@Late1969 kirjoitti:
Bemarin koeajo löytyy numerosta 14/1981, melko karua luettavaa. Jostain muistan lisäksi lukeneeni, että Suomi-malli on. Aiemmin halpiksia myytiin myös Tanskaan.
BMW 315:sta löytyy myös väärää tietoa helpolla. Moottori on 1,6 l, mutta pienempitehoinen kuin 316:ssa ja olikohan muissa enää kaasutinta. Ja neljä vaihdetta eteen.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
@Late1969 kirjoitti:
Bemarin koeajo löytyy numerosta 14/1981, melko karua luettavaa. Jostain muistan lisäksi lukeneeni, että Suomi-malli on. Aiemmin halpiksia myytiin myös Tanskaan.
BMW 315:sta löytyy myös väärää tietoa helpolla. Moottori on 1,6 l, mutta pienempitehoinen kuin 316:ssa ja olikohan muissa enää kaasutinta. Ja neljä vaihdetta eteen.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
Juuri niin olikin. Yllättävän halpa oli Bemariksi, mutta tosiaan loppuosista koottu. Compact taisi olla erilainen halpis, ihan kuranttia tavaraa, mutta kori muutettu niin, ettei se houkutellut oikean bemaristin mieltä laisinkaan.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole BMW-fani, mutta tuollainen saippualaatikkokorinen kelpaisi minullekin. Joskus olen ajanut vähän 80-luvun 300- ja 500-sarjalaisilla. Niiden manuaalivaihteistot eivät olleet muistaakseni sujuvaliikkeisimpiä, tai ainakin olivat erilaisia kuin ne, mihin olin tottunut.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
@qpii kirjoitti:
Toivottavasti tämä tulee myös Suomen valikoimiin:
"Tavallisista TSI-bensiinimoottoreista löytyvät samat vaihtoehdot, mutta niiden parina on kuusivaihteinen manuaali. "
Olen tässä murehtinut, mihin aikanaan vaihdan golfini, kun manuaali poistuu valikoimista, kuten tähän asti eri lehtien jutuissa on annettu ymmärtää. Mutta tuo lainaus oli "moottori"-lehden sivuilta, ja sen mukaan tulevaa golfia ainakin valmistetaan käsivaihteisena.
TM:n sivuilla näkynyt pieni kuva uudesta golfista, sen kaunis vaaleansininen väri, se herätti myös ihastukseni. Miksi näin pieni uutinen ja pieni kuva näin suuresta asiasta?
@qpii kirjoitti:
Toivottavasti tämä tulee myös Suomen valikoimiin:
"Tavallisista TSI-bensiinimoottoreista löytyvät samat vaihtoehdot, mutta niiden parina on kuusivaihteinen manuaali. "
Olen tässä murehtinut, mihin aikanaan vaihdan golfini, kun manuaali poistuu valikoimista, kuten tähän asti eri lehtien jutuissa on annettu ymmärtää. Mutta tuo lainaus oli "moottori"-lehden sivuilta, ja sen mukaan tulevaa golfia ainakin valmistetaan käsivaihteisena.
TM:n sivuilla näkynyt pieni kuva uudesta golfista, sen kaunis vaaleansininen väri, se herätti myös ihastukseni. Miksi näin pieni uutinen ja pieni kuva näin suuresta asiasta?
Autotoimittajilla on varmaan seinällä huoneentaulu "muista haukkua DSG-vaihteistoa". Ne ei vaan osaa käyttää kaksoiskytkimellä varustettua autoa, se vaatii omanlaisensa ajotavan. Perinteinen automaatti sallii lyödä lusikan pohjaan heti lähdössä, ja auto ei silti pahasti nykäise eikä niska kärsi lähdöstä, koska veto menee päälle kuminauhamaisesti. Mutta jos DSG-vaihteisessa lyö tallan tiskiin, se vastaa samaa kuin nostaisi manuaalivaihteisessa kytkimen äkisti ylös samalla kun painaa kaasua.
DSG vaati omanlaisensa ajotavan; kun jalan vapauttaa jarrulta, niin pitää odottaa pari sekuntia, että kytkin ottaa kiinni, vasta sitten kannattaa antaa koneelle kaasua. Ja hienosti lähtee. Olen ajanut kahdeksan vuotta autolla, jossa on ns. kuiva 7-pykäläinen DSG-vaihteisto, ja olen oppinut ajamaan sillä ja pärjännyt sen kanssa hienosti.
@qpii kirjoitti:
Toivottavasti tämä tulee myös Suomen valikoimiin:
"Tavallisista TSI-bensiinimoottoreista löytyvät samat vaihtoehdot, mutta niiden parina on kuusivaihteinen manuaali. "
Olen tässä murehtinut, mihin aikanaan vaihdan golfini, kun manuaali poistuu valikoimista, kuten tähän asti eri lehtien jutuissa on annettu ymmärtää. Mutta tuo lainaus oli "moottori"-lehden sivuilta, ja sen mukaan tulevaa golfia ainakin valmistetaan käsivaihteisena.
TM:n sivuilla näkynyt pieni kuva uudesta golfista, sen kaunis vaaleansininen väri, se herätti myös ihastukseni. Miksi näin pieni uutinen ja pieni kuva näin suuresta asiasta?
Autotoimittajilla on varmaan seinällä huoneentaulu "muista haukkua DSG-vaihteistoa". Ne ei vaan osaa käyttää kaksoiskytkimellä varustettua autoa, se vaatii omanlaisensa ajotavan. Perinteinen automaatti sallii lyödä lusikan pohjaan heti lähdössä, ja auto ei silti pahasti nykäise eikä niska kärsi lähdöstä, koska veto menee päälle kuminauhamaisesti. Mutta jos DSG-vaihteisessa lyö tallan tiskiin, se vastaa samaa kuin nostaisi manuaalivaihteisessa kytkimen äkisti ylös samalla kun painaa kaasua.
DSG vaati omanlaisensa ajotavan; kun jalan vapauttaa jarrulta, niin pitää odottaa pari sekuntia, että kytkin ottaa kiinni, vasta sitten kannattaa antaa koneelle kaasua. Ja hienosti lähtee. Olen ajanut kahdeksan vuotta autolla, jossa on ns. kuiva 7-pykäläinen DSG-vaihteisto, ja olen oppinut ajamaan sillä ja pärjännyt sen kanssa hienosti.
Enpä ole vielä nähnyt yhtään automaattivaihteista sähköautoa.
Niin joo, jos asian noin haluaa ilmaista: tarkoitat että ovat vaihteettomia tms.
Muotoilen siis uusiksi: et ole tainnut nähdä sitten kytkinpolkimellista, manuaalivaihteista sähköautoakaan. Niitä ajetaan siis kuten automaattivaihteista autoa, kuten taisit ymmärtää.
Noh, en tiedä lasketaanko niitä, mutta osa klassikkoautoja sähköistävistä pajoista jättää autoon sen vanhan manuaalisen voimansiirron.
Osui jossain silmiin teksti "VW suunnittelee 20 000 työpaikan vähentämistä ja tehtainen sulkemisia... jne".
Ei ole ihme, kun ei tehdä ja myydä sellaisia autoja, kun halutaan. Itse olen kohta pari vuotta odottanut myyntiin 1.1-litraista manuaalivaihteista TSI-bensiinigolfia järkevästi varusteltuna, jotta pääsisin vaihtamaan nykyisen autoni uuteen.
Nyt on muutaman kuukauden ollut jo myynnissä aika lähelle kelpaava, mutta siinä on 1.5-moottori ja se on minulle aivan ylivarustettu: muun muassa pakollinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja avaimeton käynnistys, kumpaakaan en halua, en edes ilmaiseksi! Business-varustelu siis, mutta en todellakaan ole mikään pisnesihminen. Jos tämä on maahantuojan syytä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä ja vaihtaa merkkiä, mutta mistä uusi merkki, en tiedä.
@Lukija71804 kirjoitti:
Osui jossain silmiin teksti "VW suunnittelee 20 000 työpaikan vähentämistä ja tehtainen sulkemisia... jne".
Ei ole ihme, kun ei tehdä ja myydä sellaisia autoja, kun halutaan. Itse olen kohta pari vuotta odottanut myyntiin 1.1-litraista manuaalivaihteista TSI-bensiinigolfia järkevästi varusteltuna, jotta pääsisin vaihtamaan nykyisen autoni uuteen.
Nyt on muutaman kuukauden ollut jo myynnissä aika lähelle kelpaava, mutta siinä on 1.5-moottori ja se on minulle aivan ylivarustettu: muun muassa pakollinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja avaimeton käynnistys, kumpaakaan en halua, en edes ilmaiseksi! Business-varustelu siis, mutta en todellakaan ole mikään pisnesihminen. Jos tämä on maahantuojan syytä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä ja vaihtaa merkkiä, mutta mistä uusi merkki, en tiedä.
Itsekin olen pitkään ihmetellyt, että miksi maahantuoja ei suostu myymään manuaalivaihteisia autoja, vaikka asiakas haluaisi ostaa sellaisen. Saksassa niitä on edelleen saatavana uudestakin Golfista. Onnistuisiko Golfin osto suoraan Saksasta? Skodan maahantuoja myy onneksi manuaalivaihteisia uutenakin.
Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli uuden Golfin koeajo. Auto kehuttiin maasta taivaisiin ja ymmärrän hyvin, miksi.
@Lukija65401 kirjoitti:
Itsekin olen pitkään ihmetellyt, että miksi maahantuoja ei suostu myymään manuaalivaihteisia autoja, vaikka asiakas haluaisi ostaa sellaisen. Saksassa niitä on edelleen saatavana uudestakin Golfista. Onnistuisiko Golfin osto suoraan Saksasta? Skodan maahantuoja myy onneksi manuaalivaihteisia uutenakin.
Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli uuden Golfin koeajo. Auto kehuttiin maasta taivaisiin ja ymmärrän hyvin, miksi.
Siis tuo on 1.5-litrainen on nimenomaan manuaalivaihteinen, mutta siis liikaa turhia, tarpeettomia ja kalliitakin lisävarusteita. Ja siis turhaa tehoakin, 1.1 on aivan loistava kaikissa suhteissa, on jo 15 vuoden kokemus.
@Lukija65401 kirjoitti:
Itsekin olen pitkään ihmetellyt, että miksi maahantuoja ei suostu myymään manuaalivaihteisia autoja, vaikka asiakas haluaisi ostaa sellaisen. Saksassa niitä on edelleen saatavana uudestakin Golfista. Onnistuisiko Golfin osto suoraan Saksasta? Skodan maahantuoja myy onneksi manuaalivaihteisia uutenakin.
Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli uuden Golfin koeajo. Auto kehuttiin maasta taivaisiin ja ymmärrän hyvin, miksi.
Siis tuo on 1.5-litrainen on nimenomaan manuaalivaihteinen, mutta siis liikaa turhia, tarpeettomia ja kalliitakin lisävarusteita. Ja siis turhaa tehoakin, 1.1 on aivan loistava kaikissa suhteissa, on jo 15 vuoden kokemus.
Niinpäs näkyy hatchbackistä olevan yksi manuaalivaihteinenkin versio vielä tarjolla, farmareissa on vain automaatteja. Suosittelen tutustumista, vaikka varusteet arveluttavatkin. 1.5-moottori on ainakin 150hv-versiona mielestäni erinomainen.
@M880 kirjoitti:
Joskus muinoin automaatit olivat toki kamalia, mutta jos puhutaan nykyaikaisista autoista minun on vaikea ymmärtää mitä parempaa manuaalissa on.
yhden skouden dsg:n pamahduksen kuultuani (nosti pientä ht-venettä rampilla) ja siihen se dsg jäi, maastoautolla olikin kiva vetää koko ketju ylös maastovaihde päällä kun olis muuten pilannut monen laskijan päivän. se siinä manuaalissa on parempaa ettei polta kun kytkinlevyn jos moista yrittää liian pienellä motilla...
@Lukija209751 kirjoitti:
Suorahkolla maantiellä on automaatti parempi kuin manuaali, kun nopeutta ei ole tarve säätää kuin kaasulla. Yleensähän on päällä suurin vaihde, joka saattaa olla jopa liian pitkä joihinkin ylämäkiin ja risteysrajoituksen jälkeiseen kiihdytykseen. Niissä ei välttämättä tule vaihdetuksi pienemmälle, vaikka kannattaisi. Automaatti vaihtaa.
sinulla on siis tehoton bensalussu automaatin edessä? kyllä oikea diesel manuaali kiipeää ilman kaasua 60-120 ihan kuin itsekseen vitosella, ja kutosellakin, mutta 60 alkaa olla siinäjasiinä ettei sammu jos ei paina kaasua ylämäessä
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että 315 oli vain E21 -sukupolven viimeinen mohikaani; edullinen entry level -budjettimalli heikkotehoisella moottorilla ja vaatimattomalla varustelulla. Sitähän myytiin jonkin aikaa päällekkäin seuraavan sukupolven (E30) kanssa. Siis pikkurahalla bemaristiksi.
E36-mallistossa hieman samantyyppisessä roolissa oli töpöperäinen 316i Compact.
Juuri niin olikin. Yllättävän halpa oli Bemariksi, mutta tosiaan loppuosista koottu. Compact taisi olla erilainen halpis, ihan kuranttia tavaraa, mutta kori muutettu niin, ettei se houkutellut oikean bemaristin mieltä laisinkaan.
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsikon alle?
Keskustelu soljuu mitä sitä kahlita. BMW 02-sarja on joukko kompaktiluokan autoja, joita saksalainen autovalmistaja BMW valmisti vuosina 1966–1977. BMW 02 -sarjan autot perustuvat lyhennettyyn versioon BMW:n New Class -sarjasta.
Taisi 10 ensimmäistä kommenttia koskea otsikkoa ja aloitusta, nekin tosin vain vaihdelaatikkopreferenssiä yleisesti, mutta muuta autoa ei mainittu. Voitaisiin vaatia, että kommentissa aina pitää olla perustelu miten kommentti liittyy aiheeseen. Kaikki muu olisi kiellettyä, samoin BMW:tä koskevat kommentit kokonaan, paitsi siihen valtuutetuilta.
Bemarijutut liittyivät vaihdelaatikkoon, joista siis (luvatta) keskusteltiin.
BMW-valtuutettu!
Etkös sinä tuolla "uusi 5-sarja" otsikon alla vaatinut ettei siellä saa keskustella mistään muusta?
En ole BMW-fani, mutta tuollainen saippualaatikkokorinen kelpaisi minullekin. Joskus olen ajanut vähän 80-luvun 300- ja 500-sarjalaisilla. Niiden manuaalivaihteistot eivät olleet muistaakseni sujuvaliikkeisimpiä, tai ainakin olivat erilaisia kuin ne, mihin olin tottunut.
En ole sellaista vaatinut missään keskustelussa, antaa kaikkien kukkien kukkia. Keskustelut soljuu ja niin on hyvä. Nurkkakuntainen keskustelu ei sovi tänne, joten antakaa palaa. Tarkoituksellinen keskustelun sekoittaminen ei ole hyvien tapojen mukaista. Tähän keskusteluun tulin mukaan vain siksi, että on kosketuspintaa ja kokemusta tähän malli-sarjaan. Ostaisin koska vaan tuon videon auton, mutta ei taida olla kaupan. Koitetaan välttää vastakkainasettelua, vaikka se tuntuu olevan toisille melkein itsetarkoitus.
Nämä trolli pilaa keskustelut tuomalla lisäksi typeriä videoita aivan väärään paikkaan, teinipoikien fantasiaa.
Olet kyllä totaalisesti kujalla, mutta ole vaan.
Olenko? tracktest tänään 08:10
Autotoimittajilla on varmaan seinällä huoneentaulu "muista haukkua DSG-vaihteistoa". Ne ei vaan osaa käyttää kaksoiskytkimellä varustettua autoa, se vaatii omanlaisensa ajotavan. Perinteinen automaatti sallii lyödä lusikan pohjaan heti lähdössä, ja auto ei silti pahasti nykäise eikä niska kärsi lähdöstä, koska veto menee päälle kuminauhamaisesti. Mutta jos DSG-vaihteisessa lyö tallan tiskiin, se vastaa samaa kuin nostaisi manuaalivaihteisessa kytkimen äkisti ylös samalla kun painaa kaasua.
DSG vaati omanlaisensa ajotavan; kun jalan vapauttaa jarrulta, niin pitää odottaa pari sekuntia, että kytkin ottaa kiinni, vasta sitten kannattaa antaa koneelle kaasua. Ja hienosti lähtee. Olen ajanut kahdeksan vuotta autolla, jossa on ns. kuiva 7-pykäläinen DSG-vaihteisto, ja olen oppinut ajamaan sillä ja pärjännyt sen kanssa hienosti.
Siksi vihreistä valoista pääsee niin harva.
Noh, en tiedä lasketaanko niitä, mutta osa klassikkoautoja sähköistävistä pajoista jättää autoon sen vanhan manuaalisen voimansiirron.
Osui jossain silmiin teksti "VW suunnittelee 20 000 työpaikan vähentämistä ja tehtainen sulkemisia... jne".
Ei ole ihme, kun ei tehdä ja myydä sellaisia autoja, kun halutaan. Itse olen kohta pari vuotta odottanut myyntiin 1.1-litraista manuaalivaihteista TSI-bensiinigolfia järkevästi varusteltuna, jotta pääsisin vaihtamaan nykyisen autoni uuteen.
Nyt on muutaman kuukauden ollut jo myynnissä aika lähelle kelpaava, mutta siinä on 1.5-moottori ja se on minulle aivan ylivarustettu: muun muassa pakollinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja avaimeton käynnistys, kumpaakaan en halua, en edes ilmaiseksi! Business-varustelu siis, mutta en todellakaan ole mikään pisnesihminen. Jos tämä on maahantuojan syytä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä ja vaihtaa merkkiä, mutta mistä uusi merkki, en tiedä.
Itsekin olen pitkään ihmetellyt, että miksi maahantuoja ei suostu myymään manuaalivaihteisia autoja, vaikka asiakas haluaisi ostaa sellaisen. Saksassa niitä on edelleen saatavana uudestakin Golfista. Onnistuisiko Golfin osto suoraan Saksasta? Skodan maahantuoja myy onneksi manuaalivaihteisia uutenakin.
Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli uuden Golfin koeajo. Auto kehuttiin maasta taivaisiin ja ymmärrän hyvin, miksi.
Siis tuo on 1.5-litrainen on nimenomaan manuaalivaihteinen, mutta siis liikaa turhia, tarpeettomia ja kalliitakin lisävarusteita. Ja siis turhaa tehoakin, 1.1 on aivan loistava kaikissa suhteissa, on jo 15 vuoden kokemus.
Niinpäs näkyy hatchbackistä olevan yksi manuaalivaihteinenkin versio vielä tarjolla, farmareissa on vain automaatteja. Suosittelen tutustumista, vaikka varusteet arveluttavatkin. 1.5-moottori on ainakin 150hv-versiona mielestäni erinomainen.
yhden skouden dsg:n pamahduksen kuultuani (nosti pientä ht-venettä rampilla) ja siihen se dsg jäi, maastoautolla olikin kiva vetää koko ketju ylös maastovaihde päällä kun olis muuten pilannut monen laskijan päivän. se siinä manuaalissa on parempaa ettei polta kun kytkinlevyn jos moista yrittää liian pienellä motilla...
sinulla on siis tehoton bensalussu automaatin edessä? kyllä oikea diesel manuaali kiipeää ilman kaasua 60-120 ihan kuin itsekseen vitosella, ja kutosellakin, mutta 60 alkaa olla siinäjasiinä ettei sammu jos ei paina kaasua ylämäessä