yhdistetty käytännöllisyys vaan olisi kaikista paras. Malliesimerkki Skoda Superb, kuten jo aiemmin mainitsin. Se vaan ei sitten muutoin miellytä.
mrse: "Miksi vaihtaa renkaat itse kun vaihto maksaa vain parikymppiä."
Juuri näin. Ja renkaat pestyinä pusseihin ja autoon tai rengasparkkiin.
Mp-autoilija makuasioita.
https://www.netcarshow.com/bmw/2017-3-series_gran_turismo/1280x960/wallpaper_33.htm
"Esimerkiksi renkaita pitää kuskata. Miksi vaihtaa renkaat itse kun vaihto maksaa vain parikymppiä."
On minulla ollut pieniä ja isoja sedaneita ja aina on kaupassa mahtunut vaitorenkaat mukaan.
Harvemmin näkee autoa mihin ei renkaat sovi sisään. Mopoauton renkaat jäänee tuosta syystä aina rengasparkkiin.
"On minulla ollut pieniä ja isoja sedaneita ja aina on kaupassa mahtunut vaitorenkaat mukaan."
Ok. Omaan arviooni saattoi vaikuttaa se että aion tuoda uuden citymaasturini renkaat liikkeestä peräkärryllä ettei vaan uuden autoni verhoilu kärsi.:)
mrse käytä rengaspusseja jottei autosi likaannu renkaista. Rengasliikkeessä kuuluu pesu samaan hintaan ja pussit saat kaupan päälle. Näin omasta kokemuksesta on homma toiminut.
"mrse käytä rengaspusseja jottei autosi likaannu renkaista. Rengasliikkeessä kuuluu pesu samaan hintaan ja pussit saat kaupanpääle. Näin omasta kokemuksesta on homma toiminut."
Ok.
mrse ei ole koskaan ostanut uutta autoa koska ei tiedä että niiden vaihtorenkaat laitetaan aina muovipussiin.
ps. Myös liikkeestä ostetuissa vaihtoautoissa.
Quu: "Eikä tarvitse kukaan muuhun kuin autotallin täytteeksi, ei sitä ulkona kehtaa pitää."
Ei mahdu. Tallissa on jo Seittenneliskanttinen talviseisonnassa
Mp-autoilija: "Skoda Superb on esimerkki huippuluokkaisesta tavaratilasta ja lastausaukosta. Kun saisi 5-sarjaan ja vastaaviin samanlaisen monikäyttöisen tavaratilan, ilman että pitää ostaa farmarimalli."
Liftbackin isolle lastausaukolle on käyttötilanteensa, mutta en uskaltaisi luopua sedaneista ennen kuin näen Ford Scorpiota uudemman liftbackin, joka ei tingi sisätiloista.
Farkulle, sedanille ja liftbackille on kullekin oma perustelunsa. Tiedän meidän mielellään sedanilla ajavien olevan epämuodikkaana vähemmistönä, mutta älkää nyt ahnehtiko viimeisten jäljellä olevien mukavan tilavien sedanien kattoon sitä järeää palkkia, jota päätilassa ei tarvita, kunhan takaluukku osataan saranoida normaaliin tapaan. Isoluukkuisen olemassaolo ei haittaa minua lainkaan, ellei minun tarvi ostaa sellaista. Saab 9000, Ford Mondeo ja Skoda Superb...jäljet pelottavat.
BMW muuten oli aikaansa edellä tehdessään tuollaisen isoluukkuisen 2002 Touringina, silloin kovin huonolla kaupallisella menestyksellä.
"mrse ei ole koskaan ostanut uutta autoa koska ei tiedä että niiden vaihtorenkaat laitetaan aina muovipussiin.
ps. Myös liikkeestä ostetuissa vaihtoautoissa."
Kuten edellä todettiin, niin muovipussit tulee mukana jopa renkaanvaihdon yhteydessä. Ja huomio - numeroituna renkaan sijainnin mukaan.
Uusi auto on tulossa joskus maaliskuussa 2017 (5 kk toimitusaika). En muuten osta tähän autoon talvirenkaita plus vanteita autoliikkeestä jos tämä tieto nyt jotakuta kiinnostaa.
Tällä hetkellä kaikki autonrenkaani ovat isoissa jätesäkeissä, en osaa sanoa ovatko nuo säkit paremmat tai huonommat kuin varsinaiset rengasmuovipussit.
BMW:n uusien autojen myynnistä yli 60% Suomessa on nykyisin nelivetoisia. Nelivetoisten xDrive-mallien myyntiä on vauhditettu muutamaan otteeseen huimilla tarjouksilla. BMW on ollut maailman myydyin premium-merkki useiden vuosien ajan ja järkevä hinnoittelu on yksi merkittävä tekijä tuon paikan saavuttamisessa. Uusien mallien vyöryä unohtamatta. Kovimpien kilpailijoiden kuten Audin ja MB:n myynti on ollut muutoksessa viime vuosina siten, että Audin myynti on ollut laskeva ja MB:n nouseva ja hinnoittelu lienee MB:n kohdalla myös osaksi nosteen syynä. Tietenkin joku väittää että se on muotoilu, mutta väitän että tuolla ei juurikaan ole tämän kokoluokan autoissa ja sen ostjakunnan kohdalla kovinkaan suurta merkitystä. Tekniikan osalta uusi BMW 5-sarja on tämän hetken ykkönen uusimpana ja se tulee vauhdittamaan BMW:n myyntilukuja varmasti 2017 vuoden alusta lähtien merkittävästi.
Uuden Audi A6:n vuoro on sitten 2017 alkupuolella ja sitten nähdään mitä sieltä tulee tähän kokoluokkaan tarjolle, odotukset lienevät suuret sillä laskeva myynti luo painetta uudelle mallille ehkä vähän liikakin. Kova kilpailu takaa kuitenkin meille kuljettajille hienoja autoja, valitsee sitten minkä saksalaisen tahansa. Tyytyväisiä asiakkaita on varmasti tasapuolisesti kaikissa leireissä myös jatkossa kuten on ollut tähänkin asti.
Vuosiluku joutuu pyörähtämään useamman kerran enne kuin 2017 BMW hinnat on tippuneet tracktest hinnaston 20000 euroa tasolle mikä on tullut ilmi monissa muissa keskustelupalstoista eri lehdissä. Ainahan on hyvä olla elämässä jokin päämäärä.
"Kovimpien kilpailijoiden kuten Audin ja MB:n myynti on ollut muutoksessa viime vuosina siten, että Audin myynti on ollut laskeva ja MB:n nouseva ja hinnoittelu lienee MB:n kohdalla myös osaksi nosteen syynä."
Audin myynti on ollut Mersun ja Bemarin tapaan nousevaa viime vuosina ja vuosikymmeninä. Viime vuoden myynti on Audin ennätysvuosi. Miksihän mahdoit keksiä satuja?
Mersu nimenomaan hinnoittelee autonsa kalliiksi, koska tuotanto ei tahdo pysyä myynnin tahdissa mukana. Kaksi viimeisin tarjouskierrosta omalla kohdallani osoittivat tuon selvästi. Alunperinkin luokassaan kalliiseen autoon tarjottiin molemmilla kerroilla surkeaa alennusta.
Tottahan myyntimäärät ovat nousseet joka vuosi kaikkien kolmen saksalaisen premium-merkin kohdalla ei siitä liene kiistaa. Järjestys vain muuttui kolmen kärjen BMW, Audi ja MB järjestykseen BMW, MB ja Audi. Saa nähdä mikä järjestys on tämän vuoden jälkeen. Tasaistahan tuo on ollut vuodesta toiseeen ei siinä mitään.
Eihän näissä hintaluokissa ja merkeissä vinguta mitään alennusta ne joko ostetaan tai sitten ei.
Niin puhutaan hinnat alkaen mallista ja sitten eri varustelun malleista siitähän se hinta muodostuu. Alennukset ovat jokseenkin vieraas käsite en ihan ymmärrä mistä NHB puhuu.