kun keskustelupalstakin loppuu moderoinnin ja älykkään sellaisen puutteen johdosta-24 joulukuussa, niin kuinka kuvittelette että klikkiuutiskommentointi toimii, ei mitenkään! ei nyt eikä tulevaisuudessa, analyyttinen ja tietävä kommentointi loppuu ja siirtyy sellaisen suojiin jossa tätä älyä vielä halutaan käyttää/jakaa muidenkin iloksi ja hyödyksi.
Joulukuussa siis ADIOS TEKNIIKANMAAILMA IÄKSI, KLIKKLIK.
@HybridRules kirjoitti:
Olisi paikallaan kertoa, miksi palsta lopetetaan. Eihän täällä montaa kirjoittajaa ole ollut ja suunnilleen samat aiheet aina vaan. Että ehkä ihan ymmärrettävää, että lopetetaan.
Artikkelien kommenttikentissä ei voi keskusteluja käydä.
Minkähän tahon palstan voisi ottaa tilalle?
Suosittelen Redditiä. Sinne pystyy luomaan oman "kanavansa" ja esimerkiksi minä voin tehdä sinne palstankorvikkeen jos haluatte. Tekniseltä toteutukseltaan se on tätä palstaa parempi, ja sitä pystyy käyttämään sekä selaimella että äpillä.
Komppaan @Kumppania. Eipä ole itselläkään tullut juurikaan muita keskustelupalstoja käytettyä (merkkifoorumeita lukuunottamatta). Täällä TM:ssä kuitenkin nämä keskustelut ovat suhteellisen hyvin pysyneet asiassa ilman suurempaa moderointiakin
Tästä ihan samaa mieltä, täällä ei todellakaan ole mitään moderointiongelmaa.
Tuo päätös lopettaa on, tehokkaaksi veto vieroitukseksi. Vaikka olen usein päättänyt, etten kirjoita enää yhtään riviä, aina löytyy kommentteja, jotka vetävät minut takaisin keskusteluun.
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
kiitos hyvästä avauksesta, en ole juuri käyttänyt ko foorumia kuin tietotekniikan aiheissa eri kielellä, mutta toivotaan että tämä pääsisi vauhtiin ja päästäisiin lukemaan asiatekstiä jatkossakin
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
kiitos hyvästä avauksesta, en ole juuri käyttänyt ko foorumia kuin tietotekniikan aiheissa eri kielellä, mutta toivotaan että tämä pääsisi vauhtiin ja päästäisiin lukemaan asiatekstiä jatkossakin
Jos sen haluaa saada/pitää hengissä niin keskustelunavaukset ovat tärkeitä. Haluaisitko kinastella vaikkapa kitkarenkaista, autorahoituksesta tai BMW-kuskeista? 😉
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
Ja tuota ko. Reddit-palstaa hallinnoi kuka?
No nyt minä kun sen kerran sinne loin. Saat toki moderaattorioikeudet jos haluat.
@M880 kirjoitti:
Jos sen haluaa saada/pitää hengissä niin keskustelunavaukset ovat tärkeitä. Haluaisitko kinastella vaikkapa kitkarenkaista, autorahoituksesta tai BMW-kuskeista? 😉
Selasin mitä on joskus ollut aiheena silloin kun palsta oli vielä uusi (vuotta 2004 edeltävä historia oli pudonnut pois jossakin päivityksessä).
24.10.2004 12:12 kirjoitti nimimerkki hairycat
"Eivät talvirenkaat ole yhtä kuin nastarenkaat. Itse vaihdan kitkat ensi viikolla. Niiden ei luulisi asvalttia liiemmin kuluttavan..."
Zilo puolestaan kirjoitti 13.10.2004
"Voi miettiä kumpi on tyhmempää ajaa kesärenkailla viimeiseen asti 60 km/h moottoritiellä kun keli menee liukkaaksi vai laittaa talvirenkaat "liian aikaisin" ja välttyä kesärenkaineen liikenteen tukkona olemiselta?"
Voi siis sanoa että 20 vuotta, ja pitkälti samat aiheet.
Tiedä sitten onko joku saanut itselleen jonkun hyvän vinkin tai inspiraation osallistuessaan keskusteluun tai vain lukiessaan niitä. Täältä tai muualta. Mielenkiintoistahan asioista keskusteleminen yleensä on, ettei kaikkea tarvitse itse kokeilla tai kokea.
Toimituksessa - jos seuraavat sisältöä - ei ole alettu mittaamaan renkaiden ohiajomelua* (kuten yksi saksalainen julkaisu tekee), eikä useimmiten artikkeleissaan mainitse FIN-rekisterikilven hintaa (joka voi olla kymmeniätuhansia euroja), eli autoveron määrää, vaikka työsuhdeautoilijoiden luontaisetuveron suuruuden katsotaan olevan mielenkiintoinen tieto.
"Uudessa EU-rengasmerkinnässä ulkoisen melun kehitystä pidetään hyvin tärkeänä. Sisämelua ei ole otettu huomioon. Jos miljoonissa autoissa olisi hiljaisemmat renkaat, ympäristön melusaaste vähenisi huomattavasti. Renkaiden aiheuttamaa ohiajomelua mitataan desibeleinä. Ohiajoamelu ei vastaa auton sisällä kuuluvaa melua."
Onhan nämä keskustelut tuoneet paljon uutta tietoa, esim. TeeCee vei tiedon hankkimisen aivan uudelle tasolle näissä keskusteluissa. Toki vaaditaan politiikkaakin eli mitä faktoja painotetaan, kun mielipidettä muodostaa.
Täällä on oppinut myös paljon muiden ajattelutavasta, mikä on varsin hyödyllistä. Samoin itsetuntemus on parantunut.
Tm lukee näitä juttuja. Sattumaa tai ei, mutta maavaran mittaus palasi koeajoihin, kun asian täällä otin joskus puheeksi. Samoin turvaistuimia alettiin sovittaa koeajoautoihin. Meillä ei enää näitä nelipistevöillä olevia rallipenkkejä käytetä, mutta oikein hyvä asia niiden käyttö testeissä on. Omat kokemukset kertoo, että autoissa on tässä suhteessa eroja, mitä ei välttämättä tule ennen lasten syntymää mietittyä, mutta ehkä testin myötä aihe alkaa kiinnostas.
Jännä kehityskaari .. Esson baarista (sitäkään ei enää ole) keskustelupalstoille.
Ja sitten kun nekin menee asiattomuuksiin ja typerään kinaamiseen
vaihdetaan uudelle kasvottamalle nettialustalle.
Saattaa olla myös se vähäinen ja vakiintunut kävijämäärä syynä lopettamiseen
mikä ei palvele lopulta mitään tarkoitusta.
Hyvä kun loppuu tältä osin.
TM:kään EI lue sun juttuja kun painat estä painiketta.
Eikä niitä kinnosta sun juttus juuri muuten kuin kävijätilastojen valossa.
Ja se IP osoite: EI ole sama kun esim sun puhelinnumero jos et syyllisty rikollisuuten.
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
Minä voisin tulla kokeilemaan Reddit-palstaa lähipäivinä, mutta pelkäänpä kannetun veden katoavan kaivosta. Täällä on ollut kovin pieni määrä keskustelijoita ja jos niistä vain jokunen kirjoittelisi redditiin, niin kauanko mahtaisi jatkua. Uudet keskustelijathan sinne ei varmaankaan löydä.
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
kiitos hyvästä avauksesta, en ole juuri käyttänyt ko foorumia kuin tietotekniikan aiheissa eri kielellä, mutta toivotaan että tämä pääsisi vauhtiin ja päästäisiin lukemaan asiatekstiä jatkossakin
Jos sen haluaa saada/pitää hengissä niin keskustelunavaukset ovat tärkeitä. Haluaisitko kinastella vaikkapa kitkarenkaista, autorahoituksesta tai BMW-kuskeista? 😉
ei minun tarvitse, minähän olen kaiken yläpuolella ja sanani on lakimme, mutta jotenkin tuo b kirjain aloitus kiehtoo että mitä siitä keksisi...
M880:n avaama Reddit keskustelu voisi olla hyvä vaihtoehto jatkaa tämän palstan turinoita, jolloin ne eivät häiritse Tekniikan Maailma -lehteä mitenkään. Näitä keskusteluja ei pysty jatkamaan TM:n artikkelien kommenttikentissä.
Tiedä vaikka Redditin palsta saisi uusia keskustelijoita mukaan, kun palsta ei ole enää Tekniikan Maailma -sidonnainen.
Suurin osa täällä käydyistä keskusteluista on ihan irrallaan lehden jutuista, joten ei ihme, että TM lopettaa tämän.
Minusta se on hyvin toimiva alusta. Olen muutenkin keskustellut siellä enemmän kuin täällä, laajempi käyttäjäkunta ja laajemmat aihealueet. Minusta sielläkin keskustelu pysyy keskimäärin laadukkaampana kuin vaikkapa iltapäivälehtien palstoilla. Vauvasuomi24:ssä en ole koskaan viihtynyt, mutta mielikuva on huono.
Vielä kun tämä on avoin toivota Hyvää Joulua ja onnellisia tulevia vuosia.
Olen pahoittanut monen mielen raflaavilla konnaotoillani, pahoittelut niistä.
Muihin keskustelupalstoihin en ole osallistunut, enkä osallistu jatkossakaan.
TM jatkaa tasaisen varmasti valitsemallaan linjalla Tesla-autojen testiarvioissa. Toyota ja Model Y selvisivät lehden mukaan yhtä hyvin väistökokeessa, mutta Tesla sai 6 ja Toyota 9. TM selventää syynkin: koska kuljettaja halusi antaa Model Y:lle huonot pisteet. Kautta linjan Tesla on aina saanut huonot tuomariäänet, mutta todennettavissa olevat kyvyt ovat olleet ok. TM on kyllä looginen Teslan kohdalla, linja ei petä.
@HybridRules kirjoitti:
TM jatkaa tasaisen varmasti valitsemallaan linjalla Tesla-autojen testiarvioissa. Toyota ja Model Y selvisivät lehden mukaan yhtä hyvin väistökokeessa, mutta Tesla sai 6 ja Toyota 9. TM selventää syynkin: koska kuljettaja halusi antaa Model Y:lle huonot pisteet. Kautta linjan Tesla on aina saanut huonot tuomariäänet, mutta todennettavissa olevat kyvyt ovat olleet ok. TM on kyllä looginen Teslan kohdalla, linja ei petä.
kun keskustelupalstakin loppuu moderoinnin ja älykkään sellaisen puutteen johdosta-24 joulukuussa, niin kuinka kuvittelette että klikkiuutiskommentointi toimii, ei mitenkään! ei nyt eikä tulevaisuudessa, analyyttinen ja tietävä kommentointi loppuu ja siirtyy sellaisen suojiin jossa tätä älyä vielä halutaan käyttää/jakaa muidenkin iloksi ja hyödyksi.
Joulukuussa siis ADIOS TEKNIIKANMAAILMA IÄKSI, KLIKKLIK.
Suosittelen Redditiä. Sinne pystyy luomaan oman "kanavansa" ja esimerkiksi minä voin tehdä sinne palstankorvikkeen jos haluatte. Tekniseltä toteutukseltaan se on tätä palstaa parempi, ja sitä pystyy käyttämään sekä selaimella että äpillä.
Tästä ihan samaa mieltä, täällä ei todellakaan ole mitään moderointiongelmaa.
Tuo päätös lopettaa on, tehokkaaksi veto vieroitukseksi. Vaikka olen usein päättänyt, etten kirjoita enää yhtään riviä, aina löytyy kommentteja, jotka vetävät minut takaisin keskusteluun.
https://www.reddit.com/r/TekniikanMaailma/
Tervetuloa!
Reddittiä tuntemattomille, luokaa tunnus joko sähköpostilla tai vaikka google-tunnareillanne. Käyttäjänimen saa valita, ei olisi haitaksi jos se on sama kuin se jota olette täällä tottuneet käyttämään.
Pitäkää reddintinne, minä katson mitä tänne jää tilaajille kommentoitavaksi.
Samoin!
kiitos hyvästä avauksesta, en ole juuri käyttänyt ko foorumia kuin tietotekniikan aiheissa eri kielellä, mutta toivotaan että tämä pääsisi vauhtiin ja päästäisiin lukemaan asiatekstiä jatkossakin
Jos sen haluaa saada/pitää hengissä niin keskustelunavaukset ovat tärkeitä. Haluaisitko kinastella vaikkapa kitkarenkaista, autorahoituksesta tai BMW-kuskeista? 😉
Tai onko Toyota kansanauto ja mitä termi tarkoittaa kenellekin, tai onko itselataava muka oikea termi millekään
@M880 kirjoitti:
Ja tuota ko. Reddit-palstaa hallinnoi kuka?
Volkswagen. Tämä saksalainen autoyritys perustettiin 1937 ja sen nimi tarkoittaa kirjaimellisesti "kansan autoa" (Volkswagen = kansan auto).
No nyt minä kun sen kerran sinne loin. Saat toki moderaattorioikeudet jos haluat.
Selasin mitä on joskus ollut aiheena silloin kun palsta oli vielä uusi (vuotta 2004 edeltävä historia oli pudonnut pois jossakin päivityksessä).
24.10.2004 12:12 kirjoitti nimimerkki hairycat
"Eivät talvirenkaat ole yhtä kuin nastarenkaat. Itse vaihdan kitkat ensi viikolla. Niiden ei luulisi asvalttia liiemmin kuluttavan..."
Zilo puolestaan kirjoitti 13.10.2004
"Voi miettiä kumpi on tyhmempää ajaa kesärenkailla viimeiseen asti 60 km/h moottoritiellä kun keli menee liukkaaksi vai laittaa talvirenkaat "liian aikaisin" ja välttyä kesärenkaineen liikenteen tukkona olemiselta?"
Voi siis sanoa että 20 vuotta, ja pitkälti samat aiheet.
Tiedä sitten onko joku saanut itselleen jonkun hyvän vinkin tai inspiraation osallistuessaan keskusteluun tai vain lukiessaan niitä. Täältä tai muualta. Mielenkiintoistahan asioista keskusteleminen yleensä on, ettei kaikkea tarvitse itse kokeilla tai kokea.
Toimituksessa - jos seuraavat sisältöä - ei ole alettu mittaamaan renkaiden ohiajomelua* (kuten yksi saksalainen julkaisu tekee), eikä useimmiten artikkeleissaan mainitse FIN-rekisterikilven hintaa (joka voi olla kymmeniätuhansia euroja), eli autoveron määrää, vaikka työsuhdeautoilijoiden luontaisetuveron suuruuden katsotaan olevan mielenkiintoinen tieto.
https://www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/rengastietoa/eu-uudet-rengasmerkinnat/rengasmerkinnan-kolme-luokittelukriteeria/ohiajomelu/
Onhan nämä keskustelut tuoneet paljon uutta tietoa, esim. TeeCee vei tiedon hankkimisen aivan uudelle tasolle näissä keskusteluissa. Toki vaaditaan politiikkaakin eli mitä faktoja painotetaan, kun mielipidettä muodostaa.
Täällä on oppinut myös paljon muiden ajattelutavasta, mikä on varsin hyödyllistä. Samoin itsetuntemus on parantunut.
Tm lukee näitä juttuja. Sattumaa tai ei, mutta maavaran mittaus palasi koeajoihin, kun asian täällä otin joskus puheeksi. Samoin turvaistuimia alettiin sovittaa koeajoautoihin. Meillä ei enää näitä nelipistevöillä olevia rallipenkkejä käytetä, mutta oikein hyvä asia niiden käyttö testeissä on. Omat kokemukset kertoo, että autoissa on tässä suhteessa eroja, mitä ei välttämättä tule ennen lasten syntymää mietittyä, mutta ehkä testin myötä aihe alkaa kiinnostas.
Jännä kehityskaari .. Esson baarista (sitäkään ei enää ole) keskustelupalstoille.
Ja sitten kun nekin menee asiattomuuksiin ja typerään kinaamiseen
vaihdetaan uudelle kasvottamalle nettialustalle.
Saattaa olla myös se vähäinen ja vakiintunut kävijämäärä syynä lopettamiseen
mikä ei palvele lopulta mitään tarkoitusta.
Hyvä kun loppuu tältä osin.
TM:kään EI lue sun juttuja kun painat
estä
painiketta.Eikä niitä kinnosta sun juttus juuri muuten kuin kävijätilastojen valossa.
Ja se IP osoite: EI ole sama kun esim sun puhelinnumero jos et syyllisty rikollisuuten.
Minä voisin tulla kokeilemaan Reddit-palstaa lähipäivinä, mutta pelkäänpä kannetun veden katoavan kaivosta. Täällä on ollut kovin pieni määrä keskustelijoita ja jos niistä vain jokunen kirjoittelisi redditiin, niin kauanko mahtaisi jatkua. Uudet keskustelijathan sinne ei varmaankaan löydä.
Minua kiinnostaa mitä tm tekee näille keskusteluille, lähetetäänkö nämä ns hyisin nevadaan.
Ainakin tämänkaltaiset ketjut olisi hyvä saada johonkin talteen:
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/258855/oman-ajamisen-turvallisuusoptimointi/p1
@Lukija336949 kirjoitti:
Heh, kyllä! Nythän voisi sitten nostaa senkin taas, että onko nyky-VW jo premiumia!
Mitä tarkoitat premiumilla? 😉
Laita hakuun keskusteluista
Oli tai ei, tärkeintä on, että se täyttää käyttäjän autotarpeet kohtuullisesti.
ei minun tarvitse, minähän olen kaiken yläpuolella ja sanani on lakimme, mutta jotenkin tuo b kirjain aloitus kiehtoo että mitä siitä keksisi...
Eipä jää ikävä tätä palstaa ..
Tietty assosiaatio tulee mieleen joistakin osallistujista.
@Lukija72611 kirjoitti:
Voih, ehkei tarvitse sitten kommentoidakaan tänne enää....
M880:n avaama Reddit keskustelu voisi olla hyvä vaihtoehto jatkaa tämän palstan turinoita, jolloin ne eivät häiritse Tekniikan Maailma -lehteä mitenkään. Näitä keskusteluja ei pysty jatkamaan TM:n artikkelien kommenttikentissä.
Tiedä vaikka Redditin palsta saisi uusia keskustelijoita mukaan, kun palsta ei ole enää Tekniikan Maailma -sidonnainen.
Suurin osa täällä käydyistä keskusteluista on ihan irrallaan lehden jutuista, joten ei ihme, että TM lopettaa tämän.
Minusta se on hyvin toimiva alusta. Olen muutenkin keskustellut siellä enemmän kuin täällä, laajempi käyttäjäkunta ja laajemmat aihealueet. Minusta sielläkin keskustelu pysyy keskimäärin laadukkaampana kuin vaikkapa iltapäivälehtien palstoilla. Vauvasuomi24:ssä en ole koskaan viihtynyt, mutta mielikuva on huono.
Vielä kun tämä on avoin toivota Hyvää Joulua ja onnellisia tulevia vuosia.
Olen pahoittanut monen mielen raflaavilla konnaotoillani, pahoittelut niistä.
Muihin keskustelupalstoihin en ole osallistunut, enkä osallistu jatkossakaan.
TM jatkaa tasaisen varmasti valitsemallaan linjalla Tesla-autojen testiarvioissa. Toyota ja Model Y selvisivät lehden mukaan yhtä hyvin väistökokeessa, mutta Tesla sai 6 ja Toyota 9. TM selventää syynkin: koska kuljettaja halusi antaa Model Y:lle huonot pisteet. Kautta linjan Tesla on aina saanut huonot tuomariäänet, mutta todennettavissa olevat kyvyt ovat olleet ok. TM on kyllä looginen Teslan kohdalla, linja ei petä.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-tm-antoi-teslalle-vaistokokeesta-kutosen-kun-toyota-sai-ysin-testikuljettaja-kertoo/
Toki saat tuon niinkin tulkita. Jatkat valitsemallasi linjalla.