Kymmenen sekunnin kiihtyvyys 0-200 km/h on ollut mahdollista vain superurheiluautoille mutta uusi BMW M5 Competition kiihtyy tähän nopeuteen ajassa 10,8 sekuntia. Tämä on perheautolle kiitettävä suoritus kuten 0-100 km/h 3.2s. Tehon-optimoinnilla samalla autolla on saavutettu 3 sekunnin kiihtyvyyksiä.
Superurheiluautojen vuosihuollot meni Toivolta huolella metsään mutta se siitä. Osta parjaamasi Ferrari ja etsi huoltopaikka olet jo hieman viisaampi.
@tracktest kirjoitti:
Täytyy ihmetellä miten toisille lähes kaikki käy, rima on vedetty todella alas. Teslan laatutaso on heikkoa, viimeistely on mitä sattuu ja rengasmelu on lähes sietämätön.
Meillä oli ennen Teslan Model kolmosta melko uudet Audi Q2 ja Mini Cooper. Mittasin niiden melutason desibelimittarilla ennen auton vaihtoa. 100km/h nopeudessa Tesla oli samalla testipätkällä noin 1,5 - 2dB äänekkäämpi kuin Q2 ja noin 2dB hiljaisempi kuin Mini. Teslassa oli testihetkellä 18" rengastus. Audissa & Minissä oli molemmissa 16" renkaat. Minusta Teslan tulos ei ollut mitenkään erityisen paha, ottaen huomioon renkaan selvästi matalampi profiili. Performance-mallin 20" renkaat lisäävät ajomelua selvästi 18" verrattuna.
@tracktest kirjoitti:
Täytyy ihmetellä miten toisille lähes kaikki käy, rima on vedetty todella alas. Teslan laatutaso on heikkoa, viimeistely on mitä sattuu ja rengasmelu on lähes sietämätön.
Meillä oli ennen Teslan Model kolmosta melko uudet Audi Q2 ja Mini Cooper. Mittasin niiden melutason desibelimittarilla ennen auton vaihtoa. 100km/h nopeudessa Tesla oli samalla testipätkällä noin 1,5 - 2dB äänekkäämpi kuin Q2 ja noin 2dB hiljaisempi kuin Mini. Teslassa oli testihetkellä 18" rengastus. Audissa & Minissä oli molemmissa 16" renkaat. Minusta Teslan tulos ei ollut mitenkään erityisen paha, ottaen huomioon renkaan selvästi matalampi profiili. Performance-mallin 20" renkaat lisäävät ajomelua selvästi 18" verrattuna.
No saitko sä runkkari jotain tärkeetä mitattua? Onks sulla oikee tuumasia renkaita siellä mitä lankakädet yrittää asentaa autoo?
@tracktest kirjoitti:
Täytyy ihmetellä miten toisille lähes kaikki käy, rima on vedetty todella alas. Teslan laatutaso on heikkoa, viimeistely on mitä sattuu ja rengasmelu on lähes sietämätön.
Meillä oli ennen Teslan Model kolmosta melko uudet Audi Q2 ja Mini Cooper. Mittasin niiden melutason desibelimittarilla ennen auton vaihtoa. 100km/h nopeudessa Tesla oli samalla testipätkällä noin 1,5 - 2dB äänekkäämpi kuin Q2 ja noin 2dB hiljaisempi kuin Mini. Teslassa oli testihetkellä 18" rengastus. Audissa & Minissä oli molemmissa 16" renkaat. Minusta Teslan tulos ei ollut mitenkään erityisen paha, ottaen huomioon renkaan selvästi matalampi profiili. Performance-mallin 20" renkaat lisäävät ajomelua selvästi 18" verrattuna.
No saitko sä runkkari jotain tärkeetä mitattua? Onks sulla oikee tuumasia renkaita siellä mitä lankakädet yrittää asentaa autoo?
No sen sain mitattua minkä omat korvanikin todistavat, eli Tesla ei ole maailman hiljaisin auto muttei myöskään meluisin, eikä ero aikaisempiin autoihini ole mitenkään dramaattisen suuri.
Tekikö tämä merkillinen keskustelu Bemarista Teslaa hiljaisemman, vai onko aiempi havainto Teslan lähes sietämättömästä melusta ja Bemun vielä sitäkin kovemmasta melusta yhä voimassa?
Nyt kun Bemarista käyty - kieltämättä äärettömän mielenkiintoinen - keskustelu on saatu päätökseen, voidaan palata ketjun aiheeseen.
Tesla on tehnyt joukon pieniä parannuksia viime kuukausien aikana ja ilmoittaa S&X LR-mallien toimintamatkojen kasvaneen hieman. Uudet lukemat ovat 628km S:lle ja 565 km X:lle.
Noilla spekseillä S lasikatolla kelpaa, kun hinta on kohdallaan. En jäisi ihmettelemään missä ladata, kun meillä modernissa nykyajan kotitaloudessa on vedetty sähköt kotiin saakka eikä olla pelkkien kaupungin kustantamien katuvalojen varassa kuten syrjäkylillä kuulemma vielä asutaan.
Itse en vaan oikein ole ihastunut Model3 eikä hankintainnostusta erityisesti tullut. Vaikka alkaen hinnat ovat nyt kohtuulliset. Aika meluisa jopa kitkoilla, takapenkki huono istua, enkä pidä keskellä olevasta näytöstä erityisesti. Harmi, luulin että se olisi kiinnostanut enemmän
Juttelin eilen ruotsalaisen tesla-taksikuskin kanssa. Oli erittäin tyytyväinen autoonsa, sanoi ettei vaihtaisi muuhun. Latausaika 20-30min per vuoro, ja senkin "säästää takaisin" koska Teslat (tai sähköautot, en ole varma) pirorisoidaan Arlandan lentokentällä, joten uuden keikan saa normiautoa nopeammin.
@Topi27 kirjoitti:
Chironi pirun kallis pelkät vuosihuollot yli 200 000 tuhatta pelkkä rengas satsi 50 000 eur 8000 km välein ja öljyn vaihdot kymmenissä tuhansissa eikä ulkonäkö pure meikäläiseen ilman raha ongelmiakaan.
Nyt on taas värityskirja auki. Renkaat Chironiin maksaa noin kymppitonnin ja vuosihuollonkin hinta on kymppitonneja.
Oh ho yleensä pidän NHB:tä miltei faktan tarkastajana, mutta nyt kyllä erehdyit ja raskaasti 420 km tunnissa kulkevaan Chironiin saavasi renkaat kymppitonnilla heh heh hee.
Audi E-Tron on nyt toista kuukautta putkeen ollut Norjan myydyin automalli. En tiedä voiko tästä vetää mitään johtopäätöksiä perinteisten valmistajien menestyksestä muuallakin sitten kun mallikirjoa alkaa löytyä, ehkä ei voi.
Näyttää sähköauto olleen melko ylivoimainen testissä yhtä dieselautoa ja kahta lataushybridiä vastaan. Eikä ollut yhtään sen kalliimpi kuin muut autot.
Sähköautojen hinnat tulevat laskemaan aikanaan ja valikoima laajenemaan, nythän ollaan lähinnä vain muutettu vanhoja malleja sähkökäyttöisiksi. Sähköauto ei tarvitse konepeltiä, moottorit voivat olla kunkin renkaan yhteydessä ym. Rakenne voi olla todella yksinkertainen.
@▫️ kirjoitti:
Näyttää sähköauto olleen melko ylivoimainen testissä yhtä dieselautoa ja kahta lataushybridiä vastaan. Eikä ollut yhtään sen kalliimpi kuin muut autot.
@▫️ kirjoitti:
Näyttää sähköauto olleen melko ylivoimainen testissä yhtä dieselautoa ja kahta lataushybridiä vastaan. Eikä ollut yhtään sen kalliimpi kuin muut autot.
Mukavin Mercedes, paras voimalinja BMW, paras ajettava Audi. Teslalla ajaa halvimmalla.
En jää kiistelemään testivoitosta, koska testissä puuttumaan jääneet tähdet voi lisätä tallin hyllyltä.
Tesla otti kyllä murskavoiton voimalinjan pisteissä. Voitti tuli myös ajettavuudessa, jossa tosin Audi ei jäänyt valtavan kauas Bemarin ja Mersun tavoin.
Tesla on tuollainen ohimenevä muotijuttu, vihreistä vihrein henkilö elvistelee Teslan puikoissa. Saksalaiset autonvalmistajat valtaavat markkinat lyhyen ajan sisään saattepa nähdä.
@tracktest kirjoitti:
Tesla on tuollainen ohimenevä muotijuttu, vihreistä vihrein henkilö elvistelee Teslan puikoissa. Saksalaiset autonvalmistajat valtaavat markkinat lyhyen ajan sisään saattepa nähdä.
Tuosta muotijuttu-aloituksesta tulee väkisinkin mieleen ne entiset visionäärit, jotka tiesivät, että koko maailmaan ei tarvita kuin muutama tietokone.
@tracktest kirjoitti:
Onko vihreistä vihrein henkilö sellainen tapaus että kritiikkiä tämän toimista ei suvaita, tai on väärin kyseenalaistaa tämän toimintaa?
Sanotaan vaikka niin että siihen tahtiin mitä BMW:ltä tulee sähköautoja markkinoille, sitä kautta voi peilata myös muita saksalaisia autonvalmistajia.
En ehkä Bemarin julkaisutahdilla lähtisi paukuttelemaan henkseleitä Teslalle. Kyllä minäkin mieluummin ajaisin Bemarin sähköautolla kuin Teslan vastaavalla,mutta mutta...
@tracktest kirjoitti:
BMW i4 on tutustumisen arvoinen jos sähköauto on pakko valita.
Varmasti olisi. Mutta se esitellään vasta ensi vuonna, joten ainakaan nyt siihen ei voi sen enempää tutustua. Veikkaan myös hinnan olevan minulle liian kallis.
@tracktest kirjoitti:
Onko vihreistä vihrein henkilö sellainen tapaus että kritiikkiä tämän toimista ei suvaita, tai on väärin kyseenalaistaa tämän toimintaa?
Äläpäs kiertele. Kirjoituksesi oli pelkkää alatyylistä suun soittoa, vaikka olet ympäri palstaa useassa viestissä peräänkuuluttanut asiallista keskustelua. Oletko siis sitä mieltä, että viestisi oli asiallinen? Vastausvaihtoehdot: "kyllä" tai "ei", ei mitään horinoita.
Sanotaan vaikka niin että siihen tahtiin mitä BMW:ltä tulee sähköautoja markkinoille, sitä kautta voi peilata myös muita saksalaisia autonvalmistajia.
Mukavan ympäripyöreää. Uskallatko heittää mitään konkreettisempaa? Jotain vuosilukuja, myyntimääriä, yhtään mitään?
Myönnettäköön ei ollut fiksua ei. Yritän siistiä suoraa tapaani keskustella, aihetta on. Ennustajaeukoksi en rupea mutta saksalaiset valmistajat tulevat takamatkalta ohi siitä ei ole epäilystäkään.
@tracktest kirjoitti:
Tesla on tuollainen ohimenevä muotijuttu, vihreistä vihrein henkilö elvistelee Teslan puikoissa. Saksalaiset autonvalmistajat valtaavat markkinat lyhyen ajan sisään saattepa nähdä.
Toivottavasti näin käy ennen kiinaa. Toistaiseksi saksalaisten kyky innovointeihin laahaa.
Sähköauton pitää olla halvempi kuin vastaava polttomoottorikäyttöinen. Jos tuohon ei pysty jää jälkeen.
Vihreistä vihrein ei omista autoa, vaan kävelee ja ajaa korkeintaan soutuveneellä.
@tracktest kirjoitti:
Tesla on tuollainen ohimenevä muotijuttu, vihreistä vihrein henkilö elvistelee Teslan puikoissa. Saksalaiset autonvalmistajat valtaavat markkinat lyhyen ajan sisään saattepa nähdä.
Toivottavasti näin käy ennen kiinaa. Toistaiseksi saksalaisten kyky innovointeihin laahaa.
Sähköauton pitää olla halvempi kuin vastaava polttomoottorikäyttöinen. Jos tuohon ei pysty jää jälkeen.
Vihreistä vihrein ei omista autoa, vaan kävelee ja ajaa korkeintaan soutuveneellä.
Muutoin voin olla kanssasi samaa mieltä, mutta miksi sähköauton pitäisi olla polttista halvempi? Useimpien käyttöön sähköauto on ominaisuuksiltaan parempi, vielä toistaiseksi poislukien ne jotka oikeasti tarvitsevat sen pitkän rangen. Käyttökulut ovat sähkärissä pienemmät, joten auto voi maksaa vähän enemmän, ja tulee silti käytössä edullisemmaksi.
Ei ollut break even kaukana meidän 4-6keur arvoisen auton vaihto uuteen Miihin jonka maksoi yli 10k enemmän.
Kymmenen sekunnin kiihtyvyys 0-200 km/h on ollut mahdollista vain superurheiluautoille mutta uusi BMW M5 Competition kiihtyy tähän nopeuteen ajassa 10,8 sekuntia. Tämä on perheautolle kiitettävä suoritus kuten 0-100 km/h 3.2s. Tehon-optimoinnilla samalla autolla on saavutettu 3 sekunnin kiihtyvyyksiä.
Superurheiluautojen vuosihuollot meni Toivolta huolella metsään mutta se siitä. Osta parjaamasi Ferrari ja etsi huoltopaikka olet jo hieman viisaampi.
Meillä oli ennen Teslan Model kolmosta melko uudet Audi Q2 ja Mini Cooper. Mittasin niiden melutason desibelimittarilla ennen auton vaihtoa. 100km/h nopeudessa Tesla oli samalla testipätkällä noin 1,5 - 2dB äänekkäämpi kuin Q2 ja noin 2dB hiljaisempi kuin Mini. Teslassa oli testihetkellä 18" rengastus. Audissa & Minissä oli molemmissa 16" renkaat. Minusta Teslan tulos ei ollut mitenkään erityisen paha, ottaen huomioon renkaan selvästi matalampi profiili. Performance-mallin 20" renkaat lisäävät ajomelua selvästi 18" verrattuna.
No saitko sä runkkari jotain tärkeetä mitattua? Onks sulla oikee tuumasia renkaita siellä mitä lankakädet yrittää asentaa autoo?
No sen sain mitattua minkä omat korvanikin todistavat, eli Tesla ei ole maailman hiljaisin auto muttei myöskään meluisin, eikä ero aikaisempiin autoihini ole mitenkään dramaattisen suuri.
Tekikö tämä merkillinen keskustelu Bemarista Teslaa hiljaisemman, vai onko aiempi havainto Teslan lähes sietämättömästä melusta ja Bemun vielä sitäkin kovemmasta melusta yhä voimassa?
Nyt kun Bemarista käyty - kieltämättä äärettömän mielenkiintoinen - keskustelu on saatu päätökseen, voidaan palata ketjun aiheeseen.
Tesla on tehnyt joukon pieniä parannuksia viime kuukausien aikana ja ilmoittaa S&X LR-mallien toimintamatkojen kasvaneen hieman. Uudet lukemat ovat 628km S:lle ja 565 km X:lle.
https://electrek.co/2020/02/14/tesla-releases-long-range-plus-model-s-x-with-390-351-mile-range-new-wheels/
Noilla spekseillä S lasikatolla kelpaa, kun hinta on kohdallaan. En jäisi ihmettelemään missä ladata, kun meillä modernissa nykyajan kotitaloudessa on vedetty sähköt kotiin saakka eikä olla pelkkien kaupungin kustantamien katuvalojen varassa kuten syrjäkylillä kuulemma vielä asutaan.
Itse en vaan oikein ole ihastunut Model3 eikä hankintainnostusta erityisesti tullut. Vaikka alkaen hinnat ovat nyt kohtuulliset. Aika meluisa jopa kitkoilla, takapenkki huono istua, enkä pidä keskellä olevasta näytöstä erityisesti. Harmi, luulin että se olisi kiinnostanut enemmän
Juttelin eilen ruotsalaisen tesla-taksikuskin kanssa. Oli erittäin tyytyväinen autoonsa, sanoi ettei vaihtaisi muuhun. Latausaika 20-30min per vuoro, ja senkin "säästää takaisin" koska Teslat (tai sähköautot, en ole varma) pirorisoidaan Arlandan lentokentällä, joten uuden keikan saa normiautoa nopeammin.
Topi27:n kommentteja odotellessa. Löytyykö sitä tietoa taivastelusi tueksi?
Audi E-Tron on nyt toista kuukautta putkeen ollut Norjan myydyin automalli. En tiedä voiko tästä vetää mitään johtopäätöksiä perinteisten valmistajien menestyksestä muuallakin sitten kun mallikirjoa alkaa löytyä, ehkä ei voi.
Näyttää sähköauto olleen melko ylivoimainen testissä yhtä dieselautoa ja kahta lataushybridiä vastaan. Eikä ollut yhtään sen kalliimpi kuin muut autot.
https://www.autozeitung.de/audi-s4-bmw-3er-mercedes-c-klasse-tesla-model-3-vergleichstest-197859.html#
Sähköautojen hinnat tulevat laskemaan aikanaan ja valikoima laajenemaan, nythän ollaan lähinnä vain muutettu vanhoja malleja sähkökäyttöisiksi. Sähköauto ei tarvitse konepeltiä, moottorit voivat olla kunkin renkaan yhteydessä ym. Rakenne voi olla todella yksinkertainen.
Yllättävän halpa (Yhdysvalloissa) Fisker Ocean:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/enempaa-ekoksi-ei-kaupunkimaasturi-mene-energiaa-aurinkokatosta-verhoilumateriaalit-t-paidoista-ja-muovijatteesta-hinta-varsin-mielenkiintoisella-tasolla/32512074-f2ec-47f0-85f4-5485f6ad1bcf
Mukavin Mercedes, paras voimalinja BMW, paras ajettava Audi. Teslalla ajaa halvimmalla.
En jää kiistelemään testivoitosta, koska testissä puuttumaan jääneet tähdet voi lisätä tallin hyllyltä.
740 GLE 50 peukkua täyteen onnittelut!
Tesla otti kyllä murskavoiton voimalinjan pisteissä. Voitti tuli myös ajettavuudessa, jossa tosin Audi ei jäänyt valtavan kauas Bemarin ja Mersun tavoin.
Tesla siis oli Motor/Getriebe - osiossa ihan omilla luvuillaan.
Tesla 806 p
MB 726 p
BMW 693 p
Audi 686 p
Tesla on tuollainen ohimenevä muotijuttu, vihreistä vihrein henkilö elvistelee Teslan puikoissa. Saksalaiset autonvalmistajat valtaavat markkinat lyhyen ajan sisään saattepa nähdä.
Tuosta muotijuttu-aloituksesta tulee väkisinkin mieleen ne entiset visionäärit, jotka tiesivät, että koko maailmaan ei tarvita kuin muutama tietokone.
Nyt meni huolella ohi, tarkoitin sitä että saksalaiset autonvalmistajat ottavat sähköauto markkinat haltuun lyhyen ajan sisään.
Vähän niinkuin Nokia otti haltuun älypuhelinmarkkinat sen jälkeen, kun muotijuttu-iPhone meni pois muodista.
Tämäkö on sitä peräänkuuluttamaasi asiallista keskustelua?
Avaatko vähän tätä ennustustasi; mitkä saksalaiset valmistajat tulevat valtaamaan markkinat ja millä aikavälillä?
Onko vihreistä vihrein henkilö sellainen tapaus että kritiikkiä tämän toimista ei suvaita, tai on väärin kyseenalaistaa tämän toimintaa?
Sanotaan vaikka niin että siihen tahtiin mitä BMW:ltä tulee sähköautoja markkinoille, sitä kautta voi peilata myös muita saksalaisia autonvalmistajia.
En ehkä Bemarin julkaisutahdilla lähtisi paukuttelemaan henkseleitä Teslalle. Kyllä minäkin mieluummin ajaisin Bemarin sähköautolla kuin Teslan vastaavalla,mutta mutta...
BMW i4 on tutustumisen arvoinen jos sähköauto on pakko valita.
Varmasti olisi. Mutta se esitellään vasta ensi vuonna, joten ainakaan nyt siihen ei voi sen enempää tutustua. Veikkaan myös hinnan olevan minulle liian kallis.
Äläpäs kiertele. Kirjoituksesi oli pelkkää alatyylistä suun soittoa, vaikka olet ympäri palstaa useassa viestissä peräänkuuluttanut asiallista keskustelua. Oletko siis sitä mieltä, että viestisi oli asiallinen? Vastausvaihtoehdot: "kyllä" tai "ei", ei mitään horinoita.
Mukavan ympäripyöreää. Uskallatko heittää mitään konkreettisempaa? Jotain vuosilukuja, myyntimääriä, yhtään mitään?
Myönnettäköön ei ollut fiksua ei. Yritän siistiä suoraa tapaani keskustella, aihetta on. Ennustajaeukoksi en rupea mutta saksalaiset valmistajat tulevat takamatkalta ohi siitä ei ole epäilystäkään.
Toivottavasti näin käy ennen kiinaa. Toistaiseksi saksalaisten kyky innovointeihin laahaa.
Sähköauton pitää olla halvempi kuin vastaava polttomoottorikäyttöinen. Jos tuohon ei pysty jää jälkeen.
Vihreistä vihrein ei omista autoa, vaan kävelee ja ajaa korkeintaan soutuveneellä.
Muutoin voin olla kanssasi samaa mieltä, mutta miksi sähköauton pitäisi olla polttista halvempi? Useimpien käyttöön sähköauto on ominaisuuksiltaan parempi, vielä toistaiseksi poislukien ne jotka oikeasti tarvitsevat sen pitkän rangen. Käyttökulut ovat sähkärissä pienemmät, joten auto voi maksaa vähän enemmän, ja tulee silti käytössä edullisemmaksi.
Ei ollut break even kaukana meidän 4-6keur arvoisen auton vaihto uuteen Miihin jonka maksoi yli 10k enemmän.